Yh-äidit pannassa

malanie

Jos olisit sinkku ja kohdallesi sattuisi nainen jolla on lapsia, vaikuttaisiko se jollakin tavalla suhteen aloittamiseen? Jos vaikutta niin miksi?

59

4257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja se

vaikuttaisi siten, että suhdetta ei syntyisi.

En halua alkaa kenenkään otto-isäksi tai edes otto-isäpuoleksi. En halua omiakaan lapsia, niin miksi haluaisin muiden lapsia pyörimään jalkoihini.

• malanie

rakastuisit naiseen tulenpalavasti vai etkö usko moiseen?

• Ja joka kerta
        malanie kirjoitti:

rakastuisit naiseen tulenpalavasti vai etkö usko moiseen?

olen tuntenut naisen vähintään pari kuukautta ennen kuin olen edes ihastunut, joten kohdallani ei ole pelkoa ensisilmäyksellä tapahtuvasta tulenpalavasta ihastumisesta/rakastumisesta tai edes himosta.

Tuossa parin kuukauden aikana ehtii kyllä ihan hyvin miettiä suhteen järjelliset perusteet läpi, ja jos niitä ei ole, niin yksinkertaisesti lopetan syvemmän tutustumisen tai yhteydenpidon kokonaan, niin se rakastumisen vaara kyllä loppuu siihen.

• malanie
        Ja joka kerta kirjoitti:

olen tuntenut naisen vähintään pari kuukautta ennen kuin olen edes ihastunut, joten kohdallani ei ole pelkoa ensisilmäyksellä tapahtuvasta tulenpalavasta ihastumisesta/rakastumisesta tai edes himosta.

Tuossa parin kuukauden aikana ehtii kyllä ihan hyvin miettiä suhteen järjelliset perusteet läpi, ja jos niitä ei ole, niin yksinkertaisesti lopetan syvemmän tutustumisen tai yhteydenpidon kokonaan, niin se rakastumisen vaara kyllä loppuu siihen.

etkö pelkää, että saat viettää loppu elämäsi yksin? Että järkeilet onnesi ohitse tai sitten tiellesi ei ole osunut sitä oikeaa, todellista rakkautta. Eipä silti, ei kaikkien tarvitse pariutua, yksinkin on ihan hyvä.

• en yksinäinen
        malanie kirjoitti:

etkö pelkää, että saat viettää loppu elämäsi yksin? Että järkeilet onnesi ohitse tai sitten tiellesi ei ole osunut sitä oikeaa, todellista rakkautta. Eipä silti, ei kaikkien tarvitse pariutua, yksinkin on ihan hyvä.

Ja koskaan en ole pelännyt yksioloa. Luulen että en pelkäisi yksin vanhenemistakaan. Sitä en toki voi vielä tietää, mutta luulen niin. Ehkä eläkeläisten päivätansseista sitten pokaan jonkun ;) En tiedä mistä tällainen pelottomuus ja voima kumpuaa, mutta hyvä näin, varsinkin ympärillään näkee peloissaan hääriviä ihmisiä, jotka sekoilee ja tekee mitä tahansa löytääkseen sen jonkun. Voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että olen mieluummin yksin kuin suhteessa joka ei ole minua varten.

• vaihtoehdoiksi
        malanie kirjoitti:

yh-äidin kanssa seurustelun tai yksinolon?

• todella rakastunut !
        Ja joka kerta kirjoitti:

Tuo kirjoituksesti...että parin kuukauden aikana ehtii miettiä suhteen järjelliset perusteet läpi ja jos niitä ei ole, niin lopetat syvemmän tutustumisen tai yhteydenpidon kokonaan...ja että rakastumisen vaara loppuu siihe...
        Sinulta puuttuu se jokin, surullista.

• että joudun
        malanie kirjoitti:

viettämään lopun elämäni yhden ainoan kanssa. Mielummin menisin mielisairaalaan.

• taas...
        todella rakastunut ! kirjoitti:

Tuo kirjoituksesti...että parin kuukauden aikana ehtii miettiä suhteen järjelliset perusteet läpi ja jos niitä ei ole, niin lopetat syvemmän tutustumisen tai yhteydenpidon kokonaan...ja että rakastumisen vaara loppuu siihe...
        Sinulta puuttuu se jokin, surullista.

niitä aiheita, joista saa väitellä vaikka maailmantappiin, eikä tätä saa menemään vastapuolelle perille sitten millään.

Laitan kuitenkin esimerkin elävästä elämästä, jotta ymmärtäisit, että jotkut ihmiset vaan kykynevät tarkkailemaan tunteitaan ja säätelemään niitä, jopa sitä rakastumista.

Ihastuin tulenpalavasti erääseen entisen työpaikkani naiseen. Työn merkeissä olimme yhteyksissä ja myöhemmin työpaikan harrastusporukan tiimoilta. Ensimmäinen reaktio, hänet tavattuani, oli voimakas tunne, jota en koskaan aiemmin ollut kokenut. Eikä aikaakaan, kun olin jo päätä pahkaa rakastunut ja rakentelin mielessäni vaikka mitä haaveita yhteisestä tulevaisuudesta. Nainen oli kuitenkin myös minun pomoni, vaikka jonkinlainen väliportaan pomo olin itsekin. Tiedän naisen kiinnittäneen huomionsa vastavuoroisesti myös minuun. Ihastuminen oli niin läpinäkyvää (varmaan molemmin puolin), että työkavereilta alkoi kuulua kuittailuja pomon lellikistä yms. Siis niiltä muutamalta, jotka olivat samoissa väliportaan pikkupomon hommissa kuin itsekin olin. Hän oli myös n. 12 vuotta minua vanhempi, mutta se ei olisi tuossa tilanteessa merkinnyt minulle mitään. Mutta kun olen tällainen ujompi kaveri, niin se ensitreffeille kysyminen voi kestää. Ja kestihän se useampia kuukausia. Tuossa ajassa ehdin ajatella tilannetta paremmin. Minä olin siis nuori mies, nainen minun pomoni ja huomattavasti minua vanhempi. Ei hemmetti sitä työkavereiden vittuilua. Tai entäpä sitten kun minä olen 39 vuotias? Nainen olisi 51. Vieläkö olisin kiinnostunut hänestä? No, pyysin naisen ns. "treffeille" ja hän ilahtuneena otti kutsuni vastaan. Vietimme todella hauskaa iltaa, hän vielä hauskempaa kuin minä, kun ei tiennyt mitä olisi tulossa, kunnes illan loppupuolella esitin oman näkemykseni asiasta ja ahtaasta tilanteestani sekä esitin irtisanoutumisilmoitukseni. Siihen loppui se hauska ilta ja seuraavana maanantaina kävin asian esittämässä hänelle hiukan virallisemmin, työajan puitteissa. Kuukauden kuluttua olin jo pakanut tavarani ja muuttanut uudelle paikkakunnalle uuden työnantajan palvelukseen. Ja tämän kaiken tein siksi, jotta pystyisin säätelemään tunnettani, jossa ei ollut mitään järkeä. Täytyy myöntää, että pari vuotta se tuon jälkeen otti, ennen kuin pystyin unohtamaan hänet niin hyvin, että kykenin taas katselemaan naisia sillä silmällä.

• Yaznine
        vaihtoehdoiksi kirjoitti:

yh-äidin kanssa seurustelun tai yksinolon?

Minä olen kolmevuotiaan lapsen nuori yksinhuoltaja äiti.
        Löystyneestä tavarasta en tiedä, enkä muuttuneesta luonteesta ;) mutta kanssani _suhteeseen_ haluavia on tungokseen asti. (olen kuitenkin todella nirso)

En tiedä miksi on yleistetty, että yh: t etsivät isää lapsilleen, isä kuitenkin useimmiten on jollain tavalla kuvioissa yhä. Hyvänä esimerkkinä toimiva aikuinen mies on asia erikseen, ja siihen tulisi jokaisen 25 miehen pystyä, oli yh tyttis tai ei.
        Minä ainakin etsin miestä itselleni, en lapselleni. Ja mikäli lapsi on suhteelle ongelma, on hyvä siirtyä eteenpäin... Ei kaikkien tarvitse kaikesta tykätä, sehän on selvä.

• yh:t ovat

naisten alinta kastia. Johtuu siitä, että ovat yleensä yhteiskunnan elättejä. Lisäksi yh:t eivät kiinnosta miehiä, koska ovat synnyttäneet ja usein jo aika vanhoja. Myös luonne on sen mukainen. Esimerkkinä vaikkapa Susan kuronen.

• tavarakin

on yleensä löystynyt.

• deli76

Mitäs meinaat sitten tulevalle vaimolle tehdä sen jälkeen kun tämä on vanha, synnyttänyt nainen ja luonne sen mukainen?

• arvaus...
        deli76 kirjoitti:

Mitäs meinaat sitten tulevalle vaimolle tehdä sen jälkeen kun tämä on vanha, synnyttänyt nainen ja luonne sen mukainen?

älä kysele liian vaikeita, se on varmaan vasta äskettäin kuullut kukista ja mehiläisistä

• kersoja
        deli76 kirjoitti:

on yleensä ruveta tehtailemaan? Eihän paskavaipparumbaan yövalvomisineen kukaan täysjärkinen mies vapaaehtoisesti lähde. Puhumattakaan että paskatykillä ei olisi edes omia geenejä.

Löysistyneen tavaran voi onneksi vaihtaa tiukempaan jos markkina-arvoa riittää.

• deli76
        kersoja kirjoitti:

on yleensä ruveta tehtailemaan? Eihän paskavaipparumbaan yövalvomisineen kukaan täysjärkinen mies vapaaehtoisesti lähde. Puhumattakaan että paskatykillä ei olisi edes omia geenejä.

...onpas sinulla naisvihaa uhkuva, ruma sielu!

• On se vaan niin...
        kersoja kirjoitti:

että sunkin ruma, vanha ja löysäpilluinen äitisi olisi saanut jättää sut tekemättä. Maailma olisi paljon parempi paikka. Vaan mistäs sitä koskaan tietää, minkälaisia sairaita yksilöitä perimä voi saada aikaiseksi. Jälkiabortointi olisi joissain tapauksissa suositeltavaa.

• Ihminen ihmiselle

Yksinhuoltajia ei olisi niin paljon jos ihmiset huomioisivat enemmän toisiaan, tekisivät jotain yhteisen elämän eteen...jos ihmiset olisivat uskollisimpia kumppanilleen, olisivat pitkäjänteisempiä, harkitsisivat enemmän yhteen muuttamista, avo-/avioliittoa, lasten hankintaa jne.

Toivottavasti rakastut yksinhuoltajaan.

• mukaan

äidit huijaavat sossua viemällä lapset päiväkotiin, vaikka ovat itse kotona! Kaipa sossu perii kustannukset äideiltä.

• oikein napostele

haluan omia kersoja, enkä jonkun vieraan mukuloita.

• Yks sinkkumies

Lapsia tai ei, suhde jäisi joka tapauksessa syntymättä.

• Kirjautuja

Ei vakuta.

• olisi...

helpompi olla pitämättä lapsia esteenä, jos ne sattuisivat olemaan puoliorpoja.
      Yleensähän kuvioissa on se jollain lailla luonnevikainen ex, sillä kuka nainen nyt hyvän miehen olisi jättänyt.

• g-mies_jerry_cotton

Ainoa ero oman kokemuksen mukaan on se milloin kerkeää tapaamaan eli lasten hoitoon saannin ehdoilla mutta se nyt on vaan siinä treffailu vaiheessa ja tilanne on eri kun on tutustuttu paremmin deitattavaan ja deitattavan muksuihin joten eipä tuon pitäisi mikään mahdoton este olla.

• Hossi-68

Yhtikäs mitään ja miksi muka jotain vaikuttaisi ?

• vili

että sekaantuisin tuollaiseen tilanteeseen...oli rakkautta tai ei. liian vaikealta kuulostaa.

• itekki

Kuulun niihin miehiin,jotka hyppäävät yh-n yli seuraa hakiessaan.
      Arvostan heitä kuitenkin suuri osa on joutunut tilanteeseen vastoin tahtoaan esim. väkivalta,pettäminen suhteessa. Itsellä kun ei ole kokemusta pikkulapsista,niin jotenkin haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ja kasvaa mahdollisiin omiin lapsiin kiinni sitten aikanaan vauvasta alkaen. Ja aika moni yh-kin näkyy seuraa etsiessään suosivan miehiä,joilla on omia lapsia/kokemusta lapsista.
      Onneksi kaikille löytyy omanlaisia vapaita ihmisiä,kun pitää silmänsä auki.

• vaikuttaa... Mut vain hieman vaikeuttaa tapaamisia; äiti kuitenkin toimii lapsi ensin-periaatteella. Tulikin mieleeni aikoinaan firman pikkujoulujen jatkoaamun herätys; 6v poika tulee tökkimään ja kysyy:"Ootsä joulupukki?". Olihan herätys =P
      Mut mulle kyl sopii se et lapsi/lapset on jo valmiina; en jaksaiskaan/osaiskaan semmosii tehdä =D

• malanie

Että joulupukki... Aika hauska juttu!
        Kiva kuulla positiivista asennetta suhtautumisesta jo valmiisiin äiteihin, koska joskus on tullu olo, vaikkakin näitä juttuja lukiessa, etta aivankuin yh-äidit olis paaria luokkaa. Useimmat ovat yksin lapsen/lapsien kanssa vasten omaa tahtoaan.

Jotku ovat yksin mutta eivät yksinäisiä itse uskon kuitenkin siihen ettei ihmisen ole hyvä olla yksin. Sielunkumppani rinnalla tekee elämästä siedettävämpää.

Mutta nyt koira mukaan ja lenkkeilemään, pitkästä aikaa, ihanaan pakkassäähän. Hyvää pyhää kaikille!

• malanie kirjoitti:

Että joulupukki... Aika hauska juttu!
        Kiva kuulla positiivista asennetta suhtautumisesta jo valmiisiin äiteihin, koska joskus on tullu olo, vaikkakin näitä juttuja lukiessa, etta aivankuin yh-äidit olis paaria luokkaa. Useimmat ovat yksin lapsen/lapsien kanssa vasten omaa tahtoaan.

Jotku ovat yksin mutta eivät yksinäisiä itse uskon kuitenkin siihen ettei ihmisen ole hyvä olla yksin. Sielunkumppani rinnalla tekee elämästä siedettävämpää.

Mutta nyt koira mukaan ja lenkkeilemään, pitkästä aikaa, ihanaan pakkassäähän. Hyvää pyhää kaikille!

.... :)

• Niin että se
        Richartti kirjoitti:

.... :)

koira VIIMEISTÄÄN on piste iin päälle...;)

• Kolli_Kellinen

YH-äitien kannattaisi tuttavuutta tehdessään yrittää keskustella lapsista. Ei ehkä ihan ekan 5 minuutin aikana, mutta hyvin pian kuitenkin. Jos mies haluaa vaihtaa aihetta tai laukoo typeriä kommentteja, nainen ainakin heti näkee ettei sen miehen kanssa voi olla tulevaisuutta. Lapset kuitenkin sanelevat käytännön ratkaisuja ja ovat aina tärkeysjärjestyksessä etusijalla.

Jos YH-äidit keskittyisivät YH-miehiin tai ainakin sellaisiin miehiin joilla on hyvät ja luontevat välit lapsiinsa niin varmasti suhteen onnistumisen todennäköisyys olisi suurempi. Oikeanlaisen ihmisen kanssa lapset eivät erota vaan yhdistävät. Jahtaamalla lapsettomia renttumiehiä ja ikisinkkuja YH:t tekevät vain harmia itselleen ja lapsilleen.

• malanie

ei ole juuri kehenkään "keskittymässä" eikä sen paremmin "jahtaamassa".
        Asia on tietysti toinen jos etsimällä etsii kumppania niin silloin voi ehdokkaat vaikka luetteloida mutta itse henk.koht. uskon kohtalonomaisempaan tapaamis muotoon.
        Ja jos ajatellaan, että molemmilla on ennestään lapsia niin ongelmat on kaksinkertaiset, minun lapset, sinun lapset ja ehkäpä vielä yhteiset lapset, siinäpä vasta soppa mitä hämmentää.

• Ei kelpaa

En huoli! En ota vierasta kakaraa suhteen riesaksi kun onneksi vielä on lapsettomiakin naisia liikenteessä.

• trendi lisääntyy...

Aina puhutaan, haukutaan yh-äitejä...onhan nykyään yh-isienkin määrä lisääntynyt. Ja paljon on yhteishuoltajuutta, onko sellaisessa tapauksessa sit molemmat tavallaan yksinhuoltajia vai miten...lapset vuoroviikoin toisen luona...
      Enemmän ja enemmän kuulee miten joku perheenäiti on lähtenyt kävelemään, jättänyt muksut isänsä luo.
      Yh-äidit ovat useimmat todella arjen sankareita, hoitavat lapsensa, työnsä, kaiken yksin. Nostan todella hattua teille kaikille yksinhuoltajille, olitte sitten miehiä tai naisia.
      Uusperheetkin lisääntyvät, joten kyllä yksinhuoltajillekin ottajia löytyy.
      Suvaitsevaisuutta ihmiset !

• on eri asia

kuin se mihin itse lähtee mukaan.

Yksinhuoltajat voi yleisellä tasolla hyväksyä, mutta kukaan ei ole velvoitettu lähtemään kenenkään sankarin matkaan vastoin tahtoaan.

• Mies kauhuissaan

Menin ihastumaan nuorehkoon yh-äitiin, ollaan tavattu muutamaan otteeseen. En saa naista millään mielestäni...

• mies...

järki käteesi! Varsinkin jos olet vielä nuori/nuorehko.

Kaikki ihmiset häipyvät mielestä, kun niiden kanssa ei ole missään tekemisissä. Ei puhelimitse, ei sähköpostilla eikä varsinkaan naamatusten. Aikaa se vaan vaatii, joidenkin kohdalla enemmän toisten vähemmän. Jotkut tyypit jopa unohtaa kokonaan. Toisista jää muistikuva, mutta ne tunteet kyllä saa kuolemaan kun ja jos vain sitä haluaa.

Ajattele vielä kerran, pyydän!

• munassa vaikuttais. Pitäis olla kyllä sit kaikin puolin muuten täydellinen tapaus et alkasin mihinkään säätöön moisen tapauksen kanssa.

• "Jos olisit sinkku ja kohdallesi sattuisi nainen jolla on lapsia, vaikuttaisiko se jollakin tavalla suhteen aloittamiseen?"

- Jättäisin aloittamatta.

"Jos vaikutta niin miksi?"

- En keksi ainuttakaan asiaa miksi valitsisin mieluummin yh:n kuin lapsettoman.

• mitäs jos

"En keksi ainuttakaan asiaa miksi valitsisin mieluummin yh:n kuin lapsettoman."

Rakastuminen kenties, syistä yleisin?

• mitäs jos kirjoitti:

"En keksi ainuttakaan asiaa miksi valitsisin mieluummin yh:n kuin lapsettoman."

Rakastuminen kenties, syistä yleisin?

En usko rakkauteen ensisilmäykseltä, joten yh-äitiin rakastuminen ei ole mahdollista.

• malanie
        Richartti kirjoitti:

En usko rakkauteen ensisilmäykseltä, joten yh-äitiin rakastuminen ei ole mahdollista.

Kuulostaa pahasti siltä ettet ole koskaan ollut rakastunut? Vai loppuuko ne tunteet kuin veitsellä leikaten jos selviää, että naisella on lapsia?

• vili
        malanie kirjoitti:

Kuulostaa pahasti siltä ettet ole koskaan ollut rakastunut? Vai loppuuko ne tunteet kuin veitsellä leikaten jos selviää, että naisella on lapsia?

yrität käännyttää porukkaa, jos äijät ei selkeästi ole kiinnostunut yh-naisista.
        se on samanlainen parinvalinta kriteeri kuin mikä tahansa muu...vaikka se kuulostaa kaikennäköiseltä.

• malenie
        vili kirjoitti:

yrität käännyttää porukkaa, jos äijät ei selkeästi ole kiinnostunut yh-naisista.
        se on samanlainen parinvalinta kriteeri kuin mikä tahansa muu...vaikka se kuulostaa kaikennäköiseltä.

on niin ihanaa...
        Vili hyvä! täällä palstalla keskustellaan.

• malanie kirjoitti:

...ihastuneenakin on sallittua. Ei kukaan rakastu tuntemattomaan ihmiseen. Miten voi rakastaa ihmistä, josta ei tiedä edes sen vertaa, että hänellä on lapsia? Ihastumista pääsee taas eroon ajan kanssa unohtamalla tai sitten ihastumalla johonkin toiseen...toivottavasti lapsettomaan naiseen.

Taidat naisille tyypilliseen tapaan sekottaa rakastumisen ja ihastumisen.

• ihastumisen
        malanie kirjoitti:

tunteet mihinkään itsestään lopu ne vaan aktiivisesti lopetetaan riittävän ajoissa ettei isompaa vahinkoa pääse syntymään, eli ennen rakastumista.

Ihastumisen saa loppumaan lopettamalla yhteydenpidon ja näkemisen kyseiseen ihmiseen, aika hoitaa loput.

Mutta te ikiromantikko naisethan ette usko järjen käyttöön ihmissuhteita muodostettaessa, ettekä taida uskoa tunteiden hallitaan ja sääntelyynkään? Kyllä muutaman niin hullun yksinhuoltajan tunnekuohureaktion olen joutunut todistamaan, että kyllä se tunteiden hallinta vaan taitaa olla joillekin ihmisille ylitsepääsemättömän vaikeaa.

• merita7000

minusta lapsi on hyvä barometri onko mies todella kiinnostunut naisesta. siis, niin voi vältää turhia tuttavuuksia. ja hyvä näin!

• kakaroita

en ala elättää ja kasvattaa, hyi helvetti.

• olla

hyvinkin kiinnostunut juuri kyseisestä naisesta, mutta aikaa kun ei voi kelata taakse päin ja naisen lapsia ei saa tekemättömiksi, niin siihenhän se kiinnostus lopahtaa meidän tällaisten miesten kohdalla, jotka eivät lapsia halua ollenkaan.

Ehkä jos olisimme riittävän ajoissa törmänneet, niin olisin saanut puhuttua sinullekin järkeä päähän. Olis yksi ihminen vähemmän saastuttamassa luontoa.

• deli76
        olla kirjoitti:

hyvinkin kiinnostunut juuri kyseisestä naisesta, mutta aikaa kun ei voi kelata taakse päin ja naisen lapsia ei saa tekemättömiksi, niin siihenhän se kiinnostus lopahtaa meidän tällaisten miesten kohdalla, jotka eivät lapsia halua ollenkaan.

Ehkä jos olisimme riittävän ajoissa törmänneet, niin olisin saanut puhuttua sinullekin järkeä päähän. Olis yksi ihminen vähemmän saastuttamassa luontoa.

Eli naisen lapsi saastuttaa planeettaamme, sinä et? Miksi tämä lapsi olisi haitallisempi luonnollemme kuin sinä? Huhhuh, mitä logiikkaaaaaaa....Sinä ensin,aina ja kaikkialla,ensin vaikka heikoille jäille;-)

• ihmisistä
        deli76 kirjoitti:

Eli naisen lapsi saastuttaa planeettaamme, sinä et? Miksi tämä lapsi olisi haitallisempi luonnollemme kuin sinä? Huhhuh, mitä logiikkaaaaaaa....Sinä ensin,aina ja kaikkialla,ensin vaikka heikoille jäille;-)

rajoittaisi lisääntymisensä nollaan, niin kuin minä, niin maapallo vois vielä pelastua.

Tällä rajoittamistaktiikalla kun aika kuluu, niin vähenemme tältä pallolta luonnollisen poistuman kautta / passiivisesti.

Jokainen uusi ihminen rasittaa pallollemme resursseja lisää, meidän jo olemassa olevien lisäksi. Varsinkin jos syntyy tällaiseen yltäkylläiseen hyvinvointivaltioon, joka sijaitsee vielä täällä pohjolan perukoilla. Ihmisten lisääntyminen pitäisi saada pikimmiten kuriin ja kokonaispopulaation määrä jopa laskuun. Tuollainen 2-3 miljardia ihmistä olisi pallollemme sopiva määrä. Aktiivinen populaation määrän vähentäminen tuskin on kenenkään mielestä suotavaa. No, Pentti Linkolan ehkä.

Sille en voi mitään että minut on päätetty laittaa alulle / olen lähtenyt alulle vahingossa. Jos multa olis kysytty, niin ei olis tarvinnu laittaa.

• deli76
        ihmisistä kirjoitti:

rajoittaisi lisääntymisensä nollaan, niin kuin minä, niin maapallo vois vielä pelastua.

Tällä rajoittamistaktiikalla kun aika kuluu, niin vähenemme tältä pallolta luonnollisen poistuman kautta / passiivisesti.

Jokainen uusi ihminen rasittaa pallollemme resursseja lisää, meidän jo olemassa olevien lisäksi. Varsinkin jos syntyy tällaiseen yltäkylläiseen hyvinvointivaltioon, joka sijaitsee vielä täällä pohjolan perukoilla. Ihmisten lisääntyminen pitäisi saada pikimmiten kuriin ja kokonaispopulaation määrä jopa laskuun. Tuollainen 2-3 miljardia ihmistä olisi pallollemme sopiva määrä. Aktiivinen populaation määrän vähentäminen tuskin on kenenkään mielestä suotavaa. No, Pentti Linkolan ehkä.

Sille en voi mitään että minut on päätetty laittaa alulle / olen lähtenyt alulle vahingossa. Jos multa olis kysytty, niin ei olis tarvinnu laittaa.

Ymmärrän kantasi, ja kunnioitan sinun päätöstäsi. Reagoin vain kirjoitukseesi sen takia, että kyseessä sattui olemaan jo syntynyt lapsi, joka varmaankin on äidilleen kaikki kaikessa, ja jonka puolesta tämä äiti olisi valmis kuolemaan.

Harvasta suutun, mutta siitä suuttuisin toden teolla, että joku sanoisi minulle, että minun olisi ehkä kuitenkin pitänyt abortoida lapseni ja pelastaa maapallo. Tuollaista ei kannata meille tiikerimameille enää lapsen syntymän jälkeen sanoa. Se on loukkavaa!Ei ainoastaan meitä äitejä kohtaan, vaan myös näitä jo olemassa olevia lapsia kohtaan.

Et varmaankaan pyrkinyt loukkaamaan ketään tekstilläsi, ja ongelma onkin minun päässäni, kun siitä loukkaannuin. Öitä!

• sellaisesta
        olla kirjoitti:

joka on jo liian heti ja helposti lisääntynyt ja sit jätetty tai eronnut yh:t säälisakkia.

• täysin samaa
        ihmisistä kirjoitti:

mieltä ei tartte tehä kuin YKSI KAKARA PERHEESEEN ..LOPUT OVAT LIIKAA.

• ja jos
        deli76 kirjoitti:

Ymmärrän kantasi, ja kunnioitan sinun päätöstäsi. Reagoin vain kirjoitukseesi sen takia, että kyseessä sattui olemaan jo syntynyt lapsi, joka varmaankin on äidilleen kaikki kaikessa, ja jonka puolesta tämä äiti olisi valmis kuolemaan.

Harvasta suutun, mutta siitä suuttuisin toden teolla, että joku sanoisi minulle, että minun olisi ehkä kuitenkin pitänyt abortoida lapseni ja pelastaa maapallo. Tuollaista ei kannata meille tiikerimameille enää lapsen syntymän jälkeen sanoa. Se on loukkavaa!Ei ainoastaan meitä äitejä kohtaan, vaan myös näitä jo olemassa olevia lapsia kohtaan.

Et varmaankaan pyrkinyt loukkaamaan ketään tekstilläsi, ja ongelma onkin minun päässäni, kun siitä loukkaannuin. Öitä!

kaikki ajattelisivat niin, että se oma lisääntyminen ja omien geenien jatkaminen (tai sitten vaan se itsekäs hyötynäkökohta siitä lapsen tekemisen ja kasvattamisen ihanuudesta) on tärkeämpää kuin muiden, niin sitten meitä helvetti vasta kutsuisi. Kaikki tekisivä mukuloita kilpaa, jotta niitä olis enemmän kuin naapurilla, koska ne omat lapset on kuitenkin parempia ?????

• deli76
        sellaisesta kirjoitti:

joka on jo liian heti ja helposti lisääntynyt ja sit jätetty tai eronnut yh:t säälisakkia.

Noooh mikä on liian heti? Lapsen syntymä parin vuoden seurustelun jälkeen? Viidentenä seurusteluvuonna?Pari kuukautta seurustelun jälkeen alulle laitettu?20vuoden avosuhteen jälkeen nelikymppisenä duunattu?

• Periaatteen mies

1) Minkälaiselle miehelle ne lapset/ lapsi on tehty?

2) Miksi ne on tehty?

3) Miksi mies ei ole enää vierellä?

Jos näihin vastaukset ovat esimerkiksi:
      1) "no se oli sellanen datsun jätkä, se oli tosi ihana olin niin ihastunut siihen. Sillä oli datsun ja kolme koppaa kaljaa aina datsunissa. Mentiin aina koulun jälkeen sen kanssa ajeleen kylille."

2) "Se halus että ollaan paljaalla kun se tykkäs et tuntuu kivemmalta."

3) "Se hakkas nakkiksella yhden nörtin ja on nyt ehdollisella. Nykyään se panee ehdollisvalvojansa kanssa. Panee se joskus muakin."

-> niin turha luulla, että haluisin kaitsee sun äpärälapsias.

• Lapseton nainen

Minä aloin seurustella kesällä miehen kanssa, jonka elämään kuuluu tiiviisti pieni tytöntylleröinen.

Yksi merkittävä seikka mieheen ihastumisessa oli juuri se, miten hän lapsestaan puhui ja miten hän osotti rakkauttaan tätä pientä ihmistä kohtaan.

Huomattavasti suurempi turn-off olisi ollut, jos olisin kuullut hänellä olevan lapsia, mutta ne olisivat olleet hänelle yhdentekeviä.

Eli ainakin meikäläinen valitsee mielummin yh-isän jonka elämässä lapsella on merkittävä rooli, kuin lapsettoman ja itsekkään sinkun. Kyllä se jotain ihmisestä kertoo, miten hän vastuunsa kantaa ja miten suhtautuu kanssakulkijoihinsa.

Mutta eiväthän valtaosa miehistä tätä asiaa näin näe. Heidän mielestään lapsen olemassaolo on heiltä pois. Säälittävät ja itsekkäät pikku paskiaiset.

Yh:den haukkujamiehet eivät siis tiedä mistä jäävät paitsi ja kun me lapsettomat naisetkin valitsemme mieluiten vastuunsa kantavia isukeita, jäävät nuo surkimukset kokonaan ilman naisia ja kohta täällä vinkuvat menevänsä Thaimaahan hakemaan itselleen "todellista naista".

Enjoy! :-P

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      541
      2055
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1662
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1476
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1388
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1057
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1052
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1046
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      818
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      804
    Aihe