Tulehduskipulääkkeet

ja verenpaine

Onko kenelläkään täällä kokemusta tulehduskipulääkkeiden verenpainetta kohottavasta vaikutuksesta? Mulla oli kesällä verenpaine jonkin verran koholla, mutta se laski pienten elämäntapamuutosten ansiosta normaalilukemiin, eikä mulle laitettu lääkitystä. Olen seuraillut sitä koko syksyn ja se on pysynyt hyvänä tai vähintäänkin tyydyttävänä, vaikka mulla on ollut varsin stressintäyteinen syksy. Mittaan verenpaineeni kahden viikon välein.

Joulukuun puolestavälistä lähtien olen syönyt melko paljon (1-2 tablettia päivässä) Ibumetin 600 -lääkettä niska- ja hartiavaivojeni takia. Joulun jälkeen olen mitannut verenpaineeni muutamia kertoja - viimeksi eilen - ja aina se on ollut selkeästi koholla. Voiko tuo johtua ibuprofeenista? En oikein muutakaan syytä keksi. Toki vuodenvaihteessa on tullut mässäiltyä enemmän, etenkin kaikkea suolaista, mutta en jaksa uskoa että se vaikuttaisi noin paljoa.

Nyt en ole muutamaan päivään ottanut kipulääkettä kun ei ole ollut tarvetta, katsotaan miltä verenpaine näyttää seuraavassa mittauksessa.

Niin, olen 31 v. nainen, ja vointi on hyvä (ei päänsärkyä, väsymystä tms.).

4

2598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paineet koholla

Tuosta ibuprofeenista se verenpaineen nousu johtuu. Itselläni on verenpainetauti, lääkitykset ja paineet oli hyvin kohdallaan. Sitten söin selkäkipuihin kuukauden aika säännöllisesti Buranaa, ja heti paineet nousi. Ei mitään muuta syytä löytynyt. Terkkarilääkäri kertoi että on aika yleinenkin syyy verenpaineen nousuun, vaikka ei mitenkään yleisesti tiedossa. Ja kuulemma muutkin särkylääkkeet voi paineita nostaa kuin vain burana (en kyllä nyt muista, mitkä muut)

• -klup-

Ainakin Voltarenissa lukee, että olisi lääkärin kanssa keskustelun paikka, jos verenpainetautia sairastava aikoo kyseistä lääkettä käyttää.
        Ei mulle tosta kyllä lääkäri mitään sanonut. Napit jäi syömättä, päätin koittaa taltuttaa kipua parasetamolilla ennen kuin testata että mitä tapahtuu. Onneksi kipu talttui sillä siedettäväksi, ainakin toistaiseksi.

• yllättynyt myös
        -klup- kirjoitti:

Ainakin Voltarenissa lukee, että olisi lääkärin kanssa keskustelun paikka, jos verenpainetautia sairastava aikoo kyseistä lääkettä käyttää.
        Ei mulle tosta kyllä lääkäri mitään sanonut. Napit jäi syömättä, päätin koittaa taltuttaa kipua parasetamolilla ennen kuin testata että mitä tapahtuu. Onneksi kipu talttui sillä siedettäväksi, ainakin toistaiseksi.

Söin flunssaan duactia ja menkkoihin buranaa.
        Sain paineet nousemaan viikossa taivaisiin. Lääkäri kertoi, että sekä ibuprofeeni että duact ovat verenpainetta nostavia. Omat paineet nousi aika kivoiksi: 175/118.

• potilas_duact
        yllättynyt myös kirjoitti:

Söin flunssaan duactia ja menkkoihin buranaa.
        Sain paineet nousemaan viikossa taivaisiin. Lääkäri kertoi, että sekä ibuprofeeni että duact ovat verenpainetta nostavia. Omat paineet nousi aika kivoiksi: 175/118.

Joo, Duact nostaa verenpainetta ja panee sydämen jyskyttämään. Lääkäri varoitti mua, että sydän voi jyskyttää tosi pahasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      71
      6187
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      133
      5544
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      466
      3422
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      109
      1797
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      380
      1280
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      36
      1233
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      67
      1081
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      966
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      922
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      889
    Aihe