perjantaina. minä ainakin menen katsomaan loistavaa pori-kuvaa. elokuvassa ei sanota eikä näytetä porista mitään hyvää, joten se on aito kuvaus.
Vares 2-jäätynyt enkeli
17
1856
Vastaukset
- V2-leffan ?
Itse olen lukenut kirjan ja se oli kyllä mielenkiintoinen. Kirja on kirjoitettu noin 16-17 vuotta sitten. Ei Pori silloin vielä niin paha paikka ollut. Valitettavasti tuon ajan Mäen fiktiivit ovat kaikessa kaameudessaan nykypäivää Porissa. Ruumita tulee väkivallan uhreina vauhdilla yksi/kk.
- jarmojamo
nii et nyt pori sit on erityisen paha paikka? ei tääl ylen ole mitään hyvää, mut en mää pahaks kehuis. pid suojaus ylhääl, ykä!
- Puusilmä Nieminen
Miten Mäki tuntee Porin / Poria näin hyvin ?
- porin tuntemus
johtuu siitä. et sillon ko liikuttiin samassa porukassa reijon ja sen avovaimon marjan kanssa. reijo asu kiinanmuurissa ja oli töissä isolinnankadulla postipankissa. (tai mikä mahto olla pankin nimi sillon) kirjoitti siihen aikaan esikoistaan nimeltään enkelinpölyä...
- Autiotalon liikennevalot
porin tuntemus kirjoitti:
johtuu siitä. et sillon ko liikuttiin samassa porukassa reijon ja sen avovaimon marjan kanssa. reijo asu kiinanmuurissa ja oli töissä isolinnankadulla postipankissa. (tai mikä mahto olla pankin nimi sillon) kirjoitti siihen aikaan esikoistaan nimeltään enkelinpölyä...
Onko Porissa mitään happeningia ennen ensi iltaa ?
Mäki varmasti tuntee paljon väkeä Porista ja siten pieni glamour ei olisi yhtään pahitteeksi ?
En ole nähnyt vielä / lukenut kirjaa, mutta uskon että kun sitä levitetään 30 kopiolla niin menee tajuntaan kuin metrin halko ! - sattuu olemaan
porilainen..
- syntyjään
sattuu olemaan kirjoitti:
porilainen..
Siikasista vuosimalli -58.
- jo,,,,
torstaina kattoo varesta,,) voin antaa kommentit sitten mikä on,,onko hyvä,)
- rekkari
Kirja on ainakin ihan yes !
- Lysmiaho
rekkari kirjoitti:
Kirja on ainakin ihan yes !
Niinkuin kaikki Vares-dekkarit.
- ennakkoon
Satakunnan Kansan ennakkonäytöksessä näin jo tänään leffan. Oli ihan hyvä. Huumoria oli paljon, ruumiita tuli ja henkilöhahmot oli ihan ok. Kannattaa katsoa.
- Avari
Must o kiva ku SK-settaa perseaukisil porilais ilmase V2:se. Millä perusteilla ? Se o 100 ett siell o ain paljo porilaisii mis o ilmast, kahvii, makkaraa, sirkushuvii.....
- dekkarin lukija
Avari kirjoitti:
Must o kiva ku SK-settaa perseaukisil porilais ilmase V2:se. Millä perusteilla ? Se o 100 ett siell o ain paljo porilaisii mis o ilmast, kahvii, makkaraa, sirkushuvii.....
Eli mihin Reijo Mäen teokseen perustuu tää V2.
Onks sama nimine ku toi elokuva eli Jäätynyt Enkeli? Et vois lukee sen kirjan sit.
Ton ykkösosan oon vissii lukenu kirjan mut ei oo tullu leffaa nähtyy.
Mut täytyyhä tää men kattoo ku o nii paljo Porist.
Kai murret ki koitetaa vähä mallat mut en tiä onnistuuks: "nii tua tota noi kiip in tats" - selvis jo
dekkarin lukija kirjoitti:
Eli mihin Reijo Mäen teokseen perustuu tää V2.
Onks sama nimine ku toi elokuva eli Jäätynyt Enkeli? Et vois lukee sen kirjan sit.
Ton ykkösosan oon vissii lukenu kirjan mut ei oo tullu leffaa nähtyy.
Mut täytyyhä tää men kattoo ku o nii paljo Porist.
Kai murret ki koitetaa vähä mallat mut en tiä onnistuuks: "nii tua tota noi kiip in tats"mut oliks se ykköne toi keltainen leski?
Vai tietääks joku paremmin?
- These boots are made
Muistan kun olin nuori niin tuli Levolan elokuva
Veturimiehet heiluttaa.
Siinä oli säpinää enemmän kuin Helsingin omassa
Täällä tullaan elämässä, joka ennen sitä pahasti
järkytti Suomen nuorisoelokuva sceneä.- IL Documente
Nyt sekoitat varmaan Juha Lehtovuoren Kari Levolaan ?
Levolalla oli Banaanilastaajan poika niminen kirja, jossa pyörittiin Reposaarella !
Molemmat porilaisia ! - These boos are made
Olet oikeassa.
Muistin väärin Banaanilastaajan poika kirjan !
Siinä kun oltiin Reposaarella ja pyörittiin siellä eri paikoissa !
Tunsin sen Saarelaisen Porista !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943286- 313126
- 592884
- 572730
- 532390
- 381844