Keskisuomalaisessa oli kirjoitus jonka mukaan kirjoittaja oli mennyt 16v tyttärensä kanssa höyrysaunaan peurungassa ja olivat huomanneet miehen runkkivan siellä.Vaati serniä väliin ja uimapukupakkoa?
peurunka
37
4247
Vastaukset
- taas keskustelua...
Löytyy koko surkea tapaus keskustelupalstalta http://keskisuomalainen.protacon.fi
Vaaditaan joidenkin keskustelijoiden toimesta höyrysaunoja kiellettäväksi oikein eduskunnan päätöksellä. Onneksi siis Suomessa ei ole työttömyyttä kun on eduskunnalla aikaa moiseen puuttua... - +++-
Valitettava, mutta ikävä kyllä liian usein toistuva ilmiö.
Tuossa tilanteessa on vaikea reagoida oikein ja mikä on oikea reagointi.
Koska saunassa ei ollut muita miehiä kun tuo runkkari hänen kiinnisaaminen olisi ollut miltei mahdotonta. Olisiko nainen pystynyt tunnistamaan miehen jälkeenpäin, tuskin jos saunassa oli vähääkään höyryä.
Kirjoituksen lopusta naisen oma kannanotto ilmiön poistamiseksi:
"Ongelma ei todellakaan poistu sillä, että minä en enää mene ao. saunaan. Höyrysaunat voidaan pienillä seinien pystytyksillä tehdä kaikille miellyttäviksi paikoiksi rentoutua."
Näin asia valitettavasti on. Muut saunojat poistuivat saunasta ja hekään eivät tehneet asialle mitään.
Kylpylöillä ja uimahalleilla ei ole mahdollisuutta valvoa saunoja jatkuvasti ja väliseinä on ainoa ratkaisu.
Itse en ymmärrä, että yllättävän moni hyväksyy häiriökäyttäytymisen perusteella, ettei se ole kovinkaan yleistä.
Yleistä tai ei yksikin kerta häirikön uhrina riittää ja sen lisäksi, että se aiheuttaa monelle iänikuisen harhakäsityksen yhteisestä alastomuudesta so on peruste seinien rakentamiselle.- Vapaus
Nimimerkki "Vapaudelle" teksti täyttää rikoksen eli kunnianloukkauksen tuntomerkit ja asiasta on ilmoitettu eteenpäin.
Alkuperäiseen Keskisuomalaisen tekstiin voisi vielä sanoa sen verran että siitä löytyy kaksi vapaan alastomuuden vihollista.
Ensinnäkin runkkari yhteissaunassa ja toiseksi tyyppi joka kirjottaa lehteen vaatiakseen kieltoa yhteissaunoille.
Täytyy vaan toivoa että kumpikaan ei aiheuta vahinkoa vapaalle alastomuudelle. - (27 vuotias mies)
Vapaus kirjoitti:
Nimimerkki "Vapaudelle" teksti täyttää rikoksen eli kunnianloukkauksen tuntomerkit ja asiasta on ilmoitettu eteenpäin.
Alkuperäiseen Keskisuomalaisen tekstiin voisi vielä sanoa sen verran että siitä löytyy kaksi vapaan alastomuuden vihollista.
Ensinnäkin runkkari yhteissaunassa ja toiseksi tyyppi joka kirjottaa lehteen vaatiakseen kieltoa yhteissaunoille.
Täytyy vaan toivoa että kumpikaan ei aiheuta vahinkoa vapaalle alastomuudelle.Mutta tunnistamaton nimimerkki Vapaus (27 vuotias mies) aiheuttaa kirjoittelullaan X kertaa suurempaa vahinkoa naturismille ja alastomuuteen suhtautumiselle aiemmilla häiriköinnin puolustelullaan.
Kaiteet kylpylöihin, niin naistenkin vapaus saunoa rauhassa kyyläjiltä toteutuu. - Vapaus
(27 vuotias mies) kirjoitti:
Mutta tunnistamaton nimimerkki Vapaus (27 vuotias mies) aiheuttaa kirjoittelullaan X kertaa suurempaa vahinkoa naturismille ja alastomuuteen suhtautumiselle aiemmilla häiriköinnin puolustelullaan.
Kaiteet kylpylöihin, niin naistenkin vapaus saunoa rauhassa kyyläjiltä toteutuu.Pitää sanoa jälleen kerran: EN OLE KOSKAAN PUOLUSTELLUT HÄIRIKÖINTIÄ
Joten lopeta VALEHTELU - yhteissauna
Vapaus kirjoitti:
Täytyy vaan toivoa että kumpikaan ei aiheuta vahinkoa vapaalle alastomuudelle.Nimittäin henkilö, joka ilmoittaa, että joka ei kestä tuijotusta pysyköön poissa yhteissaunoista.
Kaikenkaikkiaan kirjoituksista löytyi paljon rehellisiä ja hyväksyttäviä mielipiteitä.
Kuten, miksi muiden saunojien pitää kärsiä näiden häiriköiden takia.
Myöskin todettiin, että kaiteilla pystytään huomattavasti vähentämään häiriöitä, ilman että lisätään valvontaa. Jatkuvasti saunassa pyörivä valvoja ei paranna ilmapiiriä, vaikka poistaakin häiriköinnin lähes tyystin. - +++-
Vapaus kirjoitti:
Täytyy vaan toivoa että kumpikaan ei aiheuta vahinkoa vapaalle alastomuudelle." Alkuperäiseen Keskisuomalaisen tekstiin voisi vielä sanoa sen verran että siitä löytyy kaksi vapaan alastomuuden vihollista.
Ensinnäkin runkkari yhteissaunassa ja toiseksi tyyppi joka kirjottaa lehteen vaatiakseen kieltoa yhteissaunoille."
Minusta vapaan alastomuuden vihollisia löytyy useita, eli jokainen joka poistui saunasta runkkarin huomattuaan, tekemättä asialle mitään.
Montakohan (aikuista) ihmistä näki tapahtuman?
Ongelma ei poistu jos asiaa ei käsittele.
Ymmärrän hyvin, että nainen joka on lapsensa kanssa joutunut tullaiseen tilanteeseen kirjoittaa siitä lehteen.
Mitä naisen olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä.
Tulkitsenko väitteesi oikein jos väitän sinun tarkoittavan noilla lainaamillani sanoilla sen, että vaikka runkkari teki väärin naisen olisi yleisen (sinun) edun vuoksi pitänyt vaieta tapahtuneesta. - Vapaus
+++- kirjoitti:
" Alkuperäiseen Keskisuomalaisen tekstiin voisi vielä sanoa sen verran että siitä löytyy kaksi vapaan alastomuuden vihollista.
Ensinnäkin runkkari yhteissaunassa ja toiseksi tyyppi joka kirjottaa lehteen vaatiakseen kieltoa yhteissaunoille."
Minusta vapaan alastomuuden vihollisia löytyy useita, eli jokainen joka poistui saunasta runkkarin huomattuaan, tekemättä asialle mitään.
Montakohan (aikuista) ihmistä näki tapahtuman?
Ongelma ei poistu jos asiaa ei käsittele.
Ymmärrän hyvin, että nainen joka on lapsensa kanssa joutunut tullaiseen tilanteeseen kirjoittaa siitä lehteen.
Mitä naisen olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä.
Tulkitsenko väitteesi oikein jos väitän sinun tarkoittavan noilla lainaamillani sanoilla sen, että vaikka runkkari teki väärin naisen olisi yleisen (sinun) edun vuoksi pitänyt vaieta tapahtuneesta.Tulkintasi ei ole oikein. Asiasta saa puhua ja vaikka lehteenkin kirjoittaa jos siltä tuntuu. Yleinen etu on saada runkkarit ja muut häiriköt kuriin.
Mutta se mikä ei ole oikein on vaatia kaikkia yhteissaunoja kiellettäväksi tämän takia ja vaatimus pyyhkkeenkäytön ohjeistamisesta.
Alastomuus on luonnollista, haitatonta ja hyödyllistä ja parhaimillaan nimenomaan ilman seksiyhteyksiä. Sen tekeminen yhä enemmän luonnottomaksi ja likaiseksi ilmiöksi johon aina liittyy seksi johtaa loppujen lopuksi vain huonompaan yhteiskuntaan.
Ja mitä luonnottamapaa alastomuus on sen enemmän se myös kiehtoo juuri perversejä.
Kesksisuomlaisessa kirjoittanut nimimerkki "Hannele Hakanen" tekee vaatimuksillaan karhunpalveluksen luonnollisuudelle. Kuten tietysti myös mainittu runkkari mutta siitä varmaan ollaan laajasti yksimielisiä. - Vapaus
Vapaus kirjoitti:
Tulkintasi ei ole oikein. Asiasta saa puhua ja vaikka lehteenkin kirjoittaa jos siltä tuntuu. Yleinen etu on saada runkkarit ja muut häiriköt kuriin.
Mutta se mikä ei ole oikein on vaatia kaikkia yhteissaunoja kiellettäväksi tämän takia ja vaatimus pyyhkkeenkäytön ohjeistamisesta.
Alastomuus on luonnollista, haitatonta ja hyödyllistä ja parhaimillaan nimenomaan ilman seksiyhteyksiä. Sen tekeminen yhä enemmän luonnottomaksi ja likaiseksi ilmiöksi johon aina liittyy seksi johtaa loppujen lopuksi vain huonompaan yhteiskuntaan.
Ja mitä luonnottamapaa alastomuus on sen enemmän se myös kiehtoo juuri perversejä.
Kesksisuomlaisessa kirjoittanut nimimerkki "Hannele Hakanen" tekee vaatimuksillaan karhunpalveluksen luonnollisuudelle. Kuten tietysti myös mainittu runkkari mutta siitä varmaan ollaan laajasti yksimielisiä.Ja jos tarkkoja ollaan niin kirjoittajahan nimenomaan EI OLLUT alasti joten oikeastaan tällä tapauksella ei ole mitään tekemistä alastomuuden tai naturismin kanssa mutta valitettavasti hän itse ja muut sen siihen virheellisesti liittää.
Loogisempaa olisikin vaatia uimapuvun käytön kieltämista jos keran uikkarit päällä kohtaa tälläisiä ongelmia... Mutta alastomuudesta pitää vaan taas saada syntipukki - +++-
Vapaus kirjoitti:
Ja jos tarkkoja ollaan niin kirjoittajahan nimenomaan EI OLLUT alasti joten oikeastaan tällä tapauksella ei ole mitään tekemistä alastomuuden tai naturismin kanssa mutta valitettavasti hän itse ja muut sen siihen virheellisesti liittää.
Loogisempaa olisikin vaatia uimapuvun käytön kieltämista jos keran uikkarit päällä kohtaa tälläisiä ongelmia... Mutta alastomuudesta pitää vaan taas saada syntipukkiLuultavasti saunassa oli ollut alastomia ihmisiä runkkarin lisäksi ja nämä olivat aikaansaaneet hänen kiihottumisensa.
Jos kaikki olisivat olleet pukeutuneena pyyhkeeseen tai uimapukuun tai jos saunassa olisi ollut väliseinä tätä ei olisi tapahtunut.
" Loogisempaa olisikin vaatia uimapuvun käytön kieltämista jos keran uikkarit päällä kohtaa tälläisiä ongelmia... Mutta alastomuudesta pitää vaan taas saada syntipukki"
Tuo oli täysin turha kommentti - Vapaus
+++- kirjoitti:
Luultavasti saunassa oli ollut alastomia ihmisiä runkkarin lisäksi ja nämä olivat aikaansaaneet hänen kiihottumisensa.
Jos kaikki olisivat olleet pukeutuneena pyyhkeeseen tai uimapukuun tai jos saunassa olisi ollut väliseinä tätä ei olisi tapahtunut.
" Loogisempaa olisikin vaatia uimapuvun käytön kieltämista jos keran uikkarit päällä kohtaa tälläisiä ongelmia... Mutta alastomuudesta pitää vaan taas saada syntipukki"
Tuo oli täysin turha kommenttiMistä sitä tietää vaikka olis ollut uimapukufetisisti?
Ja olipa kiihoke mikä hyvänsä vika on häirikön pään sisällä ei missään muualla.
Kummallista miten tälläkin palstalla mikä tahansa syy tuntuu kelpaavan alastomuuden maineen likaamiseen ja alastomuuden rajoittamiseen.
Riippumatta siitä onko se syy todellinen vai keksitty, perusteltu tai perusteeton, yleinen tai harvinainen pääasia tuntuu olevan että alastomuus saadaan lokaan ja rajoitettua mahdollismman tarkkaan.
Ellei naturistit itse pidä alastomuuden puolia ei sitä taatusti pidä kukaan muukaan.
Nakumestoissa tapahtuu toki joskus häiriköintiä eikä siitä pidä vaieta eikä hyssytellä vaan se pitää selväsanaisesti tuomita mutta alastomuus olotilana ja ilmiönä pitää erottaa näistä lieveilmiöistä.
Alastomuus on viatonta ja kaunista. Viat ja synnit on ihmisten mielissä. - +++-
Vapaus kirjoitti:
Mistä sitä tietää vaikka olis ollut uimapukufetisisti?
Ja olipa kiihoke mikä hyvänsä vika on häirikön pään sisällä ei missään muualla.
Kummallista miten tälläkin palstalla mikä tahansa syy tuntuu kelpaavan alastomuuden maineen likaamiseen ja alastomuuden rajoittamiseen.
Riippumatta siitä onko se syy todellinen vai keksitty, perusteltu tai perusteeton, yleinen tai harvinainen pääasia tuntuu olevan että alastomuus saadaan lokaan ja rajoitettua mahdollismman tarkkaan.
Ellei naturistit itse pidä alastomuuden puolia ei sitä taatusti pidä kukaan muukaan.
Nakumestoissa tapahtuu toki joskus häiriköintiä eikä siitä pidä vaieta eikä hyssytellä vaan se pitää selväsanaisesti tuomita mutta alastomuus olotilana ja ilmiönä pitää erottaa näistä lieveilmiöistä.
Alastomuus on viatonta ja kaunista. Viat ja synnit on ihmisten mielissä."Mistä sitä tietää vaikka olis ollut uimapukufetisisti?
Ja olipa kiihoke mikä hyvänsä vika on häirikön pään sisällä ei missään muualla."
- Kiihokkeesta ei ole tietoa, tapahtumasta kyllä ja se on kaikin puolin tuomittava.
" Kummallista miten tälläkin palstalla mikä tahansa syy tuntuu kelpaavan alastomuuden maineen likaamiseen ja alastomuuden rajoittamiseen. "
- Kukaan ei ole tuominut alastomuutta. Alastomuus on useimmille tänne kirjoittaville täysin luonnollista. Kyse on siitä milloin alastomuus on paikallaan.
" Riippumatta siitä onko se syy todellinen vai keksitty, perusteltu tai perusteeton, yleinen tai harvinainen pääasia tuntuu olevan että alastomuus saadaan lokaan ja rajoitettua mahdollismman tarkkaan."
- Ei, moni on yrittänyt vapauttaa ja rakentanut esim. yhteissaunoja, näitten käyttäjät ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että paikat muutetaan erillistiloiksi.
" Ellei naturistit itse pidä alastomuuden puolia ei sitä taatusti pidä kukaan muukaan."
- Tästä olen täysin samaa mieltä. Tosin asia on hoidettava järjestetyillä alastontapaamisilla, esim. paljon julkisuutta saaneet uimahallitapahtumat ovat parasta mainosta. Tällaisessa tapaamisessa käyttäytymistä valvotaan ja häiriköt eivät tule paikalle.
" Nakumestoissa tapahtuu toki joskus häiriköintiä eikä siitä pidä vaieta eikä hyssytellä vaan se pitää selväsanaisesti tuomita mutta alastomuus olotilana ja ilmiönä pitää erottaa näistä lieveilmiöistä."
- Ne mitä sinä kutsut nakumestoiksi eivät ole sitä. Suomessa nakumestoja on 3 mahdollisesti 4 joista kaksi ovat uimarantoja. Loput ovat yleisiä saunoja ja näin ollen tekstiilimestoja.
" Alastomuus on viatonta ja kaunista. Viat ja synnit on ihmisten mielissä."
-Alastomuus on itsessään kaunista ja viatonta minunkin mielestä. Valitettavasti tämä mielikuva ei ole kuin muutamalla prosentilla kansastamme. - Vapaus
+++- kirjoitti:
"Mistä sitä tietää vaikka olis ollut uimapukufetisisti?
Ja olipa kiihoke mikä hyvänsä vika on häirikön pään sisällä ei missään muualla."
- Kiihokkeesta ei ole tietoa, tapahtumasta kyllä ja se on kaikin puolin tuomittava.
" Kummallista miten tälläkin palstalla mikä tahansa syy tuntuu kelpaavan alastomuuden maineen likaamiseen ja alastomuuden rajoittamiseen. "
- Kukaan ei ole tuominut alastomuutta. Alastomuus on useimmille tänne kirjoittaville täysin luonnollista. Kyse on siitä milloin alastomuus on paikallaan.
" Riippumatta siitä onko se syy todellinen vai keksitty, perusteltu tai perusteeton, yleinen tai harvinainen pääasia tuntuu olevan että alastomuus saadaan lokaan ja rajoitettua mahdollismman tarkkaan."
- Ei, moni on yrittänyt vapauttaa ja rakentanut esim. yhteissaunoja, näitten käyttäjät ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että paikat muutetaan erillistiloiksi.
" Ellei naturistit itse pidä alastomuuden puolia ei sitä taatusti pidä kukaan muukaan."
- Tästä olen täysin samaa mieltä. Tosin asia on hoidettava järjestetyillä alastontapaamisilla, esim. paljon julkisuutta saaneet uimahallitapahtumat ovat parasta mainosta. Tällaisessa tapaamisessa käyttäytymistä valvotaan ja häiriköt eivät tule paikalle.
" Nakumestoissa tapahtuu toki joskus häiriköintiä eikä siitä pidä vaieta eikä hyssytellä vaan se pitää selväsanaisesti tuomita mutta alastomuus olotilana ja ilmiönä pitää erottaa näistä lieveilmiöistä."
- Ne mitä sinä kutsut nakumestoiksi eivät ole sitä. Suomessa nakumestoja on 3 mahdollisesti 4 joista kaksi ovat uimarantoja. Loput ovat yleisiä saunoja ja näin ollen tekstiilimestoja.
" Alastomuus on viatonta ja kaunista. Viat ja synnit on ihmisten mielissä."
-Alastomuus on itsessään kaunista ja viatonta minunkin mielestä. Valitettavasti tämä mielikuva ei ole kuin muutamalla prosentilla kansastamme."- Ei, moni on yrittänyt vapauttaa ja rakentanut esim. yhteissaunoja, näitten käyttäjät ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että paikat muutetaan erillistiloiksi."
Kaikkien alastomuuden ystävien pitäisi mielestäni tuoda esille että mikä tahansa syy rajoittaa vapaata alastomuutta on tekosyy.
Varsinkin ne mainitut lieveilmiöt tulee erottaa täysin itse alastomuudesta. Jos todetaan että rajoitukset on OK häiriköiden takia tunnustetaan käytännössä samalla että häiriöt kuuluvat aina itsestäänselvänä osana yhteiseen alastomuuteen eikä itse ongelmalle tarvii edes yrittää tehdä mitään- ainahan vodaan rajoittaa alastomuuden vapautta.
"Loput ovat yleisiä saunoja ja näin ollen tekstiilimestoja."
Kannattais käydäkkin joskus niissä mestoissa. Useimmat saunovat niissä todellakin alasti. Se se on hienoa. - Vapaus,
Vapaus kirjoitti:
Ja jos tarkkoja ollaan niin kirjoittajahan nimenomaan EI OLLUT alasti joten oikeastaan tällä tapauksella ei ole mitään tekemistä alastomuuden tai naturismin kanssa mutta valitettavasti hän itse ja muut sen siihen virheellisesti liittää.
Loogisempaa olisikin vaatia uimapuvun käytön kieltämista jos keran uikkarit päällä kohtaa tälläisiä ongelmia... Mutta alastomuudesta pitää vaan taas saada syntipukkiKukas se kirjoittikaan näin?
"näitä häiriköitä pitää vaan sietää..., niihin puuttuminen mustamaalaa vain vapaata alastomuutta..." ja
"kaiteiden rakentaminen ei poista häiriöitä, vaan lisää niitä.... kaiteet rajoittavat enemmän vapaata alastomuutta, kuin häiriköitä".
Jos tällä tavalla puolustaa häirikköjä, niin itse syyllistyy alastomuuden mustamaalaamiseen. - yhteissauna
Vapaus kirjoitti:
"- Ei, moni on yrittänyt vapauttaa ja rakentanut esim. yhteissaunoja, näitten käyttäjät ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että paikat muutetaan erillistiloiksi."
Kaikkien alastomuuden ystävien pitäisi mielestäni tuoda esille että mikä tahansa syy rajoittaa vapaata alastomuutta on tekosyy.
Varsinkin ne mainitut lieveilmiöt tulee erottaa täysin itse alastomuudesta. Jos todetaan että rajoitukset on OK häiriköiden takia tunnustetaan käytännössä samalla että häiriöt kuuluvat aina itsestäänselvänä osana yhteiseen alastomuuteen eikä itse ongelmalle tarvii edes yrittää tehdä mitään- ainahan vodaan rajoittaa alastomuuden vapautta.
Kannattais käydäkkin joskus niissä mestoissa. Useimmat saunovat niissä todellakin alasti. Se se on hienoa." Varsinkin ne mainitut lieveilmiöt tulee erottaa täysin itse alastomuudesta. Jos todetaan että rajoitukset on OK häiriköiden takia tunnustetaan käytännössä samalla että häiriöt kuuluvat aina itsestäänselvänä osana yhteiseen alastomuuteen eikä itse ongelmalle tarvii edes yrittää tehdä mitään- ainahan vodaan rajoittaa alastomuuden vapautta."
Oletkohan käsittänyt hiukan väärin. Kerran todetaan, että häiriköiden takia tarvitaan rajoituksia, niin se tarkoittaa sitä että häiriöt eivät kuulu osana luonnolliseen vapaaseen alastomuuteen. Tarkoituksena on rajoittaa häiriköiden toimintaa, eikä suinkaan alastomuuden vapautta. Valitettavasti koko luonnollinen alastomuus joutuu kärsimään juuri näiden häiriöiden takia. Kaiteet ja väliseinät pysyvät niinkauan, kunnes saadaan nämä häiriöt kitkettyä pois.
Näitä häiriöitä saadaan vähemmäksi, kun lopetetaan täällä netissä listat, joissa mainitaan kylpylät, joissa ei ole kaiteita tai väliseiniä, sekä tiedot höyryn määrästä ja siitä, että onko hyvä katselumesta. Valitettavasti sinäkin kuulut näihin, jotka mielellään vastaavat näihin kyselyihin ja kerrot, että se on huono mesta, siellä on kaide ym. Tälläinen viestintä vain lisää häiriköintiä kaiteettomissa yhteissaunoissa, siitä seuraa, että ennenpitkää on rakennettava kaide niihinkin.
Sitten kun saadaan häiriöt pois, voidaan ruveta purkamaan kaiteita ja rakentamaan lisää oikeita yhteissaunoja, joissa kaikki toiminnot tapahtuvat yhdessä, eli pukuhuone, oleskelutila, sauna ja pesuhuone on yhteiset. - +++-
Vapaus kirjoitti:
"- Ei, moni on yrittänyt vapauttaa ja rakentanut esim. yhteissaunoja, näitten käyttäjät ovat itse toimillaan aiheuttaneet sen, että paikat muutetaan erillistiloiksi."
Kannattais käydäkkin joskus niissä mestoissa. Useimmat saunovat niissä todellakin alasti. Se se on hienoa." Kaikkien alastomuuden ystävien pitäisi mielestäni tuoda esille että mikä tahansa syy rajoittaa vapaata alastomuutta on tekosyy."
Ainoa syy rajoittaa sitä on lieveilmiöt. Jos häiriöille ei pystytä tekemään mitään, muuta vaihtoehtoa kun väliseinän rakentaminen ei ole. Takuuvarma keino päästä häiriöistä.
" Varsinkin ne mainitut lieveilmiöt tulee erottaa täysin itse alastomuudesta. Jos todetaan että rajoitukset on OK häiriköiden takia tunnustetaan käytännössä samalla että häiriöt kuuluvat aina itsestäänselvänä osana yhteiseen alastomuuteen eikä itse ongelmalle tarvii edes yrittää tehdä mitään- ainahan vodaan rajoittaa alastomuuden vapautta."
Miten erotat alostommuden synnyttämän häiriön?
Rajoitukset ovat OK jos lieveilmiöitä esiintyy. Jos ei ole mahdollisuuksia puuttua JOKAISEEN häiriöön muuta vaihtoehtoa ei ole kuin totaalinen rajoitus.
Häiriöön puuttumatta jättäminen tarkoittaa, että hyväksytään lieveilmiöt. Kukin puuttukoon häiriöön miten parhaaksi katsoo.
Olen ollut useassakin yleisessä yhteissaunassa, myönnän, että se on hienoa jos homma toimii vaikka kaikki on alasti. - aviopari
yhteissauna kirjoitti:
" Varsinkin ne mainitut lieveilmiöt tulee erottaa täysin itse alastomuudesta. Jos todetaan että rajoitukset on OK häiriköiden takia tunnustetaan käytännössä samalla että häiriöt kuuluvat aina itsestäänselvänä osana yhteiseen alastomuuteen eikä itse ongelmalle tarvii edes yrittää tehdä mitään- ainahan vodaan rajoittaa alastomuuden vapautta."
Oletkohan käsittänyt hiukan väärin. Kerran todetaan, että häiriköiden takia tarvitaan rajoituksia, niin se tarkoittaa sitä että häiriöt eivät kuulu osana luonnolliseen vapaaseen alastomuuteen. Tarkoituksena on rajoittaa häiriköiden toimintaa, eikä suinkaan alastomuuden vapautta. Valitettavasti koko luonnollinen alastomuus joutuu kärsimään juuri näiden häiriöiden takia. Kaiteet ja väliseinät pysyvät niinkauan, kunnes saadaan nämä häiriöt kitkettyä pois.
Näitä häiriöitä saadaan vähemmäksi, kun lopetetaan täällä netissä listat, joissa mainitaan kylpylät, joissa ei ole kaiteita tai väliseiniä, sekä tiedot höyryn määrästä ja siitä, että onko hyvä katselumesta. Valitettavasti sinäkin kuulut näihin, jotka mielellään vastaavat näihin kyselyihin ja kerrot, että se on huono mesta, siellä on kaide ym. Tälläinen viestintä vain lisää häiriköintiä kaiteettomissa yhteissaunoissa, siitä seuraa, että ennenpitkää on rakennettava kaide niihinkin.
Sitten kun saadaan häiriöt pois, voidaan ruveta purkamaan kaiteita ja rakentamaan lisää oikeita yhteissaunoja, joissa kaikki toiminnot tapahtuvat yhdessä, eli pukuhuone, oleskelutila, sauna ja pesuhuone on yhteiset.Kävimme eilen Peurungan höyrysaunassa ja käynti jäi näillä näkymillä viimeiseksi koko Peurungassa !
Höyrysaunaan oli viritetty kaksi köysirataa eristämään meidät toisistamme. Mitä tämä on nykyaikana? Jonkin savolais nutturura / sipulipään kateellisuutta. Miettityämme asiaa, onkin parempi ettemme käy Peurungassa kun siellä ei valvota uimapuku / pyyhe hygenisyyttä !
ps.palataan vuoden päästä asiaan, josko olisitte palaaneet nykyaikaa ?? - Vapaus
yhteissauna kirjoitti:
Sitten kun saadaan häiriöt pois, voidaan ruveta purkamaan kaiteita ja rakentamaan lisää oikeita yhteissaunoja, joissa kaikki toiminnot tapahtuvat yhdessä, eli pukuhuone, oleskelutila, sauna ja pesuhuone on yhteiset.Kyllä alastomuuden ystävien on autettava toisiaan löytämään Suomen vähät paikat missä voi edes kohtuullisen vapaasti olla alasti sukupuolet yhdessä.
Jos joku häirikkö saa samalla tietoja se on valitettavaa mutta kyllä tärkeämpää on saada tavalliset alastomuuden ystävät pitävät yhteen ja toisaalta välttämään hukkareissut.
Ei ole mukavaa tehdä turhaa reissua toiselle puolelle Suomea jos kohteessa ei olekkaan yhteissaunaa. - yhteissauna
Vapaus kirjoitti:
Kyllä alastomuuden ystävien on autettava toisiaan löytämään Suomen vähät paikat missä voi edes kohtuullisen vapaasti olla alasti sukupuolet yhdessä.
Jos joku häirikkö saa samalla tietoja se on valitettavaa mutta kyllä tärkeämpää on saada tavalliset alastomuuden ystävät pitävät yhteen ja toisaalta välttämään hukkareissut.
Ei ole mukavaa tehdä turhaa reissua toiselle puolelle Suomea jos kohteessa ei olekkaan yhteissaunaa.Useimmiten nämä kyselijät ovat juuri näitä häiriköitä.
Jokainen joka vähänkin tajuaa asioista, ymmärtää mistä on kyse, kun kysytään millainen paikka, höyryn määrä, onko kaiteita. Jotkut jopa kysyvät suoraan, että millainen katselumesta.
Kyllä ne hukkareissut voi välttää, kun katsoo netistä kylpylöiden esitteet. Niissä sanotaan, onko yhteistä höyrysaunaa.
Kyllä te "alastomuuden ystävät" autatte juuri näitä pervoja löytämään parhaimmat paikat. Herää kummallinen epäilys teidän todellisista tarkoitusperistä.
Tällä menolla on kohta kaiteet tai väliseinät kaikissa kylpylöissä. Sitten te "alastomuuden ystävät" syytätte meitä tavallisia luonnollisesta yhteissaunomisesta nauttivia siitä, kun te "alastomuuden ystävät" ette voi vapaasti nauttia kaikkien alastomuudesta. - Vapaus
yhteissauna kirjoitti:
Useimmiten nämä kyselijät ovat juuri näitä häiriköitä.
Jokainen joka vähänkin tajuaa asioista, ymmärtää mistä on kyse, kun kysytään millainen paikka, höyryn määrä, onko kaiteita. Jotkut jopa kysyvät suoraan, että millainen katselumesta.
Kyllä ne hukkareissut voi välttää, kun katsoo netistä kylpylöiden esitteet. Niissä sanotaan, onko yhteistä höyrysaunaa.
Kyllä te "alastomuuden ystävät" autatte juuri näitä pervoja löytämään parhaimmat paikat. Herää kummallinen epäilys teidän todellisista tarkoitusperistä.
Tällä menolla on kohta kaiteet tai väliseinät kaikissa kylpylöissä. Sitten te "alastomuuden ystävät" syytätte meitä tavallisia luonnollisesta yhteissaunomisesta nauttivia siitä, kun te "alastomuuden ystävät" ette voi vapaasti nauttia kaikkien alastomuudesta.Tarkoitusperät on kunnossa kun haluaa auttaa muita. Häiriköt eivät taatusti halua auttaa muita löytämään näitä saunoja, sehän olisi vain kilpailua omille kyttäys- ja häiriköintiapajille.
Minusta se on niin että luonnolliseen yhteisaunomiseen ei kuulu kaiteet tai väliseinät joten kenenkään luonnollisen yhteissaunomisen ystävän ei niitä ole syytä kannattaa. - yhteissauna
Vapaus kirjoitti:
Tarkoitusperät on kunnossa kun haluaa auttaa muita. Häiriköt eivät taatusti halua auttaa muita löytämään näitä saunoja, sehän olisi vain kilpailua omille kyttäys- ja häiriköintiapajille.
Minusta se on niin että luonnolliseen yhteisaunomiseen ei kuulu kaiteet tai väliseinät joten kenenkään luonnollisen yhteissaunomisen ystävän ei niitä ole syytä kannattaa.Luonnolliseen yhteissaunomiseen ei todellakaan kuulu kaiteet, eikä väliseinät, mutta ei myöskään nämä perverssit häiriköt.
Ikävä kyllä niinkauan kuin näitä häiriköitä esiintyy, niinkauan on kaiteita ja väliseiniä.
Siispä todelliset luonnollisen yhteissaunomisen ystävät vastustavat ennenkaikkea tätä HÄIRIÖKÄYTTÄYTYMISTÄ. Jotta ei kaikkiin saunoihin tulisi väliseiniä, pitää nyt kaikkien keskittyä ainoastaan häiriköiden poistoon ja sulattaa nämä kaiteet niinkauan, kunnes saadaan häiriköt kokonaan pois. - +++-
yhteissauna kirjoitti:
Luonnolliseen yhteissaunomiseen ei todellakaan kuulu kaiteet, eikä väliseinät, mutta ei myöskään nämä perverssit häiriköt.
Ikävä kyllä niinkauan kuin näitä häiriköitä esiintyy, niinkauan on kaiteita ja väliseiniä.
Siispä todelliset luonnollisen yhteissaunomisen ystävät vastustavat ennenkaikkea tätä HÄIRIÖKÄYTTÄYTYMISTÄ. Jotta ei kaikkiin saunoihin tulisi väliseiniä, pitää nyt kaikkien keskittyä ainoastaan häiriköiden poistoon ja sulattaa nämä kaiteet niinkauan, kunnes saadaan häiriköt kokonaan pois.Yhteisvastuu.
Valitettavasti kukaan ei rohkene sanomaan mitään häirikölle vaan annetaan tilanteen mennä ohi.
Tässäkin tapauksessa saunassa oli ollut muita ihmisiä ja kaikki muut olivat vähin äänin poistuneet runkkaajan huomattuaan.
Vapaa yhteinen saunominen, alostomana tai pyyhkeeseen kietoutuneena ilman häiriöitä, ilman kaiteita tai väliseiniä olisi tietenkin tavoite. Tähän päästääksemme meidän saunojien pitäisi myös kantaa vastuu sen toimimiselle, ja ainoa keino on se, että toimii eikä luiki pakoon häiriön huomaessaan. - Vapaus,
Vapaus kirjoitti:
Tarkoitusperät on kunnossa kun haluaa auttaa muita. Häiriköt eivät taatusti halua auttaa muita löytämään näitä saunoja, sehän olisi vain kilpailua omille kyttäys- ja häiriköintiapajille.
Minusta se on niin että luonnolliseen yhteisaunomiseen ei kuulu kaiteet tai väliseinät joten kenenkään luonnollisen yhteissaunomisen ystävän ei niitä ole syytä kannattaa.""Häiriköt eivät taatusti halua auttaa muita löytämään näitä saunoja, sehän olisi vain kilpailua omille kyttäys- ja häiriköintiapajille.""
Tämä taisi tulla poikein kokemuksen syvällä rintaäänellä ;-). - Valitettavasti
yhteissauna kirjoitti:
Luonnolliseen yhteissaunomiseen ei todellakaan kuulu kaiteet, eikä väliseinät, mutta ei myöskään nämä perverssit häiriköt.
Siispä todelliset luonnollisen yhteissaunomisen ystävät vastustavat ennenkaikkea tätä HÄIRIÖKÄYTTÄYTYMISTÄ. Jotta ei kaikkiin saunoihin tulisi väliseiniä, pitää nyt kaikkien keskittyä ainoastaan häiriköiden poistoon ja sulattaa nämä kaiteet niinkauan, kunnes saadaan häiriköt kokonaan pois.Mieluummin näen saunassa kaiteet kuin häiriköt.
Valitettavasti kaiteiden vastustaminen on käytännössä häiriköinnin suosimista.
Jos pitää valita, niin sitten kaiteet, koska ne kuitenkin poistavat häiriköintiä pelkällä olemassaolollaan. - Vapaus
Vapaus, kirjoitti:
""Häiriköt eivät taatusti halua auttaa muita löytämään näitä saunoja, sehän olisi vain kilpailua omille kyttäys- ja häiriköintiapajille.""
Tämä taisi tulla poikein kokemuksen syvällä rintaäänellä ;-).Kyllä kokemusta on. Ei häiriköinnistä, mutta yhteissaunomisesta.
Ja tarkoitusperistä todistaa se että halauan auttaa muitakin löytämään oikeat saunat. Olivatpa nämä naisia tai miehiä. Useimmiten taitavat olla miehiä.
Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia. Joten nettovaikutus ei ole positiivinen. - +++-
Vapaus kirjoitti:
Kyllä kokemusta on. Ei häiriköinnistä, mutta yhteissaunomisesta.
Ja tarkoitusperistä todistaa se että halauan auttaa muitakin löytämään oikeat saunat. Olivatpa nämä naisia tai miehiä. Useimmiten taitavat olla miehiä.
Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia. Joten nettovaikutus ei ole positiivinen." Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia."
Mitä lisäongelmia ne aiheuttavat?? - Myös "vapaudelle"
+++- kirjoitti:
" Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia."
Mitä lisäongelmia ne aiheuttavat??10-15 vuotta sitten yövyin työmatkoillani usein Ikaalisten kylpylässä.
Yhteissauna hommat toimi hyvin. Usein tuli nuorehkot naiset "miestenpuolelle" kaverinsa viereen. Koskaan en nähnyt miesten menevän naisten oven eteen kytikselle. Silloin varmaan miehet olivat vielä miehiä ja nainen sai tehdä päätöksen näissä asioissa. Usein se oli myönteinen myös muille miehille.
Nyt on toisin. Sairaat miehet istuvat ja huolaavat, eikä tyttöjä näy.
Kannattaako tämä ja miksi? - yhteissauna
Vapaus kirjoitti:
Kyllä kokemusta on. Ei häiriköinnistä, mutta yhteissaunomisesta.
Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia. Joten nettovaikutus ei ole positiivinen.Mutta mitä todistaa?
" Ja tarkoitusperistä todistaa se että halauan auttaa muitakin löytämään oikeat saunat. Olivatpa nämä naisia tai miehiä. Useimmiten taitavat olla miehiä." Tämä on ilmiselvää häiriköiden ohjausta.
Normaalit ihmiset löytävät tietonsa kylpylöiden esitteistä.
Suurin haitta kaiteista on se, että häiriköt nostavat hirveän älämölön siitä, että heidän toimintaansa on puututtu ja rajoitettu. Tästä seuraa se, että nämä häiriköt mennessään kaiteilla varustettuihin saunoihin ryhmittyvät julkeasti seisomaan kaiteiden viereen naama naisten puolelle. Jos joku nainen julkeaa tulla pyyhe ympärillä sisään saunaan, niin heti hirveä huuto, että pyyhe pois.
Sinunkin kannattaisi miettiä, mikä on se taho, jota puolustat. Kannatatko häiriköiden poistoa, vai vastustatko puuttumista häiriköintiin, eli kaiteiden rakentamista.
Jollei tämä nykyinen Suomen laki olisi niin rikollisia ja häiriköitä suosivaa, niin ongelman ratkaisu olisi paljon helpompaa. Otettaisiin käyttöön vanha korpilaki, eli häiriköt saisivat maistaa omaa lääkettään ja he oppisivat olemaan ihmisiksi, tai pysymään poissa kylpylöistä. Valitettavasti siinä on vaara nykyisin, jos koulutat tälläisen häirikön, että joudut syytteeseen. - Nokian Edenissä
yhteissauna kirjoitti:
Mutta mitä todistaa?
" Ja tarkoitusperistä todistaa se että halauan auttaa muitakin löytämään oikeat saunat. Olivatpa nämä naisia tai miehiä. Useimmiten taitavat olla miehiä." Tämä on ilmiselvää häiriköiden ohjausta.
Normaalit ihmiset löytävät tietonsa kylpylöiden esitteistä.
Suurin haitta kaiteista on se, että häiriköt nostavat hirveän älämölön siitä, että heidän toimintaansa on puututtu ja rajoitettu. Tästä seuraa se, että nämä häiriköt mennessään kaiteilla varustettuihin saunoihin ryhmittyvät julkeasti seisomaan kaiteiden viereen naama naisten puolelle. Jos joku nainen julkeaa tulla pyyhe ympärillä sisään saunaan, niin heti hirveä huuto, että pyyhe pois.
Sinunkin kannattaisi miettiä, mikä on se taho, jota puolustat. Kannatatko häiriköiden poistoa, vai vastustatko puuttumista häiriköintiin, eli kaiteiden rakentamista.
Jollei tämä nykyinen Suomen laki olisi niin rikollisia ja häiriköitä suosivaa, niin ongelman ratkaisu olisi paljon helpompaa. Otettaisiin käyttöön vanha korpilaki, eli häiriköt saisivat maistaa omaa lääkettään ja he oppisivat olemaan ihmisiksi, tai pysymään poissa kylpylöistä. Valitettavasti siinä on vaara nykyisin, jos koulutat tälläisen häirikön, että joudut syytteeseen.Eräs herra käyttäytyi huonosti. Pari miestä otti hänet väliinsä ja sitten mentiin (uimaan) naisten suihkutilojen kautta. Kukaan ei valittanut. Heittäjät palasivat takaisi samaa tietä, mutta tällä "itsensä tyydyttäjällä" oli vaikeuksia ilman vaatteita altaassa.
- niemenomaan
+++- kirjoitti:
Yhteisvastuu.
Valitettavasti kukaan ei rohkene sanomaan mitään häirikölle vaan annetaan tilanteen mennä ohi.
Tässäkin tapauksessa saunassa oli ollut muita ihmisiä ja kaikki muut olivat vähin äänin poistuneet runkkaajan huomattuaan.
Vapaa yhteinen saunominen, alostomana tai pyyhkeeseen kietoutuneena ilman häiriöitä, ilman kaiteita tai väliseiniä olisi tietenkin tavoite. Tähän päästääksemme meidän saunojien pitäisi myös kantaa vastuu sen toimimiselle, ja ainoa keino on se, että toimii eikä luiki pakoon häiriön huomaessaan.Oltais ottettu tämä runkku puhutteluun, oikjein kunnolliseen. Ettei enään tulis häiritsemään, samoin kyyläjiä päin näköä, ei sääliä, ei vaikenemista, ei enään kytääjien puolustelua, alkaa mennä överiksi?
- Vapaus
+++- kirjoitti:
" Ja kokemus kertoo myös sen että kaiteet eivät poista häiriöitä tai saattavat jotain poistaa mutta aiheuttavat ainakin saman verran lisää ja pahempia."
Mitä lisäongelmia ne aiheuttavat??Ei tarvita kovin suurta mielikuvitusta tajutaksen:
Ihmiset ylittävät niitä kaiteita ja alittavat myös. Yleensä miehet naisten puolelle mutta joskus liikennettä tapahtuu toiseenkin suuntaan. Joskus sitä tapahtuu ihan yleisenä käytäntönä. Ja varsinkin Serenassa jotkut notkuu siinä aidan vieressä seisomassa vaikka tilaa olisi millä mitalla lauteillakin.
Rajan rikkominen on pahaa häiriköintiä. Ilman rajaa sitä ei rikota. Samaa luokkaa häriköintiä on vain käpälöinti tai väärään suihkutilaan meneminen mutta niitä tapahtuu silti paljon vähemmän rajattomassa tilassa. - Vapaus,
Vapaus kirjoitti:
Ei tarvita kovin suurta mielikuvitusta tajutaksen:
Ihmiset ylittävät niitä kaiteita ja alittavat myös. Yleensä miehet naisten puolelle mutta joskus liikennettä tapahtuu toiseenkin suuntaan. Joskus sitä tapahtuu ihan yleisenä käytäntönä. Ja varsinkin Serenassa jotkut notkuu siinä aidan vieressä seisomassa vaikka tilaa olisi millä mitalla lauteillakin.
Rajan rikkominen on pahaa häiriköintiä. Ilman rajaa sitä ei rikota. Samaa luokkaa häriköintiä on vain käpälöinti tai väärään suihkutilaan meneminen mutta niitä tapahtuu silti paljon vähemmän rajattomassa tilassa.Rajan ylittävä tietää rikkovansa sääntöjä ja kokee säännöt vapautensa rajoittamiseksi.
Jos saunassa ei ole kaidetta tai muuta estettä, niin vapaus voi mennä mielestään vapaasti naisten oveen eteen kyyläämään ja odottelemaan kytättävää.
Tämä kyyläämisen vapaus on joillekin niin kovin tärkeä juttu, jotta itse saunominen häiriintyy heti.jos kyyläämisen vapautta häiritään kaiteilla.
Voi herran jestas sentään, jos joku on niin tyhmä, ettei ymmärrä kaiteen lisäävän naisten vapauuta saunoa, ilman vapaata kyyläämistä. - +++-
Vapaus kirjoitti:
Ei tarvita kovin suurta mielikuvitusta tajutaksen:
Rajan rikkominen on pahaa häiriköintiä. Ilman rajaa sitä ei rikota. Samaa luokkaa häriköintiä on vain käpälöinti tai väärään suihkutilaan meneminen mutta niitä tapahtuu silti paljon vähemmän rajattomassa tilassa."Ja varsinkin Serenassa jotkut notkuu siinä aidan vieressä seisomassa vaikka tilaa olisi millä mitalla lauteillakin. "
Nämä ovat niitä jotka muuten hakeutuisivat naisten oven viereen istumaan ja joitten tarkoitus ei ole saunoa vaan kytätä. Jos tällaista ilmiötä ei olisi kaide olisi turha.
- tämän tilanne
Kun näin on tilanne yhteissaunoissa, niin sermit väliin.
Yksityisen järjestämässä nakukympissä nautitaan luonnosta ja kuntoilusta sekä kyläyhteison järjestämästa tankkauksesta, tulkaapa mukaan tuulettumaan. Tilaisuus ei ole kuitenkaan tarkoitettu teille kyylääjille, siis teille tirkistilijöille.- ei kiitos
just joo, ja siellähän ei olekaan kuin muutama sata katsojaa vaatteet päällä lukemattomine kameroineen, sekä median edustajat siihen päälle.
Eikä kukaan tietenkään kyylää...
Voi hellanlettas sentään! - Rohkeus
ei kiitos kirjoitti:
just joo, ja siellähän ei olekaan kuin muutama sata katsojaa vaatteet päällä lukemattomine kameroineen, sekä median edustajat siihen päälle.
Eikä kukaan tietenkään kyylää...
Voi hellanlettas sentään!Kyllä täällä kirjoittelet, mitenkäs on ton minäsi kanssa. Oletko pelkkä virtuaalikirjoittaja huonolla itsetunnolla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536465Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483836Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01330Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard01080- 971025
- 52900
- 56866
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137843- 41830
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9827