GRAND CHEROKEE -96->

MAKE

ILMAN GC:TÄ KUUME EI TUNNU LASKEVAN. VINKKEJÄ MIHIN KANNATTAA KIINNITTÄÄ HUOMIOTA KOEAJOSSA JA ULKOISESSA TARKISTUKSESSA? KOKEMUKSIA VAUNUN VEDOSTA TALVIKELILLÄ (TELIVAUNU/6m)? KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA!

4

2232

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4,0/5,2

JOKOTAI / KUMPI PAREE?

• Jeep GC

Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.

• mmm
        Jeep GC kirjoitti:

Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.

Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?

• Jeep GC
        mmm kirjoitti:

Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?

..tuolta "kulutusta?" threadista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      180
      1452
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1293
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1048
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      869
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      753
    6. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      646
    7. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      636
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      566
    9. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      91
      564
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      542
    Aihe