Tässä yritystä suunnitteleva ja vielä vähän empivä toivoo jo vuosia yrittäjinä olleilta kommentteja: mikä on yrittämisessä parasta? Jos saisit valita uudelleen, ryhtyisitkö samaan rumbaan? Mitkä asiat motivoivat jatkamaan?
Miksi kannattaa ryhtyä yrittäjäksi, vai kannattaako?
PARHAAT PUOLET YRITTÄJYYDESSÄ
9
2250
Vastaukset
- Yrittäjä jo neljännessä pol...
-Parasta on hyvät tulot, jos menestyy. Samoin päätäntävalta lähes kaikissa työhön liittyvissä asioissa. Ei tarvitse nöyristellä itseään typerämmälle pomolle.
-Ryhtyisin samaan rumbaan nykyisellä tuoteidealla.
-Yrityksen menestyminen ja kasvu motivoi.
-Yrittäjäksi kannattaa ryhtyä jos on hyvä liikeidea, hyvä koulutus, vankka kokemus, riittävästi pääomaa ja pitkäjänteisyyttä.
-Pelkkä yrittäjyys ei ole itseisarvo, vaan hyvä liikeidea ja menestyvät tuotteet.
-Valitettavasti suurin osa yrittäjistä ei pääse edes keskituloisten palkansaajien tuloille.
-Yleisesti voin sanoa että älä ala yrittäjäksi. Melkoista uhkapeliä alussa. Harva menestyy, useat kituvat mutta harva tunnustaa että ei olisi pitänyt aloittaa. Jossakin vaiheessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa.- Nykyään ei kannata ryhtyä y...
Kannattaa hakeutua kookkaisiin yrityksiin, saa paljon luontaisetuja.
Yrittäjänä ei menesty, kannattaa liittyä johonkin muuhun yritykseen, saa varmaa rahaa. Palkka ei ole tärkeää-
- tarkkaan
17 vuotta yrittäjänä olleena en suosittele sitä rumbaa kenellekään. Joo! Vapaa....saat olla aina vapaasti töissä! Ei tyhmää pomoa....paitsi verottaja, rahoittaja, yhteiskunta, AY-liike, jne. jne. Arvostus....olet alinta kastia ja ainainen kadehdinnan kohde! Jos epäonnistut olet surkeatakin surkeampi! Ja sitte joskus kun jäät eläkkeellä saat 600 euroa kuussa vaikka olisit koko elämäs uhrannu firmaan ja työn tekoon!! Rupea palkolliseksi säilyy mielenrauha ja perhe!
- yrittänyt 9v..
Asiaa on vaikea ilmaista henkilölle joka haaveilee yrittäjän ammatista siksi että kaikki yrittämiseen liittyvä kuulostaa hienolta ja hivelee itse tuntoa.
Olin yrittänyt kolme vuotta kun huomasin todellakin verottajan muodostuneen minulle läheiseksi ,mutta silti en katunut ammatinvalintaani..
Meni muutama vuosi lisää ja huomasin olevani yrittäjä 24h/vrk,tätä hommaa ei voinutkaan laittaa narikkaan kun mieli teki lomailla,oli taisteltava koko ajan pysyäkseen leivän syrjässä,jos olisin silloin palata lähtöruutuun olisin varmaan harkinnut vielä pari kertaa yrittäjäksi lähtemistä.
On totta että rahallisesti voin paremmin kuin aiemmin palkollisena mutta oman veronsa se vaatii.
Jos perusasiat ovat kunnossa ja on kertynyt alkupää omaa riittävästi on yrittäminen suositeltavaa.
Kaikki kun riippuu siitä kuin varmalla pohjalla yrityksen jatkuvuus on,hyvällä idealla tai sopimuksella on hyvä ponnistaa.
Vähänkin epävarmalla suunnitelmalla on riski altista lähteä,vaikka toisaalta yrittäjän elämä perustuu koko ajan riskien ottamiseen,voit hävitä tai sitten voittaa?
- parasta aikaa
13 vuotta yrittäjänä, enkä pois vaihtaisi. Tulot on vähintään tuplasti sen minkä saisin normaalissa palkkatyössä. Olen itseni pomo.
Ohjeita yrittäjäksi aikoville:
- Tee itse vain se minkä todella osaat;jätä muut muille
- Älä yritä rikastua ts. pidä yritys mahdollisimman pienenä
- Palkkaa ensimmäiseksi HYVÄ kirjanpitäjä- sivutoiminen
Mitä mieltä olette sivutoimisesta yrittäjyydestä?
Itse olen aloittelemassa sivutoimisesti yrittäjänä. Suuria aloittamiskuluja ei ole tulossa. Tulotkaan ei toisaalta ole kovin suuret.
Mutta halu yrittää on kova ja en näe sivutoimista yrittäjyyttä kovin suurena riskinä, kun ei tee riskialttiita valintoja.
Toimeentuloni saan edelleen palkkatyöstäni ja sivutoimisesti yrittämällä voin pienellä riskillä nähdä ja oppia mitä se yrittäjyys on.
En koe, että näin tehtynä yrittäjyyteni olisi hirveä taloudellinen taakka.
Onko ajatukseni ihan väärällä mallilla? - Ellimarianoora
sivutoiminen kirjoitti:
Mitä mieltä olette sivutoimisesta yrittäjyydestä?
Itse olen aloittelemassa sivutoimisesti yrittäjänä. Suuria aloittamiskuluja ei ole tulossa. Tulotkaan ei toisaalta ole kovin suuret.
Mutta halu yrittää on kova ja en näe sivutoimista yrittäjyyttä kovin suurena riskinä, kun ei tee riskialttiita valintoja.
Toimeentuloni saan edelleen palkkatyöstäni ja sivutoimisesti yrittämällä voin pienellä riskillä nähdä ja oppia mitä se yrittäjyys on.
En koe, että näin tehtynä yrittäjyyteni olisi hirveä taloudellinen taakka.
Onko ajatukseni ihan väärällä mallilla?Juu, moni tekeekin noin.
- ällistynyt
Eli näihin yhdyn:
– Tee itse vain se minkä todella osaat;jätä muut muille
– Palkkaa ensimmäiseksi HYVÄ kirjanpitäjä
Ja tätä en ymmärrä:
- Älä yritä rikastua ts. pidä yritys mahdollisimman pienenä
Miksi yritys pitäisi pitää mahdollisimman pienenä, jos homma sujuu ja kasvua on tiedossa. Itse ajattelen yritystoiminnasta niin, että kasvavaa kasvia on kasteltava tai jotain sinnepäin.
- ällistynyt
Että hilloo tulee ihan toisenlailla kuin palkkatyössä ja naiset hymyilevät jotenkin erinlailla.
Ja se on ihanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881607
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151501- 981400
- 1191325
- 691270
- 1161160
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2601010- 69981
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937