kun saa kunnon yskänkohtauksen ja muutenkin on puristava tunne keuhkojen alueella. Onko syytä huoleen, lääkäriin tietysti ollaan menossa, mutta ennakkoon haluaisin vähän lukea, mistä voisi olla kyse. Astma on jo ja vähän pelottaa, ettei tämä ole jo jotain muuta.
Keuhkoista nousee
6
6566
Vastaukset
Voi olla että sulla on ollut jotain tulehdusta keuhkoissa, oireet sopii esim keuhkoputken tulehdukseen. Se on vaan hyvä jos limaa nousee yskiessä. Jos ei tulis mitään niin se olis pahempi juttu.
Mutta lääkäriin vaan niin kaikki selviää!
moi- hätää
sinulla on vain astman pahenemis vaihe ja sen hoitaa joko sairaala tai sitten itse kortisonilla kotona. Mistään muusta ei nähtävästi ole kysymys!
- pahenemisvaiheen
oire on että limaisuus ja yskä lisääntyy. Keuhkoputkien supidtelu saattaa tuntua tuntemuksina rinnassa. Mutta tuo että yskösten väri on kellertävä viittaa siihen että siellä olisi nyt bakteeritulehdusta mukana. Asia selviää lekurilla.Olet varmaan hoitopaikasta saanut ohjeet miten toimit lääkkeiden suhteen astman pahenemisvaiheen aikana.
- vastauksista
Pääsen lääkäriin loppuviikosta eli kyllä tästä selvitään. Astma on sen verran uusi, että pahenemisvaiheen lääkitys ei ole oikein hanskassa, mutta peruslääkkeenä on Seretide. Sekin kyllä varmaan selviää siellä lääkärillä.
- -papu-
vastauksista kirjoitti:
Pääsen lääkäriin loppuviikosta eli kyllä tästä selvitään. Astma on sen verran uusi, että pahenemisvaiheen lääkitys ei ole oikein hanskassa, mutta peruslääkkeenä on Seretide. Sekin kyllä varmaan selviää siellä lääkärillä.
Moi
Mulla on nyt kans ollut vihreä/keltaista limaa yksköksis. Myös nenä tukossa ja niistäes vihertävä lima.
Samat oireet oli syksyl poski ja otsaontelotulehdukses. Silloin lekuri sanoi, että vihreä/keltainen väri viittaa bakteeritulehdukseen ja siihen tarvii siis antibiootit. Mulla on tänään vaihteeks lääkäri ja luulempa että taasen joudun antibioottikuurille. (Zithromax) näitten väriyskösten takia.
Perussairautena on tässä jo vaikeahoitoinen astma ja keuhkoputkien hyperreaktiviteetti pienten ilmateiden ahtauma. Se on kai syynä sit siihen, että on tukahtumisen tunne.
Mä olen tuplannut astman hoitavan lääkityksen. (Symbicort ja Pulmicort) nyt tulehduksen aikana, mut ei ole auttanut. Kai se sit ei autakkaan bakteeritulehduksessa? Täytyypä kysäistä sitäkin vastaanotolla.
Mut alkup. kysyjänkin kannattais ottaa yhteyttä pian lääkäriin, niin sitä nopeammin saa sen pöpönkin veks, Jos sellainen siellä jyrää.
Hyvää alkanutta vuotta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663