Onko kenelläkään kokemusta kaularangan nivelrikosta? Onko sellaista edes olemassa vai onko se vain pelkkää kulumaa ja hermon pinnettä? Mulla nimittäin rutisee ja paukkaa niskanikamat aina välillä ja sitten käsi osittain puutuu ja turtuu sormenpäitä myöten, sormet ovat myös kylmät. Myös lapaluun seudusta asti on väilillä noita ongelmia ja särkyjä... tuntuu kuin joku koko ajan pistelisi kuumilla neuloilla tuonne yläselkään. Niskat ja pää on välillä kipeät. Olen joskus vuosia sitten satuttanut niskani, mutta ei siinä silloin muistaakseni mitään ilmennyt.
Nivelrikko kaularangassa ?
4
6959
Vastaukset
- hoidettu
"Olen joskus vuosia sitten satuttanut niskani, mutta ei siinä silloin muistaakseni mitään ilmennyt. "
Ne ongelmat tulee hitaasti vuosien saatossa. Käypä vaikka naprapaatilla... - SiiliII
"Mulla nimittäin rutisee ja paukkaa niskanikamat aina välillä."
Tämä ei välttämättä viittaa nivelrikkoon, vaan syynä voi olla myös tulehdustilojen seurauksena nikamien väliin kertynyt kalkki. - jatkuva särky
Mulla on aivan samanlaiset oireet, lisänä vielä
ettei niska siedä minkäänlaista vetoa.
Olen käynnyt osteopaatilla, sitä hoitamassa, ei ole tullut yhtään paremmaksi. Nyt kävin yksityisellä mangneettikuvissa, saan tulokset parin viikon päästä. Epäillään ett olen lapsena satuttanut sen. - koko selkäranka
Hei!
Kyllä sellainen sairaus on olemassa. Minulla todettiin ollessani 16v, että alaselässäni on lievä spondyloosi (nivelrikko).
Nyt viimevuonna, olessani 40v, lääkäri määräsi kaularangan kuviin, jossa todettiin samaista vaivaa, kuin aiemmin alaselässä (jota myöhemmin kuvattu ja vaiva ollut selvemmin nähtävissä). Tästä kysellessäni lääkärini selitti, että kyseinen vaiva kulkee yleensäkin koko selkärangan ylhäältä alas asti, eli todennäköisesti olen siis sairastanut vaivaa koko matkalta jo vuosikymmeniä, mutten ole ymmärtänyt sen olevan samaa vaivaa. Minulla on ollut lähes koko ikäni kaulan alueella rahinoita ja naksumisia, sekä käsien puutumisia, mutten ole tajunnut niiden ohtuneen tuosta spondyloosista, mutta onneksi tuo osaava lääkärini osasi selittää asiat oikein ja siten osaan suhtautua siihen toisella tapaa.
Ikäväkseni on koitunut myös muiden nivelten kohdalla nivelrikko ja nilkkani ovat jo pilalla :(
Polveani on nyt vaivannut pitkään, tosin tapaturmaisesti aiheutunut ja odottelen leikkaukseen pääsyä sairaslomalla.
Pyydäpä lääkäriltä lähetettä tuohon kaularangan kuvaukseen, niin saat syyn selville ja oikeat hoito-ohjeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4602748Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152575Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671555Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41918- 56879
- 79865