Olisi sinulle Aapo muutama kysymys:
1) Oletko käynyt armeijan? Jos olet, niin missä yksikössä?
2)Jos olet käynyt armeijan, olitko jo silloin kommunisti? Jos olit, oliko sinulla muita enemmän ongelmia upseerien kanssa? Sanovat, että armeija syrjii kommunisteja, huomasitko itse?
3) Huolimatta aikaisemmista vastauksista, jos nyt vaikka Venäjä hyökkäisi Suomeen, olisitko valmis puolustamaan Suomea? Siis jos hädän hetkellä myös sinun ikäpolvesi joutuisi rintamalle?
4) Venäjähän on oikeastaan kapitalistinen valtio, joten olisitko ollut valmis sotimaan Neuvostoliittoa vastaan?
5) Jos puolueesi saisi kaiken vallan Suomessa, mitä tekisit armeijalle? suurentaisitko, pienentäisitkö, vai lakkautus koko laitokselle?
Siinähän noita nyt ensi hätään. Toivon, että vastaat, tahtoisin näet tietää, mitä kommunisti siis ihan oikeasti ajattelee näistä asioista. Ja nuo ensimmäiset kysymykset siksi, että eräs jannu väitti olleensa muuan Aapo Toivasen kanssa samassa palvelupaikassa, ja tahtoisin tarkistaa kusettiko hän.
Kysymyksiä Aapolle
8
981
Vastaukset 8
Hyviä kysymyksiä olet kyllä esittänyt Aapolle. Täytyy minun myös vastata näihin, vaikka ne eivät olekaan minulle tarkoitettuja. Samalla voin tässä hieman oikaista muutamia väärinkäsityksiä Aapolle.
1) En ole käynyt.
2) Sellaista olen ainakin kuullut, ettei suomen armeijassa katseltaisi kovin hyvällä kommunisteja, koska siellä se oikeistolainen aatemaailma on yleensä enemmän suosiossa.
3) En todellakaan suostuisi puolustamaan suomea, vaikka tänne hyökkäisi mikä tahansa valtio. Minun mielestäni suomi ei ole puolustamisen arvoinen valtio, sillä olisin muutenkin paljon mieluummin jonkun toisen valtion kansalainen.
4) En suostuisi sotimaan mitään valtiota vastaan.
5) Itse olisin täysin valmis lakkauttamaan armeijan suomessa vaikka kokonaan, mutta koska tiedän ettei se ole mahdollista, niin sen vuoksi olenkin kannattanut aina valikoivaa asevelvollisuusjärjestelmää joka on käytössä myös muissa Pohjoismaissa ja melkein kaikissa Euroopan maissa. Mielestäni armeijaan pakottaminen ja totaalikieltäytyjien vangitseminen ovat täysin vääriä keinoja, jotka eivät kuulu Eurooppalaiseen sivistysvaltioon.- Valkoinen nationalisti
Tuo kolmos vastauksesi minua jäi mietityttämään.
"3) En todellakaan suostuisi puolustamaan suomea, vaikka tänne hyökkäisi mikä tahansa valtio. Minun mielestäni suomi ei ole puolustamisen arvoinen valtio, sillä olisin muutenkin paljon mieluummin jonkun toisen valtion kansalainen."
No hyvä on, kukaan ei pakota. Mutta tätä en ole henkilökohtaisesti koskaan ymmärtänyt. Sinulla on sukuilaisia, ihan niinkuin minulla. On vanhemmat, kenties vaimo tai tyttöysttävä, ehkä lapsia, serkkuja ja muita sukulaisia. Jos sivarit eivät tahtoisi puolustaa Suomea, eivätkö he voisi ajatella puolustavansa näitä rakkaita sukulaisiaan? Minä näes olisin heti rintamalla jos joku siellä toisella puolella uhkaisi perhettäni. Ja jos en etisi rintamalle, nappaisin kiväärin ja tappelisin vaikka kotipihalla perheeni puolesta. Paeta ulkomaille? Eihän koko sukua voi ottaa mukaan. Edes pikkuserkkuani ei veli venäläinen alkaisi orjuuttamaan kuin kuolleen ruumiini yli.
Miten sivarit ajattelevat tästä asiasta? - Pekka Siitoin.....
Ainakin on osoitettu tosiasia että Siitoimella oli kannattajia rajavartiolaitoksessa ja poliisissa. Tietääkseni Peku myös piti yllä kontakteja armeijaan, ja aliupseeristoon. Joidenkin tietojen mukaan Pekalla olisi ollut resursseja pienen, mutta voimakkaan kaaoksen aiheuttamiseen Naantalissa ja sen lähiseuduilla. 90-luvulla Pekusta tuli lähinnä ongelma virkamiehille jotka hänet tunsivat, sillä silloin otettiin esille rasismi. Tosin Pekulla oli tätä varten ässä hihassaan: hän valokuvasi usein satunnaiset tuttavansakin kotonaan ja näytteli sitten näitä valokuvia sanoen että hän on meikäläisiä.
Että kyllä siellä armeijassa oikeistoa katellaan ihan hyvällä.
- bonaqua
1. olen parolassa aikoinani mesonut.
2. en kyllä huomannut että ketään syrjittiin joka hommansa hoiti kunnolla ja ei perseillyt. siinä meni pilottitakit ja lökäpöksyt vieretysten. Jos kommari elvistelee aatteellaan niin saattaahan siittä joku herpaantua. mielestäni inttiin ei kuulu politikointi.
3. yep. maa missä ihmiset ei elä oikeassa köyhyydessä ja kuole nälkään on puolustamisen arvoinen. Maa missä tasa-arvo on kuitenkin aika hyvä on puolustamisen arvoinen
Tiedän juureni ja en yritä olla muuta.
4. yep. mieluiten hyökkäisin ruotsiin ja veisin madeleinen sotasaaliina
5. laittaisin intin järkeväksi.Lähes kokonaan palkka-armeija. Ehkä hiukan pienentäisin.- Valkoinen nationalisti
Jep jep, minä tulen myös mukaan ruottin keikalle. Vapautan jonkun kauniin ruotsalais naisen orjuudestaan ja tuon hänet mukanani Suomeen katsomaan oikeaa elämisen mallia. Ja nautin takoessani svedu sotilaiden päähän tunnetun totuuden heidän lätkä joukkueensa valtavasta tuurista. Taidolla ei siinä maassa pahemmin voi kehuskella. Oppisivat mokomat Hannu Hanhet tosi miehen totuuden.
- Olavi O.
Joskus 1970-luvulla haastateltiin suht.hyvin tunnettua henkilöä - julkikommunisti - joka oli käynyt RUK:n. Häneltä kysyttiin mm. maanpuolustustahtoa. Hän vastasi:
"Minulla on hyvä maanpuolustustahto, jos armeijaa ei käytetä työläisiä tai Neuvostoliittoa vastaan."
Jäin miettimään, että miksi hitossa Puolustusvoimia käytettäisiin omia kansalaisia vastaan. Mutta enemmän ihmetytti reservin upseerin maanpetoksellinen mielipide: Jos vieras valtio hyökkää Suomeen, niin ei saa puolustautua, jos se on kommunistinen valtio. Siis kommunistit saavat vapaasti hyökätä ja vallata maan.
Tällaisen mielipiteen kantaja olisi sitten pitänyt kai sulkea vankilaan jos maahamme olisi hyökätty idästä.
Näin hyvin komukat puolustavat laillista yhteiskuntaa ja omaa maataan.- puhut
Yksittäinen mielipide,itse olen res.ups.ja vahvasti vasemmalla kuten kaikki järkevästi ajattelevat.Suomeen hyökkääminen on asia missä kaikki täyspäiset puolustavat kämppäänsä,turhaa jorinaa.Isänmaallisimmat löytyvät nykyään juuri vasemmalta,juhlapuheet ja kiinaan menot kertovat totuuden.
Siinähän se on koko kommunistien Talvisotamutuilu yhdellä lauseella ilmaistuna:
"Jos vieras valtio hyökkää Suomeen, niin ei saa puolustautua, jos se on kommunistinen valtio."
/Kalle, joka ei olisi voinut sanoa sitä paremmin
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞471242Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S651008- 36914
- 109859
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125836- 38733
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77652- 51626
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66611- 42609
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.31596Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei2562Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee27543- 49518
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev120511- 94496
- 60474
- 43462
- 45446
- 35417