Onko kenelläkään täällä kokemusta tulehduskipulääkkeiden verenpainetta kohottavasta vaikutuksesta? Mulla oli kesällä verenpaine jonkin verran koholla, mutta se laski pienten elämäntapamuutosten ansiosta normaalilukemiin, eikä mulle laitettu lääkitystä. Olen seuraillut sitä koko syksyn ja se on pysynyt hyvänä tai vähintäänkin tyydyttävänä, vaikka mulla on ollut varsin stressintäyteinen syksy. Mittaan verenpaineeni kahden viikon välein.
Joulukuun puolestavälistä lähtien olen syönyt melko paljon (1-2 tablettia päivässä) Ibumetin 600 -lääkettä niska- ja hartiavaivojeni takia. Joulun jälkeen olen mitannut verenpaineeni muutamia kertoja - viimeksi eilen - ja aina se on ollut selkeästi koholla. Voiko tuo johtua ibuprofeenista? En oikein muutakaan syytä keksi. Toki vuodenvaihteessa on tullut mässäiltyä enemmän, etenkin kaikkea suolaista, mutta en jaksa uskoa että se vaikuttaisi noin paljoa.
Nyt en ole muutamaan päivään ottanut kipulääkettä kun ei ole ollut tarvetta, katsotaan miltä verenpaine näyttää seuraavassa mittauksessa.
Niin, olen 31 v. nainen, ja vointi on hyvä (ei päänsärkyä, väsymystä tms.).
Tulehduskipulääkkeet
4
2598
Vastaukset
- paineet koholla
Tuosta ibuprofeenista se verenpaineen nousu johtuu. Itselläni on verenpainetauti, lääkitykset ja paineet oli hyvin kohdallaan. Sitten söin selkäkipuihin kuukauden aika säännöllisesti Buranaa, ja heti paineet nousi. Ei mitään muuta syytä löytynyt. Terkkarilääkäri kertoi että on aika yleinenkin syyy verenpaineen nousuun, vaikka ei mitenkään yleisesti tiedossa. Ja kuulemma muutkin särkylääkkeet voi paineita nostaa kuin vain burana (en kyllä nyt muista, mitkä muut)
- -klup-
Ainakin Voltarenissa lukee, että olisi lääkärin kanssa keskustelun paikka, jos verenpainetautia sairastava aikoo kyseistä lääkettä käyttää.
Ei mulle tosta kyllä lääkäri mitään sanonut. Napit jäi syömättä, päätin koittaa taltuttaa kipua parasetamolilla ennen kuin testata että mitä tapahtuu. Onneksi kipu talttui sillä siedettäväksi, ainakin toistaiseksi. - yllättynyt myös
-klup- kirjoitti:
Ainakin Voltarenissa lukee, että olisi lääkärin kanssa keskustelun paikka, jos verenpainetautia sairastava aikoo kyseistä lääkettä käyttää.
Ei mulle tosta kyllä lääkäri mitään sanonut. Napit jäi syömättä, päätin koittaa taltuttaa kipua parasetamolilla ennen kuin testata että mitä tapahtuu. Onneksi kipu talttui sillä siedettäväksi, ainakin toistaiseksi.Söin flunssaan duactia ja menkkoihin buranaa.
Sain paineet nousemaan viikossa taivaisiin. Lääkäri kertoi, että sekä ibuprofeeni että duact ovat verenpainetta nostavia. Omat paineet nousi aika kivoiksi: 175/118. - potilas_duact
yllättynyt myös kirjoitti:
Söin flunssaan duactia ja menkkoihin buranaa.
Sain paineet nousemaan viikossa taivaisiin. Lääkäri kertoi, että sekä ibuprofeeni että duact ovat verenpainetta nostavia. Omat paineet nousi aika kivoiksi: 175/118.Joo, Duact nostaa verenpainetta ja panee sydämen jyskyttämään. Lääkäri varoitti mua, että sydän voi jyskyttää tosi pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716187- 1335544
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663422Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091797Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3801280- 361233
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889