GRAND CHEROKEE -96->

MAKE

ILMAN GC:TÄ KUUME EI TUNNU LASKEVAN. VINKKEJÄ MIHIN KANNATTAA KIINNITTÄÄ HUOMIOTA KOEAJOSSA JA ULKOISESSA TARKISTUKSESSA? KOKEMUKSIA VAUNUN VEDOSTA TALVIKELILLÄ (TELIVAUNU/6m)? KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA!

4

2145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4,0/5,2

      JOKOTAI / KUMPI PAREE?

      • Jeep GC

        Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

        Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

        Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

        Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.


      • mmm
        Jeep GC kirjoitti:

        Itse laitoin 4.0:n. Suorassa kutosessa tehot ja vääntö riittää siinäkin (130kW/300Nm). V-8:ssa olisi tietysi hohtoa, mutta itse en ole enää siinä iässä, että pitäisin sitä tärkeenä.

        Koajossa kannattaa kuunnella mahdolliset äänet jakolaatikosta ja etu-takaperästä. Samoin voisi vilkaista mahdolliset öljyvuodot kardaaneilta. Niiden nivelet myös, jos pääsee auton alle, tai auton saa ylös. Koneen ja automaatin öljytasot ja öljyn värit. Noissahan on rasvanipat ohjauksen nivelissä, joten jos niitä on pari kertaa vuodessa kunnolla rasvattu, ne ovat lähes ikuisia. Tietysti ilmastointi pitää testata vaikka jossain parkkihallissa näin talvella. Vetokykyä on 3360 kg jarrullisella vaunulla ja automaatilla kun kerran mennään kaikki eteneminen helppoa.

        Haluttu vetoautohan Jeeppi on. Talvi ei tee vaikeuksia liikkumiselle, päinvastoin on hyvä menemään lumessakin. Jos olet tekniikan miehiä, niin nettikirjakaupoissa on parilla kympillä englanninkielisiä alan kirjoja, esim. Haynes Repair Manual, jonka itse tilasin Visalla täältä: http://www.amazon.com/Haynes-Repair-Manual-Cherokee-1993-2004/dp/1563923947

        Jos aivan umpimetsään olet menossa, kannattaa selvittää lukkojen mallit. Noissa on usein keskilukkona viskoosilukko (NP249, NV249) ja takana kitkalukko, edessä ei välttämättä mitään. Tällaisella menee normaalipaikat ok, mutta jos ollaan siellä missä pari rengasta on yhtäaikaa ilmassa tarvitaan muuta eli NP242 täysin lukittava jakolaatikko ja lukot (paljon erilaisia malleja) sekä eteen että taakse, näitähän kyllä saa usasta jos haluaa rakennella.

        Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?


      • Jeep GC
        mmm kirjoitti:

        Nyt kun on tietäjä paikalla, niin vaikka kulutus ei ole se ratkaiseva tekijä tällaista hankittaessa niin kiinnostaa kuitenkin että millaisia lukemia kuluttaa kaupunki/matka-ajossa ?

        ..tuolta "kulutusta?" threadista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      219
      5016
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2705
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1480
    5. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1292
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      155
      1185
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      82
      1163
    Aihe