Nyt tarvitsen pientä valaistusta asiaan. Kokeillaan nyt tätä autokoulupalstaa, luulisi tietäviä löytyvän ;)
Eli, kysymys on yksinkertaisesti moottorikelkkailun vaatima ajokortti kelkkaväylillä. Erilaiset ohjeet puhuvat kaikki T-luokan ajokortista. Tuossa viime viikolla jäi eräät keskustelut sille tasolle, että jos ei ole itse sitä T-korttia ajanut, vaatimus olisi käytännössä A-kortti.
Eli mikä on nyt todellisuus? Mitkä kortit käsittää tuo termi "T-luokan ajokortit"? Saako, vai eikö pelkällä B-kortilla ajaa kelkkaa reitillä?
Moottorikelkka
7
6075
Vastaukset
- vaiva......
Katso varmaa tietoa ARK:n sivuilta.
- vaiva.....
olisi myös päivittää uudet tiedot.. se on nykyisin AKE eikä mikää iän ikuinen ark...
eli www.ake.fi
- sivuille
Jos ajaa moottorikelkkareitillä (eri asia kuin ura) tai ylittää tien, on oltava vähintään T - tai A -kortti.
Tuossapa vielä linkki
http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutkinnot/Ajokortit/Ajokorttiluokat.htm - foc01
Kyllä B kortilla saa kelkkaa kuljettaa koska b korvaa m ja t kortin muttei A korttia. Eli lyhyesti sanottuna kaikki kuormaautoa pienemmät lukuun ottamatta moottoripyörää
- liikenneope
Pelkällä b-kortilla saa ajaa moottorikelkkaa... B-kortti on vahvempi luokka kuin A,T,M-kortit...
- perusteella
Millä perusteella sanot, että B on vahvempi kuin A,T ja M. Jos on B niin saa ajaa T ja M. Samoin jos on A, niis saa ajaa T ja M. Mutta A ei korvaa B:tä eikä päinvastoin. B:n suorittaminen tulee pääsääntöisesti kalliimmaksi kuin A:n. Mutta ei se silti vahvuudesta kerro mitään. Aina kun täällä näkee nimimerkin liikenneope tai sinne päin niin voi olla varma, että läpiä päähän kirjoitellaan.
- Joskus Kelkkailu
Mootorikelkkailu ei tarvitse korttia jos et aja (Virallisella Reitillä, tai ylitä/aja tietä merkityllä osuudella)!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468