Finncomm airlines

xxxxx

Haluaisin kuulla kokemuksia millaista lentoemännän työ on Finncommilla? Työajat, ilmapiiri yms. Onko vieläkin viiden tunnin yöpymisiä kotimaan asemilla?

57

40233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finncomm

      Hei minulla on sama homma haluisin kuulla mahdollisimman paljon kyseisestä yhtiöstä sekä heidän työntekijöiltänsä.
      Olen tässä miettinyt hakeakko sinne työhön vai johonkin toiseen yhtiöön....

      • oleva

        Jos vaan pääsette muihin yhtiöihin, niin mielummin niihin. Finncommille on kyllä helppo päästä, mutta siinä kaikki. Finncommilla työ raskasta nousua ja laskua ja tosiaan on noita 5 tunnin yöpyviä. Myös Blue 1:lla työ raskasta nousua ja laskua, mutta hieman parempi paikka kun FC.
        Kaikista paras ja monipuolisin työpaikka on Finnair: on sekä lyhyttä että pitkää reittiä, sekä loma että reittilentoa ja paras palkka tietysti. Mutta myös Air Finland ja Airpron kautta Tui ovat hyviä, jos reissaaminen kiinnostaa. Niillä vielä aika pitkät stopit.
        Jos vielä olisin hakija, niin hakujärjestys olisi siis: Finnair, Air Finland, Airpro, Blue 1 ja Finncomm.


      • Finncommilla
        oleva kirjoitti:

        Jos vaan pääsette muihin yhtiöihin, niin mielummin niihin. Finncommille on kyllä helppo päästä, mutta siinä kaikki. Finncommilla työ raskasta nousua ja laskua ja tosiaan on noita 5 tunnin yöpyviä. Myös Blue 1:lla työ raskasta nousua ja laskua, mutta hieman parempi paikka kun FC.
        Kaikista paras ja monipuolisin työpaikka on Finnair: on sekä lyhyttä että pitkää reittiä, sekä loma että reittilentoa ja paras palkka tietysti. Mutta myös Air Finland ja Airpron kautta Tui ovat hyviä, jos reissaaminen kiinnostaa. Niillä vielä aika pitkät stopit.
        Jos vielä olisin hakija, niin hakujärjestys olisi siis: Finnair, Air Finland, Airpro, Blue 1 ja Finncomm.

        Hei kaikki jotka tiedätte Finncommin lentoemäntä koulutuksesta.
        Sinne päättyi lentoemo haku 17.1 ja laitoin muutama viikko sitten hakemukseni sinne mutta eivät ole vielä vastanneet.
        Onkohan heillä minkälainen käytäntö miten nopeasti ilmoittavat???
        Finnarin lentoemo koulutuksesta sai heti tietoja sekä kerrottiin jatkotoimenpiteet.....
        Kiitoksia :)


      • kurssille hakenut...
        Finncommilla kirjoitti:

        Hei kaikki jotka tiedätte Finncommin lentoemäntä koulutuksesta.
        Sinne päättyi lentoemo haku 17.1 ja laitoin muutama viikko sitten hakemukseni sinne mutta eivät ole vielä vastanneet.
        Onkohan heillä minkälainen käytäntö miten nopeasti ilmoittavat???
        Finnarin lentoemo koulutuksesta sai heti tietoja sekä kerrottiin jatkotoimenpiteet.....
        Kiitoksia :)

        Moikka!
        Minä kanssa hain samaiselle kursille ja vielä ei vastausta ole kuulunut..No tosin hakuaikahan päättyi vasta muutama päivä sitten..Toivottavasti ilmottaisivat jotain vaikka ei olisi valittukaan!
        Olisi kiva kuulla jo lentoemäntä kurssin käyneiltä tai sielä tällä hetkellä olevilta mitä haastattelu osuudessa tapahtui?Oliko mitään muita testejä kuin haastattelu?Ja onko lentoemännän työ yleisesti vastannut odotuksiinne?...Ja toki yhä edelleen lisää infoa Finncommista työnantajana! Kiitos minunkin puolesta!:)


      • Nimetön
        kurssille hakenut... kirjoitti:

        Moikka!
        Minä kanssa hain samaiselle kursille ja vielä ei vastausta ole kuulunut..No tosin hakuaikahan päättyi vasta muutama päivä sitten..Toivottavasti ilmottaisivat jotain vaikka ei olisi valittukaan!
        Olisi kiva kuulla jo lentoemäntä kurssin käyneiltä tai sielä tällä hetkellä olevilta mitä haastattelu osuudessa tapahtui?Oliko mitään muita testejä kuin haastattelu?Ja onko lentoemännän työ yleisesti vastannut odotuksiinne?...Ja toki yhä edelleen lisää infoa Finncommista työnantajana! Kiitos minunkin puolesta!:)

        Älkää huolehtikó, Finncomm ottaa kaikki jotka ovat vähänkin kiinnostuneita heidän yhtiöstään. Pääsette kurssille varmasti, jos vain täytätte minimivaatimukset!


      • lentoemännäksi
        kurssille hakenut... kirjoitti:

        Moikka!
        Minä kanssa hain samaiselle kursille ja vielä ei vastausta ole kuulunut..No tosin hakuaikahan päättyi vasta muutama päivä sitten..Toivottavasti ilmottaisivat jotain vaikka ei olisi valittukaan!
        Olisi kiva kuulla jo lentoemäntä kurssin käyneiltä tai sielä tällä hetkellä olevilta mitä haastattelu osuudessa tapahtui?Oliko mitään muita testejä kuin haastattelu?Ja onko lentoemännän työ yleisesti vastannut odotuksiinne?...Ja toki yhä edelleen lisää infoa Finncommista työnantajana! Kiitos minunkin puolesta!:)

        Hei kiva kuulla et muitakin hakijoita löytyy tältä palstalta :)
        Ei muuta kuin odottelemme sitten vielä.
        Minkähänlainen haastattelu on jos sinne sattuu pääsemään???
        Onkohan sama systeemi kuin finskillä eli parin päivän rulianssi :)


      • kurssille hakija:)
        lentoemännäksi kirjoitti:

        Hei kiva kuulla et muitakin hakijoita löytyy tältä palstalta :)
        Ei muuta kuin odottelemme sitten vielä.
        Minkähänlainen haastattelu on jos sinne sattuu pääsemään???
        Onkohan sama systeemi kuin finskillä eli parin päivän rulianssi :)

        Hyvä:)
        Ja vielä,onko kellään minkäänlaista tietoa(edes aavistusta)että jos haastatteluihin pääsee millon ne pidetään? Ongelmana on että tällä hetkellä työskentelen New Yorkissa ja suomeen kotiudun helmikuun lopussa/maaliskuun alussa. Lentolippu varattu jo eli en enää pysty senkään puolesta kotiin paluutani aikastaa jos tuuri kävisi ja haastatteluihin pääsisi. Nyt vaan täytyy laittaa sormet ristiin ja toivoa että a)pääsisin haastatteluun ja b)haastattelut pidettäisiin maaliskuussa...Mikä kylläkin tuntuu turhalta toiveelta koska kurssi alkaa jo maalis-huhtikuun vaihteessa. No aina saa toivoa!:)
        Saanko udella ja kysyä toiselta kurssille hakijalta että minkälaiset lähtökohdat sinulla on?Oletko jo työelämässä ja toiveena vaihtaa alaa vai...?


      • xxxxx
        lentoemännäksi kirjoitti:

        Hei kiva kuulla et muitakin hakijoita löytyy tältä palstalta :)
        Ei muuta kuin odottelemme sitten vielä.
        Minkähänlainen haastattelu on jos sinne sattuu pääsemään???
        Onkohan sama systeemi kuin finskillä eli parin päivän rulianssi :)

        Olin viime kesänä FC:lla haastattelussa. Oli erikseen kielihaastattelu, jossa testattiin englanti ja ruotsi. Sen lisäksi ns. tavallinen haastattelu, jossa kyseltiin perusjuttuja. Itse en päässyt tästä vaiheesta eteenpäin, mutta ilmeisesti seuraava vaihe olisi ollut psykologiset testit ja sit päätös kurssille pääsystä.


      • Toiveena
        kurssille hakija:) kirjoitti:

        Hyvä:)
        Ja vielä,onko kellään minkäänlaista tietoa(edes aavistusta)että jos haastatteluihin pääsee millon ne pidetään? Ongelmana on että tällä hetkellä työskentelen New Yorkissa ja suomeen kotiudun helmikuun lopussa/maaliskuun alussa. Lentolippu varattu jo eli en enää pysty senkään puolesta kotiin paluutani aikastaa jos tuuri kävisi ja haastatteluihin pääsisi. Nyt vaan täytyy laittaa sormet ristiin ja toivoa että a)pääsisin haastatteluun ja b)haastattelut pidettäisiin maaliskuussa...Mikä kylläkin tuntuu turhalta toiveelta koska kurssi alkaa jo maalis-huhtikuun vaihteessa. No aina saa toivoa!:)
        Saanko udella ja kysyä toiselta kurssille hakijalta että minkälaiset lähtökohdat sinulla on?Oletko jo työelämässä ja toiveena vaihtaa alaa vai...?

        Haluaisin kokeilla alan vaihtoa sekä lentoemännän ammatti on aina kiehtonut minua.
        Luulisi ainakin että ensi viikosta kuuluisi jotakin...toivon mukaan!!
        Oletko itse toiminut lentoemäntänä :)
        Toivomme että onni potkaisisi meitä molempia.


      • kurssi
        Finncommilla kirjoitti:

        Hei kaikki jotka tiedätte Finncommin lentoemäntä koulutuksesta.
        Sinne päättyi lentoemo haku 17.1 ja laitoin muutama viikko sitten hakemukseni sinne mutta eivät ole vielä vastanneet.
        Onkohan heillä minkälainen käytäntö miten nopeasti ilmoittavat???
        Finnarin lentoemo koulutuksesta sai heti tietoja sekä kerrottiin jatkotoimenpiteet.....
        Kiitoksia :)

        Onko kenellekkään lentoemäntä kurssille hakeneista tullut informaatiota vielä pääseekö haastatteluihin...
        Miten te jotka olette aikaisempina vuosina hakeneet niin onko kauan kestänyt haun päättymisestä että ilmoittavat jatkosta..
        Kiitoksia vastanneille.
        Ps. vielä jotka tietävät kyseisestä firmasta kertoilkaahan kokemuksia, mukavaa talven aikaa :)


      • miä vaan
        kurssi kirjoitti:

        Onko kenellekkään lentoemäntä kurssille hakeneista tullut informaatiota vielä pääseekö haastatteluihin...
        Miten te jotka olette aikaisempina vuosina hakeneet niin onko kauan kestänyt haun päättymisestä että ilmoittavat jatkosta..
        Kiitoksia vastanneille.
        Ps. vielä jotka tietävät kyseisestä firmasta kertoilkaahan kokemuksia, mukavaa talven aikaa :)

        Mulla yksi tuttu pääsi n. puoli vuotta Fincomille, vaikka ei ollut edes haastattelun toisessa vaiheessa!! Ja kielitestissäkin hän oli pärjännyt suunnilleen sanomalla saksaksi mikä hänen nimensä on. Eli aika helppo pitäisi olla päästä.., tsemppiä vaan kaikille!!


      • Lentoemäntä
        miä vaan kirjoitti:

        Mulla yksi tuttu pääsi n. puoli vuotta Fincomille, vaikka ei ollut edes haastattelun toisessa vaiheessa!! Ja kielitestissäkin hän oli pärjännyt suunnilleen sanomalla saksaksi mikä hänen nimensä on. Eli aika helppo pitäisi olla päästä.., tsemppiä vaan kaikille!!

        Heips
        Onko kenellekkään tullut vielä tietoa haastattelusta vai ovatkohan olleet vielä kenellekkään yhteydessä.
        Vastailkaahan lentoemännät mitä pidätte kyseisestä firmasta??
        Kiitoksia :)


      • heydi
        Lentoemäntä kirjoitti:

        Heips
        Onko kenellekkään tullut vielä tietoa haastattelusta vai ovatkohan olleet vielä kenellekkään yhteydessä.
        Vastailkaahan lentoemännät mitä pidätte kyseisestä firmasta??
        Kiitoksia :)

        Hain itse myös Finncomin lentoemäntäkurssille, ja vastausta ei ole minullekaan vielä tullut. Tosin kurssihan alkaa vasta huhtikuun alussa, joten aikaahan vielä on . Toivon , että vaikka en valituksi tulisikaan, niin ilmottaisivat edes sen. Ei tarvitsisi turhaan odotella. Ilmoittavatkohan kirjeellä vai sähköpostilla?


      • lentoemäntä
        heydi kirjoitti:

        Hain itse myös Finncomin lentoemäntäkurssille, ja vastausta ei ole minullekaan vielä tullut. Tosin kurssihan alkaa vasta huhtikuun alussa, joten aikaahan vielä on . Toivon , että vaikka en valituksi tulisikaan, niin ilmottaisivat edes sen. Ei tarvitsisi turhaan odotella. Ilmoittavatkohan kirjeellä vai sähköpostilla?

        Hei mukava huomata että muitakin hakijoita löytyy :)
        Uskon että postin kautta tai en kyllä osaa varmuudella sanoa.
        Kovin välillä tuntuu että toivo on mennyt kun sieltäpäin ei kuulu mitään...
        Toivotaan että pian ilmoittelisivat :)


      • heydi
        lentoemäntä kirjoitti:

        Hei mukava huomata että muitakin hakijoita löytyy :)
        Uskon että postin kautta tai en kyllä osaa varmuudella sanoa.
        Kovin välillä tuntuu että toivo on mennyt kun sieltäpäin ei kuulu mitään...
        Toivotaan että pian ilmoittelisivat :)

        Sama juttu....tuntuu että eivät taida ilmoittaakaan. Odotan joka päivä vastausta innoissani ja eiköhän se vastaus sieltä kohta puolin tulekkin. Toivon todellakin , että tärppäisi sillä olen aina halunnut lentoemännäksi. Finnairille ikäni ei vielä riitä, joten olisi aivan mahtavaa saada kokemusta alasta ennen Finnairille pyrkimistä. Hakijoita vaan on niin paljon.......Millainen koulutus itselläsi on pohjalla? Itse olen viettänyt välivuotta lukion jälkeen ja ollut töissä asiakaspalvelutehtävissä kaupassa. Mielestäni aiemmalla kuolutuksella ei saisi olla niin paljon painoarvoa,vaan henkilön sopivuutta alalle tulisi painottaa enemmän.


      • On pohjalla
        heydi kirjoitti:

        Sama juttu....tuntuu että eivät taida ilmoittaakaan. Odotan joka päivä vastausta innoissani ja eiköhän se vastaus sieltä kohta puolin tulekkin. Toivon todellakin , että tärppäisi sillä olen aina halunnut lentoemännäksi. Finnairille ikäni ei vielä riitä, joten olisi aivan mahtavaa saada kokemusta alasta ennen Finnairille pyrkimistä. Hakijoita vaan on niin paljon.......Millainen koulutus itselläsi on pohjalla? Itse olen viettänyt välivuotta lukion jälkeen ja ollut töissä asiakaspalvelutehtävissä kaupassa. Mielestäni aiemmalla kuolutuksella ei saisi olla niin paljon painoarvoa,vaan henkilön sopivuutta alalle tulisi painottaa enemmän.

        Lukio sekä kauppaopisto.
        Olen työskennellyt muutaman vuoden myös asiakaspalvelu alalla.
        Luulisi tosiaan että pian ilmoittavat vaikka kurssi alkaakin vasta Maalis-Huhtikuun vaiheessa..
        Asutko pääkaupunki seudulla?
        Itse asun vaasanläänissä, toivottavasti se ei vaikuta..


      • heydi
        On pohjalla kirjoitti:

        Lukio sekä kauppaopisto.
        Olen työskennellyt muutaman vuoden myös asiakaspalvelu alalla.
        Luulisi tosiaan että pian ilmoittavat vaikka kurssi alkaakin vasta Maalis-Huhtikuun vaiheessa..
        Asutko pääkaupunki seudulla?
        Itse asun vaasanläänissä, toivottavasti se ei vaikuta..

        Itse asun Mäntsälässä, n. 50 km helsinki- vantaalle. En voi siis sanoa asuvani pääkaupunkiseudulla. Olen miettinyt aivan samaa....asuinpaikan ei tulisi vaikuttaa valintaan. Olen valmis muuttamaan kylläkin lähemmäksi, jos onnistun pääsemään kurssille. Jo pelkästään haastatteluun pääsy olisi mahtavaa, koska silloin pystyisi osoittamaan että haluaa ko. alalle ihan oikeastikin. Asiakaspalvelu on minulle tärkeintä lentoemännän työssä. Matkustelu on mukava lisä, mutta ei tärkein syy miksi haluan alalle. Toivotan onnea sinulle jatkoa ajatellen........ehkäpä tapaamme ko. kurssilla, jos onni on ollut myötä :)


      • kovasti onnea
        heydi kirjoitti:

        Itse asun Mäntsälässä, n. 50 km helsinki- vantaalle. En voi siis sanoa asuvani pääkaupunkiseudulla. Olen miettinyt aivan samaa....asuinpaikan ei tulisi vaikuttaa valintaan. Olen valmis muuttamaan kylläkin lähemmäksi, jos onnistun pääsemään kurssille. Jo pelkästään haastatteluun pääsy olisi mahtavaa, koska silloin pystyisi osoittamaan että haluaa ko. alalle ihan oikeastikin. Asiakaspalvelu on minulle tärkeintä lentoemännän työssä. Matkustelu on mukava lisä, mutta ei tärkein syy miksi haluan alalle. Toivotan onnea sinulle jatkoa ajatellen........ehkäpä tapaamme ko. kurssilla, jos onni on ollut myötä :)

        siihen tarvitaan.
        Tuntuu että vaikea on prosessi.
        Toivottavasti kurssilla tapaamme :)
        Ilmoitellaan jos informaatiota tulee kyseisen firman puolelta.
        Olisi kyllä hienoa jos edes haastatteluihin pääsisi!
        Toivomme parasta :)


      • kärsivällisiä
        kovasti onnea kirjoitti:

        siihen tarvitaan.
        Tuntuu että vaikea on prosessi.
        Toivottavasti kurssilla tapaamme :)
        Ilmoitellaan jos informaatiota tulee kyseisen firman puolelta.
        Olisi kyllä hienoa jos edes haastatteluihin pääsisi!
        Toivomme parasta :)

        Hei! Alkuvuodesta tuppaa yhtiöillä olla kiirus ja varsinkin Finncommilla,kun uusia koneita tulossa ja kovasti kasvua:)Kyllä sieltä vastaus varmasti tulee:)


      • vieläkään
        kurssille hakenut... kirjoitti:

        Moikka!
        Minä kanssa hain samaiselle kursille ja vielä ei vastausta ole kuulunut..No tosin hakuaikahan päättyi vasta muutama päivä sitten..Toivottavasti ilmottaisivat jotain vaikka ei olisi valittukaan!
        Olisi kiva kuulla jo lentoemäntä kurssin käyneiltä tai sielä tällä hetkellä olevilta mitä haastattelu osuudessa tapahtui?Oliko mitään muita testejä kuin haastattelu?Ja onko lentoemännän työ yleisesti vastannut odotuksiinne?...Ja toki yhä edelleen lisää infoa Finncommista työnantajana! Kiitos minunkin puolesta!:)

        kuullut mitään pääseekö haastatteluihin :)
        Itselleni ei vilä ole tullut mitään informaatiota :)


      • heydi
        vieläkään kirjoitti:

        kuullut mitään pääseekö haastatteluihin :)
        Itselleni ei vilä ole tullut mitään informaatiota :)

        Ei ole vastausta minullekaan tullut. Jos sitten ensi viikolla kuuluisi jotain?? Toivon ainakin niin.....


      • vaaratilanteita
        kärsivällisiä kirjoitti:

        Hei! Alkuvuodesta tuppaa yhtiöillä olla kiirus ja varsinkin Finncommilla,kun uusia koneita tulossa ja kovasti kasvua:)Kyllä sieltä vastaus varmasti tulee:)

        Katsokaapa www.suomenkuvalehti.fi


      • lentoemäntä
        kärsivällisiä kirjoitti:

        Hei! Alkuvuodesta tuppaa yhtiöillä olla kiirus ja varsinkin Finncommilla,kun uusia koneita tulossa ja kovasti kasvua:)Kyllä sieltä vastaus varmasti tulee:)

        Onko kenellekään tullut informaatiota jatkoon pääsystä Finncomin lentoemäntäkurssille? Haun päättymisestä on jo kohta 2 viikkoa, enkä ainakaan itse ole kuullut mitään tietoa kurssiin liittyen. Otan kaiken informaation mielelläni vastaan ko. kurssista.


      • Pepla
        lentoemäntä kirjoitti:

        Onko kenellekään tullut informaatiota jatkoon pääsystä Finncomin lentoemäntäkurssille? Haun päättymisestä on jo kohta 2 viikkoa, enkä ainakaan itse ole kuullut mitään tietoa kurssiin liittyen. Otan kaiken informaation mielelläni vastaan ko. kurssista.

        Minäkään en ole saanut mitään tietoa, vähän helpottaa kun huomaa ettei muutkaan ole...Silloin ainakin tietää että on vielä mahdollisuuksia. Kylläpäs kestää:( Aika kummaa??


      • odotellaan täälläkin...
        Pepla kirjoitti:

        Minäkään en ole saanut mitään tietoa, vähän helpottaa kun huomaa ettei muutkaan ole...Silloin ainakin tietää että on vielä mahdollisuuksia. Kylläpäs kestää:( Aika kummaa??

        Elikkä ei ole vastausta tullut minullekaan!Kestää ja kestää.Ikävää! Voisikohan Finncomin tämänhetkiset ongelmat vaikuttaa jollain tapaa että valinta hakuprosessi (tai miten sitä nyt kutsutaankaan:) viivästyy???


      • emo 38
        odotellaan täälläkin... kirjoitti:

        Elikkä ei ole vastausta tullut minullekaan!Kestää ja kestää.Ikävää! Voisikohan Finncomin tämänhetkiset ongelmat vaikuttaa jollain tapaa että valinta hakuprosessi (tai miten sitä nyt kutsutaankaan:) viivästyy???

        Haku on yhä edelleen käynnissä. Käykääpä oikotien duunisivuila otsikolla matkailu-ala....!


      • Nimetön
        emo 38 kirjoitti:

        Haku on yhä edelleen käynnissä. Käykääpä oikotien duunisivuila otsikolla matkailu-ala....!

        Olisikohan firman koulutusorganisaatiolla tällä hetkellä pikkaisen muuta mietittävää kuin uusien lentoemäntien rekrytointi? Itse en enää lentäisi kyseisellä firmalla edes silloin tällöin matkustajana, saatikka sitten työkseni. Miettikää hiukan ja valitkaa TURVALLISEMPI vaihtoehto!


      • kyllästynyt
        odotellaan täälläkin... kirjoitti:

        Elikkä ei ole vastausta tullut minullekaan!Kestää ja kestää.Ikävää! Voisikohan Finncomin tämänhetkiset ongelmat vaikuttaa jollain tapaa että valinta hakuprosessi (tai miten sitä nyt kutsutaankaan:) viivästyy???

        Heippa! Onkos nyt jo kenellekään tullut vastausta finncomin lentoemo kurssista?????? En jaksa odottaa enää! Kuinka kauan tässä joutuu odottamaan..........!?!


      • samaa
        kyllästynyt kirjoitti:

        Heippa! Onkos nyt jo kenellekään tullut vastausta finncomin lentoemo kurssista?????? En jaksa odottaa enää! Kuinka kauan tässä joutuu odottamaan..........!?!

        Odottelen myös tietoja kurssista..
        Ei mitään vieläkään kuulunut, luulisi että pian alkaisivat jo haastattelemaan henkilöitä aika ihme touhua kyllä täytyy myöntää......


      • myös kurssille hakenut
        lentoemäntä kirjoitti:

        Onko kenellekään tullut informaatiota jatkoon pääsystä Finncomin lentoemäntäkurssille? Haun päättymisestä on jo kohta 2 viikkoa, enkä ainakaan itse ole kuullut mitään tietoa kurssiin liittyen. Otan kaiken informaation mielelläni vastaan ko. kurssista.

        Hain kurssille marraskuussa, ja minulle soitettiin vain pari päivää hakemuksen postittamisen jälkeen ja kutsuttiin haastatteluun. Tosin saattaa olla että nyt toimivat eri lailla, silloin sain sen käsityksen että halusivat saada valintapäätökset tehtyä ennen joulua. Haastattelussa kysyttiin pari kysymystä ruotsiksi ja englanniksi, lisäksi perusjuttuja kuten miksi haluaa alalle. Kyselivät myös miten hyvin tuntee niiden yhtiön, konetyypit ym. Reippaus on tärkeää, sanoivat että niiden lennoilla on usein vain yksi lentoemäntä joka joutuu sitten selvittämään kaikki tilanteet yksin.
        Itselläni ruotsi on pahasti ruosteessa ja asiakaspalvelukokemuskin vähäinen joten en ollut yllättynyt kun ilmoittivat etten tullut valituksi kurssille. Olisi kyllä outoa jos teitä ei edes kutsuttaisi haastatteluun kun niillä kuitenkin on ollut selvästi ongelmia kurssien täyttämisessä, hakuaikaa on pidennetty jatkuvasti. Vaatimukset on kuitenkin aika kovat kun ajattelee miten huonoja vuoroja joutuu tekemään (haastattelussa kertoivat että lennot usein myöhään illalla yhteen suuntaan, sitten muutama tunti hotellissa ja aikaisin aamulla lento takaisin helsinkiin), ja miten vähän työstä maksetaan (n1000-1700€/kk).
        Haastattelusta selvinneille olisi vielä ollut psykologinen ryhmätesti.


      • Pakko päästä lentämään!
        myös kurssille hakenut kirjoitti:

        Hain kurssille marraskuussa, ja minulle soitettiin vain pari päivää hakemuksen postittamisen jälkeen ja kutsuttiin haastatteluun. Tosin saattaa olla että nyt toimivat eri lailla, silloin sain sen käsityksen että halusivat saada valintapäätökset tehtyä ennen joulua. Haastattelussa kysyttiin pari kysymystä ruotsiksi ja englanniksi, lisäksi perusjuttuja kuten miksi haluaa alalle. Kyselivät myös miten hyvin tuntee niiden yhtiön, konetyypit ym. Reippaus on tärkeää, sanoivat että niiden lennoilla on usein vain yksi lentoemäntä joka joutuu sitten selvittämään kaikki tilanteet yksin.
        Itselläni ruotsi on pahasti ruosteessa ja asiakaspalvelukokemuskin vähäinen joten en ollut yllättynyt kun ilmoittivat etten tullut valituksi kurssille. Olisi kyllä outoa jos teitä ei edes kutsuttaisi haastatteluun kun niillä kuitenkin on ollut selvästi ongelmia kurssien täyttämisessä, hakuaikaa on pidennetty jatkuvasti. Vaatimukset on kuitenkin aika kovat kun ajattelee miten huonoja vuoroja joutuu tekemään (haastattelussa kertoivat että lennot usein myöhään illalla yhteen suuntaan, sitten muutama tunti hotellissa ja aikaisin aamulla lento takaisin helsinkiin), ja miten vähän työstä maksetaan (n1000-1700€/kk).
        Haastattelusta selvinneille olisi vielä ollut psykologinen ryhmätesti.

        Vinkki niille jotka ovat avoinna myös muita mahdollisuuksia kohtaan ja osaa hyvin ruotsia:

        www.proffsaviation.fi

        järjestää matkustamohenkilökuntakurssin 5.3 alkaen Helsingissä!


      • onko
        Pakko päästä lentämään! kirjoitti:

        Vinkki niille jotka ovat avoinna myös muita mahdollisuuksia kohtaan ja osaa hyvin ruotsia:

        www.proffsaviation.fi

        järjestää matkustamohenkilökuntakurssin 5.3 alkaen Helsingissä!

        Kukaan käynyt kyseistä kurssia?
        Onkohan opetuskieli myös Ruotsi koska oli vain Ruotsiksi haku???


      • Pakko päästä lentämään!
        onko kirjoitti:

        Kukaan käynyt kyseistä kurssia?
        Onkohan opetuskieli myös Ruotsi koska oli vain Ruotsiksi haku???

        Luulisin että opetuskieli on ruotsi kun kurssi järjestetään ruotsinkielisen ammattikoulun kautta...Se mikä on mukava juttu proffsaviationin kurssin suhteen on se että ei sitoudu minkäänlaiseen "bondiin", vaan voisi vaikka hakea töytä esim. Finnairiltä heti! Kyllä varmasti tärppäisi kun on kerran jo valmiiksi koulutettu:)


      • tietoa
        Pakko päästä lentämään! kirjoitti:

        Vinkki niille jotka ovat avoinna myös muita mahdollisuuksia kohtaan ja osaa hyvin ruotsia:

        www.proffsaviation.fi

        järjestää matkustamohenkilökuntakurssin 5.3 alkaen Helsingissä!

        Milloin proffsaviation järjestää seuraavan suomenkielisen koulutuksen??
        Onko todella näin että työllistyminen on silloin parempaa lentoyhtiöihin.
        Luulisi että firmat haluaisivat antaa itse täyden koulutuksen...tiedä heitä...
        Onko kukaan vieläkään kuullut Finncommin lentoemo kurssista mitään?


      • heydi
        tietoa kirjoitti:

        Milloin proffsaviation järjestää seuraavan suomenkielisen koulutuksen??
        Onko todella näin että työllistyminen on silloin parempaa lentoyhtiöihin.
        Luulisi että firmat haluaisivat antaa itse täyden koulutuksen...tiedä heitä...
        Onko kukaan vieläkään kuullut Finncommin lentoemo kurssista mitään?

        En ole minäkään saanut mitään tietoa tulevasta kurssista. Toivon todellakin, että ensi viikolla kuuluisi jotain. Ihmeen kauan tässä on saanut jo odottaa. Itse en usko ,että edellä mainittu Proffsaviation kurssi helpottaisi lentoemännäksi työllistymistä. Fakta on , että jokainen suomessa toimiva lentoyhtiö kouluttaa itse omat työntekijänsä ja rekrytoi vain tarpeen mukaan. Haku prosesseissakin yhtiöillä on omat vaatimukseksensa. Luulenpa , että proffsaviation järjestöön kuuluvat eivät ole millään lailla paremmassa asemassa tytöpaikkojen suhteen. Menettävät vain rahansa, sillä kurssihan on melko kallis. Täytyy siis muistaa, että järjestöön liittyminen ei takaa lentoemännän työnsaantia.


      • viimeistään
        tietoa kirjoitti:

        Milloin proffsaviation järjestää seuraavan suomenkielisen koulutuksen??
        Onko todella näin että työllistyminen on silloin parempaa lentoyhtiöihin.
        Luulisi että firmat haluaisivat antaa itse täyden koulutuksen...tiedä heitä...
        Onko kukaan vieläkään kuullut Finncommin lentoemo kurssista mitään?

        Ensi viikolla kuuluisi edes jotakin haastatteluista..
        Onko täällä ketään joka olisi käynyt joko Finncommin lentoemäntä kurssin tai proffsaviation lentoemäntä koulutuksen???


      • Kyllä
        tietoa kirjoitti:

        Milloin proffsaviation järjestää seuraavan suomenkielisen koulutuksen??
        Onko todella näin että työllistyminen on silloin parempaa lentoyhtiöihin.
        Luulisi että firmat haluaisivat antaa itse täyden koulutuksen...tiedä heitä...
        Onko kukaan vieläkään kuullut Finncommin lentoemo kurssista mitään?

        Tietysti siitä on hyötyä että on aiempaa koulutusta! Sehän ei tietenkään tarkoita että varmasti saa työtä, mutta kaikki aiempi kokemus on kyllä vaan plussaa. Sehän on selvää että kuitenkin osallistuu lentoyhtiön omaan koulutukseen sitten kun hakee työtä, mutta jos olen ymmärtänyt oikein silloin ei tarvitse osallistua kaikkeen vaan niinku ainoastaan "spesialisointiin"...Monet lentoyhtiöt hakee ainoastaan valmiiksi koulutettua matkustamohenkilökuntaa, esim. ruotsissa.


      • hakijat
        kyllästynyt kirjoitti:

        Heippa! Onkos nyt jo kenellekään tullut vastausta finncomin lentoemo kurssista?????? En jaksa odottaa enää! Kuinka kauan tässä joutuu odottamaan..........!?!

        Joko olette kuulleet jotakin Finncommilta??
        Itselleni ei ole vielä tullut mitään informaatiota, uskoisi että viimeistään Helmikuun loppuun mennessä tulisi tietoa, kohtahan heidän pitäisi aloittaa haastattelut..


      • Huhuu!!
        kyllästynyt kirjoitti:

        Heippa! Onkos nyt jo kenellekään tullut vastausta finncomin lentoemo kurssista?????? En jaksa odottaa enää! Kuinka kauan tässä joutuu odottamaan..........!?!

        Onko vieläkään kukaan saanut informaatiota???
        Hei Lentoemännät jotka olette Finncommin palveluksessa kertokaahan kokemuksia, tai sellaiset jotka tuntevat lentoemoja Finncommilta!!!!
        T: Malttamaton =)


    • osallistut

      Joudut kyllä osallistumaan kaikkiin koulutuksen osa-alueisiin, vaikka perusjutut olet jo opiskellutkin. Siis tämä pätee kaikissa Suomen lentoyhtiöissä. Katso vaikka Air Finlandin sivuilta. Eri asia ulkomailla. Mutta tämä järjestöhän auttaa työllistymään suomalaisten yhtiöiden palvelukseen, ei niinkään ulkomaisiin.

      • cabin crew 21w

        moi

        itse olen hakenut Finncomille joku vuosi sitten, kyllä kesti vastuksen saanti.. ja kielteinen oli. tuli kirjeitse vastaus kotiin. Olen hakenut taas, saa nähdä pääsenkö tällä kertaa.. nyt erona on vaan että nyt olen työskennellyt matkustamohenkilökuntana ulkomailla.. 122 nousua takana ja satoja lentotunteja. saa nähdä riittääkö vieläkään edes haastatteluun asti.. tokihan noita kittilöitä ja joensuita ois kiva päästä sahaamaan..


      • lisää tietoa kaipaileva
        cabin crew 21w kirjoitti:

        moi

        itse olen hakenut Finncomille joku vuosi sitten, kyllä kesti vastuksen saanti.. ja kielteinen oli. tuli kirjeitse vastaus kotiin. Olen hakenut taas, saa nähdä pääsenkö tällä kertaa.. nyt erona on vaan että nyt olen työskennellyt matkustamohenkilökuntana ulkomailla.. 122 nousua takana ja satoja lentotunteja. saa nähdä riittääkö vieläkään edes haastatteluun asti.. tokihan noita kittilöitä ja joensuita ois kiva päästä sahaamaan..

        Minkä yhtiön palveluksessa olit ulkomailla? Olisin kiinnostunut lentoemännäntyöstä ulkomaisen yhtiön palveluksessa. Otan kaiken tiedon mielelläni vastaan.:)


      • --kata--

        ensinnäkin jos on käynyt kyseisen kurssin niin se ei tarkoita että sinulla olisi KOKEMUSTA. Sillä kokemusta saa vain lentämällä eikä kurssilla istumalla. ja toi specialisointi ei toimi kuten amiksessa tai amk:ssa. kyllä ne kurssit on käytävä kokonaan, koska ilmailuviranomaisetkin niin jo vaatii...

        näin ollen yhdyn täysin mielipiteeseen että älkää missään nimessä tuhlatko rahojanne kyseiseen kurssiin. ja toi että voi hakee vaikka heti finskille...niin totta kai voi kun proffs ei oo ees mikään lentävä firma... ihan vaan koulu. jos on oikeeta asennetta ja luonnetta niin kyllä lentämään pääsee.ei kannata olla valmis maksamaan tyhjästä.


    • kurssi-infosta

      Hei kaikille, jotka ovat hakeneet Finncomin kurssille! Onko jatkoon pääsystä kuulunut mitään?? Mulle ei ainakaan oo mitään infoa tullut. En jaksais enää odotella......

      • tännekkään

        ole vieläkään kuulunut mitään!!
        Saas nähdä milloin ottavat yhteyttä....


      • näinköhän
        tännekkään kirjoitti:

        ole vieläkään kuulunut mitään!!
        Saas nähdä milloin ottavat yhteyttä....

        koko kurssi edes tulee...? Hassua että hakuaika päättyi melkein kuukausi sitten eikä kellekkään ole vielä kuulunut firman taholta mitään ja sentään kurssin tulisi alkaa melkeinpä kuukauden sisällä.
        Voiko fc:min viime aikaiset ongelmat olla tosiaankin kaiken tämän takana?


      • nej
        näinköhän kirjoitti:

        koko kurssi edes tulee...? Hassua että hakuaika päättyi melkein kuukausi sitten eikä kellekkään ole vielä kuulunut firman taholta mitään ja sentään kurssin tulisi alkaa melkeinpä kuukauden sisällä.
        Voiko fc:min viime aikaiset ongelmat olla tosiaankin kaiken tämän takana?

        Vaikuttaisikohan tämä siihen, se voi kyllä myös olla osasyynä, olisi kumminkin aika ystävällistä heiltä että edes ilmoittaisivat vaikka lehden tai jonkin muun median yhteydellä asioista...
        Hei te muut jotka olette hakeneet nyt tai aikaisempina vuosina niin kauanko teillä kesti suurinpiirtein vastauksen saanti???
        Kiitos kaikille vastanneille :)


      • tytöt
        nej kirjoitti:

        Vaikuttaisikohan tämä siihen, se voi kyllä myös olla osasyynä, olisi kumminkin aika ystävällistä heiltä että edes ilmoittaisivat vaikka lehden tai jonkin muun median yhteydellä asioista...
        Hei te muut jotka olette hakeneet nyt tai aikaisempina vuosina niin kauanko teillä kesti suurinpiirtein vastauksen saanti???
        Kiitos kaikille vastanneille :)

        Oletteko huomanneet, että ensimmäinen kurssi alkoi vasta tammikuussa, joten varmasti hoitavat sen koulutuksen ensin ja alkavat sitten rekrytoimaan seuraavaa kurssia. Kurssi varmaan loppuu any day now, joten ottavat varmasti pian yhteyttä.. ja seuraava kurssihan oli vasta keväällä, joten aikaa riittää.. Tuttuni on siellä emona ja vain positiivista olen firmasta kuullut! Hyvä työilmapiiri ja kivat työkaverit ;)


      • SINULLE :)
        tytöt kirjoitti:

        Oletteko huomanneet, että ensimmäinen kurssi alkoi vasta tammikuussa, joten varmasti hoitavat sen koulutuksen ensin ja alkavat sitten rekrytoimaan seuraavaa kurssia. Kurssi varmaan loppuu any day now, joten ottavat varmasti pian yhteyttä.. ja seuraava kurssihan oli vasta keväällä, joten aikaa riittää.. Tuttuni on siellä emona ja vain positiivista olen firmasta kuullut! Hyvä työilmapiiri ja kivat työkaverit ;)

        Ihanaa kuulla positiivista asennettasi :)
        Onko vielä kenellekkään tullut tietoa?
        Itse rupesin jo mietiskelemään yksityistä lentoemo koulua..
        Kyllähän se maksaa mutta uskon että ei rahat mene hukkaan ja tämä on pieni hinta siitä että tietää jo vähän jotakin sekä saa jalan oven väliin ;)
        Ilmoitelkaahan muutkin Finncommin kurssille hakeneet fiiliksiänne :)


      • heydi
        SINULLE :) kirjoitti:

        Ihanaa kuulla positiivista asennettasi :)
        Onko vielä kenellekkään tullut tietoa?
        Itse rupesin jo mietiskelemään yksityistä lentoemo koulua..
        Kyllähän se maksaa mutta uskon että ei rahat mene hukkaan ja tämä on pieni hinta siitä että tietää jo vähän jotakin sekä saa jalan oven väliin ;)
        Ilmoitelkaahan muutkin Finncommin kurssille hakeneet fiiliksiänne :)

        Finncomin kurssista ei ole kuulunut mitään. Valitettavasti. Mutta olen silti positiivisellä mielellä. Uskon yhä, että ilmoittelevat sittem kun aika on heille sopiva. Olen myös harkinnut sitä proffsaviation-kurssia. Lähetin hakemuksenkin jo sinne ja pääsin haastatteluun, mutta en ole varma käynkö haastattelussa.
        Laitoin hakemuksen internetin kautta yhdelle englantilaiselle lentoyhtiölle ja sain kutsun maaliskuussa pidettävään rekrytointi ja haastattelu-tilaisuuteen. Saa nähdä kuinka käy. Jännittää ainakin tosi paljon. Mutta eihän sitä mitään saa jollei yritä. Toivoisin, että kaikki joilla on kokemusta ulkomaisten yhtiöiden haastatteluista, niin kertoisivat kokemuksiaan. Kiitos :)


      • minä vaan
        heydi kirjoitti:

        Finncomin kurssista ei ole kuulunut mitään. Valitettavasti. Mutta olen silti positiivisellä mielellä. Uskon yhä, että ilmoittelevat sittem kun aika on heille sopiva. Olen myös harkinnut sitä proffsaviation-kurssia. Lähetin hakemuksenkin jo sinne ja pääsin haastatteluun, mutta en ole varma käynkö haastattelussa.
        Laitoin hakemuksen internetin kautta yhdelle englantilaiselle lentoyhtiölle ja sain kutsun maaliskuussa pidettävään rekrytointi ja haastattelu-tilaisuuteen. Saa nähdä kuinka käy. Jännittää ainakin tosi paljon. Mutta eihän sitä mitään saa jollei yritä. Toivoisin, että kaikki joilla on kokemusta ulkomaisten yhtiöiden haastatteluista, niin kertoisivat kokemuksiaan. Kiitos :)

        Finncommista soitettiin minulle ja kävin haastattelussa 20.02. Luulin että kaikki on jo saanut tietoa??


      • voi itku!
        minä vaan kirjoitti:

        Finncommista soitettiin minulle ja kävin haastattelussa 20.02. Luulin että kaikki on jo saanut tietoa??

        No sitten näyttää siltä että ketään meistä täällä suomi24:ssa keskustelevia ei ole valittu...Tai eivät muuta ainakaan ole ilmoittaneet että haastatteluihin olisi kutsuttu:) No harmi sinänsä ettei tällä kertaa tärpännyt,vaikka tätähän jo osasi odottaakkin! Oisi ollut kuitenkin mukavaa jos fc olisi vaikka laittanut mailia ja ilmoittanut että ei ole valittu.Jokainen varmaan osaaltaan kuitenkin odottaa jonkinlaista vastausta firmalta.. Sinä jolle soitettiin,kerro haastattelusta! Mitä kysyivät? Millä kielellä/kielillä haastateltiin yms..? Vaikken itse haastatteluun päässyt niin toki kiinnostaa millainen haastattelu oli!


      • sekin
        minä vaan kirjoitti:

        Finncommista soitettiin minulle ja kävin haastattelussa 20.02. Luulin että kaikki on jo saanut tietoa??

        olla että ilmoittavat myöhemmin tai kutsuvat myöhemmin haastatteluun..
        Eivät he välttämättä kaikkia haastattele saman päivän aikana, jos ensi viikon aikana ei ole vielä infoa tullut niin silloin voi olla että peli on selvä..


      • ärsyttää
        sekin kirjoitti:

        olla että ilmoittavat myöhemmin tai kutsuvat myöhemmin haastatteluun..
        Eivät he välttämättä kaikkia haastattele saman päivän aikana, jos ensi viikon aikana ei ole vielä infoa tullut niin silloin voi olla että peli on selvä..

        Soittivat ja toivottivat tänään tervetulleeksi haastatteluun.
        Kysyivät vielä puhelimessa että olenko valmis muuttamaan pääkaupunkiseudulle ja vastasin että en niin sanoivat että se on vaatimus!!!!!
        Jätin haastattelun sikseen koska en ole valmis muuttamaan.
        Muutama ystäväni jotka asuvat samalla paikkakunnalla kuin minä ovat lentoemäntiä ja siltikin he kulkevat kaupungistamme työkohteisiin.
        No se siitä, kohti uusia haasteita :)


    • Vähän edes asiaa.

      Ihan normaalia kolmivuorotyötä. Ei yhtään huonompi työpaikka kuin mikään muukaan alalla oleva yhtiö. Palkoista voidaan aina väitellä alalla kuin alalla. Etuna tässä on se, että olet kotona joka päivä. Rahakas ala tämä ei ole missään päin maailmaa cabiinin puolella. Jos Suomessa haluaa tehdä töitä niin ihan varteenotettava yhtiö. Yleensä huonoa kuuluu niiltä, jotka ei sovellu tai pääse koko alalle / on vääriä ennakkoluuloja alasta - valitettavasti, mutta niin kuin monessa muussakin niin tälläkin alalla sellaiset henkilöt yleensä karsiutuvat jossakin vaiheessa pois tavalla tai toisella. Todella moni kuitenkin pitää yhtiöstä ja alasta.. Kovaa työtä, mutta palkitsevaa, jos asenteet on kohdalla. Joka yhtiössä on niitä marisijoita. Niin ja hakeminenhan on vapaaehtoista;)

      • ---

        Yhdyn täysin edelliseen. En käsitä muutenkaan sellaista "nokka pystyssä" -hakemista. Suuri osa hakee todennäköisesti ilman lentokokemusta ja melko vähäisellä asiakaspalvelukokemuksella. Kaikkea ei voi saada heti vaikka jostakin onkin aloitettava. Kun katselee yhtiöön päässeitä uusia emäntiä niin voisi kyllä toivoa vähän nöyrempää asennetta. Ja parempaa kielitaitoa ;)

        Sulle joka et halua muuttaa paikkakunnaltasi: Miten tulisit töihin päivittäin? Lentoja Helsinkiin ei kulje kuin busseja, vaikka niitä useita onkin. Kotimaan lennot on lyhyitä ja niitä on paljon. Töitä on päivittäin. Aikainen työaamu saattaa alkaa jopa viideltä tai sitten saatat päästä yöllä töistä. Osa-aikasille työntekiöille ja long-haulia lentäville tuollainen järjestely saattaa sopiakin.

        Yhtiössä itsessään ei ole mitään vikaa ja työ on aina työtä. Jos pitää jotakin tiettyä lentoyhtiötä erityisen vaarallisena niin tervetuloa lentoalalle. Kaikissa koneissa on joitakin vikoja silloin tällöin ja kaikkea ei aina uutisoida ;)

        FinnCommilla työkaverit on aivan huippuja! :)


      • tietoa tässä, lue
        --- kirjoitti:

        Yhdyn täysin edelliseen. En käsitä muutenkaan sellaista "nokka pystyssä" -hakemista. Suuri osa hakee todennäköisesti ilman lentokokemusta ja melko vähäisellä asiakaspalvelukokemuksella. Kaikkea ei voi saada heti vaikka jostakin onkin aloitettava. Kun katselee yhtiöön päässeitä uusia emäntiä niin voisi kyllä toivoa vähän nöyrempää asennetta. Ja parempaa kielitaitoa ;)

        Sulle joka et halua muuttaa paikkakunnaltasi: Miten tulisit töihin päivittäin? Lentoja Helsinkiin ei kulje kuin busseja, vaikka niitä useita onkin. Kotimaan lennot on lyhyitä ja niitä on paljon. Töitä on päivittäin. Aikainen työaamu saattaa alkaa jopa viideltä tai sitten saatat päästä yöllä töistä. Osa-aikasille työntekiöille ja long-haulia lentäville tuollainen järjestely saattaa sopiakin.

        Yhtiössä itsessään ei ole mitään vikaa ja työ on aina työtä. Jos pitää jotakin tiettyä lentoyhtiötä erityisen vaarallisena niin tervetuloa lentoalalle. Kaikissa koneissa on joitakin vikoja silloin tällöin ja kaikkea ei aina uutisoida ;)

        FinnCommilla työkaverit on aivan huippuja! :)

        Lentoemännäksi on nykyisin helpompaa päästä näille halpalennoille, pituuttakin saa olla vähemmän kuin ennen muinoin. Kielitaitokin sitä luokkaa, että tavallisesta käytännöstä selviää. Psykologin testi ehkä ratkaiseen paljon.

        Nykyään alkaa olla kaikilla kielitaito, kun koulut on niin tehokkaita jo peruskoulussakin. Siihen saa varautua, että se ei ole pelkää "herrastelua" lentoemännän vaatteet päällä.

        Koneessa on kitiseviä lapsia, jouppoja ja häiriintyneitä. Tilanne kuin tilanne on selvitettävä!!! No, sitten vielä aina se ei ole maasta toiseen matkustelua ja näkemistä.

        Vaan joutuu laittamaan ruokia, juomia paikoilleen tulevaa lentoa varten. Ahtaat tilat missä vaihdetaan vaatteet lennoilla. huom. kaikki ei voi avioituakaan suurten päälliköiden rouviksi työn kautta, niin kuin luullaan, sillä alempi sosiaaliluokkakin jo lentää ulkomaille. Ennen se oli rikkaiden mahdollisuus.

        Vanhat entoemäänät saa paremmat lennot ja he ei meinaa antaa työtään pois, tekevät vielä pitkästi yli 60 v työtä. Heillä on esim. 12 päivää kuukaudessa lentoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe