GRAND CHEROKEE -96->

MAKE

ILMAN GC:TÄ KUUME EI TUNNU LASKEVAN. VINKKEJÄ MIHIN KANNATTAA KIINNITTÄÄ HUOMIOTA KOEAJOSSA JA ULKOISESSA TARKISTUKSESSA? KOKEMUKSIA VAUNUN VEDOSTA TALVIKELILLÄ (TELIVAUNU/6m)? KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA!

4

2139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4,0/5,2

      JOKOTAI / KUMPI PAREE?

      • Jeep GC

        Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

        Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

        Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

        Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.


      • mmm
        Jeep GC kirjoitti:

        Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

        Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

        Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

        Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.

        Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?


      • Jeep GC
        mmm kirjoitti:

        Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?

        ..tuolta "kulutusta?" threadista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1134
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe