Rivinvaihtojen poistaminen

Käpy palaa

nyt se on unohtunut,menikö näin, joskus onnistui muistaakseni Etsi-Korvaa toiminnolla, mutta mikä prkl se p väärinpäin oli, wordissä muistaakseni ^p tms, mikä OO:ssa...?

9

7123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappaleiden välissä

olevat tyhjät rivit pois? Näin ilmeisesti onnistuu:
      Työkalut - automaattinen korjaus, Asetukset välilehti ja sieltä ruksaa poista tyhjät kappaleet ja ok. Sitten Muotoile, Automaattinen muotoile ja Käytä - pitäisi lähteä nuottimerkit väleistä. Jos tätä nyt sitten tarkoitit. Mutta poistaa siis kaikki tyhjät kappaleet.

• kuitenkin

siis Muotoilu-valikko ja sieltä automaattinen muotoilu. Pöh.

• Magi_Suuri

Riippuu hieman mitä tarkoitat rivinvaihdolla. \n (newline) täsmää varsinaiseen rivinvaihtoon (shift enter). $-merkki taas täsmää kappalevaihtoon (enter), joka on luultavasti se mitä haluat.

Muistelemasi ^p etsisi rivin alussa olevia p-kirjaimia. Ilmaus [^p] taas täsmää kaikkiin muihin kirjaimiin kuin p:hen. Tai mitä nyt tarkoititkaan kysymyksellä "p väärinpäin".

• öaskfj

Tiedän mitä tarkoitat.
      Wordissa "Etsi ja Korvaa" on erittäin hyvä työkalu. Sillä voi helposti muokata webistä kopioidun tekstin tms. merkkijoukon haluamaansa muotoon.

"^p" etsii "Entereitä", ts. pakotettuja rivinvaihtoja. Vastaavaa en ole löytänyt Open/Libre Offisesta. Etsinyt olen vähäisillä taidoillani.

• öaskfj

Tuolta en ollut aikaisemminkaan apua löytänyt.

Suurin ongelma on vaihtaa jotakin enteriksi. Kun tuo ratkeaa, selviää varmaan tabulaattorin muuttaminen joksikin...

• öaskfj

Joo. Tuo \n - juttu toimii... Kunhan muistaa tarkistaa, että on täppä kohdassa "Säännölliset lausekkeet".

Muuta en testannut. Vielä jos joku keksii miten "Enteri" muutetaan joksikin muuksi...

• tuubaa
        öaskfj kirjoitti:

Tuolta en ollut aikaisemminkaan apua löytänyt.

Suurin ongelma on vaihtaa jotakin enteriksi. Kun tuo ratkeaa, selviää varmaan tabulaattorin muuttaminen joksikin...

https://help.libreoffice.org/Writer/Removing_Line_Breaks/fi

Se ettei joku jotain löydä ei todista etteikö siellä ohjeissa sellaista olisi.

• skdfjjjdfkdoiur
        tuubaa kirjoitti:

https://help.libreoffice.org/Writer/Removing_Line_Breaks/fi

Se ettei joku jotain löydä ei todista etteikö siellä ohjeissa sellaista olisi.

Tuo linkki ei tuo ratkaisua. Ongelma oli jo ratkaistu edellisessä viestissä.

Se, ettei joku ymmärrä lukemaansa, ei todista etteikö ratkaisu ole jo keksitty. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe