SE aika

Tyrannix

Haluaisin nyt todellista kommenttia siitä, että miten miehet oikeasti ymmärtää naisia kun niillä on se aika kuukaudesta. Itse muutun aika sekavaksi/hulluksi. Saatan alkaa poraamaan olemattomista asioista tai telkkua katsoessa. Suutun sekunnin murto-osassa. Suuttumisellani yleensä kyllä on syy (joka on kytenyt jonkin aikaa sisälläni), mutta sillä hetkellä olen niin hermoheikko, että liiottelen asioita oikein kunnolla enkä osaa riidellä järkevästi. Yleisesti pystyn pitämään itseni kasassa, mutta kun on menkat niin pitäisi pysyä kaukana musta. Silloin on helvetti irti.

Elikkäs kysymykseni: Ymmärrättekö näitä pikaisia skitsoamisia vai pidättekö muijaa lopullisesti tärähtäneenä? Miten reagoitte?

16

1014

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritän ymmärtää loppuun saakka. Hyväksyn ne tunteenpurkaukset ja oireet mitä siitä seuraa. On se jonki verran raskasta ja hermoja koettelevaa, mut parhaani vaan koetan tehdä.

Sitä minä vaan ihmettelen että vaikka te ymmärrätte asian niin miksi miehen pitää silti kärsiä, vaikka se ei suoranaisesti ole meidän syy...

• "naikkonen"

..itseään tuossa tilassa. Hormonit vie ja nainen vikisee. Valitettavasti.
        Iän myötä oireet vain pahenee, paitsi kuulemma jos hankkii lapsia alle kolmekymppisenä niin se kuulemma lieventää pms oireita ym.

• se on tekosyy
        "naikkonen" kirjoitti:

Iän myötä oireet vain pahenee, paitsi kuulemma jos hankkii lapsia alle kolmekymppisenä niin se kuulemma lieventää pms oireita ym.

saada kerran kuukaudessa skitsoilla.

• "naikkonen"
        se on tekosyy kirjoitti:

..sen olevan hauskaa, että naiset nauttii siitä kun hermot menee, mikään ei pysy käsissä, turvottaa, itkettää ihan mikä tahansa missä tahansa???? Hallååå!

• niin oudolta
        "naikkonen" kirjoitti:

etten taida ollakaan nainen.. onneksi on säästynyt noilta pms -oireilta.

• minämä
        se on tekosyy kirjoitti:

tuota. Ollaan niin naista, niin naista, kun on menkat ja kaikki...Vähän niinkuin poviprinsessa, jotka itkee lehden kannessa kärsivänsä suurista rinnoistaan.

Mulla hormonitoiminta ei juuri ajatteluun vaikuta, haluihin kylläkin.

• -k32v-

et jos sanotaan, et pitäis suoranaista raivoa sietää, nii ei tuu mitää.

pillerit vaihtoon tai jotai tasottavaa.

• "naikkonen" kirjoitti:

mut sit jos mies kiukuttelee, niin sitä ei katsota hyvällä.

Kuulin kommentin joka pisti vähän tuumimaan. "Naiset hermostuisivat eivätkä kestäsi miehiä jos miehet olisivat yhtä ailahtelevia kuin naiset"

Miksi naisilla olisi tällainen etuoikeus?

Ehkä se miehinen työympäristö on viihtyisämpi just tuon seikan takia.

• olla tekosyy
        "naikkonen" kirjoitti:

..sen olevan hauskaa, että naiset nauttii siitä kun hermot menee, mikään ei pysy käsissä, turvottaa, itkettää ihan mikä tahansa missä tahansa???? Hallååå!

skitsoilulle. En ole puhunut mitään hauskasta tai nauttimisesta. Ehkä nainen tiedostaa oman ongelmallisen käytöksensä ja selittää sitä, ainakin itselleen, menkoilla: Nyt on se aika kuukaudesta, niin en minä voi sille mitään että minua itkettää, huudan ja raivoan.

Miksi miehen pitäisi olla kuukaudesta toiseen ymmärtäväinen naisen raivoamiselle? Miksi naisen patoutuneet turhaumat nousevat pintaan kerran kuukaudessa ja hän purkaa ne mieheen? Jos nämä turhaumat tulevat esiin aina menkkojen aikaan, niin menkat on vain tekosyy saada sanoa sanottavansa. Asioista voi keskustella muulloinkin.

Toisilla on kovemmat kivut kuin toisilla, mutta tuskin siitä tarvitsee miestä syyttää. Ei ole miehen syy, että naisilla on kuukautiset. Kyllä miehen tulee ymmärtää naisen käytöstä, mutta jos käytös alkaa olla ala-arvoista, niin nainen voi katsoa peiliin. Ei kenenkään tarvitse sietää sellaista vasten tahtoaan.

• Taasnäitä

Ymmärrä sinäkin vastavuoroon, että joskus miestä vituttaa niin, että tempaisee naista turpaan.

• ...oikeesti

Itselläni ainakin ennen menkkoja mielialat heittelevät hallitsemattomasti ja tunteet vellovat..Itkettää ja on epävarma olo ja ahdistaa kaikki.Lievästi maaninen olokin voi tulla, sillon on hyvä kyllä käyttää energiaa perusteelliseen siivoamiseen :) Toivottavasti miehet ymmärtäisivät etteivät PMS-oireet oo mitään salaliittoteoriaa vaan oikeasti hankala olotila (joillekin) naisille ja joskus miehetkin saavat siitä ikävä kyllä osansa.Mutta koittakaa kestää meitä, ei me pahalla sitä tarkoiteta. Kyseessä tosiaan on hormoneista johtuva tila eikä tekosyy.

• ...oikeesti kirjoitti:

Itselläni ainakin ennen menkkoja mielialat heittelevät hallitsemattomasti ja tunteet vellovat..Itkettää ja on epävarma olo ja ahdistaa kaikki.Lievästi maaninen olokin voi tulla, sillon on hyvä kyllä käyttää energiaa perusteelliseen siivoamiseen :) Toivottavasti miehet ymmärtäisivät etteivät PMS-oireet oo mitään salaliittoteoriaa vaan oikeasti hankala olotila (joillekin) naisille ja joskus miehetkin saavat siitä ikävä kyllä osansa.Mutta koittakaa kestää meitä, ei me pahalla sitä tarkoiteta. Kyseessä tosiaan on hormoneista johtuva tila eikä tekosyy.

Jos nainen ei vain kertakaikkiaan pysty kontrolloimaan käytöstään, niin pitäisikö se asettaa holhoukseen? Pitäisikö täysi-ikäisen holhoojaksi määrätä isä, mies tai valtion viranomainen?

Tosin voin ilokseni havaita, etten ole koskaan seurustellut moisen naisen kanssa. Taidan olla niin hermojariipivä luonne, että sellaiset ovat automaattisesti karsiutuneet pois elämästäni.

• Ei ole minkäänlaisia kokemuksia PMS-oireista kärsivistä naisista. Todennäköisesti en katselisi kovin pitkään "selittämättömiä" tunteenpurkauksia.

• syitä.........

Jos ei pysty hallitsemaan käytöstään, lääkäriltä löytyy apu.
      Ei kuukautiset ole mikään puolustus asiattomalle kiukuttelulle.

• vili

kuin muutama kuukautisista johtunut sekoamiskohtaus osunut meikäläisen kohdalleni. teen aina parisuhteissa näin, kun alkaa tulla sellaista turhaa valitusta niin katoan pariksi päiväksi pariksi..ei jaksa vaan kuunnella turhaa lässytystä.

• Sanerica

Ei se tosiaan ole mikään tekosyy, jonka varjolla saa kiukutella. Itselläni on kahdet lääkkeet tähän "naisten tautiin", ja silti ne ovat todella kivuliaat. Luonnollisesti siinä myös hermot kiristyy samaa tahtia, ja on mahdotonta yrittää hillitä itseään aivan pientenkään ongelmien edessä. Kuten tässä eräs aamu oltiin aamiaisella, leipä juuttui paahtimeen ja minä purskahdin itkuun. Mieheni tuli vain halaamaan minua, ja lopulta teki minulle voileivän. Uih hän on aivan ihana :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      598
      2385
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1892
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1730
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1448
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1366
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1291
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      940
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      928
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe