Pimeä aineen karttakuva näkyviin

6

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahtoo tietää

Kun sinä tiukasti seuraat näitä pimeitä, tutemattomia, näkymättömiä ja olemattomia asioita niin tiennet kertoa joko pimeää energiaa on saatu pyydykseen?

Luin jostain, että joukkio jotain ukkeleita on kaivautunut syvälle maan alle ja pyrkivät sieltäkäsin pyydystämään ja vangitsemaan pimeän energian. Onko tosi?

• Kysyvä*

Mr KAT on vähän hassu - selvästikään ei edes perusasiat ole hallussa.

Ei pimeää ainetta havaita millään teleskoopilla, koska se on myös käytännössä pimeää.

Pimeää ainetta voidaan "tuoda esiin" vain laskemalla siihen tappaan, että missä kohdin täytyy olla ylimääräistä gravitaatio eli jotain ainetta, jotta ko. systeemi pysyy pystyssä.

• voine olla

Asiaa selventää vielä jos jättää pimeän pois ja puhuu kuten asia on, olemattomasta aineesta.

Universumi on siis koostunut etupäässä olemattomasta aineesta ja olemattomasta energiasta. Olemattomasta siksi, ettei niistä ole mitään näyttöä, tuumailuja kyllä.

• Turkana
        voine olla kirjoitti:

Asiaa selventää vielä jos jättää pimeän pois ja puhuu kuten asia on, olemattomasta aineesta.

Universumi on siis koostunut etupäässä olemattomasta aineesta ja olemattomasta energiasta. Olemattomasta siksi, ettei niistä ole mitään näyttöä, tuumailuja kyllä.

http://arxiv.org/PS_cache/astro-ph/pdf/0608/0608407.pdf

pimeästä aineesta on löydetty todisteet. Pimeä energiakin on nimetty pimeäksi energiaksi siksi, että emme tiedä mitä se on, vaikka näemme sen vaikutukset havainnoissamme.

• Gravitaatio voidaan havaita, sen muutokset gravimetrilla ja tehdä kartta, ei sillä silti tarvi omia silmämunia häikäistä, että me havaitaan se.

1800-luvulla Afrikan keskiosa oli valkoinen tai pimeä riippuen keskusteluyhteydestä, mutta se oli olemassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe