oksensin verta

paniikkissa

olin eilen (la) ottamassa vähän miestä vahvempaa ja sitten sammuin, aamulla karpula ei ollut mikään kova, join pari lasia vettä ja samantien oli juostava vessaan oksentamaan, ei siinä mitään, on ennenkin krapulassa oksenneltu mutta tällä kertaa oksensin verta. eli kyselen tässä onko se vaarallista vai johtuuko jotenkin liiasta raa'asta viinasta, eikä ole vakavaa kuten kaveri sanoi...

21

44620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verioksennus

      Hei,
      aina lääkäriin jos oksentaessa tulee verta. Itselleni kävi niin, että loppujen lopuksi mahalaukun limakalvolla oli muutoksia, eli veri tuli siitä, vatsani oli siis haavoilla sisältäpäin eikä sitä viinalla lääkitä. Mars lääkäriin ettet sairastu pahemmin ja muutenkin alkohjolinkäyttöäsi voisit miettiä. Itse lopetin pämppäämiset siihen kun veriset oksennukset alkoivat....

    • ottaisin

      kyllä tietenkin yhteyden lääkäriin. Verinen oksennus pitää tarkistaa.

    • Juo viinaa raakana!! ei ole iso homma luirautaa sekaan vaikka vettä tai limukkaa, turhan moni kaveri on kuollut verensyöksyyn multakin.

    • U-Ö.

      Voi olla kyse limakalvojen ärtymisestä, mutta tarjolla on myös verenpurkautuma, jolloin pumppu voi jyskyttää kaikki veret ruokatorveen, joten henki siinä pakenee.
      Mene tohtorille.

    • lopettaa ennekuin

      olet letkuissa,tai hautausmaalla ?

      • birdy88

        Sitä läpivalaisu kykyä ihmisille kehttynyt vielä,mutta,mutta itselleni kävi kerran juuri samalla tavoin minkä jälkeen kurkku oli pikkaisen aristava jälkeenkin päin.Terveydenhoitajan kanssa olin itsekin samoilla linjoila siitä,että syynä veren puklaamiseen(mitä ei kovin paljoa tullut)
        olisi katkennut pinta veri suoni kurkussa tai viinan ärsyttämänä syntynyt haavauma kohta ruokatorvessa.Tämä ei mielestäni ole yhtä kuin kuolemaksi,mutta elimistön tulisi saada levätä jonkinaikaa niin että tällaiset vauriot alkaisivat parantamaan itseään.


    • seuraavalla kerralla

      seuraavalla kerralla lääkäri on tarpeeton, enää tarvitaan vain pappi hautajaisiisi

      • birdy88

        Mutta hautajaisia eikä liiemmin pappejakaan tarvita,kun rauhoittaa ja tauottaa alkoholin nauttimistaan sekä käy vaikka lisäksi lääkärin vastaanotolla tarkistuttamassa onko kyse jostain vakavammastakin.Jos näin surkeasti todetaan niin
        siinä tapauksessa oikein kunnon juoma tauko osoittautuisikin ehkä suositeltavaksi.


    • paniikkissa

      joops.. kävin lääkärissä ja sanoi samaa kuin raitis, ei saa juoda raakaa viinaa, ja tällä kertaa oli onni matkassa, ensi kerralla voi käydä huonommin...

      • viinan lisäksi mm.

        konjakki, viski, armajakki, pirtu, pontikka jne.


    • jalkapuoli

      Jos oksensit verta mene lääkärin pakeille. Äitinikin oksensi pitkään verta kun juopotteli. Älä sinä odota niin kauan kuin äitini. Hän oksensi pitkään. Häneltä jouduttiin leikkaamaan suolta. Hänellä meni viinan juonti niin tuhoisaksi, että yritti monasti tappaa itsensä. En väitä että sinulle kävisi niin. Kehotan ottamaan yhteyttä auttavaan puhelimeen jos alkoholi on ongelma. Sieltä saat tukea!

    • Musta MorsiaN

      Minäkin oksensin 3 vuotta sitten.jÄIN HENKIIN.sIIHEN ASIAAN KUOLEE SUOMESSA JOKA VUOSI 300 IHMISTÄ.MIETI SITÄ.

      • kakkaliini

        Mä olen rankan juomisen jälkeen kakannut verta enkä ole mennyt lääkärille. Juomisen kyllä lopetin. Sattuuhan sitä ja ihmiskroppa kestää yllättävän paljon. Miettimisen paikka kuitenkin.


      • Minä-JM
        kakkaliini kirjoitti:

        Mä olen rankan juomisen jälkeen kakannut verta enkä ole mennyt lääkärille. Juomisen kyllä lopetin. Sattuuhan sitä ja ihmiskroppa kestää yllättävän paljon. Miettimisen paikka kuitenkin.

        Tiedän että on kovaa kakata verta, mutta vielä kovempaa on oksentaa sitä:
        http://www.myspace.com/oksennuspunkkia
        Hyvä ja luotettava sivusto, joka on keskittynyt veriseen oksennukseen kulttuurillisessa mielessä.


      • vertavaan
        Minä-JM kirjoitti:

        Tiedän että on kovaa kakata verta, mutta vielä kovempaa on oksentaa sitä:
        http://www.myspace.com/oksennuspunkkia
        Hyvä ja luotettava sivusto, joka on keskittynyt veriseen oksennukseen kulttuurillisessa mielessä.

        olin tossa ryyppyillan jälkeen kotia menossa, kottiini päästyäni aloin oksentaa, vähän ajan kuluttua oksennettuani alkoi tulemaan verta oksennuksen mukana, kurkussa kaulan alueella polltava kipu, vähän heikottaa, vaarallistakin?


      • HEHE XO
        vertavaan kirjoitti:

        olin tossa ryyppyillan jälkeen kotia menossa, kottiini päästyäni aloin oksentaa, vähän ajan kuluttua oksennettuani alkoi tulemaan verta oksennuksen mukana, kurkussa kaulan alueella polltava kipu, vähän heikottaa, vaarallistakin?

        No eihän tuo viinasta mitenkään voi johtua. Ei viina ole terveydelle haitallista. Ei se muuten olisi laillista ja sosiaalisesti hyväksyttyä huumausainetta!


    • BlooInMyBrains

      Itellä ollut kaks kertaa verta oksennuksen seassa mutta ei paljoa alle desi molemmilla kerroilla. Johtu kurkuunpään/ruokatorven ärsytys tilassa meni ohi ilman lääkettä, mutta olin raittiina sen jälkeen reilu 10viikkoa että parani, älkää juoko viinaa tai ainakaan raakana sitä lantratkaa kunnolla niinkuin minäkin. nykysin en juo yli 21% alkoholia ollenkaan, eipä ole oksenuksessakaan verta ollut sen jälkeen. Mutta pitäkää ihmeessä paussia tollasten jälkeen ja kunnolla ei mitään viikon kahden taukoa vaan pidempään!.

    • fuji moto

      Sama juttu; pari kertaa tuli nuoruudessa ylenannettua verta. Se on vain viinan aiheuttama akuutti vatsakatarri. Mitä se lääkäri enää siinä vaiheessa auttaa? Antaa vatsalaukun parantua, ja ottaa opiksi.

      • gbg g

        ja kaikesta kauheinta on se että juopottelijat eivät pääse taivaaseen, raamattu sanoo, älkää eksykö evät varkaat, juomarit jne


    • Anonyymi

      Mulla tuli kun join raakaa viinaa välilä otin sen jälkeen jostain mehusta hörppyä mutta monta kertaa otin ilman mitään laimennusta ja nyt kun olin oksentamassa niin syljen yms mukana oli vähän verta uskon että se on limakalvojen ärsyyntymisestö sillä kärsin muutenkin närästyksestä joten raaka viina ei ole niille jotka kärsicät närästyksestä...

    • Anonyymi

      Siitä on jo yli 20 vuotta kun minäkin oksensin ja kakkasin ( se nätimpi sana ) verta useampaankin kertaan.

      Kävin silloin lääkärissä, ja sain ison kasan pieniä purkkeja, joihin olisi pitänyt kerätä ulostetta.
      Olin sen verran rappiolla siihen aikaan, ja pakko myöntää, että kotiin mentyäni purkit lensivät suoraan roskikseen.

      Ja henkiin jäin joka tapauksessa, vaikka enää en kovin hyvässä kunnossa olekaan, kaikkea on matkan varrelle sattunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe