Ollaan ostattelemassa Lexusta ja koeajo täytyy suorittaa Helsingissä ja jos ei ole liukas keli niin kuinka herkkä on lähtemään liukkaalla kelillä kun nyt on tottunut etuvetoiseen autoon?
Varsinkin naisen näkökulmasta peloittaa jos auto lähtee käsistä.Kokemuksia.T.Oulunlääni
IS 220d
10
3022
Vastaukset
- IS 250 Luxury
Dieselin voi valita lisävarusteena sen kehittyneemmän VDIM-ajonvakautuksen joka pystyy vaikuttamaan myös auton ohjaukseen. Osta se jos haluat maksimaallista turvallisuutta. Vakiovarusteena on tietenkin tavallinen ajonvakautus.
Jos ajat järkevää nopeutta niin ei se lähde käsistä. Liikkeellelähdössä takavetoisen pito on tietenkin yleensä etuvetoista heikompi.- sorry.
EI kannata valita,koska Toyota-malleissa on esiintynyt pahoja ongelmia:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747&page=3&login=ok - *Antti*
sorry. kirjoitti:
EI kannata valita,koska Toyota-malleissa on esiintynyt pahoja ongelmia:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747&page=3&login=okLexus IS 220 dieselistä ei ole raportoitu moottoriongelmia. Lexuksen diesel ei ole täsmälleen sama kuin Avensiksen nokalla oleva (eroina mm. moottorinohjausjärjestelmä ja kaksi tasapainoakselia Lexuksen koneessa).
Toyotan diesel sai kehuja mm. Teknikens Världin (nro 23/2005) vertailussa, jossa olivat mukana Avensis 2,2 D (177 hv) ja Volvo V 70 D5 (185 hv).
Suora lainaus testiraportista:
Motor/kraftöverföring
Toyota 9/10
Den absolut mjukaste 4-cylindriga diesel vi kört. Hög utväxling pä sexan och låg ljudnivå gör långresan avslappnad.
Volvo 8/10
Låter "diesligt" på tomgång, men tystnar i fart. Hög utväxling på sexan och mycket kraft motorn gör V70 D5 till långfärdsraket.
Arvosteluasteikon mukaan arvosana 9 = nästan perfekt eli lähes täydellinen. Kun testin otsikko vielä oli "Bästa Familjediseln", voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä Toyotan (Lexuksen) dieselistä.
Näillä palstoilla korostetaan mielestäni aivan liikaa pieniä eroja suorituskyvyssä. Lähes kaikki tehokkaat nykydieselit ovat riittävän suorituskykyisiä, mutta esimerkiksi moottorimelussa erot ovat suuret. Vertailkaapa esimerkiksi VW-konsernin pumppusuutindieseleiden äänimaailmaa Lexuksen dieselin kuiskaavaan hiljaisuuteen. - Iissa
*Antti* kirjoitti:
Lexus IS 220 dieselistä ei ole raportoitu moottoriongelmia. Lexuksen diesel ei ole täsmälleen sama kuin Avensiksen nokalla oleva (eroina mm. moottorinohjausjärjestelmä ja kaksi tasapainoakselia Lexuksen koneessa).
Toyotan diesel sai kehuja mm. Teknikens Världin (nro 23/2005) vertailussa, jossa olivat mukana Avensis 2,2 D (177 hv) ja Volvo V 70 D5 (185 hv).
Suora lainaus testiraportista:
Motor/kraftöverföring
Toyota 9/10
Den absolut mjukaste 4-cylindriga diesel vi kört. Hög utväxling pä sexan och låg ljudnivå gör långresan avslappnad.
Volvo 8/10
Låter "diesligt" på tomgång, men tystnar i fart. Hög utväxling på sexan och mycket kraft motorn gör V70 D5 till långfärdsraket.
Arvosteluasteikon mukaan arvosana 9 = nästan perfekt eli lähes täydellinen. Kun testin otsikko vielä oli "Bästa Familjediseln", voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä Toyotan (Lexuksen) dieselistä.
