Mistä tämä lemu??

nellero

Miksi 140L akvaarioni lemuaa sanon kuvaamattomaln pahalle, siis kerrassaan hirvittävä löyhkä!!! Ei kovin vahva, mutta tosi pistävä mädän haju. Mitää ulkoisia merkkejä en löytänyt, paitsi ykden kuolleen kardinaalitetran,,lieniskö se lemun aiheuttaja? Kaikkki vesiarvot kunnossa ja siivous kerran viikossa.

4

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallekalanen

voi johtua tosta kuolemastakin, mutta seuraisin kyllä noita vesiarvoja tiiviisti lähipäivinä kaikesta huolimatta. tsekkaa myös kasvit, ovatko hengissä ja onko akvassa kuinka paljon levää, esim. laseissa?

• RRR

Sinilevä on yksi mikä löyhkää mutta sen kyllä huomaa...
      Sitten voi olla hiekka pohja tukossa jos ei kierteiset ahkeroi..
      Mutta tässä tapauksessa veikkaan sitä kuollutta kardinaalia syyksi hajuun...
      Seuraile nyt ja ilmottele jos ei lemu katoa??

• Rihma

-Mittaa vesiarvot ja mieti mistä kuolema johtui.
      -Ovatko muut kalat sairaita?

Vesiarvojen mittauksen jälkeen vaihtaisin hätiin puolet altaan vedestä, jotta haju ja kuolleesta kalasta jääneet "eritteet" saadaan pois.

• nellero

Mittasin pH;n ja se oli tavalliset 7,2 kasvit oli ihan kunnossa ja levää..ei erityisesti, psitti ne tupsulevät joita kasvaa kasvien lehtien reunoissa. Haju..paha mutta huomattavasti lievempi. Pöyhelöin siivoillessani vähän hiekkaa, mutta mitään epä tavallista en löytänyt. Kaikki kalat vaikutti ihan terveiltä ja kuollut kardinaalikin oli suht. terveen näköinen (niisk..) Mitäs tässä muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe