Kiinnostaisi tietää Kärppäkannattajilta ensi sijaisesti se,että millainen käsitys teille on muodostunut Kojosta valmentajana?Oletteko tyytyväisiä?Mä en ole mikään asiantuntija,mutta mutu-menetelmällä sanottuna keskinkertainen,jolta puuttuu uskallus tehdä rohkeita ratkaisuja ketjuihin.Esim.Paakkis vaan kokeella ykköseen.Mun mielestä hän kuuluis sinne ja Pyörälä vakipaikalleen. Mä en luota Mikkolaan,vaikka Laamasen kanssa olikin ratkaisijaroolissa viime pelissä.Mies on menny jotenki kuutamolle.Pitäs hakea eri paikka kaverille.Ehkä kilpailu paikoista ois ollu hyväksi.Se yleensä pistää pelaajat laittamaan parastaan.Jos tämä on Ilun parasta,niin herra paratkoon.
Kojo vaan kehuu joka helvetin pelin jälkeen porukan jämäkkyyttä ja huikeaa peliä.Olen täysin kyllästetty tuolla,kun se ei edes pidä paikkaansa.Tätä menoa pelottaa pleijarit.Tällä pelaamisella ei asiaa mestaruuteen.En usko edes finaaliin.KJ:n taholta on tultava kyllä muutos asenteisiin ja otteisiin muutenkin.Vahva valkku saa pelaajat kyllä tekemään aina vähän ekstraakin.Nyt se on enemmän sitä paljon puhumaani laiskanpulskeaa kiekkoilua.Hymytöntä,väritöntä, mautonta lisäksi,kuten myös sanotaan.Pitää pitkälti paikkansa.Missä on peli-ilo?KOJO HOI!Ny tarvitaan sitä JOHTAJUUTTA!!Maalin eron räpellyksillä jäädytään pian.Lisäksi se usein nähty kahden maalin johdon munaaminen kielii asennejutuista.
Kari Jalonen
99
3990
Vastaukset
Minulla ei ole minkäälaista käsitystä Jalosesta valmentajana koska en ole koskaan hänen valmennuksessaan ollut enkä tiedä jääkiekosta juuri mitään. Olen siis kommentoimatta aiheesta. Maailmassa on jo tarpeeksi (luetaan "liikaa") mielipiteitä jotka perustuvat mutu-menetelmään eivätkä tietoihin.
Sen sijaan olen tyytyväinen Jalosen aikana saavutettuihin tuloksiin. Mestaruus, pronssimitali, kaksi ECC-hopeaa ja kaksi runkosarjan voittoa on mielestäni aika hyvin. Peleissä en ole viime vuosina juuri käynyt koska en ole asunut paikkakunnalla joten pelien viihdyttävyydestä en osaa sanoa. Toivoisin Jalosen antavan enemmän vastuuta nuorille pelaajille jotta tulevaisuus olisi turvattu.- Pl@yer
Minä olen kans samoilla linjoilla Neuvottoman kanssa... en toki tiedä Lauran taustoja, mutta vähän ihmetyttää tuo hänen kommentointinsa.
Toki, Laura, olet erittäin tervetullut keskustelija näille palstoille, asialliset tekstit ja ainakin jotenkin perustellut kommentit. Noita taitoja toivois useammankin tänne kirjoittavan omaksuvan.
Minäkään en ole asiantuntija, mutta ensinnäkään en ymmärrä mihin perustat kommenttisi, ettei KJ uskaltaisi tehdä ketjumuutoksia... En ymmärrä miksi Paakkiksen pitäisi päästä ykköseen? Kyllä noita ketjumuutoksia on joutunut väkisinkin tällä kaudella tekemään ja mielestäni KJ on siinä onnistunut hyvin. Sinun ehkä kannattaisi kysyä KJ:lta itseltään, miksei Paakkis pelaa ykkösessä, häneltä varmaan saisit aika hyvin perustellun ja asiantuntevan vastauksen... =)
Myöskään en ymmärrä mihin perustat tuon, että KJ kehuis porukan jämäkkyyttä ja huikeaa peliä joka h:tin pelin jälkeen. Otetaan lainaus kärppien sivuilta, KJ:n kommentti HIFK-pelin jälkeen:
"Ensimmäisessä erässä pelasimme hermostuneesti, ja HIFKin tekemä alivoimamaali hermostutti meitä vielä enemmän. Kahdessa seuraavassa erässä oli työnteon meininkiä, mutta maalinteko on ollut tuskaisen oloista kaksi viimeisintä peliä."
Mun mielestä tuossa ei oo kovin montaa kehuvaa sanaa... Kehui kyllä 2. ja 3. erän "työnteon meininkiä", mutta maalintekoa haukkui perään. Mikä ero siinä olisi ollut jos hän oisi sanonut, että "jätkät pelas päin persettä täydet 3 erää", jos kerran kahdessa viimeisessä erässä peli edes jotenkin piristyi? Siitä kai sen maalinteonkin pitää lähteä? Ei mun mielestä KJ tossa ole muita valmentajia huonompi. Kuuntelepa esimerkiksi SaiPan Mälkiää, lähes joka pelin jälkeen tulee kehuja joukkueelle vaikka pataan ois tullu 10-0. Ei varmaan paljon joukkuetta motivoi, jos ovat pelanneet paremmin (vaikka ilman maalejakin) ja valmentaja silti haukkuu?
Muistelen vielä Lauran joskus kaivanneen Heikkilää takaisin Kärppien peräsimeen. Ok, hyvä valmentaja hänkin, mutta katsotaanpa esimerkiksi Heikkilän tämän hetkisen joukkueen sijoitusta. Bluesilla on myös hyvä porukka kasassa, kovia pistemiehiä: Kariya, Manderville, Kohn... mutta niin vain Blues kamppailee suorasta pudotuspelipaikasta. Jalosen meriitit taas ovat aivan toisenlaiset, kuten Neuvotonkin mainitsi, SM-kulta, SM-pronssi, kaksi EM-hopeaa. En ymmärrä miten voit kiistää niiden merkityksen? - Laura1
Et pidä esittelysi mukaan ihmisistä,jotka laittavat jonkun aforismin tms.galleriaansa.No joo, ei tarvi pitää,mulle sellaiset avaa aika paljon ihmisestä:)
Vaikutat viisastelijalta sanoessasi,ettet ole ollut Kojon valmennettavana.En ole minäkään tosiaan,mutta sekö on sitten peruste sille,ettei saa asiasta kysellä maallikon silmin?Aika kapeakatseista elämäsi tuossa valossa.Kasvunpaikka sullakin:)Elämä on muutakin kuin lähdeluetteloita ja lakikirjoja.Onneksi=)
Kojon saavutukset pohjautuvat paljon edellisten valkkujen pohjatyöhön.Heikkilä oli loistava valkku,joka sai paljon aikaa ja KJ ratsasti aallonharjalla menestystä kohden.Mikä ettei,olihan joukkue superia.Pronssille mentiinkin sitten jo enemmän omin valmennuskeinoin ja valmennettavana oli todellinen unelmajoukkue!Olen iloinen pronssista,mutta tiedän,että sille porukalla oli mahikset myös mestaruuteen.Järkyttävän kova rosteri!
Olen kanssasi samaa mieltä siitä,että nuoria esille lisää.Onhan heitä jonkin verran aina tullutkin,mutta tulevaisuudesta en tiä.Itse en olisi antanut KJ:lle lisäsopparia.Samantasoisia valmentajia löytyy kaikkialta Suomesta ja jopa huomattavasti halvemmalla kuin Kojo,olettaisin.
Sori,toikin oli mutua..mut tällä linjalla jatkan:) - Laura1
Pl@yer kirjoitti:
Minä olen kans samoilla linjoilla Neuvottoman kanssa... en toki tiedä Lauran taustoja, mutta vähän ihmetyttää tuo hänen kommentointinsa.
Toki, Laura, olet erittäin tervetullut keskustelija näille palstoille, asialliset tekstit ja ainakin jotenkin perustellut kommentit. Noita taitoja toivois useammankin tänne kirjoittavan omaksuvan.
Minäkään en ole asiantuntija, mutta ensinnäkään en ymmärrä mihin perustat kommenttisi, ettei KJ uskaltaisi tehdä ketjumuutoksia... En ymmärrä miksi Paakkiksen pitäisi päästä ykköseen? Kyllä noita ketjumuutoksia on joutunut väkisinkin tällä kaudella tekemään ja mielestäni KJ on siinä onnistunut hyvin. Sinun ehkä kannattaisi kysyä KJ:lta itseltään, miksei Paakkis pelaa ykkösessä, häneltä varmaan saisit aika hyvin perustellun ja asiantuntevan vastauksen... =)
Myöskään en ymmärrä mihin perustat tuon, että KJ kehuis porukan jämäkkyyttä ja huikeaa peliä joka h:tin pelin jälkeen. Otetaan lainaus kärppien sivuilta, KJ:n kommentti HIFK-pelin jälkeen:
"Ensimmäisessä erässä pelasimme hermostuneesti, ja HIFKin tekemä alivoimamaali hermostutti meitä vielä enemmän. Kahdessa seuraavassa erässä oli työnteon meininkiä, mutta maalinteko on ollut tuskaisen oloista kaksi viimeisintä peliä."
Mun mielestä tuossa ei oo kovin montaa kehuvaa sanaa... Kehui kyllä 2. ja 3. erän "työnteon meininkiä", mutta maalintekoa haukkui perään. Mikä ero siinä olisi ollut jos hän oisi sanonut, että "jätkät pelas päin persettä täydet 3 erää", jos kerran kahdessa viimeisessä erässä peli edes jotenkin piristyi? Siitä kai sen maalinteonkin pitää lähteä? Ei mun mielestä KJ tossa ole muita valmentajia huonompi. Kuuntelepa esimerkiksi SaiPan Mälkiää, lähes joka pelin jälkeen tulee kehuja joukkueelle vaikka pataan ois tullu 10-0. Ei varmaan paljon joukkuetta motivoi, jos ovat pelanneet paremmin (vaikka ilman maalejakin) ja valmentaja silti haukkuu?
Muistelen vielä Lauran joskus kaivanneen Heikkilää takaisin Kärppien peräsimeen. Ok, hyvä valmentaja hänkin, mutta katsotaanpa esimerkiksi Heikkilän tämän hetkisen joukkueen sijoitusta. Bluesilla on myös hyvä porukka kasassa, kovia pistemiehiä: Kariya, Manderville, Kohn... mutta niin vain Blues kamppailee suorasta pudotuspelipaikasta. Jalosen meriitit taas ovat aivan toisenlaiset, kuten Neuvotonkin mainitsi, SM-kulta, SM-pronssi, kaksi EM-hopeaa. En ymmärrä miten voit kiistää niiden merkityksen?Jos tänne ei saa tulla arvostelemaan valmentajaa,kun ei ole itse pelaaja tai ole alan"ammattilainen"muuten.Miksi ihmeessä tänne sitten kirjoitetaan,jos mielipiteitä ei saa esittää tosta aiheesta.Arka asia jotenkin?Mä laitan tuntemuksiani ja varmaan ne ärsyttää.Joku ämmä siellä kiekaa ja haukkuu tietämättä mistään mitään=))
Perustan kommenttini KJ:n ketjuista siihen,että katsopas ketkä sillä yleensä on aina samois ketjuis huolimatta siitä miten pelaavat.Esim. pakeista Mikkola ja Laamanen,etenkin Mikkola,eivät ole vanhalla tasollaan.Mun mielestä eivät ole olleet koko alkaneena kautena!Siellä ne silti killuu samassa ketjussa!Samaten Paakkis vaan käväs ykkösessä,huolimatta siitä,että peli piristyi heti.Killeri ei ole ollu kunnossa,ymmärrettävistä syistä,mutta hänet KJ onneksi siirsi,mutta sitäkin sai odottaa.Tokihan mäkin sen tajuan,että epäonnistumisia tulee kaikille, kukaan ei oo robotti,mutta kovin montaa huonoa peliä ei pitäs katella sellaisena aikana,jolloin vois tehdä rohkeampiakin vetoja.Ihailen Hpk:n JJ:ta tavattomasti sen takia,että hän uskaltaa heittää vaikka vilttiin tähtipelaajiaan,jos homma ei kulje.Sitä ei Kojo ikimaailmassa tekisi!Toivottavasti sait kiinni siitä,mitä yritän ny sanoa.En ole mikään termien asiantuntija.Meen niitten kans ihan viidakkoon=)
Kyllä KJ on sen verran monta kertaa huonon matsin jälkeen kehunut joukkuetta mediassa,että on alkanu ärsyttään realistina.Onko se sitten parempi,että Kojo leikkii pupua pensaikossa,joka uskoo,ettei iso paha susi syökään,ku ei se varmaan nää?;)Kyllä se susi syö kevään pleijareissa tätä menoa. Mitään kovaa kritiikkiä ei hänen suustaan kuulu silloinkaan,kun peli menee oikeesti surkeesti.Aurinkokunkku tokais haastattelus aivan oikein,että Tammisen Kärpät ei ikimaailmassa ois pelannu niin surkeesti,ku Kärpät pelas Turussa.Siinä uskon hänen olleen oikeessa,vaikka ärsyttävä tyyppi onkin.Niinku taidan olla vähän mäkin näillä palstoilla=)
Jos lähdetään katsomaan noita muiden valkkujen lausuntoja,niin niitä en kauheesti seuraa.Sen verran tiedän,että KALPAn valkku useimmiten kehuu joukkojaan ja ymmärränkin miksi.Kärppien rosteri vaan on niin hyvä,että sitä valoa vasten tarkasteltuna miesten pitää kestää kritiikkiä siinä kuin taklaamisiakin:)
Pitänee huomauttaa, että Paakkolanvaaraa on kokeiltu ykköskentässä. Tämä tapahtui HIFK-pelissä, jossa Paakkolanaavar korvasi Sahlstedtin ykkösketjussa kesken pelin. Jalonen siis reagoi ja tekee ratkaisuja myös kesken pelin.
Joukkue on tällä hetkellä jonkinlaisessa aallonpohjassa pelillisesti. Otteista paistaa väsymys ja peli-ilo tuntuu olevan hukassa. Peli on kieltämättä virkamieskiekkoa juuri nyt. Miksi näin on? Itse olen päätynyt sellaiseen johtopäätökseen, että joukkueen avainpelaajat ovat väsyneitä. Joukkueen harjoittelusta emme tiedä, mutta oletettavasti joukkue käy läpi raskainta vaihetta, jonka päämääränä on olla iskussa pudotuspeleissä. Myös loukkaantumiset ovat juuri avainpelaajia rassaavia tekijöitä, samoin maajoukkuekomennukset. Ei siis ihme, että joukkueen tärkeimmät pelaajat alisuorittaa juuri nyt. Pyörälä, Pesonen, Mikkola ja Laamanen ovat kantaaneet vastuuta todella paljon, mikä juuri nyt kantanee veroaan.
Valmentajien kommentteihin ei pidä tuijottaa. Jaloselle media on välttämätön paha, jota on siedettävä, mutta jonka kautta hän ei käy vuoropuhelua. Jalonen on erittäin huolellinen valmentaja, joka käy ottelut läpi tarkasti jälkikäteen poimien sieltä niin positiiviset kuin negatiivisetkin asiat. Nämä hän käy läpi joukkueen ja muun valmennuksen kanssa ja yleensä joukkue parantaa niillä osa-alueilla, jotka ovat edellisissä peleissä tökkineet.
Seuraava sitten vain ihan visiona. Olen itse toivonut Kärppiin yhtä laituria. Jos Kärpät saisi yhden huippulaiturin, niin keväällä ketjut voisivat olla seuraavanlaiset:
I: VahvistusX-Viuhkola-Hyvönen
Boumedienne-Lupaschuk
II: Ujcik-Bros-Pesonen
Mikkola-Laamanen
III: Mustonen-Pyörälä-Aaltonen
Jaakola-Loponen
IV: Normio-Paakkolanvaara-Aarnio
Tribuncovs-Korpikari
V: Junnila-Sahlstedt-Alikoski
Ylönen-Leinonen
Tällä hetkellä Kärppien tehot on puhtaasti ykkösen ja kakkosen varassa. Kolmosesta ja nelosesta ei tule apuja, mikä osaltaan vaikuttaa joukkueen tekemisiin.- Laura1
Oikein virkisti katella,vaikka edelleen tykkään,että Paakkis ykköseen.Muistan kyllä,että hän pelasi hetken ykkösessä,mutta miksi ei jatkossa.Kyllähän se piristi.Kakkosta en menisi muuttamaan kovinkaan radikaalisti,sen verran hyvin peli kulkee.Millaista laituria tähän aikaan olis yleensä saatavilla?Vähän epäilen,että mitään uutta miestä ei kehiin taida tulla.
Piku on ilman muuta sentteri ykkösessä.Se on hänen paikkansa ja jos sellainen ihme tapahtuis,että hän ei olisikaan kunnossa,niin Kojon on voitava laittaa hänen tilalleen joku muu,jos peli ei kulje.Tällaista mä tarkoitan sillä,että ei ihan sokeasti mene tietyillä miehillä ja nythän on se ketjujen kokeiluaika lopuillaan.Eihän sitä voi koko ajan tehdä, täytyyhän pelaajien hitsautuakin.Toisaalta toki uudet, mahdolliset loukkaantumiset,joille Kärpät tuntuu olevan todella alttiita, väkisinkin tekevät uusia kuvioita jäälle.
Varmaankin olet oikeassa siinä,että kevättä kohden on otettu kovempi harjoittelujakso,mutta tämänkin illan peli ei taivaita aukaissut.Jokrut tai joku muu menee kohta ohi piikkipaikalle.Kyyti on kylmää.
Nyt ovat vähän nimettömämmätkin joutuneet vastuuta kantamaan ja olettaisin peli-ilon olevan korkeimmillaan,kun pääsee tosissaan näyttämään.Missä on menty pieleen?Peli-ilo on melkoinen ase pelaamisessa.Se saa jaksamaan, se saa yhteishengen liekkeihin ja se tulee näkymään tuloksissa.Se on yksi oleellisimmista asioista.
Kuten jo avauksessa mainitsin olen vaan tavallinen tollukka,enkä tiedä hienompia kuvioita,mutta uskalsin tänne laittaa ajatuksiani,koska tämä on käsittääkseni juuri maallikoille tarkoitettukin,eikä alan "ammattilaisille":)
Kiitos jälleen ajatuksistasi rosewater.Niistä aina oppii jotain:) Laura1 kirjoitti:
Oikein virkisti katella,vaikka edelleen tykkään,että Paakkis ykköseen.Muistan kyllä,että hän pelasi hetken ykkösessä,mutta miksi ei jatkossa.Kyllähän se piristi.Kakkosta en menisi muuttamaan kovinkaan radikaalisti,sen verran hyvin peli kulkee.Millaista laituria tähän aikaan olis yleensä saatavilla?Vähän epäilen,että mitään uutta miestä ei kehiin taida tulla.
Piku on ilman muuta sentteri ykkösessä.Se on hänen paikkansa ja jos sellainen ihme tapahtuis,että hän ei olisikaan kunnossa,niin Kojon on voitava laittaa hänen tilalleen joku muu,jos peli ei kulje.Tällaista mä tarkoitan sillä,että ei ihan sokeasti mene tietyillä miehillä ja nythän on se ketjujen kokeiluaika lopuillaan.Eihän sitä voi koko ajan tehdä, täytyyhän pelaajien hitsautuakin.Toisaalta toki uudet, mahdolliset loukkaantumiset,joille Kärpät tuntuu olevan todella alttiita, väkisinkin tekevät uusia kuvioita jäälle.
Varmaankin olet oikeassa siinä,että kevättä kohden on otettu kovempi harjoittelujakso,mutta tämänkin illan peli ei taivaita aukaissut.Jokrut tai joku muu menee kohta ohi piikkipaikalle.Kyyti on kylmää.
Nyt ovat vähän nimettömämmätkin joutuneet vastuuta kantamaan ja olettaisin peli-ilon olevan korkeimmillaan,kun pääsee tosissaan näyttämään.Missä on menty pieleen?Peli-ilo on melkoinen ase pelaamisessa.Se saa jaksamaan, se saa yhteishengen liekkeihin ja se tulee näkymään tuloksissa.Se on yksi oleellisimmista asioista.
Kuten jo avauksessa mainitsin olen vaan tavallinen tollukka,enkä tiedä hienompia kuvioita,mutta uskalsin tänne laittaa ajatuksiani,koska tämä on käsittääkseni juuri maallikoille tarkoitettukin,eikä alan "ammattilaisille":)
Kiitos jälleen ajatuksistasi rosewater.Niistä aina oppii jotain:)Paakkolanvaaran paikka ei ole ykkösessä, ei vielä, mutta aikanaan sekin. Peli-ilolla ja näyttämisenhalulla Kärpät on elänyt koko syksyn ja nyt nuoren joukkueen venymiskyky on tullut äärirajalleen. Meillä on kuitenkin ykkösketjussa pelannut Aaltonen ja Mustonen, joiden oikea paikka on kolmosketju, ei ykkönen. Kolmosessa he auttaisivat joukkuetta tuomalla ratkaisuvoimaa ykkös- ja kakkosketjujen lisäksi. Sen sijaan he kantavat vastuuta joukkueen menestyksestä ja se rooli on nuorille pelaajille liian vaativa.
Syksyllä joukkue kulki voitosta voittoon ja positiivinen kierre vei eteenpäin. Loputtomiin ei kuitenkaan kukaan veny. Nyt ollaan tilanteessa, jossa ei voida tehdä muuta kuin odottaa loukkaantuneiden pelaajien parantumista. Sitä kautta joukkue vahvistuu, pelaajat voivat palata omille paikoilleen kokoonpanossa, eikä vastuu paina kohtuuttomasti tiettyjä pelaajia, joilta on vaadittu jo nyt lähes kohtuuttomasti. Nyt tarvitaan malttia. Jos meidän nuoret pelaajat pystyvät pelaamaan jo ykkösessä, niin peltessaan kolmosessa he ovat parhaita sarjassa sillä paikalla. Joukkue on iskukykyinen, mutta se sairastuvalla oleva kentällinen tarvitaan kaukaloon, jotta menestystä tulisi.
Eikä sitten pidä vähätellä itseään. Vaatimattomuus kaunistaa, mutta saman tekee kylmä kahvi.- Laura1
rosewater kirjoitti:
Paakkolanvaaran paikka ei ole ykkösessä, ei vielä, mutta aikanaan sekin. Peli-ilolla ja näyttämisenhalulla Kärpät on elänyt koko syksyn ja nyt nuoren joukkueen venymiskyky on tullut äärirajalleen. Meillä on kuitenkin ykkösketjussa pelannut Aaltonen ja Mustonen, joiden oikea paikka on kolmosketju, ei ykkönen. Kolmosessa he auttaisivat joukkuetta tuomalla ratkaisuvoimaa ykkös- ja kakkosketjujen lisäksi. Sen sijaan he kantavat vastuuta joukkueen menestyksestä ja se rooli on nuorille pelaajille liian vaativa.
Syksyllä joukkue kulki voitosta voittoon ja positiivinen kierre vei eteenpäin. Loputtomiin ei kuitenkaan kukaan veny. Nyt ollaan tilanteessa, jossa ei voida tehdä muuta kuin odottaa loukkaantuneiden pelaajien parantumista. Sitä kautta joukkue vahvistuu, pelaajat voivat palata omille paikoilleen kokoonpanossa, eikä vastuu paina kohtuuttomasti tiettyjä pelaajia, joilta on vaadittu jo nyt lähes kohtuuttomasti. Nyt tarvitaan malttia. Jos meidän nuoret pelaajat pystyvät pelaamaan jo ykkösessä, niin peltessaan kolmosessa he ovat parhaita sarjassa sillä paikalla. Joukkue on iskukykyinen, mutta se sairastuvalla oleva kentällinen tarvitaan kaukaloon, jotta menestystä tulisi.
Eikä sitten pidä vähätellä itseään. Vaatimattomuus kaunistaa, mutta saman tekee kylmä kahvi."Jos meidän nuoret pelaajat pystyvät pelaamaan jo ykkösessä, niin peltessaan kolmosessa he ovat parhaita sarjassa sillä paikalla." Tuo jos mikä on valoisa näkemys:)Noinkin asian voi tosiaan nähdä!Paakkis on mielestäni joukkueen tukirankoja.Aivan upea pelaaja,jolla on ruusuinen tulevaisuus edessä. Kumpa toi Kojo ny vaan menis siihen tuttuun Kärppään,eli liikkuvaan ja iloisesti hyökkäävään. Se on ainut tapa,jolla peli on sekä viihdyttävää, että tuottavaa maalien muodoissa. Ainahan pelit sisältävät riskinsä,mutta kilpikonniksi Kärppiä ei ole syytä laittaa. Nopeus on Kärppien valtti ollut aina ja siihen lisättynä taito.Kojo on kahjo,jos ei näitä avuja käytä!
Kohtahan tuo kuukausi taas vaihtuu,reilun parin viikon päästä,mutta jos samalla tavalla rämmitään,niin ollaanko jo kuinka myöhässä,henkiseltäkin kantilta,vaikka vanhat tähdet palaisivatki?Sitä pelkään.
Mitä tulee kylmään kahviin,en juo edes kuumaa;)) Laura1 kirjoitti:
"Jos meidän nuoret pelaajat pystyvät pelaamaan jo ykkösessä, niin peltessaan kolmosessa he ovat parhaita sarjassa sillä paikalla." Tuo jos mikä on valoisa näkemys:)Noinkin asian voi tosiaan nähdä!Paakkis on mielestäni joukkueen tukirankoja.Aivan upea pelaaja,jolla on ruusuinen tulevaisuus edessä. Kumpa toi Kojo ny vaan menis siihen tuttuun Kärppään,eli liikkuvaan ja iloisesti hyökkäävään. Se on ainut tapa,jolla peli on sekä viihdyttävää, että tuottavaa maalien muodoissa. Ainahan pelit sisältävät riskinsä,mutta kilpikonniksi Kärppiä ei ole syytä laittaa. Nopeus on Kärppien valtti ollut aina ja siihen lisättynä taito.Kojo on kahjo,jos ei näitä avuja käytä!
Kohtahan tuo kuukausi taas vaihtuu,reilun parin viikon päästä,mutta jos samalla tavalla rämmitään,niin ollaanko jo kuinka myöhässä,henkiseltäkin kantilta,vaikka vanhat tähdet palaisivatki?Sitä pelkään.
Mitä tulee kylmään kahviin,en juo edes kuumaa;))Tuo Kärppien materiaalin laajuus on suhteellista. Onhan se materiaali laadukas ja laajakin, mutta kuluvalla kaudella loukkaantumiset ovat osuneet koko lailla joukkueen tärkeimpiin pelaajiin. Chiodo, Hyvönen, Viuhkola ja nyt Bros, Lupaschuk ja Boumedienne ovat periaatteessa joukkueen syömähampaat. Näitä pelaajia ei korvata, eikä näille pelaajille löydy korvaajia, vaikka vahvistuksia hommattaisiinkin.
Joukkue varmasti palaa liikkuvaan taitokiekkoon heti kun kokoonpanoon saadaan parhaat pelaajat mukaan. Aikaa riittää myös siihen, että peli saadaan kuosiin kauden tärkeimpiin peleihin mennessä. Tietenkin ihmtyttää miksei yhteistyötä Hokin kanssa ole hyödynnetty juuri lainkaan. Hokin pelaajia on käynyt muissa liigaseuroissa, niin miksei sieltä olisi saatu Kärpillekin apua. Nyt maltti on tärkeintä, ei saa pilata hyvää asiaa hosumalla.- Laura1
rosewater kirjoitti:
Tuo Kärppien materiaalin laajuus on suhteellista. Onhan se materiaali laadukas ja laajakin, mutta kuluvalla kaudella loukkaantumiset ovat osuneet koko lailla joukkueen tärkeimpiin pelaajiin. Chiodo, Hyvönen, Viuhkola ja nyt Bros, Lupaschuk ja Boumedienne ovat periaatteessa joukkueen syömähampaat. Näitä pelaajia ei korvata, eikä näille pelaajille löydy korvaajia, vaikka vahvistuksia hommattaisiinkin.
Joukkue varmasti palaa liikkuvaan taitokiekkoon heti kun kokoonpanoon saadaan parhaat pelaajat mukaan. Aikaa riittää myös siihen, että peli saadaan kuosiin kauden tärkeimpiin peleihin mennessä. Tietenkin ihmtyttää miksei yhteistyötä Hokin kanssa ole hyödynnetty juuri lainkaan. Hokin pelaajia on käynyt muissa liigaseuroissa, niin miksei sieltä olisi saatu Kärpillekin apua. Nyt maltti on tärkeintä, ei saa pilata hyvää asiaa hosumalla.Nyt alko näkymään jo LUONNETTA Kärpiltä,joten enpäs moiti tällä erää KJ:ta.Vaikka kenties joku toinen valkku sais Kärpistä enemmän silti irti.Tällä raajarikolla sakilla pelatessa saa valkku tosiaan olla ihmeidentekijä,jotta ois voitettu.Mä kyl loppuun asti toivoin Kärppien sittenkin kääntävän pelin,mutta toivominen ja totuus on kaksi eri asiaa.Ylpeä pitää olla pojista.Hävittiin niin,että ei edes harmita!
Oon käsittäny,että KJ on arka kokeilemaan uusia juttuja ja uusia pelaajia.Siis sellaisia,joilla ei vielä ole ns.nimeä.Ehkä tuo johtuu siitä,että kokeiluja sieltä ei tehdä.Heikkilä oli rohkeampi nuorten pelaajien kanssa.Mä muuten oisin valmis ottamaan hänet takas valkuksi Kärpille,jos se ois mahdollista.Uskoisin,että vois tehdä paljonkin tällä tasolla.Blues ainakin nousi hienosti,mutta lieneekö tieto siitä,että valkku lopettaa vaikuttanut illan peliin..ehkä. Laura1 kirjoitti:
Nyt alko näkymään jo LUONNETTA Kärpiltä,joten enpäs moiti tällä erää KJ:ta.Vaikka kenties joku toinen valkku sais Kärpistä enemmän silti irti.Tällä raajarikolla sakilla pelatessa saa valkku tosiaan olla ihmeidentekijä,jotta ois voitettu.Mä kyl loppuun asti toivoin Kärppien sittenkin kääntävän pelin,mutta toivominen ja totuus on kaksi eri asiaa.Ylpeä pitää olla pojista.Hävittiin niin,että ei edes harmita!
Oon käsittäny,että KJ on arka kokeilemaan uusia juttuja ja uusia pelaajia.Siis sellaisia,joilla ei vielä ole ns.nimeä.Ehkä tuo johtuu siitä,että kokeiluja sieltä ei tehdä.Heikkilä oli rohkeampi nuorten pelaajien kanssa.Mä muuten oisin valmis ottamaan hänet takas valkuksi Kärpille,jos se ois mahdollista.Uskoisin,että vois tehdä paljonkin tällä tasolla.Blues ainakin nousi hienosti,mutta lieneekö tieto siitä,että valkku lopettaa vaikuttanut illan peliin..ehkä.On totta, että Heikkilä peluutti nuoria pelaajia rohkeammin kuin mitä Jalonen tekee. Mutta tässä kohdassa on hyvä huomioida se, että Heikkilällä oli seuraavanlaiset nuoret poimittavana; Joni Pitkänen, Jussi Jokinen, Lasse Kukkonen, Mika Pyörälä, Janne Pesonen, Pekka Saarenheimo, Juha-Pekka Haataja, Tomi Mustonen, Topi Jaakola ja Henrik Juntunen. Itse pidän näitä Kärppien -83:a lahjakkaimpana ryhmänä Suomessa sitten Tapparan -68:en. Jalosella ei vastaavanlaisia lahjakkuuksia juuri ole kohdalle osunut, Juhamatti Aaltosta lukuunottamatta, joka kyllä saa kiitettävästi vastuuta.
Jalosen kohdalla on myös hyvä huomioida se, että ensimmäisellä kaudellaan hän haki hyvinkin pitkään mieleisiä ketjuja. Vaikka toimivia kokonaisuuksia löytyi useita (esim Jokinen-Saarenheimo-Pesonen), niin hän hajoitti ne ja pisti ketjut aika ajoin uusiksi. Itse näin sen valmentajan kokeiluna ja pelaajamateriaaliin tutustumisena. Viime kaudella ja kuluvalla kaudella Jalonen on pyrkinyt pitämään ketjut staattisina eli muutoksia on tehty mahdollisimman vähän. Tosin nyt loukkaantumisia on niin paljon ettei alkuperäisistä ketjuista ole ehjänä enää ensimmäinenkään.
Tällä hetkellä joukkueen pahin akilleen kantapää on maalinteko. Pyörälä ja Pesonen tuntuvat hukanneen maalijyvänsä ja sitä kautta joukkueen hyökkäys tuntuu totaalisesti menettäneen tehonsa. Puolustus ampuu satunnaisia maaleja, mutta sieltäkään ei tunnu maaleja voittoihin asti tulevan. Muuta syytä en itse keksi kuin väsymys, joka painaa nimenomaan joukkueen runkopelaajien jaloissa, sillä he urakoivat paljon erikoistilanteissa, joita tällä kaudella on tullut varsin runsaasti nollatoleranssin takia.- Laura1
rosewater kirjoitti:
On totta, että Heikkilä peluutti nuoria pelaajia rohkeammin kuin mitä Jalonen tekee. Mutta tässä kohdassa on hyvä huomioida se, että Heikkilällä oli seuraavanlaiset nuoret poimittavana; Joni Pitkänen, Jussi Jokinen, Lasse Kukkonen, Mika Pyörälä, Janne Pesonen, Pekka Saarenheimo, Juha-Pekka Haataja, Tomi Mustonen, Topi Jaakola ja Henrik Juntunen. Itse pidän näitä Kärppien -83:a lahjakkaimpana ryhmänä Suomessa sitten Tapparan -68:en. Jalosella ei vastaavanlaisia lahjakkuuksia juuri ole kohdalle osunut, Juhamatti Aaltosta lukuunottamatta, joka kyllä saa kiitettävästi vastuuta.
Jalosen kohdalla on myös hyvä huomioida se, että ensimmäisellä kaudellaan hän haki hyvinkin pitkään mieleisiä ketjuja. Vaikka toimivia kokonaisuuksia löytyi useita (esim Jokinen-Saarenheimo-Pesonen), niin hän hajoitti ne ja pisti ketjut aika ajoin uusiksi. Itse näin sen valmentajan kokeiluna ja pelaajamateriaaliin tutustumisena. Viime kaudella ja kuluvalla kaudella Jalonen on pyrkinyt pitämään ketjut staattisina eli muutoksia on tehty mahdollisimman vähän. Tosin nyt loukkaantumisia on niin paljon ettei alkuperäisistä ketjuista ole ehjänä enää ensimmäinenkään.
Tällä hetkellä joukkueen pahin akilleen kantapää on maalinteko. Pyörälä ja Pesonen tuntuvat hukanneen maalijyvänsä ja sitä kautta joukkueen hyökkäys tuntuu totaalisesti menettäneen tehonsa. Puolustus ampuu satunnaisia maaleja, mutta sieltäkään ei tunnu maaleja voittoihin asti tulevan. Muuta syytä en itse keksi kuin väsymys, joka painaa nimenomaan joukkueen runkopelaajien jaloissa, sillä he urakoivat paljon erikoistilanteissa, joita tällä kaudella on tullut varsin runsaasti nollatoleranssin takia.Kyllähän kieltämättä nimeä löytyy ja nyt,kun jo tiedämme millaisia pelimiehiä heistä on kuoriutunut. Niinhän asiaa tuntevammat tahot murehtii,että juniorikoulutus olisi jotenkin pielessä. En tiedä sitä sektoria tämänkään vertaa,joten en kykene siitä mitenkää keskustelemaankaan syvemmin. Näin maallikkona vaan tupsahtaa mieleen,että uskoisin siellä kuitenkin uinuvan pelimiehiä,joita liiga tarvitsee. Onko sitten piilevät kyvyt jääneet huomaamatta joko heidän valkultaan tai jopa Karilta.Jos peluutetaan väärin,niin eihän pelaajan potentiaalinen lahjakkuus tule näkymään. Joskus miettiny sitäkin,että mistä ihmeestä loppujen lopuksi juniorivalkut tietää mikä on jonkun pelipaikka.Miten aloittelijaa ja kehittyvää pelaajaa voi istuttaa mihinkään.Ehkä niin ei tehdäkään vaan pelipaikkaa vaihdellaan ja katsotaan ajan kanssa.Ainakin kuulostaisi järkevämmältä vaihtoehdolta.Pelkään nääs,että joku pelaaja ei pelaa omalla tontillaan vaan ois parempi muualla!Muistelisin,että ihan ammattilaistasollakin rapakon takana oli jokin haastattelu,jossa pelaajan paikanvaihdos sai ihmeitä aikaan.En vaan muista kenestä olikaan kyse.Aikamoinen vastuu noilla valmentajilla kyllä kieltämättä on.Paljon vartijoina.
Varmasti tuo jatkuva loukkaantumislista syö joukkuetta ja väsykin iskee käpälään,mutta vaivansa kaikilla ja tällaiseenkin pitäisi jotenkin kyetä varautua silti.Eilinen suuntaus vaikutti hyvälle.Ehkä sieltä lähtee sittenkin se peli-ilon kipinäkin leimahtamaan vielä.
Lukaisin Petteri Sihvosen analyysin KJ:sta.Hänen mielestään KJ on uhka nro 1.Tiedostava 90-luvun valkku,joka pitäytyy silti liikaa vanhaan.Kärpät on kuulemma kuin auto,jossa käsijarru päällä.Mun on myönnettävä,että tossa kässäri-jutussa on tuntemukseni aivan samat. - omari
Laura1 kirjoitti:
Kyllähän kieltämättä nimeä löytyy ja nyt,kun jo tiedämme millaisia pelimiehiä heistä on kuoriutunut. Niinhän asiaa tuntevammat tahot murehtii,että juniorikoulutus olisi jotenkin pielessä. En tiedä sitä sektoria tämänkään vertaa,joten en kykene siitä mitenkää keskustelemaankaan syvemmin. Näin maallikkona vaan tupsahtaa mieleen,että uskoisin siellä kuitenkin uinuvan pelimiehiä,joita liiga tarvitsee. Onko sitten piilevät kyvyt jääneet huomaamatta joko heidän valkultaan tai jopa Karilta.Jos peluutetaan väärin,niin eihän pelaajan potentiaalinen lahjakkuus tule näkymään. Joskus miettiny sitäkin,että mistä ihmeestä loppujen lopuksi juniorivalkut tietää mikä on jonkun pelipaikka.Miten aloittelijaa ja kehittyvää pelaajaa voi istuttaa mihinkään.Ehkä niin ei tehdäkään vaan pelipaikkaa vaihdellaan ja katsotaan ajan kanssa.Ainakin kuulostaisi järkevämmältä vaihtoehdolta.Pelkään nääs,että joku pelaaja ei pelaa omalla tontillaan vaan ois parempi muualla!Muistelisin,että ihan ammattilaistasollakin rapakon takana oli jokin haastattelu,jossa pelaajan paikanvaihdos sai ihmeitä aikaan.En vaan muista kenestä olikaan kyse.Aikamoinen vastuu noilla valmentajilla kyllä kieltämättä on.Paljon vartijoina.
Varmasti tuo jatkuva loukkaantumislista syö joukkuetta ja väsykin iskee käpälään,mutta vaivansa kaikilla ja tällaiseenkin pitäisi jotenkin kyetä varautua silti.Eilinen suuntaus vaikutti hyvälle.Ehkä sieltä lähtee sittenkin se peli-ilon kipinäkin leimahtamaan vielä.
Lukaisin Petteri Sihvosen analyysin KJ:sta.Hänen mielestään KJ on uhka nro 1.Tiedostava 90-luvun valkku,joka pitäytyy silti liikaa vanhaan.Kärpät on kuulemma kuin auto,jossa käsijarru päällä.Mun on myönnettävä,että tossa kässäri-jutussa on tuntemukseni aivan samat.että Baxter on jääkiekon uhka numero yksi Sihvosen mielestä.
On turha laittaa KooJiin syyksi jos junnuista ei tällä hetkellä löydy pelimiehiä. Heikkilällä oli helpot oltavat koska Tamminen ja silloinen juniorimylly koulivat 80-luvun alussa syntyneistä lahjakkaista junnuista niin monta kovaa pelimiestä (Viuhkola, Kukkonen, Jaakola, Pitkänen, Jokinen, Saarenheimo, Pyörälä, Haataja, Mustonen, Pesonen, Juntunen, Ylönen, Aarnio). Helppo siinä on nostella poikia ylemmälle sarjatasolle. Eipä ole Heikkilän meriitit juuri päätä huimanneet kun käytössä ei enää olekaan lahjakasta ikäluokkaa. - Laura1
Laura1 kirjoitti:
Kyllähän kieltämättä nimeä löytyy ja nyt,kun jo tiedämme millaisia pelimiehiä heistä on kuoriutunut. Niinhän asiaa tuntevammat tahot murehtii,että juniorikoulutus olisi jotenkin pielessä. En tiedä sitä sektoria tämänkään vertaa,joten en kykene siitä mitenkää keskustelemaankaan syvemmin. Näin maallikkona vaan tupsahtaa mieleen,että uskoisin siellä kuitenkin uinuvan pelimiehiä,joita liiga tarvitsee. Onko sitten piilevät kyvyt jääneet huomaamatta joko heidän valkultaan tai jopa Karilta.Jos peluutetaan väärin,niin eihän pelaajan potentiaalinen lahjakkuus tule näkymään. Joskus miettiny sitäkin,että mistä ihmeestä loppujen lopuksi juniorivalkut tietää mikä on jonkun pelipaikka.Miten aloittelijaa ja kehittyvää pelaajaa voi istuttaa mihinkään.Ehkä niin ei tehdäkään vaan pelipaikkaa vaihdellaan ja katsotaan ajan kanssa.Ainakin kuulostaisi järkevämmältä vaihtoehdolta.Pelkään nääs,että joku pelaaja ei pelaa omalla tontillaan vaan ois parempi muualla!Muistelisin,että ihan ammattilaistasollakin rapakon takana oli jokin haastattelu,jossa pelaajan paikanvaihdos sai ihmeitä aikaan.En vaan muista kenestä olikaan kyse.Aikamoinen vastuu noilla valmentajilla kyllä kieltämättä on.Paljon vartijoina.
Lukaisin Petteri Sihvosen analyysin KJ:sta.Hänen mielestään KJ on uhka nro 1.Tiedostava 90-luvun valkku,joka pitäytyy silti liikaa vanhaan.Kärpät on kuulemma kuin auto,jossa käsijarru päällä.Mun on myönnettävä,että tossa kässäri-jutussa on tuntemukseni aivan samat.Kyse oli siis siinä Sihvosen analyysissa Kärppien menestyksestä ja sen suurimmasta uhasta nro 1 eli Kojosta.Mielenkiintoinen artikkeli kieltämättä.Täytyy sanoa,että aika aneeminen ois toimittajapuoli Suomessa ilman tätä Petteriä:)
Mun mielestä Heikkilä on luovinut hienosti Bluesin suosta!Edelleenkään en kinaa kenellä paras juniorimylly ja missä,kun en asiaan oo perehtynyt,mutta Blues on ihan toisella ilmeellä ollu Kaken valmennuksessa!Nyt tuntuu,kuin Bluesin johto katkaisis kaulaa kultamunia munivalta hanhelta*heh*kun pistävät Kaken ulos.Pitkän matkan suunnitelma,eli 3vuoden strategia heitetään ny helkkariin ja se tulee näkymään ensi kaudella Bluesissa, olen siitä varma. - omari
Laura1 kirjoitti:
Kyse oli siis siinä Sihvosen analyysissa Kärppien menestyksestä ja sen suurimmasta uhasta nro 1 eli Kojosta.Mielenkiintoinen artikkeli kieltämättä.Täytyy sanoa,että aika aneeminen ois toimittajapuoli Suomessa ilman tätä Petteriä:)
Mun mielestä Heikkilä on luovinut hienosti Bluesin suosta!Edelleenkään en kinaa kenellä paras juniorimylly ja missä,kun en asiaan oo perehtynyt,mutta Blues on ihan toisella ilmeellä ollu Kaken valmennuksessa!Nyt tuntuu,kuin Bluesin johto katkaisis kaulaa kultamunia munivalta hanhelta*heh*kun pistävät Kaken ulos.Pitkän matkan suunnitelma,eli 3vuoden strategia heitetään ny helkkariin ja se tulee näkymään ensi kaudella Bluesissa, olen siitä varma.on vuoden 2004 jälkeen muninut? Kaksinkertaisen Venäjän mestarin luotsiminen pronssille 2005 ja Kärpille putoaminen viime keväänä Bluesin peräsimessä (olisi luullut että Heikkilä olisi tiennyt mitkä keinot tepsii Kärppiin). Tällä hetkellä liigassa viides sija, TPS ja HIFK 2 pisteen päässä. Joulutauon jälkeen 10 pelatusta ottelusta 16 pistettä. Menestystä ei tullut ekana vuonna eikä toisena näytä juuri paremmalta joten ei mikään ihme ettei Bluesin johtoporras käytä optiopykälää.
- Laura1
omari kirjoitti:
on vuoden 2004 jälkeen muninut? Kaksinkertaisen Venäjän mestarin luotsiminen pronssille 2005 ja Kärpille putoaminen viime keväänä Bluesin peräsimessä (olisi luullut että Heikkilä olisi tiennyt mitkä keinot tepsii Kärppiin). Tällä hetkellä liigassa viides sija, TPS ja HIFK 2 pisteen päässä. Joulutauon jälkeen 10 pelatusta ottelusta 16 pistettä. Menestystä ei tullut ekana vuonna eikä toisena näytä juuri paremmalta joten ei mikään ihme ettei Bluesin johtoporras käytä optiopykälää.
se vaatii aikaa,että saadaan homma raiteilleen.Blueshan on ollut hunningolla jo pitkään.Ei sellaista suuntaa niin vain muuteta.Kärpäthän on ollut hyvässä valmennuksessa ja tietysti on syytä mainita myös aurinkokuninkaan panos osaltaan.Silti väitän,että Heikkilän Kari on huomattavasti parempi valkku kuin Kojo ja näitä molempia ylivertaisesti parempi ja koko liigan paras on Jukka Jalonen. Heh..vähän vaikeehan se on erilaisia valkkuja vertailla,mutta tämmösellä maallikolla sekin sujuu kuin leikki;))
Laura1 kirjoitti:
Lukaisin Petteri Sihvosen analyysin KJ:sta.Hänen mielestään KJ on uhka nro 1.Tiedostava 90-luvun valkku,joka pitäytyy silti liikaa vanhaan.Kärpät on kuulemma kuin auto,jossa käsijarru päällä.Mun on myönnettävä,että tossa kässäri-jutussa on tuntemukseni aivan samat.Junioreissa on eroja, itse asiassa huimia eroja. Jokin joukkue vain pursuaa lahjakkuuksia ja toisesta ikäryhmästä ne puuttuvat täysin. Tässä voi vaikuttaa sellainen kannustava tekijä, että yksikin lahjakas pelaaja auttaa muita kehittymään, jolloin pelaajien keskinäinen kilpailu kirittää joukkueen kaikkia pelaajia. Kun tätä tapahtuu useita vuosia pelaajien varttuessa samassa joukkueessa, lopputulos voi olla uskomaton.
Itse en arvosta Sihvosta. Hän on juuri tyypillinen kirjoittaja, joka ei tunnu näkevän metsää puilta. Mieshän vaati Nuori-Suomi projektin lopettamista, koska se oli haitallinen suomalaiselle jääkiekolle tulosten jatkuvasti heikentyessä. No viime kaudella Suomi voitti mitalin kaikissa ikäryhmissä ja kausi oli menestykseltään Suomen paras. Se siitä Sihvosen kyvystä analysoida jääkiekon tilaa.
Yleensäkin kirjoittajan taitoa on hyvä mitata sen mukaan, miten hän pystyy ennakoimaan tulevaa näkemänsä perusteella. Sihvonen osaa analysoida pelitaktisesti hyvin ottelut. Siinä hän on pätevä. Sihvosen kohdalla ongelmat tulee eteen heti, kun hän alkaa ennakoida tulevaa. Siinä hän menee metsään joka ainoa kerta. Hän on niin oman taktisen tietämyksensä pauloissa, että häneltä jää huomiotta monet muut oleelliset tekijät.
Pelikirja (mikä on toisin sanoen sama kuin taktiikka siis täysi synonyymi) on tietysti tärkeä. Ottelun tulokseen vaikuttaa pelikirjan lisäksi joukkueen fyysinen tila, henkinen tila, peluutus ja viisikkopeli ja valmentajan kokemus 8niin vastustajista kuin omasta joukkueesta). Doug Shedden voi peluuttaa joukkuettaan huonolla taktiikalla, mutta hän osaa ottaa joukkueistaan paljon irti ja hänen joukkueensa ovat henkisesti hyvässä vireessä ottelupäivinä. Nekin on valmentajille kuuluvia taitoja, jotka vaikuttavat ottelutuloksiin.
Sihvonen esimerkiksi ennusti ettei Ässät pääse keväällä 06 pudotuspeleihin, valitettavasti pääsi. Doug Shedden oli Sihvosen mielestä fiasko HIFK:ssa ja samoin Jokereissa. Molemmat joukkueet ovat pelanneet Sheddenin komennossa jokseenkin kiitettävästi. Pietilästä ei kuulemma ole enää valmentajaksi, Westerlundin pelikirja oli kuulemma vanhentunut Leijonissa viime kaudella ja muitakin esimerkkejä on. Sihvonen osaa kertoa miksi HPK voitti mestaruuden viime keväänä, mutta hän ei pysty kertomaan kuka voittaa mestaruuden tänä keväänä ja miksi. Vaatiiko tuo taitoa? Kyllä jälkiviisastelu minultakin onnistuu...(jos joku julkaisu kaipaa Sihvosen tasoista kirjoittelijaa niin täällä olisi tarjolla...)omari kirjoitti:
on vuoden 2004 jälkeen muninut? Kaksinkertaisen Venäjän mestarin luotsiminen pronssille 2005 ja Kärpille putoaminen viime keväänä Bluesin peräsimessä (olisi luullut että Heikkilä olisi tiennyt mitkä keinot tepsii Kärppiin). Tällä hetkellä liigassa viides sija, TPS ja HIFK 2 pisteen päässä. Joulutauon jälkeen 10 pelatusta ottelusta 16 pistettä. Menestystä ei tullut ekana vuonna eikä toisena näytä juuri paremmalta joten ei mikään ihme ettei Bluesin johtoporras käytä optiopykälää.
Nyt kannattaa muistaa se, että kausi on vielä kesken, joten kultamunista ei vielä kannata puhua. Sen voi toki mainita, että tälläkin kaudella Bluesissa on muutama pelaaja pelannut toistaiseksi uransa parasta jääkiekkoa Heikkilän alaisuudessa, ainakin Ben-Amour ja Lehtonen.
- ja molemmat
rosewater kirjoitti:
Nyt kannattaa muistaa se, että kausi on vielä kesken, joten kultamunista ei vielä kannata puhua. Sen voi toki mainita, että tälläkin kaudella Bluesissa on muutama pelaaja pelannut toistaiseksi uransa parasta jääkiekkoa Heikkilän alaisuudessa, ainakin Ben-Amour ja Lehtonen.
pitkään poissa,Ben-Amor loppukauden. Lehtosesta tulee vielä huippupelaaja,mutta onko Heikkilällä osuuta asiaan,epäilen.
- Laura1
rosewater kirjoitti:
Junioreissa on eroja, itse asiassa huimia eroja. Jokin joukkue vain pursuaa lahjakkuuksia ja toisesta ikäryhmästä ne puuttuvat täysin. Tässä voi vaikuttaa sellainen kannustava tekijä, että yksikin lahjakas pelaaja auttaa muita kehittymään, jolloin pelaajien keskinäinen kilpailu kirittää joukkueen kaikkia pelaajia. Kun tätä tapahtuu useita vuosia pelaajien varttuessa samassa joukkueessa, lopputulos voi olla uskomaton.
Itse en arvosta Sihvosta. Hän on juuri tyypillinen kirjoittaja, joka ei tunnu näkevän metsää puilta. Mieshän vaati Nuori-Suomi projektin lopettamista, koska se oli haitallinen suomalaiselle jääkiekolle tulosten jatkuvasti heikentyessä. No viime kaudella Suomi voitti mitalin kaikissa ikäryhmissä ja kausi oli menestykseltään Suomen paras. Se siitä Sihvosen kyvystä analysoida jääkiekon tilaa.
Yleensäkin kirjoittajan taitoa on hyvä mitata sen mukaan, miten hän pystyy ennakoimaan tulevaa näkemänsä perusteella. Sihvonen osaa analysoida pelitaktisesti hyvin ottelut. Siinä hän on pätevä. Sihvosen kohdalla ongelmat tulee eteen heti, kun hän alkaa ennakoida tulevaa. Siinä hän menee metsään joka ainoa kerta. Hän on niin oman taktisen tietämyksensä pauloissa, että häneltä jää huomiotta monet muut oleelliset tekijät.
Pelikirja (mikä on toisin sanoen sama kuin taktiikka siis täysi synonyymi) on tietysti tärkeä. Ottelun tulokseen vaikuttaa pelikirjan lisäksi joukkueen fyysinen tila, henkinen tila, peluutus ja viisikkopeli ja valmentajan kokemus 8niin vastustajista kuin omasta joukkueesta). Doug Shedden voi peluuttaa joukkuettaan huonolla taktiikalla, mutta hän osaa ottaa joukkueistaan paljon irti ja hänen joukkueensa ovat henkisesti hyvässä vireessä ottelupäivinä. Nekin on valmentajille kuuluvia taitoja, jotka vaikuttavat ottelutuloksiin.
Sihvonen esimerkiksi ennusti ettei Ässät pääse keväällä 06 pudotuspeleihin, valitettavasti pääsi. Doug Shedden oli Sihvosen mielestä fiasko HIFK:ssa ja samoin Jokereissa. Molemmat joukkueet ovat pelanneet Sheddenin komennossa jokseenkin kiitettävästi. Pietilästä ei kuulemma ole enää valmentajaksi, Westerlundin pelikirja oli kuulemma vanhentunut Leijonissa viime kaudella ja muitakin esimerkkejä on. Sihvonen osaa kertoa miksi HPK voitti mestaruuden viime keväänä, mutta hän ei pysty kertomaan kuka voittaa mestaruuden tänä keväänä ja miksi. Vaatiiko tuo taitoa? Kyllä jälkiviisastelu minultakin onnistuu...(jos joku julkaisu kaipaa Sihvosen tasoista kirjoittelijaa niin täällä olisi tarjolla...)Tuohon junioripuoleen vähän huono sanomaan juuta,jaata tai eitä,mut Petteristä oma näkemys. Olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä,että Hpk on tällä hetkellä liigan tehokkain,vaikkakaan ei ole ny piikkipaikalla.Se ei kuitenkaan ole kaiken mitta.Hpk on tehnyt hemmetin hyviä hankintoja ulkomailta kaikesta kohusta huolimatta ja monen muun lailla pelkään,että se myös näkyy kun pleijarit alkaa,siis meille muille melkoisen hyytävästi.Hpk on mun silmissä suurin ehdokas finaaliin ja se toinen todennäk.Kärpät,JOS Kojo panostaa enemmän siihen hyökkäyspuoleen,josta Kärpät on ollut kuuluisa.Hyökkäysvoittoisestihan muuten JJ:kin satsaaa ritareissa.Kannattaa toisen sukunimikaiman apinoida tuota:)Uskon,että Tarkki ei petä.Jos Kojo painottaa puolustusta hyökkäyksen kustannuksella,niin se on soromnoo!
Petterin kans olin samaa mieltä tuosta käsijarru päällä pelaamisesta Kärpissä tällä hetkellä.Sitä se on ollut.Aivan kuin viimeinen vaihde puuttuiski tai strategia lyö kapuloita rattaisiin.Eikä koko ajan jankata sairaslistasta.Kolmen ketjulla menee ny miten menee ja nähtävästi voi paalupaikkakin karata,mutta se ei ole ykkösasia,vaan pelin uomiin saaminen.
Kyllähän meistä kaikki ovat tainneet nähdä,että Petterin ennustajan kyvyt eivät ole kadehdittavat,mutta täyttä pellen pukua en missään tapauksessa kaverille antaisi.Hänenlaistaan sivaltajaa lätkä ehdottomasti tarvitsee ja olen siitä aivan varma,että suurimmatkin Sihvosen inhoajat lukevat AINA hänen artikkelinsa=)!
Itselleni tilasin Jääkiekkolehden kotiin,joten täytyypi tutustella minkälainen sisus siinä on:)
Sihvosella on hyvät ja huonot puolensa ja kieltämättä välillä pursuu korvistakin pelikirjaa=)Vähän samaan tapaan ku yhdes vaihees puhuttiin koko ajan tahtotilasta.voi juma!Onneksi se on tainnu kadota, ainakaan sitä ei enää sarkaa ei enää paljon viljellä.
Petteri aiheuttaa keskustelua ja se on aina positiivinen asia.Kuvittelepa muuten sellaista tilannetta,että Sihvosta ei olisi.Mun visioissani olisi aika tyhjä tila ja paljon hiljaisuutta:) - ttulio
Laura1 kirjoitti:
Tuohon junioripuoleen vähän huono sanomaan juuta,jaata tai eitä,mut Petteristä oma näkemys. Olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä,että Hpk on tällä hetkellä liigan tehokkain,vaikkakaan ei ole ny piikkipaikalla.Se ei kuitenkaan ole kaiken mitta.Hpk on tehnyt hemmetin hyviä hankintoja ulkomailta kaikesta kohusta huolimatta ja monen muun lailla pelkään,että se myös näkyy kun pleijarit alkaa,siis meille muille melkoisen hyytävästi.Hpk on mun silmissä suurin ehdokas finaaliin ja se toinen todennäk.Kärpät,JOS Kojo panostaa enemmän siihen hyökkäyspuoleen,josta Kärpät on ollut kuuluisa.Hyökkäysvoittoisestihan muuten JJ:kin satsaaa ritareissa.Kannattaa toisen sukunimikaiman apinoida tuota:)Uskon,että Tarkki ei petä.Jos Kojo painottaa puolustusta hyökkäyksen kustannuksella,niin se on soromnoo!
Petterin kans olin samaa mieltä tuosta käsijarru päällä pelaamisesta Kärpissä tällä hetkellä.Sitä se on ollut.Aivan kuin viimeinen vaihde puuttuiski tai strategia lyö kapuloita rattaisiin.Eikä koko ajan jankata sairaslistasta.Kolmen ketjulla menee ny miten menee ja nähtävästi voi paalupaikkakin karata,mutta se ei ole ykkösasia,vaan pelin uomiin saaminen.
Kyllähän meistä kaikki ovat tainneet nähdä,että Petterin ennustajan kyvyt eivät ole kadehdittavat,mutta täyttä pellen pukua en missään tapauksessa kaverille antaisi.Hänenlaistaan sivaltajaa lätkä ehdottomasti tarvitsee ja olen siitä aivan varma,että suurimmatkin Sihvosen inhoajat lukevat AINA hänen artikkelinsa=)!
Itselleni tilasin Jääkiekkolehden kotiin,joten täytyypi tutustella minkälainen sisus siinä on:)
Sihvosella on hyvät ja huonot puolensa ja kieltämättä välillä pursuu korvistakin pelikirjaa=)Vähän samaan tapaan ku yhdes vaihees puhuttiin koko ajan tahtotilasta.voi juma!Onneksi se on tainnu kadota, ainakaan sitä ei enää sarkaa ei enää paljon viljellä.
Petteri aiheuttaa keskustelua ja se on aina positiivinen asia.Kuvittelepa muuten sellaista tilannetta,että Sihvosta ei olisi.Mun visioissani olisi aika tyhjä tila ja paljon hiljaisuutta:)Tuolla aiemmin huutelit että Jalosen johtamana Kärpillä ei ole asiaa finaaliin ja nyt väität että ne siellä todennäköisesti on.
Luulisi sinunkin tajuavan, vaikka maallikko olet, että kun pelataan kolmella kentällä niin hyökkäyspeliin panostaminen on riski sillä se on kuluttaa aina puolustuspeliä enemmän voimavaroja.
Tuosta käsijarru päällä pelaamisesta, kunnonajoituksen on osuttava kohdalleen kun ajatellaan playoffeja ja se taasen tarkoittaa kovaa fyysistä harjoittelua joulu-tammikuussa. Sihvonenkin tietää sen mutta siitä kirjoittamalla ei saada lööppejä.
Olet väärässä että Sihvosen vihaajatkin lukisivat hänen juttujaan. Uteliaisuuttani luin kaksi hänen juttuaan syksyllä kun hänestä jatkoajalla oli puhetta enkä sen jälkeen ole kättäni törkännyt moiseen läjään.
"Sihvonen aiheuttaa keskustelua ja se on aina positiivinen asia" Ei, ei ole jos keskustelu on täysin turhasta asiasta ja vie tilaa tärkeämmiltä asioilta. Pelikirjasta jauhaminen on malliesimerkki. Sihvonen väitti joiltain valmentajilta puuttuvan sen mikä on naurettavaa sillä pelikijan toinen nimi on taktiikka. Voi olla että joidenkin valmentajien taktiikka oli huonoa, ala-arvoista tai typerää mutta se ei tarkoita etteikö heillä sellaista olisi ollut. Sihvonen vain lanseerasi uuden nimen vanhalle asialle ja massa huutelee perässä hänen lööppejään. Laura1 kirjoitti:
Tuohon junioripuoleen vähän huono sanomaan juuta,jaata tai eitä,mut Petteristä oma näkemys. Olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä,että Hpk on tällä hetkellä liigan tehokkain,vaikkakaan ei ole ny piikkipaikalla.Se ei kuitenkaan ole kaiken mitta.Hpk on tehnyt hemmetin hyviä hankintoja ulkomailta kaikesta kohusta huolimatta ja monen muun lailla pelkään,että se myös näkyy kun pleijarit alkaa,siis meille muille melkoisen hyytävästi.Hpk on mun silmissä suurin ehdokas finaaliin ja se toinen todennäk.Kärpät,JOS Kojo panostaa enemmän siihen hyökkäyspuoleen,josta Kärpät on ollut kuuluisa.Hyökkäysvoittoisestihan muuten JJ:kin satsaaa ritareissa.Kannattaa toisen sukunimikaiman apinoida tuota:)Uskon,että Tarkki ei petä.Jos Kojo painottaa puolustusta hyökkäyksen kustannuksella,niin se on soromnoo!
Petteri aiheuttaa keskustelua ja se on aina positiivinen asia.Kuvittelepa muuten sellaista tilannetta,että Sihvosta ei olisi.Mun visioissani olisi aika tyhjä tila ja paljon hiljaisuutta:)Sihvonen näkee, että on olemassa jonkinlainen moderni tapa pelata jääkiekkoa, tapa, joka on menestyksen edellytys. On totta, että jääkiekko elää taktisesti ja erilaiset virtaukset muuttavat lajia hyvinkin nopeasti. Tässä on kuitenkin hyvä miettiä, että mikä on syytä ja mikä seurausta. Jos tarkastellaan vaikkapa HPK:ta viime kaudella ja mietitään mitä siellä valmentaja teki kauden aikana. Jukka Jalonen teki joukkueen taktiikkaan pieniä muutoksia kesken kauden. Nyt pitää kysyä, että tekikö hän ne muutokset siksi, että joukkueen pelitapa oli huono vai siksi, että muutoksilla sai joukkueensa pelaamaan paremmin. Toisin sanoen oliko viilaus lähtöisin joukkueen materiaalista ja sen paremmasta hyödyntämisestä vai seurasiko hän mahdollisesti joitakin ulkoisia esimerkkejä?
Esimerkiksi HIFK ei voi lähteä Kärppiä tai Kerhoa vastaan pelaamaan keskialueen lyhytsyöttöpeliä. Jos se sen tekee, niin Hifki häviää, sillä sen pelaajamateriaali ei ole yhtä taidokas. On siis löydettävä jokin muu taktiikka, sellainen taktiikka, jolla horjutetaan ja estetään näiden taitojoukkueiden peli. Tästä syystä minä näen asian niin ettei taktiikkaa (eli pelikirjaa) voi laatia vallalla olevien muotivirtausten mukaan, vaan sen lähtökohtana pitää olla joukkueen materiaali. Taktiikka on vain pelitapa, jota joukkue noudattaa. Taktiikan tarkoitus on saada kustakin joukkueesta sen paras osaaminen esiin. Joukkueilla on erilaisia vahvuuksia, joten pelikirjat pitää laatia aina kulloisenkin joukkueen mukaan. Tämän Sihvonen tuntuu unohtavan.
Hyvä esimerkki on myös Tapparan ja Kärppien ero. Tappara on fyysinen taitojoukkue. Kärpät on luisteleva taitojoukkue. Näiden joukkueiden kohdatessa pelitempo sanelee pitkälti ottelun voittajan. Mitä nopeampi tempo, sitä vahvemmilla Kärpät on. Jos taas ottelu on hidastempoinen ja menee nurkissa ja laidoissa vääntämiseksi, niin tällöin Tappara on vahvoilla. Tämä on lähtökohta joukkueiden kohdatessa. Katsoppa miten Tappara lähtee Kärppiä vastaan pelaamaan. Tappara on ainakin näkemissäni tämän kauden otteluissa pelannut Kärppiä vastaan oma siniviiva tarkasti miehittäen. Tämä on pakottanut Kärpät lyömään kiekkoa hyökkäyspäätyyn, koska sinisellä on vastassa Tapparan linja. Näin Tappara pääsee pelaamaan Kärppiä vastaan juuri sitä peliä, missä se on selvästi Kärppiä parempi. Kärpät tahtoo hävitä kaikki kaksinkamppailut nurkissa ja rännikiekot päätyy näin vastustajalle. Mitä Kärppien pitäisi tehdä Tapparaa vastaan? Yksinkertaisesti sanottuna Kärppien pitäisi nostaa tempoa. Pelin kääntämisen pitäisi tapahtua nopeasti ja hyökkäyksiin pitäisi päästä ennen kuin Tappara saa imalle siniselle organisoidun puolustuksen. Koska Kärpät ei pysty puolustusta kiekollisena ohittaa, hyökkäyksiin pitäisi siis päästä ennen kuin puolustus on paikalla. Tällainen Tapparan harjoittama linjapuolustus ei suinkaan ole moderni tapa pelata, päinvastoin, se on hyvinkin vanhanaikainen tapa pelata jääkiekkoa, mutta se toimii.
Omasta mielestäni ei siis ole yhtä oikeaa tapaa pelata jääkiekkoa. Perille pääsee eri reittejä ja jokaisen pitää valita itselleen sopivin reitti, jota edetä.- Laura1
ttulio kirjoitti:
Tuolla aiemmin huutelit että Jalosen johtamana Kärpillä ei ole asiaa finaaliin ja nyt väität että ne siellä todennäköisesti on.
Luulisi sinunkin tajuavan, vaikka maallikko olet, että kun pelataan kolmella kentällä niin hyökkäyspeliin panostaminen on riski sillä se on kuluttaa aina puolustuspeliä enemmän voimavaroja.
Tuosta käsijarru päällä pelaamisesta, kunnonajoituksen on osuttava kohdalleen kun ajatellaan playoffeja ja se taasen tarkoittaa kovaa fyysistä harjoittelua joulu-tammikuussa. Sihvonenkin tietää sen mutta siitä kirjoittamalla ei saada lööppejä.
Olet väärässä että Sihvosen vihaajatkin lukisivat hänen juttujaan. Uteliaisuuttani luin kaksi hänen juttuaan syksyllä kun hänestä jatkoajalla oli puhetta enkä sen jälkeen ole kättäni törkännyt moiseen läjään.
"Sihvonen aiheuttaa keskustelua ja se on aina positiivinen asia" Ei, ei ole jos keskustelu on täysin turhasta asiasta ja vie tilaa tärkeämmiltä asioilta. Pelikirjasta jauhaminen on malliesimerkki. Sihvonen väitti joiltain valmentajilta puuttuvan sen mikä on naurettavaa sillä pelikijan toinen nimi on taktiikka. Voi olla että joidenkin valmentajien taktiikka oli huonoa, ala-arvoista tai typerää mutta se ei tarkoita etteikö heillä sellaista olisi ollut. Sihvonen vain lanseerasi uuden nimen vanhalle asialle ja massa huutelee perässä hänen lööppejään.VAIKKA Kärpät voittais mestaruuden,niin väitän,että SILTI Kojo ei saa kaikkea osaamista näkyviin ja se johtuu siitä tavasta,jolla hän peluuttaa Kärppiä.ELI:puolustusvoittoisesti.Yhä enemmän siihen malliin menny.Tietysti loukkaantumissuma on ollut osasyy,mutta ei se kaikkea selitä.Olen maininnut ajat sitten,että Kojonkin johdolla tuo materiaali on korkealla,mitaleilla ainakin,sillä en usko Tarkin mokkena pettävän.
Arvaappa kuka ois tosi mielellään ihan metikössä mielipiteidensä kanssa?Juu, ihan niin, MINÄ=) Se on ihan se ja sama,mitä mä tänne väsään,ainut jolla on jotain merkitystä on se,että Kärpät pärjää(ja Ipa myös)Niin hieno joukkue,jolla on taitoa ja nopeutta sen ansaitseekin.
Arvaappa vielä toinenki asia=)Uskonko mä sua,että et oo paria kertaa enempää lukenu Sihvosen tekstejä?NO EN!Taitaa olla vähän sama asia,ku porukalla,joka ei kehtaa sanoa lukevansa roskalehtiä muuta ku parturi-kampaamossa käydessään ajan kuluksi;))Mut älä hernetä tosta.
Älä ikinä aliarvioi massaa,jos se huutaa Sihvosen perään,niin sillä voi olla vaikutusvaltaa.Kummolakin hermostui hiiteen.Montakohan muuta siellä oli,jotka ois uskaltanu suutaan avata.Kaiken lisäksi asiallisesti.Sihvonen on välillä ulalla ja mä enimmäkseen aina sen pelitermien kans,ku ne on hebreaa.Mä uskon silmiäni enemmän kuin mitään tekniikkaa(LUE:pelikirjaa)=)
Toivoa soppii,että viiminen vaihde harkois pleijareita päin on menossa.Kaikkea kun ei ole voinu pistää loukkaantumistenkaan tiliin,vaikka se iso tekijä on ollutkin.Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä,että porukka palaa ruotuun ja jos pelit yht´äkkiä alkas takkuamaan taas oikein kunnolla oiskin mielenkiintoista lukea täällä syistä syvistä;) - Laura1
rosewater kirjoitti:
Sihvonen näkee, että on olemassa jonkinlainen moderni tapa pelata jääkiekkoa, tapa, joka on menestyksen edellytys. On totta, että jääkiekko elää taktisesti ja erilaiset virtaukset muuttavat lajia hyvinkin nopeasti. Tässä on kuitenkin hyvä miettiä, että mikä on syytä ja mikä seurausta. Jos tarkastellaan vaikkapa HPK:ta viime kaudella ja mietitään mitä siellä valmentaja teki kauden aikana. Jukka Jalonen teki joukkueen taktiikkaan pieniä muutoksia kesken kauden. Nyt pitää kysyä, että tekikö hän ne muutokset siksi, että joukkueen pelitapa oli huono vai siksi, että muutoksilla sai joukkueensa pelaamaan paremmin. Toisin sanoen oliko viilaus lähtöisin joukkueen materiaalista ja sen paremmasta hyödyntämisestä vai seurasiko hän mahdollisesti joitakin ulkoisia esimerkkejä?
Esimerkiksi HIFK ei voi lähteä Kärppiä tai Kerhoa vastaan pelaamaan keskialueen lyhytsyöttöpeliä. Jos se sen tekee, niin Hifki häviää, sillä sen pelaajamateriaali ei ole yhtä taidokas. On siis löydettävä jokin muu taktiikka, sellainen taktiikka, jolla horjutetaan ja estetään näiden taitojoukkueiden peli. Tästä syystä minä näen asian niin ettei taktiikkaa (eli pelikirjaa) voi laatia vallalla olevien muotivirtausten mukaan, vaan sen lähtökohtana pitää olla joukkueen materiaali. Taktiikka on vain pelitapa, jota joukkue noudattaa. Taktiikan tarkoitus on saada kustakin joukkueesta sen paras osaaminen esiin. Joukkueilla on erilaisia vahvuuksia, joten pelikirjat pitää laatia aina kulloisenkin joukkueen mukaan. Tämän Sihvonen tuntuu unohtavan.
Hyvä esimerkki on myös Tapparan ja Kärppien ero. Tappara on fyysinen taitojoukkue. Kärpät on luisteleva taitojoukkue. Näiden joukkueiden kohdatessa pelitempo sanelee pitkälti ottelun voittajan. Mitä nopeampi tempo, sitä vahvemmilla Kärpät on. Jos taas ottelu on hidastempoinen ja menee nurkissa ja laidoissa vääntämiseksi, niin tällöin Tappara on vahvoilla. Tämä on lähtökohta joukkueiden kohdatessa. Katsoppa miten Tappara lähtee Kärppiä vastaan pelaamaan. Tappara on ainakin näkemissäni tämän kauden otteluissa pelannut Kärppiä vastaan oma siniviiva tarkasti miehittäen. Tämä on pakottanut Kärpät lyömään kiekkoa hyökkäyspäätyyn, koska sinisellä on vastassa Tapparan linja. Näin Tappara pääsee pelaamaan Kärppiä vastaan juuri sitä peliä, missä se on selvästi Kärppiä parempi. Kärpät tahtoo hävitä kaikki kaksinkamppailut nurkissa ja rännikiekot päätyy näin vastustajalle. Mitä Kärppien pitäisi tehdä Tapparaa vastaan? Yksinkertaisesti sanottuna Kärppien pitäisi nostaa tempoa. Pelin kääntämisen pitäisi tapahtua nopeasti ja hyökkäyksiin pitäisi päästä ennen kuin Tappara saa imalle siniselle organisoidun puolustuksen. Koska Kärpät ei pysty puolustusta kiekollisena ohittaa, hyökkäyksiin pitäisi siis päästä ennen kuin puolustus on paikalla. Tällainen Tapparan harjoittama linjapuolustus ei suinkaan ole moderni tapa pelata, päinvastoin, se on hyvinkin vanhanaikainen tapa pelata jääkiekkoa, mutta se toimii.
Omasta mielestäni ei siis ole yhtä oikeaa tapaa pelata jääkiekkoa. Perille pääsee eri reittejä ja jokaisen pitää valita itselleen sopivin reitti, jota edetä.Hpk:han on JJ:n aikana ymmärtääkseni pelannut koko ajan hyökkäysvoittoista peliä.Se mikä hänen opeissaan on hienoa on se,että pelaajalla on aina pieni mahdollisuus pelata omankin päänsä mukaan,eikä orjallisesti seurata sovittua linjaa.Uskon,että se tuo luovuutta lisää!En tiä miten se on Kärpissä sitten.Miten tarkkaan Kojon taktiikkaa(huomaa:en käytä ny SITÄ sanaa)seurataan.Luottamus puolin ja toisin antaa intoa pelata ja kipinän yhteishenkeen.
Sihvonen on muuten maininnut,että Hpk on yllätys yllätys,liigan taklaavin joukkue ja silti sillä on sitä ihailemaani nopeutta ja taitoa myös yllin kyllin.Oletko tuossa samaa mieltä Petterin kanssa?
Peräänantamattomuus ainakin on tavaramerkki ritareilla.Loppuun asti väännetään eikä nuokuta.Ehdottomasti finaalikamaa!Riittävän ärhäkkä tarpeen vaatiessa ja JJ:llä uskallusta pistää vilttiin kuka tahansa pelaaja,jos katsoo sen aiheelliseksi.Tällainen jämäkkyys on mun mieleen.
Tietysti joukkueessa on vaihtuvuutta ja pelistrategia on katsottava kerta kerralta uudelleen.Hpk:ltakin on lähtenyt monta edelliskauden avainpelaajaa muualle.Samaten Kärpiltä on lähtenyt miehiä,jotka ovat pärjänneet hyvin rapakon takana.Eihän muotti tietenkään voi saman olla,mutta mä uskon hyökkäyksen voimaan.Pelin painopiste on siinä.Sillä ne maalit tulee,ei puolustamalla.Jos on hyvät pakit,niin ei pitäs olla ongelmia painottaa hyökkäyspuolta.Nyt kun Piku on tuonut uutta virtaa peliin,niin avaisin Kojona enemmän peliä tuohon suuntaan.Mut katsotaan.Ymmärrän kyllä,että kolmen ketjut ovat asia erikseen ja silloin ei voi tehdä hirveesti hyökkäyspuolella.
Miten muuten on,kun katsoin raporttia,niin siel oli Aaltonen ykkösessä Pyörälän ja Viuhkolan kans ja toisessa taas Mustonen.Kumpi siis pelas missä?Jos Aaltonen oli ykkösessä,niin en ihmettele kentän loistamista.Hannes ykköseen tietenki tulee,kun palaa,mutta Aaltonen sopis hyvin Speden ja Pikun kans myös!Jos ei ollu Aaltonen,niin ihmeen hyvin on sitten Mustonenkin tonttinsa hoitanu.
Hifk ei todellakaan ole yhtä vikkelä ja taidokas kuin Kärpät,vaikka heillä on joitain yksilöitä kyllä vastata siitäkin puolesta,mutta kokonaisuudessa toki Kärpillä laadukkaampi materiaali.En kiellä tuota.Siksipä Hifk onkin tunnettu fyysisyydestään,vaikka tänä alkaneena kautena on tainnut siistiä peliä aikalailla,vai onko mulla väärä tuntemus?Onko Baxter siis alkanut oikein peluuttamaan heitä:)Taitaa brändi mennä uusiksi=)
Mä oon muuten luullu,että pelikirjaa voi päivittää.Ihan kuin mitä muuta kirjaa tahansa.Uus painos vaan;)
ps.sori..se sana tuli sittenkin taas Laura1 kirjoitti:
Hpk:han on JJ:n aikana ymmärtääkseni pelannut koko ajan hyökkäysvoittoista peliä.Se mikä hänen opeissaan on hienoa on se,että pelaajalla on aina pieni mahdollisuus pelata omankin päänsä mukaan,eikä orjallisesti seurata sovittua linjaa.Uskon,että se tuo luovuutta lisää!En tiä miten se on Kärpissä sitten.Miten tarkkaan Kojon taktiikkaa(huomaa:en käytä ny SITÄ sanaa)seurataan.Luottamus puolin ja toisin antaa intoa pelata ja kipinän yhteishenkeen.
Sihvonen on muuten maininnut,että Hpk on yllätys yllätys,liigan taklaavin joukkue ja silti sillä on sitä ihailemaani nopeutta ja taitoa myös yllin kyllin.Oletko tuossa samaa mieltä Petterin kanssa?
Peräänantamattomuus ainakin on tavaramerkki ritareilla.Loppuun asti väännetään eikä nuokuta.Ehdottomasti finaalikamaa!Riittävän ärhäkkä tarpeen vaatiessa ja JJ:llä uskallusta pistää vilttiin kuka tahansa pelaaja,jos katsoo sen aiheelliseksi.Tällainen jämäkkyys on mun mieleen.
Tietysti joukkueessa on vaihtuvuutta ja pelistrategia on katsottava kerta kerralta uudelleen.Hpk:ltakin on lähtenyt monta edelliskauden avainpelaajaa muualle.Samaten Kärpiltä on lähtenyt miehiä,jotka ovat pärjänneet hyvin rapakon takana.Eihän muotti tietenkään voi saman olla,mutta mä uskon hyökkäyksen voimaan.Pelin painopiste on siinä.Sillä ne maalit tulee,ei puolustamalla.Jos on hyvät pakit,niin ei pitäs olla ongelmia painottaa hyökkäyspuolta.Nyt kun Piku on tuonut uutta virtaa peliin,niin avaisin Kojona enemmän peliä tuohon suuntaan.Mut katsotaan.Ymmärrän kyllä,että kolmen ketjut ovat asia erikseen ja silloin ei voi tehdä hirveesti hyökkäyspuolella.
Miten muuten on,kun katsoin raporttia,niin siel oli Aaltonen ykkösessä Pyörälän ja Viuhkolan kans ja toisessa taas Mustonen.Kumpi siis pelas missä?Jos Aaltonen oli ykkösessä,niin en ihmettele kentän loistamista.Hannes ykköseen tietenki tulee,kun palaa,mutta Aaltonen sopis hyvin Speden ja Pikun kans myös!Jos ei ollu Aaltonen,niin ihmeen hyvin on sitten Mustonenkin tonttinsa hoitanu.
Hifk ei todellakaan ole yhtä vikkelä ja taidokas kuin Kärpät,vaikka heillä on joitain yksilöitä kyllä vastata siitäkin puolesta,mutta kokonaisuudessa toki Kärpillä laadukkaampi materiaali.En kiellä tuota.Siksipä Hifk onkin tunnettu fyysisyydestään,vaikka tänä alkaneena kautena on tainnut siistiä peliä aikalailla,vai onko mulla väärä tuntemus?Onko Baxter siis alkanut oikein peluuttamaan heitä:)Taitaa brändi mennä uusiksi=)
Mä oon muuten luullu,että pelikirjaa voi päivittää.Ihan kuin mitä muuta kirjaa tahansa.Uus painos vaan;)
ps.sori..se sana tuli sittenkin taasNyt faktaa. HPK ja Kärpät on ollut liigan parhaat joukkueet 2000-luvulla. Nämä kaksi joukkuetta on tehnyt eniten maaleja, päästäneet vähiten sekä voittaneet eniten pelejä tänä aikana. Joukkueet ovat parhaat myös menestyksenä ja mitaleina mitaten.
Sekä Kerhoa että Kärppiä leimaa pyrkimys hyökkäävään peliin eli joukkueet pelaavat pääsääntöisesti ns yleisöön menevää kiekollista peliä. Tämän tunnustanee jokainen jääkiekkoa seuraava.
Se mistä harvemmin puhutaan näiden joukkueiden kohdalla, on se, että niin Kärpät kuin kerhokin puolustaa erittäin kurinalaisesti. Itse olen jo useamman kauden ajan pistänyt merkille, että liigan paras ja yhteinäisin viisikkopeli on nimenomaan näillä kahdella joukkueella. Molemmille joukkueille on tyypillistä tukkia keskialue pitämällä koko viisikko siniviivojen välissä. Kumpikaan joukkue ei ole mikään yltiöpäinen karvaaja taktiikaltaan. Vastustaja saa varsin rauhassa tuoda kiekon siniselle, jonka jälkeen vastustajilla yleensä tila loppuu.
Perusta on siis ehjässä puolustuspelissä. Siihen liittyy nopea pelin kääntäminen. Kun kiekko riistetään vastustajilta, niin nopeasti seuraava syöttö lähtee ylöspäin, yleensä liikkeessä olevalle pelaajalle ja näin vastustajan alueelle yleensä päästään ennen kuin siellä on organisoitu puolustus vastassa. Tässä tullaan sitten samalla myös luovuuteen. Koska peli perustuu pitkälti suunnanmuutospeliin, niin jokainen tilanne on käytännössä erilainen ja silloin hyökkääjien on pelattava luovasti ja hyödynnettävä saatu tilaisuus tilanteen mukaan. Huomioida täytyy tietysti kummankin joukkueen luisteluvoima, mikä edesauttaa ylivoimahyökkäysten luomista.
Itse en Kerhoa pidä mitenkään erityisen taklaavana joukkueena. Ehkä taklaushanakkuus on lisääntynyt tällä kaudella, voi olla. Se ehkä kielii myös siitä, että tämän kauden HPK ei ole niin taitava kuin edellisillä kausilla, mutta vastaavasti fyysisyyttä on tullut lisää. Jostain syystä en luota Kerhoon tällä kaudella. Valmennushan siellä on erinomaista, mutta mielestäni joukkueen materiaali on liian kapea. Olen yhä enemmän alkanut pelkäämään Tapparaa ja Bluesia.
Aaltonen on se joka on pelannut ykkösessä. Mustonen on vasen laita, samoin kuin Pyörälä. Tuo pelikirjan päivitys on myös sellainen huvittava termi. Sihvonen on varmaan kehittänyt sen selitykseksi epäonnistuneille ennustuksilleen. Voin jo nyt kuvitella kuinka Sihvonen kehuu keväällä mestarijoukkueen päivitettyä pelikirjaa. Sateen jälkeen tulee pouta, sen verran minäkin osaan vaikkapa säätä ennustaa. (Onhan se nyt selvää, että taktiikkaa muuttaa jokainen joukkue aina sen mukaan kun siitä heikkoja kohtia löytyy, pitääkö tällaisen seikan takia ihan yliopistoon asti mennä?)Laura1 kirjoitti:
VAIKKA Kärpät voittais mestaruuden,niin väitän,että SILTI Kojo ei saa kaikkea osaamista näkyviin ja se johtuu siitä tavasta,jolla hän peluuttaa Kärppiä.ELI:puolustusvoittoisesti.Yhä enemmän siihen malliin menny.Tietysti loukkaantumissuma on ollut osasyy,mutta ei se kaikkea selitä.Olen maininnut ajat sitten,että Kojonkin johdolla tuo materiaali on korkealla,mitaleilla ainakin,sillä en usko Tarkin mokkena pettävän.
Arvaappa kuka ois tosi mielellään ihan metikössä mielipiteidensä kanssa?Juu, ihan niin, MINÄ=) Se on ihan se ja sama,mitä mä tänne väsään,ainut jolla on jotain merkitystä on se,että Kärpät pärjää(ja Ipa myös)Niin hieno joukkue,jolla on taitoa ja nopeutta sen ansaitseekin.
Arvaappa vielä toinenki asia=)Uskonko mä sua,että et oo paria kertaa enempää lukenu Sihvosen tekstejä?NO EN!Taitaa olla vähän sama asia,ku porukalla,joka ei kehtaa sanoa lukevansa roskalehtiä muuta ku parturi-kampaamossa käydessään ajan kuluksi;))Mut älä hernetä tosta.
Älä ikinä aliarvioi massaa,jos se huutaa Sihvosen perään,niin sillä voi olla vaikutusvaltaa.Kummolakin hermostui hiiteen.Montakohan muuta siellä oli,jotka ois uskaltanu suutaan avata.Kaiken lisäksi asiallisesti.Sihvonen on välillä ulalla ja mä enimmäkseen aina sen pelitermien kans,ku ne on hebreaa.Mä uskon silmiäni enemmän kuin mitään tekniikkaa(LUE:pelikirjaa)=)
Toivoa soppii,että viiminen vaihde harkois pleijareita päin on menossa.Kaikkea kun ei ole voinu pistää loukkaantumistenkaan tiliin,vaikka se iso tekijä on ollutkin.Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä,että porukka palaa ruotuun ja jos pelit yht´äkkiä alkas takkuamaan taas oikein kunnolla oiskin mielenkiintoista lukea täällä syistä syvistä;)Jokerit hävisi kolmannen ottelunsa putkeen, joten onkohan heillä käsi- ja hätäjarru päällä?
Joukkueen paras osaaminen pitää tulla esille pudotuspeleissä. Mikään joukkue ei voi mennä läpi kauden pelaamalla koko ajan parastaan antaen. Siihen ei pelaajien henkinen kantti riitä. 56 runkosarjan peliä on niin pitkä ruljanssi, että siihen sisältyy nousu- ja laskukausia. Se koskee jokaista joukkuetta. Kyse on siis siitä, että runkosarjassa peli pitää saada niin hyvälle rutiinitasolle, jolla joukkue pystyy pelaamaan illasta toiseen. Toisinaan joukkue syttyy ja esittää huikeita otteita, toisinaan taas esitys jää vaisuksi.
Joulun jälkeen Kärpät on pelannut suorastaan kehnosti. Väsymys on paistanut otteista, maaleja ei saada aikaiseksi ja toimintaa on leimannut kaikinpuolin haluttomuus. Tähän kun lisää loukkaantumiset, niin on selvä ettei esitykset ole olleet kovinkaan mieltäylentäviä. Aallonpohja ohitetaan kuitenkin joskus. Onnistumiset palauttaa joukkueen kurssilleen ja päästään positiiviseen kierteeseen. Meiltä kannattajilta se vaatii malttia. Se vaatii myös sen ettei ota ihan tosissaan sitä, mitä pellet lehdissä kirjoittaa.
Ja sitä minä haluaisin kysyä, että kun on miehiä useampi sairastuvalla, että kuinka paljon enemmän pelaajien selkänahasta pitäisi repiä? Pitääkö antaa keppiä terveille, kun eivät kaukalossa rehkiä terveyttään pilalle? Minusta kun tuntuu, että pienempikin into riittäisi, eikä ihan näinkään paljoa tarvitsisi joukkueelta vaatia tässä vaiheessa.
Seuraa seuraavia asioita, niin näet onko käsijarru päällä.
Puolustajien maalit (ja tehopisteet)
3 ja 4 kentän pelaajien maalit (ja tehopisteet)
erikoistilannemaalit
Kun näissä tulee onnistumisia, niin silloin valmennuskin on onnistunut.- ttulio
Laura1 kirjoitti:
VAIKKA Kärpät voittais mestaruuden,niin väitän,että SILTI Kojo ei saa kaikkea osaamista näkyviin ja se johtuu siitä tavasta,jolla hän peluuttaa Kärppiä.ELI:puolustusvoittoisesti.Yhä enemmän siihen malliin menny.Tietysti loukkaantumissuma on ollut osasyy,mutta ei se kaikkea selitä.Olen maininnut ajat sitten,että Kojonkin johdolla tuo materiaali on korkealla,mitaleilla ainakin,sillä en usko Tarkin mokkena pettävän.
Toivoa soppii,että viiminen vaihde harkois pleijareita päin on menossa.Kaikkea kun ei ole voinu pistää loukkaantumistenkaan tiliin,vaikka se iso tekijä on ollutkin.Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä,että porukka palaa ruotuun ja jos pelit yht´äkkiä alkas takkuamaan taas oikein kunnolla oiskin mielenkiintoista lukea täällä syistä syvistä;)Vai oli Sihvosen ansiota että Kummolasta päästiin eroon. Älä haihattele.
"Arvaappa vielä toinenki asia=)Uskonko mä sua,että et oo paria kertaa enempää lukenu Sihvosen tekstejä?NO EN!Taitaa olla vähän sama asia,ku porukalla,joka ei kehtaa sanoa lukevansa roskalehtiä muuta ku parturi-kampaamossa käydessään ajan kuluksi;))Mut älä hernetä tosta."
Miksi en vetäisi hernettä nenään, väität että valehtelen. Huomasin jo parilla lukukerralla Sihvosen tekstin olevan, kuten vertaat, roskalehtitasoa.
Ilmeisesti mielestäsi joukkueessa ei ole yhtään rivipelaajaa vaan kaikki ovat samantasoisia kuin Viuhkola, Bros, Hyvönen, Aarnio, Lupachuk ja Sahlstedt eikä kyseisten pelaajien poissaolo tulisi näkyä millään tavalla Kärppien pelissä. Melkoista haihattelua. Jalosen pitäisi olla melkoinen taikuri että saavuttaisi vaatimustasosi. - Laura1
ttulio kirjoitti:
Vai oli Sihvosen ansiota että Kummolasta päästiin eroon. Älä haihattele.
"Arvaappa vielä toinenki asia=)Uskonko mä sua,että et oo paria kertaa enempää lukenu Sihvosen tekstejä?NO EN!Taitaa olla vähän sama asia,ku porukalla,joka ei kehtaa sanoa lukevansa roskalehtiä muuta ku parturi-kampaamossa käydessään ajan kuluksi;))Mut älä hernetä tosta."
Miksi en vetäisi hernettä nenään, väität että valehtelen. Huomasin jo parilla lukukerralla Sihvosen tekstin olevan, kuten vertaat, roskalehtitasoa.
Ilmeisesti mielestäsi joukkueessa ei ole yhtään rivipelaajaa vaan kaikki ovat samantasoisia kuin Viuhkola, Bros, Hyvönen, Aarnio, Lupachuk ja Sahlstedt eikä kyseisten pelaajien poissaolo tulisi näkyä millään tavalla Kärppien pelissä. Melkoista haihattelua. Jalosen pitäisi olla melkoinen taikuri että saavuttaisi vaatimustasosi.Kun on kyseessä huippujoukkue,siltä pitääkin vaatia enemmän.Tässä vaiheessa häviöt ei vielä haittaa,kun niitä kuitenkin tulee,sehän on selvä,mutta haluan nähdä peli-ilon palaavan.Se on kaiken ydin.Hauskaa muuten lukea lehdistä,kun ensin pelin jälkeen yleensä kehuttiin Kärppien peliä ja sitten hetken päästä se ei ollutkaan niin hyvää.Usein törmää tähän.Päättäisivät ny toimittajatkin miten asian näkevät:)
Sihvonen ei Kummolaa syrjään pistäny.Sähän luet mua ku piru raamattua.Hän oli vaan ainoa lehdistötilaisuudessa,joka sai suun auki muutenki,kuin miellyttääkseen trioa valokeilassa.Tais joku toinenkin pari riviä sanoa,mutta siihen se jäi.Tuosta hatunnosto Petterille.kyllä hänenlaistaan tarvitaan,enkä mä näe Urheilulehteä roskalehtenä.Sinähän sen näet niin ja siihen perustin sen parturi-kampaamojutunkin:)Vaikka mulle tuleekin Jääkiekkolehti,niin kyllä taatusti Petterin jutut luen aina.Olivatpa soopaa tai eivät. Tämä "suitsutus"Sihvosesta ei siis ole koskaan tarkoittanu sitä,ettenkö mä olis monista asioista eri mieltä.Välillä hän vaan osuu niin pirunmoisen oikeaanki,että osa kiemurtelee kuin mato koukussa raivosta;)
neloskenttähän ny yleensä on rivipelaajia täynnä,vaikka sinne on välillä laitettu nimekkäämpiäkin.Niin pitääkin olla,että saadaan uutta porukkaakin sisään.Jos Kärpät ois täynnä Viuhkoloita ja Lupachukkeja,niin lätkää seuraava jengi Kärppä-kannattajia lukuunottamatta taitas olla jo nukahtamispisteessä Kärppien ylivoimaisuuden edessä.Voi sanoa,että ONNEKSI ei sentään niin raju joukkue ole,eikä sellaista koskaan tulekaan.Se on hyvä liigan kannatukselle yleensäkin.
Mä tiedän olevani välillä kohtuuton ja liian vaativa, sitä olen välillä ihan itseenikin kohtaan.Luonnevika siis;))Ei kannata noin kauheen tosissaan mun juttuja ottaa hei,mähän olen vaan harrastelija näissä ympyröissä ja jutut sen mukaisia:) - Laura1
rosewater kirjoitti:
Jokerit hävisi kolmannen ottelunsa putkeen, joten onkohan heillä käsi- ja hätäjarru päällä?
Joukkueen paras osaaminen pitää tulla esille pudotuspeleissä. Mikään joukkue ei voi mennä läpi kauden pelaamalla koko ajan parastaan antaen. Siihen ei pelaajien henkinen kantti riitä. 56 runkosarjan peliä on niin pitkä ruljanssi, että siihen sisältyy nousu- ja laskukausia. Se koskee jokaista joukkuetta. Kyse on siis siitä, että runkosarjassa peli pitää saada niin hyvälle rutiinitasolle, jolla joukkue pystyy pelaamaan illasta toiseen. Toisinaan joukkue syttyy ja esittää huikeita otteita, toisinaan taas esitys jää vaisuksi.
Joulun jälkeen Kärpät on pelannut suorastaan kehnosti. Väsymys on paistanut otteista, maaleja ei saada aikaiseksi ja toimintaa on leimannut kaikinpuolin haluttomuus. Tähän kun lisää loukkaantumiset, niin on selvä ettei esitykset ole olleet kovinkaan mieltäylentäviä. Aallonpohja ohitetaan kuitenkin joskus. Onnistumiset palauttaa joukkueen kurssilleen ja päästään positiiviseen kierteeseen. Meiltä kannattajilta se vaatii malttia. Se vaatii myös sen ettei ota ihan tosissaan sitä, mitä pellet lehdissä kirjoittaa.
Ja sitä minä haluaisin kysyä, että kun on miehiä useampi sairastuvalla, että kuinka paljon enemmän pelaajien selkänahasta pitäisi repiä? Pitääkö antaa keppiä terveille, kun eivät kaukalossa rehkiä terveyttään pilalle? Minusta kun tuntuu, että pienempikin into riittäisi, eikä ihan näinkään paljoa tarvitsisi joukkueelta vaatia tässä vaiheessa.
Seuraa seuraavia asioita, niin näet onko käsijarru päällä.
Puolustajien maalit (ja tehopisteet)
3 ja 4 kentän pelaajien maalit (ja tehopisteet)
erikoistilannemaalit
Kun näissä tulee onnistumisia, niin silloin valmennuskin on onnistunut.Mä voin lopettaa kyllä,mutta vaan hetkeksi.Ihan kelvollisestihan Kärpät on kolmen vitjoineen pelannu,enhän mä sitä oo sanonutkaan.Enkä jaksa ny millään jankata TAAS tuosta loukkaantumissumasta.Kyllähän sekin puoli on kirjoituksistani käyny jo ilmi monen monta kertaa,joten annetaan sen jo olla.
Voitte ihan huoletta lynkata mut virtuaalisesti,jos olen ihan pihalla ajatuksineni.Keväällähän sen sitten näkee.Tietysti sillä varauksella,että Kojo alkais peluuttaan Kärppiä hyökkäysvoittoisesti ja käyttäis karvaamista vahvemmin hyväkseen.Lisäksi taklaaminen puhtaasti ei ole syntiä ja sitä tulis nähdäkseni jatkossa osatakin tehdä paljon enemmän,joten ihan pehmopuolelle ei saa mennä.
Jokereista en sano paljookaan,kun en seuraa heidän pelaajiaan sen kummemmin.Semmonen mielikuva tosin,että on voinu hävitä tällä kaudella toisenkin kolmen putken.Voin olla väärässäkin.En ny jaksa mitään tilastoja hakea.Hyvä joukkue,joka on tainnut hävitä muille kärkijoukkueille lähinnä.Kalpa taitaa olla kerran yllättänyt. Mä en ole edes ottanu selvää Sheddenin strategioista,kun mua kiinnostaa vaan Kärppien valmennustapa ja Pietilän Sakkekin luonnollisesti tupsukorvissa.Mut ensisijaisesti Kärppien Kojo.Kun alla on hienoja valmentajakausia aiemmin,niin tottakai Karin tekemisiä seuraa luupin kans.Myönnän kiivauteni ja sen,että välillä voi mennä överiksikin:)
Pelaajat tekee minkä voivat,mutta henkisen puolen kipinän puuttuessa tahkoaa kaikki.Eihän pelaajista voi ottaa enempiä irti,kuin mitä on saatavilla.Rampana erityisesti.Se ei sitä totuutta poista,etteikö Kärpät pysty pelaamaan paremmin ehjänäkin,kuin mitä ovat tehneet.Siitähän se on kiinni paljon,miten peluutetaan.Kävin katselemassa muualla muiden mietteitä,että oonko mä melkein yksin asiani kanssa.En näemmä ole.
Kun oot noin Kojon puolesta,niin kerro miksi hän päästi noin vain Lukkoon kaksi pelaajaa,jotka ovat nyt loistaneet tähden lailla joukkueessaan?Jos on silmää pelaajille,niin olis tehny semmoset pahvit ja peluuttanu paljon,että ei pojat ois lähteny.Pojathan oli tyytymättömiä Kojoon.KJ ei siis saanut heistä irti sitä mitä Toivola nyt saa.Onko siis valkuissa eroa?
Toivon sun olevan oikeassa,että pleijareissa Kärpät on vedossa entiseen malliin.Meillä ny kuitenkin on "vanhoja konkareita",jotka osaavat pelata huonommassakin valmennuksessa,joten laitan toivoni sinne,jos Kojo ei liikauta evääkään muuttaakseen mitään pelissä,vaikka joukkueen ketjut olisivat täydet.
Ehkä vielä joku tulija otetaan,mutta saa nähdä.En ole edes varma siitä,että se ois järkevääkään.Riippuu tulijasta.Miten istuu porukkaan.Aikaahan ei paljoo enää ole isompiin hankintoihinkaan.
Johtuuko tuo Kärppien todella herkkä loukkaantuminen siitä,että kovuutta ei teroteta.Hipiä on aranlainen.Taito on ykkönen,mutta ei se pois sulje sitä,että osataan tarpeen tullen olla myös pelokkeena vastustajalle,ettei ihan nenille hypitä.Se puoli ei vakuuta ollenkaan ja taidetaankin olla sen Mikki Hiiri-imagon maineessa, oltu jo turhan pitkään.Voimaa kaksinkamppailuihin kuitenkin tullaan aivan varmasti tarvitsemaan jatkossakin ilman,että tarvii heti pelätä sairastupaan joutumista.Se taitaa olla pahin Akilleen kantapää tällä hetkellä KJ:n liiallisen varovaisuuden lisäksi. - Laura1
rosewater kirjoitti:
Nyt faktaa. HPK ja Kärpät on ollut liigan parhaat joukkueet 2000-luvulla. Nämä kaksi joukkuetta on tehnyt eniten maaleja, päästäneet vähiten sekä voittaneet eniten pelejä tänä aikana. Joukkueet ovat parhaat myös menestyksenä ja mitaleina mitaten.
Sekä Kerhoa että Kärppiä leimaa pyrkimys hyökkäävään peliin eli joukkueet pelaavat pääsääntöisesti ns yleisöön menevää kiekollista peliä. Tämän tunnustanee jokainen jääkiekkoa seuraava.
Se mistä harvemmin puhutaan näiden joukkueiden kohdalla, on se, että niin Kärpät kuin kerhokin puolustaa erittäin kurinalaisesti. Itse olen jo useamman kauden ajan pistänyt merkille, että liigan paras ja yhteinäisin viisikkopeli on nimenomaan näillä kahdella joukkueella. Molemmille joukkueille on tyypillistä tukkia keskialue pitämällä koko viisikko siniviivojen välissä. Kumpikaan joukkue ei ole mikään yltiöpäinen karvaaja taktiikaltaan. Vastustaja saa varsin rauhassa tuoda kiekon siniselle, jonka jälkeen vastustajilla yleensä tila loppuu.
Perusta on siis ehjässä puolustuspelissä. Siihen liittyy nopea pelin kääntäminen. Kun kiekko riistetään vastustajilta, niin nopeasti seuraava syöttö lähtee ylöspäin, yleensä liikkeessä olevalle pelaajalle ja näin vastustajan alueelle yleensä päästään ennen kuin siellä on organisoitu puolustus vastassa. Tässä tullaan sitten samalla myös luovuuteen. Koska peli perustuu pitkälti suunnanmuutospeliin, niin jokainen tilanne on käytännössä erilainen ja silloin hyökkääjien on pelattava luovasti ja hyödynnettävä saatu tilaisuus tilanteen mukaan. Huomioida täytyy tietysti kummankin joukkueen luisteluvoima, mikä edesauttaa ylivoimahyökkäysten luomista.
Itse en Kerhoa pidä mitenkään erityisen taklaavana joukkueena. Ehkä taklaushanakkuus on lisääntynyt tällä kaudella, voi olla. Se ehkä kielii myös siitä, että tämän kauden HPK ei ole niin taitava kuin edellisillä kausilla, mutta vastaavasti fyysisyyttä on tullut lisää. Jostain syystä en luota Kerhoon tällä kaudella. Valmennushan siellä on erinomaista, mutta mielestäni joukkueen materiaali on liian kapea. Olen yhä enemmän alkanut pelkäämään Tapparaa ja Bluesia.
Aaltonen on se joka on pelannut ykkösessä. Mustonen on vasen laita, samoin kuin Pyörälä. Tuo pelikirjan päivitys on myös sellainen huvittava termi. Sihvonen on varmaan kehittänyt sen selitykseksi epäonnistuneille ennustuksilleen. Voin jo nyt kuvitella kuinka Sihvonen kehuu keväällä mestarijoukkueen päivitettyä pelikirjaa. Sateen jälkeen tulee pouta, sen verran minäkin osaan vaikkapa säätä ennustaa. (Onhan se nyt selvää, että taktiikkaa muuttaa jokainen joukkue aina sen mukaan kun siitä heikkoja kohtia löytyy, pitääkö tällaisen seikan takia ihan yliopistoon asti mennä?)Nyt ois hyvä,jos nimimerkki Minä vain Hpk:n palstalta tois vähän enemmän valoa kerhon taktiikkaan tähän juttuun:)Täytynee käydä vinkkaamassa,kun hänen kanssaan muutenkin jutellaan päivittäin melkein palstalla.
Hpk pelaa hyökkäysvoittoisesti ja mielestäni myös jonkinmoisella riskilläkin,mutta jos haluaa menestystä,niin on tehtäväkin.Liiallinen puolustaminen syö toista osa-aluetta.Eihän sitä tietenkään saa seulan lailla vuotaa sekään pää,mutta mä ainakin katsoisin mieluummin vaikka hävittyä matsia,jossa on yritystä hyökkäyksessä,kuin varovaista puolustuksesta lähtevää juttua.
Lyhytsyöttöpeli, yksinkertainen, nopea hyökkääminen, pois liiallinen kulmapelailu.Niillä todennäköisesti pokaali viedään.Kuka tuon sitten parhaiten taitaakaan. Tietysti se vaatii hyvät pakit ja moken,jotta luotto pelaa.Kärpillä ei Mikkolalla esimerkiksi ole kovinkaan häävisti menny mielestäni,mutta ehkä ny alkaa toinen aika,kun Piku mukana taas.Osviittaa sinne päin ainakin oon näkevinäni.Parhaimmillaan Ilu ja Lamppu ovat todella hyviä.Ois aika jo nähdä se puoli:)
Väitätkö,että jos joukkue osoittaa enemmän fyysisyyttä,niin se on taidosta pois?Jos ei taitoa ole,niin silloin runtataan enemmän,mutta en sulje fyysisyyttä pois silti Kärpiltäkään.Mun mielestä sitä pitää olla paljon enemmän,jos pleijareis meinataan pärjätä.Sieltä tulee kyllä kaveria,jotka sen osaa eivätkä ole heti edes lasaretissa taklauksesta.Kyllä joukkueiden pitää kestää kovuutta myös.
Hannes tulee kuvoihin,joten ehkä se puoli osin paraneekin.Bume ei ole vakuuttanut,vaikka jonkinlaista taklausvoimaa hänestä haettiinkin.Sikäli hyvä yritys Kojolta,että on ajatellu sitä puolta joidenkin pelaajien kohdalla.Mut saako sitä loppujen lopuksi pelata,onko jonkinlainen kielto päällä? Aika kesyä Kärppien fyysinen peli on kieltämättä ollut.
No, palaillaanpa taas..eiköhän tässä tällä kertaa riittävästi mun osalta ollutkin:)
ps.Blues taitaa saada sanoa pikkuhiljaa hyvästejä mitaleille.Taitaa tuo Kaken potkuhomma kuitenkin vaikuttaa.Tappara voi olla sit kovempi sana,vaikka nyt ei ihan ole kulkenut silläkään entiseen malliin.Mut kyl mä veikkaan Hpk:ta finaaliin.Mulle se on päivänselvä. Laura1 kirjoitti:
Mä voin lopettaa kyllä,mutta vaan hetkeksi.Ihan kelvollisestihan Kärpät on kolmen vitjoineen pelannu,enhän mä sitä oo sanonutkaan.Enkä jaksa ny millään jankata TAAS tuosta loukkaantumissumasta.Kyllähän sekin puoli on kirjoituksistani käyny jo ilmi monen monta kertaa,joten annetaan sen jo olla.
Voitte ihan huoletta lynkata mut virtuaalisesti,jos olen ihan pihalla ajatuksineni.Keväällähän sen sitten näkee.Tietysti sillä varauksella,että Kojo alkais peluuttaan Kärppiä hyökkäysvoittoisesti ja käyttäis karvaamista vahvemmin hyväkseen.Lisäksi taklaaminen puhtaasti ei ole syntiä ja sitä tulis nähdäkseni jatkossa osatakin tehdä paljon enemmän,joten ihan pehmopuolelle ei saa mennä.
Jokereista en sano paljookaan,kun en seuraa heidän pelaajiaan sen kummemmin.Semmonen mielikuva tosin,että on voinu hävitä tällä kaudella toisenkin kolmen putken.Voin olla väärässäkin.En ny jaksa mitään tilastoja hakea.Hyvä joukkue,joka on tainnut hävitä muille kärkijoukkueille lähinnä.Kalpa taitaa olla kerran yllättänyt. Mä en ole edes ottanu selvää Sheddenin strategioista,kun mua kiinnostaa vaan Kärppien valmennustapa ja Pietilän Sakkekin luonnollisesti tupsukorvissa.Mut ensisijaisesti Kärppien Kojo.Kun alla on hienoja valmentajakausia aiemmin,niin tottakai Karin tekemisiä seuraa luupin kans.Myönnän kiivauteni ja sen,että välillä voi mennä överiksikin:)
Pelaajat tekee minkä voivat,mutta henkisen puolen kipinän puuttuessa tahkoaa kaikki.Eihän pelaajista voi ottaa enempiä irti,kuin mitä on saatavilla.Rampana erityisesti.Se ei sitä totuutta poista,etteikö Kärpät pysty pelaamaan paremmin ehjänäkin,kuin mitä ovat tehneet.Siitähän se on kiinni paljon,miten peluutetaan.Kävin katselemassa muualla muiden mietteitä,että oonko mä melkein yksin asiani kanssa.En näemmä ole.
Kun oot noin Kojon puolesta,niin kerro miksi hän päästi noin vain Lukkoon kaksi pelaajaa,jotka ovat nyt loistaneet tähden lailla joukkueessaan?Jos on silmää pelaajille,niin olis tehny semmoset pahvit ja peluuttanu paljon,että ei pojat ois lähteny.Pojathan oli tyytymättömiä Kojoon.KJ ei siis saanut heistä irti sitä mitä Toivola nyt saa.Onko siis valkuissa eroa?
Toivon sun olevan oikeassa,että pleijareissa Kärpät on vedossa entiseen malliin.Meillä ny kuitenkin on "vanhoja konkareita",jotka osaavat pelata huonommassakin valmennuksessa,joten laitan toivoni sinne,jos Kojo ei liikauta evääkään muuttaakseen mitään pelissä,vaikka joukkueen ketjut olisivat täydet.
Ehkä vielä joku tulija otetaan,mutta saa nähdä.En ole edes varma siitä,että se ois järkevääkään.Riippuu tulijasta.Miten istuu porukkaan.Aikaahan ei paljoo enää ole isompiin hankintoihinkaan.
Johtuuko tuo Kärppien todella herkkä loukkaantuminen siitä,että kovuutta ei teroteta.Hipiä on aranlainen.Taito on ykkönen,mutta ei se pois sulje sitä,että osataan tarpeen tullen olla myös pelokkeena vastustajalle,ettei ihan nenille hypitä.Se puoli ei vakuuta ollenkaan ja taidetaankin olla sen Mikki Hiiri-imagon maineessa, oltu jo turhan pitkään.Voimaa kaksinkamppailuihin kuitenkin tullaan aivan varmasti tarvitsemaan jatkossakin ilman,että tarvii heti pelätä sairastupaan joutumista.Se taitaa olla pahin Akilleen kantapää tällä hetkellä KJ:n liiallisen varovaisuuden lisäksi.Lynkkaaminen ei minua kiinnosta. Halusin vain, että lopetat sellaisen kritiikin valmentajaa kohtaan, joka perustuu enemmän mielikuviin kuin faktoihin. Oma mielipide tietysti saa olla, mutta ymmärtääkseni sen jo toit esille, mihin me muut ollaan vastattu.
Tunnut kaipaavan enemmän tehoja Kärppien hyökkäykseen. Mihin tämä perustuu? Kärpät on tehnyt sarjassa toiseksi eniten maaleja, samalla kun on päästänyt vähiten. Joukkueesta on ollut poissa lähes koko kauden joukkueen tärkein maalintekijä, Hyvönen. Tämän lisäksi ykköskentän sentteri on ollut pois puoli kautta. Miten luulet sen vaikuttaneen esimerkiksi ylivoimapeliin? Tämän lisäksi pois on ollut satunnaisesti Sahlstedt, Bros ja Ujcik. Hyökkäyksessä loukkaantumiset on siis osuneet senttereihin, mikä yleensä heti vaikuttaa yv-peliin. Silti Kärpät on sarjan parhaita joukkueita maalinteon suhteen.
On hyvä seurata kaikkia joukkueita, ainakin jonkin verran, vaikka pääasiallinen mielenkiinto olisikin vain yhden joukkueen tekemisissä. Tämä siksi, että sitä kautta tulee vertailukohtia, jotka ovat välttämättömiä joukkuetta kriittisesti tarkasteltaessa. Kun jonkun valmentajan tekemisiä arvioidaan, niin se arvio pitää jollain tavalla määrittää suhteessa muihin valmentajiin. Muita valmentajia voivat joko olla muiden liigaseurojen valmentajat tai sitten arvioitavan valmentajan edeltäjät. Kari Jalosta verrattaessa muihin valmentajiin huomio kiinnittyy heti siihen, että Kärpät puolustaa paremmin kuin muut ja tekee samalla enemmän maaleja kuin muut (Jokereita lukuunottamatta). Jos Jalosen Kärpät pelaa käsijarru päällä, niin silloin sama pätee muihinkin joukkueisiin ihan yhtä lailla. Tuleeko muille joukkueille huonoja jaksoja? Tulee. Jalosen Kärpät ei siis ole tältäkään osin muita huonompi.
Kärppien materiaali on toki leveämpi kuin monilla muilla seuroilla. Kärpiltä on siis lupa odottaa hieman enemmän kuin vaikkapa SaiPalta. Ymmärtääkseni aika paljon enemmän on myös saatu.- Laura1
rosewater kirjoitti:
Lynkkaaminen ei minua kiinnosta. Halusin vain, että lopetat sellaisen kritiikin valmentajaa kohtaan, joka perustuu enemmän mielikuviin kuin faktoihin. Oma mielipide tietysti saa olla, mutta ymmärtääkseni sen jo toit esille, mihin me muut ollaan vastattu.
Tunnut kaipaavan enemmän tehoja Kärppien hyökkäykseen. Mihin tämä perustuu? Kärpät on tehnyt sarjassa toiseksi eniten maaleja, samalla kun on päästänyt vähiten. Joukkueesta on ollut poissa lähes koko kauden joukkueen tärkein maalintekijä, Hyvönen. Tämän lisäksi ykköskentän sentteri on ollut pois puoli kautta. Miten luulet sen vaikuttaneen esimerkiksi ylivoimapeliin? Tämän lisäksi pois on ollut satunnaisesti Sahlstedt, Bros ja Ujcik. Hyökkäyksessä loukkaantumiset on siis osuneet senttereihin, mikä yleensä heti vaikuttaa yv-peliin. Silti Kärpät on sarjan parhaita joukkueita maalinteon suhteen.
On hyvä seurata kaikkia joukkueita, ainakin jonkin verran, vaikka pääasiallinen mielenkiinto olisikin vain yhden joukkueen tekemisissä. Tämä siksi, että sitä kautta tulee vertailukohtia, jotka ovat välttämättömiä joukkuetta kriittisesti tarkasteltaessa. Kun jonkun valmentajan tekemisiä arvioidaan, niin se arvio pitää jollain tavalla määrittää suhteessa muihin valmentajiin. Muita valmentajia voivat joko olla muiden liigaseurojen valmentajat tai sitten arvioitavan valmentajan edeltäjät. Kari Jalosta verrattaessa muihin valmentajiin huomio kiinnittyy heti siihen, että Kärpät puolustaa paremmin kuin muut ja tekee samalla enemmän maaleja kuin muut (Jokereita lukuunottamatta). Jos Jalosen Kärpät pelaa käsijarru päällä, niin silloin sama pätee muihinkin joukkueisiin ihan yhtä lailla. Tuleeko muille joukkueille huonoja jaksoja? Tulee. Jalosen Kärpät ei siis ole tältäkään osin muita huonompi.
Kärppien materiaali on toki leveämpi kuin monilla muilla seuroilla. Kärpiltä on siis lupa odottaa hieman enemmän kuin vaikkapa SaiPalta. Ymmärtääkseni aika paljon enemmän on myös saatu.Kärpillä on laaja materiaali ja sehän tuottaa muitakin maalintekijöitä kuin Hyvönen kumppaneineen. Vaikka en pohjimmiltani usko siihen,että Kärpät on kärjessä sen takia,että alussa on kaikki häntäpään porukat vastassa,niin kyllä silti ois mukava nähdä,jos kaikki ns.kärkipään porukat tuliskin alussa vastaan!Olisiko ilme ollut toinen?Tottakai olen tyytyväinen maaleihin,joita on tullut,mutta kuten olen jo sanonut ennenkin,niin haluan niitä maaleja näyttävämmän pelin kautta ja jos se näyttävyys( hyökkäys-painotteisuus)tuottaakin riskinä tappioita,ei se mua harmittaisi edes niin paljon kuin tappiot puoliunessa.Selkiskö pointti?No,se tosta.
Katellaan ny miten jatkossa Kojo porukkaa vetää.Kohta ei voida puolustella mitään loukkaantumisten kautta,eikä väliajan notkahduksen tai harjoituspiikin takia alentuneen käyrän vuoksi.Kun ketjut eheytyy ja valkun täytyy osata sumplia, mitkä miehet sopivat yhteen ja millä taktiikalla pelit hoidetaan, se totuus pleijareista nähdään.Toivottavasti kaikki sujuu hienosti! - nippelitietoa!
Laura1 kirjoitti:
Kärpillä on laaja materiaali ja sehän tuottaa muitakin maalintekijöitä kuin Hyvönen kumppaneineen. Vaikka en pohjimmiltani usko siihen,että Kärpät on kärjessä sen takia,että alussa on kaikki häntäpään porukat vastassa,niin kyllä silti ois mukava nähdä,jos kaikki ns.kärkipään porukat tuliskin alussa vastaan!Olisiko ilme ollut toinen?Tottakai olen tyytyväinen maaleihin,joita on tullut,mutta kuten olen jo sanonut ennenkin,niin haluan niitä maaleja näyttävämmän pelin kautta ja jos se näyttävyys( hyökkäys-painotteisuus)tuottaakin riskinä tappioita,ei se mua harmittaisi edes niin paljon kuin tappiot puoliunessa.Selkiskö pointti?No,se tosta.
Katellaan ny miten jatkossa Kojo porukkaa vetää.Kohta ei voida puolustella mitään loukkaantumisten kautta,eikä väliajan notkahduksen tai harjoituspiikin takia alentuneen käyrän vuoksi.Kun ketjut eheytyy ja valkun täytyy osata sumplia, mitkä miehet sopivat yhteen ja millä taktiikalla pelit hoidetaan, se totuus pleijareista nähdään.Toivottavasti kaikki sujuu hienosti!Jos tämän hetken kuuden kärkijoukkueen keskinäiset pelit vain otetaan huomioon olisi sarjataulukko tällainen:
Jokerit 18ott 31p
HPK 15ott 27p
Blues 15ott 24p
HIFK 18ott 24p
Tappara 15ott 21p
Kärpät 15ott 17p
Mielenkiintoista? nippelitietoa! kirjoitti:
Jos tämän hetken kuuden kärkijoukkueen keskinäiset pelit vain otetaan huomioon olisi sarjataulukko tällainen:
Jokerit 18ott 31p
HPK 15ott 27p
Blues 15ott 24p
HIFK 18ott 24p
Tappara 15ott 21p
Kärpät 15ott 17p
Mielenkiintoista?Onhan tuo mielenkiintoinen tilasto. Mutta oikeaan valoon se asettuu, kun huomioi näiden joukkueiden keskinäiset ottelut joulun jälkeen.
HPK 4 ot 9p
HIFK 4 ot 9p
Blues 5 ot 8p
Jokerit 5 ot 6p
Tappara 3 ot 3p
Kärpät 3 ot 1p
Toisin sanoen ennen joulutaukoa Kärpät oli saanut kärkijoukkueiden keskinäisistä otteluista pisteitä siinä missä muutkin. Joukkueen tämän hetkinen laskukausi siis näkyy tässäkin selvästi.- Minä vain
Laura1 kirjoitti:
Nyt ois hyvä,jos nimimerkki Minä vain Hpk:n palstalta tois vähän enemmän valoa kerhon taktiikkaan tähän juttuun:)Täytynee käydä vinkkaamassa,kun hänen kanssaan muutenkin jutellaan päivittäin melkein palstalla.
Hpk pelaa hyökkäysvoittoisesti ja mielestäni myös jonkinmoisella riskilläkin,mutta jos haluaa menestystä,niin on tehtäväkin.Liiallinen puolustaminen syö toista osa-aluetta.Eihän sitä tietenkään saa seulan lailla vuotaa sekään pää,mutta mä ainakin katsoisin mieluummin vaikka hävittyä matsia,jossa on yritystä hyökkäyksessä,kuin varovaista puolustuksesta lähtevää juttua.
Lyhytsyöttöpeli, yksinkertainen, nopea hyökkääminen, pois liiallinen kulmapelailu.Niillä todennäköisesti pokaali viedään.Kuka tuon sitten parhaiten taitaakaan. Tietysti se vaatii hyvät pakit ja moken,jotta luotto pelaa.Kärpillä ei Mikkolalla esimerkiksi ole kovinkaan häävisti menny mielestäni,mutta ehkä ny alkaa toinen aika,kun Piku mukana taas.Osviittaa sinne päin ainakin oon näkevinäni.Parhaimmillaan Ilu ja Lamppu ovat todella hyviä.Ois aika jo nähdä se puoli:)
Väitätkö,että jos joukkue osoittaa enemmän fyysisyyttä,niin se on taidosta pois?Jos ei taitoa ole,niin silloin runtataan enemmän,mutta en sulje fyysisyyttä pois silti Kärpiltäkään.Mun mielestä sitä pitää olla paljon enemmän,jos pleijareis meinataan pärjätä.Sieltä tulee kyllä kaveria,jotka sen osaa eivätkä ole heti edes lasaretissa taklauksesta.Kyllä joukkueiden pitää kestää kovuutta myös.
Hannes tulee kuvoihin,joten ehkä se puoli osin paraneekin.Bume ei ole vakuuttanut,vaikka jonkinlaista taklausvoimaa hänestä haettiinkin.Sikäli hyvä yritys Kojolta,että on ajatellu sitä puolta joidenkin pelaajien kohdalla.Mut saako sitä loppujen lopuksi pelata,onko jonkinlainen kielto päällä? Aika kesyä Kärppien fyysinen peli on kieltämättä ollut.
No, palaillaanpa taas..eiköhän tässä tällä kertaa riittävästi mun osalta ollutkin:)
ps.Blues taitaa saada sanoa pikkuhiljaa hyvästejä mitaleille.Taitaa tuo Kaken potkuhomma kuitenkin vaikuttaa.Tappara voi olla sit kovempi sana,vaikka nyt ei ihan ole kulkenut silläkään entiseen malliin.Mut kyl mä veikkaan Hpk:ta finaaliin.Mulle se on päivänselvä.Hei vaan Laura1 ja rosewater, tässäpä tämä tulee:
Peli perustuu nopeisiin hyökkäyksiinlähtöihin ja nopeaan suunnanmuutospeliin, niinkuin on moni jääkiekkoa seuraava huomannutkin. Mutta verrattuna Kärppiin hyökkäyksen ja puolustuksen suhde on Kärpillä 50-50 kun se on Kerholla 60-40.
Jukka Jalonen peluuttaa suoraan sanottuna riskillä joukkuettaan, sillä voimakkaasti hyökkäykseen nojaavan joukkueen puolustuksen on oltava enemmän kuin hereillä ottelusta toiseen, sillä jos pelitaktiikka pettää, alkaa omissa soimaan. Se on nähty kyllä tällä(kin) kaudella. Maalivahtipelillä on suuri rooli tässä asiassa.
Taklauspeli ei kuulu HPK:n valtteihin. Se ei ole itseisarvo, jolla haetaan tulosta. Taklata kyllä osataan tarpeen tullen, mutta vähäistä se on. Elikkä homma ei perustu fyysisyyteen.
Hyökkäyksiin lähdöt tapahtuvat useasti kiekon riistosta keskialueella tai omalla sinisellä, tuloksena ylivoimahyökkäys ja HPK on vaikea pideltävä kentällä nopeiden jalkojensa ansiosta. Mutta kun itse rakennetaan alusta asti kuvio, niin lähes poikkeuksetta kiekko tuodaan sisään laidan kautta ja rakennetaan sieltä kuviota.
Puolustus on "mukana" hyvin, sillä vastustaja harvemmin pääsee HPK:ta vastaan ylivoimahyökkäyksiin. Ne kuivutetaan kasaan jo keskialueella, joka on hyvin tukittuna, tai viimeistään omalla alueella josta seuraa kiekonriisto ja suunnanmuutos vauhdikkaasti.
HPK rakastaa kiekkoa, eli se tykkää pitää sitä. Sille on ominaista kontrolloida kiekkoa vastustajaa enemmän. Se ei luovu siitä helpolla ja pitää itsellään niin paljon kuin mahdollista. Taitavat yksilöt pääsevät täten elementtiinsä, elikkä pelaavat sitä mainostettua taitokiekkoa yhdistettynä nopeisiin jalkoihin tietysti.
HPK on pelannut Kärppien ohella kyseistä peliä vaikka kuinka ja kauan, tulostakin siis syntyy. Tosin Jukka ottaa enemmän riskiä kuin Kari mitä tulee pulustuksen ja hyökkäyksen suhteeseen. Se näkyy jo jatkoajastakin kun pelataan kolmella hyökkääjällä ja yhdellä pakilla muiden 2-2 systeemiin verrattuna. Se ei pelaa joka pelkää.
En kyllä ole ihan samaa mieltä Kerhon taitopuolesta rosewaterin kanssa. Kyllä se on ihan päin vastoin, mitä viimekauteen tulee. Kun Mäkiaho ja Tobbettskin osoittautivat pistehirmuiksi vasten kaikkia odotuksia niin taitoa ja ratkaisuvoimaa on neljässä kentässä. Viime kaudella joukkue oli hitaampi mm. juuri taidonpuutteen takia. Sitä voi kysyä ihan Jukalta itseltään, sillä lainasin sanat melkein suoraan häneltä. Ja ovatpa kaikki pelaajatkin samaa mieltä minun ja Jukan kanssa.Tälläiseen pelityylin vaaditaan muutamia käsiä ja jalkoja, sillä se on vaativa. Sitä ei käy kieltäminen.
Tämä kausi on tasaisempi kuin edellinen. Itse asiassa ennätystasainen. Kun katsoo sarjataulukon kuuden kärkeä, niin sijoitukset voisivat periaatteessa olla ihan miten tahansa. Tasoero on niin onnettoman pieni. Ei sillä, onhan HPK:n peli ollut kuin sydänkäyrä välillä, mutta on niitä huonoja hetkiä muillakin. Ja kun oikein tonkii, niin pelit hävitään monasti henkimaailman puolella. Kummalla on enemmän sydäntä voittaa, se myös voittaa. Siinä ei silloin pelikirjoilla ole mitään merkitystä voiton suhteen jos asenne yms. ovat unohtuneet. Niin yksinkertaista se voi jääkiekossa olla.
Mutta on se myönnettävä, että jälleen kerran HPK häviää materiaalissa monelle muulle.
Tämä oli tässä. Olkaa hyvät :) - Laura1
nippelitietoa! kirjoitti:
Jos tämän hetken kuuden kärkijoukkueen keskinäiset pelit vain otetaan huomioon olisi sarjataulukko tällainen:
Jokerit 18ott 31p
HPK 15ott 27p
Blues 15ott 24p
HIFK 18ott 24p
Tappara 15ott 21p
Kärpät 15ott 17p
Mielenkiintoista?Näinkin sen voi nähdä ja rosewaterin tavoin myös. Rosewaterin kokoama tilasto tosin kertoo siitä faktasta,että Kärpät oli rampa joukkue täysin Tammikuussa.Eipä ihme toi tilasto.
Ottelumäärät kismittää aina.Nehän voivat vähemmän pelanneilla joukkueilla olla plussaa,mutta myös miinusta.Sen takia ei saa kunnolla ranking-listaa tehtyä kaikista kuudesta. - Laura1
Minä vain kirjoitti:
Hei vaan Laura1 ja rosewater, tässäpä tämä tulee:
Peli perustuu nopeisiin hyökkäyksiinlähtöihin ja nopeaan suunnanmuutospeliin, niinkuin on moni jääkiekkoa seuraava huomannutkin. Mutta verrattuna Kärppiin hyökkäyksen ja puolustuksen suhde on Kärpillä 50-50 kun se on Kerholla 60-40.
Jukka Jalonen peluuttaa suoraan sanottuna riskillä joukkuettaan, sillä voimakkaasti hyökkäykseen nojaavan joukkueen puolustuksen on oltava enemmän kuin hereillä ottelusta toiseen, sillä jos pelitaktiikka pettää, alkaa omissa soimaan. Se on nähty kyllä tällä(kin) kaudella. Maalivahtipelillä on suuri rooli tässä asiassa.
Taklauspeli ei kuulu HPK:n valtteihin. Se ei ole itseisarvo, jolla haetaan tulosta. Taklata kyllä osataan tarpeen tullen, mutta vähäistä se on. Elikkä homma ei perustu fyysisyyteen.
Hyökkäyksiin lähdöt tapahtuvat useasti kiekon riistosta keskialueella tai omalla sinisellä, tuloksena ylivoimahyökkäys ja HPK on vaikea pideltävä kentällä nopeiden jalkojensa ansiosta. Mutta kun itse rakennetaan alusta asti kuvio, niin lähes poikkeuksetta kiekko tuodaan sisään laidan kautta ja rakennetaan sieltä kuviota.
Puolustus on "mukana" hyvin, sillä vastustaja harvemmin pääsee HPK:ta vastaan ylivoimahyökkäyksiin. Ne kuivutetaan kasaan jo keskialueella, joka on hyvin tukittuna, tai viimeistään omalla alueella josta seuraa kiekonriisto ja suunnanmuutos vauhdikkaasti.
HPK rakastaa kiekkoa, eli se tykkää pitää sitä. Sille on ominaista kontrolloida kiekkoa vastustajaa enemmän. Se ei luovu siitä helpolla ja pitää itsellään niin paljon kuin mahdollista. Taitavat yksilöt pääsevät täten elementtiinsä, elikkä pelaavat sitä mainostettua taitokiekkoa yhdistettynä nopeisiin jalkoihin tietysti.
HPK on pelannut Kärppien ohella kyseistä peliä vaikka kuinka ja kauan, tulostakin siis syntyy. Tosin Jukka ottaa enemmän riskiä kuin Kari mitä tulee pulustuksen ja hyökkäyksen suhteeseen. Se näkyy jo jatkoajastakin kun pelataan kolmella hyökkääjällä ja yhdellä pakilla muiden 2-2 systeemiin verrattuna. Se ei pelaa joka pelkää.
En kyllä ole ihan samaa mieltä Kerhon taitopuolesta rosewaterin kanssa. Kyllä se on ihan päin vastoin, mitä viimekauteen tulee. Kun Mäkiaho ja Tobbettskin osoittautivat pistehirmuiksi vasten kaikkia odotuksia niin taitoa ja ratkaisuvoimaa on neljässä kentässä. Viime kaudella joukkue oli hitaampi mm. juuri taidonpuutteen takia. Sitä voi kysyä ihan Jukalta itseltään, sillä lainasin sanat melkein suoraan häneltä. Ja ovatpa kaikki pelaajatkin samaa mieltä minun ja Jukan kanssa.Tälläiseen pelityylin vaaditaan muutamia käsiä ja jalkoja, sillä se on vaativa. Sitä ei käy kieltäminen.
Tämä kausi on tasaisempi kuin edellinen. Itse asiassa ennätystasainen. Kun katsoo sarjataulukon kuuden kärkeä, niin sijoitukset voisivat periaatteessa olla ihan miten tahansa. Tasoero on niin onnettoman pieni. Ei sillä, onhan HPK:n peli ollut kuin sydänkäyrä välillä, mutta on niitä huonoja hetkiä muillakin. Ja kun oikein tonkii, niin pelit hävitään monasti henkimaailman puolella. Kummalla on enemmän sydäntä voittaa, se myös voittaa. Siinä ei silloin pelikirjoilla ole mitään merkitystä voiton suhteen jos asenne yms. ovat unohtuneet. Niin yksinkertaista se voi jääkiekossa olla.
Mutta on se myönnettävä, että jälleen kerran HPK häviää materiaalissa monelle muulle.
Tämä oli tässä. Olkaa hyvät :)Hienosti olit tehnyt yhteenvedon!Mä kai oon vähän kaheli,mut tykkään ihan pirusti JJ:n tavasta peluuttaa.Riskihän on aina olemassa pelas miten vaan,joten miksei sitten sillä tavalla,joka niitä maaleja pitäs eniten tuottaa?Onhan se katsojallekin ihan erilaista kuin joku kilpikonnamainen puolustus:)
Sä oot sit Sihvosen kans eri linjoil,ku se väittää Hpk:ta tällä hetkel ehkä liigan v-koodimaisimmaksi porukaksi=)Minneköhän kategoriaan Kärpät siinä vertailus joutuiskaan!
Tuol Ipa-palstalla oli hauskoja huhuja yhes linkis ja siellä oli Kärpille huhuttu Niinimaan tuloa joukkueeseen.JEEEEEEE!!Oiski totta.Mä ainakin toivottaisin Jannen tervetulleeksi.Jos ei rapakon takana peli oo luistanu,niin se ei merkkaa sitä,etteikö liigassamme Janne ois vielä sentäs kova sana pakkina!Mut tietty varaushan noihin juoruihin on pistettävä.Tulishan sen mukaan Kudrochkin Kärppiin.Se ei tuntus kovinkaan uskottavalta. - Minä vain
Laura1 kirjoitti:
Hienosti olit tehnyt yhteenvedon!Mä kai oon vähän kaheli,mut tykkään ihan pirusti JJ:n tavasta peluuttaa.Riskihän on aina olemassa pelas miten vaan,joten miksei sitten sillä tavalla,joka niitä maaleja pitäs eniten tuottaa?Onhan se katsojallekin ihan erilaista kuin joku kilpikonnamainen puolustus:)
Sä oot sit Sihvosen kans eri linjoil,ku se väittää Hpk:ta tällä hetkel ehkä liigan v-koodimaisimmaksi porukaksi=)Minneköhän kategoriaan Kärpät siinä vertailus joutuiskaan!
Tuol Ipa-palstalla oli hauskoja huhuja yhes linkis ja siellä oli Kärpille huhuttu Niinimaan tuloa joukkueeseen.JEEEEEEE!!Oiski totta.Mä ainakin toivottaisin Jannen tervetulleeksi.Jos ei rapakon takana peli oo luistanu,niin se ei merkkaa sitä,etteikö liigassamme Janne ois vielä sentäs kova sana pakkina!Mut tietty varaushan noihin juoruihin on pistettävä.Tulishan sen mukaan Kudrochkin Kärppiin.Se ei tuntus kovinkaan uskottavalta.No hyvä kun ymmärsit jotain. En ole herra Sihvonen joten juttunu saattaakin kuulostaa ihan tavallisen ihmisen kirjoittamilta ;)
Olen kyllä melkein aina Sihvosen kanssa eri linjoilla. Hän on jotenkin liian analyyttinen kaikessa. Olne enemmän Jukan ajatusten puoltaja mm. siinä, että ennen mitään valtakunnan pelikirjoja tulee tunne ja asenne. Kyllä näin on.
Sitäpaitsi pitäisi vähintäänkin olla yliopistosta valmistunut äidinkikielen tohtori että ymmärtäisi hänen juttujaan! Tavallinen ylioppilas ihminen ei riitä minnekään.
Millonkas se Janne olisi tulossa Kärppiin? Sillä tällä hetekellä mies pelaa NHL:ssa. Oisko tarkotuksena ensi kausi? - Laura1
Minä vain kirjoitti:
No hyvä kun ymmärsit jotain. En ole herra Sihvonen joten juttunu saattaakin kuulostaa ihan tavallisen ihmisen kirjoittamilta ;)
Olen kyllä melkein aina Sihvosen kanssa eri linjoilla. Hän on jotenkin liian analyyttinen kaikessa. Olne enemmän Jukan ajatusten puoltaja mm. siinä, että ennen mitään valtakunnan pelikirjoja tulee tunne ja asenne. Kyllä näin on.
Sitäpaitsi pitäisi vähintäänkin olla yliopistosta valmistunut äidinkikielen tohtori että ymmärtäisi hänen juttujaan! Tavallinen ylioppilas ihminen ei riitä minnekään.
Millonkas se Janne olisi tulossa Kärppiin? Sillä tällä hetekellä mies pelaa NHL:ssa. Oisko tarkotuksena ensi kausi?Kyllä mullekin hänen taktiikkansa on useimmiten out.
Niinimaa on vaan huhuna.En usko,että heti kohta tuliskaan, tai voiskaan.Ehkä tykkäis tullakin,en tiä.Miten toi Kojokin suhtautuisi.
Vähän pettyny oon,että rosewater katos ku pieru Saharaan.Vaikka tää Kärppä-palsta onkin,niin pari kommenttia hän ois voinu sulle laittaa,ku vaivaa näit tänne tulla.Etenkin kun hän kehotti minua seuraamaan muidenkin pelejä,jotta ymmärtäisin paremmin.Ois ollu vaan kiva nähdä,näkeekö hän samoin Hpk:n pelin ku sä ja eroavuudet Kärppiin nähden.Eihän sitä ois pitkästi tarvinnu jatkaa.Mut eihän tääl kirjoituspakkoa oo,joten se siitä:)
Jatketaan juttelua ritareista sun muista Hpk:n palstalla:)
- Juki
Miksi Raahenpoika poistit viestini?
- ttulio
on toiminut tään kauden resurssit huomioon ottaen loistavasti. Pelaajia on ollu sairastuvalla jatkuvasti ja silti on löydetty voittavia kokoonpanoja peleihin. Olihan tässä synkempi jakso mutta se osoittaa vaan että on treenattu kovaa ja kuntohuippu ajoittuu keväälle, niin kuin pitääkin. Loistavaa strategiaa. Ässät peli väläytteli valoa muuten pimeään tammikuuhun ja tästä alkaa Kärppien uusi nousu. Nyt kun Piku on taas kehissä ja muutenkin sairastupa alkaa tyhjeneen niin Kojolla on mahdollisuus toteuttaa taktiikkaansa täysillä.
Eli täydet peukut täältä Kojolle.- Laura1
Sitähän aina toitotetaan ja pitäs pitää paikkansakin suurimmilta osin.Totta on,että lasaretti on kutsunut turhan usein.Miten ihmeessä just Kärpät on noin loukkaantumisherkkiä?!Paakkiksellakin ny sormi.Täs vaihees ei ois varaa menettää ketään sivuun.Siltikin: Kojon huikeat näytöt vähemmän huikeita.Miksei Piku ollu vanhas paikas?Pidin sitä itsestään selvänä!Pyörälä viereen ja Aaltonen.Alkaskohan tapahtuu enemmän?Nyt kun Paakkis on pois,niin sitä ei voi kokeilla tohon.Mikkola pois pilaamasta, sille pitäs koittaa vaihtaa vaikka pakkipari,että josko tulis jotain energiaa.Hirvittää ajatella raihnaista Kärppää Raumalla,joka on koottukin ihan miten lie.En tiedä kokoonpanoa,miten Kojo on homman ajatellu.Kyllä oikealla ketjukoostumuksella jotain voi asian eteen sentään tehdä,ettei mitään lammasuhria ole Äijnsuolle menossa!
- ttulio
Laura1 kirjoitti:
Sitähän aina toitotetaan ja pitäs pitää paikkansakin suurimmilta osin.Totta on,että lasaretti on kutsunut turhan usein.Miten ihmeessä just Kärpät on noin loukkaantumisherkkiä?!Paakkiksellakin ny sormi.Täs vaihees ei ois varaa menettää ketään sivuun.Siltikin: Kojon huikeat näytöt vähemmän huikeita.Miksei Piku ollu vanhas paikas?Pidin sitä itsestään selvänä!Pyörälä viereen ja Aaltonen.Alkaskohan tapahtuu enemmän?Nyt kun Paakkis on pois,niin sitä ei voi kokeilla tohon.Mikkola pois pilaamasta, sille pitäs koittaa vaihtaa vaikka pakkipari,että josko tulis jotain energiaa.Hirvittää ajatella raihnaista Kärppää Raumalla,joka on koottukin ihan miten lie.En tiedä kokoonpanoa,miten Kojo on homman ajatellu.Kyllä oikealla ketjukoostumuksella jotain voi asian eteen sentään tehdä,ettei mitään lammasuhria ole Äijnsuolle menossa!
mihin Kojo pystyy vajaalla materiaalilla, hyökkääjiä löytyy vaan kolmeen ketjuun. Silloin ketjukoostumuksilla ja taktiikalla eli valmentajan valinnoilla on todella suuri merkitys. Jos tänään tulee voitto niin se on pääasiassa Kojon ansiota.
- Laura1
ttulio kirjoitti:
mihin Kojo pystyy vajaalla materiaalilla, hyökkääjiä löytyy vaan kolmeen ketjuun. Silloin ketjukoostumuksilla ja taktiikalla eli valmentajan valinnoilla on todella suuri merkitys. Jos tänään tulee voitto niin se on pääasiassa Kojon ansiota.
JOS Kärpät ny voittaa noin rammalla porukalla,niin on aika ajatella positiivisesti Karista.Mut se ei silti tarkoita sitä,että tällä systeemillä mestaruuteen mentäis,jos ketjut ei toimi silloinkaan täysillä,kun lasaretti on tyhjä.
- K/J
Laura1 kirjoitti:
"Miksei Piku ollu vanhas paikas?Pidin sitä itsestään selvänä!Pyörälä viereen ja Aaltonen."
Ootko kuullu senttereistä ja laitureista? Pyörälä nyt vaan sattuu olemaan ilmeisesti ainoa Kärppien laituri, joka voidaan laitaa myös keskelle ja joka on keskellä pelannut.
Sori nyt vaan, mut hieman huvittavaa toi sun ketjujen suunnittelu, kun oot hetkeä aikaisemmin sanonut, ettet ole mikään asiantuntija.. :) - Laura1
K/J kirjoitti:
"Miksei Piku ollu vanhas paikas?Pidin sitä itsestään selvänä!Pyörälä viereen ja Aaltonen."
Ootko kuullu senttereistä ja laitureista? Pyörälä nyt vaan sattuu olemaan ilmeisesti ainoa Kärppien laituri, joka voidaan laitaa myös keskelle ja joka on keskellä pelannut.
Sori nyt vaan, mut hieman huvittavaa toi sun ketjujen suunnittelu, kun oot hetkeä aikaisemmin sanonut, ettet ole mikään asiantuntija.. :)Täytyyhän täällä jonkun hauskuuttakin luoda,vaikka totta toinen puoli.Kärpät tarvis kyllä sellasia pelaajia,jotka kykenisivät pelaamaan useampaa paikkaa,kuten Pyörälä.Nyt pidän turpani kii Kärppien saamattomuudesta ja laiskanpulskeasta pelailusta,sillä tänään näkyi TAISTELUA JA SISUA!Sellainen tappio,joka ei tappiolta maistunut.Tätä lajia lisää,mutta toki niin,että ketjut ovat täydet ja pelimiehet paikoillaan:)Lukko sai tehdä kyllä kaikkensa saadakseen nujerrettua ramman Kärppäjengin.Kaksi miestä enemmän,että ratkaisu tuli.En moiti Pesosta rankun hutimisesta.Ei se onnistu niin vaan ku kuvitellaan.Ei edes Jokisen Jussilla,joka sentään on rankkarispesialisti rapakon takana:)
- K/J
Laura1 kirjoitti:
Täytyyhän täällä jonkun hauskuuttakin luoda,vaikka totta toinen puoli.Kärpät tarvis kyllä sellasia pelaajia,jotka kykenisivät pelaamaan useampaa paikkaa,kuten Pyörälä.Nyt pidän turpani kii Kärppien saamattomuudesta ja laiskanpulskeasta pelailusta,sillä tänään näkyi TAISTELUA JA SISUA!Sellainen tappio,joka ei tappiolta maistunut.Tätä lajia lisää,mutta toki niin,että ketjut ovat täydet ja pelimiehet paikoillaan:)Lukko sai tehdä kyllä kaikkensa saadakseen nujerrettua ramman Kärppäjengin.Kaksi miestä enemmän,että ratkaisu tuli.En moiti Pesosta rankun hutimisesta.Ei se onnistu niin vaan ku kuvitellaan.Ei edes Jokisen Jussilla,joka sentään on rankkarispesialisti rapakon takana:)
"Täytyyhän täällä jonkun hauskuuttakin luoda..."
Jos ajattelit hauskuuttajan roolin ottaa, niin silloin sun on vähän hankala kaivata ymmärrystä näkymyksilles... - Laura1
K/J kirjoitti:
"Täytyyhän täällä jonkun hauskuuttakin luoda..."
Jos ajattelit hauskuuttajan roolin ottaa, niin silloin sun on vähän hankala kaivata ymmärrystä näkymyksilles...Mä kun kirjoitin,että totta toinen puoli.Lukijan pääteltävissä on sitten se,mitä puolta milloinkin kirjoitan.Kyllä ne mun asialliseen keskusteluun liittyvät lauseet pitäs erottaa.Jos ne ei erotu,niin se on sit mulle voi voi:)
- K/J
Laura1 kirjoitti:
Mä kun kirjoitin,että totta toinen puoli.Lukijan pääteltävissä on sitten se,mitä puolta milloinkin kirjoitan.Kyllä ne mun asialliseen keskusteluun liittyvät lauseet pitäs erottaa.Jos ne ei erotu,niin se on sit mulle voi voi:)
No mä en ainakaan oo erottanu noista sun jutuista, mitä heität vitsillä ja mitä tosissaan...
Sun kirjoituksista todellakin paistaa läpi sun asiantuntemattomuus, toisin kuin esim. Rosewaterin teksteistä.
Ja sit kun sä alat ketjuja jo suunnittelemaan, niin mun ymmärryskyky loppuu. Itsekään en aina ymmärrä valmentajien tekemiä ratkaisuja, mutta koska en ole lajin parissa koskaan työskennellyt tai edes harrastanut muuten kuin katsomosta käsin, en ala kritisoimaan valmentajien ratkaisuja. Tai ainakaan ehdottamaan uusia ketjukoostumuksia, koska uskon valmentajien tietävän pelaajien kulloisenkin potentiaalin paremmin kuin minä, joka näen pelaajia vain peleissä ja niissäkin heitä jäällä vain 10-15 min/peli.
Kuten joku on osuvasti sanonut... "Älä opeta isääs n***imaan." :) - Laura1
K/J kirjoitti:
No mä en ainakaan oo erottanu noista sun jutuista, mitä heität vitsillä ja mitä tosissaan...
Sun kirjoituksista todellakin paistaa läpi sun asiantuntemattomuus, toisin kuin esim. Rosewaterin teksteistä.
Ja sit kun sä alat ketjuja jo suunnittelemaan, niin mun ymmärryskyky loppuu. Itsekään en aina ymmärrä valmentajien tekemiä ratkaisuja, mutta koska en ole lajin parissa koskaan työskennellyt tai edes harrastanut muuten kuin katsomosta käsin, en ala kritisoimaan valmentajien ratkaisuja. Tai ainakaan ehdottamaan uusia ketjukoostumuksia, koska uskon valmentajien tietävän pelaajien kulloisenkin potentiaalin paremmin kuin minä, joka näen pelaajia vain peleissä ja niissäkin heitä jäällä vain 10-15 min/peli.
Kuten joku on osuvasti sanonut... "Älä opeta isääs n***imaan." :)Kun ei oo mies eikä siten voi noita miesten tekniikoita sen kummemmin opetella=)
Onko nää palstat sit sun mielestäsi sellaisia,että näissä ASIANTUNTIJAT vaan saavat heitellä mielipiteitään?Meikäläisten kaltaiset mutu-menetelmällä toimivat sais kirjoitella sitten MISSÄ?Huomaatko miten rajoittavaksi yrität palstaa tehdä.Katsoppa muitaki palstoja täällä ja MIETI kuinka asiantuntevaa sakkia näissä loppujen lopuksi on.Minusta nää on ihan kotikutoisten harrastajien juttuja ja toivottavasti sellaisina pysyvätkin.Jos mun kirjoitukset on sun mielestä ihan älyttömiä,niin ne sitten on sun mielestä.Ei siinä mitään.Mä en oikein tajua tota sun pointtia tässä koko hommassa.Mut onko niin väliäkään:) - K/J
Laura1 kirjoitti:
Kun ei oo mies eikä siten voi noita miesten tekniikoita sen kummemmin opetella=)
Onko nää palstat sit sun mielestäsi sellaisia,että näissä ASIANTUNTIJAT vaan saavat heitellä mielipiteitään?Meikäläisten kaltaiset mutu-menetelmällä toimivat sais kirjoitella sitten MISSÄ?Huomaatko miten rajoittavaksi yrität palstaa tehdä.Katsoppa muitaki palstoja täällä ja MIETI kuinka asiantuntevaa sakkia näissä loppujen lopuksi on.Minusta nää on ihan kotikutoisten harrastajien juttuja ja toivottavasti sellaisina pysyvätkin.Jos mun kirjoitukset on sun mielestä ihan älyttömiä,niin ne sitten on sun mielestä.Ei siinä mitään.Mä en oikein tajua tota sun pointtia tässä koko hommassa.Mut onko niin väliäkään:)Noh, väännetäänpä rautalangasta.
"Onko nää palstat sit sun mielestäsi sellaisia,että näissä ASIANTUNTIJAT vaan saavat heitellä mielipiteitään?"
-Ei. Mutta järki on mielestäni hyvä säilyttää näissäkin keskusteluissa mukana. Jääkiekkoa pelataan SM-liigassa nimenomaan asiantuntemuksen kautta, ei mutu-menetelmällä. Niinpä kritiikinkin tulisi perustua asiantuntemukseen, eikä mutuun.
"Katsoppa muitaki palstoja täällä ja MIETI kuinka asiantuntevaa sakkia näissä loppujen lopuksi on."
-Tässä olet harvinaisen oikeassa. Mutta mietipä sinä, haluatko tulla rinnastetuksi todellakin tähän mainitsemaasi "muuhun sakkiin". Vaikutat sinänsä ihan fiksulta aikuiselta ihmiseltä kirjoitustyylistäsi päätellen, mutta argumenttisi ovat vähintäänkin lapsellisia. Sori nyt vaan.
Mutta ettei tää nyt menisi kokonaan off-topiciksi, niin lopetetaan tää vääntö tähän. En missään nimessä halua kieltää sinua kirjoittamasta tänne, mutta mieti kuinka paljon voit vaatia ymmärrystä näkemyksillesi, jos kerran haluat hauskuuttaa ihmisiä samalla. :)
- meikätyttö
Tämä ei nyt ihan liity aiheeseen,mutta tuli mieleen et mitäs sanotte tähän Jalosen kommenttiin TPS-KÄRPÄT ottelun jälkeen(jossa erotuomari teki virheen jatkoajalla aiheuttaen kärppien häviön):
"Rauhoituttuaan Jalonen totesi, että erotuomarien linja on jo pitkään ollut heitä kohtaan epäoikeudenmukainen.
- Meidän hyökkääjiämme tuntuu saavan rangaistuksetta koukkia joka suunnasta miten tahansa, Jalonen murisi."
Hieman lapsellista ottaen huomioon että tuomaritkin on ihmisiä,joille tulee inhimillisiä erehdyksiä...Siis mun mielestä=)- Laura1
Ymmärrän kyllä Kojoa tässä asiassa.Olihan se voittomaali suolesta.Lisäksi jokainen valmentaja luonnollisesti katsoo herkemmin juttuja,jotka koskee omia pelaajia.Se on inhimillistä.
- mään
Laura1 kirjoitti:
Ymmärrän kyllä Kojoa tässä asiassa.Olihan se voittomaali suolesta.Lisäksi jokainen valmentaja luonnollisesti katsoo herkemmin juttuja,jotka koskee omia pelaajia.Se on inhimillistä.
luetkos urheilu lehteä siinähän epäiltiin et kärpät vois kaatua jaloseen...
- mään
mään kirjoitti:
luetkos urheilu lehteä siinähän epäiltiin et kärpät vois kaatua jaloseen...
siis sitäkään en vieläkään ymmärrä et onkos kärpillä niin ylivoimainen pelaaja materiaali,kuin lehdessä jälleen mainostettiin..minun mielestäni ei ole..
- Laura1
mään kirjoitti:
siis sitäkään en vieläkään ymmärrä et onkos kärpillä niin ylivoimainen pelaaja materiaali,kuin lehdessä jälleen mainostettiin..minun mielestäni ei ole..
Tuolla ylempänä siitä mainitsinkin.Mielenkiintoinen kaveri mielipiteineen.Tosin osa hänen pelitermistöstään menee yli mun ymmärryksen,mutta jollain tavoin tajuan ainakin osan,mitä Petteri yrittää sanoa.Eikä hän ole mielestäni edes väärässä!Kärpät on käsijarru päällä yskähtelevä auto tällä hetkellä munkin mielestä.
Materiaali on hyvä,mutta loukkaantumisaltis.Mitään suunnitelmaB:tä ei näyttäs olevan tällaisten tilanteiden varalta.Hpk:lla oli aiemmin myös kova sairaslista,mutta niin vain sieltäkin väännettiin mitaleille!Yksi seikka,joka asettaa JJ:n aina mun silmissä tosi korkeelle. - mään
Laura1 kirjoitti:
Tuolla ylempänä siitä mainitsinkin.Mielenkiintoinen kaveri mielipiteineen.Tosin osa hänen pelitermistöstään menee yli mun ymmärryksen,mutta jollain tavoin tajuan ainakin osan,mitä Petteri yrittää sanoa.Eikä hän ole mielestäni edes väärässä!Kärpät on käsijarru päällä yskähtelevä auto tällä hetkellä munkin mielestä.
Materiaali on hyvä,mutta loukkaantumisaltis.Mitään suunnitelmaB:tä ei näyttäs olevan tällaisten tilanteiden varalta.Hpk:lla oli aiemmin myös kova sairaslista,mutta niin vain sieltäkin väännettiin mitaleille!Yksi seikka,joka asettaa JJ:n aina mun silmissä tosi korkeelle.olen kyllä ollut aina luottavainen kojoon, mutta jotenkin alkaa tuntumaan, että jos ei sittenkään kojo aivan parasta saa irti joukkueesta..tiedä sitten toisiko joku muu valmentaja sen ylivoimaisuuden kärppiin(mistä jotkut aina niin hehkuttaa)..no se on kuitenkin ajan kysymys jalosellahan on vielä ensi kaudesta sopimus ja en usko et kovin herkästi kenkää tulee..
- Laura1
mään kirjoitti:
olen kyllä ollut aina luottavainen kojoon, mutta jotenkin alkaa tuntumaan, että jos ei sittenkään kojo aivan parasta saa irti joukkueesta..tiedä sitten toisiko joku muu valmentaja sen ylivoimaisuuden kärppiin(mistä jotkut aina niin hehkuttaa)..no se on kuitenkin ajan kysymys jalosellahan on vielä ensi kaudesta sopimus ja en usko et kovin herkästi kenkää tulee..
Jalosen Jukka sais eri ilmeen päälle.Helppo sanoa täs,mutta oon siitä varma.Todella vaativa ja armoton,mutta myös asian niin vaatiessa kehujakin antava.Jotkut naureskelee hänen video-oppituntejana pelien jälkeen.Onkohan JJ ollut kuinka paljon aikaansa edellä Suomessa,kun sen Jääkiekkolehden mukaan NYT Nhl:ssä sama juttu on erittäin suosittu ja arvostettu!Hitto!
Sit toi Hifk:n Baxter ois mielenkiintoinen kokeilu.Pystyiskö hän antamaan valkkuna mitään pohjoisen pedoille.no,hiukan epäilen:) Ei vaikuttais olevan ihan Kärppien tyylinen,enkä ny todellakaan tarkoita fyysistä puolta ja et se puuttus Kärpiltä.Sitä ei vaan Kärpät saa paljon käyttää.Mut onhan Hifk erilainen, liekö se sitten se brändi,vaikkakin heillä on mielestäni alkanut ITSE KIEKKO kiinnostamaan enemmän:)
Mä yritän pitää terävää kieltäni kurissa ja katsoa taas missä mennään Kojon kans.No, kohtahan se taas nähdään.
- neitiKevät_
...Suomessa Oulusta etelään jos ei naama miellytä. Kai se kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen?
Viime talvena Laura hehkutti Heikkilää Kärppä-ihmeen tekijäksi, mutta kerropas miksi Heikkilä ei Bluesissa näytä onnistuvan ja sopimusta ei jatketa? Materiaalihan on Sm-liigan kärkeä, siinä on laatua ja siinä on leveyttä. Kyllä oma osuutensa Kärppien ensimmäisiin mestaruuksiin oli myös joukkueen onnistuneessa rakentamisessa ja keskinäisessä kemiassa.
Kärppien materiaali on laadukasta, mutta myös joukkueen loukkaantumissuma on vertaansa vailla. Lisäksi Sahlstedia kohdannut henkilökohtainen tragedia voi vaikuttaa muuhunkin joukkueeseen. Anyway, Jalonen sai Lukko-peliin liikkeelle peräti 15 kenttäpelaajaa ja muutamia pelaajia joutuu silloin kuormittamaan kohtuuttomasti. Mikä silloin on valmentajasta riippuvainen suunnitelma B, Laura1? Eikö Juha Junnon tehtävä ole hoitaa penkille pelaajia?
Kärpille on kaikki mahdollista, jos avain pelaajat tervehtyvät jäälle ja myös kuntoutuvat parhaaseen lentoonsa. Toipilailta ei heti saa ihmeitä odottaa. Kärpät on yhä ylivoimainen suosikki mestariksi, sillä joukkue on vaikeuksistaan huolimatta koko kauden pitänyt ykkössijan itsellään ja jopa se suurin kysymysmerkki ennen kautta, maalivahtipeli, on ollut uomissaan. Lauran mielestä pitäisi kai olla 15 pst karussa ja pelejä pitäisi voittaa 5-6:lla maalilla vaikka A-junioreilla?
Tuollaisten harhojen vuoksi pitää taas toivoa yllätyksellistä lätkäkevättä.- Laura1
Niinpä..mä isken puukkoni tosi helposti,kun oon tämmönen kuumaverinen=)Aiheestahan mä mielestäni oon KJ:ta kritisoinu.Mä en todellakaan tiedä syitä syviä,miksi Kake heivattiin ulos Bluesista,eihän sitä tiedä kai ulkopuoliset muutkaan,mutta eikös se ollu pitempään siellä kuin aiemmat valkut,vai?Kertoo kuitenkin Bluesin johdon lyhytjännitteisyydestä, sillä Kake sai hoitoonsa huonos jamas olleen joukkueen,jota ei niin helposti jaloilleen saakaan materiaalista huolimatta.Kake on saanut Bluesin pelaamaan nyt ja turhan vuoksi ei Bluesin kannattajat ole lakanoita peliin tuonut,joissa pyydetään Kakea jäämään.
Loukkaantumisiakin on tullut muillekin kuin vaan Kärpille.Blues voi tämän myös allekirjoittaa.Olin lukevinani jostain,että Tepsikin on pelannu jossain kolmel ketjul,pitääkö paikkansa?!
Mä pidän pääni sen suhteen,että Kari Jalonen on korkeintaan KES-KIN-KER-TAI-NEN VAL-MEN-TA-JA!Ärsyttäkööt se muita miten vaan.Jotenkin hänellä ei ole taitoa saada kaikkea potentiaalia Kärpistä irti.Toivon,että hän muuttaa kuvioitaan,kun ketjut ovat ehjät.
Tänään ja torstaina Äijänsuolla oli tekemisen meininkiä vihdoin.Kojon ansioitako just nyt vai osaako lukijat matikkaa mun taitojeni verran,eli 1 1=2.Kipinän juttuun on tuonut Kärppien sielu: PIKU!Johan alko Pyörälä heräämään ja Mikkolan Ilukin pisti tänään parastaan=)Hellurei,kun vielä Hannes tulee kehiin,niin sitä ykkösen hyökkäysjoukkiota ei Kojokaan pysty pilaamaan;))
Ei Kärppien tarvi olla 15 pistettä johdos,mua ei haittais edes se,että pudottas paalulta,JOS se tappiopuoli tulee taistelun kautta, eikä lepsutellen tai puolustellen ja unohtaen hyökätä.Eikä kukaan voi voittaa jatkuvasti eikä suurinumeroisesti.Olet analysoinut minut väärin,joten jätä se puoli:)
Tietysti tajuan,että kolmen vitjoilla ei paljoo voi tehä,mutta onhan Kärppien peli-ilme ollu kadoksissa jo ennen vajaaketjujakin.Alkukaudesta oltiin hyökkäävämpiä ja karvattiin eri lailla.En tiä miten tänään on tehty,mutta jutuista päätellen puolustamalla.Onneksi kuitenkin pisteet kotiin.
Lisäksi nyt on moitittu Kärppiä epäurheilijamaisesta pelistä,eli jatkuvista koukkimisista,joita tuomari ei puhaltanu.Vaikea uskoa,että Kärpät vajoais tollaseen.Eihän se kuulu joukkueen statukseen ollenkaan!Voisiko vajaaketjullisina peli mennä tosiaan siihen suuntaan.
Mitä tulee pelaajahankintoihin,niin mä oon aina kuvitellu,että se ei ole yhden miehen show,vaan porukalla asia keskustellaan valmentajan kanssa.Käsittääkseni Kojolla on melkoinen sananvaltakin siinä ketä joukkueeseen otetaan.B-suunnitelma ois aina hyvä olla olemassa kaiken varalta ja sen tekijänä joku muu kuin Laura=)Meinaan silloin vois mennä mönkään ja kunnolla!
Killeri on näyttänyt pelaavan.Hieno homma!Varmasti myötätuntoa löytyy kaikilta häntä kohtaan,mut oletan,ettei hänen surullinen tilanteensa kuitenkaan vie Kärppiä osaltaan lamaan.Kyllä pelit hoidetaan silti.
Monet väittävät Kärppien johtoaseman olevan seurausta helposta alkusarjasta.On siis ihme,että sinä et siihen sortunut.Kiitos siitä:)
Olen sanonut,että hyväs lykys Kärpät taistelee mestaruudesta,mutta mitaleilla vähintään ollaan.Haluaisin vaan kovasti nähdä Kärppälauman koko osaamisen.Olen varma,että esim.Hpk:n JJ saisi porukasta enemmän irti. Voihan se olla tietysti mun kuvitelmaanikin vain.Olispa vaan kiva nähdä hänet peräsimessä.No,haaveeksihan tuo jää,joten se siitä.
- Arribba
Jalonen on tehnyt valmennuksessa mielestäni melkoisen työn kun ottaa huomioon että viime vuosina Kärpistä on lähtenyt sellaisia pelaajia kuin Jussi Jokinen, Brett Lievers, Petr Tenkrat, Juha-Pekka Haataja, Lasse Kukkonen, Mikko Lehtonen, Joni Pitkänen, Nicklas Bäckström, Pekka Rinne ja Ari Vallin. Tuohon kun lisätään tämän kauden loukkaantumiset niin on pieni ihme että Kärpät ovat sarjan kärjessä. Siihen voi olla selityksenä vain valmennuksen taso.
Jaloselta saattaa puuttua kyky tehdä rohkeita päätöksiä kesken pelin mutta hän korvaa sen erinomaisesti muulla valmennustaidollaan.- Laura1
Kun joukkueessa on lahjakkaita pelaajia,niin siinä keskinkertaisellakin valkulla mennään ainakin joten kuten etiäpäin. Edelleen koitan olla odottavalla kannalla Kojon suhteen.En täysin tyrmää,mutta vasen koukku on valmiina..
- Arribba
Laura1 kirjoitti:
Kun joukkueessa on lahjakkaita pelaajia,niin siinä keskinkertaisellakin valkulla mennään ainakin joten kuten etiäpäin. Edelleen koitan olla odottavalla kannalla Kojon suhteen.En täysin tyrmää,mutta vasen koukku on valmiina..
mutta se oli melkein odotettavissa koska olet maallikko joka ei pelin hienouksista tajua mitään. Ei siinä mitään, ei kaikki voi olla asiantuntijoita.
Kun vaihtuvuus on noin suuri, ei pelkkä pelaajien lahjakkuus takaa menestystä (mitä Kärpille on siunaantunut myös Jalosen alaisuudessa). Heikkilän lähdettyä,eli viimeisen kolmen vuoden aikana, Kärpistä on poistunut 2 maalivahtia, 6 puolustajaa ja 9 hyökkääjää. Siitä huolimatta joukkue on pysynyt mitalikannassa ja se on melkoinen saavutus. Eikä kyseessä ole ollut mikään tusinapelaajien poistuminen sillä näistä 17 lähteneestä 5 pelaa NHL:ssä, 3 AHL:ssä, 5 SM-liigassa ja yksi Elitserienissä.
Otetaanpa esimerkki keittiön puolelta, niin josko ymmärtäisit. Olet kokkina (valmentaja) 3 vuotta, sinulla on n.20-30 ainesta (pelaajat) mistä valita mutta joka vuosi ainekset vaihtuvat hiukan (poistuneet pelaajat). Joskus illallista (peli) valmistellessa huomaat että osa aineksista puuttuu (loukkaantuneet pelaajat). Jokaiselle illalliselle (peli) pitäisi kuitenkin kokata gourmetateria (kentälliset) joka on hyvänmakuinen (voitto). Luuletko että onnistuu? - Laura1
Arribba kirjoitti:
mutta se oli melkein odotettavissa koska olet maallikko joka ei pelin hienouksista tajua mitään. Ei siinä mitään, ei kaikki voi olla asiantuntijoita.
Kun vaihtuvuus on noin suuri, ei pelkkä pelaajien lahjakkuus takaa menestystä (mitä Kärpille on siunaantunut myös Jalosen alaisuudessa). Heikkilän lähdettyä,eli viimeisen kolmen vuoden aikana, Kärpistä on poistunut 2 maalivahtia, 6 puolustajaa ja 9 hyökkääjää. Siitä huolimatta joukkue on pysynyt mitalikannassa ja se on melkoinen saavutus. Eikä kyseessä ole ollut mikään tusinapelaajien poistuminen sillä näistä 17 lähteneestä 5 pelaa NHL:ssä, 3 AHL:ssä, 5 SM-liigassa ja yksi Elitserienissä.
Otetaanpa esimerkki keittiön puolelta, niin josko ymmärtäisit. Olet kokkina (valmentaja) 3 vuotta, sinulla on n.20-30 ainesta (pelaajat) mistä valita mutta joka vuosi ainekset vaihtuvat hiukan (poistuneet pelaajat). Joskus illallista (peli) valmistellessa huomaat että osa aineksista puuttuu (loukkaantuneet pelaajat). Jokaiselle illalliselle (peli) pitäisi kuitenkin kokata gourmetateria (kentälliset) joka on hyvänmakuinen (voitto). Luuletko että onnistuu?Ainahan kokilla pitää olla varalista,mihin turvautua,jos jotain odottamatonta tapahtuu, vai mitä?=)
Kiitos tuosta kommentistasi,etten tajua mitään.Se pitää varmasti suurimmilta osin paikkansa,mutta ei se mua häiritse.Älä siis anna häiritä sinuakaan=) - Arribba
Laura1 kirjoitti:
Ainahan kokilla pitää olla varalista,mihin turvautua,jos jotain odottamatonta tapahtuu, vai mitä?=)
Kiitos tuosta kommentistasi,etten tajua mitään.Se pitää varmasti suurimmilta osin paikkansa,mutta ei se mua häiritse.Älä siis anna häiritä sinuakaan=)kun kerran itse olet niin sanonut.
Tuosta varalistasta sen verran että pointtini meni sinulta hukkaan taas. Jos ei etukäteen tiedä mitkä ainekset on käytössä, niin vaikea siinä on varasuunnitelmia tehdä. En tiedä oletko tietoinen mutta Kärpissä Junno hoitaa pelaajien hankkimisen ja Jalonen huolehtii valmennuksesta.
Mutta turhaan mä tässä tuulimyllyjä vastaan taistelen. Sulla on, kuten sanoit, toinen käsi aina valmiina nuijimaan Jalonen alimpaan rakoon kun vain mahdollisuuden saat. Turha kai silloin on objektiivisuutta odottaa. - Laura1
Arribba kirjoitti:
kun kerran itse olet niin sanonut.
Tuosta varalistasta sen verran että pointtini meni sinulta hukkaan taas. Jos ei etukäteen tiedä mitkä ainekset on käytössä, niin vaikea siinä on varasuunnitelmia tehdä. En tiedä oletko tietoinen mutta Kärpissä Junno hoitaa pelaajien hankkimisen ja Jalonen huolehtii valmennuksesta.
Mutta turhaan mä tässä tuulimyllyjä vastaan taistelen. Sulla on, kuten sanoit, toinen käsi aina valmiina nuijimaan Jalonen alimpaan rakoon kun vain mahdollisuuden saat. Turha kai silloin on objektiivisuutta odottaa.Mulla on kieltämättä hyvin epäileväinen asenne Kojoon nähden. Ei mulla ois mitään sitä vastaan,että hän osoittais mun luulot naurettaviksi.Ei mun "imago"täällä kärsis siitä yhtään=)Katellaan ny,en mä nuijanukutusta sille vielä silti oo antamassa.
Ota huomioon se,että tän kauden alussa jopa KEHUIN Kojoa hankinnoista.Nyssä sit sanot,että Kojo ei niissä ookkaan mukana vaan pelkästään valmentaa:(Siinä meni sekin KJ:n profiilin kohotus kohdaltani.
Toisaalta on kauheen vaikee ymmärtää,miksi Junno yksin hankkis pelaajat!Onko hän sitten niin tarkkanäköinen,että herrana ja hidalgona osaa kaikki osa-alueet katella?Miten mä en tohon oikein usko.Mä oon kyllä kuullu,että Kojolla on iso asema näissä valinnoissa myös.
Yksinvaltius alkaa olla sitten melkoinen tauti lätkässä,jos Junno on sen sortin puolijumala ku eräät toiset liigas.Hjallishan on omalla tahollaan ja johtavia diktaattoreita edustaa myös Kummola.Niin..ja aika moni väittää Hpk:stakin löytyvän.Siellä uskon kyllä JJ:n olevan se,joka pelaajat ainakin tarkastaa. - Arribba
Laura1 kirjoitti:
Mulla on kieltämättä hyvin epäileväinen asenne Kojoon nähden. Ei mulla ois mitään sitä vastaan,että hän osoittais mun luulot naurettaviksi.Ei mun "imago"täällä kärsis siitä yhtään=)Katellaan ny,en mä nuijanukutusta sille vielä silti oo antamassa.
Ota huomioon se,että tän kauden alussa jopa KEHUIN Kojoa hankinnoista.Nyssä sit sanot,että Kojo ei niissä ookkaan mukana vaan pelkästään valmentaa:(Siinä meni sekin KJ:n profiilin kohotus kohdaltani.
Toisaalta on kauheen vaikee ymmärtää,miksi Junno yksin hankkis pelaajat!Onko hän sitten niin tarkkanäköinen,että herrana ja hidalgona osaa kaikki osa-alueet katella?Miten mä en tohon oikein usko.Mä oon kyllä kuullu,että Kojolla on iso asema näissä valinnoissa myös.
Yksinvaltius alkaa olla sitten melkoinen tauti lätkässä,jos Junno on sen sortin puolijumala ku eräät toiset liigas.Hjallishan on omalla tahollaan ja johtavia diktaattoreita edustaa myös Kummola.Niin..ja aika moni väittää Hpk:stakin löytyvän.Siellä uskon kyllä JJ:n olevan se,joka pelaajat ainakin tarkastaa.kauden alusta viestiä jossa olisit kehunut KARI Jalosta. Negatiivista kritiikkiä kyllä löytyi runsaasti.
Kerro missä viestissä olet kehunut Koojiitä. - Laura1
Arribba kirjoitti:
kauden alusta viestiä jossa olisit kehunut KARI Jalosta. Negatiivista kritiikkiä kyllä löytyi runsaasti.
Kerro missä viestissä olet kehunut Koojiitä.Mistä pirusta mä enää muistan missä viestissä se on ollut.Kauden alussa joka tapauksessa.Kritiikkiä,negatiivista sellaista on varmasti ollut suurin osa,mutta se,mitä tarkoitin koski mainitsemaani hankintapuolta.Kirjoitin,että Kojo ajattelee mun lailla ja että olen erittäin tyytyväinen hänen hankintoihinsa!Eiks se oo kehumista?Niin paljon oon lätkäpalstalle viestiä laittanu,että en mä ainakaan jaksa hakee sitä tiettyä.On ku etsis neulaa heinäsuovasta=)Sori!
ps.Hymyilevä Hanneskin muuten kaipas peli-iloa,kuten minäkin.Ehken ihan pielessä sen huomion kans oo ollukkaan sitten.Tänään tais sitä ilmetta jo enemmän olla tuloksistakin päätellen.Mut samaisen Hanneksen ajatusta myötäillen sanon kyllä,että se tauko tulee tarpeeseen:) - Arribba
Laura1 kirjoitti:
Mistä pirusta mä enää muistan missä viestissä se on ollut.Kauden alussa joka tapauksessa.Kritiikkiä,negatiivista sellaista on varmasti ollut suurin osa,mutta se,mitä tarkoitin koski mainitsemaani hankintapuolta.Kirjoitin,että Kojo ajattelee mun lailla ja että olen erittäin tyytyväinen hänen hankintoihinsa!Eiks se oo kehumista?Niin paljon oon lätkäpalstalle viestiä laittanu,että en mä ainakaan jaksa hakee sitä tiettyä.On ku etsis neulaa heinäsuovasta=)Sori!
ps.Hymyilevä Hanneskin muuten kaipas peli-iloa,kuten minäkin.Ehken ihan pielessä sen huomion kans oo ollukkaan sitten.Tänään tais sitä ilmetta jo enemmän olla tuloksistakin päätellen.Mut samaisen Hanneksen ajatusta myötäillen sanon kyllä,että se tauko tulee tarpeeseen:)Voisiko se johtua siitä ettet ole koskaan moista kirjoittanut? Tai sitten kyse on siitä että yhtä kehua ei löydy satojen negatiivisten viestien joukosta. Profiilistasi näkyy ettet ollut edes rekisteröitynyt alkukaudesta joten senkin suhteen taivutat faktoja, vai oliko sekin mutu-tiedolla laitettu?
Hyvönen sanoi muuten kaipaavansa peli-iloa sen takia koska he ovat viime ajat treenanneet niin kovaa. Eli olit siltä osin oikeassa että peli-ilo on ollut kadoksissa, syistä et ollut todellakaan selvillä. - Laura1
Arribba kirjoitti:
Voisiko se johtua siitä ettet ole koskaan moista kirjoittanut? Tai sitten kyse on siitä että yhtä kehua ei löydy satojen negatiivisten viestien joukosta. Profiilistasi näkyy ettet ollut edes rekisteröitynyt alkukaudesta joten senkin suhteen taivutat faktoja, vai oliko sekin mutu-tiedolla laitettu?
Hyvönen sanoi muuten kaipaavansa peli-iloa sen takia koska he ovat viime ajat treenanneet niin kovaa. Eli olit siltä osin oikeassa että peli-ilo on ollut kadoksissa, syistä et ollut todellakaan selvillä.Olen ollut näillä palstoilla useamman vuoden rekisteröitymättä.Feikkien takia sit otin neuvosta vaarin ja rekisteröidyin syksyllä.Noin yksinkertaista se totuus on:)
Miksi ihmeessä mä valehtelisin muuten siitä,että oon antanu positiivista palautetta myös Kojosta?Suurin osa ollu negatiivista ja osa odottavalla kannalla.Yrittäny silloin hillitä itteeni ruoskimatta KJ:ta;)Mut annetaan jo olla.Mä tiedän mitä oon tehny, sä et. - Arribba
Laura1 kirjoitti:
Olen ollut näillä palstoilla useamman vuoden rekisteröitymättä.Feikkien takia sit otin neuvosta vaarin ja rekisteröidyin syksyllä.Noin yksinkertaista se totuus on:)
Miksi ihmeessä mä valehtelisin muuten siitä,että oon antanu positiivista palautetta myös Kojosta?Suurin osa ollu negatiivista ja osa odottavalla kannalla.Yrittäny silloin hillitä itteeni ruoskimatta KJ:ta;)Mut annetaan jo olla.Mä tiedän mitä oon tehny, sä et.Annetaan olla kun et kerran tiedä milloin olet kehunut.
Jos kiinnostaa tietää, niin tällainen vihje. Mene lajennettuun hakuun, laita sinne nimimerkki Laura1, haettaviksi sanoiksi vaikka Kojo, Jalonen, Koojii ja KJ, rajoitat haun vain Kärpät-palstalle ja laita hakuajaksi kauden alku (laita reilusti aikaa, vaikka kauden ensimmäinen kuukausi). Mitä löytyy? Löytyykö mitään? Entäpä jos ne onkin kaikki feikkejä? - Poro Tallinnasta
Arribba kirjoitti:
Annetaan olla kun et kerran tiedä milloin olet kehunut.
Jos kiinnostaa tietää, niin tällainen vihje. Mene lajennettuun hakuun, laita sinne nimimerkki Laura1, haettaviksi sanoiksi vaikka Kojo, Jalonen, Koojii ja KJ, rajoitat haun vain Kärpät-palstalle ja laita hakuajaksi kauden alku (laita reilusti aikaa, vaikka kauden ensimmäinen kuukausi). Mitä löytyy? Löytyykö mitään? Entäpä jos ne onkin kaikki feikkejä?Taisi Laura tarkoittaa tätä viestiään:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000824&posting=22000000020655535#22000000020655535 - Laura1
Poro Tallinnasta kirjoitti:
Taisi Laura tarkoittaa tätä viestiään:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000824&posting=22000000020655535#22000000020655535Toi oli se,jota tarkoitin. Uusien hankintaa kehuin.Voi olla,että jossain on voinu lipsahtaa vahingossa vielä joku muukin kehu,mutta ei niitä ny satelemalla sentäs oo meikän näppäimistä tullu.Tulee sit,kun näen siihen aihetta:)
Tähän samaan vielä tälle Arribballe: sulla onki hirmumuisti,jos satojen kirjoitusten joukosta noin vain muistat mitä kirjoitit silloin ja silloin ja sen verran mukavuudenhalua löytyy,etten todellakaan lähde kaivelemaan neulaa heinäsuovasta.Jos tahottehä sen ite, niin vassaguu vaan:) - Arribba
Laura1 kirjoitti:
Toi oli se,jota tarkoitin. Uusien hankintaa kehuin.Voi olla,että jossain on voinu lipsahtaa vahingossa vielä joku muukin kehu,mutta ei niitä ny satelemalla sentäs oo meikän näppäimistä tullu.Tulee sit,kun näen siihen aihetta:)
Tähän samaan vielä tälle Arribballe: sulla onki hirmumuisti,jos satojen kirjoitusten joukosta noin vain muistat mitä kirjoitit silloin ja silloin ja sen verran mukavuudenhalua löytyy,etten todellakaan lähde kaivelemaan neulaa heinäsuovasta.Jos tahottehä sen ite, niin vassaguu vaan:)Senpä takia täällä on nämä hakumahdollisuudet ettei tarvitse kahlata satoja viestejä löytääkseen yhden ainoan kehun.
Minulla on tapana kirjoittaa vain silloin kun on asiaa ja faktat hallussa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen etten viitsi kirjoitella satoja viestejä kaudessa mutu-fiiliksillä.
Mutta kirjoittele sinä vaan, meillä kaikilla on omat huvit. Sinulla kirjoittelu, minulla juttujesi lukeminen. taktak - moro Tukholmasta
Arribba kirjoitti:
Senpä takia täällä on nämä hakumahdollisuudet ettei tarvitse kahlata satoja viestejä löytääkseen yhden ainoan kehun.
Minulla on tapana kirjoittaa vain silloin kun on asiaa ja faktat hallussa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen etten viitsi kirjoitella satoja viestejä kaudessa mutu-fiiliksillä.
Mutta kirjoittele sinä vaan, meillä kaikilla on omat huvit. Sinulla kirjoittelu, minulla juttujesi lukeminen. taktaksulla oli faktat hallussa kun kivenkovaa väitit että Laura1 ei koskaan olisi kehunut Jalosta.
Joten ehkä on parempi että keskityt VAIN lukemiseen ja jätät kirjoittelemisen muille! - Arribba
moro Tukholmasta kirjoitti:
sulla oli faktat hallussa kun kivenkovaa väitit että Laura1 ei koskaan olisi kehunut Jalosta.
Joten ehkä on parempi että keskityt VAIN lukemiseen ja jätät kirjoittelemisen muille!Laitapa sinä faktoja pöytään. Missä viestissäni väitän ettei Laura1 olisi koskaan kehunut Jalosta?
- tyhmä.
Arribba kirjoitti:
Laitapa sinä faktoja pöytään. Missä viestissäni väitän ettei Laura1 olisi koskaan kehunut Jalosta?
jätkä/ämmä. Esim.tossa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000824&posting=22000000023146982
- Arribba
tyhmä. kirjoitti:
jätkä/ämmä. Esim.tossa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000824&posting=22000000023146982
kivenkovaa väittämistä? Koitahan saada juttuihisi jotain suhteellisuudentajua. Jos luet tuon viestin muutaman kerran uudestaan niin saatat huomata etten väitä mitään, kerron vain etten löytänyt kauden alusta yhtään viestiä missä Laura1 olisi kehunut Jalosta ja kysyin missä se voisi olla.
- tyhmä..
Arribba kirjoitti:
Laitapa sinä faktoja pöytään. Missä viestissäni väitän ettei Laura1 olisi koskaan kehunut Jalosta?
ja vielä pilkunnussija.Et sinä ole mitään kertonu vaan VÄITTÄNYT että et löytänyt yhtään kehuviestiä!Tee kaikille palvelus ja poistu takavasemmalle näiltä palstoilta!Täällä nimenomaan keskustellaan mutu tuntemuksista,ei aina faktoista!
- arribba
tyhmä.. kirjoitti:
ja vielä pilkunnussija.Et sinä ole mitään kertonu vaan VÄITTÄNYT että et löytänyt yhtään kehuviestiä!Tee kaikille palvelus ja poistu takavasemmalle näiltä palstoilta!Täällä nimenomaan keskustellaan mutu tuntemuksista,ei aina faktoista!
musta tuntuu että sulta repes pelihousut
- Laura1
tyhmä.. kirjoitti:
Tuskin tälle palstalle montaa todellista ammattilaistietäjää eksyy,uskoisin niillä olevan omat juttunsa muualla.Kiitos tuestasi,mut älä jatka Arriban kanssa.Tuntuu,että sillä ei oo 1 huono päivä,vaan monta semmosta,ku ei vuorokausi riitä piikittelyyn:)Jatketaan me muut vaan mutu-linjalla!
- Laura1
EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN KIROA!EN...JA PISTE.
- vähän toistamaan
itteäs liikaa!!! ;-)
Voisin epäillä, että joku on oppinut käyttämään copypastea.
Kärpät vei eilen Jokereita kuin litran mittaa. Ei ole mitään syytä olla huolestunut. Valitettavasti litran mitat tekivät eilen neljä maalia Kärppien karkeista virheistä (Ujcik 2, Boumedienne 1) ja korjasivat pisteet. Jos jääkiekko olisi arvostelulaji, niin Kärpillekin olisi voinut pisteitä antaa, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan maalintekopeli, niin altavastaaja voitti. Ei silti, Jokerit puolusti hyvin ja sulki hyvin maalintekosektorin ja sen päälle tekivät kolme nättiä maalia. Ei silti pistetä päätä pensaaseen, sillä Kärppien esitys oli loistava, maalintekoa lukuunottamatta.- peliä
rosewater kirjoitti:
Kärpät vei eilen Jokereita kuin litran mittaa. Ei ole mitään syytä olla huolestunut. Valitettavasti litran mitat tekivät eilen neljä maalia Kärppien karkeista virheistä (Ujcik 2, Boumedienne 1) ja korjasivat pisteet. Jos jääkiekko olisi arvostelulaji, niin Kärpillekin olisi voinut pisteitä antaa, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan maalintekopeli, niin altavastaaja voitti. Ei silti, Jokerit puolusti hyvin ja sulki hyvin maalintekosektorin ja sen päälle tekivät kolme nättiä maalia. Ei silti pistetä päätä pensaaseen, sillä Kärppien esitys oli loistava, maalintekoa lukuunottamatta.sinä olet katsonut?? Peli oli niin sekava kun olla voi,Kärpät yritti pelaa kovaa ja ärsyttää narreja,mut se näytti lähinnä huvittavalta,taklauspeli ei ole Kärppien vahvin ase!TOP-6 joukkueita vastaa ei edelleenkään pärjätä,Tarkki maalilla ei kestä,yv ei toimi!Saahan sitä pörrätä ympäri kenttää mut ei silleen voiteta.
- Laura1
rosewater kirjoitti:
Kärpät vei eilen Jokereita kuin litran mittaa. Ei ole mitään syytä olla huolestunut. Valitettavasti litran mitat tekivät eilen neljä maalia Kärppien karkeista virheistä (Ujcik 2, Boumedienne 1) ja korjasivat pisteet. Jos jääkiekko olisi arvostelulaji, niin Kärpillekin olisi voinut pisteitä antaa, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan maalintekopeli, niin altavastaaja voitti. Ei silti, Jokerit puolusti hyvin ja sulki hyvin maalintekosektorin ja sen päälle tekivät kolme nättiä maalia. Ei silti pistetä päätä pensaaseen, sillä Kärppien esitys oli loistava, maalintekoa lukuunottamatta.Alan kyllä huolestumaan ja aiheesta.Lauantain peli Tapparaa vastaan on todella kohtalon ottelu.Se antaa viitteet tulevaisuudelle varmasti.Siinä ei yks pikkutauko hirmuisesti mitään muuta.Pohjat on keväälle tehty mitä tehty.
Mä oon kurkkua myöten täynnä -hyvin me pelattiin ja hallittiin, väliin vaan menee näin tms.jämäkkää esitystä. Kärkipään jengiä ollaan voitettu viimeksi Marraskuun alussa piruvie!Mistä sulla ja hengenheimolaisillasi riittää tuota kärsivällisyyttä?!JOS Kärpät tippuu mitaleilta,niin oikee muulinpotku KJ:n perseeseen,vaikka kuin ois soppari viel vuodeksi.Kyllä organisaatio yhen äijän saa heittämällä ulos,jos tahtoo.Nythän se on myöhäistä tehdään.Tällä systeemillä mennään,minkä Kojo on omaksunu meni sit syteen tai saveen.
Kaiken uhallakin tään kirjoitin,vaikka tiedän,että pilkkakirveen heittäminen toho "toteemipaaluun" voi tuottaa virtuaalisen skalpeerauksen;)Ottaa vaan oikeesti päähän tää homma.Pleijareita ajatellen meillä pitäs olla myös fyysistä vastusta,sillä se puoli tulee kyllä esille.Tietenki Kärpät sukkelina ja pieninä kirmaavat helposti karkuun,mutta emmä ihan sitäkään haluu nähä.
Pitää kestää kovia taklauksia ja niitä pitää myös kyetä antamaan.Tämä osa-alue on mielestäni ihan hukassa.Fyysinen puolihan se Jokereillakin jylläsi ja voitto tuli.Kuin paljon siinä oli sikaa,niin se on eri juttu,mutta selostuksesta päätellen Kärpät vaan jeesusteli ja käänsi toisenkin poskensa.Varsinainen laupias samarialainen koko peli-idea.Tällä en sit tarkoita mitään vastustajan tahallista telomista.Sekin on ihan toinen juttu,jolle pistän peukalon alas.Tiedät kyllä mitä ajan takaa.Toiset pelaa kovaa kans ja ei heti olla lasaretissa.Blues ny poikkeus,joka vahvistaa säännön.Mut esim.Tappara!Jätkät senku porskuttaa. Pitäneekö heidän otaksumansa sit paikkansa,et heillä ois paremmat fysioterapeutit sun muut?Sekin ois muuten yks juttu,joka ois hyvä tarkastaa kuinka ajantasalla Kärpissä sillä sektorilla mennään.Eihän lääkäreistäkään kaikki ole kovin hyviä ja parasta mahdollista tausta-apuahan tähänkin tarvitaan! Laura1 kirjoitti:
Alan kyllä huolestumaan ja aiheesta.Lauantain peli Tapparaa vastaan on todella kohtalon ottelu.Se antaa viitteet tulevaisuudelle varmasti.Siinä ei yks pikkutauko hirmuisesti mitään muuta.Pohjat on keväälle tehty mitä tehty.
Mä oon kurkkua myöten täynnä -hyvin me pelattiin ja hallittiin, väliin vaan menee näin tms.jämäkkää esitystä. Kärkipään jengiä ollaan voitettu viimeksi Marraskuun alussa piruvie!Mistä sulla ja hengenheimolaisillasi riittää tuota kärsivällisyyttä?!JOS Kärpät tippuu mitaleilta,niin oikee muulinpotku KJ:n perseeseen,vaikka kuin ois soppari viel vuodeksi.Kyllä organisaatio yhen äijän saa heittämällä ulos,jos tahtoo.Nythän se on myöhäistä tehdään.Tällä systeemillä mennään,minkä Kojo on omaksunu meni sit syteen tai saveen.
Kaiken uhallakin tään kirjoitin,vaikka tiedän,että pilkkakirveen heittäminen toho "toteemipaaluun" voi tuottaa virtuaalisen skalpeerauksen;)Ottaa vaan oikeesti päähän tää homma.Pleijareita ajatellen meillä pitäs olla myös fyysistä vastusta,sillä se puoli tulee kyllä esille.Tietenki Kärpät sukkelina ja pieninä kirmaavat helposti karkuun,mutta emmä ihan sitäkään haluu nähä.
Pitää kestää kovia taklauksia ja niitä pitää myös kyetä antamaan.Tämä osa-alue on mielestäni ihan hukassa.Fyysinen puolihan se Jokereillakin jylläsi ja voitto tuli.Kuin paljon siinä oli sikaa,niin se on eri juttu,mutta selostuksesta päätellen Kärpät vaan jeesusteli ja käänsi toisenkin poskensa.Varsinainen laupias samarialainen koko peli-idea.Tällä en sit tarkoita mitään vastustajan tahallista telomista.Sekin on ihan toinen juttu,jolle pistän peukalon alas.Tiedät kyllä mitä ajan takaa.Toiset pelaa kovaa kans ja ei heti olla lasaretissa.Blues ny poikkeus,joka vahvistaa säännön.Mut esim.Tappara!Jätkät senku porskuttaa. Pitäneekö heidän otaksumansa sit paikkansa,et heillä ois paremmat fysioterapeutit sun muut?Sekin ois muuten yks juttu,joka ois hyvä tarkastaa kuinka ajantasalla Kärpissä sillä sektorilla mennään.Eihän lääkäreistäkään kaikki ole kovin hyviä ja parasta mahdollista tausta-apuahan tähänkin tarvitaan!Mistäkö riittää kärsivällisyyttä? No minä näin omin silmin koko ottelun ja voin sanoa ettei Kärpillä ollut kenttäpelissä mitään hätää Jokereiden kanssa. Jokerit ei saanut koko ottelun aikana kontroloitua jyökkäystä omaa siniviivaa pitemmälle. Kärpät sen sijan loi tekopaikkoja tekopaikkojen perään. Se missä Jokerit oli parempi oli se olennaisin asia jääkiekossa, nimittäin maalinteko.
Miksi ihmeessä pitäisi alkaa muuttamaan toimivaa sapluunaa? Kärppien ei tarvitse muuta kuin pistää ylivoimansa kuntoon lisäämällä suoraviivaisuutta kuvioon. Eilenkin koko ottelun luonne olisi muuttunut jos Kärpät olisi onnistunut tekemään avausmaalin. Silloin Jokereiden olisi pitänyt avata puolustuspakettinsa ja lopputuloksena olisi hyvinkin voinut olla rökälenumerot, siksi suuri ero joukkueiden pelillisissä esityksissä oli.
Jokerit onnistui omassa taktiikassaan ja sitä kautta ansaitsi voittonsa. Sitä en kiistä, mutta nähdyn jälkeen en ole huolestunut. Oli muuten hienoa nähdä kuinka nelosketjua myöten jätkät meni maalille ottamaan iskuja. Usko hyvä Laura minua, tästä keväästä tulee Kärppien kannalta mahtava.- Laura1
rosewater kirjoitti:
Mistäkö riittää kärsivällisyyttä? No minä näin omin silmin koko ottelun ja voin sanoa ettei Kärpillä ollut kenttäpelissä mitään hätää Jokereiden kanssa. Jokerit ei saanut koko ottelun aikana kontroloitua jyökkäystä omaa siniviivaa pitemmälle. Kärpät sen sijan loi tekopaikkoja tekopaikkojen perään. Se missä Jokerit oli parempi oli se olennaisin asia jääkiekossa, nimittäin maalinteko.
Miksi ihmeessä pitäisi alkaa muuttamaan toimivaa sapluunaa? Kärppien ei tarvitse muuta kuin pistää ylivoimansa kuntoon lisäämällä suoraviivaisuutta kuvioon. Eilenkin koko ottelun luonne olisi muuttunut jos Kärpät olisi onnistunut tekemään avausmaalin. Silloin Jokereiden olisi pitänyt avata puolustuspakettinsa ja lopputuloksena olisi hyvinkin voinut olla rökälenumerot, siksi suuri ero joukkueiden pelillisissä esityksissä oli.
Jokerit onnistui omassa taktiikassaan ja sitä kautta ansaitsi voittonsa. Sitä en kiistä, mutta nähdyn jälkeen en ole huolestunut. Oli muuten hienoa nähdä kuinka nelosketjua myöten jätkät meni maalille ottamaan iskuja. Usko hyvä Laura minua, tästä keväästä tulee Kärppien kannalta mahtava.Kyllä siellä pitää fyysinen puoli olla priimakunnossa ja taklauksia sekä otettava että annettava!Sen verran on KJ:n muutettava ainakin hommaa.Muuten Kärpät on ku märkä rätti ja suoranainen naurunkohdekin jo,kun on miehiä,joilla ois potentiaalia vastata ja ei sitä tehdä,vaikka säännöt ei ole puhdasta taklausta kieltäneet.Ei tarvi olla ennustaja tietääkseen,että tätä rataa se tulee olemaan ISO ongelma Kärpille,jopa ratkaiseva.
Mä koitan uskoa siihen,et hyvin kaikki vielä käy,mutta vähän käy vilunväristykset pinnas.Lauantai on mun silmissä ratkaiseva merkkipaalu.Kärppien on yksinkertaisesti voitettava pitkästä aikaa YKSI matsi kärkijoukkueita kohtaan!Niin yksinkertaista se mun luottamuksen vahvistaminen on.Väitätkö,että jos Kärpät hävii taas Tappuralle,niin ei huolen häivää?Et voi olla tosissas!Mä uskon tällä hetkellä,että Kärpät tekee ryhtiliikkeen ja lyö kirvesmiehet kunnolla.Luoja paratkoon,mun on parasta olla oikees tai käämit palaa=) Laura1 kirjoitti:
Kyllä siellä pitää fyysinen puoli olla priimakunnossa ja taklauksia sekä otettava että annettava!Sen verran on KJ:n muutettava ainakin hommaa.Muuten Kärpät on ku märkä rätti ja suoranainen naurunkohdekin jo,kun on miehiä,joilla ois potentiaalia vastata ja ei sitä tehdä,vaikka säännöt ei ole puhdasta taklausta kieltäneet.Ei tarvi olla ennustaja tietääkseen,että tätä rataa se tulee olemaan ISO ongelma Kärpille,jopa ratkaiseva.
Mä koitan uskoa siihen,et hyvin kaikki vielä käy,mutta vähän käy vilunväristykset pinnas.Lauantai on mun silmissä ratkaiseva merkkipaalu.Kärppien on yksinkertaisesti voitettava pitkästä aikaa YKSI matsi kärkijoukkueita kohtaan!Niin yksinkertaista se mun luottamuksen vahvistaminen on.Väitätkö,että jos Kärpät hävii taas Tappuralle,niin ei huolen häivää?Et voi olla tosissas!Mä uskon tällä hetkellä,että Kärpät tekee ryhtiliikkeen ja lyö kirvesmiehet kunnolla.Luoja paratkoon,mun on parasta olla oikees tai käämit palaa=)Fyysinen puoli on kunnossa ja paranee jahka saadaan Aarnio kokoompanoon karvaamaan ja jakamaan niittejä vastustajan puolustajille. Pelkästään Hyvösen tulo toi voimaa lisää.
Näistä huippujoukkueiden keskeisistä peleistä on nyt tehty mielestäni aivan liian suuri numero. Jos näistä tekisi johtopäätöksen, niin mestari olisi Jokerit. Uskaltaako kukaan lyödä vetoa Jokereiden mestaruuden puolesta? Jokeritkin katkaisi viiden ottelun tappioputkensa Kärppiä vastaan. Ei vaikuta oikein mestarijoukkueelta sellainen, joka moisia tappioputkia saa osakseen. Runkosarjaa pitää tarkastella runkosarjana, joka on lahjomaton ja joka loppupeleissä sanelee hyvinkin selkeästi joukkueiden keskinäiset voimasuhteet. Tietysti välisarjat hieman hämää ja tästä on Kärpille etua, mutta välisarjatkin huomioiden Kärpät olisi jokseenkin samalla viivalla Jokereiden ja Kerhon kanssa. Välisarjapelejä kun on vain 4 ja niistä voi saada maksimissaan 12 pistettä. Myös Jokerit ja Kerho ovat omista välisarjapeleistään pisteitä saanut, joten varsinainen etu Kärpille on 3-6 pistettä.
Syy miksi minä en ole huolissani näistä kärkikamppailujen tappioista on se, että itse peli ei ole ollut niin huonoa kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Jouluun asti Kärpät oli kerännyt kärkikamppailuista kuta kuinkin saman verran pisteitä kuin muutkin joukkueet. Joulun jälkeen Kärpille tuli selkeä pelillinen notkahdus, josta ollaan oikeastaan vieläkin nousemassa. Peli paranee ottelu ottelulta ja nyt maalinteossa tulee onnistumisia kolmelle ketjulle. Joulun jälkeen Kärppien syömähampaat Pesonen ja Pyörälä pelasivat huonoimmat pelinsä. Nämä kaksi on kuitenkin kantanut pääosin vastuun maalinteosta ja heidän pelinsä yskähtely vaikutti suoraan ottelujen lopputuloksiin. Ilmeisesti syynä oli ihan puhtaasti väsymys. Loukkaantumisten vaivaama Kärppä-joukkue venyi kuitenkin varsin hyvin, mutta joutui kuormittamaan paljon tiettyjä pelaajia, jotka sitten esiintyivät maajoukkueessakin.
On myös syytä katsoa millaisia nämä kärkikamppailut Kärppien osalta ovat olleet. Nyt Jokereita vastaan Kärpät hallitsi, Jokerit teki maalit. HIFK-peli oli hyvin pitkälti samanlainen, HIFK voitti ankarasti puolustamalla. HPK voitti Oulussa jatkoajalla ottelun, joka olisi aivan hyvin voinut kääntyä Kärpillekin. Turussa TPS voitti rangaistuslaukauksella, joka oli selkeä tuomarivirhe. Oikeastaan Espoossa Bluesin 5-0 voitto on ainoa, jossa Kärpät oli selvästi vastustajaansa huonompi. Tämä peli käytiin Tepsi-matsia seuraavana päivänä. Helsingissä Jokerit voitti Kärpät muistaakseni 3-1, jossa kaksi maalia tuli Kärppien neloskenttää vastaan, jossa sentterinä pelasi Veikko Karppinen. Tosin tätä peliä Jokerit hallitsi, se tunnustettakoon myös. Tappara-pelit ovatkin sitten oma lukunsa. Se on vastustajista ainoa, jota vastaan Kärpillä on ollut selviä vaikeuksia jokaisessa ottelussa. Tappara onkin mielestäni ainoa joukkue, jonka sentteri-osasto on Kärppiä parempi. Tapparan mahdolliset puutteet mestaruuden suhteen kulminoituu puolustukseen ja maalivahteihin. Hyökkäys heillä riittää kyllä aina pokaaliin asti.
Ja sitten hieman vielä lisää selittelyä. Kärpät menetti ykkösmaalivahtinsa ennen kauden alkua. Kauden alussa meni Hyvönen ja sitten Karjala-turnauksessa Viuhkola. Loukkaantumisia on sitten tullut myös Brosille ja pois on ollut myös Sahlstedt. Pahimmillaan Kärpät on siis pelannut kokoonpanolla, jossa pukenut on vain senttereistä nelos- ja vitossentterit eli Paakkolanvaara ja Karppinen. Pidän jonkinlaisena ihmeenä, että Kärpät johtaa sarjaa. Asiat voisi olla huonomminkin, paljonkin huonommin. Viime kaudella Jokerit menetti juuri ennen kauden alkua maalivahtinsa NHL:ään, samoin ykkössentterinsä. Näistä menetyksistä Jokereiden peli sekosi siinä määrin ettei joukkue edes päässyt pudotuspeleihin. Se oli melkoinen mahalasku joukkueelta, joka edellisenä keväänä pelasi finaaleissa. Valmennusta ja seurajohtoa voidaan tarkkailla myös vertailemalla joukkueita keskenään ja tekemällä siitä johtopäätöksiä esimerkiksi sen suhteen mikä on hyvää ja mikä huonoa valmennusta. Todelliset taidot kun tulee esille vastoinkäymisten aikana.
Nyt on hyvä sanoa se, että kyllä tappiot huolestuttaa ja niiden pitääkin tehdä niin. Tappiossa on aina kyse siitä, että vastustaja on ollut parempi. Tällöin joukkueen on katsottava itseään peilistä ja mietittävä missä peliä voidaan parantaa. Kärppien osalta maalinteko on ollut selkeä osa-alue, missä pitää olla terävämpi. Ei riitä, että peliä pyöritetään ja tilanteita luodaan. Nämä tilanteet pitää pystyä hyödyntämään, myös kärkijoukkueita vastaan.
Kari Jalonen antoi muuten hyvän haastattelun Kärppien JYP-pelin käsiohjelmaan. Siinä käsiteltiin osin asioita, jotka ovat tässäkin ketjussa olleet esillä. Kyseisen haastattelun voisin vaikka mailata mikäli halua sen lukemiseen löytyy.- Laura1
rosewater kirjoitti:
Fyysinen puoli on kunnossa ja paranee jahka saadaan Aarnio kokoompanoon karvaamaan ja jakamaan niittejä vastustajan puolustajille. Pelkästään Hyvösen tulo toi voimaa lisää.
Näistä huippujoukkueiden keskeisistä peleistä on nyt tehty mielestäni aivan liian suuri numero. Jos näistä tekisi johtopäätöksen, niin mestari olisi Jokerit. Uskaltaako kukaan lyödä vetoa Jokereiden mestaruuden puolesta? Jokeritkin katkaisi viiden ottelun tappioputkensa Kärppiä vastaan. Ei vaikuta oikein mestarijoukkueelta sellainen, joka moisia tappioputkia saa osakseen. Runkosarjaa pitää tarkastella runkosarjana, joka on lahjomaton ja joka loppupeleissä sanelee hyvinkin selkeästi joukkueiden keskinäiset voimasuhteet. Tietysti välisarjat hieman hämää ja tästä on Kärpille etua, mutta välisarjatkin huomioiden Kärpät olisi jokseenkin samalla viivalla Jokereiden ja Kerhon kanssa. Välisarjapelejä kun on vain 4 ja niistä voi saada maksimissaan 12 pistettä. Myös Jokerit ja Kerho ovat omista välisarjapeleistään pisteitä saanut, joten varsinainen etu Kärpille on 3-6 pistettä.
Syy miksi minä en ole huolissani näistä kärkikamppailujen tappioista on se, että itse peli ei ole ollut niin huonoa kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Jouluun asti Kärpät oli kerännyt kärkikamppailuista kuta kuinkin saman verran pisteitä kuin muutkin joukkueet. Joulun jälkeen Kärpille tuli selkeä pelillinen notkahdus, josta ollaan oikeastaan vieläkin nousemassa. Peli paranee ottelu ottelulta ja nyt maalinteossa tulee onnistumisia kolmelle ketjulle. Joulun jälkeen Kärppien syömähampaat Pesonen ja Pyörälä pelasivat huonoimmat pelinsä. Nämä kaksi on kuitenkin kantanut pääosin vastuun maalinteosta ja heidän pelinsä yskähtely vaikutti suoraan ottelujen lopputuloksiin. Ilmeisesti syynä oli ihan puhtaasti väsymys. Loukkaantumisten vaivaama Kärppä-joukkue venyi kuitenkin varsin hyvin, mutta joutui kuormittamaan paljon tiettyjä pelaajia, jotka sitten esiintyivät maajoukkueessakin.
On myös syytä katsoa millaisia nämä kärkikamppailut Kärppien osalta ovat olleet. Nyt Jokereita vastaan Kärpät hallitsi, Jokerit teki maalit. HIFK-peli oli hyvin pitkälti samanlainen, HIFK voitti ankarasti puolustamalla. HPK voitti Oulussa jatkoajalla ottelun, joka olisi aivan hyvin voinut kääntyä Kärpillekin. Turussa TPS voitti rangaistuslaukauksella, joka oli selkeä tuomarivirhe. Oikeastaan Espoossa Bluesin 5-0 voitto on ainoa, jossa Kärpät oli selvästi vastustajaansa huonompi. Tämä peli käytiin Tepsi-matsia seuraavana päivänä. Helsingissä Jokerit voitti Kärpät muistaakseni 3-1, jossa kaksi maalia tuli Kärppien neloskenttää vastaan, jossa sentterinä pelasi Veikko Karppinen. Tosin tätä peliä Jokerit hallitsi, se tunnustettakoon myös. Tappara-pelit ovatkin sitten oma lukunsa. Se on vastustajista ainoa, jota vastaan Kärpillä on ollut selviä vaikeuksia jokaisessa ottelussa. Tappara onkin mielestäni ainoa joukkue, jonka sentteri-osasto on Kärppiä parempi. Tapparan mahdolliset puutteet mestaruuden suhteen kulminoituu puolustukseen ja maalivahteihin. Hyökkäys heillä riittää kyllä aina pokaaliin asti.
Ja sitten hieman vielä lisää selittelyä. Kärpät menetti ykkösmaalivahtinsa ennen kauden alkua. Kauden alussa meni Hyvönen ja sitten Karjala-turnauksessa Viuhkola. Loukkaantumisia on sitten tullut myös Brosille ja pois on ollut myös Sahlstedt. Pahimmillaan Kärpät on siis pelannut kokoonpanolla, jossa pukenut on vain senttereistä nelos- ja vitossentterit eli Paakkolanvaara ja Karppinen. Pidän jonkinlaisena ihmeenä, että Kärpät johtaa sarjaa. Asiat voisi olla huonomminkin, paljonkin huonommin. Viime kaudella Jokerit menetti juuri ennen kauden alkua maalivahtinsa NHL:ään, samoin ykkössentterinsä. Näistä menetyksistä Jokereiden peli sekosi siinä määrin ettei joukkue edes päässyt pudotuspeleihin. Se oli melkoinen mahalasku joukkueelta, joka edellisenä keväänä pelasi finaaleissa. Valmennusta ja seurajohtoa voidaan tarkkailla myös vertailemalla joukkueita keskenään ja tekemällä siitä johtopäätöksiä esimerkiksi sen suhteen mikä on hyvää ja mikä huonoa valmennusta. Todelliset taidot kun tulee esille vastoinkäymisten aikana.
Nyt on hyvä sanoa se, että kyllä tappiot huolestuttaa ja niiden pitääkin tehdä niin. Tappiossa on aina kyse siitä, että vastustaja on ollut parempi. Tällöin joukkueen on katsottava itseään peilistä ja mietittävä missä peliä voidaan parantaa. Kärppien osalta maalinteko on ollut selkeä osa-alue, missä pitää olla terävämpi. Ei riitä, että peliä pyöritetään ja tilanteita luodaan. Nämä tilanteet pitää pystyä hyödyntämään, myös kärkijoukkueita vastaan.
Kari Jalonen antoi muuten hyvän haastattelun Kärppien JYP-pelin käsiohjelmaan. Siinä käsiteltiin osin asioita, jotka ovat tässäkin ketjussa olleet esillä. Kyseisen haastattelun voisin vaikka mailata mikäli halua sen lukemiseen löytyy.Mut eiks Kärpät ole ainut joukkue kärkijoukos,joka ei oo muita voittanu aikoihin?Kyllä siinä on aihetta murehtia.Mua ei lohduta yhtään se,että Kärpät lyö ehkä maalilla tai parilla häntäpään porukkaa.
Sä osaat olla uskottava selostuksesi kanssa.Tämmönen vilkkaan temperamentin omaava immeinenhän suorastaan alkaa kehräämään toivosta=)Kiitos!Ny vaan hyvillä mielin seuraamaan,kun Tappura taipuu vihdoin ja viimein huomenna Kärppien käsittelyssä!Kärpät EI VOI jäädä tauolle tappion maku suussa.EI VOI!
Laita se KJ:n juttu tänne.Mielellänihän mä sen luen, kiitos! - Poro Tallinnasta
Laura1 kirjoitti:
Mut eiks Kärpät ole ainut joukkue kärkijoukos,joka ei oo muita voittanu aikoihin?Kyllä siinä on aihetta murehtia.Mua ei lohduta yhtään se,että Kärpät lyö ehkä maalilla tai parilla häntäpään porukkaa.
Sä osaat olla uskottava selostuksesi kanssa.Tämmönen vilkkaan temperamentin omaava immeinenhän suorastaan alkaa kehräämään toivosta=)Kiitos!Ny vaan hyvillä mielin seuraamaan,kun Tappura taipuu vihdoin ja viimein huomenna Kärppien käsittelyssä!Kärpät EI VOI jäädä tauolle tappion maku suussa.EI VOI!
Laita se KJ:n juttu tänne.Mielellänihän mä sen luen, kiitos!Viimeksi on kärkijoukkueita voitettu MARRASKUUSSA!!!
la 04.11 Kärpät - Jokerit 4 - 3
to 16.11 HPK - Kärpät 1 - 5
Sen jälkeen on tullut nekkuun kaikilta kärkijoukkueilta ( vielä Pelicansilta). Onneksi Jokereilla ja HPK:lla rupesi myös homma tökkimään, muuten piikkipaikka olisi vain haavetta. - K/J
rosewater kirjoitti:
Fyysinen puoli on kunnossa ja paranee jahka saadaan Aarnio kokoompanoon karvaamaan ja jakamaan niittejä vastustajan puolustajille. Pelkästään Hyvösen tulo toi voimaa lisää.
Kari Jalonen antoi muuten hyvän haastattelun Kärppien JYP-pelin käsiohjelmaan. Siinä käsiteltiin osin asioita, jotka ovat tässäkin ketjussa olleet esillä. Kyseisen haastattelun voisin vaikka mailata mikäli halua sen lukemiseen löytyy.Kun olet hallilla käynyt, niin miltä on näyttänyt Viuhkolan, Hyvösen ja Bumen kunto?
Jalonen totes jo poikien tullessa kokoonpanoon, että noita peluutetaan vaikka pistemenetyksien uhalla, jotta saisivat pelituntumaa pleijareita ajatellen.
Kyllähän siellä jo pisteitäkin on nakuteltu, mutta epäilisin, ettei vielä ihan verenmaku suussa paineta? Loppuun vielä lainaus UL:n Kärpät-Tappara otteluennakosta: ""Viuhkolan, Hyvösen ja Boumediennen kanssa pitää olla rauhassa. Loput pelit tässä ovat heille nyt sitä varten, että saavat peliaikaa ja voivat valmistautua pudotuspeleihin", Jalonen sanoo." K/J kirjoitti:
Kun olet hallilla käynyt, niin miltä on näyttänyt Viuhkolan, Hyvösen ja Bumen kunto?
Jalonen totes jo poikien tullessa kokoonpanoon, että noita peluutetaan vaikka pistemenetyksien uhalla, jotta saisivat pelituntumaa pleijareita ajatellen.
Kyllähän siellä jo pisteitäkin on nakuteltu, mutta epäilisin, ettei vielä ihan verenmaku suussa paineta? Loppuun vielä lainaus UL:n Kärpät-Tappara otteluennakosta: ""Viuhkolan, Hyvösen ja Boumediennen kanssa pitää olla rauhassa. Loput pelit tässä ovat heille nyt sitä varten, että saavat peliaikaa ja voivat valmistautua pudotuspeleihin", Jalonen sanoo."Boumediennellähän on pitkä pelaamaton jakso alla ja se näkyy. Mies tekee puolustuksessa pahimmat virheet. Liike ja pelituntuma ovat selvästi vielä hakusessa. Kovuutta Bume kyllä on tuonut. Viuhkolan pelisilmä on entisellään ja hän pystyy sijoittumisellaan korvaamaan jonkin verran sitä puutetta, mitä hänellä on liikkeessä. Piku pelaa selvästi varoen eikä mene tilanteisiin täysillä. Hyvönen hakee myös pelituntumaa vielä. Toisin sanoen kaikki nämä pelaajat ovat kaukana parhaasta tasostaan, mutta väläyttelevät toisinaan osaamistaan. Parhaiten se näkyy siinä ettei kukaan ole oikein pelirytmissä kiinni. Ajoitukset eivät natsaa muiden pelaajien kanssa, liike on verkkaista, kiekko ei aina tahdo pysyä lavassa ja paljon muutakin pientä, joka nyt tuntuu puuttuvan.
- Laura1
rosewater kirjoitti:
Kari Jalonen antoi muuten hyvän haastattelun Kärppien JYP-pelin käsiohjelmaan. Siinä käsiteltiin osin asioita, jotka ovat tässäkin ketjussa olleet esillä. Kyseisen haastattelun voisin vaikka mailata mikäli halua sen lukemiseen löytyy.Pystytkö laittamaan linkin tänne?
Kiitos muuten siitä,että kärsivällisesti jaksat minua aina valaista,kun kuuma veri kiehahtaa täällä päässä ja epäusko hiipii puseroon sättimisten myötä.
En tiä kuin paljon Kojolla on tämän iltaiseen ansioita,mutta mun pitänee tarkistaa kurssia,sillä emme näyttäis sittenkään olevan menossa karikolle.Ainakin olen varovaisen toiveikas sen suhteen,että KJ:n on täytynyt tehdä jotain kyllä oikeinkin!Mikkolaltakin aivan uskomaton suoritus.Alkoi jo naurattamaan=)
Nyt on mieli kevyt ja hermopaine tasaantunut,puhumattakaan verenpaineesta,joka kenties on käynyt korkeellakin hermoiluista:)
Pistä mut jatkossakin ruotuun kylmänviileillä analyyseillasi Kärppien tilanteesta. Sulla ei taida meinaan toi kupoli helposti kuohahtaa;)
Palaamisiin palstoille taas! Laura1 kirjoitti:
Pystytkö laittamaan linkin tänne?
Kiitos muuten siitä,että kärsivällisesti jaksat minua aina valaista,kun kuuma veri kiehahtaa täällä päässä ja epäusko hiipii puseroon sättimisten myötä.
En tiä kuin paljon Kojolla on tämän iltaiseen ansioita,mutta mun pitänee tarkistaa kurssia,sillä emme näyttäis sittenkään olevan menossa karikolle.Ainakin olen varovaisen toiveikas sen suhteen,että KJ:n on täytynyt tehdä jotain kyllä oikeinkin!Mikkolaltakin aivan uskomaton suoritus.Alkoi jo naurattamaan=)
Nyt on mieli kevyt ja hermopaine tasaantunut,puhumattakaan verenpaineesta,joka kenties on käynyt korkeellakin hermoiluista:)
Pistä mut jatkossakin ruotuun kylmänviileillä analyyseillasi Kärppien tilanteesta. Sulla ei taida meinaan toi kupoli helposti kuohahtaa;)
Palaamisiin palstoille taas!Koska haastattelua ei ole netissä, niin en voi linkittää.
Tappara-peli oli hyvää jääkiekkoa molemmilta joukkueilta. Numerot antavat väärän kuvan tapahtumista, sillä kyllä Tapparallakin oli omat paikkansa.
Minulla on se hyvä puoli, että minä näen ottelut, joten en ole toisen käden tiedon varassa, mikä monesti vääristää näkökulmaa ja korostaa joitakin asioita.
Siellä on puikoissa ammattimiehet ja ainakin minä luotan siihen, että tietävät mitä tekevät.- Arribba
Laura1 kirjoitti:
Pystytkö laittamaan linkin tänne?
Palaamisiin palstoille taas!Kuka on varastanut Laura1:sen nimimerkin??
Jäit heti kiinni. Viestissäsi melkein kehutaan Kari Jalosta. Et siis voi olla oikea alkuperäinen Laura1. - Laura1
rosewater kirjoitti:
Koska haastattelua ei ole netissä, niin en voi linkittää.
Tappara-peli oli hyvää jääkiekkoa molemmilta joukkueilta. Numerot antavat väärän kuvan tapahtumista, sillä kyllä Tapparallakin oli omat paikkansa.
Minulla on se hyvä puoli, että minä näen ottelut, joten en ole toisen käden tiedon varassa, mikä monesti vääristää näkökulmaa ja korostaa joitakin asioita.
Siellä on puikoissa ammattimiehet ja ainakin minä luotan siihen, että tietävät mitä tekevät.Laitakko sitten jonkinlaisen infon pähkinänkuoressa tänne?Mä en aio alkaa kenenkään kans meiliä vaihtamaan tän ulkopuolella.Joteski pidän tän ja muun maailman erossa toisistaan:)
Tietysti paikan päällä katsottuna näkemys on erilainen.sä käyt varmasti ihan eri tavoin peleissä muutenki ku mä.En tiä onko mulla yleensä silmää seurata tekniikkaa semmoisenaan,vauhdin ja ilmeen sinälläänhän näkee jokainen.Lisäksi mun työt haittaa mun harrastuksiani niin,että netin kautta kuultu selostus tulee usein paikalleen,etenkin kun Raksilaan on turhan pitkä matka täältä etelän suunnasta.Tota Canal :aa en oo hankkinu,mut ystäväperheellä se on,niin että sieltähän mä nään tarvittaessa tv-pelin, jos vain töiltäni pääsen.
Mut niinkus kirjoitin niin jos viitsit laittaa koosteen,niin kiittäisin kauniisti. - Laura1
Arribba kirjoitti:
Kuka on varastanut Laura1:sen nimimerkin??
Jäit heti kiinni. Viestissäsi melkein kehutaan Kari Jalosta. Et siis voi olla oikea alkuperäinen Laura1.Tämmönen lipsahus ny sattu tuleen pentele;)
Laura1 kirjoitti:
Laitakko sitten jonkinlaisen infon pähkinänkuoressa tänne?Mä en aio alkaa kenenkään kans meiliä vaihtamaan tän ulkopuolella.Joteski pidän tän ja muun maailman erossa toisistaan:)
Tietysti paikan päällä katsottuna näkemys on erilainen.sä käyt varmasti ihan eri tavoin peleissä muutenki ku mä.En tiä onko mulla yleensä silmää seurata tekniikkaa semmoisenaan,vauhdin ja ilmeen sinälläänhän näkee jokainen.Lisäksi mun työt haittaa mun harrastuksiani niin,että netin kautta kuultu selostus tulee usein paikalleen,etenkin kun Raksilaan on turhan pitkä matka täältä etelän suunnasta.Tota Canal :aa en oo hankkinu,mut ystäväperheellä se on,niin että sieltähän mä nään tarvittaessa tv-pelin, jos vain töiltäni pääsen.
Mut niinkus kirjoitin niin jos viitsit laittaa koosteen,niin kiittäisin kauniisti.Unohda se haastattelu. Ei se ole niin tärkeää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944