maksoin visalla erään palvelun heinäkuussa ja se vedettiin vanhalla tavalla mankelilla. olen ottanut kyseiseen firmaan työntekijään yhteyttä jo aikoja sitten että kyseistä suoritusta ei ole veloitettu. nyt tulee puoli vuotta täyteen, onko tosi että slipari vanhenee siinä ajassa? omasta mielestä minun ei enää kuulu huomauttaa asiasta.
sliparin voimassaolo
10
1500
Vastaukset
- vanhenisi?
Sinä olet allekirjoituksellasi todentanut, että ostotapahtuma on tapahtunut. Veloittavat kun veloittavat. Miksi se vanhenisi? Ei pankkikorttisliparikaan käsittääkseni vanhene.
- jep jep
Suomen Pankkiyhdistys on julkaissut 1.6.2001 Ehdot pankkikortin käytölle maksuvälineenä, pankkikorttitaku.
"4.4.2 Leimauslaite
Maksunsaajan on toimitettava allekirjoitetut maksulomakkeet pankkiinsa 20 päivässä maksusta tililleen kirjattavaksi."
Tuon 20 päivän jälkeen pankki enää ole velvollinen hyväksymään tapahtumia.
Ihan oma tarina on, että miten tuo 20 päivän rajaa "vanhentumisrajaa" tulkitaan. - ktvl
jos ottaisit selvää etkä esittäisi omia johtopäätöksiä. sinun kaltaisia "fiksuja" on maa täynnä.
Jos maksoit tosiaan Visalla etkä pankkikortilla, Luottokunnan asiakaspalvelusta saat varmaankin luotettavimman vastauksen kysymykseen, kuinka vanhoja slippejä Visa-laskutukseen hyväksytään.
Loogisella päättelyllä ei voi korvata tietoa juridisissa asioissa. Eikä kotimaisia pankkikortteja koskevista ohjeista voi varmasti päätellä Visa-slippien vanhenemisaikaa.- korttisi
pelkkä visa vai pk/visa?
Jos kortti on pelkkä visa ja maksun vastaanottojalla ei ole ollut sopimusta luottokunnan kanssa niin maksua ei voida veloittaa. - laivayhtiössä töissä
Juu, tämä on todella kiinnostava kysymys! Olin muutama vuosi sitten töissä eräässä laivayhtiössä, ja siellä oli käynyt sellainen moka, että Tallinnan-lautan tax-free- ostokset olivat yhdeltä päivältä jääneet tilittämättä eteenpäin nimenomaan korttimaksujen suhteen. Asiaa silloin selviteltiin, ja lain mukaan oli ok veloittaa ne asiakkailta, vaikka tapahtumasta oli kulunut melkein vuosi! Tosin asiakkaita jouduttiin etukäteen infoamaan, että tällainen veloitus tullaan suorittamaan heidän tililtään.
En nyt muista oliko kyseessä pankki-/luottokortit vai molemmat, mutta ainakin alta vuoden vanhoja tapahtumia sai veloittaa, kunhan asiakasta kontaktoitiin ensin! Tämä ilmoitusvelvollisuus oli ihan ehdoton.Eihän nimittäin Visalla maksettua ostosta veloiteta asiakkaan tililtä ilman hänen suostumustaan. Asiakkaalle tulee ensin Luottokunnasta kuukausilasku, jonka tarkastettuaan asiakas päättää, maksaako hän kaikki siinä olevat maksut vai ei. Vaikka olisi pankin kanssa tehty suoraveloitussopimus, asiakkaalla on ennen eräpäivää mahdollisuus pyytää Luottokuntaa poistamaan laskutettavista maksuista ne, joita hän ei hyväksy. No tietysti myyjän suora yhteydenotto asiakkaisiin vähentää asiakkaiden yhteydenottoja Luottokuntaan.
- kjt
Onko luottokunnan lomake kolmiosainen?
- 4
jos maksu on aiheellinen, se on voimassa 10 vuotta,
mutta yleensä pidetään 2 v käytännön aikana, jos kyseessä on toiminnassa oleva yritys,
konkurrissa olevissa tuo 10v kuten muissakin.
asian ratkaisee, onko veloitus aiheellinen/aiheeton, ei mikään suositusaika.
kaikki oikeat maksut kannattaa maksaa, muuten tulee ongelmia, jotka vaikuttavat luottokelpoisuuuteen senkin jälkeen kun ovat maksettuja tai aiheettomaksi todettuja.
ei kannata kokeilla luottotietojen menetystä. - Feeder5
Luottokunta ei enään ole pitkiin aikoihin hyväksynyt mankelitositteita Visa / MasterCard tapahtumista.
Mankelilla saa höylätä ainoastaan kohta kuolevaa Pankkikorttia sekä muita kortteja kuten American Expressiä
& Diners Clubia. Visa & MasterCard tapahtumat saa käsitellä ainoastaan maksupäätteellä, tuo 20.pv aikakin on
jo mennyt ohi. Jos oikeasti kiinostaa saada faktaa niin kysy korttisi julkaisijalta mitä mieltä ovat, voi olla ettei
tarvitse maksaakkaan mitään koska tapahtumaa ei ole tehty oikein.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078813
- 936740
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656510Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345351Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634537- 553521
- 503355
- 513102
- 562922
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512896