miehiä vihaavat naispapit alkavat suorittaa kostoaan rekuntruoimalla työvuoroja sillä tapaa että naispappeutta vastustavat miespapit pakotetaan väkisin samalle alttarille naisen kanssa. Naispappien kostoaalto tulee olemaan rumaa katseltavaa ja voidaan verrata natsien suorittamaan puhdistusaaltoon toisen maailman sodan aikana.
Kirkossa alkaa ruma näytelmä
15
1223
Vastaukset
- korjaaja..
Kirkossa alkaa ruma näytelmä, kun naisia vihaaviin ja halveksiviin miespappeihin kyllästyneet naispapit alkavat suorittaa kostoaan...
- aiheellinen
koska nämä miespapit haluavat noudattaa omaatuntoaan joka tulee siitä Sanasta minkä taivaan Jumala on meille ilmoitusluonteisena asiana katsonut parhaaksi antaa.
Mutta naispappien kohdalla purkautumaton viha kun pääsee nyt valloilleen niin jälki on aivan kamalaa. Tuhansia tuhottuja ihmiselämiä ja satoja tuhansia pahoitettuja mieliä, kun näiden naispappien vihan aalto pyyhkäisee yli koko Suomen luterilaisen kirkon järkyttyneiden ihmisten lukiessa näytelmää keltaisen lehdiston sivuilta. - naisten mieliä
aiheellinen kirjoitti:
koska nämä miespapit haluavat noudattaa omaatuntoaan joka tulee siitä Sanasta minkä taivaan Jumala on meille ilmoitusluonteisena asiana katsonut parhaaksi antaa.
Mutta naispappien kohdalla purkautumaton viha kun pääsee nyt valloilleen niin jälki on aivan kamalaa. Tuhansia tuhottuja ihmiselämiä ja satoja tuhansia pahoitettuja mieliä, kun näiden naispappien vihan aalto pyyhkäisee yli koko Suomen luterilaisen kirkon järkyttyneiden ihmisten lukiessa näytelmää keltaisen lehdiston sivuilta.on jo ollut miljoonia, kun heitä on pidetty raamatulla päähän lyötävinä alemman luokan ihmisinä.
- koston aalto
naisten mieliä kirjoitti:
on jo ollut miljoonia, kun heitä on pidetty raamatulla päähän lyötävinä alemman luokan ihmisinä.
vyöryy luterilaisen kirkon yli. Kristillinen rakkaus kyllä siinä menee, mutta onneksi Suomessa on herätysliikkeitä, jotka kyllä kristillisen sanoman eteenpäinviemisen hoitavat.
- esimerkkiä
koston aalto kirjoitti:
vyöryy luterilaisen kirkon yli. Kristillinen rakkaus kyllä siinä menee, mutta onneksi Suomessa on herätysliikkeitä, jotka kyllä kristillisen sanoman eteenpäinviemisen hoitavat.
koko sivun juttu Vammalan seurakunnasta. Pastori Jari Rankinen, joka on uskollinen Jumalan Sanalle, on ajettu nurkkaan. Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta. Että sillä lailla, suunta on selevä mihin ollaan menossa. Iisebel ja Elia on vastakkain. Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rankise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta.
- Hesari tarkemmin
esimerkkiä kirjoitti:
koko sivun juttu Vammalan seurakunnasta. Pastori Jari Rankinen, joka on uskollinen Jumalan Sanalle, on ajettu nurkkaan. Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta. Että sillä lailla, suunta on selevä mihin ollaan menossa. Iisebel ja Elia on vastakkain. Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rankise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta.
"Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta."
Mitä "irvokasta" on tuon naispapin kommentissa? Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan."
Eikö Johanna Yläranta ole aivan oikeassa? Raamatun mukaan oli 2000 vuotta sitten kielletty myös naisten toimiminen opettajina. Miksi nämä naispappien vastustajat eivät vastusta myös naisopettajia?
"Ylärannan mukaan tilanne Vammalan seurakunassa ottaa voimille. Hän kokee identiteettinsä kyseenalaistetuksi. Yläranta ei aio väistää miestä jumalanpalveluksessa."
"Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
Tuossakin Yläranta on aivan oikeaas. Kun kerran Suomessa on hyväksytty naispappeus 20 vuotta sitten, niin silloin on tänä päivänä tuokin asia hyväksyttävä. Ne, jotka kieltätyvät yhteistyöstä naispappien kanssa, hankkikoot muun ammatin. Näinhän Keski-Porin seurakunnan kappalainen on tekemässäkin, kun hän on ottanut virkavapaata ja alkoi opiskella bussinkuljettajaksi kaiken varalta. Voihan naispappeutta vastustava pappi mennä vaikka kouluun uskonnonopettajaksi. Ei kaikkien vastustajien tarvitse lähteä ruumiillisiin töihin.
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta."
Nuo kolme tiesivät lähtiessään opiskelemaan papiksi, että Suomessa on hyväksytty naispappeus. Miksi sitten lähtivät opiskelemaan, jos tiesivät tuona asian? Ei heitä ole mitenkään vainottu, mutta sen sijaan he suhtautuvat kielteisesti naispuolisiin kollegoihinsa. Mitä heidän puolestaan pitäisi rukoilla? Sitäkö, että miettisivät paremmin, mitä lähtevät opiskelemaan ja mitä tekevät? - näköjään kostoaallon
Hesari tarkemmin kirjoitti:
"Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta."
Mitä "irvokasta" on tuon naispapin kommentissa? Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan."
Eikö Johanna Yläranta ole aivan oikeassa? Raamatun mukaan oli 2000 vuotta sitten kielletty myös naisten toimiminen opettajina. Miksi nämä naispappien vastustajat eivät vastusta myös naisopettajia?
"Ylärannan mukaan tilanne Vammalan seurakunassa ottaa voimille. Hän kokee identiteettinsä kyseenalaistetuksi. Yläranta ei aio väistää miestä jumalanpalveluksessa."
"Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
Tuossakin Yläranta on aivan oikeaas. Kun kerran Suomessa on hyväksytty naispappeus 20 vuotta sitten, niin silloin on tänä päivänä tuokin asia hyväksyttävä. Ne, jotka kieltätyvät yhteistyöstä naispappien kanssa, hankkikoot muun ammatin. Näinhän Keski-Porin seurakunnan kappalainen on tekemässäkin, kun hän on ottanut virkavapaata ja alkoi opiskella bussinkuljettajaksi kaiken varalta. Voihan naispappeutta vastustava pappi mennä vaikka kouluun uskonnonopettajaksi. Ei kaikkien vastustajien tarvitse lähteä ruumiillisiin töihin.
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta."
Nuo kolme tiesivät lähtiessään opiskelemaan papiksi, että Suomessa on hyväksytty naispappeus. Miksi sitten lähtivät opiskelemaan, jos tiesivät tuona asian? Ei heitä ole mitenkään vainottu, mutta sen sijaan he suhtautuvat kielteisesti naispuolisiin kollegoihinsa. Mitä heidän puolestaan pitäisi rukoilla? Sitäkö, että miettisivät paremmin, mitä lähtevät opiskelemaan ja mitä tekevät?mannekiini kaikkine vihoineen mitä vain nainen voi keksiä lähimmäistään tuhoakseen.
Johanna kirjoittaa nimittäin näin ... " Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan." "
Tässä ihminen asettuu Jumalan yläpuolelle ikäänkuin todistaessaan, että Jumala on erehtynyt Sanansa kirjoituttaessan että Jumala ei ollutkaan tietoinen nykytrendeistä ja mitä kaikkea naispapit tulevatkaan ajattelemaan. Jumalan Sana on sellaisenaan otettavissa eikä se ole riippuvainen minkään aikakauden trendeistä eikä korskaisen ihmisten valtapyrkimyksistä. Jos Johannan Jumala on niin pieni, että hänen jumalansa on Johannan määräiltävissä niin kyse ei ainakaan enää ole kristinuskosta vaan valtataistelusta. - on Johannan toiveet
Hesari tarkemmin kirjoitti:
"Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta."
Mitä "irvokasta" on tuon naispapin kommentissa? Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan."
Eikö Johanna Yläranta ole aivan oikeassa? Raamatun mukaan oli 2000 vuotta sitten kielletty myös naisten toimiminen opettajina. Miksi nämä naispappien vastustajat eivät vastusta myös naisopettajia?
"Ylärannan mukaan tilanne Vammalan seurakunassa ottaa voimille. Hän kokee identiteettinsä kyseenalaistetuksi. Yläranta ei aio väistää miestä jumalanpalveluksessa."
"Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
Tuossakin Yläranta on aivan oikeaas. Kun kerran Suomessa on hyväksytty naispappeus 20 vuotta sitten, niin silloin on tänä päivänä tuokin asia hyväksyttävä. Ne, jotka kieltätyvät yhteistyöstä naispappien kanssa, hankkikoot muun ammatin. Näinhän Keski-Porin seurakunnan kappalainen on tekemässäkin, kun hän on ottanut virkavapaata ja alkoi opiskella bussinkuljettajaksi kaiken varalta. Voihan naispappeutta vastustava pappi mennä vaikka kouluun uskonnonopettajaksi. Ei kaikkien vastustajien tarvitse lähteä ruumiillisiin töihin.
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta."
Nuo kolme tiesivät lähtiessään opiskelemaan papiksi, että Suomessa on hyväksytty naispappeus. Miksi sitten lähtivät opiskelemaan, jos tiesivät tuona asian? Ei heitä ole mitenkään vainottu, mutta sen sijaan he suhtautuvat kielteisesti naispuolisiin kollegoihinsa. Mitä heidän puolestaan pitäisi rukoilla? Sitäkö, että miettisivät paremmin, mitä lähtevät opiskelemaan ja mitä tekevät?kun näin kirjoittaa ...
""Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta." "
Kun kuitenkin tulee käyttämään tilaisuutta hyväkseen ja järjestää näillekin miehille potkut papin virasta. Jeesus ei tosiaankaan käskenyt heittää eikä heitättää lähimmäisiään pois työstä ja viroista. Miksi rukoilla ? Kun tämän asian voisi hoitaa rakkaudellisesti eli väistyy vaan ja niin voidaan sitten Vammalassakin jatkaa toisiaan rakastaen ja VAIN TOISEN ETUA AJATELLEN kuten kristittyjen kuuluu Jumalan tahdon mukaan elää ja toimia. - -I-
Hesari tarkemmin kirjoitti:
"Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta."
Mitä "irvokasta" on tuon naispapin kommentissa? Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan."
Eikö Johanna Yläranta ole aivan oikeassa? Raamatun mukaan oli 2000 vuotta sitten kielletty myös naisten toimiminen opettajina. Miksi nämä naispappien vastustajat eivät vastusta myös naisopettajia?
"Ylärannan mukaan tilanne Vammalan seurakunassa ottaa voimille. Hän kokee identiteettinsä kyseenalaistetuksi. Yläranta ei aio väistää miestä jumalanpalveluksessa."
"Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
Tuossakin Yläranta on aivan oikeaas. Kun kerran Suomessa on hyväksytty naispappeus 20 vuotta sitten, niin silloin on tänä päivänä tuokin asia hyväksyttävä. Ne, jotka kieltätyvät yhteistyöstä naispappien kanssa, hankkikoot muun ammatin. Näinhän Keski-Porin seurakunnan kappalainen on tekemässäkin, kun hän on ottanut virkavapaata ja alkoi opiskella bussinkuljettajaksi kaiken varalta. Voihan naispappeutta vastustava pappi mennä vaikka kouluun uskonnonopettajaksi. Ei kaikkien vastustajien tarvitse lähteä ruumiillisiin töihin.
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta."
Nuo kolme tiesivät lähtiessään opiskelemaan papiksi, että Suomessa on hyväksytty naispappeus. Miksi sitten lähtivät opiskelemaan, jos tiesivät tuona asian? Ei heitä ole mitenkään vainottu, mutta sen sijaan he suhtautuvat kielteisesti naispuolisiin kollegoihinsa. Mitä heidän puolestaan pitäisi rukoilla? Sitäkö, että miettisivät paremmin, mitä lähtevät opiskelemaan ja mitä tekevät?vaan saarnaaminen. Käsitteleväthän Raamatun kappaleet juuri näissä kohdissa jumalanpalvelusta. Lisäksi verbit puhuvat nimenomaan saarnaamisen puolesta (1 Kor. 14 ja 1 Tim. 2 ja 3)
Harhaoppi ei vahennu, vaikka aika kuluisi. Syytät näitä miehiä kun Jumala on antanut heille kutsumuksen kirkon palauttamisessa raiteilleen? esimerkkiä kirjoitti:
koko sivun juttu Vammalan seurakunnasta. Pastori Jari Rankinen, joka on uskollinen Jumalan Sanalle, on ajettu nurkkaan. Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta. Että sillä lailla, suunta on selevä mihin ollaan menossa. Iisebel ja Elia on vastakkain. Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rankise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta.
Tutustukaa tähän linkkiin:
http://rankinen.blogspot.com/
(Jari Rankisen nettipäiväkirja)
---
Paarman Joulun puhe..12/2006.
Siteeraan tässä puheen loppua:
"Jeesus opetti, miten, millaisin tavoin tai säännöin meidän tulisi elää ja kohdata toisemme: Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille." Mt. 7:12
Päteekö tuo myös siihen, miten Paarma-johtoinen luterilaisuus kohtelee esim. naispappeuden vastustajia? Heitähän on uhkailtu, suljettu pois, paneteltu, vaiennettu...- ???
Hesari tarkemmin kirjoitti:
"Irvokkaalta näytti ja tuntui kuvan naispapin kommentti, hänen mielestään Raamattu on vain eri aikakausien ihmisten tuotetta, josta ei tarvitse ottaa todesta."
Mitä "irvokasta" on tuon naispapin kommentissa? Tässä lainaus hänen mielipiteistään Hesarissa:" Raamatulla voi perustella monenlaisia asioita. Se on kuitenkin kirjoitettu tiettynä historiallisena ajankohtana, jota emme voi saada takaisin. Jeesus kutsui lähettiläikseen miehiä, mutta ei siihen aikaan naisia kutsuttu muuallekaan."
Eikö Johanna Yläranta ole aivan oikeassa? Raamatun mukaan oli 2000 vuotta sitten kielletty myös naisten toimiminen opettajina. Miksi nämä naispappien vastustajat eivät vastusta myös naisopettajia?
"Ylärannan mukaan tilanne Vammalan seurakunassa ottaa voimille. Hän kokee identiteettinsä kyseenalaistetuksi. Yläranta ei aio väistää miestä jumalanpalveluksessa."
"Ei Jeesus käskenyt, että syrjikää toisianne, loukatkaa ja kieltäytykää yhteistyöstä."
Tuossakin Yläranta on aivan oikeaas. Kun kerran Suomessa on hyväksytty naispappeus 20 vuotta sitten, niin silloin on tänä päivänä tuokin asia hyväksyttävä. Ne, jotka kieltätyvät yhteistyöstä naispappien kanssa, hankkikoot muun ammatin. Näinhän Keski-Porin seurakunnan kappalainen on tekemässäkin, kun hän on ottanut virkavapaata ja alkoi opiskella bussinkuljettajaksi kaiken varalta. Voihan naispappeutta vastustava pappi mennä vaikka kouluun uskonnonopettajaksi. Ei kaikkien vastustajien tarvitse lähteä ruumiillisiin töihin.
"Rukoillaan näiden vainottujen mm. Jari Rakise, Vesa Kiertokarin ja Vesa Pöyhtärin puolesta."
Nuo kolme tiesivät lähtiessään opiskelemaan papiksi, että Suomessa on hyväksytty naispappeus. Miksi sitten lähtivät opiskelemaan, jos tiesivät tuona asian? Ei heitä ole mitenkään vainottu, mutta sen sijaan he suhtautuvat kielteisesti naispuolisiin kollegoihinsa. Mitä heidän puolestaan pitäisi rukoilla? Sitäkö, että miettisivät paremmin, mitä lähtevät opiskelemaan ja mitä tekevät?pastori Rankinen sanoo myös että "En kieltäydy työstä,enkä vaadi naispappia väistämään minua .Toivoisin , että työvuorot voitaisiin järjestellä kuten tähänkin asti , ettei törmäyksiä tulisi."
Kaksikymmentä vuotta on siis tultu toimeen ilman suurempia törmäyksiä.....
Miksi niitä sitten nyt piti alkaa järjestää? Heikkako teki aloitteen,vai?
Eikö oltais voitu jatkaa samaan malliin.Tuntuu pahalta. - kommentoinut
Tapio522 kirjoitti:
Tutustukaa tähän linkkiin:
http://rankinen.blogspot.com/
(Jari Rankisen nettipäiväkirja)
---
Paarman Joulun puhe..12/2006.
Siteeraan tässä puheen loppua:
"Jeesus opetti, miten, millaisin tavoin tai säännöin meidän tulisi elää ja kohdata toisemme: Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille." Mt. 7:12
Päteekö tuo myös siihen, miten Paarma-johtoinen luterilaisuus kohtelee esim. naispappeuden vastustajia? Heitähän on uhkailtu, suljettu pois, paneteltu, vaiennettu...Huomasin syyn siihen, kun aioin kommentoida. Teksti oli kielillä ja vaati käyttäjätunnuksen lisäksi salasanan.
Kyllä papit, jotka haluavat toimia raamatun mukaan, tarvitsevat kannustusta. Ihmettelen piispoja, etteivät herää, kun näkevät, että uudistukset vain vähentävät väkeä kirkosta. Raamatun vastaisuus ja suvaitsevaisuus ei hyväksy, eli suvaitse niitä,jotka tahtovat toimia raamatun opetuksen mukaan.
- paimen =
yhden vaimon mies.
- homopapit myös?
Toivot siis sinkkupappien kieltämistä? Panehan asia vireille.
- Lopun alkua, alun loppua
HYVÄ USKOVAINEN VELJENI, ET OLE PAKANA
En voi lisätä kirjoitukseesi enempää tekstiä.
Kaikki mitä sanot, on siinä jo sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402967- 652364
- 1742314
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331998- 171385
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221343- 101224
- 131208
- 221201