http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rattijuopoilla oma puskaradio Bromarvissa/1135224122984
Tuollaista toimintaa on tullut itsekin nähtyä, pieni kylä, josta lähtee vain neljä tietä ja kylällä pari juottolaa, sunnuntai-iltana parkkipaikoilla paljon autoja, eikä ketään selvää sisällä, paitsi tarjoilijat. Aamuvarhaisella ei yhtään autoa parkkipaikoilla. Baarit tietysti ainoat kymmenien kilometrien säteellä ja porukalla takuulla tieto siitä, jos poliisipartioita oli kierroksella.
Hiukan ihmetyttää noissa tapauksissa poliisin toiminta. Hommaahan ikään kuin katsotaan läpi sormien. Johan noille paikkakunnille luulis olevan helppo livahtaa siviiliautoilla ratsioita pitämään valomerkkien jälkeen?
Niin ja se vihje ei ollut tuo "puskaradioiden" perustaminen, vaan se, että siitä kuljettajan paikalta ei kannata kännissä poliisin pilliin puhaltaa, sillä se soi silloin epävireisesti ja siitä tulee rangaistuksia. Voihan ne juomat ostaa kotiinkin ja nauttia siellä, vai miksei muka?
Vihje rattijuopoille
6
440
Vastaukset
- The Rat
> Voihan ne juomat ostaa kotiinkin ja nauttia siellä, vai miksei muka?
Ei sitä alkoholin takia kapakassa istuta, vaan seuran. Alkoholi on siinä sitten se pakollinen paha että pääsee suurin piirtein samalle aaltopituudelle muiden kanssa.
Toisin sanoen: baarissa on kiva ottaa muutama, kalsarikännit kotona houkuttelevat harvoin.
Mutta ei sitä tarvitse kännissä ajella. Nopea soitto taksille hoitaa homman varsin näppärästi... Ja voihan siinä joku ammatikseen pyörittää vaikka pimeää taksiakin (minusta ihan ok heittää kavereita kotiin pientä korvausta vastaan, vaikka laitonta onkin).No nyt sitten tulee lisävihje. Seuranpuutteen vuoksi mahdolliseen rattijuopumukseen syyllistyvät siirtykööt nyt nykyaikaan ja ei muuta kuin webbikameran ostoon http://www.pixmania.com/fi/fi/754/xx/xx/104/9/criteresn.html?srcid=211&mctag=fi_15425
Monitori ja kamera sitten kotona drinkkipöydän ääreen, niin on siinä sitten nykyaikaista pöytäseuraa, eikä tarvitse lähteä kännissä ajamaan, jos ei muuta kyytiä keksi.- ÄIJÄLÄ
Puhut asiaa, pimeänä taksina olen itsekkin joskus ollut kuskaten näitä juoppoja kotiin. Minulle soiteltiin, että tuu Äijälä hakemaan. Harrastin tätä touhua aikoinaan, mutta olen kyllästynyt siihen. Joku toinen on sitten ottanut homman hoitoonsa.
Poliisit ei viitsi valvoa tuollaista pienissä kylissä, kun on pitkät etäisyydet. Koska liikenne on harvaa, ei rattijuopot juuri aiheuta kenellekkään harmia, mitä nyt joskus tiepuoleen suistuvat. Muistan tapauksen, kun tuttu kaveri lähti kirkolta kotiasa päin ajeleen kaatokännissä.
Se oli suistunut tiepuoleen ja soitti minut vetämään. Minä kävin sen vetämässä ja palasin kotiin, kun puhelin taas soi. Sama mies soitti taas, että tulisitko vetämään, kun meni auto mettään. Kävin taas vetämässä ja tällä kertaa vannotin , että jätä autos siihen ja minä vien sut kotio. Ei kelvannut ehdotus ja kun pääsin kotio, soi taas puhelin, En saakeli tule, kävele kotiasi. Paiskasin luurin ja aloin nukkumaan.
Ikkunaan koputettiin ja siellä oli kylän tuttu mies. Nyt on Äijälä asiat niin, että sun pitää lähteä auttamaan, siellä on kaksi autoa ojassa.
Niinpä lähdin, mutta autoni ei saanut vedettyä autoja ojasta. Vein miehet kotia aamuyöllä ja autot jäi tiepuoleen . Seuraavana päivänä traktorimies kävi vetämässä autot ojasta.
Mutta tällaista se oli aina, juopot ajoi kuin herrat konsanaan humalassa hiljaisia kyläteitä.
Kylän väki ei kehdannut käräyttää tuttuja ihmisiä. - sinivilkku
ÄIJÄLÄ kirjoitti:
Puhut asiaa, pimeänä taksina olen itsekkin joskus ollut kuskaten näitä juoppoja kotiin. Minulle soiteltiin, että tuu Äijälä hakemaan. Harrastin tätä touhua aikoinaan, mutta olen kyllästynyt siihen. Joku toinen on sitten ottanut homman hoitoonsa.
Poliisit ei viitsi valvoa tuollaista pienissä kylissä, kun on pitkät etäisyydet. Koska liikenne on harvaa, ei rattijuopot juuri aiheuta kenellekkään harmia, mitä nyt joskus tiepuoleen suistuvat. Muistan tapauksen, kun tuttu kaveri lähti kirkolta kotiasa päin ajeleen kaatokännissä.
Se oli suistunut tiepuoleen ja soitti minut vetämään. Minä kävin sen vetämässä ja palasin kotiin, kun puhelin taas soi. Sama mies soitti taas, että tulisitko vetämään, kun meni auto mettään. Kävin taas vetämässä ja tällä kertaa vannotin , että jätä autos siihen ja minä vien sut kotio. Ei kelvannut ehdotus ja kun pääsin kotio, soi taas puhelin, En saakeli tule, kävele kotiasi. Paiskasin luurin ja aloin nukkumaan.
Ikkunaan koputettiin ja siellä oli kylän tuttu mies. Nyt on Äijälä asiat niin, että sun pitää lähteä auttamaan, siellä on kaksi autoa ojassa.
Niinpä lähdin, mutta autoni ei saanut vedettyä autoja ojasta. Vein miehet kotia aamuyöllä ja autot jäi tiepuoleen . Seuraavana päivänä traktorimies kävi vetämässä autot ojasta.
Mutta tällaista se oli aina, juopot ajoi kuin herrat konsanaan humalassa hiljaisia kyläteitä.
Kylän väki ei kehdannut käräyttää tuttuja ihmisiä.Jokin aika sitten juttelin tästä asiasta tällä palstalla ja taisi muuten olla juuri enempi maalaiset kun kielsivät asian aivan tyystin.
Totuushan on, että maalaismaisemassa saa nimenomaan pelätä rattijuoppoja, juuri siksi kun ei naapuria kehdata ilmiantaa.
Sinäkin täällä vaahtoat rattijuopoista, mutta etpä ilmianna itsekään....noh, nykyisin ei kai ole oikein kanttiakaan kaveria käräyttää. - Kallonkutistaja
Vähän kapakasta riippuen siellä ollaan myös ruuan takia, juomisen ja seuran lisäksi. Eikä mahdollista musiikkipuoltakaan saisi unohtaa. Sen synkkaaminen on melko hankalaa, jos kaikki kuuntelee musiikkia eri tahtiin.
Webbikameralla ja esim 37tuumaisella monitorilla pärjää melko pitkälle, mutta se ruokapuoli voikin olla sitten jo vähän hankalampi järjestää, jos tyydytään etäjuhlimiseen. - ÄIJÄLÄ
sinivilkku kirjoitti:
Jokin aika sitten juttelin tästä asiasta tällä palstalla ja taisi muuten olla juuri enempi maalaiset kun kielsivät asian aivan tyystin.
Totuushan on, että maalaismaisemassa saa nimenomaan pelätä rattijuoppoja, juuri siksi kun ei naapuria kehdata ilmiantaa.
Sinäkin täällä vaahtoat rattijuopoista, mutta etpä ilmianna itsekään....noh, nykyisin ei kai ole oikein kanttiakaan kaveria käräyttää.Nuo jutut olivat yli kymmenen vuoden takaa. Nykyisin tuppukylissä ei ole meno enää samanlaista, ainakaan minun asuinkylälläni.
En ole koskaan ilmiantanut ketään rattijuoppoa, mutta ajon olen keskeyttänyt aika monelta.
Totta tosiaan, tuttuja kun ovat, ei kehtaa, voi vaan kohteliaasti koettaa estää ajoon lähdöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 831366
- 1291361
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘731204Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834