No eipä...

tuoppi

mullakaan mitään sanottavaa juuri ole, mutta ajattelin kirjoittaa viestin tänne jotta saadaan tällekin päivälle edes yksi viesti. Tai eihän tämä varsinaisesti mikään viesti ole niinku sanan varsinaisessa merkityksessä, elikkäs eikös viestissä aina pitäisi olla joku sanoma, tai ainakin jotain sanottavaa. Mutta kun minulla ei oikein tunnu olevan mitään sanottavaa, niin ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa, että saataisiin edes yksi `uusi` merkintä. Tähän viestiin ei tarvitse kenenkään ottaa millään tavalla kantaa saati sitten vastata, jos ei nyt ihan välttämättä halua. Saahan siitä aina uuden merkinnän!

5

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cornucopia

ja heitän tällaisen: mielipide Välikausitakki projektista. Mielestäni parhaita huumorilevyjä.

• JKU58

Kyllä pitää paikkansa, huumoria levyllä piisaa :-))

• Juicikko

Heh, laitanpa minäkin viestin, jotta saadaan päivän viestisaldoa parannettua :)

Tuli vaan mieleen tosta kommentistasi "...ei tarvitse kenenkään ottaa millään tavalla kantaa", että kappale Suutarinverstaassa levyllä Haitaribussi on varsin kekseliäs.

Siinähän on roppakaupalla kenkiin liittyviä termejä, jotka voi ymmärtää useammalla tavalla, mm.:

"käännä sinä kieltä, niin minä otan kantaa",
      "korot ei kun kallistuu ja eräpäivä lankee"
      "läskipohjan päälle tehty suutarinsoosi"
      "mieheksi mulle se saapasrenki"
      "tytär suutarin on kevytkenkäisin"

• Juicefani79

Vielä päivän viestisaldoa;)
        Haitaribussi levyllä on paljon Juicemaisen nerokkaita riimityksiä, kuten kappaleessa "Sankarit villissä lännessä: "jos tänään onkin päivä voiton, huomenna on voita riittämiin".
        Itselläni nousee ehdottomaksi ykköseksi levyltä biisi "Hattulan pappilassa".

• Juicikko
        Juicefani79 kirjoitti:

Vielä päivän viestisaldoa;)
        Haitaribussi levyllä on paljon Juicemaisen nerokkaita riimityksiä, kuten kappaleessa "Sankarit villissä lännessä: "jos tänään onkin päivä voiton, huomenna on voita riittämiin".
        Itselläni nousee ehdottomaksi ykköseksi levyltä biisi "Hattulan pappilassa".

"Hattulan pappilassa" on kyllä riimittelyn juhlaa! Se biisi on hyvä esimerkki Juicen mahtavasta riimittelykyvystä :)

Oon samaa mieltä, että tulla levyllä on monia helmiä niin riimittelyn kuin monimerkityksellisyydenkin suhteen. Eräs hienoista monimerkityksellisyyksistä on kappaleessa "Valvojain kerho" oleva:

"Otsoni, otsoni unta en saa
        vaikertaa siili ja huomaa:
        karhukin kaipaisi lohduttajaa
        vierellään valvovaa kuomaa"

Mahtaako otsoni tarkoittaa karhua vaiko ilmakehän yläosan molekyylejä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5237
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3392
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      91
      3224
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      2936
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1847
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1565
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1436
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      131
      1238
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1149
    Aihe