Nyt tarvitsen pientä valaistusta asiaan. Kokeillaan nyt tätä autokoulupalstaa, luulisi tietäviä löytyvän ;)
Eli, kysymys on yksinkertaisesti moottorikelkkailun vaatima ajokortti kelkkaväylillä. Erilaiset ohjeet puhuvat kaikki T-luokan ajokortista. Tuossa viime viikolla jäi eräät keskustelut sille tasolle, että jos ei ole itse sitä T-korttia ajanut, vaatimus olisi käytännössä A-kortti.
Eli mikä on nyt todellisuus? Mitkä kortit käsittää tuo termi "T-luokan ajokortit"? Saako, vai eikö pelkällä B-kortilla ajaa kelkkaa reitillä?
Moottorikelkka
7
6099
Vastaukset
- vaiva......
Katso varmaa tietoa ARK:n sivuilta.
- vaiva.....
olisi myös päivittää uudet tiedot.. se on nykyisin AKE eikä mikää iän ikuinen ark...
eli www.ake.fi
- sivuille
Jos ajaa moottorikelkkareitillä (eri asia kuin ura) tai ylittää tien, on oltava vähintään T - tai A -kortti.
Tuossapa vielä linkki
http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutkinnot/Ajokortit/Ajokorttiluokat.htm - foc01
Kyllä B kortilla saa kelkkaa kuljettaa koska b korvaa m ja t kortin muttei A korttia. Eli lyhyesti sanottuna kaikki kuormaautoa pienemmät lukuun ottamatta moottoripyörää
- liikenneope
Pelkällä b-kortilla saa ajaa moottorikelkkaa... B-kortti on vahvempi luokka kuin A,T,M-kortit...
- perusteella
Millä perusteella sanot, että B on vahvempi kuin A,T ja M. Jos on B niin saa ajaa T ja M. Samoin jos on A, niis saa ajaa T ja M. Mutta A ei korvaa B:tä eikä päinvastoin. B:n suorittaminen tulee pääsääntöisesti kalliimmaksi kuin A:n. Mutta ei se silti vahvuudesta kerro mitään. Aina kun täällä näkee nimimerkin liikenneope tai sinne päin niin voi olla varma, että läpiä päähän kirjoitellaan.
- Joskus Kelkkailu
Mootorikelkkailu ei tarvitse korttia jos et aja (Virallisella Reitillä, tai ylitä/aja tietä merkityllä osuudella)!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191584Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927