Näillä palstoilla korostetaan mielestäni aivan liikaa pieniä eroja suorituskyvyssä. Lähes kaikki tehokkaat nykydieselit ovat riittävän suorituskykyisiä, mutta esimerkiksi moottorimelussa erot ovat suuret. Vertailkaapa esimerkiksi VW-konsernin pumppusuutindieseleiden äänimaailmaa Lexuksen dieselin kuiskaavaan hiljaisuuteen.En voi millään syvällä rintaäänellä sanoa harrastavani musiikinkuuntelua, mutta nyt autoradiosta kuulemistani vanhoista tutuistakin biiseistä on löytynyt uusia "ulottuvuuksia". Harmillisesti kuuloaisti joskus sotkee ne kännykän soittoon tai muihin autosta tuleviin piippauksiin.
- Sport Package
Hyvin tuolla talvellakin pärjää, jos ei nyt työkseen ajele täysin auraamattomilla mökkiteillä.
VDIM kannattaa raksia ihan mukavuussyistä sieltä varustelistalta, niin välttyy äkkinäisiltä luistoneston nykäyksiltä jäisillä mutkateillä kiihdytellessä. (Sport-varustepaketissahan tuon VDIM tulee mukana automaattisesti.)
Omalla hölmöilyllä, yhdistettynä oikea nilkka suorana -ajotyyliin, tuon perän saa tietty irtaantumaan mutta samassa vaiheessa se etuvetoinenkin on keula lumipenkassa.
Kunnon talvirenkaat alle vaan ja menoksi, eikä Lexuksissa mitään vikoja ole näissä dieseleissäkään.- IISSA
Olen mielestäni hyvin pärjännyt talvikelilläkin, vaikka tuo takavetoisuus alussa arvelutti. Ajan nopeusrajoitusten mukaan enkä kruisaile. VDIM ym. turvavarusteita en ole järin huomannut ajon aikana, paitsi kuluneella viikolla. Silloin tosi polanteisella tiellä (vauhtia noin 60 km/h) yrittäessäni lähteä ohittamaan perä heilahti, auto antoi äänimerkit ja palautui kuin itsestään takaisin tieuriin.
- kukaan sitten
löytänyt tuohon toyotaan sopivia taakkatelineitä ?
löytyykö biltemasta vai täytyykö tyytyä merkkikohtaisiin jotka tietty maksaa ihan nautasikana
nimimerkillä: "hiitoloma varattu mutta suksiboksin kiinnitys kinneriin vielä alkutekijöissään" - tee sitten ostopäätös.
http://www.leftlanenews.com/2007/01/18/2008-mercedes-c-class/
Nyt on autona Lexus IS250, aikaisemmin olen omistanut pelkästään etuvetoisia, joissa ei ollut edes luistonestoa. Omalla ajotyylilläni ajonvakautus/luistonesto piipittelee talvella melkoisesti, koska tapanani on kiihdyttää melko reippaasti risteyksestä lähdettäessä. Varsinaisia vaaratilanteita ei ole kuitenkaan tullut vastaan; joskus perä meinaa irrota käännyttäessä, mutta pian se oikenee (piip piip) itsestään. Ohitustilaneet moottoritienopeuksissa ovat sujuneet yhtä näppärästi kuin etuvetoisellakin. Omassa autossani on Nokian nastarenkaat 16" aluvanteilla. Yritän parhaillaan mukauttaa ajotyyliäni takavetoon sopeutuvaksi eli en juurikaan paina kaasua käännyttäessä. ECTS Snow asetus on kyllä täysin turha lumisella tiellä; se vain vähentää kierroksia niin, että auto meinaa sammua... Tarkoitettu ehkä auraamattomille mökkiteille ja mäkilähtöihin. Lexus on muuttanut ajotyyliäni vähemmän agressiiviseksi ja ennakoivammaksi, mitä pidän pelkästään positiivisena asiana! Tällä autolla ajaminen on niin suuri nautinto, että ei ole enää niin kiire (edes töihin).
- urkkik
Olen koajanut uuden IS:n talvella ja sen on mielestäni yhtä hyvä ajaa kuin BMW 300 tai C-sarjan Mersu talvella.
Kun ostaa Lexuksen, niin saa parempaa palvelua ja auton kestävyys on parempi kuin BMW:ssä tai Mersussa.
Suosittelen !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244512
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333523Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203338Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774