Saan jonkun verran esirukouspyyntöjä, melkeinpä päivittäin. Olen ollut myös rukouspalvelussa, ainakin silloin kun olen itse puhevastuussa. Muutenkin.
Keski-Suomessa jälkikokouksessa tuli paljon ihmisiä eteen. Kaikki seisoivat ja menin rukoilemaan muiden esirukoilijoiden kanssa. Eräs nuorimies, jota siunasin heilui ja huojui että sain tukea.
Meillä kotona siunasin romaniveljeä ja hän kaatui heti.
Minulla ei ole koskaan ollut tuo tarkoituksena, mutta niin on joskus käynyt. En omista hypnoottisia kykyjä, ettei suggeroinnista ollut kysymys. Olen kokenut todeksi mitä Jeesus sanoo niille jotka uskovat Häneen;
'>>Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva on elävän veden virrat.>> Joh.7:37-38
Tuo on siunattua ja sen kokee usein juuri ennen puheenvuoroa, todistusta.
Samoin kun lukee enemmän Raamattua pidemmän aikaa ja säännöllisesti.
Se on Sanan parantava voima!
Kaatuminen ja hypnoottiset kyvyt
51
1440
Vastaukset
- RitariOlevainen
silloin kun ei itse tee mitään, niin kaatuilukin on Herran kädessä ja Pyhän Hengen vaikuttamaa.
Varjele vaan opetuksesi raittiina, Sanassa pysyen.
En tätä mitenkään , en tietenkään sano ollakseni joku jotakin sanomaan, tuntuu vaan niin hyvältä, että Herralla on sittekin raittiita uskossaan saarnaajia ja julistajia.
Pysy vaan siinä, että Herra kaatelee älä sorru esittämään mitään, niikuin moni on lähtenyt sille tielle, ja se on tosi surullista.
Jos ei tapahdu mitään kaatuilemisa, niin ei sitten, älä ota siitä paineita, anna vaan Herran toimia miten Hän haluaa.
Ymmärrät varmaan, että haluan vain sinun säilyvän "puhtana", tänä hengellisen villityksen ajassa !- kyssärii
taidat nähdä peikkoja joka paikassa, paitsi omassa seurakunnassa, vai onkos ylivainio käynyt siellä kaatailemassa
- Peku `
Oiskohan epilepsiakohtaus.
- Amos7
Kiitos rohkaisusta. En todellakaan osannut noissa kohdalle sattuneissa tilanteissa odottaa mitään muuta kuin uskon rukouksen.
Uskon, että monella muullakin on monia Hengen ilmenemismuotoja, joita ei pilkulleen sanota Raamatussa, mutta mahtuu kansien väliin. Eihän esim. kun joku on parantunut, ja hän sanoo että lämmin aalto meni läpi, tuota lämmintä aaltoa ole Raamatussa.
Ei myöskään sitä kun murtuu kyyneliin täyttyessä Pyhällä Hengellä.
Jatketaan! - rau-ha
kaatuilu ja kaatajat ovat väärän hengen linjalla.
Jeesuksen Kristuksen evankeliumin henki ei kaada ketään.
Se, mikä kaataa, on sitä mistä Jeesus Kristus valittujakin varoitti;
eksytyksen- antikristuksen henkeä. - rau-ha
Amos7 kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta. En todellakaan osannut noissa kohdalle sattuneissa tilanteissa odottaa mitään muuta kuin uskon rukouksen.
Uskon, että monella muullakin on monia Hengen ilmenemismuotoja, joita ei pilkulleen sanota Raamatussa, mutta mahtuu kansien väliin. Eihän esim. kun joku on parantunut, ja hän sanoo että lämmin aalto meni läpi, tuota lämmintä aaltoa ole Raamatussa.
Ei myöskään sitä kun murtuu kyyneliin täyttyessä Pyhällä Hengellä.
Jatketaan!turhaa on täällä siunailla epäraamatullisten ilmiöitten kannattajia.
- ReaAalto
rau-ha kirjoitti:
kaatuilu ja kaatajat ovat väärän hengen linjalla.
Jeesuksen Kristuksen evankeliumin henki ei kaada ketään.
Se, mikä kaataa, on sitä mistä Jeesus Kristus valittujakin varoitti;
eksytyksen- antikristuksen henkeä.Aamen!
- Ycca - palmu
Tuollaisia kokemuksia tarvitaan enemmän ja niitä tapaa nykyään harvemmin. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Ei Raamatun lupaukset ole tänä päivänä kiellettyjä. Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja Hänen tahtonsa on auttaa meitä, kun Häntä avuksi huudamme.
