Olen haaveillut, jos aloittaisi (talonmies yrityksen) tietysti pientä koulutusta ensin käytävä, mutta kuinka lähteä liikkeelle?
Noista Laatutakuu yrittämisestä täälläkin on kuullut negatiivistä eli niihin ei kannata varmaan seota?
Miten pienellä sijoittamisella pääsee alkuun
mitä kannaataa hommata? pääseekö edes tuloihin näilä töillä?
Kiinteistöhuolto
7
6370
Vastaukset
- konsultoida
Olet oikeassa, noihin Laatutakuujuttuihin ei kannata mennä, riski ja kustannukset suuret ja apu vähäistä.
Pääset alkuun, kun pistät ylös, mitä itse odotat talkkarilta. Tekniikan tietoa tarvitsee sen verran, että ymmärtää länpökeskuksesta jotain, osaa vaihtaa hanan tiivisteen, vessanpöntön osia, termostaatin juuttuneen neulan.
Alkuinvestoinnit ovat esim. bobcat lumitöihin, nimittäin ei tällaista talvea tule ehkä seuraavana vuotena, toinen mahdollisuus on aura eteen jykevään lava-autoon. Hiekoitusväline pitää olla, ämpärillä ei paljon ehdi. Ruohonleikkurit myös hankittava.
Kaikkein tärkein on kuitenkin asenne, nimittäin valitettavasti olet talkkari 24h, hanskat ei tipu klo 16. Jos työnkuvaan on vielä pistetty päivystys, niin saunaankin otat puhelimen,
juhannuksena ja joulunakin, eipä paljon oteta edes saunakaljaa ja teatteriin ei voi mennä, eikä mökille 200 km:n päähän.
Kyllä siinä kapean leivän saa, jos ei laske tuntipalkkaa. Pari-kolme vuotta todella kovaa työtä. Minäkin olin lapsien vuoksi puolipäivätöissä (ei ollut koulun jälkeistä hoitoa) ja illalla kävin siivoamassa. Aamulla usein klo 4 kolaamassa talon vierustoja. Laajensimme erittäin hallitusti ja pari vuotta sitten myimme yrityksen "isolle". Yli 80 kiinteistöä ja muutama liikealue. Nyt nautimme "eläkepäivistä" sen revohkan jälkeen.- naurattaa!
okei noi teknilliset meni osapuilleen oikein ja noi konehommat mut toi et 2-3v jakso vääntää ja nyt tyylii eläkkeellä ni vedät kyl turhat paksuu naruu... ei oo v.... totta! okei voi olla et teet jotai muuta nykyää mut et "eläkkeelle 2-3v. jälkee" hah-hah, ammu jo ittes, ei oo tollasta paskaa kuullukaa tän alan hommist aikoihi!
- make
mutta sill erotuksella ,että älä hommaa omaa konetta lumitöihin ellei sulla ole ympävuotista käyttöä sille.
yhtä kalliiksi tai halvemmaksi tulee vieraalla ajattaminen!!riippuu talvesta
ja jos kun teet sopimuksia kiinteistöhuollosta talojen kanssa niin laita siihen,että lumen ajon sekä mahdollisen pois viennin maksaa talonyhtiö,eikä kiinteistöhuolto firma olipa sitten kyseesä oma kone tai vieraan ajama.
- make
mikä ettei!ala vaan ,mutta varaudu siihen että työpäivät on pitkiä!!ja suurin osa ihmisistä ei ota yhteyttä vasta ,kun on jostakin valittamista
kokeiel niin huomaat,että ala on mielenkiintostakin joskin joskus myös raskasta.- tietoa
Kertokaahan kiinteistöhuoltofirmojen urakka laskenta tapoja, 10rivitalon asoyt
tarjottiin ensimmäistä tehtäväksi, tietäisi menisikö sinnepäinkään.
kesä talvi hoito. - sleeepless
Varmaan on vähän myöhäistä tämä vastaus mutta jos joku googlailee ja etsii nyt vastauksia niin; käyt tarkastamassa kiinteistön, millainen lämmitysjärjestelmä, kuinka paljon nurmea, hiekotettavaa, lumityöaluetta. Sitten arvioit mitä sopimuksenalaisiin töihin menee. Noin suunnilleen kunhan et vedä liian kireälle. Lumen tulosta ei ikinä tiedä mutta jos lumitöitä ei ole niin hiekoitusta voi olla. Arvioit keskimääräisen talven mukaan. Kyllä ainakin 2 päivää lumitöitä viikossa voit arvioida per 4kk joulu-maaliskuu. Vaikka joulukuussa ei tulisi yhtään lunta niin tammi-helmikuussa saatat joutua lumitöihin melkein joka aamu. 10 taloyhtiötä on sen verran vähän että ei mitään koneita, työntelet kolalla tai jos saisi ulkopuolisen urakoitsijan hoitamaan apuna tarvittaessa enemmän lunta tullen pihat sileäksi. Tämä voi laskuttaa taloyhtiöitä sitten.
- Anonyymi
Kiinteistön huollon joulupuuro.
Väkivalta kyynärpäät jakona.
Kiinteistö huolto kirjanpito- myös
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst29414657Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1754215PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1363893Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun4491869Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1841850En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351736Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn521385Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1521231Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok661163Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81151