Master cardilla ei

voi maksaa netissä

MasterCard SecureCode tunnus pitää olla nettikaupan sivuilla muuten ei master cardilla voi ostaa netistä.

hulluinta on se ettö tuolla MasterCard SecureCode tunnuksella olevia netti kauppoja ei ole.

miten tämä voi olla niin vaikeaa, master cardin pitäisi pakottaa kaikki nettikaupat käyttämään MasterCard SecureCode tunnusta näin master cardista olisi jotain hyötyäkin.

9

2289

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosin Suomessa kaikki "Verified by Visa" -liikkeet ovat samalla myös "MasterCard SecureCode" -liikkeitä. Luettelo suositelluista liikkeistä löytyy Luottokunta.fi :stä.

      Esim. tänään katsoessani suositeltujen tietotekniikkaliikkeiden luettelossa oli mm. Net-Superstore, joka on konkurssiin menneen PC-Superstoren nettikauppa ja jonka sivuille johtava linkki ei toimi. Osta siis sieltä äläkä esim. Verkkokauppa.comista, joka ei ole suosituslistalla! :)) Listalla ei ole mikään muukaan niistä liikkeistä, joista olen viime vuosina ostoksia tehnyt.

      Tämä ongelma ei kuitenkaan johdu MasterCard-yhtiöstä vaan sen suomalaisista edustajista. Esim. USA:ssa MasterCard hyväksytään joka paikassa ja minulle on sieltä vakuutettu, että kortilla voi ostaa "normaalisti", vaikka se olisikin liitetty MasterCard SecureCode -järjestelmään. Ongelma on siis vain siinä, että niin tehdessään tulisi rikkoneeksi suomalaista sopimusta.

      Tuo rajoitus on muuten jo Nordeasta vuonna 2003 saamassani julkaisussa "Nordea Pankki Oyj:n korttiehdot 6/2003" kohdassa "Korttien yleiset ehdot". Siitä päätellen se koskisi kaikkia Nordean kortteja, siis myös Visaa ja Visa Electronia. Sampo-pankilla vastaavaa rajoitusta ei tietääkseni ole. Jos se tulee heillekin, lienee pakko ryhtyä etsimään luottokorttia jostakin ulkomailta.

      • suuri pettymys

        hankin MasterCardin vain sen takia että se kävisi jokaisessa nettikaupassa. mutta pettymys on nyt suuri.


      • Kibe
        suuri pettymys kirjoitti:

        hankin MasterCardin vain sen takia että se kävisi jokaisessa nettikaupassa. mutta pettymys on nyt suuri.

        Katselin tuota sopparia, niin kyllä se koskee visaakin. Täytyisi löytyä tuo Verified by visa tunnus. Mutta pankki taitaa jokatapauksessa sanoa itsensä irti huijauksista ym. joten samapa tuo vaikka ostaisikin luotettavilta sivustoilta joilta tuota ei löydy.


      • santeri_boy
        Kibe kirjoitti:

        Katselin tuota sopparia, niin kyllä se koskee visaakin. Täytyisi löytyä tuo Verified by visa tunnus. Mutta pankki taitaa jokatapauksessa sanoa itsensä irti huijauksista ym. joten samapa tuo vaikka ostaisikin luotettavilta sivustoilta joilta tuota ei löydy.

        Sampo Pankin myöntämä Ykkösbonus-Mastercard toimii hienosti nettikaupoissa. Minulta on kysytty kortista vain kortin numero, voimassaoloaika, cvc-koodi ja kortinhaltijan nimi.

        Mitään SecureCode -tunnusta minulta ei ole koskaan kysytty, enkä sellaista ole saanutkaan. Samposta sanottiin, että kortti on sellaisenaan toimiva internet-kauppaan.


      • santeri_boy kirjoitti:

        Sampo Pankin myöntämä Ykkösbonus-Mastercard toimii hienosti nettikaupoissa. Minulta on kysytty kortista vain kortin numero, voimassaoloaika, cvc-koodi ja kortinhaltijan nimi.

        Mitään SecureCode -tunnusta minulta ei ole koskaan kysytty, enkä sellaista ole saanutkaan. Samposta sanottiin, että kortti on sellaisenaan toimiva internet-kauppaan.

        Ongelma ei olekaan siinä, etteikö Nordeankin korteilla saisi kaupat tehdyiksi ja maksut maksetuiksi myös ilman sitä SecureCodea. Kysymys on siitä, mistä ostaminen on asiakkaan allekirjoittaman sopimuksen mukaan sallittua ja mistä ei. Sopimuksen rikkominen on aina vakava ja seurauksiltaan ennalta arvaamaton asia. Sampo-pankki on tällä hetkellä onneksi sallivampi.

        Luulen kyllä, että halutessasi voit rekisteröidä sen omankin korttisi Sammon verkkopankissa MasterCard SecureCode -palveluun. Silloin systeemi pyytää sinua varmentamaan maksun Sammon normaaleilla verkkopankkitunnuksillasi, mikäli myyjäliike on liittynyt kyseiseen palveluun. Ellei myyjäliike ole liittynyt, korttisi toimii kuten ennenkin ilman kyseistä lisävarmennusta.


      • Timontti kirjoitti:

        Ongelma ei olekaan siinä, etteikö Nordeankin korteilla saisi kaupat tehdyiksi ja maksut maksetuiksi myös ilman sitä SecureCodea. Kysymys on siitä, mistä ostaminen on asiakkaan allekirjoittaman sopimuksen mukaan sallittua ja mistä ei. Sopimuksen rikkominen on aina vakava ja seurauksiltaan ennalta arvaamaton asia. Sampo-pankki on tällä hetkellä onneksi sallivampi.

        Luulen kyllä, että halutessasi voit rekisteröidä sen omankin korttisi Sammon verkkopankissa MasterCard SecureCode -palveluun. Silloin systeemi pyytää sinua varmentamaan maksun Sammon normaaleilla verkkopankkitunnuksillasi, mikäli myyjäliike on liittynyt kyseiseen palveluun. Ellei myyjäliike ole liittynyt, korttisi toimii kuten ennenkin ilman kyseistä lisävarmennusta.

        Näin SecureCoden toiminta on selitetty Sammon verkkopankissa www.sampopankki.fi:

        "Ostaminen Verified by Visa tai MasterCard SecureCode -nettiostospaikassa

        * Valitse haluamasi tuotteet ja anna toimitustiedot Internet-kauppaan.
        * Siirry maksamiseen. Anna Visa- , Visa Electron tai MasterCard -korttisi numero ja kortin voimassaoloaika.
        * "Maksa"-napin painalluksen jälkeen näyttöön avautuu pieni erillinen ikkuna, jossa on Sammon logo, Verified by Visa tai MasterCard SecureCode -logo sekä palvelun käyttöehdot. Tässä vaiheessa sinua pyydetään todentamaan henkilöllisyytesi antamalla verkkopankin pankkitunnukset. Pankkitunnusten tiedot eivät välity kaupalle; kauppa saa vain vahvistuksen tunnistuksen onnistumisesta myyntiluvan muodossa.
        * Saat ilmoituksen onnistuneesta maksutapahtumasta ja kauppiaalta tilausvahvistuksen.

        Asiointi tapahtuu aivan samalla tavalla, asioitpa suomalaisessa tai ulkolaisessa Internet-kauppapaikassa."


      • santeri_boy
        Timontti kirjoitti:

        Ongelma ei olekaan siinä, etteikö Nordeankin korteilla saisi kaupat tehdyiksi ja maksut maksetuiksi myös ilman sitä SecureCodea. Kysymys on siitä, mistä ostaminen on asiakkaan allekirjoittaman sopimuksen mukaan sallittua ja mistä ei. Sopimuksen rikkominen on aina vakava ja seurauksiltaan ennalta arvaamaton asia. Sampo-pankki on tällä hetkellä onneksi sallivampi.

        Luulen kyllä, että halutessasi voit rekisteröidä sen omankin korttisi Sammon verkkopankissa MasterCard SecureCode -palveluun. Silloin systeemi pyytää sinua varmentamaan maksun Sammon normaaleilla verkkopankkitunnuksillasi, mikäli myyjäliike on liittynyt kyseiseen palveluun. Ellei myyjäliike ole liittynyt, korttisi toimii kuten ennenkin ilman kyseistä lisävarmennusta.

        Niin, varmaan sen voisi rekisteröidä, mutta mulla ei ole mahdollisuutta käyttää Sammon verkkopankkia, kun olen Nordean pankkiasiakas.

        Nordean Masterin olen rekisteröinyt verkkopankissa verkkokäyttöön.

        Tuon YB-Mastercardin osalta Sammosta sanottiin, että kortti sellaisenaan käy internetissä maksamiseen, eikä mitään rekisteröintejä tarvita. Ko.kortissa ei ole edes EMV-sirua, vaikka on melko uusi.


      • voi maksaa
        santeri_boy kirjoitti:

        Niin, varmaan sen voisi rekisteröidä, mutta mulla ei ole mahdollisuutta käyttää Sammon verkkopankkia, kun olen Nordean pankkiasiakas.

        Nordean Masterin olen rekisteröinyt verkkopankissa verkkokäyttöön.

        Tuon YB-Mastercardin osalta Sammosta sanottiin, että kortti sellaisenaan käy internetissä maksamiseen, eikä mitään rekisteröintejä tarvita. Ko.kortissa ei ole edes EMV-sirua, vaikka on melko uusi.

        vaikka missä, luulis Nordean estävän tuon jotenkin jos todella ei saa käyttää. Eihän tuolla kortille tee sitten mitään paitsi mitä käyttää kotimaassa ja nostelee luottotililtä rahaa


      • Kibe
        voi maksaa kirjoitti:

        vaikka missä, luulis Nordean estävän tuon jotenkin jos todella ei saa käyttää. Eihän tuolla kortille tee sitten mitään paitsi mitä käyttää kotimaassa ja nostelee luottotililtä rahaa

        Hmm..Itseasiassa just huomasin, että en ole ollenkaan perehtynyt tuohon master codeen. Maksoin ebayssakin kortillani ilman mitään vahvistuksia nettipankilla.. Noh, eipä ole vielä pankinjohtaja tullut saksimaan korttia kahtia =).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe