Onko Sf mitalla ja vauvan koolla yhteyttä. Mulla sf mitta on nyt viikolla 32 4 29 eli keskikäyrällä mennään tiukasti. Vauvan painoarviota en ole vielä saanut mutta voiko Sf mitasta jotain päätellä? Hirvittää vaan jos on kauhean iso vauva tulossa vaikka enhän sitä nyt vielä tiedä kun en ole painoarviota saanut...mietittyttää vaan.
SF mitta ja vauvan koko
4
924
Vastaukset
- huolissasi
Joskus päättelevät siitä jotain, mutta se on tosi epätarkkaa touhua. On vaikea tietää paljonko siellä on lapsivettä yms. ja kai siihen mittaan vaikuttaa vähän vauvan asentokin sekä oma ruumiinrakenne. Jos mitta on tosi iso, niin saatetaan laittaa ultraan jossa katsotaan lapsiveden määrä ja sikiön koko ja jos taas se ei muutu viikkoihin, niin sitten ultrataan ja katsotaan että kasvaako se sikiö ja onko lapsivettä riittävästi yms. Joissakin maissa koko mittaa ei mittailla, kun ei se suoraan mitään kerro ja on mittaajan "käsialastakin" kiinni ...
- Tiiny
...ja sf 35, eli käyrien ylärajoissa huitelee. Silti arvioivat vauvan syntymäpainoksi 3500g, eli aika normaalikoossa pyöritään.
- ccCCcc
murehtia siitä mitasta. Mulla on ollut aina pienet sf-mitat koska oon niin tilava, ettei se maha paljoa ulospäin pullota ja silti ovat olleet lapset ihan reippaan kokoisia :)
- mammaliini83
Mulla rv 27 3 sf oli 25cm ja painoarvio 1100g ihan normaalin kokoinen..
joillakin sf kertoo että iso vauva tulossa.. kuten tutullani sf huiteli yläkäyrillä ja vauva olikin sitten 4,5kg syntyessään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969