Sukupuoli/huuli-herpes

m :/

Millainen seksielämä teillä on jolla on nuo molemat herpekset, huulissa sekä sukupuolielimessä...masentaa ja paljon, tuntuu kuin että ei voi täysin antautua toiselle:/. Kohtalontovereita?

11

1925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ka5

joo, samat pelot täällä. omani sain tossa viime kesänä ja sen jälkeen en oo vielä seksiä harrastanu. vähän kyllä hirvittää, että miten tässä käy tuleville suhteille, oli ni sitten vaan lyhyitä juttuja tai kunnon seurustelu....

• oodi

Elämä on täyttä helvettiä vaikka on vain toinenkin niistä, sukupuoliherpes. Sain tartunnan oireettomalta kumppanilta reilu vuosi sitten, itselläni on sen jälkeen ollut 17 aktiivista vaihetta taudissa. Eli sinkkuna eläminen näin on täysin helvettiä!!!!!!!! Ei voi harrastaa seksiä KENENKÄÄN kanssa. Ja v............tuttaa!

• annnaee

Itselläni on sukupuoli herpes(herpes simplex1 aiheuttama, joulukuussa sain tartunnan, mutta nyt olen jo tottunut ajatukseen että voi uusia ajoittain ja koskaan siitä ei eroon pääse. Toisaalta tilannetta helposti suuresti, että olen seurustellut 1,5. Eli joko poikakaverini on tartuttanut minut tietämättään tai sitten ole saanut tartunnan joltain muulta vuosia sitten oli miten oli.. ei aiota antaa tämän häiritä muuten hyvää suhdetta. Eikä siitä mitään haittaa ole ollutkaan. Ei voi kieltää, etteikö herpes-tartunta olisi ikävää, mutta sen kanssa voi elää normaalia elämää ja olla normaalissa parisuhteessa.

• Garn

Käyttäkää kondomia!

• estolääkitys

tautiinne!

• m:/

Mulla taas oireilu aika harvinaista, että saattaa ol vaan kerran vuodessa. Mutta silti, jos huuliherpes voi tarttua kumppanini alapäähän mun huulista niin suuseksi tyssää heti siihen:/. Voin kyllä sanoa että on kyllä niin monta kertaa toivonut että tää olisi paranettavissa oleva tauti mut kun ei ole niin sen kanssa vaan elettävä, ei kylläkään kivaa ole missään nimessä.

• Minä vaan

Itellä on ollu genitaaliherpes jo melkein neljä vuotta. Ja varmaan ikänä siihen ei totu. Hirveetä yrittää edes alkaa kenenkään kanssa, kun ei tiedä miten se suhtautuu sitten kun asian kertoo. Lisäksi se on niin "vaiettu aihe", että tuntuu et on suunnilleen ainoa maailmassa kenellä se on.. Toisen luokan kansalainen tai jotain, ikuisesti "epäpuhdas". Että sen siitä saa kun luottaa väärään ihmiseen! Se ei ole kyllä nyt uusinut moneen vuoteen, mutta ainahan se siellä jossain on ja saattaa villiintyä hetkenä minä hyvänsä.

• Leima otsaan vaan
        Minä vaan kirjoitti:

Itellä on ollu genitaaliherpes jo melkein neljä vuotta. Ja varmaan ikänä siihen ei totu. Hirveetä yrittää edes alkaa kenenkään kanssa, kun ei tiedä miten se suhtautuu sitten kun asian kertoo. Lisäksi se on niin "vaiettu aihe", että tuntuu et on suunnilleen ainoa maailmassa kenellä se on.. Toisen luokan kansalainen tai jotain, ikuisesti "epäpuhdas". Että sen siitä saa kun luottaa väärään ihmiseen! Se ei ole kyllä nyt uusinut moneen vuoteen, mutta ainahan se siellä jossain on ja saattaa villiintyä hetkenä minä hyvänsä.

Sama ongelma täälläkin. Oireet uusiutuu about kerran kuussa, tuntuu että ei elämä ole enää elämisen arvoistakaan. Treffeillä uskaltaa käydä mutta heti kun juttu muuttuu vakavammaksi ja seksi ajankohtaiseksi, en pysty jatkamaan pidemmälle. Todellakin tuntee olonsa toisen luokan kansalaiseksi, ainoa mahdollisus olis kai löytää joku toinen samasta taudista kärsivä, mutta joo, rupean varmaan kuuluttamaan ympäriinsä että mulla on herpes.

Petollinen kumppani tartutti -> olen 20-vuotias ja tuomittu olemaan lopun ikääni yksin ja kärsimään mieltäylentävistä rakkuloista ja haavaumista kerran kuussa.

Miten on mahdollista ettei näin yleiseen virukseen ole kehitetty jotain hoitoa? Lääkefirmat tykkää hyvästä bisneksestä, siinä syy. Myydään jotain täysin hyödyttämiä ja ylihinnoiteltuja voiteita ja pillereitä epätoivosille, jes.

Sori vuodatus, mutta olo on aika surkea.

• m:/
        Leima otsaan vaan kirjoitti:

Sama ongelma täälläkin. Oireet uusiutuu about kerran kuussa, tuntuu että ei elämä ole enää elämisen arvoistakaan. Treffeillä uskaltaa käydä mutta heti kun juttu muuttuu vakavammaksi ja seksi ajankohtaiseksi, en pysty jatkamaan pidemmälle. Todellakin tuntee olonsa toisen luokan kansalaiseksi, ainoa mahdollisus olis kai löytää joku toinen samasta taudista kärsivä, mutta joo, rupean varmaan kuuluttamaan ympäriinsä että mulla on herpes.

Petollinen kumppani tartutti -> olen 20-vuotias ja tuomittu olemaan lopun ikääni yksin ja kärsimään mieltäylentävistä rakkuloista ja haavaumista kerran kuussa.

Miten on mahdollista ettei näin yleiseen virukseen ole kehitetty jotain hoitoa? Lääkefirmat tykkää hyvästä bisneksestä, siinä syy. Myydään jotain täysin hyödyttämiä ja ylihinnoiteltuja voiteita ja pillereitä epätoivosille, jes.

Sori vuodatus, mutta olo on aika surkea.

Siitä ei ikinä pääsee oikeen yli, eteenkin kun löytää sellasen ihmisen kenkanssa viihtyy ja haluaisi täysin antautua hänelle, mutta ei kuitenkaan halua tautia tartuttaa, tekee kipeetä:/, eteenkin kun tyttöystävä haluaisi olla ilman kondomia.Vaikkakin eihän se ole 100% että se tarttuu , mutta ehkä 95%, eli aika syvältä tilanne. Sitä itsekkin mietin että jos joskus sinkuks taas joutuu niin paras tilanne olisi se että toisella osapuolella olisi se myöskin, ainakin siltä nyt tuntuu. JA tuntuu jotenkin siltä niiku edellisestkin mainitsi että ei ole haluttu..itekkin niin kyllä ajattelee ja ihan luonollistahan se on että ei välttämättä kovin hyvällä katota jos on sukupuoliherpes, ja ihan kun ei muuten ottas pääshän että ei tavallista yhdyntää harrastaa(siis ilman kumia) niin suuseksi myös kärsii. Ei se mitään että avautuu, pakko itekin välillä päästä tallasista puhumaan,ja se todellakin tuntuu siltä että on ainoa maailmassa kellä tää on:/

• toivoa on
        m:/ kirjoitti:

Siitä ei ikinä pääsee oikeen yli, eteenkin kun löytää sellasen ihmisen kenkanssa viihtyy ja haluaisi täysin antautua hänelle, mutta ei kuitenkaan halua tautia tartuttaa, tekee kipeetä:/, eteenkin kun tyttöystävä haluaisi olla ilman kondomia.Vaikkakin eihän se ole 100% että se tarttuu , mutta ehkä 95%, eli aika syvältä tilanne. Sitä itsekkin mietin että jos joskus sinkuks taas joutuu niin paras tilanne olisi se että toisella osapuolella olisi se myöskin, ainakin siltä nyt tuntuu. JA tuntuu jotenkin siltä niiku edellisestkin mainitsi että ei ole haluttu..itekkin niin kyllä ajattelee ja ihan luonollistahan se on että ei välttämättä kovin hyvällä katota jos on sukupuoliherpes, ja ihan kun ei muuten ottas pääshän että ei tavallista yhdyntää harrastaa(siis ilman kumia) niin suuseksi myös kärsii. Ei se mitään että avautuu, pakko itekin välillä päästä tallasista puhumaan,ja se todellakin tuntuu siltä että on ainoa maailmassa kellä tää on:/

Herpeksestä kärsii oireellisena tai oireettomana ylä tai alapäässä joka neljäs ihminen ympärillämme ja me "kiinni jääneet" luullaan aina olevamme ainoita. Lisäksi joka toinen ihminen tulee elämänsä aikana sen saamaan, niin yleisestä jutusta on kyse. Hermoilu ja stressi, vastustuskyvyn heikkeneminen yms. laittaa oireet ilmaantumaan, joten kannattaa pistää elämä sen puolesta kuntoon. Nukkuu hyvin, liikkuu kropan kuntoon, ei stressaa turhista, syö terveellisesti ja vahvistaa näin vastustuskykyä.

Suhteisiin liittyen.. on toisaalta hyvä, että nyt eteenpäin voimme valita sellaisen ihmisen joka tosiaan rakastaa sellaisena kuin on, ja hyväksyy sen herpeksen myös osana sinua. Turhat tyypit karsiutuu pois! On niitä sitäpaitsi paskempiakin juttuja toisilla luurankona kaapissa. Ja on ihan turha pitää itseään muutenkaan jotenkin saastaisena, se on tuuripeliä kelle sattuu napsahtamaan. Itselle tuli ensimmäisestä kerrasta! Hahah!

Usein myös ihmiset väittää olevansa puhtaita, vaikka ovat käyneet vain perus sukupuolitestissä jossa otetaan joku klamydia ja kuppa yms. virtsakokeesta. Herpeksen näkee verikokeesta tai rakkulavaiheessa otetuista näytteistä, joten sitä kantaa oikeasti NIIIN moni jotka ei tiedä koko asiaa ja leuhottaa taudittomuudellaan.

Päät pystyyn! ja sukupuolitaudeistakin on kirjoitettu hyvin monenlaista infoa erilaisilla otteilla, siis negatiivisessa ja lynkkaavassa sävyssä ja sitten oikeinkin kannustavassa ja ihmiselämää ymmärtävässä sävyssä. Lukekaa niitä kannustavia ja heittäkää helvettiin sellaset joista tulee vaan paskempi mieli. Elämässä sattuu kaikenlaista ja tää on kuitenkin aika pieni juttu oikeiden murheiden keskellä.

(Olen herpes kakkosen kanssa elävä, mukava, viehättävä, täyspainoista elämää nyt sinkkuna elävä 22-vuotias opiskelijatyttö. )

• surullinen ja väsynyt
        toivoa on kirjoitti:

Herpeksestä kärsii oireellisena tai oireettomana ylä tai alapäässä joka neljäs ihminen ympärillämme ja me "kiinni jääneet" luullaan aina olevamme ainoita. Lisäksi joka toinen ihminen tulee elämänsä aikana sen saamaan, niin yleisestä jutusta on kyse. Hermoilu ja stressi, vastustuskyvyn heikkeneminen yms. laittaa oireet ilmaantumaan, joten kannattaa pistää elämä sen puolesta kuntoon. Nukkuu hyvin, liikkuu kropan kuntoon, ei stressaa turhista, syö terveellisesti ja vahvistaa näin vastustuskykyä.

Suhteisiin liittyen.. on toisaalta hyvä, että nyt eteenpäin voimme valita sellaisen ihmisen joka tosiaan rakastaa sellaisena kuin on, ja hyväksyy sen herpeksen myös osana sinua. Turhat tyypit karsiutuu pois! On niitä sitäpaitsi paskempiakin juttuja toisilla luurankona kaapissa. Ja on ihan turha pitää itseään muutenkaan jotenkin saastaisena, se on tuuripeliä kelle sattuu napsahtamaan. Itselle tuli ensimmäisestä kerrasta! Hahah!

Usein myös ihmiset väittää olevansa puhtaita, vaikka ovat käyneet vain perus sukupuolitestissä jossa otetaan joku klamydia ja kuppa yms. virtsakokeesta. Herpeksen näkee verikokeesta tai rakkulavaiheessa otetuista näytteistä, joten sitä kantaa oikeasti NIIIN moni jotka ei tiedä koko asiaa ja leuhottaa taudittomuudellaan.

Päät pystyyn! ja sukupuolitaudeistakin on kirjoitettu hyvin monenlaista infoa erilaisilla otteilla, siis negatiivisessa ja lynkkaavassa sävyssä ja sitten oikeinkin kannustavassa ja ihmiselämää ymmärtävässä sävyssä. Lukekaa niitä kannustavia ja heittäkää helvettiin sellaset joista tulee vaan paskempi mieli. Elämässä sattuu kaikenlaista ja tää on kuitenkin aika pieni juttu oikeiden murheiden keskellä.

(Olen herpes kakkosen kanssa elävä, mukava, viehättävä, täyspainoista elämää nyt sinkkuna elävä 22-vuotias opiskelijatyttö. )

Kiitos!

Tuli hieman parempi mieli. Itse olen sukupuoliherpeksen saanut joko pitäaikaiselta poikaystävältä tai sitten lyhyemmistä suhteista, joissa olen aina käyttänyt kortsua.. joita niitäkään ei ihan älyttömästi ole. Sehän tässä tuntuu pahimmalta kun ei ole tehnyt mitää väärää vaan ollut aina vastuuntuntoinen asian suhteen. Ja sit ne jotka vetää ilman kortsua kenen vaan kanssa ei saa ikinä mitään.

Mulla on just sellanen olo etten ikinä voi puhua tästä kenellekään. Vaan että olen saastainen lopun elämääni. Sinkku olen siis tällä hetkellä. Ja varmaan sitäkin lopun elämääni. Ja vasta myöskin 22-v. Hieno tulevaisuus edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe