Olen melko peloissani.
Minulla on ollut noin 22v. eteenpäin noin vuoden-puolentoista tai pidemmillä väleillä (ja lyhyemmillä) outoja rintatuntemusjaksoja.
Jokin tuntuu ahdistavan tai painavan rintakehää, yleensä levossa iltaisin tai nukkumaan mennessä, joskus myös kävellessäni rauhallisesti tai istuessani julkisissa liikennevälineissä.
Tuntuu muljahduksia ja muutama nopea ylilyönti, ja alan puuskuttaa voimakkaasti jolloin olo menee ohi.
Jaloissa ja käsissä on ollut pienestä pitäen se, että viieällä säällä ne tuntuvat olevan melko äkkiä jääkylmät.
Verenpainetta on joskus mitattu, on 160-185/60-80
välillä. En seuraa sitä itse, vaan lääkäri todennut jonkinverran korkeahkoa verenpainetta.
Joskus kaulalla ja päässä ollut painon tunne, ikäänkuin jokin painaisi kädellä ohimoita ja kaulaa.
Joskus tuntuu nyt viime viikon aikana, kuin jokin lievä paino olisi välillä kaulan oikealla puolella, myös oikea korvalehti tuntuu nyt jonkinaikaa siltä, kuin jokin sormi hipoisi sitä.
En ole ollut koskaan liikunnallinen, liikkumiseni on lähinnä kävelyä tai lenkkeilyä ja luonnossa vaeltelua.
Nuorempana herkuttelin enempi, nykyään syön suht tavallista kotiruokaa mutta tuorevihanneksia ja salaatteja valitettavan harvoin. Ruumiinrakenteeni on kumminkin hyvin hoikka, melkein löaiha muttei kuitenkaan, mutta vatsan kohdalla PIENI kumpu- muualle en tunnu edes lihovan, muuten näytän kovin hoikalta.
Olenko riskiryhmässä, mitä tämä voisi olla? Ja meneekö nämä itsellään ohi? Ohjeita kiitos!
Outoja tuntemuksia ja paineen tunnetta...
1
604
Vastaukset
- yxiiii
Minusta oireesi vaikuttavat sellaisilta, kuin seuraisit itseäsi ja tuntemuksiasi liikaa. Itse nuorena tein samoin. Voisi jopa arvella jonkinlaista paniikkikohtausta. Tämä jalkojen ja käsien palelu voi olla myös ihan vaaratonta. Sille on nimikin Raynaud-oireyhtymä. Joskus voi liittyä johonkin reumasairauteen, mutta myös tunnesyytkin voivat olla mukana mukana asiassa.
Toivottavasti et tupakoi.
Onko sinulla paineita, tai murheita. Ihminen kun on konaisuus, myös keho on tunteissa mukana. Jos sinua helpottaa lääkärissä käynti, mikset kävisi. Samalla voisi selvittää oletko masenntunut yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial101681Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1311670Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2531198Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3887Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865