XJR 1300

yammari

Kokemuksia kyseisestä pyörästä...hyviä ja huonoja???

41

25399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1300Fillari

      ei nii hirveesti väsy selkä ja kädet, ja ei se tuulen vastuskaa nii paha ole ku puhutaa. Tosin ei täs ny ihan nii kova puhti ole ku esim. -97 tupla x:s, mut vääntö ihan ok. Helppo pyörä ajaa taajamas ja maantiel ;)

    • ajatellu

      laittaa tän pyörän nyt keväällä ja mietin, että mitenkähän sivulaukut sopii siihen ja vaikuttaako ne miten ajettavuuteen?

      Kuinkahan on kulutuksen laita kaupunki- ja matka-ajossa?

      • tuo

        harvinainen pyörä, ku on niin vähä kokemuksia, elikkäs pyörä ei kuulu suosittujen joukkoon...?


      • -06

        Laukut ei ajoa haittaa... ja sellaisen 6 litraa se sadalle vie... en tiedä siitä -07 mallista siinä olis ruisku,voi mennä vähemmällä?


      • tuo
        -06 kirjoitti:

        Laukut ei ajoa haittaa... ja sellaisen 6 litraa se sadalle vie... en tiedä siitä -07 mallista siinä olis ruisku,voi mennä vähemmällä?

        kulutus sulla minkälaisella vauhdilla mitattuna...ja mikä on kaupunkikulutus?


      • -06
        tuo kirjoitti:

        kulutus sulla minkälaisella vauhdilla mitattuna...ja mikä on kaupunkikulutus?

        ajan paljon työmatkoja 20km suuntaan ja siinä sivussa pyörin keskustassa ja keskimäärin se on 6 litran pintaan mennyt...yleensä rajoitusten mukaan 100km/h,
        välillä vauhti karkaa...ja kiihdyteltyä tulee aika paljon..keulii niin kivasti :)...et sekin lisää kulutusta..
        ostin pyörän loppu kesästä niin en päässyt pitemmällä reissulla käymään, et voi mennä vähemmällä jos pelkkää matka ajoa ajaa...
        Tosi kiva pyörä 4000km kokemuksella...


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        ajan paljon työmatkoja 20km suuntaan ja siinä sivussa pyörin keskustassa ja keskimäärin se on 6 litran pintaan mennyt...yleensä rajoitusten mukaan 100km/h,
        välillä vauhti karkaa...ja kiihdyteltyä tulee aika paljon..keulii niin kivasti :)...et sekin lisää kulutusta..
        ostin pyörän loppu kesästä niin en päässyt pitemmällä reissulla käymään, et voi mennä vähemmällä jos pelkkää matka ajoa ajaa...
        Tosi kiva pyörä 4000km kokemuksella...

        keulia muka? Niinkin massiivinen pyörä ja paino jaottelu ilmeisen edessä niin tuskin kovin herkästi etutassua nostaa kaasulla??


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        keulia muka? Niinkin massiivinen pyörä ja paino jaottelu ilmeisen edessä niin tuskin kovin herkästi etutassua nostaa kaasulla??

        Jaksaa.. kakkosellakin nousee kun kunnolla kiihdyttää...
        käy kokeileen...
        kaksipäällä vähän liiankin herkästi.. :)


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        Jaksaa.. kakkosellakin nousee kun kunnolla kiihdyttää...
        käy kokeileen...
        kaksipäällä vähän liiankin herkästi.. :)

        onkos sun xjr:ssa mitä herkkuja? kahvan lämppäreitä tai muuta? tuleeko vakiona?


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        onkos sun xjr:ssa mitä herkkuja? kahvan lämppäreitä tai muuta? tuleeko vakiona?

        Ei ole kahvan lämmittimiä...Eikä tule vakiona.. mut saa ne laitettua.. ajonestolaite on vakiona...
        ja siinä ne herkut sit tais ollakki :)

        kolmen laukun teline ja laukut mulla on, mut en vielä ole telinettä paikoilleen laittanut,ku musta se on nätimpi ilman sitä telinettä...

        Kannattaa hakea yamaha myyjältä se -07 esite.. siinä oli alkuperäistä tavaratelinettä,etukatetta,kaatuma rautoja ja kaikkee sellaista.. etu katteen hintaa kyselin nii 580e...vois olla ihan hieno,mut vähä kallis..

        Johonkin se ruisku vaikuttaa?
        -07 98 heppaa, 108Nm
        -06 106 heppaa, 106Nm


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        Ei ole kahvan lämmittimiä...Eikä tule vakiona.. mut saa ne laitettua.. ajonestolaite on vakiona...
        ja siinä ne herkut sit tais ollakki :)

        kolmen laukun teline ja laukut mulla on, mut en vielä ole telinettä paikoilleen laittanut,ku musta se on nätimpi ilman sitä telinettä...

        Kannattaa hakea yamaha myyjältä se -07 esite.. siinä oli alkuperäistä tavaratelinettä,etukatetta,kaatuma rautoja ja kaikkee sellaista.. etu katteen hintaa kyselin nii 580e...vois olla ihan hieno,mut vähä kallis..

        Johonkin se ruisku vaikuttaa?
        -07 98 heppaa, 108Nm
        -06 106 heppaa, 106Nm

        Tottakai se johonkin vaikuttaa. Ei noilla hevosvoimilla ole mitään merkitystä enää tuossa pyörässä. Ainakaan minun mielestä... Onko sulla kuvia jossain? Onko pyöräsi tupla putkilla vai pelkästään toisella puolella? Molempia malleja liikenteessä, ilmeisesti riippuen vuosimallista? Entäs soundit, onko möreet vai meneekö ja "sähköiseksi"?


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        Tottakai se johonkin vaikuttaa. Ei noilla hevosvoimilla ole mitään merkitystä enää tuossa pyörässä. Ainakaan minun mielestä... Onko sulla kuvia jossain? Onko pyöräsi tupla putkilla vai pelkästään toisella puolella? Molempia malleja liikenteessä, ilmeisesti riippuen vuosimallista? Entäs soundit, onko möreet vai meneekö ja "sähköiseksi"?

        Tupla putket mulla on (4/2)..ja tykkään saundista aika matala murina...ja näyttää hyvälle :)
        ja kyllä ne taitaa olla vakiona kaikissa vanhemmissa?
        (ainakin -03 ja -06 on tupla putkilla),
        Mut -07 on yhdellä putkella, liekö ruiskun takia?

        .. en ole kuvia nettiin vielä omasta laittanut..

        Tutulla -03 XJR johon on vaihdettu LeoVince SBK putkisto (4/1) ja dynojettin suutin sarja ja siinä putkessa on makee ääni, matala mörinä..penkittivät 128 heppaa 123Nm..Et tehoa saa kyllä helposti lisää, jos tarvii??


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        Tupla putket mulla on (4/2)..ja tykkään saundista aika matala murina...ja näyttää hyvälle :)
        ja kyllä ne taitaa olla vakiona kaikissa vanhemmissa?
        (ainakin -03 ja -06 on tupla putkilla),
        Mut -07 on yhdellä putkella, liekö ruiskun takia?

        .. en ole kuvia nettiin vielä omasta laittanut..

        Tutulla -03 XJR johon on vaihdettu LeoVince SBK putkisto (4/1) ja dynojettin suutin sarja ja siinä putkessa on makee ääni, matala mörinä..penkittivät 128 heppaa 123Nm..Et tehoa saa kyllä helposti lisää, jos tarvii??

        Se tupla putki on kyl hieno. Pitäs selvitellä jostain voisko -07 vaihtaa putket tuplaks. Maksaa tosin jonkun verran mut muutenkin vaihtasin putken...tai ainakin sliparin. Olis kiva jos heittäsit kuvia jonnekkin...kyllähän noista tehoa saa revittyä aina pariin sataan polleen asti, mut onko enää tarpeellista? mukava tietty radalla testailla välillä.


      • Henkka

      • -06

      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        no, niin on samat lukemat ku -06:sa...
        MB messuilla kävin niin siellä oli XJR ja lappu sarvessa jossa luki ne tehot??
        Ihmettelin jo siellä?

        on ne todelliset arvot?


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        on ne todelliset arvot?

        BIKE luettelo 2007 ja tehoksi ilmoittaa 98hv/8000r!!! paino 222kg ja huiput 210km/h...


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        BIKE luettelo 2007 ja tehoksi ilmoittaa 98hv/8000r!!! paino 222kg ja huiput 210km/h...

        niin ilmoittaa myös moni muukin, tiedä häntä. pitäs ihan yammun jälleen myyjältä kysyä. Aiheelliseksi tulee tosin kohta kun pitää laittaa pyörä tilaukseen, miten nopeasti sait omasi, siis tilauksesta? paljos -06 kiertää, yli 8000?


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        niin ilmoittaa myös moni muukin, tiedä häntä. pitäs ihan yammun jälleen myyjältä kysyä. Aiheelliseksi tulee tosin kohta kun pitää laittaa pyörä tilaukseen, miten nopeasti sait omasi, siis tilauksesta? paljos -06 kiertää, yli 8000?

        Mun pyörä oli jo valmiina liikkeessä.. et sain sen heti kun kaupat tuli.. rekisteröidä hän se sit vielä piti..
        9500r/min tulee kirrosluku mittarissa punaraja ja sitä en ole koskaan ylittänyt...eli en tiedä missä rajoitin rupeaa käyntiä katkomaan? menee kyllä 9000r/min 5 vaihde päälläkin... 230km/h...


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        Se tupla putki on kyl hieno. Pitäs selvitellä jostain voisko -07 vaihtaa putket tuplaks. Maksaa tosin jonkun verran mut muutenkin vaihtasin putken...tai ainakin sliparin. Olis kiva jos heittäsit kuvia jonnekkin...kyllähän noista tehoa saa revittyä aina pariin sataan polleen asti, mut onko enää tarpeellista? mukava tietty radalla testailla välillä.

        Huonosti tullut kuvattua pyörää viimekesänä, mut siinä yksi :)

        http://www.flickr.com/photos/11634730@N00/390388532/


      • Henkka

      • -06
        Henkka kirjoitti:

        ...On se vaan komistus :) värikin on mun mieleen. Ootko ajatellu vaihtaa putkia, kyselly hintoja?

        kyllä mä putken, suutinsarjan ja vapaavirtaus suodattimen ajattelin laittaa.. niillä saa niin helposti lisää tehoa...mut takuu vielä voimassa niin ei vielä viitsi laittaa.. putkia eri hintaisia akrapovis koko putkisto 1165e...Laser kokoputkisto 757e...ja tietty, hinnoista voi tinkiä!!


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        kyllä mä putken, suutinsarjan ja vapaavirtaus suodattimen ajattelin laittaa.. niillä saa niin helposti lisää tehoa...mut takuu vielä voimassa niin ei vielä viitsi laittaa.. putkia eri hintaisia akrapovis koko putkisto 1165e...Laser kokoputkisto 757e...ja tietty, hinnoista voi tinkiä!!

        Ei se takuu häviä mihinkään vaikka nuo vaihdatkin, ainut että merkkiliikkeen pitää tehdä vaihtotyö. Juttelin asiasta joku aika sitten merkkiliikkeen edustajan kanssa. Jos tulee "vikoja" niin merkkiliike selvittää osien valmistajan kanssa kumman takuun alaisuuteen se kuulu, eli kumpi korvaa.


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        Ei se takuu häviä mihinkään vaikka nuo vaihdatkin, ainut että merkkiliikkeen pitää tehdä vaihtotyö. Juttelin asiasta joku aika sitten merkkiliikkeen edustajan kanssa. Jos tulee "vikoja" niin merkkiliike selvittää osien valmistajan kanssa kumman takuun alaisuuteen se kuulu, eli kumpi korvaa.

        Olipa kiva tieto :)KIITOS..
        niin olen asian vaan ajatellut, sitä enempää selvittämättä..


      • Henkka
        Henkka kirjoitti:

        Ei se takuu häviä mihinkään vaikka nuo vaihdatkin, ainut että merkkiliikkeen pitää tehdä vaihtotyö. Juttelin asiasta joku aika sitten merkkiliikkeen edustajan kanssa. Jos tulee "vikoja" niin merkkiliike selvittää osien valmistajan kanssa kumman takuun alaisuuteen se kuulu, eli kumpi korvaa.

        Meinaatko heti vaihdattaa osat? ootko kattonu jo merkit ja mallit valmiiks, sekä mitä ne kustantaa? paljos sulle ehti kertyä mittariin kilometrejä? pitäs jostain selvitellä saako uutta mallia 4-2-2 putkistolla ja jos saa mitä kustantaa. voi kyllä olla hinnoissaan kun joku keksiny hienot katalysaattorit jne..


      • -06
        Henkka kirjoitti:

        Meinaatko heti vaihdattaa osat? ootko kattonu jo merkit ja mallit valmiiks, sekä mitä ne kustantaa? paljos sulle ehti kertyä mittariin kilometrejä? pitäs jostain selvitellä saako uutta mallia 4-2-2 putkistolla ja jos saa mitä kustantaa. voi kyllä olla hinnoissaan kun joku keksiny hienot katalysaattorit jne..

        laitattaa osat paikoilleen...en vielä tiedä mitä loppujen lopuksi laitan, ku olen vaan luetteloita selannu.. Pitää käydä kyseleen ja hinta ratkaisee jonkun verran..
        Vapaavirtaus suodatin jotain 50e
        suutin sarja noin 180e
        koko putkisto.. Akrapovic 1165e
        Paikoillee laitosta en tiedä??

        ku löytäs 4-2-2 tehoputkiston,melkin kaikki mitä luetteloissa 4-2-1... No ulkonäkö kysymys..
        4000km ajoin heinäkuun lopun jälkeen, ku silloin vaihdoin XJR:n..
        vanhalla pyörällä 7000km viime kesänä..


      • Henkka
        -06 kirjoitti:

        laitattaa osat paikoilleen...en vielä tiedä mitä loppujen lopuksi laitan, ku olen vaan luetteloita selannu.. Pitää käydä kyseleen ja hinta ratkaisee jonkun verran..
        Vapaavirtaus suodatin jotain 50e
        suutin sarja noin 180e
        koko putkisto.. Akrapovic 1165e
        Paikoillee laitosta en tiedä??

        ku löytäs 4-2-2 tehoputkiston,melkin kaikki mitä luetteloissa 4-2-1... No ulkonäkö kysymys..
        4000km ajoin heinäkuun lopun jälkeen, ku silloin vaihdoin XJR:n..
        vanhalla pyörällä 7000km viime kesänä..

        Kyl se tupla putki on just passeli tohon pyörään. Ei vois kuvitella paljoa muuta. tietty lompakossa pitää olla jotain... En tiedä onnistuuko uuteen -07 malliin miten saamaan kun on jo niin hienot systeemit.


      • Anonyymi
        -06 kirjoitti:

        Jaksaa.. kakkosellakin nousee kun kunnolla kiihdyttää...
        käy kokeileen...
        kaksipäällä vähän liiankin herkästi.. :)

        Joo, kaks päällä herkästi lähti etupyörä irti asfaltista!


    • Henkka

      mikä ero on xjr1300 ja xjr1300 sp:lla? eli mitä se sp meinaa?

    • Odottaa

      Mukava kurvailla normaalivauhdeissa. Yli 130 km/h vauhdissa alkaa ilmanvastus kiusaamaan. n.190 vauhdissa pitää heittää aivot narikkaan. Hirveä tärinä. Mutta koska en tuollaisia vauhteja kaipaa, niin ei haittaa. Itse vaihdoin kyseiseen pyörään, koska se oli mielestäni ulkonäöltään aivan omaa luokkaansa. Se on katsojan silmässä, mutta itselleni sen ostin ja itse sillä ajan. Enkä pois vaihda.

      • -06

        Mikä siinä tärisee? kovassa vauhdissa..Ei mun xjr tärise..Ilmanvastus kyllä kiusaa,mut juuri siksi minä xjr:än laitoin.. rajoittaa vauhtia..pysyy korttikin paremmin ja henki..kun ei jaksa ajaa kahtasataa pitkästi.niin ja xjr näyttää moottoripyörälle. Tulis vaan tuo kesä :)


      • Henkka

        ajatellu hankkia 07 mallia olevan xjr:n. Ainut mikä mietityttää on se ruisku. Kellään ei varmaan ole kokemuksia vielä?


      • Anonyymi
        Henkka kirjoitti:

        ajatellu hankkia 07 mallia olevan xjr:n. Ainut mikä mietityttää on se ruisku. Kellään ei varmaan ole kokemuksia vielä?

        Just tulin kotti semmosel,hyvä veto ja nätti pelli


    • Henkka

      tilattua uusi xjr

      • XJR -06

        Oikea valinta :)Kirjoitteleppa miltä pyörä tuntuu,kun saat sen...


      • Henkka
        XJR -06 kirjoitti:

        Oikea valinta :)Kirjoitteleppa miltä pyörä tuntuu,kun saat sen...

        olen ollut tyytyväinen vehkeeseen. jo 1500 kilsaa takana eli eka huoltokin tehty. vääntöä tuntuu löytyvän paljon, enimmän siis kun kaasari versiossa. näyttää pyörälle mutta ei oikein kuulosta eli aika kesyt on äänet.


    • yammari

      Laitoin xjr:n alle ja pyörähän on tosi leppoisa ajaa. Malli on vain -06, elikkäs ylivuotinen, mutta ei ole menoa haitannu.

      • Jopi

        Moi, mulla on sen 2000 mallinen ja siihen on tehty dynajet, 136 hp ja vääntöä rittää.
        0-100 alle 3 sek.
        Mulla on on 4-1 Devil suora puhdas putki ja kyllä se murisee ja sähäköi..
        Ja se että jätkät puhuu että se olis pehmonen etupäästä, no se on aina siitä kiinni miten sitä käytetään.
        Mun on nyt kulkenut 35000km ja ei mitään muita kun normaali huolto, ja pyörä kulkee.


      • tinatsu
        Jopi kirjoitti:

        Moi, mulla on sen 2000 mallinen ja siihen on tehty dynajet, 136 hp ja vääntöä rittää.
        0-100 alle 3 sek.
        Mulla on on 4-1 Devil suora puhdas putki ja kyllä se murisee ja sähäköi..
        Ja se että jätkät puhuu että se olis pehmonen etupäästä, no se on aina siitä kiinni miten sitä käytetään.
        Mun on nyt kulkenut 35000km ja ei mitään muita kun normaali huolto, ja pyörä kulkee.

        onko tuossa 2000-luvun xjr:ssä hyvät murina äänet vaiko ompelukonemainen sähköääni?


      • Joo o
        tinatsu kirjoitti:

        onko tuossa 2000-luvun xjr:ssä hyvät murina äänet vaiko ompelukonemainen sähköääni?

        Itselläni on tämä XJR1300SP ja mikäli olen asian oikein ymmärtänyt on tämä SP loppu vähän sama kuin esim Citroen Xsarassa on VTS eli enempi voimaa/vääntöä, parempaa jarrua/alustaa. Eli itselläni vakio teho on 135hp ja vääntöä 128nm ja vielä kun laitettuna on koko putkiso, suuttimet ja vapaavirtaus suodatin on tehot arvioitu 158hp ja 145nm, mutta ensi viikolla penkille... Sittenhän se selviää. Ja jos ei vieläkään niin sitten garret kehiin! =D


    • xjrjyke

      05 xjr 42 ajettu pelkästään matkaa,ei mitään vikoja,ainoostaan taas jarrupalat metallilla.givin pikkukatteella hyvä matkavauhti 100--120.uskaltaiskohan porata putkiin pienet reiät.ilman että menee synkkaukseen(viimenen kaasarimalli)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe