Kiusaajat kuriin!!!

Nyyhkytys

Koululainen ei voi käyttää sadesäällä saappaita ja/tai sadetakkia, pyöräillessä kypärää eikä pimeällä heijastinta koska toiset kiusaa!!!

14

2077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vaikka

reilu kilsa on kouluun pimeähköllä tiellä niin ei kehtaa laittaa heijastinliiviä koska kaverit nauraa..
      niinpä kävelen itse liivi päällä koululaisen kanssa joka aamu kouluun..mulle saa nauraa =)

toppahousut ei myöskään saa olla liian paksut koska sitten pojat kuulemma haukkuu lihavaksi..ja kyse kun o 2.luokkalaisesta..

• karaisu on päivän sana

Opettakaa vaan lapsenne jo nuoresta pitäen kestämään haukkumista. Sitä samaa paskaa tulee työelämässä silmille. Itkuiikat ei menesty tänä päivänä, saatika tulevaisuudessa. Vanhempien ei pidä elää lastensa puolesta kulkemalla itse liivit päällä. Ethän voi tulevaisuudessakaan aina olla lapsen vieressä pelastamassa hankalista tilanteista. Kuulostat curlingvanhemmalta. Ei hyvä.

• Tsirpput
        karaisu on päivän sana kirjoitti:

Opettakaa vaan lapsenne jo nuoresta pitäen kestämään haukkumista. Sitä samaa paskaa tulee työelämässä silmille. Itkuiikat ei menesty tänä päivänä, saatika tulevaisuudessa. Vanhempien ei pidä elää lastensa puolesta kulkemalla itse liivit päällä. Ethän voi tulevaisuudessakaan aina olla lapsen vieressä pelastamassa hankalista tilanteista. Kuulostat curlingvanhemmalta. Ei hyvä.

Kenenkään ei nykyään tarvitse työelämässäkään tai muutenkaan kestää kiusaamista, mennään vaikka lakiteitse sitten jos eivät idiootit usko. Tästä on ennakkotapauksia.

• juomaritar
        Tsirpput kirjoitti:

Kenenkään ei nykyään tarvitse työelämässäkään tai muutenkaan kestää kiusaamista, mennään vaikka lakiteitse sitten jos eivät idiootit usko. Tästä on ennakkotapauksia.

Pyh, kerrohan missä oikeuslaitoksessa, siis lakituvassa ala-asteikäisiä lapsia on tuomittu???
        Kerro siis niistä mainitsemistasi ennakkotapauksista.
        Alle 15-vuotiaat eivät Suomessa joudu oikeuteen tuomittavaksi.
        Joten tuomitaan yksimielisesti idiootiksi nimimerkki "Pyh"

• me taasen olemme
        juomaritar kirjoitti:

Pyh, kerrohan missä oikeuslaitoksessa, siis lakituvassa ala-asteikäisiä lapsia on tuomittu???

ollaan,
        siis minunkin lapseni aikanaan(vuosia sitten)
        oli kiusaamisten kohteena koulussa.
        Ulkonäkönsä puolesta,joka
        pystyttiin myöhemmin korjamaan.
        Eikä kyseessä ollut rasismi,
        lihavuus,laihuus y.m..ongelmana.
        Kerron kuitenkin sen teille kiusattujen lasten
        vanhemmille,
        ETTÄ.
        Ainakin minun lapsestani tuli todella VAHVA,
        sekä psyykisesti,että fyysisesti.
        Uskon edelleenkin,että hänen todella hyvään sosiaaliseen asemaan pääsemiseensä,
        syynä oli juuri noi kiusaamiset.
        Olkaa optimistisia,
        ainakin siihen asiaan,
        mihin,
        ette pysty vaikuttamaan.
        Onnea toivon sylikaupalla lapsillenne/mme,
        sillä maailma on todellakin KOVA.
        Useammin kuitenkin noi kiusaajat
        joutuvat jäämään huonompaan asemaan myöhemmässä elämässänsä.
        Jota en kylläkään sitäkään toivo,
        vaan luulenkin,
        että heitä ei ole kodeissansa kasvatettu yhtä hyvin,
        kuin Meidän lapsemme ovat.
        Ainakin ottamaan huomioon kaikki IHMISET.!!

• Tsirpput
        juomaritar kirjoitti:

Ensinnäkin nimimerkkini ei ole Pyh. Opettele lukemaan.

Toisekseen viestissä mihin kommentoin, puhuttiin työpaikkakiusaamisesta. Mutta on niitä 15-vuotiaita ja yli vielä peruskoulussakin.

Rehtori, opettajat ja vanhemmat eivät ole alaikäisiä, vaan ihmisiä joilla on VELVOLLISUUS puuttua jos kiusaamista ilmenee.

Suomen perusopetuslain 29 §:n (vuodelta 1999) mukaan jokaisella oppilaalla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Lain täydennyksessä vuodelta 2003 todetaan, että opetuksen järjestäjän tulee laatia opetussuunnitelman yhteydessä suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä sekä toimeenpanna suunnitelma ja valvoa sen noudattamista ja toteutumista.
        Eiköhän tämä ole melko selvää..?

Britanniahan kaavaili sakkoa kiusaajan vanhemmille, saa nähdä toteutuuko ja tepsiikö..

• lakiteksti
        Tsirpput kirjoitti:

Ensinnäkin nimimerkkini ei ole Pyh. Opettele lukemaan.

Toisekseen viestissä mihin kommentoin, puhuttiin työpaikkakiusaamisesta. Mutta on niitä 15-vuotiaita ja yli vielä peruskoulussakin.

Rehtori, opettajat ja vanhemmat eivät ole alaikäisiä, vaan ihmisiä joilla on VELVOLLISUUS puuttua jos kiusaamista ilmenee.

Suomen perusopetuslain 29 §:n (vuodelta 1999) mukaan jokaisella oppilaalla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Lain täydennyksessä vuodelta 2003 todetaan, että opetuksen järjestäjän tulee laatia opetussuunnitelman yhteydessä suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä sekä toimeenpanna suunnitelma ja valvoa sen noudattamista ja toteutumista.
        Eiköhän tämä ole melko selvää..?

Britanniahan kaavaili sakkoa kiusaajan vanhemmille, saa nähdä toteutuuko ja tepsiikö..

Todellisuus ja lakiteksti ovat kaksi aivan eri asiaa!

Jokaisella ihmisellä on oikeus plaa plaa.......

• Humpankuningas
        karaisu on päivän sana kirjoitti:

Jossakin rajoissa tuo ns. vittuilun sietokyky paranee kun altistuu, mutta johonkin on vedettävä raja - aikuisten tulisi puuttua asiaan ajoissa. Itse sain ammoisessa nuoruudessani ala-asteella kokea melko runsaasti tuota vittuilua erään ulkoisen virhepiirteeni johdosta. Aikani sitä isompien poikien kiusaamista siedin ja sitten hermostuin ja vetäisin laudan pätkällä isompia sällejä selkään niin että tutisi. Arvatkaapas miten lopussa kävi?

Kiusatusta tuli kiusaaja - tässä tapauksessa. Vanhemalla iällä olen oppinut arvostamaan ulkoista poikkeamaani eräänlaisena itsetunnon kehittäjänä. Sen enempää en ole saanut "vaivastani" kuulla niin myöhemmissä opinnoissani kuin työelämässäkään.

Kouluille tulisi ehkä hankkia lisää resursseja koulukiusaamisen lopettamiseen ajoissa.

• epa
        Tsirpput kirjoitti:

Heijastinliivit ovat koululaisella liioittelua, ja niin tyhmän näköiset, että käyttäjiä pitääkin kiusata, myös aikuisia. Nämä liivit ovat lähinnä turvallisuusriski, kun autoilijat pelästyvät luullessaan heijastinliivejä tutkaa pitävän poliisin liiveiksi, ja siten tiehen keskittyminen herpaantuu.

Muilta osin kiusaaminen on typerää.

• itkupillejä

Kyllä voi käyttää saappaita ja muita ajankohtaan sopivia vempaimia. Näen joka aamu, että suurimalla osalla koululaisista on pyöräilykypärät ja sadesäällä kumpparit ym. romppeet.
      Jospa kiusaamisen syynä onkin se, että sinä kuljet team-ahma liivi päällä koulun portille asti?
      Älkää lkasvattako lapsistanne itkupillejä, jotka eivät tule pärjäämään minkäänlaisessa ympäristössä nyyhkyttämättä ja kertomatta väritettyjä tarinoita siitä, miten MUUT ovat heitä kohdelleet. Lapsihan voi omaksi edukseen liioitella tarinoitaan, jos haluaa erityistä huomiota. Kaikkea ei pidä uskoa - ei edes oman lapsen suusta.

• ettiläinen

ihmiset jotka kommentoi tollatavalla a,heillä ei joko ole lapsia tai b,heidän lapsia ei koskaan ole kiusattu.
        ette tiedä miltä tuntuu kun 2.luokkalainen tulee kotiin koulusta ilman toista kenkää tai lapasia kun kiusaajat ovat ne vieneet..
        tai kun heti kun lumi tuli maahan sai lapseni ns.lumipesut kesken päivän koulussa ja toki oli likomärkänä ennenkun sai koululta vaihtovaatteet,.
        enkä mä kävele se liivi päällä koululle asti.vaan sinne kun alkaa pyörätie ja valot.
        taidat itse olla sarjassamme laiska paska joka ei jaksa edes kävellä minnekkään..saatikka saattaa lasta kouluun..jos sinulla edes sellasia on.toivon että ei.

kerroppa miltä tuntuu susta jos lapsesi tulee kotiin itkien kun kaikki koulutarvikkeet on välitunnin aikana piiloitettu ja kun välitunti taas alkaa on lapsen kenkiin laitettu märkää vessapaperia..
        haluaisin turvata edes lapsen koulumatkan kun ei ne mua kouluunkaan päästä.
        ja lapseni ei ole edes lihava.laiha,hiljainen ei ole rillejä ei mitään ulkoisia merkkejä joista lapset aloittaa kiusaamisen.
        joten sanon sulle vaan tän..mene itseesi.en mä kasvata itkupilliä,vaan ymmärtäväistä lasta.joka varmasti suojelee tulevaisuudessaan omia lapsiaan kuten minä nyt häntä.

• on kanaemo
        ettiläinen kirjoitti:

ihmiset jotka kommentoi tollatavalla a,heillä ei joko ole lapsia tai b,heidän lapsia ei koskaan ole kiusattu.
        ette tiedä miltä tuntuu kun 2.luokkalainen tulee kotiin koulusta ilman toista kenkää tai lapasia kun kiusaajat ovat ne vieneet..
        tai kun heti kun lumi tuli maahan sai lapseni ns.lumipesut kesken päivän koulussa ja toki oli likomärkänä ennenkun sai koululta vaihtovaatteet,.
        enkä mä kävele se liivi päällä koululle asti.vaan sinne kun alkaa pyörätie ja valot.
        taidat itse olla sarjassamme laiska paska joka ei jaksa edes kävellä minnekkään..saatikka saattaa lasta kouluun..jos sinulla edes sellasia on.toivon että ei.

kerroppa miltä tuntuu susta jos lapsesi tulee kotiin itkien kun kaikki koulutarvikkeet on välitunnin aikana piiloitettu ja kun välitunti taas alkaa on lapsen kenkiin laitettu märkää vessapaperia..
        haluaisin turvata edes lapsen koulumatkan kun ei ne mua kouluunkaan päästä.
        ja lapseni ei ole edes lihava.laiha,hiljainen ei ole rillejä ei mitään ulkoisia merkkejä joista lapset aloittaa kiusaamisen.
        joten sanon sulle vaan tän..mene itseesi.en mä kasvata itkupilliä,vaan ymmärtäväistä lasta.joka varmasti suojelee tulevaisuudessaan omia lapsiaan kuten minä nyt häntä.

Sä taidat olla ihan yhtä itkupilli kuin lapsesikin.
        Ketähän lasta ei olisi lumipesty tai tehty jotain jäynää. Ota kouluun yhteyttä, jos pidät kiusaamista todellisena. Ei lapsesi tilanne parane netissä meuhkaamalla.
        Mikhän sinä olet ketään anonyymia laiskaksi haukkumaan tai toivomaan, että hänellä ei olisi lapsia? Aika älytöntä ja kertoo sinusta ehkä enemmän kuin luuletkaan!

• kiydlsit

Olen kanssasi samaa mieltä. Omakin lapsi värittää tarinoita ja osaa vetää vanhempiaan ns. oikeista naruista. Vanhemmat menevät "retkuun" ja alkavat vaahdota netissä?? Lapsista tulee itkupillejä ja sit ollaan ihmeissään. Viimmeisin malli itkupilleistä on Idols kilpailu jossa huomaa ettei kasvatus ole ollut realistia jokaisen kohdalla. Vollotetaan ja haukutaan tuomarit kun ei pärjätä.. (totuus tuli lopulta julki..kuorotyttölle/pojalle eli äiti/isi,ope ovat valehdelleet lapselle koko ikänsä).
        No, jokatapauksessa jos kiusaamista tapahtuu niin siihen on puututtava aikuisesti ja se ei tapahdu täällä netissä vaan ihan muualla ja rehellisin tavoin!

• vain jatkuu

sitten aikuisena....
      Salkkarin tekstaripalstalla on jatkuvasti moitetta naisista jotka käyttää tuulipukua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe