Xsaran ovien lukot

hannu

Hei,
Ongelmana on, että pitäis päästä sisälle autoon, mutta kun ovet ei aukene avainta lukkopesässä kiertämällä. Avain pyörii tyhjää lukkopesässä, ja kyseltyäni veholta asiasta huoltopäällikkö väitti, että lukko on tehty sillä tavalla, että se aukeaa vain jos kaikki 'näppylät' lukon sisällä ovat oikeassa asennossa, muuten pyörii tyhjää. Eli, luultavasti pitäis saada lukkopesä puhdistettua, mutta miten??

Kaukosäätimellä ovien avaaminen ei onnistu, koska kaukosäädin ei toimi. Tai toimi se kuukauden verran, kun kaikki juotokset sen piirilevystä kävi läpi, mutta nyt uudelleen tinauksen jälkeenkään se ei toimi.

Löytyisikö mitään vinkkiä ovien avaamiseksi, kun kyllästyttää takakontin kautta autoon meneminen.

13

5522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx

Minä soitin parivuotta sitten huoltoon samanlaisesta asiasta, että avaimella ei saa ovea auki.Sain sellaisen neuvon avain täytyy tyntää huolella aivan pohjaan.Se neuvo tepsi.Vastaa saitko auki?

• xx

Laitoin Sinulle viestin mutta näkyy takkuilevan ei aukea vaikka ilmoittaa 1 vastattu.Mutta asia työnnä avain huolella aivan pohjaan.

• hannu

vaikka työntää avaimen pohjaan asti. Se keino tepsi jonkin aikaa kyllä, mutta ei enää.

• SAKU
        hannu kirjoitti:

vaikka työntää avaimen pohjaan asti. Se keino tepsi jonkin aikaa kyllä, mutta ei enää.

ei auta muu kuin hommata uusi patruunan runko sisäkaluineen ja sarjoittaa se avaimellesi niin taas toimii.

• Kyyti kuntoon

Voisi vähemmän kuluneena? toimiakin.

• petri

vika taitaapi olla vioittuneessa lukkopesässä. kärkikappale on auennut sen verran et vaikka oikea avain niin se ei työnny tarpeeksi ulos ja käytä lukkoa. toisin sanoen lukkopatruuna rikki. jos näppäryyttä riittää niin ei kun lukko irti ja pöydälle palasiksi. pihdeillä voi koettaa varovasti sitten puristaa sitä kärkeä kiinnipäin.

• hannu

vara-avainkaan ei toimi, eli se vika tosiaankin taitaa olla lukkopesässä. Pitänee hommata siis uudet pelit ja vehkeet. Kiitokset kaikille vastanneille.

• Pekka
        hannu kirjoitti:

vara-avainkaan ei toimi, eli se vika tosiaankin taitaa olla lukkopesässä. Pitänee hommata siis uudet pelit ja vehkeet. Kiitokset kaikille vastanneille.

Laita jotain liukastetta sinne lukkoon vielä ennen kuin uuden vaihdat. Lukkosula on alkuun näppärää kun se liuottaa hyvin kökköjä pois. Eli spruits reijästä ja sitten avainta sisään-ulos-sisään-ulos ja pyöritystä. Kun saat lukon toimimaan niin laita jotain varsinaista lukkoöljyä sinne, voitelee ja pysyy paremmin kuin lukkosula.

• autoja

.

• Winni

hehehehehehehe
      hyvä juttu... we want more!

toihan vetää vertoja melkein
      windows järjestelmälle!!!

jos sul on takuu voimas ni vaihda
      autosi toiseen merkkiin vedoten, että sehän
      on nöyryyttävää leimautua citröen
      kuskiksi!

• Jaksu

Kiitos tämän autoilukokemuksen jakamisesta. Nauroin ihan vedet silmissä.
      Varsinkin neuvo siitä että "pitää työntää pohjaan asti" sai mielikuvitukseni liikkumaan... ;-)
      Voit Hannu lohduttautua sillä (ja Citikan inssit myös), että olet tarjonnut niin naapureillesi kuin meille netissä lystikkäitä hetkiä!

Kiitos ja onnea uusien sisäänmenoreittien etsintään! Muista aina painaa pohjaan asti!

PS. Ei koske veneitä!

• xpxx

Nyt tiedän syyn minkä takia ei ovet mene lukkoon.Jos et ole vielä vikaa korjannut niin vastaa.

• Anonyymi

Juu, en ole vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2593
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1957
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1657
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1503
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      109
      913
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe