Nissan Note

Mopoukko

Kertokeepa kokemuksia Notesta. Ostaesin kauppakassiksi Muorille. Mahtuupko sinne perähutlariin mittää? Oes huarukassa tuo 1,4l konneella.

95

51672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka123

      Ollut puolivuotta Note ja kiva auto. Takatilaan mahtuu ihan hyvin vaikka mitä kun ottaa yläkannet pois ja takapenkkihän siirtyy helposti eteenpäin.Tosi mukava ajettava.

      • ex-japsisti

        Useammin kyydissä istuneen näkökulmasta Note on yllättävän paljon pikkuautomaisempi kuin Primera: meluisa, halvan tuntuinen sisustus ja nuhainen suorituskyky (1.6 automaatti). Aika rumakin se on :)

        Tilaa on kyllä yllättävän paljon ja nurkat helppo arvioida -> varmasti ihan pätevä cityauto ja kauppakassi.


      • Mopoukko
        ex-japsisti kirjoitti:

        Useammin kyydissä istuneen näkökulmasta Note on yllättävän paljon pikkuautomaisempi kuin Primera: meluisa, halvan tuntuinen sisustus ja nuhainen suorituskyky (1.6 automaatti). Aika rumakin se on :)

        Tilaa on kyllä yllättävän paljon ja nurkat helppo arvioida -> varmasti ihan pätevä cityauto ja kauppakassi.

        Oisko se primera paremp? Senhä suap jo melekeen samalla rahalla. Taetaa vuan ryystää pikkuajossa enämpi bentsiiniä.


      • noottte
        ex-japsisti kirjoitti:

        Useammin kyydissä istuneen näkökulmasta Note on yllättävän paljon pikkuautomaisempi kuin Primera: meluisa, halvan tuntuinen sisustus ja nuhainen suorituskyky (1.6 automaatti). Aika rumakin se on :)

        Tilaa on kyllä yllättävän paljon ja nurkat helppo arvioida -> varmasti ihan pätevä cityauto ja kauppakassi.

        note ai nuhapumppuko ennen ajelin 1.6 primeralla niin erohan on kuin kesällä ja talvella,note liikahtaa tosi hyvin ja ei ole meluisa oot tainnut ajaa jollain muulla ja pensan suhteen vie tosi kohtuudella ja näppärä tiellä kuin kaupungissa.


      • Anonyymi
        noottte kirjoitti:

        note ai nuhapumppuko ennen ajelin 1.6 primeralla niin erohan on kuin kesällä ja talvella,note liikahtaa tosi hyvin ja ei ole meluisa oot tainnut ajaa jollain muulla ja pensan suhteen vie tosi kohtuudella ja näppärä tiellä kuin kaupungissa.

        Kyllä notellla ajan mielummin primella,paska puhetta noteen ei kuulu äänet yhtään,en vaihtaisi vaikka maksettaisiin


      • Anonyymi
        noottte kirjoitti:

        note ai nuhapumppuko ennen ajelin 1.6 primeralla niin erohan on kuin kesällä ja talvella,note liikahtaa tosi hyvin ja ei ole meluisa oot tainnut ajaa jollain muulla ja pensan suhteen vie tosi kohtuudella ja näppärä tiellä kuin kaupungissa.

        Joo en minäkään ostaisi primeraa,kyllä Nissan note paljon hiljasempi ja parempi ajaa


    • faae

      HEI!!!

      SE on olevinaan tila-auto. semmonen SAATANAN KOIRANKOPPI!!! mahtuu sinne peräluukkuun jotain...

      • Anonyymi

        Parempi kun moni muu auto ,70 tuhatta ajanut ,ei oo tarvinnut pahemmin vuotoja tehdä,kun öljyt muistaa vaan vaihtaa


    • 1.6 tekna

      kiihtyy ja kulkee riittävästi. Tavaratila pieni, jos neljä aikuista kyydissä. Rengas meteli kohtuullinen pikku autolle. Kulutus 6-6.6 L.
      sekalaista ajoa. Harmittaa niin v...sti kuskin kuve rutussa, talvikeli yllätti kanssa autoilijan.

    • note kuski

      note ollut 7kk nyt käytössä ja tosi tyytyväinen
      ollut. kulutus mittauksia joka tankkauksella ja kulutukset pyörineet siinä 5.95-6.3-6.9-7.2-7.7-8.0 eli siinä haarukassa. kovalla pakkasviikolla tuli ajeltua pelkästään kaupungissa ja suurin kulutus lukema oli 9.1lit/100km ajo tyyli on rauhallinen ja polttoainetta säästävä. note on hyvä ajettava ja ei pienintäkään vikaa tai mitään ole ollut 13.000tkm aikana. kone on 1.6 ja noteen sopiva kuin nenä päähän. selvä ero 1.4 koneeseen eli kannattaa sen verran satsata että ottaa isommalla koneella. kuljetus tarpeen saa oman mielen mukaan säätää takapenkin siirtymästä tai kaataa penkit yms. matkustaville tosi mahtavat jalkatilat! monessa taksissa pienemmät.paras auto mikä itselläni on ollut. TM-testissäkin pärjäsi hyvin ja lisävarusteena omassa on ESP. NISSAN TEHTAALTA 10 ARVOINEN SUORITUS!

    • Tipsu

      Joo, mulla alle vuoden ikäinen Nissan Note.
      Hyvä ajaa pitkääkin ajoa, kyllä tilaa on
      takana, varsinkin kun levitää takapenkit.
      Mutta mutta... vikoja on esiintynyt jo pari
      kertaa, eka meni takuuseen ja toinen ei.
      Takuu korvasi, kun vian merkkivalo syttyi
      ja ajo hidastui, auton sähköisiä toimintoja
      hallitseva osa piti vaihtaa.
      Toinen, mikä ihmetyttää näin uudessa autossa,
      moottori alkoi kitistä, ja tuulettimen hihna
      piti vaihtaa. Ei kuulu takuuseen.
      Mulla Note lähtee vaihtoon nopeasti huitsin hittoon ennen takuun päättymistä!

      • Kimi Il Sung

        Mä ostin Noten kaksi vuotta sitten. Oli ensinmäisiä myytyjä Noteja Helsingissä. Hyvää on pieni kulutus ja hyvä lämmityslaite. Takatilat myös kun siirtää penkin taakse. Mun Note on käynyt takuu korjauksissa 4 kertaa. Ei vakavia vikoja. Mutta tuo ulkonäkö. Se mihin aluksi ihastuin on jotenkin alkanut potuttaa. Auto on ruma kun berhandilainen sekä eestä, että takaa. Vaihtoon on menossa multa tämä kulkupeli. En enää jaksa katsoa sitä.


      • naisajaja
        Kimi Il Sung kirjoitti:

        Mä ostin Noten kaksi vuotta sitten. Oli ensinmäisiä myytyjä Noteja Helsingissä. Hyvää on pieni kulutus ja hyvä lämmityslaite. Takatilat myös kun siirtää penkin taakse. Mun Note on käynyt takuu korjauksissa 4 kertaa. Ei vakavia vikoja. Mutta tuo ulkonäkö. Se mihin aluksi ihastuin on jotenkin alkanut potuttaa. Auto on ruma kun berhandilainen sekä eestä, että takaa. Vaihtoon on menossa multa tämä kulkupeli. En enää jaksa katsoa sitä.

        Ostin noten tietäen kyllä, että ulkonäköön pitää tottua.Ketterä ajaa, vähän kuluttaa.Ja minulle on istuin sopiva.Aviopuoliso tykkää kun istuin on aika korkealla.Huonot jalat kun on.Lastenlapset sanoivat kyllä että on aika ruma,mutta kauneus on katsojan silmissä!!


      • yiuopååå

        Jos moottori on 1.6 ja 2008 alkuvuonna tai aikaisemmin tehty. SE ON TAKUU.


      • pipipää69

        hihnan kitinä on tyyppivika.


      • Anonyymi

        Ite kitiset


    • Roskapostiropotti

      tulee talvella täyteen. Visia 1,6 se taitaa olla. Karvalakkimalli, ei turhia liikkuvia osia.
      Vikoja ei ole käytännössä ollut, ainoastaan kuskin puolen lasin automaattinen sulkeminen ei toimi.
      Kiirettä pitänyt, ei ole korjautettu, kattotaan sitte seuraavassa huollossa, jos ei ennen, kunhan toimii manuaalina.
      Öljyä ei ole kulunut huoltovälillä juuri ollenkaan.

      Rengasmelu on kesäkumeilla aika korkea ja joskus ottaa päähän niin, että tekisi mieli ajaa autokauppaan..
      Luulen, että vika on osaltaan kumeissa, talvipyörillä ei ole samanlainen möly. Kesät on kulahtanutkin jo aika loppuun (45 000 km ajettu yhteensä), liekö kiekot peräti sakkotavaraa jo.
      Noten hintaluokassa kai vähän melua kauppaan kuuluukin.
      Melu on huomattavasti matalampi tien vähemmän kulahtaneilla osilla, joten ajolinjat kulkee kuluman vierestä, minulla ainakin.

      Ohjauspyörän etäisyyssäädön puuttuminen on iso puute.
      Etupenkit on valitettavasti tosi syvältä. Selkänoja, oli kuin lusikkaan nojaisi, meinaan niinkuin vetelä kuoppa tms. Ruoto tuli kipeäksi, jos pari tuntia joutui istumaan, joskus puolen tunninkin jälkeen.
      Homma hoitui suomalaisen "insinööritaidon" ja parin laudanpätkän kanssa; penkin verhoilun saa kätevästi auki takaa (vetoketjut), jolloin voi sujauttaa tukevasti kaksi noin 12 cm laudanpätkää rinnakkain pystyyn vetelän nojan sisään. Tukevoitui kummasti. Vielä kun sujauttaisi ristiselän tueksi vaikka hiukan vaahtomuovia, olisi ajonautinto siltä osin täydellinen. Mutta; tuon kaiken ne olisi kyllä saaneet tehdä jo tehtaalla..
      Ainakin kuskin istuinta pitäisi saada säädettyä monipuolisemmin.
      Tällaisessa kohdassa säästäminen ei ole ihan järkevää liiketoimintaa, saattaapa hyvinkin olla, että merkki jää siksi huomiotta seuraavassa vaihdossa. Esim. VAG-konsernin satulat on kuin eri vuosisadalta, halvemmissakin.

      Ajossa muutoin kottero on vaivaton. Automaattivaihteisto tekisi terää kaupunkiolosuhteissa, siinä asiassa ei Note taida olla yksin kuitenkaan. Kääntösäde, vai miksi sitä sanotaan, saisi olla vähän pienempi.
      Ketterä taskuparkkiin menijä on kuitenkin.

      "Note, miksi sinulla on niin suuret silmät" - eräs kommentti ulkonäöstä.
      Ulkonäkö-osasto ei meikän silmää haittaa.

      Kojelaudan päällä oleva lokero on hyvä. Ei ole näkynyt muissa vastaavaa. Lokeroita saisi olla enemmänkin. Hanskalokero on tilava ja viilennettävissä.
      Soittopeli kumisee. Kun ajaa yli 60 km/h, laite nostaa automaattisesti äänitasoa (tms. juttu, kai tuolla hommelilla on jokin hieno termikin). Pitääpä kysyä huollossa, saako sitä säädettyä. Joillain musiikeilla nousee liikaa ja jumputtaa, on pakko laskea ääntä. Sitten taas saa nostaa, kun hiljentää vauhtia.
      Hyvä perusauto. Vikatilastoista en tiedä, mutta meidän yksilö on toistaiseksi ollut luotettava.

      Omaan käyttötarpeeseeni Note ei ole parhaasta päästä, mutta ei ollenkaan huono normaaliin perusperheen käyttöön, ellei sitten tosi paljon istuta autossa ja lapset isoja tai usein aikuisia kyydissä.
      Todettu on, että viiden hengen perus-matkailutarpeet sinne mahtuu ihan hyvin, penkkiä siirrettiin takaisin kotiin ajaessa eteenpäin, kun kontti alkoi täyttyä matkan varrella ostoksista.

      • Muupappa

        Minulla ollut 1,5 vuotta Note 1,6 Visia. Hyvää on ESP. Ajettavuus muuten hyvä, mutta ohjaustehostin on per...stä. Noin huonoa ohjausta ei ole muussa autossa.

        Ajettu 25 000 km. Vikoja ei ole ollut, muuta kuin nokka-akselin ketju jo kilistää. Pitää mainita seuraavassa huollossa keväällä. Yhden kerran ollut huollossa, se oli ensimmäinen vuosihuolto.


      • Lentäjän Kummin Kaiman Serkun Veli

        Note on maan mainio kauppakassi, auto on kuin luotu suuressa kaupungissa puikkelehtimiseen ja ahtaisiin väleihin pysäköimiseen. Vaimollani on nyt 3-vuotias Note 1.6 automaattilaatikolla ja käytännössä kaikilla varusteilla mitä siihen aikoinaan sai ostettua, mm. avaimeton käynnistys, autom. ilmastointi, sähköllä sisään taittuvat ovipeilit, vaalea sisustus yms.). Ajettukin tuolla on jo peräti 21tkm, josta määrästä >90% asumassamme yli miljoonan asukkaan kaupungissa, eli ts. maantiellä autolla ei ole paljonkaan pöristelty. Eipä silti, sinne se ei ole tehtykään ja siihen tarkoitukseen on tallissamme paljon parempia vaihtoehtoja.
        Auto on kokoonsa ja moottoriinsa nähden janoinen, tankillisen keskikulutus on aika tarkkaan 11-11.5 litraa per 100km. Nissanin laatu on myös valovuoden Toyotan vastaavaa jäljessä (edellinen kauppakassi oli Yaris, jolla ajettiin 5 vuodessa 41tkm). Auto kitisee ja nitisee, mutta sen suurempia korjauksia siihen ei ole tarvinnut tehdä pl. äänimerkin takuukorjaus. Avaimeton käynnistys on todella loistava varuste, enää ei vaimon tarvitse hukata aikaansa avaimien etsiskelyyn käsilaukusta, riittää, että käsilaukku on mukana ja avaimet siellä jossain. :)

        Kauppakassina kaupunkiolosuhteissa hyvä auto, maantielle valitsen kumminkin oikean auton.
        Seuraava kauppakassi ei ole Nissan, tosin tällä nyt ajellaan vielä 3 vuotta ja toiset 20tkm lisää.


      • noteistinotta
        Lentäjän Kummin Kaiman Serkun Veli kirjoitti:

        Note on maan mainio kauppakassi, auto on kuin luotu suuressa kaupungissa puikkelehtimiseen ja ahtaisiin väleihin pysäköimiseen. Vaimollani on nyt 3-vuotias Note 1.6 automaattilaatikolla ja käytännössä kaikilla varusteilla mitä siihen aikoinaan sai ostettua, mm. avaimeton käynnistys, autom. ilmastointi, sähköllä sisään taittuvat ovipeilit, vaalea sisustus yms.). Ajettukin tuolla on jo peräti 21tkm, josta määrästä >90% asumassamme yli miljoonan asukkaan kaupungissa, eli ts. maantiellä autolla ei ole paljonkaan pöristelty. Eipä silti, sinne se ei ole tehtykään ja siihen tarkoitukseen on tallissamme paljon parempia vaihtoehtoja.
        Auto on kokoonsa ja moottoriinsa nähden janoinen, tankillisen keskikulutus on aika tarkkaan 11-11.5 litraa per 100km. Nissanin laatu on myös valovuoden Toyotan vastaavaa jäljessä (edellinen kauppakassi oli Yaris, jolla ajettiin 5 vuodessa 41tkm). Auto kitisee ja nitisee, mutta sen suurempia korjauksia siihen ei ole tarvinnut tehdä pl. äänimerkin takuukorjaus. Avaimeton käynnistys on todella loistava varuste, enää ei vaimon tarvitse hukata aikaansa avaimien etsiskelyyn käsilaukusta, riittää, että käsilaukku on mukana ja avaimet siellä jossain. :)

        Kauppakassina kaupunkiolosuhteissa hyvä auto, maantielle valitsen kumminkin oikean auton.
        Seuraava kauppakassi ei ole Nissan, tosin tällä nyt ajellaan vielä 3 vuotta ja toiset 20tkm lisää.

        Notessasi on vikaa (kitinä ja nitinä ja 11 litran kulutus).

        Itsellä hiljainen note vm. -07 , ei kitinöitä ja keskikulutus 7 litraa.


      • Lentäjän Kummin Kaiman Serkun Veli
        noteistinotta kirjoitti:

        Notessasi on vikaa (kitinä ja nitinä ja 11 litran kulutus).

        Itsellä hiljainen note vm. -07 , ei kitinöitä ja keskikulutus 7 litraa.

        Tuossa vaimon Notessa tankillisen keskituntinopeus on luokkaa 20 km/h.


      • Wanhalla romulla..
        Lentäjän Kummin Kaiman Serkun Veli kirjoitti:

        Tuossa vaimon Notessa tankillisen keskituntinopeus on luokkaa 20 km/h.

        Itselläni Volvo v70 2.5ltr 144hv -99. 290.000 mittarissa ja tankillisen keskinopeus 30 eli suurin osa kaupungissa, silti kulutus 9,2. Ei ole kunnossa Note, ei.


      • ngx-551

        note ollut 06-2106 alkaen apout 10v. takaiskarit jarrulevyt ja palat ajettu 218000 t. nyt meni tuulettajan moottori motonetistä n. 80€ n.6-7litraa kulutut Laakkosella 320€
        nyvä hankinta mielestäni ?


      • Anonyymi
        Lentäjän Kummin Kaiman Serkun Veli kirjoitti:

        Note on maan mainio kauppakassi, auto on kuin luotu suuressa kaupungissa puikkelehtimiseen ja ahtaisiin väleihin pysäköimiseen. Vaimollani on nyt 3-vuotias Note 1.6 automaattilaatikolla ja käytännössä kaikilla varusteilla mitä siihen aikoinaan sai ostettua, mm. avaimeton käynnistys, autom. ilmastointi, sähköllä sisään taittuvat ovipeilit, vaalea sisustus yms.). Ajettukin tuolla on jo peräti 21tkm, josta määrästä >90% asumassamme yli miljoonan asukkaan kaupungissa, eli ts. maantiellä autolla ei ole paljonkaan pöristelty. Eipä silti, sinne se ei ole tehtykään ja siihen tarkoitukseen on tallissamme paljon parempia vaihtoehtoja.
        Auto on kokoonsa ja moottoriinsa nähden janoinen, tankillisen keskikulutus on aika tarkkaan 11-11.5 litraa per 100km. Nissanin laatu on myös valovuoden Toyotan vastaavaa jäljessä (edellinen kauppakassi oli Yaris, jolla ajettiin 5 vuodessa 41tkm). Auto kitisee ja nitisee, mutta sen suurempia korjauksia siihen ei ole tarvinnut tehdä pl. äänimerkin takuukorjaus. Avaimeton käynnistys on todella loistava varuste, enää ei vaimon tarvitse hukata aikaansa avaimien etsiskelyyn käsilaukusta, riittää, että käsilaukku on mukana ja avaimet siellä jossain. :)

        Kauppakassina kaupunkiolosuhteissa hyvä auto, maantielle valitsen kumminkin oikean auton.
        Seuraava kauppakassi ei ole Nissan, tosin tällä nyt ajellaan vielä 3 vuotta ja toiset 20tkm lisää.

        Veljellä on Note LX 2006 vuosimallia. Ajettu 325000 km, eikä ole mitään suurempaa vikaa ollut kuin taakse jarrukengät ja jarrupaloja uusittu. Auto meni katsastuksesta läpi ensi yrityksellä. Seuraavaan katsastukseen jarrulevyt pitää uusia. Kone on 1,6. Öljyä ei tarvi lisätä 15000 km aikana. Entäs Audit, öljyä kuluu jopa 4 L 1000 km aikana, Kaverilta meni kone alle 200000 km. Maksoi 9800 €.


    • kasikymppinen

      Hintaero vain tonnin luokkaa. Saat aivan erilaiset moottorin käyttöominaisuudet, kiihtyvyyden ja väännön, joilla pärjää myös matka-ajossa eikä kulutus ole käytännössä yhtään 1.4:sta isompi, koska käytännön ajossa selviää vähemmällä koneen vinguttamisella. Lisäksi isompi koneinen on käytettynä helpompi myytävä ja viimeistään siinä vaiheessa saa ostohinnan erotuksen takaisin. Ei ole aivan pikkuasia sekään, että 1.6 kone tehdään japanissa ja Englannin Sunderlandissa se vaan nostetaan nokalle. Kone on alunperin tehty Micran sporttiversioon. Samaa pannua käytetään myö perus Quashaissa vai miten toi viululla soitettava nimi kirjoitetaan. Lisäksi 1.6 Visiassa on vakiona luistonesto jota ei ainakaan mun edellisessa Visia 1.4:ssa ollut.

      • VAI-

        KUI ON NOTTELAISET MULLON ALMERA 1.5 -02 KANNATTASKO VAIHTAA UUS 1.6 NOTTE?


      • itsevaihtaisin
        VAI- kirjoitti:

        KUI ON NOTTELAISET MULLON ALMERA 1.5 -02 KANNATTASKO VAIHTAA UUS 1.6 NOTTE?

        Kannattaa!


      • kasikymppinen
        VAI- kirjoitti:

        KUI ON NOTTELAISET MULLON ALMERA 1.5 -02 KANNATTASKO VAIHTAA UUS 1.6 NOTTE?

        Olen ajellut Almeralla. 1.5 litrainen on laiskanpulskea eikä takanaistujalle ole tilaa toisin kuin Notessa.
        Noten 1.4 on jo pirteämpi, 1.6 jo ihan eri maata. Itse en ole enää nuori poikanen ja olen oppinut arvostamaan sitäkin, että Noteen istutaan eikä laskeuduta kuten Almeraan. Samoin huonoselkäisen ulosnousu sujuu hyvin. Almeralla ajaessa tulee sellainen fiilis, että jokaisen puusillan kohdalla pitää varoa saamasta tikkuja perseeseen.


      • VAI NÄIN ON
        kasikymppinen kirjoitti:

        Olen ajellut Almeralla. 1.5 litrainen on laiskanpulskea eikä takanaistujalle ole tilaa toisin kuin Notessa.
        Noten 1.4 on jo pirteämpi, 1.6 jo ihan eri maata. Itse en ole enää nuori poikanen ja olen oppinut arvostamaan sitäkin, että Noteen istutaan eikä laskeuduta kuten Almeraan. Samoin huonoselkäisen ulosnousu sujuu hyvin. Almeralla ajaessa tulee sellainen fiilis, että jokaisen puusillan kohdalla pitää varoa saamasta tikkuja perseeseen.

        kiitos kun sain mulle tärkeää tietoa NOTESTA.


      • kasikymppinen kirjoitti:

        Olen ajellut Almeralla. 1.5 litrainen on laiskanpulskea eikä takanaistujalle ole tilaa toisin kuin Notessa.
        Noten 1.4 on jo pirteämpi, 1.6 jo ihan eri maata. Itse en ole enää nuori poikanen ja olen oppinut arvostamaan sitäkin, että Noteen istutaan eikä laskeuduta kuten Almeraan. Samoin huonoselkäisen ulosnousu sujuu hyvin. Almeralla ajaessa tulee sellainen fiilis, että jokaisen puusillan kohdalla pitää varoa saamasta tikkuja perseeseen.

        Mulla oli Note edellisenä (leasing) autona, ei mitään valitettavaa ainakaan ensimmäiseen 60 000 kilsaan asti. Hyvin toimi niin kaupunki- kuin maantieajossa ja kun vielä otin lisävarusteina automaattisen ilmastoinnin ja vakionopeuden säätimen niin muuta ei tarvinnutkaan (eikä ois ollut edes saatavilla siihen aikaan). 1.6 kone ei ole mikään mahdoton tykki mutta hyvin sillä pärjäsi. Suosittelen kyllä omasta puolestani.


    • notskuisti

      Kulkee hyvin niin kaupungissa kuin maantiellä. Toki 1.4 on aika hidas kiihtymään maatiellä, varsinkin jos perhe ja tavarat kyydissä.

      Ainoa häiriönpoikanen tuli viime syksynä kun reilun 100 km moottoritieajon jälkeen kaasu alkoi kummasti falskata ja nykiä. Pääsin perille, mutta homma toistui paluumatkalla. Seuraavalla viikolla oli vuosihuolto, siellä eivät löytäneet mitään vikaa eivätkä keksineet mistä ongelma johtui. Ongelma ole toistunut, joten maalaisjärjellä autoista paljonkaan ymmärtämättä päättelin että huoltamattomuuttaan se ylirasittui.

      Noten ulkonäkö on minusta oikeinhauska. En ymmärrä miksi jotkut vierastavat sitä. No, onhan se takaa enempi kiltin perheauton näköinen ja edestä vähän avaruusolennon näköinen, mutta kaiken kaikkiaan modernimpi ja kauniimpi kuin keskiverto liikenteessä olevat autot ja omassa hintaluokassaan ehdottomasti tyylikkäin.

      Ja tilavampi kuin miltä näyttää. Moni on kehunut tilavaa jalkatilaa takapenkillä.

      • punainen++++

        minäkin olen tyytyväinen noteen.106000km ajettu ,polttimoita on palanut useasti.muuten olen noteen ihastunyt kivan näköinenkin.suosittelen


    • teknanote

      1.6 ilman muuta.
      10tkm kohta käytetyllä Teknalla takana.
      60tkm huolto kohta edessä ja ainoa "vika" on tuo tyypivikainen hihna joka vinkahtaa jos ac on päällä autoa käynnistäessä.
      Jotku haukkuu ajoasentoa ja istuimia.
      Eipä ole valittamista ja vaimokin on tullut toimeen eikä ole valittanut.
      Näppärä kaupungissa. Ulkomitat helppo hahmottaa.
      Maantiellä kulkee paremmin kuin joku muu vastaava.
      Renkasmeluista valitettu mutta nehän korjaantuu hiljaisilla renkailla. No suomen asfaltit on paikoittain mitä on.

      Raidentankonpäät menee vaihtoo "tyyppivika" ?

      Tavaraa saa aikamoisen läjän pakkatua taakse jos penkit kaataa.
      Normiasennosakin mahtuu ja välipohja systeemi on näppärä.
      Kesäkulutus sekalaisessa ajossa 6.5l/100km. Motaria noin puolet.
      Talvikulutus 6.7-6.8l/100km. Motaria noin puolet.
      Ei nyt mikään bensapihi mutta ei syöppökään.

      Pientä nitinää ym. kuuluu sisustasta mutta kuuluu tämän hintaluokan laitteisiin ja sotimesta vaan volumea kovemmalle niin ei häiritse.

      Avaimetonkäynnistys on kyllä todella mukava keksintö.

      ps. Näkyy pitävän hintansakin ainakin toistaiseksi.
      Syksyllä liikkeestä käytettynä ostettu ja samoissa hinnoissa pyynnit yksiyissillä mutta liikeissä hiukan enenmän 1.6 Teknaversiosta.

      • notta note

        suositan myös 1.6 bensaversion hankkimista. on meinaan sen verran pirtsakka kinneri, että häpäisee monen isomman ja "tehokkaammankin" auton tarvittaessa. (10,2 s / 0 - 100 km/h , mikä on hyvä suorituskyky tällaiselle "tila-autolle". koneena on sama mylly kuin sporttiversion micrassa.

        vaikka eihän sitä tarvi muuta kuin ohitustilanteissa yms. kiihtyvyyttä.

        samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, mulla kulutuskin muuten sama mutta talvella menee n. 7.5 litraan, kesäkulutus sama kuin edellisellä. ei mitään vikoja ole ollut, autolla ajettu 50 tuhatta.

        itsellä on tosi hiljainen, eli ei ole edes nitinöitä.


      • note acent
        notta note kirjoitti:

        suositan myös 1.6 bensaversion hankkimista. on meinaan sen verran pirtsakka kinneri, että häpäisee monen isomman ja "tehokkaammankin" auton tarvittaessa. (10,2 s / 0 - 100 km/h , mikä on hyvä suorituskyky tällaiselle "tila-autolle". koneena on sama mylly kuin sporttiversion micrassa.

        vaikka eihän sitä tarvi muuta kuin ohitustilanteissa yms. kiihtyvyyttä.

        samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, mulla kulutuskin muuten sama mutta talvella menee n. 7.5 litraan, kesäkulutus sama kuin edellisellä. ei mitään vikoja ole ollut, autolla ajettu 50 tuhatta.

        itsellä on tosi hiljainen, eli ei ole edes nitinöitä.

        95tkm etupyöränlaakerit poksahti ja tähän asti ei vikoja paitsi että huojuu kovassa tuulessa kuin mikäkin juoppo, hihnat vinkuu jostain pirun syystä en ymmärrä miksi (kuivvat ? )Tuulilasi tosi arka kiveniskuille ja nyt halki kahesta kohtaa, malipinta myöskin ei kestä yhtään hankausta jos ei vahaa usein, tosi ohut maali kerros, ei tule toista notea meitsin talliin..


      • 33333300000
        note acent kirjoitti:

        95tkm etupyöränlaakerit poksahti ja tähän asti ei vikoja paitsi että huojuu kovassa tuulessa kuin mikäkin juoppo, hihnat vinkuu jostain pirun syystä en ymmärrä miksi (kuivvat ? )Tuulilasi tosi arka kiveniskuille ja nyt halki kahesta kohtaa, malipinta myöskin ei kestä yhtään hankausta jos ei vahaa usein, tosi ohut maali kerros, ei tule toista notea meitsin talliin..

        note dci teknalla 107tkm mittarissa.huolettu säänöllisesti.kerran kuussa pesty koneella,maali on hyvä z10.polttimoita on palanut monta,onneksi helppo vaihtaa.odottelen juken saapumista.


      • Notefani
        33333300000 kirjoitti:

        note dci teknalla 107tkm mittarissa.huolettu säänöllisesti.kerran kuussa pesty koneella,maali on hyvä z10.polttimoita on palanut monta,onneksi helppo vaihtaa.odottelen juken saapumista.

        Itselläni on -06 Note tekna. Ajettu 48000 km. Vaihdettu takapyörän laakerit molemmin puolin, hinta hiukan alle 200 €. Vielä pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat eteen. Pyöränlaakerit olivat aivan kuivat, ei rasvan tippaakaan, molemmat pitivät aika äänen. Taitaa laadunvalvonta olla huonolla mallilla.
        Bensaa menee kaupungissa 8 litran nurkkiin ja maantiellä karvan alle 6 litraa 100 km. Auto on automaattilootalla.


      • t
        Notefani kirjoitti:

        Itselläni on -06 Note tekna. Ajettu 48000 km. Vaihdettu takapyörän laakerit molemmin puolin, hinta hiukan alle 200 €. Vielä pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat eteen. Pyöränlaakerit olivat aivan kuivat, ei rasvan tippaakaan, molemmat pitivät aika äänen. Taitaa laadunvalvonta olla huonolla mallilla.
        Bensaa menee kaupungissa 8 litran nurkkiin ja maantiellä karvan alle 6 litraa 100 km. Auto on automaattilootalla.

        Itsellä -06 acenta. Manuaali. Kaupunkiajossa ennätys kulutuksessa neljän pintaan..olisko 4,3 ollu.


      • teknanote

        Eipä ollutkaan raidentankonpäät väljiä.
        Alapallo lonksu.
        Molemmat alatukivarret uusiksi. Orkisosat asennettuna 450€. Sisälsi työ osat kulmiensäädöt.
        Micrassa samat palikat.
        Ilmankos II-koppasessa Notessa alustaa "parannettu".


    • graagh..

      jos ostat nin 1,6 auto, tuulessa aika vetelhtiä ja muutenkin ei mikään hyvä ajettava,moottoriltaan pirteä, tuulilasi menee nopeasti hummeeksi huono kestämään kivi suihkua tien pinnasta, penkit kuluu nopeasti ja ratista lähtee pinta alle 70 tkm (KULUU) maalipinta kuluu nopeasti kivisuihkusta ovien alareunoista ja takapyörien edestä lokasujien etupuolelta (huonot läpät edessä) auto lämpiää hitaasti ja lasit huurtuu helposti jos enepi kuin pari henkee sisällä, laturin hihna vinkuu vaikka kunnossa onkin, etupyörän laakerit menee 80tkm ratin säätö puuttuu syvyys suunnassa, maalipinta herkkä kiveniskuille.ei mikään juoppo, suosittelen saman hihtaista TOYOTAA..

    • Noteisti

      Ensimmäisellä 1,6 automaatilla meni 90 000 kilometriä vaivatta. Etujarruihin vaihdettiin osia kerran, mutta mitään muuta vikaa ei neljän vuoden ajossa ilmennyt. Ratin pinta toki kului, niin kuin täällä joku kertoi, ja hihma ajoittain vinkui. Plus-puolelle kertyy kuitenkin paljon enemmän kerrottavaa. Kosla kiihtyy iloisesti ja on minun mielestäni kyllä koko luokassaan hiljaisemmasta päästä. Ainakin me olemme olleet tyytyväisiä tiloihin ja ennen kaikkea korkeammalla istumiseen. Sisään ja uloskäynti on vaivatonta. Siirtyvä takapenkki on kätevä varuste, ja penkit kaatamalla kyytiin mahtuu pisimmällään 2,7 metriä pitkät esineet. Palaneiden ajovalopolttimoiden vaihtokin on nykyaútojen joukossa ilahduttavan helppoa; onnistuu 20 sekunnissa ilman työkaluja (niin kuin sen pitäisi onnistua kaikissa autoissa näillä leveysasteilla) Nyt ajossa oleva toinen kappale saavuttaa juuri 10 000 kilometriä ja ongelmista vapaa autoilu on saanut jatkoa.

      • Erkkiperkki22

        Ohjaus on kelvoton ja kuopissa tärisee ja kolisee. Moottori on pirteä (1.6 bensa). Ei vukoja. ajettu nyt 65000 km. Malli 08 Visia. Hyvää on ESP vakiona. Se on pari kertaa pelastanut todennäköisestä ojaanajosta talvella.


      • maksettu++++++++++
        Erkkiperkki22 kirjoitti:

        Ohjaus on kelvoton ja kuopissa tärisee ja kolisee. Moottori on pirteä (1.6 bensa). Ei vukoja. ajettu nyt 65000 km. Malli 08 Visia. Hyvää on ESP vakiona. Se on pari kertaa pelastanut todennäköisestä ojaanajosta talvella.

        kilometrejä sen verran , että täytyy viedä jakohihnan vaihtoon .polttimoita 06 malli on polttanut reippaasti.
        ohjaus on hyvä . kiva oloinen, kahdelle loistavan iso. suosittelen


      • 1111112222222
        maksettu++++++++++ kirjoitti:

        kilometrejä sen verran , että täytyy viedä jakohihnan vaihtoon .polttimoita 06 malli on polttanut reippaasti.
        ohjaus on hyvä . kiva oloinen, kahdelle loistavan iso. suosittelen

        euroopassa myyty 250000 notea .


      • Erkkiperkki22
        maksettu++++++++++ kirjoitti:

        kilometrejä sen verran , että täytyy viedä jakohihnan vaihtoon .polttimoita 06 malli on polttanut reippaasti.
        ohjaus on hyvä . kiva oloinen, kahdelle loistavan iso. suosittelen

        Eikös noissa ole ketju eikä jakohihnaa. Ainakin -08 1.6 Visiassa kilisee ketju! Kylmänä se kuuluu!


      • ´´´´´´´´´+++000
        Erkkiperkki22 kirjoitti:

        Eikös noissa ole ketju eikä jakohihnaa. Ainakin -08 1.6 Visiassa kilisee ketju! Kylmänä se kuuluu!

        diisselissä hihna vaihto 5v tai 120 tkm


      • isotakki
        ´´´´´´´´´+++000 kirjoitti:

        diisselissä hihna vaihto 5v tai 120 tkm

        ihmettelenan minkälaisilla romuilla ihmiset ajelee, kun väittävät että Note on hyvä ajaa.. Suuntavakautta ei ollenkaan ja sivutuuli vie kuin muovipussia.. Pisteet tiloista ja loistavasta koneesta. Tämmösessä autossa esp onkin pakko olla. Verrattuna 20 v vanhaan Volvoon parempaa on vain tilankäyttö ja istumakorkeus. Kulutus samaa luokkaa.


    • postipate1

      Onko kukaan törmännyt Nissan Noren kohdalla takapyörien (takapyörän) virheelliseen suuntaukseen. Omassa 28000 km ajetussa Nissanissa vasemman takpyörän suuntaus pahasti pielessä. Takuuta on jäljellä, mutta liike ei korvaa, vaan väittää minun ajaneen sen johonkin kovaan, mutta ei suostu näyttämään minulle vauriota. Keneltä kysyn ja kenen puoleen käännyn asiassa? Pleacy auttakaa vanhaa gubbea.

      • Notefani

        No näkyyhän se jos vaurio on tullut jossain ajotilanteessa. Mene siihen liikkeeseen josta auton ostit, tai jos on takuu niin merkkiliikkeeseen ja äyskäise että todistavat vian tulleen jossain muussa tilanteessa kun valmistuksessa. Syyllinen vian aiheuttajaan pitää löytyä ja sille maksaja. Kirjoituksessasi ei käy selville onko takuu voimassa, mutta jos takaa ei löydy vääntyneitä varsia tai repeytyneitä kiinnikkeitä niin eiköhän se ole valmistusvika. Maksaan joudut jos vaurio on itseaiheutettu. Pyydä paperille selvitys vauriosta. Voit riitatilanteessa tarvita sitä.


    • postipate1

      Kiitos vastauksestasi Notefani. Takuu on kyllä voimassa, ja olemme muutenkin samoilla linjoilla asian suhteen. Täytyy mennä neuvottelemaan Nissanin takuuvastaavan kanssa, eiköhän se siitä lähde.

    • postipate1

      Varoitan vielä kaikkia Noten omistajia, piilevästä viasta, se kuuluu kun kytkimen polkee pohjaan ja päästää ylös selvänä kolinana. Tämä ei kuulu normaalissa ajossa, mutta ikkuna auki auto paikallaani ja kytkin pohjaan ja ylös jos kolina kuuluu se on varma merkki vaihteistoviasta. 28000 ajanut ja autoa odottava kahden viikon korjaus.

      • km fani

        Itse olen ajanut 168649km 06 Notella. Polttimoita on palanut useasti. Nyt vasta kuulin , takapyörä ja vaihdelaatikko viasta. No tietty sun autosta löytyy varmaan paljon muitakin vikoja. Sitten kun tulee lisää löytöjä, ilmoittele


      • notisti

        Miten kova tuo kolinaääni on? Itselläni kuuluu pieni ''naksahdus'' kun kytkimen päästää nopeasti ylös vaihde vapaalla, mutta ei mielestäni ole mitään kolinaa. Mikä vuosimalli sinulla on ja tiedätkö tarkemmin mikä on laatikosta mennyt rikki?


    • postipate1

      Se on selkeää kolinaa, ei naksahduksia. Tutkittiin tänään Nissan huoltokorjaamolla ja arvaavat kuuluvan vaihteiston pääakselilta (oletus) yritetty korjata lisäämällä 0,4l vaihteistoöljyä, mutta ei se siitä miksikään muuttunut. Lisäksi huolto ilmoitti että asentajat eivät muka kuule ääntä, vaikka kaksi huollon henkilöstöön kuuluvaa on sen olemassaolon aiemmin todennut, toinen jopa stetoskoopia käyttäen. Kuuntelevat autossa istuen, jonne ääni ei kuulu, eivät vaivaudu ulos, jossa ääni (kolina) kuuluu selvästi. Maanantaiaamuna kasattuja kyllä on, mutta en muista tavanneeni 47 vuotisen ajourani aikana toista samanlaista näin uutena vm 2010 ajokilometrit 29 000 ja risat.

    • acenta 1.6

      nyt mittarissa 140tkm laitettu jarrupalat etu, laturinhihna, tulpat, öljyt 15 välein, ei mitään normi kulutuksesta poikkeavaa

    • postipate1

      Hiljattain merkkihuolto ilmoitti minulle, että ainakaan he eivät korjaa vikaa. Vian olemassaoloa ei kiistetty, vedottiin siihen koska auto ei ole heidän liikkeestä ostettu vikaa ei korjata. Näin todella on, sillä ostin auton 8000 ajettuna toisesta liikkeestä.
      Käsittääkseni autoliike ei myönnä takuuta, vaan sen myöntää maahantuoja, tässätapauksessa Nissan joten merkkihuollon tehtäviin kuulunee vikojen korjaus olipa auto ostettu mistä tahansa takuuaikana. Takuuhan ei katkea, vaikka auto myydäänkin eteenpäin, eikä myöskään siirry jälleenmyyjälle.
      Projekti on kesken, mutta tiedottelen sen etenemisestä aika ajoittain niin että saatte selvän kuvan siitä, mikä todellisuudessa on auton takuun merkitys.

    • ei vikaa

      Teiltähän voinenkin kysyä pikku tila-autoista. Olen miettinyt itselleni Notea (1.6) tai Merivaa. Onko kokemuksia näiden eroista. Haluaisin juuri sellaisen auton, johon istutaan eikä laskeuduta (iäkkään äitini mukavuuden takia). Minulla on ollut Meriva pari vuotta sitten muutaman kuukauden, mutta nyt kiinnostaa Notekin. Kun hinta ei saa olla juurikaan 8000 euroa kalliimpi, voisivat nämä tulla kysymyksen käytettyjen autojen listalta. Miten voi olla niin paljon erilaisia mielipiteitä samasta merkistä tälläkin palstalla? Tuntuu ihan mahdottomalta saada "viaton" auto. Kyllä huoltotarpeen ymmärän, mutta että kaikenlaisia vikoja koko ajan - sitä en kestä, koska tarvitsen varman kulkupelin (julkinen kulkuneuvo 11 km päässä kotoa).

      • Kiinnostava yksilö

      • Autoa pitää ymmärtää
        Kiinnostava yksilö kirjoitti:

        Laatuahan näkyy saavan edullisesti
        http://www.nettiauto.com/nissan/note/5192144

        Joo., itsellä 2006 1,6 Acenta 138 tkm. Ohjaus on joo eksoottinen ja tuulisella kelillä ei tee mieli isoille teille. Ohjaus niin sanotusti "hakee" jatkuvasti. Rengasherkkä noin muutoin. Alkuasennusrenkaina oli kesä michelin 175/65/15 ja talvikiekkoina 185/65/15. Ne oli liian leveät tähän autoon. Maalit hiotuu pois takaovien reunoista ja ohjauksen jatkuva hakeminen oli erityisen rasittavaa. Jäisiä mäkiä ei tarvinnut edes yrittää niillä.

        Pajalla käytetty:

        Laturin hihna 117 tkm (50 euroa)
        Eturenkaan laakeripesä 127 tkm (230 euroa)
        Lauhdutinhalkeama 130 tkm (ilmastointi kaput.)
        Tuulilasinpyyhkinten kahden nopeimman toiminnon toiminta hajosi 137 tkm

        Muuta

        Rekisterikilven toinen valo ei pala vaikka sen vaihtaa.
        Kuskin puoleisen sähköikkunan toiminto on vähän on ja off mallinen. Kokonaan alas tai ei ollenkaan.
        (Perushuollot: ensin 3 vuotta merkkihajottamossa, ja sitten yksityisellä.)
        Nyt on alkanut ovet vähän roikkua ja akku vetää viimeisiä.


    • aika on rahaa

      kuinka käännän Noteni kellon kesäaikaan????

    • Yes Note

      Ostin just toissapäivänä -07 1,6 Noten. Ajoin sen kotiin yli 400 km päästä. Ainut, mitä moitin on moottorin melu 100km/h ajettaessa. Hiljaisemmalla vauhdilla ei sitä ole. Vanha Corollani oli hiljaisempi. Toinen pikku miinus, kun kytkinpoljin vingahtaa nostettaessa jalkaa kytkimeltä. Mun mielestä tämä Note on kuitenkin hauskan näköinen ja nätti sisältä ja päältä. Penkit tosi hyvä istua. Ei yhtään kroppa väsynyt monen tunnin istumisesta...Marjaana

      • enkelinä

        Oi voi, Noteni on ollut minulla n. vuoden, ja ollut ok, se on vuoden 07 mallia.
        Nyt jouduin jättämään sen hinattavaksi.... sähköt...jos ei muuta,
        virtaa sain "teiden ritarilta" ei auttanut, kurjaa, mitä lie tulossa, on viety toivottavasti oikeeseen osoitteeseen Konalaa ostospaikkaan Autokeskuskseen, tosin kurjia kokemuksia huollosta, mutta naisena ymmärrän ... huomenna selviää jotain!


      • Noteisti

        Ettet sittenkin tullut ostaneeksi 1,4 Notea? 1,6 bensa Note ei kyllä huuda edes motarilla 120 km/h vauhdissa. Eihän tuossa Japanissa valmistetussa kevytmetallimoottorisssa ole edes paljoa kierroksia tuossa vauhdissa koska vääntö riittää muutenkin (toisin kuin sillä mikä-lie-missä-lie-valmistetussa-onnettomassa 1,4 koneessa). Sama konehan oli myös Quashqain "hinta lähtien" ja siten Suomalaisten ostajien eniten ostama. Ja Quassu nyt on paljon painavampi ja sen ilmanvastus paljon isompi - sen pitäisi kai sitten ihan "kiljua" tuolla koneella motarilla?


    • Note1800

      Osaako kukaan sanoa mistä löytyy noten puhaltimen esivastus?

    • Marko2

      Paskan nonstoppina pyörivän mainoksen takia jo jää edes koe-ajamatta.. Jos väki ei ilman aivopesua kyseistä romua osta ni painukoon...

    • Noteman2

      Mulla ollut tämä uusi Note nyt viikon verran. Aivan loistava kärry kaupunkiajoon! Pysäköinti pieniinkin koloihin käy leikiten näiden kameroiden kanssa kaikki muut hauskat ominaisuudet

    • karvahattu vakiona

      Vuokrasin just työreissulla uuden Noten. Paskin auto jolla olen ikinä ajanut. Ohjaus on ihan hirveä voisi verrata 70 luvun Valmetiin. Moottori huutaa kuin hyena. Vittu mikä paska

      • 98hv

        Nyt kun olen ajellut muutaman kuukauden uudella Notellani, niin täytyy sanoa että on näpsäkkä peli ajella.Autossa on tilaa pienelle perheelle aivan riittävästi, helppo mennä sisälle ja ulos istuinten korkeuden ansiosta.Tilaautoksi tyylikäs ulkonäkö.


      • 80hv

        Onko lämmin, lämpeneekö nopeasti. Työmatkan pituus 6km eikä mahdollisuutta pitää autoa piuhanpäässä.


      • Jazzi

        Olisit ostanut Hondan. Samannäköinen pikkukottero, mutta laadussa löytyy.
        Tyyppimerkintää en muista, mutta englantilainen kuten notekin.


      • Anonyymi
        98hv kirjoitti:

        Nyt kun olen ajellut muutaman kuukauden uudella Notellani, niin täytyy sanoa että on näpsäkkä peli ajella.Autossa on tilaa pienelle perheelle aivan riittävästi, helppo mennä sisälle ja ulos istuinten korkeuden ansiosta.Tilaautoksi tyylikäs ulkonäkö.

        Mulla 2010 mallinen Nissan note,koskaan ei ole ollut niin hyvää autoa,seuraavaksi ostan samanlaisen


    • Mulla 2007 mallin Note 1,6. Ostin v
      -11 ja silloin mittarissa oli 70 000km, nyt jo 155 000. Hyvä ketterä auto niin kaupunkiajoon kuin pitemmillekin reissuille. Suht kohtuullinen kulutus, hyvä ajoasento. Aina mennyt katsastuksessa läpi kerrasta ilman huomautettavaa, päästöt pysyneet ilmoitetuissa rajoissa. Lähtee hyvin myös pakkasessa kylmiltään käyntiin, esim nyt loppiaisen aikaan seisoi kylmillään yli 3vrk rautatieaseman parkissa ja toisella yrittämällä lähti käyntiin vaikka pakkasta oli noina päivinä ollut -25 - -30. Lämpiää nopeasti ja lasit pysyvät kirkkaana. En ole vaihtamassa vielä mihinkään kun auto on ollut mieluinen ja olen ollut siihen tyytyväinen.

      • Notetar

        Hoitsulta kysyn miten ja millä säädöillä saat ikkunat nopeasti auki? Itsellä -06 samanlainen, ja lasit pysyy pitkään huurussa.


    • Lisäksi haluan mainita että jarrupalat ja hihna vaihdettu, muuten ei ole mitään isompaa korjausta tarvinnut. Tuulilasiin tulee herkästi kiveniskusta säröjä. Kertaalleen olen lasin jo vaihtanut. Se miksi itse ihastuin Noteen oli juuri tuo "nojatuolimainen" ajoasento. Joku kyseli iäkkäälle äidilleen hyvää autoa. Mulla äiti 85v ja asuu korvessa yksikseen, muuten suht hyvässä kunnossa mutta nivelrikko vaivannut jo vuosia välillä pahemmin, välillä pärjää paremmin. Mutta äitini pystyy siirtymään autoon ja autosta ulos helposti nivelrikostaan huolimatta. Jopa äitini on kehunut auton istuinten korkeutta ja säätöjä vaikka itse ei omistanut koskaan edes ajokorttia. Kun aina joutuu istumaan toisen kyytiin, oli sitten omat lapset, miniä, vävy tai naapuri, sitä huomaa helposti mihin autoon liikuntarajoitteinen mamma pääsee helposti ja mihin ei. Ihmettelen kovasti kun joku valittaa että peräboxiin ei mahdu tavaraa. Itse tein oman muuttoni Noten kanssa lähes täysin, vain suurimmat huonekalut tuli isommalla pakettiautolla, kaiken muun sain mahtumaan Noteen. Kun takapenkit laskee alas niin 4 muuttolaatikkoa mahtuu helposti taakse ja pientavaraa lisäksi reilusti päälle. Myös pienempiä huonekaluja oli helppo siirtää vaivattomasti Noten avulla.

    • Notesuunnitelmissa

      Mitkä ovat Noten takatavaratilan mitat? Mahtuuko sinne pienehkö koiranhäkki 61x46x48 ? :)

      • Notesuunnitelmissa

        ...ja kuinka usein jakohihna (?) pitää vaihtaa?


    • Janohihna vaihdettu 150 000km huollossa. Tavaratila on suht kivan kokoinen, mittoja en osaa sanoa mutta esim normaali muuttolaatikko mahtuu hyvin ja pientavaraa lisäksi. Joku kyseli ikkunoiden huurtumisesta, itsellä ei sitä ongelmaa juurikaan ole, ilmastointi kannattaa huoltaa säännöllisesti ja ikkunat puhdistaa sisäpuolelta ainakin keväällä ja syksyllä. Lisäksi on hyvä pitää mikrokuituliinaa autossa, sillä voi tarvittaessa pyyhkiä ikkunat jos huurtumista tapahtuu. Note lämpiää mielestäni suht nopeesti, itselläni oli auto kadun varressa kylmäpaikalla yhden talven ja joka aamu lähti hyvin käyntiin ilman probleemia.

    • stalkeri

      Olen ajellut nyt tällä uudemmalla vm. -15 1,2 Notella 30000km. Kulutus kuuden litran kahtapuolta. Stop and go meni sekaisin. Koko systeemin päivitys tehtiin, samoin rengasauturit päivitettiin pari kertaa, korjautui sillä. Muuten toiminut hyvin. Ohjaustuntuma on tunnoton. Maantieajossa on vahdittava kaistalla pysymiseksi. Tilat ovat hyvät, etenkin takatila. Rengasäänet kuuluvat "hyvin" sisään. Kitinää ja nitinää koelaudassa. Hajuton, mauton, edullinen ja ongelmaton kulkupeli siirryttäessä paikasta toiseen.

    • Note_2006_dCi_manual

      Noin 3,5v 25tkm/v kokemuksella totean riittäväksi autoksi 2 2 perheelle kun lapset oli pieniä. Uutena melko pian tuli moottoriin häiriö, jossa käynnistyksen jälkeen ei reagoinut kaasuun pitkään aikaan. Takuuseen vaihdettiin ruiskutussuutin. Molemmat renkaiden takalaakerit hajosivat. Toinen takuuseen ja toinen maksoi noin satkun vaihdettuna paikallisella korjaamolla. Korjausten jälkeen halpoja kilometrejä. Kaipailen edelleen pientä kulutusta reippaalla aktiivisella ajolla. Yli 6l/100km kulutukseen päästäkseen täytyi ottaa peräkärry mukaan..kyllä koukku oli..Noten peräjousitus hieman pehmeä.

      • Eiskari

        Meidän perheessä autoa kutsutaan sammakoksi:) vain räpylät puuttuu


    • notemies

      Todella pirteä liikkeinen ja näppärä kaupunkiauto, näkyvyys hyvä korkemmilta penkeiltä kuin normaali lättänöissä, bensan kulutus todella pieni 1.6 koneellakin
      n. 4,5 - 5 L eikä ajotapa paljoa vaikuta, hiljainen normaali nopeuksissa, todella kevyt käsitellä, tilaa reilusti jos hyödyntää monikäyttö ominaisuuksia, autohan on erittäin hyvin runsaasti varusteltu alunalkaenkin, todella positiivinen tapaus sivistuneempi kuin perus almerat ja corollat, ei pikkuvikoja ja jakopääkin ketjulla. Suosittelen Notea ja parhaan kuvan saa kun itse käy kokeilemassa eikä usko mutu juttuja. Itselläni Note 1.6 acenda -06 , meillä on niitä 3 kpl.

    • noteilemaan

      Joo kyllä on mukava pikku tila auto, tosi kevyt pyöritellä, ja ainakin 1.6 bens. moottorilla liikkuu ripeästi, silti bensan kulutus 4 -5 L luokkaa.

    • DSL-Note

      Meillä diesel Note ollut viisi vuotta, erittäin mukava ja pieni kulutuksinen ja lämmin auto.

    • noteilemaan

      Parempi Note on kuin perus Almera, paljon mukavampi kurvailla kaupungilla Notella, mukavampi ajella kuin perus Corollalla ja silti osto hinta huomattavasti edullisempi käytettynäkin, kannattaa kokeilla.

    • laatupeli

      Note oli vuonna 2009 Ranskan katsastus tilastojen vähävikaisin auto, että se siitä.

      • Nissanmies1970

        Kertokoon se taas nissanin laadusta jotakin...t. nissan mies jo vuodesta 1970


    • tyheksgdfer

      Noten vahvuudet:

      * Lämmin
      * Äänetön ( hiljaisin auto, mitä olen ajanut).

      *Levyjarrut edessä
      * Hyvät takatilat

      • röipis

        Moro. Muutama kokemus ja pari kysymystä Notesta, 2010, 1.6 AT, 95tkm, noin vuoden ja 15tkm ajalta.
        - lyhyessä seka-ajossa ajotietokoneen kulutus on yleensä aina 7.6l/100km (aina kun joskus harvoin ajan ja nollaan tuonkin). Webaston kulutus tulee sitten pälle...
        - pidemmällä matkalla lukema alkaa kuutosella, esim. 2x80km nastarenkain ja talvirajoituksin, vähällä ilmastoinnin käytöllä, tänään kotona 6.1l/100km
        - Toinen etujousi oli ilmeisesti poikki jo ostaessa ja toinen meni kohta meillä noin vuosi sitten. Alakierros katkeaa jostakin siitä missä "suojaletku" loppuu ja ruostuminen on pahimmillaan. (Arvelee kuusi jousta eri autoihin parin vuoden aikana vaihtanut.)
        - Tulpanvaihto (90tkm) vaati imusarjan irrotuksen, kun tuo kiertää kannen yli. Hommana helpompi kuin kuulostaa ja netistä löytyy hyviä ohjeita. Tiivisteen vaihto uuteen saattoi olla tarpeetonta (paksu kuminauharinkula, vanha nyt seinäkoristeena tallissa). Tuo maksoi merkkiliikkeessä saman kuin iridiumtulpat nettikaupasta.
        - Lämppärin puhallin jätti joskus syksyllä käynnistymättä! Vaikka on VALEO niin ei kai näillä kilometreillä pitäisi? Sähkö kulkee ja etuvastus on ehjä, kaikki nopeudet toimivat, kun toimivat. Hiilet oli aika vähissä, fyllasin jousiin lisää pänniä ja taas toimii. Uusi tilataan joskus ja vaihdan viimeistään pakon edessä;)
        - Ohjaus saisi olla tunnokkaampi (vähempi tehostettu) maantiellä...
        - Tunnistan moitteet etupenkeistä. Ristiseläntukea on tosin helppo lisätä, kuten joku täällä kirjoitti.

        SE KYSYMYS: Ketjua lukiessa parista viestistä löytyy "hyvä lämmityslaite" ja muutama "helposti huurtuva" myöskin. Meitin kosla on lähinnä h...n helposti huuruva. Lyhyet 5 min reissut EU-talven nollakeleissä pitää tehdä ilmastointi päällä ja puhallin kolmosella. Silti ikkunat hankkii huurtua. Nyt ajettiin pitempi reissu nollakelissä, hypättiin kaksi aikuista (meikä helposti hikeentyvä kuumakalle) ja kissankokoiset koirat, kaikki sisätiloista kuivina Webastolla lämmitettyyn autoon. Vartin ajon päästä mun puolen sivuikkunat oli edelleen huurussa, takaa molemmin puolin. Perussäätö mulla on puhallin kakkosella, suuntaus lasille ja jaloille sekä ilmastointi pois.
        - Puolen tunnin ajon päästä hantin puolen ikkkunat alkoi aueta. Vaihdettiin kuskia ja molemmat puolet pysyi edelleen auki. Tässä kohtaa ilmanottoritilä oli jäätön ja lumeton.
        - Kokeiltiin sisäkiertoa ja lasit alkoi huurtua välittömästi. Eli tuo toimii, ainakin osittain, eikä siis ole aina päällä?
        - Lattialla ei ole vettä, nukkamatot on kuivia kaukaloiden alla.
        - Ilmanottoon kaadettu vesi poistuu etupyöräkoteloiden takaa maahan. Ainakin osa?
        - MISTÄ tuuletusilman pitäisi poistua? Onko sitä voitu tukkia tietämättään? Huurtuminen ei vaikuta olevan kiinni peräkontin kuormauksesta...
        - Jäähdytysnestettä ei häviä.
        - Puhallin pyörii ja toimii minusta normaalisti syksyn episodin jälkeen.
        - Alamaski eli iso reikä rekkarin alta on tukittu. Siis se josta paljas jäähdytin saa muuten suolapaskaa tuutin täydeltä. Tämä voi olla arveluttavaa , nollakeleissä, ja autossa, jossa ei ole lämpömittaria...

        ONKO tämä huurtuminen Noten ominaisuus, vika vai käyttövirhe? MITÄ ja MITEN voisi korjata tai MISTÄ hakea vikaa?


    • Anonyymi

      Autoni on 2007 ja sillä on nyt ajettu n. 155 000 km. Auton alta kuuluu kurvissa (ei aina) ja joskus liikkeelle lähtiessä naksasdus. Ääni on aivan kuin jokin vieteri tai jousi naksahtaisi ja se tuntuu myös jaloissa lattian lävitse. Mikä ihme tämä on? Asiaa on tutkittu korjaa molla pari ketaa ja syy ei ole selvinnyt.

      • Anonyymi

        En osaa sanoa.


    • Anonyymi

      Minulla Nissan NOTE 1917 vuoden malli. Toiminut ja palvellut aivan mahtavasti.
      On hyvä ajaa ja tilava.
      Nyt pari päivää sitten alkoi kuulua sit,vit,kit ääniä läheltä laturia oliskohan moniurahihna kulunut? Varasin ajan huoltoon.
      Olen 70 muori, voin suositella.

      • Anonyymi

        Minkälainen talviauto ensmäisen sukupolven(vm. 2005–2013) note on? Näyttäis maavaraa jonkin verran olevan, eteneekö note kuinka hyvin lumessa (auraamatonta tietä)??
        Onko pyöränkaaret kuinka tilavat, kerääntyykö lunta/jäätä lokareihin?
        Kuinka helposti sotkee taka päänsä lumeen ja kuraan, takavalot luulis pysyvän aika hyvin puhtaana kun ovat niin ylhäällä??
        Lämpöä varmaankin riittää kovemmassakin pakkasessa?
        Mitkä polttimot on valoissa, ihan perinteiset halogeenit varmaankin?
        Onko noteissa takajarrut vielä rumpujarrut vai levyjarrut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen talviauto ensmäisen sukupolven(vm. 2005–2013) note on? Näyttäis maavaraa jonkin verran olevan, eteneekö note kuinka hyvin lumessa (auraamatonta tietä)??
        Onko pyöränkaaret kuinka tilavat, kerääntyykö lunta/jäätä lokareihin?
        Kuinka helposti sotkee taka päänsä lumeen ja kuraan, takavalot luulis pysyvän aika hyvin puhtaana kun ovat niin ylhäällä??
        Lämpöä varmaankin riittää kovemmassakin pakkasessa?
        Mitkä polttimot on valoissa, ihan perinteiset halogeenit varmaankin?
        Onko noteissa takajarrut vielä rumpujarrut vai levyjarrut?

        Laitetaanpa nyt tähän hieman omia kokemuksia vuoden 2008 1.6 bensa automaatti notesta.
        Ollut minun ja isäni yhteisessä käytössä nyt noin 4 vuotta. Ostettaessa mittarissa n.60tkm ja nyt on hieman alle 270tkm. Kilometrit mennyt suhteellisen tasan molempien ajossa, joiten omaa kokemusta n.100tkm.

        Ainuet asiat mitä autosta on tänä aika varsinaisesti hajonnut on erilaiset anturit kuten turvatyyny ja abs. Akku irtisanoi itsensä viime keväänä. Akku oli tietääkseni alkuperäinen eli yli 10v vanha. Etupään koiranluut piutänyt vaihtaa 2 kertaa, kun ne nyt tuppaa suomen tiestöllä menemään näillä ajomäärillä. Teknisesti auto on ollut erittäin hyvä.

        Ajo-ominaisuudet tai niiden puuten on auton suurin ongelma. Jos vauhti pysyy max 80km/h niin auto toimii todella hyvin, mutta kun vauhtia nostaa yli 100km/h niin autoa saa tosiaankin ajaa. Teho on riittävä, mutta ei sitä liikaa ole. Henkilökohtaisesti en suostu ajamaan Notella yli 100km/h. Sivutuuli tuntuu autossa liiankin hyvin. Auto on ylivoimasesti parhaimmillaan kaupungissa ja taajamissa. Autosta on todella hyvä näkyvyys ulos joka suuntaan. Autoa mahtuu ajamaan isompikin ihminen. Itse olen hieman yli 190cm pitkä ja painoa 100kg.

        Liukuvan takapenkin kanssa takapenkin jalkatilat on suurimmillaan sellaiset, että mahtuu helposti 2 isoa miestä takapenkille kun minä ajan. Periaatteessa mahtuu 3 takapenkille, mutta silloin matkustajien pitää olla normaalikokoisia ihmisiä.

        Talvella auton iso maavaran ansiosta ei pahemmin jää mihinkään kinoksiin jumiin.

        Kulutus sekalaisessa ajossa n.7l/100km. Oma ennätys kulutuksen suhteen on 6.1l/100km jonka ajoin viime kesänä.

        En suosittele ensimmäisen sukupolven notea sellaiselle kenen pitää ajaa apljon moottoritiellä. Muihin ajoihin sopii hyvin.

        Huollot 15tkm välein ja maksaa 200-400 riippuen siitä mitä tehdään.


    • Anonyymi

      Ei mätäne

    • Anonyymi

      ostettiin note . vm 2012 olutpari vuotta ajettu 177000 ihan hyvä auto . nyt tuli lämmitys laitteeseen vika suodatin ihan tukossa otettiin pois sieltä tuli kourallinen lehtiä siemeniä talouspaperia kaiken mailman roskaa tosi hankalassa paikassa vaihtaa uusi suodatin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe