Hubblen lähes 1000 tunnin "tuijottelulla" on pimeää ainetta saatu kartoitettua näkyviin, sen jakaumaa noudattaa galaksien jakaumaa eli se gravitaatiollaan vallitsee galakseja (ryhmiä).
http://www.yleradio1.fi/tiede/tiedeuutiset/id9090.shtml
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6235751.stm
(Tään vois postata sille taivaita tuntemattomalla Suomen johtavalle ID-kreationisti Leisolallekin, jolla ei ees perusasiat oo hallussa.. ;)
Pimeä aineen karttakuva näkyviin
6
423
Vastaukset
- tahtoo tietää
Kun sinä tiukasti seuraat näitä pimeitä, tutemattomia, näkymättömiä ja olemattomia asioita niin tiennet kertoa joko pimeää energiaa on saatu pyydykseen?
Luin jostain, että joukkio jotain ukkeleita on kaivautunut syvälle maan alle ja pyrkivät sieltäkäsin pyydystämään ja vangitsemaan pimeän energian. Onko tosi? - Kysyvä*
Mr KAT on vähän hassu - selvästikään ei edes perusasiat ole hallussa.
Ei pimeää ainetta havaita millään teleskoopilla, koska se on myös käytännössä pimeää.
Pimeää ainetta voidaan "tuoda esiin" vain laskemalla siihen tappaan, että missä kohdin täytyy olla ylimääräistä gravitaatio eli jotain ainetta, jotta ko. systeemi pysyy pystyssä.- voine olla
Asiaa selventää vielä jos jättää pimeän pois ja puhuu kuten asia on, olemattomasta aineesta.
Universumi on siis koostunut etupäässä olemattomasta aineesta ja olemattomasta energiasta. Olemattomasta siksi, ettei niistä ole mitään näyttöä, tuumailuja kyllä. - Turkana
voine olla kirjoitti:
Asiaa selventää vielä jos jättää pimeän pois ja puhuu kuten asia on, olemattomasta aineesta.
Universumi on siis koostunut etupäässä olemattomasta aineesta ja olemattomasta energiasta. Olemattomasta siksi, ettei niistä ole mitään näyttöä, tuumailuja kyllä.http://arxiv.org/PS_cache/astro-ph/pdf/0608/0608407.pdf
pimeästä aineesta on löydetty todisteet. Pimeä energiakin on nimetty pimeäksi energiaksi siksi, että emme tiedä mitä se on, vaikka näemme sen vaikutukset havainnoissamme. Gravitaatio voidaan havaita, sen muutokset gravimetrilla ja tehdä kartta, ei sillä silti tarvi omia silmämunia häikäistä, että me havaitaan se.
1800-luvulla Afrikan keskiosa oli valkoinen tai pimeä riippuen keskusteluyhteydestä, mutta se oli olemassa..Turkana kirjoitti:
http://arxiv.org/PS_cache/astro-ph/pdf/0608/0608407.pdf
pimeästä aineesta on löydetty todisteet. Pimeä energiakin on nimetty pimeäksi energiaksi siksi, että emme tiedä mitä se on, vaikka näemme sen vaikutukset havainnoissamme.http://www.professor-astronomy.com/blog/2006_08_01_professor-astronomy_archive.html
"But, for now, astronomers can rest comfortably that dark matter actually exists."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m152437Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372