Karjalan kysymys on aina esillä halusimme tai emme.

W&W

Karjalan ryöstö oli harkittu teko ja Neuvostoliitto teki sen ainoastaan saadakseen siitä taloudellista hyötyä.Karjalan kansa ei sitä tule koskaan unohtamaan ja anteeksi antamaan niin kauan kuin asia korjataan ja karjala palautetaan karjalaisille joille se oikeutetusti kuuluu.Marraskuussa 1939 alkanut ryöstöretki Neuvostoliiton toimesta sekä jatkosodan alussa myös heidän toimesta alkanut sota päättyi siihen että Suomi ajettiin nurkkaan ja pakon sanelemana se teki hätä sopimuksen Saksan kanssa sillä muuten olisi aseet loppuneet ja maa olisi joutunut yliajetuksi.Saksa oli Neuvostoliiton kanssa sopinut näistä etupiireistä jo talvisodan aattona ja sillä mainilan laukauksilla vain haettiin "syytä"aloittaa sotatoimet meitä vastaan.Mainilan laukaukset ammuttiin heidän itsensä toimesta(ovat senkin myöntäneet).Karjala on hunningolla ja kuitenkin naapuri sitä edelleen pitää ikeensä alla ja ei halua avoimesti puhua siitä vaikka Jeltsin jo pyysi anteeksi.

9

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halusit tai et.

      Halusit tai et niin kysymys voi olla esillä ja siihen se sitten jääkin.
      Myönnän että rosvottu se on mutta melkoisen rehellisesti, kuitenkin,nimet paperissa ja kaikki.

      Taitaa näin pienelle kansalle riittää korvaukseksi hyvin se Jeltsinin anteeksi pyyntö.

      • W&W

        Mites ottasit asian kotonasi kun yksi päivä tulisit töistä ja joukko miehiä miehittäis kotiasi.Toiset tyhjentäisi sun baarikaappia ja toiset pakottas vaimos viihdyttämään heitä.Mites pistäsit vastaan jos yksin seisoisit siellä vastassa 20 ukkoa jotka haluaisivat nimet paperiin että 20 prossaa lähtee nyt tontistasi ja siellä olevat auto ja vene jotka pahus juuri sattuivat olemaan siellä kun omaisuuttasi lähdettiin "rauhanomaisesti"jakamaan.Toinen vaihtoehto varmaan olisi ollut jotain ihan muuta.Tässä fiktion välityksellä sulle ajattelemisen aihetta siitä mikä on oikein ja mikä väärin.


      • Peltiseppä
        W&W kirjoitti:

        Mites ottasit asian kotonasi kun yksi päivä tulisit töistä ja joukko miehiä miehittäis kotiasi.Toiset tyhjentäisi sun baarikaappia ja toiset pakottas vaimos viihdyttämään heitä.Mites pistäsit vastaan jos yksin seisoisit siellä vastassa 20 ukkoa jotka haluaisivat nimet paperiin että 20 prossaa lähtee nyt tontistasi ja siellä olevat auto ja vene jotka pahus juuri sattuivat olemaan siellä kun omaisuuttasi lähdettiin "rauhanomaisesti"jakamaan.Toinen vaihtoehto varmaan olisi ollut jotain ihan muuta.Tässä fiktion välityksellä sulle ajattelemisen aihetta siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Heti selvittyäni alkaisin ehdottomasti vaatimaan baarikaapin palautusta, sisältöineen, tai no kaappi menköön, mutta sisältö takasin. Perustaisin Pro Barikaappi liikkeen myös. Autosta viis.


      • Näin se menisi.
        W&W kirjoitti:

        Mites ottasit asian kotonasi kun yksi päivä tulisit töistä ja joukko miehiä miehittäis kotiasi.Toiset tyhjentäisi sun baarikaappia ja toiset pakottas vaimos viihdyttämään heitä.Mites pistäsit vastaan jos yksin seisoisit siellä vastassa 20 ukkoa jotka haluaisivat nimet paperiin että 20 prossaa lähtee nyt tontistasi ja siellä olevat auto ja vene jotka pahus juuri sattuivat olemaan siellä kun omaisuuttasi lähdettiin "rauhanomaisesti"jakamaan.Toinen vaihtoehto varmaan olisi ollut jotain ihan muuta.Tässä fiktion välityksellä sulle ajattelemisen aihetta siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Talosta omistaa pankki viellä puolet eli osuuspankin kommandot tulisivat avukseni.
        baarikaapin sisältö on niin huono et saisivat juoda,pontikkaa ja viinin litkuja.
        Mitä vaimoon tulee niin hän saattaisi olla hyvinkin tyytyväinen valloittajan tuloon,kesken olevat työtkin saattaisivat kyseisellä porukalla onnistua paremmin.

        Autot on niin vanhoja että niiden perään en itkisi,ne on muuten lisäksi vakuutettuja varkauden varalta.
        Ja jos tontista lähtisi 20% jäisi haravoitavaa viellä kyllä aivan riitävästi,puskuri naapurin suuntaan ei olisi muutoinkaan pahasta.

        Vene ei ole ollut järvessä kolmeen kesään eli hyvä jos tulisi käyttöä,moottorin peräöljyt kannattaisi tosin tarkistaa.


    • MR. Herrasmies

      Emme pidä sitä jatkuvasti esillä, emmekä heiluttele kaikkien nähtävillä. vaan kaivamme SEN esiin vasta otollisen tilaisuuden tullessa.

      Näin se vaan on parempi.

    • pieni tarkennus
    • Pussinperä

      Koiviston yljysataman,ja sotilasstrategisen jalan
      sijanko Neukut luovuttaisivat.Rantaviivaa Ruski
      pojalla Pietarin pussinperällä muutenkin vähän-
      laisesti.Öljyn ja kaasun kuljetusreitin itä-
      meren keskeisin maa-alue.Ja turvallisin.

    • jeltsin tosiaan pyytänyt tätä karjalan ryöstöä todella anteeksi?

    • samoin.

      Prosentilleen sama pinta-ala ryövätään pihastani suuremman sanelemin ehdoin.Ei siinä auta hallinto-oikeus kuten ei kansainliitto aikoinaan suomea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe