Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

lyökäämme viisaat päät yhteemme

omppu

Kertokkaapas viisaina, et kuinka hyvin linja-autoyhteyksiä on reykjavikin ulkopuolella, esim gullfosseille ja vattnajökullille. Kun en halua liikkua minkään retken mukana paikasta paikkaan. Islantiin olen lentolipun ja hotellin jo varannut. Ikää on 18, joten auton vuokraaminen ei tainnut olla mahdollista...vai kuinka?

Onko reykjavikin alueelle suositeltavaa ostaa se bussikortti, jolla sai liikkua esim päivän aikana niin paljon kuin lystää?

Kannaattaako vaihtaa islannin valuuttaa vai maksaa kortilla pienimmätkin ostokset?

Onko ryekjavikin lähistöllä issikkavaeluksia paikan päältä saatavana vai kannaataako varata o suomesta etukäteen.

Kertokaa kaikkea muutakin, mitä olisi hyödyllistä tietää...

11

2926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brenvin buddy

      Yleisesti ottaen talviaika ei ole kovinkaan otollista bussimatkustus sesonkia. Eli vakkarilinjat kyllä kulkevat mutta eivät kovin usein. Vakkarilinjat eivät muutenkaan kovin tehokkaasti kiertele turistinähtävyyksiä.

      Mikäli ikä auton vuokraamiseen ei riitä ( tiedä sitten pitääkö olla yli 20 vai riittääkö 18 vuoden ikä?)kannattaa katella vaikka pelastusarmejan yömajan tienoilla mikäli siellä on muita turisteja jotka ovat menossa samoihin paikkoihin. Kahdestaan säästää bensakuluissa ja saa seuraa pitkille ajomatkoille.

      Ehdottomasti suosituin ja tehokkain liikkumismuoto nuorten keskuudessa Islannissa on kuitenkin liftaaminen. Peukku pystyyn ja menoksi, toimii kuin kello, mutta on luonnollisesti mukavampaa kesäisin. (Ei edes kannata yrittää liftata hienojen katumaastureiden kyytiin vaan kattoa samantien parhaimmat päivänsä nähneitä kulkupelejä. Liftaaminen on yleisesti ottaen turvallista ja toimivaa Reykjavikin ulkopuolella)

    • Salomaan Hiski

      Onko Islannissa töitä ?

      Olen kuullut että siellä on työvoimasta jopa pulaa ?

      • sinne menossa

        Kyllä siellä on tarjolla töitä,työttömyysprosentti 1% luokkaa.
        Rakentavat paljon pääkaupunkiseudulla.
        Ystäväni,joka asuu siellä kertoi että helppo löytää työpaikka,jos ei ole kovin valikoiva.
        Aika laiskasti ilmottelevat työpaikoista(eures sivuilta löytää joskus jotakin).Työpaikat menee puskaradion kautta tai menemällä paikan päälle kysymään itse(tietysti Suomesta on vähän pitkä matka mennä kysylemään).


    • Sommoro

      Varmasti löytyy lähempääkin, mutta yksi mukava paikka josta voi lähteä ratsastamaan on Hafnafjörður, joka on Reykjavíkin naapurissa.

      Seuraavassa linkki yhteen paikkaan josta voi vuokrata hevoisia. http://www.ishestar.is/

      Muutama vuosi sitten käytin tämän palveluja, jotka olivat erittäin ok.

      • omppu

        Paikkahan ei oo kovin kaukana tosiaan. Kotisivujen perusteella vaikutti ihan mukavalta, joten menin ja varasin päivän issikkavaelluksen itelleni ja kaverilleni.

        Onko retket hyvin opastettuja,kertovatko nähtävyyksistä, jne...


      • Islantia näkenyt
        omppu kirjoitti:

        Paikkahan ei oo kovin kaukana tosiaan. Kotisivujen perusteella vaikutti ihan mukavalta, joten menin ja varasin päivän issikkavaelluksen itelleni ja kaverilleni.

        Onko retket hyvin opastettuja,kertovatko nähtävyyksistä, jne...

        Olen ollut Ishestarin vaelluksella ja olin aika pettynyt. Hinta-laatusuhde oli huono, kokeneiden ratsastajien vaelluksella mentiin suurin osa matkaa käyntiä, vain pieni pätkä tölttiä, laukattu ei ollenkaan. MAisemat eivät juurikaan sävähdyttäneet, vaikka maksoi paljon. Paljon parempia kokemuksia minulla on pienemmistä hevospaikoista Islannissa, Reykjavikin ulkopuolella. Reykjavikin maisematkin on aika tylsät. Ishestar on sellanen turistipaikka.

        Kesälllä busilla pääsi hyvin kaikkiin tärkeimpiin nähtävyyspaikkoihin, mutta talvella ei kai sitten niin hyvin.

        Liftaamisesta sanoisin kokemuksesta, että se EI OLE helppoa! En ole ruma kaljamahainen mies vaan sen toisen sukupuolen edustaja ilman kaljamahaa. Kahdella eri kyydillä pääsin määränpäähäni ja kummallakin kerralla kyytiin ottaja oli TURISTI vuokra-autolla!

        Onnea vaan matkaa, ja muistakaa ottaa iso tukku seteleitä, joita kannattaa ehdottomasti vaihtaa Islanninkruunuiksi. Eurot käyvät korkeintaan turistikaupoissa. Ja bussissa pitää olla tasaraha amerikan tyyliin, vaihtorahaa ei saa.


      • Islannissa asunut
        Islantia näkenyt kirjoitti:

        Olen ollut Ishestarin vaelluksella ja olin aika pettynyt. Hinta-laatusuhde oli huono, kokeneiden ratsastajien vaelluksella mentiin suurin osa matkaa käyntiä, vain pieni pätkä tölttiä, laukattu ei ollenkaan. MAisemat eivät juurikaan sävähdyttäneet, vaikka maksoi paljon. Paljon parempia kokemuksia minulla on pienemmistä hevospaikoista Islannissa, Reykjavikin ulkopuolella. Reykjavikin maisematkin on aika tylsät. Ishestar on sellanen turistipaikka.

        Kesälllä busilla pääsi hyvin kaikkiin tärkeimpiin nähtävyyspaikkoihin, mutta talvella ei kai sitten niin hyvin.

        Liftaamisesta sanoisin kokemuksesta, että se EI OLE helppoa! En ole ruma kaljamahainen mies vaan sen toisen sukupuolen edustaja ilman kaljamahaa. Kahdella eri kyydillä pääsin määränpäähäni ja kummallakin kerralla kyytiin ottaja oli TURISTI vuokra-autolla!

        Onnea vaan matkaa, ja muistakaa ottaa iso tukku seteleitä, joita kannattaa ehdottomasti vaihtaa Islanninkruunuiksi. Eurot käyvät korkeintaan turistikaupoissa. Ja bussissa pitää olla tasaraha amerikan tyyliin, vaihtorahaa ei saa.

        Taitaa kuitenkin useimmille Islannin maisemat olla eksoottisia, vaikka missä maan lävessä olisi (melkein joka kolkassa kiertänyt, enkä yhteenkään paikkaan ollut pettynyt).

        Reykjavikin maisemissa on aika paljon vaihtelua. Ei tarvitse kuin Esja vuorelle matkustaa (aivan kaupunfin kupeessa), niin maisemat ovat täysin erilaiset kuin kaupungissa... yllätysyllätys! :)

        Jos ei ole liian kranttu ja tykkää matkailusta & luonnosta, niin veikkaan että Islantiin matkaaja ei tule pettymään, vaikka missä lävessä kulkisi.


      • omppu
        Islantia näkenyt kirjoitti:

        Olen ollut Ishestarin vaelluksella ja olin aika pettynyt. Hinta-laatusuhde oli huono, kokeneiden ratsastajien vaelluksella mentiin suurin osa matkaa käyntiä, vain pieni pätkä tölttiä, laukattu ei ollenkaan. MAisemat eivät juurikaan sävähdyttäneet, vaikka maksoi paljon. Paljon parempia kokemuksia minulla on pienemmistä hevospaikoista Islannissa, Reykjavikin ulkopuolella. Reykjavikin maisematkin on aika tylsät. Ishestar on sellanen turistipaikka.

        Kesälllä busilla pääsi hyvin kaikkiin tärkeimpiin nähtävyyspaikkoihin, mutta talvella ei kai sitten niin hyvin.

        Liftaamisesta sanoisin kokemuksesta, että se EI OLE helppoa! En ole ruma kaljamahainen mies vaan sen toisen sukupuolen edustaja ilman kaljamahaa. Kahdella eri kyydillä pääsin määränpäähäni ja kummallakin kerralla kyytiin ottaja oli TURISTI vuokra-autolla!

        Onnea vaan matkaa, ja muistakaa ottaa iso tukku seteleitä, joita kannattaa ehdottomasti vaihtaa Islanninkruunuiksi. Eurot käyvät korkeintaan turistikaupoissa. Ja bussissa pitää olla tasaraha amerikan tyyliin, vaihtorahaa ei saa.

        mikä ois parempi talli issikkavaellukselle?netistäkin etsiessä Ishestarin sivut tulee kaikkialta esille.Onhan miulla vielä peruutus mahdollisuus käytettävissä. oon ratsastanu suomessa issikoilla ja oli aivan mahtavaa töltätä, niin kyllä mie haluun sen kokea issikan kotimaassakin.


      • ansutti
        omppu kirjoitti:

        mikä ois parempi talli issikkavaellukselle?netistäkin etsiessä Ishestarin sivut tulee kaikkialta esille.Onhan miulla vielä peruutus mahdollisuus käytettävissä. oon ratsastanu suomessa issikoilla ja oli aivan mahtavaa töltätä, niin kyllä mie haluun sen kokea issikan kotimaassakin.

        Olen itse ollut kahtena kesänä kesätöissä reykjavikissa. työpaikan porukan kanssa käytiin Laxnesin issikkafarmilla. reissu oli tosin melko lyhyt, kun meil ei olu aikaa, mut luulisin, että ne järjestää vaelluksiakin. osoite on http://www.laxnes.is/. sijaitsee muuten nobelisti halldór laxnesin kodin vieressä. sielläkin voi vierailla, jos kiinnostaa. sijaitsee mósfellsabaerissa, joka on aika lähellä reykjavikia. varmasti menee busseja sinne.


      • töissäishestarilla
        Islantia näkenyt kirjoitti:

        Olen ollut Ishestarin vaelluksella ja olin aika pettynyt. Hinta-laatusuhde oli huono, kokeneiden ratsastajien vaelluksella mentiin suurin osa matkaa käyntiä, vain pieni pätkä tölttiä, laukattu ei ollenkaan. MAisemat eivät juurikaan sävähdyttäneet, vaikka maksoi paljon. Paljon parempia kokemuksia minulla on pienemmistä hevospaikoista Islannissa, Reykjavikin ulkopuolella. Reykjavikin maisematkin on aika tylsät. Ishestar on sellanen turistipaikka.

        Kesälllä busilla pääsi hyvin kaikkiin tärkeimpiin nähtävyyspaikkoihin, mutta talvella ei kai sitten niin hyvin.

        Liftaamisesta sanoisin kokemuksesta, että se EI OLE helppoa! En ole ruma kaljamahainen mies vaan sen toisen sukupuolen edustaja ilman kaljamahaa. Kahdella eri kyydillä pääsin määränpäähäni ja kummallakin kerralla kyytiin ottaja oli TURISTI vuokra-autolla!

        Onnea vaan matkaa, ja muistakaa ottaa iso tukku seteleitä, joita kannattaa ehdottomasti vaihtaa Islanninkruunuiksi. Eurot käyvät korkeintaan turistikaupoissa. Ja bussissa pitää olla tasaraha amerikan tyyliin, vaihtorahaa ei saa.

        Harmi että on huonoja kokemuksia täältä. Itse olen työharjoittelussa nyt ishestarilla, suomesta. En tiedä ketkä on ollut sulla ohjaajina, mutta ei täällä kyllä todella koko matkaa käyntiä mennä. Riippuu tietenkin vähän ohjaajasta mutta ei meistä kukaan niin ainakaan tee. Tölttiä mennään mahdollisuuksien mukaan niin paljon kun mahd. mutta tottahan on että ei esim. alamäkiä voi (mitä on aika paljon.) Ihmiset ei aina ota sitä huomioon.. Toiseksi, laukkaa ei mennä kun vaan erikoistapauksissa, koska se on näille issikoille vähän kun merkki että nyt mennään ja lujaa. Koskaan ei voida tietää miten kokeneita ratsastajat ovat, joten tätä ei yritetäkään.
        Itse olen kokenut paikan todella upeana, ja ihmiset ovat tykänneet todella paljon. Tietenkin olemme pahoillamme niiden puolesta ketkä joutuvat mennä "liian hitaasti" koska joukossa on myös ensimmäistä kertaa selässä olevia. Esim. Lava Tour on monesti semmoinen missä on myös pieniä ja kokemattomia. Ottanettehan sen huomioon :) Meiltä saa varattua myös erikoismatkoja jolloin voi m ennä vähän lujempaa jos niin haluaa, jos on sitten kokenut ryhmä. Huomaattehan että olemme vastuussa hevosistamme, ja yritämme huolehtia myös ihmisistä (tallilla ihmisellä on täysi vastuu tekemisistään ellei se ole hevosen aikaan saamaa.)
        Kauhea, että avauduin näin paljon, mutta harmittaa että on huonoja käsityksiä ja pakko vähän selventää.. Ja ainahan löytyy niitä jotka eivät pidä.


    • Turhapuuro

      Onko Islannissa jotain Suomi seuraa taikka

      jotain mihin ottaa jo ennen yhteyttä ?

      Täällä ei tunnu ihan kaikki

      kysymykset selviävän !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe