Eli 2 kysymystä. Mitä eroa on kiinteistö a:lla ja kiinteistö b:llä??
Ja toinen... olen yhdistelmärahastolla vähän jo alotellut, niin voinko ihan op:n nettikäyttäjänä aloittaa osakesijoittamisen niinkun? Eli voinko nyt vaanmennä ja hankkia esim kiinteistö a:ta 100 eurolla? Eihän siitä tule mitään lisäkustannuksia, ennenkuin mahdollisesti joskus lunastaa sen?
T: Nimim. epätietoinen
OP-Kiinteistö A
11
1525
Vastaukset
- nimimerkki
A- eli kasvuosuus, B- eli tuotto-osuus.
Rahasto-osuuksien ostaminen ei ole sama asia kuin suora osakesijoitus.
Rahastoissa on normaalit merkintä- ja lunastuspalkkiot.
Kaikki nämä perustiedot löytyvät kyllä OP:n sivuilta. Suosittelen tutustumaan.- paa-likka
Tiedän että on hölmö kysymys, mutta olen vaan aloittelija, kuhan mietiskelen.....
Eli jos näitä Osakerahastoja ostaa, niin vaikka menisi miinukselle, niin eihän siinä voi joutua mitenkään maksumieheksi???
Eli jos 500e laitan kerralla niin enkai voi ikinä menettää kun korkeintaan sen 500 siinä touhussa? - björn
paa-likka kirjoitti:
Tiedän että on hölmö kysymys, mutta olen vaan aloittelija, kuhan mietiskelen.....
Eli jos näitä Osakerahastoja ostaa, niin vaikka menisi miinukselle, niin eihän siinä voi joutua mitenkään maksumieheksi???
Eli jos 500e laitan kerralla niin enkai voi ikinä menettää kun korkeintaan sen 500 siinä touhussa?menetät korkeintaan 500e, mutta se on vain teoreettinen tapahtuma.
- Sijoittaja X
Kasvuosuudessa (a) kaikki tuotot sijoitetaan rahastoon.
Tuottoosuudessa (b) rahaston arvosta maksetaan tietty osa vuosittain omistajalle ikäänkuin "osinkona", joka on vähintään 4 prosenttia rahaston arvosta.- kumpaaa
Siis kumpaa nyt suosittelisitte jos haluaa vähän kokeilla sijoittaa rahojaan tällaiseen?
Eli millaisille sijoittajille sopii A ja taas millaisille paremmin sopii B? - 24 vuotta sijoittanut
kumpaaa kirjoitti:
Siis kumpaa nyt suosittelisitte jos haluaa vähän kokeilla sijoittaa rahojaan tällaiseen?