- ...
laitetaan ja menestysteologin leima napsahtaa, siihen ura täällä loppuu jos vähän menestyy, voi vielä saada torontto-arvonimen ja sitte on tie pystyssä, siitä ei auta kun Herra itse....
- ...
... kirjoitti:
laitetaan ja menestysteologin leima napsahtaa, siihen ura täällä loppuu jos vähän menestyy, voi vielä saada torontto-arvonimen ja sitte on tie pystyssä, siitä ei auta kun Herra itse....
että sorry vaan
- jumalan voimasta!
Oletko miettinyt asiaa seuraavalta kannalta:
Helluntaiseurakuntalainen, joka on käynyt monessa herätyskokouksessa joissa kaadetaan ja kaatuu ihmisiä, pitää itsestään selvänä, että saarnamies haluaa hänen kaatuvan. Henkilön on jopa saatettu antaa ymmärtää, ettei hän voi olla kunnon uskovainen, jos ei kaadu.
Näin edessäsi oleva henkilö kaatuu itsesuggestion vaikutuksesta tai yksinkertaisesti siksi, että haluaa miellyttää sinua tai olla hyvä uskovainen.
Jumalalla on asian kanssa sen verran tekemistä, että uskova ihminen on perin juurin peloiteltu synnillä ja jumalan tuomiolla, joten on viisainta toimia niin kuin oletetaan. Muuten helvetin portti heilahtaa.
Kaatumista, ihmeparanemista ja muita uskontoon liittyviä yliluonnolliselta näyttäviä ilmiöitä ei haluta missään tapauksessa tutkittavan, koska muuten illuusio, joka on elimellinen osa uskoa, murenee. Tutkiminen on tietenkin syntiäkin: sotkeennutaanhan silloin jumalan osa-alueelle.
Normaalien arkielämän ilmiöiden mystifiointi on välttämätön osa uskontoa. Uskonnon elinehto on mystiikka.- ......
heittää, et sinä ressukka mitään voi tehdä...
En löydä Raamatusta tukea kaatumiselle. Apostolien teoissa tai apostolien kirjeissä ei kerrota tällaisesta (poikkeus Johanneksen kaatuminen Herransa jalkojen juureen kuin kuolleena ennen Jeesuksen ilmestyksen kirjoittamista). Tässä en lue mukaan Jumalan vihan ilmauksia. Sellaisen saivat kokea mm. Jeesuksen vangitsijat, jotkut riivatut ja Saulus (myöhemmin Paavali) tastellessaan Jeesusta vastaan.
Siunauksen mielessä ei UT kaatumisista kerro. Ei myöskään VT:n ollessa voimassa Jeesuksen toiminnan aikana ennen Hänen tekemäänsä Uutta Liittoa. Luen Raamattua niin kuin se on kirjoitettu. Siellä ei kertakaikkiaan ajassamme tapahtuvista kaatumisista kerrota.
"Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?" Jer. 23:18- ...
kukaan kaatunut? heitähän pidettiin juopuneina? no jokainen tulkitsee omaan pussiinsa, jos jotain ei tapahdu kun minä rukoilen on se sairaan paraneminenkin synti kun sen esim markku koivisto tai pirkko jalovaara aiheuttaa toiminnallaan pyhän hengen johtamina. kalevi lehtinen on hyväksyttävämpi kun sillä ei terveeksi tekemisen armoituksia ole niin kuin ei ehkä sinullakaan jukka. se tuntuu aina paremmalta löytää vertaisryhmäläisiä, itsetuntokin säästyy, vaikkei se niin raamatullista olisikaan, näinhän jukka?
... kirjoitti:
kukaan kaatunut? heitähän pidettiin juopuneina? no jokainen tulkitsee omaan pussiinsa, jos jotain ei tapahdu kun minä rukoilen on se sairaan paraneminenkin synti kun sen esim markku koivisto tai pirkko jalovaara aiheuttaa toiminnallaan pyhän hengen johtamina. kalevi lehtinen on hyväksyttävämpi kun sillä ei terveeksi tekemisen armoituksia ole niin kuin ei ehkä sinullakaan jukka. se tuntuu aina paremmalta löytää vertaisryhmäläisiä, itsetuntokin säästyy, vaikkei se niin raamatullista olisikaan, näinhän jukka?
Missä itsensä Herran siunaamina tai alkuseurakunnassa ihmiset kaatuilivat? Apostolien teoissa (pilkkaavalla) sanonnalla "he ovat täynnä makeaa viiniä" ei viitata kaatumiseen. Ei ainakaan Textus recuptuksesessa olevan alkutekstin mukaan.
Pitäydytään Jumalan Sanaan. Väännätkö Sinä Jumalan Sanaa mieluiseksesi?
Mitä tulee parantumisihmeisiin, niin olen saanut olla niitä todistamassa, mutta minulla ei ole vähäisintäkään osuutta niihin. Jumala on parantanut. Myös minut Hän laupeudessaan paransi sydänsairaudesta 6.5.1988 eikä itselläni ollut siihen mitään osaa eikä siitä kerskattavaa. Syntisen paransi ja olen ollut terve vaivastani.
Ei ole viisautta niillä, jotka hylkäävät Jumalan Sanan. Miten heillä voisikaan olla viisautta, kun eivät ole olleet Jumalan neuvotteluissa.
"Minä olen Herra, Jumala, Kaikkivaltias". Hänelle on kaikki mahdollista. Ei ihmisen ja hänen sielunsa voimilla vaan "Minun Hengelläni, sanoo Herra".
Opi kirjoittamaan Jumalasi nimi "Pyhä Henki" isoilla alkukirjaimilla, pyydän. Enkä tulkitse "omaan pussiini" Jumalan Sanaa vaan luen sen niin kuin se on kirjoitettu.- ???
jukka.finland kirjoitti:
Missä itsensä Herran siunaamina tai alkuseurakunnassa ihmiset kaatuilivat? Apostolien teoissa (pilkkaavalla) sanonnalla "he ovat täynnä makeaa viiniä" ei viitata kaatumiseen. Ei ainakaan Textus recuptuksesessa olevan alkutekstin mukaan.
Pitäydytään Jumalan Sanaan. Väännätkö Sinä Jumalan Sanaa mieluiseksesi?
Mitä tulee parantumisihmeisiin, niin olen saanut olla niitä todistamassa, mutta minulla ei ole vähäisintäkään osuutta niihin. Jumala on parantanut. Myös minut Hän laupeudessaan paransi sydänsairaudesta 6.5.1988 eikä itselläni ollut siihen mitään osaa eikä siitä kerskattavaa. Syntisen paransi ja olen ollut terve vaivastani.
Ei ole viisautta niillä, jotka hylkäävät Jumalan Sanan. Miten heillä voisikaan olla viisautta, kun eivät ole olleet Jumalan neuvotteluissa.
"Minä olen Herra, Jumala, Kaikkivaltias". Hänelle on kaikki mahdollista. Ei ihmisen ja hänen sielunsa voimilla vaan "Minun Hengelläni, sanoo Herra".
Opi kirjoittamaan Jumalasi nimi "Pyhä Henki" isoilla alkukirjaimilla, pyydän. Enkä tulkitse "omaan pussiini" Jumalan Sanaa vaan luen sen niin kuin se on kirjoitettu.sotkeennu muiden jumalakokemuksiin. miksi kiihkoilijat aina yrittää jumalan laittaa omaan muottiin?
- ilman kiihkoa
??? kirjoitti:
sotkeennu muiden jumalakokemuksiin. miksi kiihkoilijat aina yrittää jumalan laittaa omaan muottiin?
Tiedät varmaan, että tämä palsta on hyvin sovelias foorumi Raamattuun perustuville kannanotoille ja opetukselle. Sinun oma viestisi vaikuttaa sävyltään 'sotkeentumiselta'.
Tämä on myös keskustelupalsta ja se merkitsee sitä, että erilaisia näkemyksiä välitetään toisille arvioitavaksi ja kommentoitavaksi.
Pidän aivan erinomaisena sitä, että kirjoittajien joukossa on Jukka F:n kaltainen kiihkoilematon Jumalan Sanaan pitäytyvä henkilö. - Amos7
En minäkään löydä kaatumista Raamatusta. En tosin kaikkia muitakaan Hengen ilmenemismuotoja. Kun uskova täyttyy Pyhällä Hengellä ei Raamatussa kerrota mitään itkusta, joka on usein seurausta tuosta kokemuksesta.
Olin tuolla Keski-Suomessa tuolloin todistajan paikalla, en pääpuhuja. Kun ihmisiä meni eteen ei rukouspalvelussa ollut muuta mielessä kuin uskon rukous esille tulleen puolesta.
Yksi sisko sanoikin, että toivoi juuri minun tulevan siunaamaan koska puheessani oli armo. Paljon tuli juuri minulle ihmisiä asioissaan juttelemaan. Olin kyllä rukoillut jonkin verran tuon tilaisuuden puolesta.
Tuota Jeesuksen mainitsemaa elämän veden virrat ei kukaan voi ottaa minulta pois. Olen sitä saanut kokea ja se on Raamatussa.
Myöskin kun pidän herätessä rukous ja sanan lukuhetkiä, tunnen kielillä puhuessa, että tänään tapahtuu joku todistustilanne. Silloin kielilläpuhuminen on erilaista, kuin taivaallista dynamiittiä.
Jatketaan! - *jukka virtanen
Amos7 kirjoitti:
En minäkään löydä kaatumista Raamatusta. En tosin kaikkia muitakaan Hengen ilmenemismuotoja. Kun uskova täyttyy Pyhällä Hengellä ei Raamatussa kerrota mitään itkusta, joka on usein seurausta tuosta kokemuksesta.
Olin tuolla Keski-Suomessa tuolloin todistajan paikalla, en pääpuhuja. Kun ihmisiä meni eteen ei rukouspalvelussa ollut muuta mielessä kuin uskon rukous esille tulleen puolesta.
Yksi sisko sanoikin, että toivoi juuri minun tulevan siunaamaan koska puheessani oli armo. Paljon tuli juuri minulle ihmisiä asioissaan juttelemaan. Olin kyllä rukoillut jonkin verran tuon tilaisuuden puolesta.
Tuota Jeesuksen mainitsemaa elämän veden virrat ei kukaan voi ottaa minulta pois. Olen sitä saanut kokea ja se on Raamatussa.
Myöskin kun pidän herätessä rukous ja sanan lukuhetkiä, tunnen kielillä puhuessa, että tänään tapahtuu joku todistustilanne. Silloin kielilläpuhuminen on erilaista, kuin taivaallista dynamiittiä.
Jatketaan!Kiitos vastauksestasi. Siitä huokuu rauha ja rakkaus. Sydämeni siunaa Sinua.
Jatketaan tästä ja rukoillaan, että monet vielä ennen tämän pakanoille tulleen armonajan päättymistä löytäisi Jeesuksen omana Vapahtajanaan ja että jokaisen uskovaisen kohdalla Herran tuntemus lisääntyisi ja syvenisi. Hän on Ihmeellinen ja käsittämätön on Hänen armonsa; nyt me tunnemme vajavaisesti, mutta katsoessamme Häntä kasvoista kasvoihin me olemme tunteva täydellisesti, kuten Hänkin meidät täydellisesti jo nyt tuntee.
Jumalan armo ja rauha kanssasi veljeni Kristuksessa. - ...
ilman kiihkoa kirjoitti:
Tiedät varmaan, että tämä palsta on hyvin sovelias foorumi Raamattuun perustuville kannanotoille ja opetukselle. Sinun oma viestisi vaikuttaa sävyltään 'sotkeentumiselta'.
Tämä on myös keskustelupalsta ja se merkitsee sitä, että erilaisia näkemyksiä välitetään toisille arvioitavaksi ja kommentoitavaksi.
Pidän aivan erinomaisena sitä, että kirjoittajien joukossa on Jukka F:n kaltainen kiihkoilematon Jumalan Sanaan pitäytyvä henkilö.oletko yhtä kuollut jukan kanssa?
- että kaatuu
Jumala nostaa langenneet ja alas vaipuneet eikä kaada ketään. Ihmistekoja ja PELKKÄÄ suggestiota tuollaiset kaatumiset. Henkilö olettaa kaatuvansa ja suggeroi itse itsensä siihen ja niinpä hän sitten kaatuu jo pelkästä kosketuksesta.
- kiitos.
sinulle, vaikka juttusi jo unohtuikin tarpeettomana.
kiitos. kirjoitti:
sinulle, vaikka juttusi jo unohtuikin tarpeettomana.
Kerro minulle Raamatun kohta, jossa ihmiset kaatuivat Jumalan siunauksesta? "Ei yli sen, mitä kirjoitettu on" ja näistä kaatumisista (paitsi Jumalan vihan ilmaisuna) ei Raamatussa kerrota mitään. Jopa Johanneksen kaatumista Patmoksella voidaan tulkita alkutekstissä muuna kuin siunauksena (mutta tämä on erikoinen poikkeus ja Johannekselle annettiin sen jälkeen Jeesuksen ilmestys).
UT:ssa vain Jumalan vastustajat kaatuivat. Kaikissa mainituissa tapauksissa; joko riivattuina tai Jeesusta vastaan sotivina.
Lyhyesti on virsi kaunis: kerro raamatunpaikka missä ihmiset ovat kaatuneet Hengen vuodatuksen tai muun Jumalan siunauksen seurauksena. Siis lyhyesti vaan raamatunpaikka tai raamatunpaikat? Tämähän asian ratkaisee, ei omat mielipiteemme tai kokemuksemme.
Jään odottamaan raamatunkohtia. Ja kirjoittajan kannanotto ei todellakaan unohtunut Raamattua tutkivilta.- rau-ha
kuka tahansa kaatuu aivan oman ittensä voimasta, jos antaa terveen ja normaalin kontrollin loppua.
Harhaoppiset sanovatkin, että antaa kontrollin mennä, ja antaudutaan........Herää kysymys, kuinka moni tietää mille sitä sitten antaudutaan, kun ei enää välitetä mistään? Se onkin sitten niin, että jos ei osata antautua muuten niin käytetään ikivanhaa poppakonstia, jonka jo etelämaitten poppamiehet ja noitatohtoritkin osaavat, hoilotetaan musiikin tahdissa samaa värsyä niin kauan että kontrolli katoaa. Onko ihme, jos siihen kaatuu, kun psyykkeä manipuloidaan. Jumala ei ole minkään manipuloinnin takana, eikä harrasta sitä, mutta
temmpuihin kiintynyt uskonnollinen maailma tekee vaikka mitä, että ihmeitä tapahtuisi.
pitää olla vastaanottajat?
Koska kaatujat voisivat loukkaantua eli vammautua. Tällaista on tapahtunutkin joissakin kokouksissa.
Et tunne (vielä) Jeesusta ylösnousseena Herranasi, mutta eräät kannanottosi ovat järkeviä. Kutsu maatilallemme ja luonnon rauhaan on yhä voimassa. Minulle se olisi suuri kunnia.jukka.finland kirjoitti:
Koska kaatujat voisivat loukkaantua eli vammautua. Tällaista on tapahtunutkin joissakin kokouksissa.
Et tunne (vielä) Jeesusta ylösnousseena Herranasi, mutta eräät kannanottosi ovat järkeviä. Kutsu maatilallemme ja luonnon rauhaan on yhä voimassa. Minulle se olisi suuri kunnia.jukka.finland: "Koska kaatujat voisivat loukkaantua eli vammautua. Tällaista on tapahtunutkin joissakin kokouksissa".
---
Tästä kertoo eräs paikallaolija eräästä NokiaMission-kokouksessa käyneen viikonlopun aikana:
(http://www.netmission.fi/index.php?show=messages&tid=18 403)
"Olin tänään nokia missiossa ja vahingossa jouduin rukouspalvelukoppariksi.
Sattui, että erään naisen puolesta joku rukoili, eikä ollutkaan vastaanottajaa takana ("kopparia").
Nainen kaatui rukouksen voimasta maahan ja iski päänsä lattiaan. Kuului vaan kops ja verta alkoi valumaan päästä.
Lääkäri tuli paikalle jne..."- lääkäriä
Tapio522 kirjoitti:
jukka.finland: "Koska kaatujat voisivat loukkaantua eli vammautua. Tällaista on tapahtunutkin joissakin kokouksissa".
---
Tästä kertoo eräs paikallaolija eräästä NokiaMission-kokouksessa käyneen viikonlopun aikana:
Sattui, että erään naisen puolesta joku rukoili, eikä ollutkaan vastaanottajaa takana ("kopparia").
Nainen kaatui rukouksen voimasta maahan ja iski päänsä lattiaan. Kuului vaan kops ja verta alkoi valumaan päästä.
Lääkäri tuli paikalle jne..."tarvittiin? Miksi lääkäri yleensä oli paikalla? Näissä "kaatamiskokouksissa" käsittääkseni "parannetaan" ihmisiä. Miksi ei samalla parannettu tätä päänsä lyönyttä?
Ei mitään logiikkaa. Miten kukaan voi uskoa moista soopaa? Tapio522 kirjoitti:
jukka.finland: "Koska kaatujat voisivat loukkaantua eli vammautua. Tällaista on tapahtunutkin joissakin kokouksissa".
---
Lääkäri tuli paikalle jne..."Minäkin olen kuullut muutamista loukkaantumisista kaatumisten yhteydessä. Surullista kuultavaa.
Mutta tekstissäsi oli kohta, joka hetken jopa hymyillytti. Koska ajassamme on tämä kaatumisilmiö tullut hyvin yleiseksi niin se on tuonnut tullessaan aivan uuden "palveluviran", nimittäin nämä kaatuvien vastaanottajat ja lattialle laskijat, loukkaantumisten välttämiseksi. Tekstissäsi tässä tehtävässä toiminut käytti itsestään sanaa "rukouspalvelukoppari".
Mutta nämä kaatumisilmiöt eivät muutoin minua ainakaan hymyillytä eikä Raamattu tunne ilmiötä Jumalan siunaavan läsnäolon merkkinä. Jumalan viholliset toisinaan kaatuivat taistellessaan Herraa vastaan aktiivisesti; mm. Jeesusta vangitsemaan tulleet ihmiset kaatuivat, samoin Saul matkalla Damaskoon vangitsemaan uskovaisia sekä monet riivatut kaatuivat, kun Jeesus ajoi heistä pahat hendet ulos.
Kokonaisvaltaisesti Raamattua tutkiessamme huomaamme, että Jeesuksen läsnäolossa ihmisten ei kerrota kaatuilleen vaan "Herra nosti alaspainetut" ja "tuli sitomaan särjettyjä sydämiä", ts. parantamaan ennen kaikkea sisäisesti. Herra on kuitenkin muuttumaton ja sama niin silloin kuin nytkin ja parantaa myös fyysisistä sairauksista. Kaikki on armoa ja Hän tekee ihmeitä Sanansa voimalla. "Vain sana sinun suustasi Herra, niin minun palvelijani paranee!" Tälle sotilaalle, sadanpäämiehelle, oli syntynyt usko Jeesuksesta kuultuaan ja Häneen katsoessaan.
Katsokaamme Häneen, josta Johannes kirjoitti: "Ja me katselimme Hänen kirkkauttansa, kirkkautta sellaista, kuin ainokaisella Pojalla oli Isältä; ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta!" Sanoisinkin näin, että me muutumme Häntä katselemalla, emme kaatuilemalla.
Hyvää tiistaipäivää Sinulle Tapio.
- poika.tuntureilta
- ReaAalto
Kiitos poikatunturin kirjoituksestasi, siinä on paljon todellista asiatietoa kaatumis-ilmiöstä, mikä ei todellakaan ole mikään Raamatun Jumalan antama "siunaus" kuten sitä virheellisesti luullaan.
- omien luo
Tee parannus ja palaa ruotuun!
- todé
"...jota siunasin, heilui ja huojui että sain tukea.
Meillä kotona siunasin romanivejeä ja hän kaatui heti."
ja
">>Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.>>"
eivät oikein natsaa keskenään.- rau-ha
hyvä huomio.
- Amos7
Puhu todé joskus Jumalan sanaa äläkä aina iske kapuloita sananviejien rattaisiin. Sinulla toimii hyvin arvostelun armolahja.
Et sinä puhukaan muuten muista kuin sienistä, kissoista ja joulukuusista. Miksi? Siksi koska sinulla ei ole mistä muusta puhua.
Veikko Manninen sinun suuri idoli, on se saarnaaja joka kaikista eniten lyö kuulijakuntaa alta lipa huumorin varjolla. Mutta eihän sitä saa arvostella, hänhän on ministeri Manninen.
- rau-ha
sitä vaan on viimeiseen asti tympääntynyt kaikkiin kaatamisiin ja voitelu hössötyksiin.
Millaista `voitelua` on se, että puhuja yrittää puhua saarnaansa, mutta tilaisuudessa on sellainen `voitelu`, että puhujalla menee n. 10-15 min siihen, että saa ensimmäisen lauseen sanottua (tämän olen nähnyt itse). Ajattelisin, että kokouksella pitäisi olla jokin järjestys. En usko, että Jumalan tahto ois, että me hengellisissä tilaisuuksissa ei pystyttäis lukemaan raamattua, kun on niin kova `voitelu`.
Kun Jumala raamatussa opettaa ihmistä oikeille raiteille, että tasapainottomatkin löytäisivät tasapainon; niin ei Jumala sitten käytännössä toimi raamatun sanaa vastaan! Hengelliseen tasapainoon ei kuulu ruumiillinen epätasapaino, joka johtuu sielunmaailman epätaspainosta. Jos sitä epätaspainoa ei ole, niin se pumpataan sillä ´voitelulla´, esimerkiksi ylistämällä, niin että päästään jonkinlaiseen nirvanaan ja sielunpeikot alkaavat temppuilunsa.
Eikö olisi jo korkea aika herätä ´voitelu höyryistä´?- todé
Tosin LASTA ei pidä heittää pois pesuveden mukana. Raamatussa on kuitenkin oppi karismasta, Jumalan, Elämän Hengen voitelusta.
Hengen voitelu on vain meistä ihmisistä niin maan mahdottoman ylevä ajatus, että yksi ja toinen alkaa helposti korottamaan "voitelua" erillisenä ilmiönä.
"Voitelu" on luvattu jokaiselle ja ihan jokapäiseen käyttöön ilman mitään jälkikokouksen tuomia nostatuksia. - ReaAalto
todé kirjoitti:
Tosin LASTA ei pidä heittää pois pesuveden mukana. Raamatussa on kuitenkin oppi karismasta, Jumalan, Elämän Hengen voitelusta.
Hengen voitelu on vain meistä ihmisistä niin maan mahdottoman ylevä ajatus, että yksi ja toinen alkaa helposti korottamaan "voitelua" erillisenä ilmiönä.
"Voitelu" on luvattu jokaiselle ja ihan jokapäiseen käyttöön ilman mitään jälkikokouksen tuomia nostatuksia.toden mielestä nyt ei saisi heittää pesuveden mukana?
Ja mikähän se pesuvesi oikein on?
Olenkin ihmetellyt näitä sanontoja, joita usein viljellään juuri tällaisia hurmoshenkisiä kokemuksia vastaan kirjoittaville henkilöille.
- ReaAalto
Saan jonkun verran esirukouspyyntöjä, melkeinpä päivittäin. Olen ollut myös rukouspalvelussa, ainakin silloin kun olen itse puhevastuussa. Muutenkin.
Keski-Suomessa jälkikokouksessa tuli paljon ihmisiä eteen. Kaikki seisoivat ja menin rukoilemaan muiden esirukoilijoiden kanssa. Eräs nuorimies, jota siunasin heilui ja huojui että sain tukea.
Meillä kotona siunasin romaniveljeä ja hän kaatui heti.
Minulla ei ole koskaan ollut tuo tarkoituksena, mutta niin on joskus käynyt. En omista hypnoottisia kykyjä, ettei suggeroinnista ollut kysymys. Olen kokenut todeksi mitä Jeesus sanoo niille jotka uskovat Häneen;
'>>Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva on elävän veden virrat.>> Joh.7:37-38
Tuo on siunattua ja sen kokee usein juuri ennen puheenvuoroa, todistusta.
Samoin kun lukee enemmän Raamattua pidemmän aikaa ja säännöllisesti.
Se on Sanan parantava voima!
---------------------------------
Jos Amoz ajatteli, että romaniveli sai jonkun "siunauksen" kaatumisesta, voin vapauttaa veljen luuloista;
Kaatuminen ei ole Raamatun Jumalan antama siunaus, vaan joko sielullinen, tai väärän hengen ilmenemisen vaikutus.
Olisikohan veli Amoksen syytä perehtyä tutkimaan Jumalan sanan kokonaisvaltaista totuutta ja armoa syvällisemmin.
Perkele on valheiden isä ja voi eksyttää meitä uskovia.Olisi syytä vakavasti uskoa tähän Jeesuksen itsensä sekä apostolien Paavali, Pietari jne antamiin opetuksiin.- Amos7
Onko ihmisen lupa sapattina kantaa vuodetta?
- ReaAalto
Amos7 kirjoitti:
En elä Vanhassa Liitossa.
Enkä muuten kantele sänkyjä, enkä vietä sapattia, kuten Vanhan Liiton uskovien tuli tehdä. - ReaAalto
Amos7 kirjoitti:
Onko kultapaikat hampaisiin Raamatun raittiin opetuksen mukainen ilmiö?
- Amos7
ReaAalto kirjoitti:
Onko kultapaikat hampaisiin Raamatun raittiin opetuksen mukainen ilmiö?
Kun minä en tiiä.
- ReaAalto
Amos7 kirjoitti:
Kun minä en tiiä.
Jumalan sanan kokonaisvaltaiseen totuuteen perustaen, kultapaikat hampaisiin ja kultahippujen ilmestymiset vaikka sitten Raamatun lehdille, ovat okkulttisia ilmiöitä.
- Amos7
ReaAalto kirjoitti:
Jumalan sanan kokonaisvaltaiseen totuuteen perustaen, kultapaikat hampaisiin ja kultahippujen ilmestymiset vaikka sitten Raamatun lehdille, ovat okkulttisia ilmiöitä.
Eipä ole ilmestynyt minun hampaisiin kultapaikkoja. En ole kuullut kenenkään muunkaan hampaisiin ilmestyneen.
Onko seurakuntakotisi kaste Raamatusta? - ReaAalto
Amos7 kirjoitti:
Eipä ole ilmestynyt minun hampaisiin kultapaikkoja. En ole kuullut kenenkään muunkaan hampaisiin ilmestyneen.
Onko seurakuntakotisi kaste Raamatusta?Minulla on täällä kirjahyllyssäni Niilon puhe kasetilla, missä hän oikein mainostaa kultapaikkoja hampaisiin.Niitä hän julisti ihmisille.
Oliko Niilo siis raitis julistaja vaikka hänen kauttaan ilmiöt eivät olleet Raamatun mukaisia.
Raamattu sanoo, ettei henkilöön saa katsoa. - hohhoijaa!
ReaAalto kirjoitti:
Minulla on täällä kirjahyllyssäni Niilon puhe kasetilla, missä hän oikein mainostaa kultapaikkoja hampaisiin.Niitä hän julisti ihmisille.
Oliko Niilo siis raitis julistaja vaikka hänen kauttaan ilmiöt eivät olleet Raamatun mukaisia.
Raamattu sanoo, ettei henkilöön saa katsoa.Jumala jakeli niitä kultapaikkoja eikä Niilo!
- tutkistelun paikka
Oletko mahdollisesti ollut puhujana tai ehkä vain kuulijana 'uuden voitelun' kokouksissa. Jos olet myötämielellä ja hyväksyen ollut mukana sellaisissa tilaisuuksissa, olet saanut sieltä 'tartunnan'.
Älä loukkaannu tästä. Haluan vain kertoa ilman mitään kiihkoa tai kaunaa oman näkemykseni kaatumiskuvauksistasi. Perustan käsitykseni Raamattuun ja siihen, minkä Pyhän Hengen vaikutuksesta koen sydämessäni oikeaksi.
'Uuden voitelun henkivallat' ottavat helposti otteen ihmisestä, joka ei riittävästi valvo omaa hengellistä tilaansa. Varomattoman henkilön käsiin ja olemukseen voi tarttua vierasta virtaa ja voimaa. Niiden vaikutus menee kokonaan 'vieraan isännän', sielujemme varkaan ja vihollisen tilille.
Efes. 6:12 "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."- Amos7
En myöskään uutta "voitelua", sillä ymmärrän noita Raamattua halventavia helppoheikkejä, sekä heidän tilaisuuksiaan.
Olen vahingossa 90-luvulla sattunut torontolaistilaisuuteen, joka oli kuin sirkusta. Yksi röhki kuin olisi tehty vatsatähystystä. Oli kuulemma kuululut ulos asti.
Otimme erään asian hyväksyneen vanhemmistoveljen kanssa yhteen ja lopulta varoitin häntä tuosta. - Amoksen tavoin
Amos7 kirjoitti:
En myöskään uutta "voitelua", sillä ymmärrän noita Raamattua halventavia helppoheikkejä, sekä heidän tilaisuuksiaan.
Olen vahingossa 90-luvulla sattunut torontolaistilaisuuteen, joka oli kuin sirkusta. Yksi röhki kuin olisi tehty vatsatähystystä. Oli kuulemma kuululut ulos asti.
Otimme erään asian hyväksyneen vanhemmistoveljen kanssa yhteen ja lopulta varoitin häntä tuosta.Se oli raitis ja selvä todistus. Pysytään erossa uskonnollisista helppoheikeistä, jotka kalastelevat rahaa ym. saalista omaan pussiinsa.
Jumala auttakoon sinua ja meitä kaikkia, että me Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen avulla voisimme paljastaa ja torjua sielunvihollisen eksyttävät juonet.
- ajan hermolla
Kaikesta huomaa, että Aamoksen osuus kokouksissa ei ole mitään sanomaton. Näköjään tapahtuu ja täälläkin on herättänyt ihmisissä monenlaista tunteen ilmausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402967- 652364
- 1742314
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331998- 171385
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221343- 101224
- 131208
- 221201