Erikoisin laivan nimi

hasse

Viikonlopun kunniaksi vahan kevyempi keskustelunaihe. Mika on erikoisin laivan nimi, jonka olette maailmalla nahneet ??

Omina kokemuksina:

"YOU ARE MY SUNSHINE" ja "MOON OVER KYUSHU".

Molemmat kohtalaisen kokoisia bulkkereita 80-luvulta.

72

11900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta(kin)

      Yhdet parhaimmista nauruista on herättänyt tuo "Aamustondis" kun hieman väsyneinä kävimme förstin kanssa kääntämään laivan Morgenstond nimeä suomeksi.

      Varustamoista tulee mieleen se, jonka alukset on kaikki nimetty saksalaisten jalkapallojoukkueiden mukaan ja maalattu vielä kunkin seuran omilla kannatusväreillä.

      • aamustondis on

        naurattanu monet näillä vesillä. Vieläkään eivät ole saaneet sisaralus "Abend Stondista" vesille... :)


      • jabete

        sivuten... huvivenevene nimeltään Seli Paatti liikkui aikanaan Helsingin vesillä.


      • huuuuuvi
        jabete kirjoitti:

        sivuten... huvivenevene nimeltään Seli Paatti liikkui aikanaan Helsingin vesillä.

        huvivenevene on ja hyvä!


    • nämä...

      Morgenstond1, 2 ja 3 sekä oma ja mee,onhan noita...

    • pyöri Rotiksessa ja Pohjanm...

      M/t OVERSEAS JOSEFA CAMEJO

      • POHJANMERELLÄ

    • Hermut

      Unsinkable II on aika hyvä.

    • Fart..

      on omituinen kyllä

      • Vulkan

        Fart on jo legenda, lukematon on se määrä Turussa vierailleita ulkomaalaisia turisteja, jotka ovat tämän laivan kuvanneet. :)

        Tonavalla satuin näkemään jokilaivan jonka nimi oli Pentele. Sattui olemaan kamera hollilla ja sain napattua siitä hyvän kuvankin. Jälkeenpäin selvisi että se on Tonavan varrella olevan kylän nimi Unkarissa.


      • aikoinaan

        Perimätieto kertoo, että nimi peitettiin kun tuli englannista kuninkaallisia turkuun laivalla, ja oli hinaajia avustamassa.


      • Huvitti!
        aikoinaan kirjoitti:

        Perimätieto kertoo, että nimi peitettiin kun tuli englannista kuninkaallisia turkuun laivalla, ja oli hinaajia avustamassa.

        1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).

        10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.

        Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.

        Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.

        Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.

        Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!

        Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään.


      • huvitti!
        Huvitti! kirjoitti:

        1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).

        10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.

        Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.

        Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.

        Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.

        Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!

        Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään.

        Luulen, että linkin takana olevan kuvan Dyvi Kattegat on em. Dyvi Pacificin sisaralus (sen kuvaa en onnistunut löytämään).
        http://www.shipphotos.co.uk/pages/dyvikattegat.htm


      • on peräisin

        ruotsinkieliseltä pohjammaalta.

        Siellä "Fart" tarkoittaa nopeutta, eli englanniksi paatin nimi olisi "Speedy" (Gonzales?).

        Hieman voi nauraa, mutta Håkans aloitti tyhjästä ja rakensi jotain siitä, ei ole tyylikästä vitsailla loputtomiin (ellei kateus puhuu).

        Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille).

        Vuoden verran se modernisoi vanhaa hinaaja Turun Aurajoessa (Fart). Seurasin tuota touhua pikkupoikana koska asuin ihan lähellä. Vanha komentosilta lähti, uusi hitsattiin paikalle. Miehellä oli unelma ja visio, ei olla niin pieniä sieluja että yritämme ottaa kaiken tämän häneltä.

        Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu"

        Jättetään tämä "pieru". Pikkulaset aina nauraavat kun sanotaan kakka tai pissa. Olemme jättäneet nämä lapsenvaiheet taaksemme, nyt olemme miehiä!?


      • Vulkan
        on peräisin kirjoitti:

        ruotsinkieliseltä pohjammaalta.

        Siellä "Fart" tarkoittaa nopeutta, eli englanniksi paatin nimi olisi "Speedy" (Gonzales?).

        Hieman voi nauraa, mutta Håkans aloitti tyhjästä ja rakensi jotain siitä, ei ole tyylikästä vitsailla loputtomiin (ellei kateus puhuu).

        Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille).

        Vuoden verran se modernisoi vanhaa hinaaja Turun Aurajoessa (Fart). Seurasin tuota touhua pikkupoikana koska asuin ihan lähellä. Vanha komentosilta lähti, uusi hitsattiin paikalle. Miehellä oli unelma ja visio, ei olla niin pieniä sieluja että yritämme ottaa kaiken tämän häneltä.

        Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu"

        Jättetään tämä "pieru". Pikkulaset aina nauraavat kun sanotaan kakka tai pissa. Olemme jättäneet nämä lapsenvaiheet taaksemme, nyt olemme miehiä!?

        "Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille)."

        Taisi olla kassalla kyltti: "Kaikki maksutavat käyvät".

        "Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu""

        Tämä käykin hyvin yhteen firman sloganin "Häpy with Honda" kanssa.

        Tuskin siinä kenelläkään on kateutta mukana varustamon suuntaan jos hinaajan nimivalinnasta irvailee. Håkans on perheyrityksenä kiistatta menestystarina. Kuten jo edellä mainitsin kyseinen paatti on Turun matkailun vetonaula, ja tulevaisuudessa T/B Fart pitäisi ehdottomasti museoida jokirantaan Sigynin, Suomen Joutsenen ja Keihässalmen seuraksi.

        Kyllä nimivalinnalle saa voida nauraa. Kysehän on kahden eri asiayhteyden yllätyksellisestä sekoittamisesta, mitä itse asiassa pidetään huumorin määritelmänä. Jos siis nimi ei naurata, sehän tarkoittaa sitä että henkilö kokee pierulla ja laivalla olevan hänen järkeensä käyvän yhteyden.


      • oikeassa...
        Vulkan kirjoitti:

        "Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille)."

        Taisi olla kassalla kyltti: "Kaikki maksutavat käyvät".

        "Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu""

        Tämä käykin hyvin yhteen firman sloganin "Häpy with Honda" kanssa.

        Tuskin siinä kenelläkään on kateutta mukana varustamon suuntaan jos hinaajan nimivalinnasta irvailee. Håkans on perheyrityksenä kiistatta menestystarina. Kuten jo edellä mainitsin kyseinen paatti on Turun matkailun vetonaula, ja tulevaisuudessa T/B Fart pitäisi ehdottomasti museoida jokirantaan Sigynin, Suomen Joutsenen ja Keihässalmen seuraksi.

        Kyllä nimivalinnalle saa voida nauraa. Kysehän on kahden eri asiayhteyden yllätyksellisestä sekoittamisesta, mitä itse asiassa pidetään huumorin määritelmänä. Jos siis nimi ei naurata, sehän tarkoittaa sitä että henkilö kokee pierulla ja laivalla olevan hänen järkeensä käyvän yhteyden.

        mutta kaikki eivät ajattelevat näin järkevästi.


      • Huvitti! kirjoitti:

        1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).

        10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.

        Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.

        Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.

        Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.

        Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!

        Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään.

        Eihän tämä ollut juuri se erä, joka alunperin oli menossa Ruotsiin, mutta kun siellä olivat juuri muuttaneet jotain turvallisuusnormeja, jäi jostain pikku jutusta kiinni ja koko satsi tuotiin Suomeen. Siellä ne olivat sitten Herttoniemessä Autonovon pihalla josta varsin pian menivät kaupaksi. Tosin Hankkijakin taisi myydä siihen aikaan juuri Seatia.
        Eipä silti, ensimmäinen autoni 70-luvulla oli juuri tuollainen Seat 600 jolla ajelin todella paljon. Hyvät muistot jäivät...

        Pena


      • pacificdyvi

    • rakkaus...

      True Love II.

    • mutta kuitenkin...

      Purjevene
      tyyppi: Jon.
      Nimi: Jonnekin.
      Jollan nimi: SinneMinneJonnekin.

    • Eteläpallolla

      uudenseelannin lippu.

    • merimies vm50

      Gotlannin itäpuolella AIS:iin ilmestyi laiva, jonka nimikentässä luki "MORGENSTÅND II". Venytti hymykuoppia. Oli muuten ihan oikea laiva, eikä hupi-sellainen.

      • astuja

        CONCEIVER

        Konttilaiva, joka onnähty ainakin Kielin kanavassa ja Fredericiassa.


      • purjepaatit
        astuja kirjoitti:

        CONCEIVER

        Konttilaiva, joka onnähty ainakin Kielin kanavassa ja Fredericiassa.

        ovat Itämerellä nähtyjä tanskalainen Makia ja suomalainen Meri@tana


    • nimi??

      Eihan autolla, veneella, mopolla tai polkupyorallakaan yleensa ole...

      • pitää olla?

        eikö sotu-tunnus riittäisi (kuten auton rekkari). Taatusti olisi yksilöllinen (ei kaimoja), ei tarvitsisi haaskata aikaa keksiäkseen jotain hullua nimeä (Aina Kaino Emsilempi, tiesittekö muuten että John Wayne:n oikea nimi oli Marion Morrisson?). Nimenvaihtohin ei olisi tarvetta. Jos vielä sotutunnukseen lisättäisi syntymäkunnan numeron, niin tunnuksen numero-osa voisi samalla toimia puhelinnumerona. Ja pankkitilinumero. Ja luottokorttinumero. Ja bussikorttinumero. Mahdollisuuksia riittää.

        Ristiäiset hoituisivat automaattisesti syynnytyslaitoksella. Hautausmaat voisi jo etukäteen järjestää numerojärjestykseen (toistaiseksi kaikki ovat kuolleet, eli kyllä ne tyhjät kuopat ajan mittaan "täytyy").

        Ja ajatelkaa miten paljon aikaa ja rahaa säästyisi byrokratiassa. Lomakkeet (sukunimi, etunimet, sukupuoli, syntymäpaikka, sotutunnus, puhelinnumero, pankkitili jne) voisi pienentää puolet pienemmäksi, virkailioiden ajankäyttöä vähentää kolmanneksella, paperia säästää vientiä varten (lisää merimies- ja ahtaajatyöpaikkoja), verot pienenisi kun hallintomenot pienenisivät.....

        Ja sinä, 241296-137N-212, olet huolestunut siitä että laivoilla on nimi. Olet sinä todellinen Aatami!


      • kettinkiboksi

        mukaan, alusta ei saa käyttää kauppamerenkulkuun, ennenkuin se on merkitty alusrekisteriin. Alusta ei rekisteriin merkitä, ellei aluksesta ole ilmoitettu laissa mainittuja tietoja kuten esim. NIMI.


      • tyttötuollainen_
        pitää olla? kirjoitti:

        eikö sotu-tunnus riittäisi (kuten auton rekkari). Taatusti olisi yksilöllinen (ei kaimoja), ei tarvitsisi haaskata aikaa keksiäkseen jotain hullua nimeä (Aina Kaino Emsilempi, tiesittekö muuten että John Wayne:n oikea nimi oli Marion Morrisson?). Nimenvaihtohin ei olisi tarvetta. Jos vielä sotutunnukseen lisättäisi syntymäkunnan numeron, niin tunnuksen numero-osa voisi samalla toimia puhelinnumerona. Ja pankkitilinumero. Ja luottokorttinumero. Ja bussikorttinumero. Mahdollisuuksia riittää.

        Ristiäiset hoituisivat automaattisesti syynnytyslaitoksella. Hautausmaat voisi jo etukäteen järjestää numerojärjestykseen (toistaiseksi kaikki ovat kuolleet, eli kyllä ne tyhjät kuopat ajan mittaan "täytyy").

        Ja ajatelkaa miten paljon aikaa ja rahaa säästyisi byrokratiassa. Lomakkeet (sukunimi, etunimet, sukupuoli, syntymäpaikka, sotutunnus, puhelinnumero, pankkitili jne) voisi pienentää puolet pienemmäksi, virkailioiden ajankäyttöä vähentää kolmanneksella, paperia säästää vientiä varten (lisää merimies- ja ahtaajatyöpaikkoja), verot pienenisi kun hallintomenot pienenisivät.....

        Ja sinä, 241296-137N-212, olet huolestunut siitä että laivoilla on nimi. Olet sinä todellinen Aatami!

        asiallinen teksti!


    • laivakyylääjä

      Inkoon voimalaitoksen laiturissa laivan, jonka perässä luki LEMMEN.
      Taisi olla joku kongolainen tai sellanen, etteivät osanneet kirjoittaa loppuun asti.

      • raknari

        Nordströmin kaksosten omistaman Meri Shippingin laiva Katrina oli konkurssin jälkeen Lemmen, olikohan sama?


      • tarkoittaa suomeksi SIITINTÄ .Oikaskaa jos olen edes joskus väärässä. (ms.Lemmen oli Inkoossa joskus v. 1984


      • raknari
        mtz kirjoitti:

        tarkoittaa suomeksi SIITINTÄ .Oikaskaa jos olen edes joskus väärässä. (ms.Lemmen oli Inkoossa joskus v. 1984

        Joo se oli entinen Katrina ja Fenja Dan. Oli muutettu konttilaivaksi -70. Lemmen-nimellä ei tainnut seilata metriäkään. Käyvät vissiin vieläkin oikeutta siitä. Näin laivan viimeksi Naantalissa , missä sitä ainakin osittain purettiin.


      • laivassa
        raknari kirjoitti:

        Joo se oli entinen Katrina ja Fenja Dan. Oli muutettu konttilaivaksi -70. Lemmen-nimellä ei tainnut seilata metriäkään. Käyvät vissiin vieläkin oikeutta siitä. Näin laivan viimeksi Naantalissa , missä sitä ainakin osittain purettiin.

        Nimet pitävät kyllä paikkansa.Olin kesätöissä mainitussa
        laivassa 1974.Reittinä oli Mäntyluoto-Hull-Rotterdam.


      • Laivatyttönen
        laivassa kirjoitti:

        Nimet pitävät kyllä paikkansa.Olin kesätöissä mainitussa
        laivassa 1974.Reittinä oli Mäntyluoto-Hull-Rotterdam.

        Löytyipäs hauska, vanha keskustelu. Olin kesäretkellä samaisella laivalla samana vuonna (-74) isäni ja äitini kanssa. Isä oli laivassa töissä (kai moottorimiehenä tjn.) Oli niin elämyksellinen matka pienelle tytölle, että vieläkin muistan tapahtumia, vaikka olin silloin vasta 2-vuotias. Mietin, mitä laivalle kuuluu nykyään, mutta ilmeisesti on siis purettu?


    • Ezzi

      Onhan noita nimiä vetten päällä, mutta omalle kohdalleni sattui tuossa 70-luvun puolivälin tienoilla lossattavaksi neuvostoliittolainen jokialus nimeltään: "48let Sovetskoe vlasti" eli suomeksi "48 vuotta neuvostovaltaa" tai jotain sinnepäin. Hupialuspuolella: Manitvei, Hörppy, Hördy (vhf-liikenteessä mielenkiintoinen), Ruma(nimensä mukainen),Isohiisi(ja jollansa Pikkuhiisi)ONHAN NOITA!

      • yrkkä

        Huvivene Turussa oli "Lepajoe" kai Tillanderin ryöstäjän mukaan. Jossain näin "Ajatollah 2" aluksen


    • ata568

      Morgenstond 1 ja 2 ovat myös hauskoja. Sitten Aurajoessa kerran näin avofiskarin, joka oli nimetty taistelupannu kalatikuksi.

      • kertoo

        Ameriikkalassa ökyjahdin nimenä:
        "Wife Got The House"


    • ristipää

      yks aika erikoinen laivan nimi on MUNA se oli pikkunen Bunkkeri paatti Persian lahel Dammanin satamas,joku tie ett se meinaa onnee,no voi olla

    • jonnekar

      Siulloin kun Fazer Blue Magic seilasi silloinsta Whirbreadia, oli mukana W.E.Penny, joka tulee sanoista Worth Every Penny.

      He olivat myyneet kaiken ja panostaneet kaiken jotta pääsisivät ko. reissuun/kisaan mukaan, ja kuulemma oli joka pennin arovinen.

    • Yachtie

      Jahdeilla on paljon omituisia nimiä, esim Hooters ja Tits. Jälkimmäisen dingien nimet ovat Nipple 1 ja Nipple 2. Radioliikenne kyseisten alusten välillä on varsin hupaisaa kuultavaa.

      • ...-

        SUN ÄITIS - niminen vene on olemassa. Sen radioliikenne se vasta hupaisaa onkin :)


    • oli limbo

      Viime kesänä moottorihuvivene parkeekas laituriin ja peräs luki että "Tsunamis". Ajattelin, että vois vähä sattua silmään vaikka sellaisella, jolla katos lapsia ja lapsenlapsia siella rannoilla Tapaninpäivänä. Vai mitähän ne sillä nimellä meinas? Että peräaalto on niin valtava, että kansa luulee, että rantaa vyöryy tsunami? Vai mitä?

      • pitkä nimi

        Stora Korsnäs Link II


    • miimer

      Eräässä laivatiedostossa näin kuvan uudehkosta rahtipaatista jonka nimi oli
      BESIKTAS HALLAND ja kotisatama Valetta.

    • kävijä..

      New-Zealand,Auckland ja meri-museo keskustassa ni sielä on purje paatti jonka kyljes nimi "REWA" pisti hymyilyttään...

      • X Sähkäri

        Joskus 70 luvun alkupuolella oli Kreikkalainen kauppalaiva nimeltään PERSEPOLIS ja kotipaikkana PIERAUS


      • 17
        X Sähkäri kirjoitti:

        Joskus 70 luvun alkupuolella oli Kreikkalainen kauppalaiva nimeltään PERSEPOLIS ja kotipaikkana PIERAUS

        Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?


      • Tutkija.... .
        17 kirjoitti:

        Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?

        näin veneen jonka nimi oli 4 varanumero.


      • X Sähkäri
        17 kirjoitti:

        Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?

        Olen jo 59v josta 40v merellä. Ehkäpä juuri sinunlaisen pilkunnussian kiusaksi sen pierauksen kirjoitin. Jatka vaan rauhassa äidinkielen opintojasi.


      • Hyperbola
        X Sähkäri kirjoitti:

        Olen jo 59v josta 40v merellä. Ehkäpä juuri sinunlaisen pilkunnussian kiusaksi sen pierauksen kirjoitin. Jatka vaan rauhassa äidinkielen opintojasi.

        Jäi varmaankin se kansakoulun päästötodistuskin sinulla saamatta. Sinunlaisia juntteja ei enää tarvita tässä maassa.


      • X Sähkäri
        Hyperbola kirjoitti:

        Jäi varmaankin se kansakoulun päästötodistuskin sinulla saamatta. Sinunlaisia juntteja ei enää tarvita tässä maassa.

        Sinulle useammalla nimimerkillä kirjoitteleva 17- Hyperbola, jos tarkoitat "tällä maalla" Suomea, niin sen maan tosiaankin jätin taakseni muutama vuosi sitten. En sen takia, että siellä olisi juntteja ihmisiä, ainakaan ammatti merenkulkioiden joukossa, vaan muualla on paljon paremmin koulutettuja penskoja. Koetapa seuraavaan viestiisi lisätä joitain henkilökohtaisia kokemuksiasi aiheesta: Laivat ja Merenkulku. Jos ei muistu mieleen, niin voisitko ystävällisesti poistua taka vasemmalle.


      • erkki 1
        X Sähkäri kirjoitti:

        Sinulle useammalla nimimerkillä kirjoitteleva 17- Hyperbola, jos tarkoitat "tällä maalla" Suomea, niin sen maan tosiaankin jätin taakseni muutama vuosi sitten. En sen takia, että siellä olisi juntteja ihmisiä, ainakaan ammatti merenkulkioiden joukossa, vaan muualla on paljon paremmin koulutettuja penskoja. Koetapa seuraavaan viestiisi lisätä joitain henkilökohtaisia kokemuksiasi aiheesta: Laivat ja Merenkulku. Jos ei muistu mieleen, niin voisitko ystävällisesti poistua taka vasemmalle.

        ehkä työvene jonka nimi KHJAR, nähnny Helsingissä kauppahallin luona?


    • simbad the

      Finnbeaver herätti jossain satamassa hilpeyttä

      • stedi57

        Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".


      • Zed's dead, baby
        stedi57 kirjoitti:

        Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".

        Ja jossakin sisävesisatamaassa ole vene nimeltään Psykopaatti (oli vielä Jack Nicholsonin kuva kyljessä, suoraan Hohdosta)


      • 21
        Zed's dead, baby kirjoitti:

        Ja jossakin sisävesisatamaassa ole vene nimeltään Psykopaatti (oli vielä Jack Nicholsonin kuva kyljessä, suoraan Hohdosta)

        oli naapurikaijassa -70 luvulla jokipaatti jonka nimi oli Nussia, arvaa naurettiinko sille.


      • Telepaatti
        stedi57 kirjoitti:

        Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".

        Sähköverkorakennusyhtiö Relacom omistaa kyseisen aluksen.
        http://www.telepaatti.fi/


    • x-sailor

      aika outo valinta nimeksi

      • djkk

        JAG APARNA


      • utelias aatu
        djkk kirjoitti:

        JAG APARNA

        Missä ja milloin olet nähnyt kyseisen aluksen JAG APARNA?


      • että sillä lailla

        Enään tuolla nimellä vaan pelkkä ESPE


      • Vanha skönö
        että sillä lailla kirjoitti:

        Enään tuolla nimellä vaan pelkkä ESPE

        Nuo Morgenstondikset ovat hauskoja, yritin jopa sanakirjasta katsoa mitä se tarkoittaa, en löytänyt.
        Teesissä oli "Never on Sundays" niminen bulkki.
        Tanskan kustilla oli Veronica Ana L niminen paatti, olisin halunnut kuulla radiosta Uranus nimisen laivan ja tuon Ana L'n keskustelun.


      • Ulcus-molle

        Morgenstond.
        Mukava nimi meidän suomenkielisten mielestä.
        Olisiko se: Aamuhetki.


      • karhumeri23
        djkk kirjoitti:

        JAG APARNA

        Erikoisin jonka näin oli hottentottien satamassa jossainpäin afrikkaa. Laivan nimi oli HMS SUKMAIDIK


    • ETSETA

      Onko tuttu tuo Head Linen piipputunnus ja tarina sen takana? Ainakin Ballygally Head, Inishowrawrwen Head ja Bengore Head sen laivoja.

    • Säkällä

      Nan Fung
      Ei välttämättä ole erikoisin, mutta oli siinä selittelemistä, että ollaan Suomesta.
      Taksi kuski kattoi silmiin ja sanoi, et ole Nan Fungista.

    • sköne

      Välimerellä tai Biskajalla oli TOSSU ja SANDAL joskus. Pikkuisia rahtilaivoja, ei veneitä. Ja PEIKKO oli aina mukava yllätys. MORGENSTOND oli tosiaan jo kuuluisuus. Ei noita enempää muista, on jo eläkepäivät alkaneet...

    • Girjas

      ISIS.Enpä kehtais astua purkkiin jonka kyljessä komeilee teksti ISIS.Noita on useita.

    • Viimoinen

      Gloucesterin satamassa on vene nimeltä Last Boat IV.

    • Anonyymi

      no on se kyllä sexhead

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      715
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      710
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      702
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      106
      657
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      80
      644
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe