Viikonlopun kunniaksi vahan kevyempi keskustelunaihe. Mika on erikoisin laivan nimi, jonka olette maailmalla nahneet ??
Omina kokemuksina:
"YOU ARE MY SUNSHINE" ja "MOON OVER KYUSHU".
Molemmat kohtalaisen kokoisia bulkkereita 80-luvulta.
Erikoisin laivan nimi
72
12373
Vastaukset
- kokemusta(kin)
Yhdet parhaimmista nauruista on herättänyt tuo "Aamustondis" kun hieman väsyneinä kävimme förstin kanssa kääntämään laivan Morgenstond nimeä suomeksi.
Varustamoista tulee mieleen se, jonka alukset on kaikki nimetty saksalaisten jalkapallojoukkueiden mukaan ja maalattu vielä kunkin seuran omilla kannatusväreillä.- aamustondis on
naurattanu monet näillä vesillä. Vieläkään eivät ole saaneet sisaralus "Abend Stondista" vesille... :)
- jabete
sivuten... huvivenevene nimeltään Seli Paatti liikkui aikanaan Helsingin vesillä.
- huuuuuvi
jabete kirjoitti:
sivuten... huvivenevene nimeltään Seli Paatti liikkui aikanaan Helsingin vesillä.
huvivenevene on ja hyvä!
- nämä...
Morgenstond1, 2 ja 3 sekä oma ja mee,onhan noita...
- pyöri Rotiksessa ja Pohjanm...
M/t OVERSEAS JOSEFA CAMEJO
- Hermut
Unsinkable II on aika hyvä.
- Fart..
on omituinen kyllä
- Vulkan
Fart on jo legenda, lukematon on se määrä Turussa vierailleita ulkomaalaisia turisteja, jotka ovat tämän laivan kuvanneet. :)
Tonavalla satuin näkemään jokilaivan jonka nimi oli Pentele. Sattui olemaan kamera hollilla ja sain napattua siitä hyvän kuvankin. Jälkeenpäin selvisi että se on Tonavan varrella olevan kylän nimi Unkarissa. - aikoinaan
Perimätieto kertoo, että nimi peitettiin kun tuli englannista kuninkaallisia turkuun laivalla, ja oli hinaajia avustamassa.
- Huvitti!
aikoinaan kirjoitti:
Perimätieto kertoo, että nimi peitettiin kun tuli englannista kuninkaallisia turkuun laivalla, ja oli hinaajia avustamassa.
1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).
10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.
Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.
Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.
Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.
Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!
Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään. - huvitti!
Huvitti! kirjoitti:
1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).
10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.
Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.
Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.
Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.
Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!
Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään.Luulen, että linkin takana olevan kuvan Dyvi Kattegat on em. Dyvi Pacificin sisaralus (sen kuvaa en onnistunut löytämään).
http://www.shipphotos.co.uk/pages/dyvikattegat.htm - on peräisin
ruotsinkieliseltä pohjammaalta.
Siellä "Fart" tarkoittaa nopeutta, eli englanniksi paatin nimi olisi "Speedy" (Gonzales?).
Hieman voi nauraa, mutta Håkans aloitti tyhjästä ja rakensi jotain siitä, ei ole tyylikästä vitsailla loputtomiin (ellei kateus puhuu).
Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille).
Vuoden verran se modernisoi vanhaa hinaaja Turun Aurajoessa (Fart). Seurasin tuota touhua pikkupoikana koska asuin ihan lähellä. Vanha komentosilta lähti, uusi hitsattiin paikalle. Miehellä oli unelma ja visio, ei olla niin pieniä sieluja että yritämme ottaa kaiken tämän häneltä.
Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu"
Jättetään tämä "pieru". Pikkulaset aina nauraavat kun sanotaan kakka tai pissa. Olemme jättäneet nämä lapsenvaiheet taaksemme, nyt olemme miehiä!? - Vulkan
on peräisin kirjoitti:
ruotsinkieliseltä pohjammaalta.
Siellä "Fart" tarkoittaa nopeutta, eli englanniksi paatin nimi olisi "Speedy" (Gonzales?).
Hieman voi nauraa, mutta Håkans aloitti tyhjästä ja rakensi jotain siitä, ei ole tyylikästä vitsailla loputtomiin (ellei kateus puhuu).
Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille).
Vuoden verran se modernisoi vanhaa hinaaja Turun Aurajoessa (Fart). Seurasin tuota touhua pikkupoikana koska asuin ihan lähellä. Vanha komentosilta lähti, uusi hitsattiin paikalle. Miehellä oli unelma ja visio, ei olla niin pieniä sieluja että yritämme ottaa kaiken tämän häneltä.
Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu"
Jättetään tämä "pieru". Pikkulaset aina nauraavat kun sanotaan kakka tai pissa. Olemme jättäneet nämä lapsenvaiheet taaksemme, nyt olemme miehiä!?"Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille)."
Taisi olla kassalla kyltti: "Kaikki maksutavat käyvät".
"Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu""
Tämä käykin hyvin yhteen firman sloganin "Häpy with Honda" kanssa.
Tuskin siinä kenelläkään on kateutta mukana varustamon suuntaan jos hinaajan nimivalinnasta irvailee. Håkans on perheyrityksenä kiistatta menestystarina. Kuten jo edellä mainitsin kyseinen paatti on Turun matkailun vetonaula, ja tulevaisuudessa T/B Fart pitäisi ehdottomasti museoida jokirantaan Sigynin, Suomen Joutsenen ja Keihässalmen seuraksi.
Kyllä nimivalinnalle saa voida nauraa. Kysehän on kahden eri asiayhteyden yllätyksellisestä sekoittamisesta, mitä itse asiassa pidetään huumorin määritelmänä. Jos siis nimi ei naurata, sehän tarkoittaa sitä että henkilö kokee pierulla ja laivalla olevan hänen järkeensä käyvän yhteyden. - oikeassa...
Vulkan kirjoitti:
"Vanhempi Håkans oli "tuffi", hieno ja asiallinen MIES (heitti munansa kiukuissaan Wärtsilän kassatiskille)."
Taisi olla kassalla kyltti: "Kaikki maksutavat käyvät".
"Nimi oli epäonnistunut, niin ovat monet muutkin vieralla kielellä. Hondalla on tarjoilla automalli "Fitta", selkeällä suomenkielellä "Honda vittu""
Tämä käykin hyvin yhteen firman sloganin "Häpy with Honda" kanssa.
Tuskin siinä kenelläkään on kateutta mukana varustamon suuntaan jos hinaajan nimivalinnasta irvailee. Håkans on perheyrityksenä kiistatta menestystarina. Kuten jo edellä mainitsin kyseinen paatti on Turun matkailun vetonaula, ja tulevaisuudessa T/B Fart pitäisi ehdottomasti museoida jokirantaan Sigynin, Suomen Joutsenen ja Keihässalmen seuraksi.
Kyllä nimivalinnalle saa voida nauraa. Kysehän on kahden eri asiayhteyden yllätyksellisestä sekoittamisesta, mitä itse asiassa pidetään huumorin määritelmänä. Jos siis nimi ei naurata, sehän tarkoittaa sitä että henkilö kokee pierulla ja laivalla olevan hänen järkeensä käyvän yhteyden.mutta kaikki eivät ajattelevat näin järkevästi.
Huvitti! kirjoitti:
1970-luvun alkupuoli. Helsinki, Sompasaari. Tulipa Barcelonasta Dyvi Pacific -niminen norjalaisalus (nimi nyt sivuseikka). Mukana 3500 henkilöautoa ja risat. Määrää pidettiin siihenastisena maailmanennätyksenä (on toki rikottu sen jälkeen monesti ja roimasti).
10 kantta, ulosajorampit neloskannelta. Meitä oli noin 70 miestä ajamassa autoja maihin. Noin puolet minun laillani ahtaajia, toinen puoli Teekkareiden Autokerhosta tähän keikkaan värvättyjä. Laiva piti saada nopeasti tyhjäksi (12 tuntia?), muutoin olisivat isot myöhästymissakot alkaneet juosta.
Eihän tuosta tullut kuin noin 50 autoa nokkaa kohti, mutta aikaa kului käynnistyksiin (ei akkuja, tasavirtalaturit, heitettiin käyntiin irtoakuilla) sekä laivan ahtailla käytävillä ja rampeissa vekslailuun. Paluumatka varastokentältä laivalle venyi myös melkoiseksi.
Ylivoimainen enemmistö autoista oli Fiat 600 -mallia, Fiat 850 -mallia joukossa jonkin verran. Fiatin omistuksessa (silloin) olleilla Seatin Barcelonan tehtailla tehtyjä, mutta italialaisemon nimellä niitä suomalaisille myytiin.
Maahantuojalle (Autonovo) tapahtuma oli tietysti tuiki tärkeä ja kuvia piti saada. Ongelmana oli se, että laivan kylkeä komisti jättimäisen iso teksti VOLKSWAGEN.
Siinä pitkä rivi Lainapeitteen pressuja lepatti tuulessa, kun Autonovon miehet yrittivät tuota Volkkarin tekstiä peittää päästäkseen kuvaamaan!
Nykyisin kai retusointi jollakin Photoshop-ohjelmalla ei olisi enää temppu eikä mikään.Eihän tämä ollut juuri se erä, joka alunperin oli menossa Ruotsiin, mutta kun siellä olivat juuri muuttaneet jotain turvallisuusnormeja, jäi jostain pikku jutusta kiinni ja koko satsi tuotiin Suomeen. Siellä ne olivat sitten Herttoniemessä Autonovon pihalla josta varsin pian menivät kaupaksi. Tosin Hankkijakin taisi myydä siihen aikaan juuri Seatia.
Eipä silti, ensimmäinen autoni 70-luvulla oli juuri tuollainen Seat 600 jolla ajelin todella paljon. Hyvät muistot jäivät...
Pena- pacificdyvi
huvitti! kirjoitti:
Luulen, että linkin takana olevan kuvan Dyvi Kattegat on em. Dyvi Pacificin sisaralus (sen kuvaa en onnistunut löytämään).
http://www.shipphotos.co.uk/pages/dyvikattegat.htmhttp://www.fotoflite.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/30342.jpg
- rakkaus...
True Love II.
- mutta kuitenkin...
Purjevene
tyyppi: Jon.
Nimi: Jonnekin.
Jollan nimi: SinneMinneJonnekin. - Eteläpallolla
uudenseelannin lippu.
- merimies vm50
Gotlannin itäpuolella AIS:iin ilmestyi laiva, jonka nimikentässä luki "MORGENSTÅND II". Venytti hymykuoppia. Oli muuten ihan oikea laiva, eikä hupi-sellainen.
- astuja
CONCEIVER
Konttilaiva, joka onnähty ainakin Kielin kanavassa ja Fredericiassa. - purjepaatit
astuja kirjoitti:
CONCEIVER
Konttilaiva, joka onnähty ainakin Kielin kanavassa ja Fredericiassa.ovat Itämerellä nähtyjä tanskalainen Makia ja suomalainen Meri@tana
- nimi??
Eihan autolla, veneella, mopolla tai polkupyorallakaan yleensa ole...
- pitää olla?
eikö sotu-tunnus riittäisi (kuten auton rekkari). Taatusti olisi yksilöllinen (ei kaimoja), ei tarvitsisi haaskata aikaa keksiäkseen jotain hullua nimeä (Aina Kaino Emsilempi, tiesittekö muuten että John Wayne:n oikea nimi oli Marion Morrisson?). Nimenvaihtohin ei olisi tarvetta. Jos vielä sotutunnukseen lisättäisi syntymäkunnan numeron, niin tunnuksen numero-osa voisi samalla toimia puhelinnumerona. Ja pankkitilinumero. Ja luottokorttinumero. Ja bussikorttinumero. Mahdollisuuksia riittää.
Ristiäiset hoituisivat automaattisesti syynnytyslaitoksella. Hautausmaat voisi jo etukäteen järjestää numerojärjestykseen (toistaiseksi kaikki ovat kuolleet, eli kyllä ne tyhjät kuopat ajan mittaan "täytyy").
Ja ajatelkaa miten paljon aikaa ja rahaa säästyisi byrokratiassa. Lomakkeet (sukunimi, etunimet, sukupuoli, syntymäpaikka, sotutunnus, puhelinnumero, pankkitili jne) voisi pienentää puolet pienemmäksi, virkailioiden ajankäyttöä vähentää kolmanneksella, paperia säästää vientiä varten (lisää merimies- ja ahtaajatyöpaikkoja), verot pienenisi kun hallintomenot pienenisivät.....
Ja sinä, 241296-137N-212, olet huolestunut siitä että laivoilla on nimi. Olet sinä todellinen Aatami! - kettinkiboksi
mukaan, alusta ei saa käyttää kauppamerenkulkuun, ennenkuin se on merkitty alusrekisteriin. Alusta ei rekisteriin merkitä, ellei aluksesta ole ilmoitettu laissa mainittuja tietoja kuten esim. NIMI.
- tyttötuollainen_
pitää olla? kirjoitti:
eikö sotu-tunnus riittäisi (kuten auton rekkari). Taatusti olisi yksilöllinen (ei kaimoja), ei tarvitsisi haaskata aikaa keksiäkseen jotain hullua nimeä (Aina Kaino Emsilempi, tiesittekö muuten että John Wayne:n oikea nimi oli Marion Morrisson?). Nimenvaihtohin ei olisi tarvetta. Jos vielä sotutunnukseen lisättäisi syntymäkunnan numeron, niin tunnuksen numero-osa voisi samalla toimia puhelinnumerona. Ja pankkitilinumero. Ja luottokorttinumero. Ja bussikorttinumero. Mahdollisuuksia riittää.
Ristiäiset hoituisivat automaattisesti syynnytyslaitoksella. Hautausmaat voisi jo etukäteen järjestää numerojärjestykseen (toistaiseksi kaikki ovat kuolleet, eli kyllä ne tyhjät kuopat ajan mittaan "täytyy").
Ja ajatelkaa miten paljon aikaa ja rahaa säästyisi byrokratiassa. Lomakkeet (sukunimi, etunimet, sukupuoli, syntymäpaikka, sotutunnus, puhelinnumero, pankkitili jne) voisi pienentää puolet pienemmäksi, virkailioiden ajankäyttöä vähentää kolmanneksella, paperia säästää vientiä varten (lisää merimies- ja ahtaajatyöpaikkoja), verot pienenisi kun hallintomenot pienenisivät.....
Ja sinä, 241296-137N-212, olet huolestunut siitä että laivoilla on nimi. Olet sinä todellinen Aatami!asiallinen teksti!
- laivakyylääjä
Inkoon voimalaitoksen laiturissa laivan, jonka perässä luki LEMMEN.
Taisi olla joku kongolainen tai sellanen, etteivät osanneet kirjoittaa loppuun asti.- raknari
Nordströmin kaksosten omistaman Meri Shippingin laiva Katrina oli konkurssin jälkeen Lemmen, olikohan sama?
tarkoittaa suomeksi SIITINTÄ .Oikaskaa jos olen edes joskus väärässä. (ms.Lemmen oli Inkoossa joskus v. 1984
- raknari
mtz kirjoitti:
tarkoittaa suomeksi SIITINTÄ .Oikaskaa jos olen edes joskus väärässä. (ms.Lemmen oli Inkoossa joskus v. 1984
Joo se oli entinen Katrina ja Fenja Dan. Oli muutettu konttilaivaksi -70. Lemmen-nimellä ei tainnut seilata metriäkään. Käyvät vissiin vieläkin oikeutta siitä. Näin laivan viimeksi Naantalissa , missä sitä ainakin osittain purettiin.
- laivassa
raknari kirjoitti:
Joo se oli entinen Katrina ja Fenja Dan. Oli muutettu konttilaivaksi -70. Lemmen-nimellä ei tainnut seilata metriäkään. Käyvät vissiin vieläkin oikeutta siitä. Näin laivan viimeksi Naantalissa , missä sitä ainakin osittain purettiin.
Nimet pitävät kyllä paikkansa.Olin kesätöissä mainitussa
laivassa 1974.Reittinä oli Mäntyluoto-Hull-Rotterdam. - Laivatyttönen
laivassa kirjoitti:
Nimet pitävät kyllä paikkansa.Olin kesätöissä mainitussa
laivassa 1974.Reittinä oli Mäntyluoto-Hull-Rotterdam.Löytyipäs hauska, vanha keskustelu. Olin kesäretkellä samaisella laivalla samana vuonna (-74) isäni ja äitini kanssa. Isä oli laivassa töissä (kai moottorimiehenä tjn.) Oli niin elämyksellinen matka pienelle tytölle, että vieläkin muistan tapahtumia, vaikka olin silloin vasta 2-vuotias. Mietin, mitä laivalle kuuluu nykyään, mutta ilmeisesti on siis purettu?
- Ezzi
Onhan noita nimiä vetten päällä, mutta omalle kohdalleni sattui tuossa 70-luvun puolivälin tienoilla lossattavaksi neuvostoliittolainen jokialus nimeltään: "48let Sovetskoe vlasti" eli suomeksi "48 vuotta neuvostovaltaa" tai jotain sinnepäin. Hupialuspuolella: Manitvei, Hörppy, Hördy (vhf-liikenteessä mielenkiintoinen), Ruma(nimensä mukainen),Isohiisi(ja jollansa Pikkuhiisi)ONHAN NOITA!
- yrkkä
Huvivene Turussa oli "Lepajoe" kai Tillanderin ryöstäjän mukaan. Jossain näin "Ajatollah 2" aluksen
- ata568
Morgenstond 1 ja 2 ovat myös hauskoja. Sitten Aurajoessa kerran näin avofiskarin, joka oli nimetty taistelupannu kalatikuksi.
- kertoo
Ameriikkalassa ökyjahdin nimenä:
"Wife Got The House"
- ristipää
yks aika erikoinen laivan nimi on MUNA se oli pikkunen Bunkkeri paatti Persian lahel Dammanin satamas,joku tie ett se meinaa onnee,no voi olla
- jonnekar
Siulloin kun Fazer Blue Magic seilasi silloinsta Whirbreadia, oli mukana W.E.Penny, joka tulee sanoista Worth Every Penny.
He olivat myyneet kaiken ja panostaneet kaiken jotta pääsisivät ko. reissuun/kisaan mukaan, ja kuulemma oli joka pennin arovinen. - Yachtie
Jahdeilla on paljon omituisia nimiä, esim Hooters ja Tits. Jälkimmäisen dingien nimet ovat Nipple 1 ja Nipple 2. Radioliikenne kyseisten alusten välillä on varsin hupaisaa kuultavaa.
- ...-
SUN ÄITIS - niminen vene on olemassa. Sen radioliikenne se vasta hupaisaa onkin :)
- oli limbo
Viime kesänä moottorihuvivene parkeekas laituriin ja peräs luki että "Tsunamis". Ajattelin, että vois vähä sattua silmään vaikka sellaisella, jolla katos lapsia ja lapsenlapsia siella rannoilla Tapaninpäivänä. Vai mitähän ne sillä nimellä meinas? Että peräaalto on niin valtava, että kansa luulee, että rantaa vyöryy tsunami? Vai mitä?
- pitkä nimi
Stora Korsnäs Link II
- miimer
Eräässä laivatiedostossa näin kuvan uudehkosta rahtipaatista jonka nimi oli
BESIKTAS HALLAND ja kotisatama Valetta. - kävijä..
New-Zealand,Auckland ja meri-museo keskustassa ni sielä on purje paatti jonka kyljes nimi "REWA" pisti hymyilyttään...
- X Sähkäri
Joskus 70 luvun alkupuolella oli Kreikkalainen kauppalaiva nimeltään PERSEPOLIS ja kotipaikkana PIERAUS
- 17
X Sähkäri kirjoitti:
Joskus 70 luvun alkupuolella oli Kreikkalainen kauppalaiva nimeltään PERSEPOLIS ja kotipaikkana PIERAUS
Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?
- Tutkija.... .
17 kirjoitti:
Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?
näin veneen jonka nimi oli 4 varanumero.
- X Sähkäri
17 kirjoitti:
Pireus tai Pireaus ovat oikeita muotoja. Oletko yli 10v?
Olen jo 59v josta 40v merellä. Ehkäpä juuri sinunlaisen pilkunnussian kiusaksi sen pierauksen kirjoitin. Jatka vaan rauhassa äidinkielen opintojasi.
- Hyperbola
X Sähkäri kirjoitti:
Olen jo 59v josta 40v merellä. Ehkäpä juuri sinunlaisen pilkunnussian kiusaksi sen pierauksen kirjoitin. Jatka vaan rauhassa äidinkielen opintojasi.
Jäi varmaankin se kansakoulun päästötodistuskin sinulla saamatta. Sinunlaisia juntteja ei enää tarvita tässä maassa.
- X Sähkäri
Hyperbola kirjoitti:
Jäi varmaankin se kansakoulun päästötodistuskin sinulla saamatta. Sinunlaisia juntteja ei enää tarvita tässä maassa.
Sinulle useammalla nimimerkillä kirjoitteleva 17- Hyperbola, jos tarkoitat "tällä maalla" Suomea, niin sen maan tosiaankin jätin taakseni muutama vuosi sitten. En sen takia, että siellä olisi juntteja ihmisiä, ainakaan ammatti merenkulkioiden joukossa, vaan muualla on paljon paremmin koulutettuja penskoja. Koetapa seuraavaan viestiisi lisätä joitain henkilökohtaisia kokemuksiasi aiheesta: Laivat ja Merenkulku. Jos ei muistu mieleen, niin voisitko ystävällisesti poistua taka vasemmalle.
- erkki 1
X Sähkäri kirjoitti:
Sinulle useammalla nimimerkillä kirjoitteleva 17- Hyperbola, jos tarkoitat "tällä maalla" Suomea, niin sen maan tosiaankin jätin taakseni muutama vuosi sitten. En sen takia, että siellä olisi juntteja ihmisiä, ainakaan ammatti merenkulkioiden joukossa, vaan muualla on paljon paremmin koulutettuja penskoja. Koetapa seuraavaan viestiisi lisätä joitain henkilökohtaisia kokemuksiasi aiheesta: Laivat ja Merenkulku. Jos ei muistu mieleen, niin voisitko ystävällisesti poistua taka vasemmalle.
ehkä työvene jonka nimi KHJAR, nähnny Helsingissä kauppahallin luona?
- simbad the
Finnbeaver herätti jossain satamassa hilpeyttä
- stedi57
Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".
- Zed's dead, baby
stedi57 kirjoitti:
Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".
Ja jossakin sisävesisatamaassa ole vene nimeltään Psykopaatti (oli vielä Jack Nicholsonin kuva kyljessä, suoraan Hohdosta)
- 21
Zed's dead, baby kirjoitti:
Ja jossakin sisävesisatamaassa ole vene nimeltään Psykopaatti (oli vielä Jack Nicholsonin kuva kyljessä, suoraan Hohdosta)
oli naapurikaijassa -70 luvulla jokipaatti jonka nimi oli Nussia, arvaa naurettiinko sille.
- Telepaatti
stedi57 kirjoitti:
Amsterdamissa on sähkökäyttöinen kanavalaiva "Multatuli". Turun sataman tienoilla olen nähnyt sympaattisen näköisen aluksen nimeltä "Telepaatti".
Sähköverkorakennusyhtiö Relacom omistaa kyseisen aluksen.
http://www.telepaatti.fi/
- x-sailor
aika outo valinta nimeksi
- djkk
JAG APARNA
- utelias aatu
djkk kirjoitti:
JAG APARNA
Missä ja milloin olet nähnyt kyseisen aluksen JAG APARNA?
- että sillä lailla
Enään tuolla nimellä vaan pelkkä ESPE
- Vanha skönö
että sillä lailla kirjoitti:
Enään tuolla nimellä vaan pelkkä ESPE
Nuo Morgenstondikset ovat hauskoja, yritin jopa sanakirjasta katsoa mitä se tarkoittaa, en löytänyt.
Teesissä oli "Never on Sundays" niminen bulkki.
Tanskan kustilla oli Veronica Ana L niminen paatti, olisin halunnut kuulla radiosta Uranus nimisen laivan ja tuon Ana L'n keskustelun. - Ulcus-molle
Morgenstond.
Mukava nimi meidän suomenkielisten mielestä.
Olisiko se: Aamuhetki. - karhumeri23
djkk kirjoitti:
JAG APARNA
Erikoisin jonka näin oli hottentottien satamassa jossainpäin afrikkaa. Laivan nimi oli HMS SUKMAIDIK
- ETSETA
Onko tuttu tuo Head Linen piipputunnus ja tarina sen takana? Ainakin Ballygally Head, Inishowrawrwen Head ja Bengore Head sen laivoja.
- Säkällä
Nan Fung
Ei välttämättä ole erikoisin, mutta oli siinä selittelemistä, että ollaan Suomesta.
Taksi kuski kattoi silmiin ja sanoi, et ole Nan Fungista. - sköne
Välimerellä tai Biskajalla oli TOSSU ja SANDAL joskus. Pikkuisia rahtilaivoja, ei veneitä. Ja PEIKKO oli aina mukava yllätys. MORGENSTOND oli tosiaan jo kuuluisuus. Ei noita enempää muista, on jo eläkepäivät alkaneet...
- Girjas
ISIS.Enpä kehtais astua purkkiin jonka kyljessä komeilee teksti ISIS.Noita on useita.
- Viimoinen
Gloucesterin satamassa on vene nimeltä Last Boat IV.
- Anonyymi
no on se kyllä sexhead
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812