Onko jollain kokemusta käytetyn veneen tuonnista saksasta, tarvitaan kai jotain todisteita alv maksamisesta mutta mitä muuta, onko toimijat yleensä rehellisiä, miten kannatta maksaa, järjestää kuljetus?
Veneen tuonti saksasta
22
7937
Vastaukset
- Kokemusta on
Mikäli vene on virallisesti tuotu EU:n alueelle,tai valmistettu EU-alueella,voit tuoda veneesi Suomeen veroitta.Jos taas venettä ei ole valmistettu EU-alueella tai sitä ei ole tuotu laillisesti,unohda koko juttu.
Rahti maksoi viime keväänä,kun veneen mitat ovat 10.4 X 3.4 X 1.0 paino n. 6000 kg,3100 € rahti 500 € vakuutuksiin.Vene tuotiin Keski-Saksasta Kotkaan trailerin päällä.Kotkassa piti itse hoitaa nosturi paikalle.- moottoriveneilijä
Tämä ajateltu vene on Kölnissä ja pituutta on n. 8,5 m.
Miten hoidit raha asiat ja kuljetuksen, maksoitko heti vai kässäri???
Tässä veneessä on myyjänä firma. - Tuoja
moottoriveneilijä kirjoitti:
Tämä ajateltu vene on Kölnissä ja pituutta on n. 8,5 m.
Miten hoidit raha asiat ja kuljetuksen, maksoitko heti vai kässäri???
Tässä veneessä on myyjänä firma.Saksalainen vai Suomalainen ?
- Veneen tuonnista Saksasta
moottoriveneilijä kirjoitti:
Tämä ajateltu vene on Kölnissä ja pituutta on n. 8,5 m.
Miten hoidit raha asiat ja kuljetuksen, maksoitko heti vai kässäri???
Tässä veneessä on myyjänä firma.Ja Bitte , können Sien zu meinen Frage zuantworten
Ich bin Matti Meikäläinen.
Ich möchte transport meine Boot ****** (Information das Boot:veneen tarkat tiedot ) aus Deutschland ( 150 km aus Adresse Borsteler Trift 81 27283 Verden-Borstel ) nach Finland zu haben.
Was kostet Lieferung ins Haus ? Was kostet die Versicherung fur Boot ?
Die Lieferungadresse in Finland ist
****Firma*****
Address ****** KOTKA FINLAND
Tuo lysti maksoi 3100 500 €
Osoite http://www.uschriever.com/
http://www.uschriever.com/kontakt.htm
Paa tarjouspyyntö ylläolevaan osoitteeseen niin saat tietää hinnan. - olliostaja
Tuoja kirjoitti:
Saksalainen vai Suomalainen ?
Minulla on samat suunnitelmat. Laitoin Googleen hakusanoiksi "vene ulkomailta" ja vastauksissa on tuommoinen Tamperelainen firma. Laitoin sinne kyselyä menemään saa nähdä. Jotenkin hirvittää alkaa itse diilailemaan. Olisi kiva kuulla lisää jo veneen hankkineilta?
- moottoriveneilijä
Tuoja kirjoitti:
Saksalainen vai Suomalainen ?
Saksalainen.
- Luoetettavuudesta ja muusta
moottoriveneilijä kirjoitti:
Saksalainen.
Seuraavat säännöt on voimassa vaikka ostaisit oikeuskanslerilta:
1) Ei ennen rahaa,ennekuin omistusoikeus on siirtynyt luotettavasti
2) Tarkista veneen kunto ja toiminnot ja kirjaa ylös,mikäli puutteita esiintyy,sovi korjauksesta tai hinnanalennuksesta.Tarkistuksesta tehdään pöytäkirja.
3) Yritä ostaa venee ehdolla vapaasti Suomessa,jolloin myyjä sopii rahdin,vaikka sinä sen maksaisitkin.Saksassa pitää etuauto olla aina kuin ylitetään 2,50 m muistaaksesni.Suomessa saa leveyttä olla kuljetuksessa alle 3,5 metriä.
4) Suomen Turussa on hyvä firma joka tietää asioista.Tuonut Saksasta satoja veneitä.Heillä on kaavakkeet,mm.Englannin kielinen testipöytäkirja ja kauppakirja.
Kysele,eihän kysely luultavasti maksa kuin puhelun hinnan !
Lycka till
Yhteystiedot:
http://www.helmarin.fi/index.html
- kuin heinänteko!!!
no jos paatti kölnissä laitat hanat tiskiin ja ajelet myötävirtaan reiniä merelle päin. Sieltä sitten kotiin.
- ja matka Helsingin eteen
0 Nm 53°32.4511 N 009°56.0632 E
4.7 Nm 53°33.3324 N 009°48.3728 E
2.8 Nm 53°33.8218 N 009°43.7585 E
3.8 Nm 53°35.3547 N 009°37.8809 E
3.3 Nm 53°37.4080 N 009°33.5413 E
3.4 Nm 53°40.5338 N 009°31.2891 E
4.7 Nm 53°43.9480 N 009°25.7959 E
5.8 Nm 53°49.1419 N 009°21.4014 E
6.7 Nm 53°52.2530 N 009°11.2940 E
5.1 Nm 53°52.1235 N 009°02.6148 E
5.2 Nm 53°51.2164 N 008°53.9356 E
4.1 Nm 53°51.8643 N 008°47.1240 E
4.6 Nm 53°55.4899 N 008°42.2901 E
15.1 Nm 54°08.9741 N 008°30.8643 E
20.0 Nm 54°27.0528 N 008°16.3623 E
19.2 Nm 54°45.8238 N 008°09.4409 E
9.1 Nm 54°54.9341 N 008°09.2212 E
38.7 Nm 55°33.0234 N 007°57.4658 E
9.6 Nm 55°42.4509 N 008°00.6519 E
19.5 Nm 56°01.8682 N 007°58.1250 E
12.0 Nm 56°13.7463 N 007°55.7080 E
13.4 Nm 56°27.1424 N 007°55.7080 E
5.8 Nm 56°32.9634 N 007°55.8179 E
12.1 Nm 56°44.5008 N 008°02.4097 E
17.8 Nm 57°00.4706 N 008°16.8017 E
10.9 Nm 57°09.1280 N 008°28.8867 E
12.9 Nm 57°11.2127 N 008°52.2876 E
12.2 Nm 57°14.7226 N 009°13.8208 E
14.2 Nm 57°24.0943 N 009°33.5962 E
15.9 Nm 57°37.2538 N 009°50.1856 E
14.1 Nm 57°41.1335 N 010°15.4541 E
12.5 Nm 57°48.1695 N 010°34.8999 E
14.2 Nm 57°46.7639 N 011°01.4868 E
13.9 Nm 57°39.9585 N 011°24.2285 E
21.7 Nm 57°20.1249 N 011°40.4883 E
12.2 Nm 57°07.9359 N 011°41.9165 E
14.9 Nm 56°54.6002 N 011°54.1113 E
22.1 Nm 56°35.9290 N 012°15.6446 E
9.2 Nm 56°26.8996 N 012°19.2700 E
13.8 Nm 56°13.6240 N 012°26.3013 E
8.7 Nm 56°05.7933 N 012°33.0029 E
2.8 Nm 56°03.8928 N 012°36.6284 E
3.9 Nm 56°00.6402 N 012°40.3638 E
6.7 Nm 55°54.4901 N 012°45.0879 E
5.7 Nm 55°48.8796 N 012°46.9556 E
5.5 Nm 55°44.3071 N 012°52.3389 E
5.4 Nm 55°39.7258 N 012°57.2827 E
7.0 Nm 55°33.2098 N 012°52.5586 E
7.4 Nm 55°26.4264 N 012°47.2852 E
4.8 Nm 55°21.8103 N 012°45.1978 E
2.9 Nm 55°19.1861 N 012°47.5049 E
6.8 Nm 55°15.8082 N 012°57.8320 E
10.8 Nm 55°10.6694 N 013°14.4214 E
12.1 Nm 55°06.0225 N 013°33.9771 E
9.6 Nm 55°07.5933 N 013°50.5664 E
14.8 Nm 55°10.1047 N 014°16.0547 E
10.8 Nm 55°15.3699 N 014°32.5342 E
10.2 Nm 55°25.3669 N 014°35.8301 E
9.0 Nm 55°32.3396 N 014°45.9376 E
18.9 Nm 55°47.0887 N 015°06.8115 E
11.4 Nm 55°53.9975 N 015°22.8516 E
22.9 Nm 55°57.6901 N 016°03.2812 E
21.3 Nm 56°18.0172 N 016°14.7071 E
20.7 Nm 56°38.1656 N 016°23.4961 E
15.6 Nm 56°52.3799 N 016°35.3614 E
17.6 Nm 57°08.8897 N 016°46.7871 E
9.9 Nm 57°17.9300 N 016°54.2579 E
8.7 Nm 57°25.0410 N 017°03.4863 E
11.6 Nm 57°25.7508 N 017°25.0196 E
15.6 Nm 57°26.4606 N 017°54.0234 E
12.9 Nm 57°38.0185 N 018°04.5703 E
22.2 Nm 57°56.0576 N 018°28.7403 E
15.8 Nm 57°58.6226 N 018°58.1836 E
5.6 Nm 58°01.4753 N 019°07.3023 E
6.6 Nm 58°05.1374 N 019°17.6295 E
2.9 Nm 58°07.4012 N 019°21.1450 E
6.6 Nm 58°08.2712 N 019°33.5597 E
14.7 Nm 58°22.9510 N 019°32.6807 E
52.3 Nm 59°13.0312 N 019°03.6768 E
11.6 Nm 59°22.9032 N 019°15.7618 E
4.8 Nm 59°27.1513 N 019°20.1563 E
4.4 Nm 59°28.4909 N 019°28.5059 E
9.1 Nm 59°36.0659 N 019°38.6133 E
9.8 Nm 59°45.8264 N 019°40.8105 E
11.6 Nm 59°50.0265 N 020°02.3438 E
15.8 Nm 59°45.8264 N 020°32.6660 E
13.7 Nm 59°43.8339 N 020°59.4727 E
20.7 Nm 59°40.5082 N 021°39.9023 E
19.5 Nm 59°39.8427 N 022°18.5743 E
20.7 Nm 59°40.9521 N 022°59.4434 E
22.8 Nm 59°45.1625 N 023°43.8282 E
18.5 Nm 59°50.6888 N 024°18.9844 E
17.6 Nm 59°58.8403 N 024°50.1855 E
4.7 Nm 60°03.2327 N 024°53.7012 E
2.3 Nm 60°05.4522 N 024°54.5527 E
0.7 Nm 60°06.0960 N 024°54.1132 E
0.8 Nm 60°06.8763 N 024°54.3055 E
1.0 Nm 60°07.8886 N 024°54.2231 E
1130 Nm Sivu,ei oo paha
Löpövä pallaa 2000 litroo,ei oo paljo,kaljoo 12 korrii,sehä o Saksassa halpoo,toki kierretääkii Tanska Pohjanmeren puolelt iha huviksee.... - Koortinaattivaroitus
ja matka Helsingin eteen kirjoitti:
0 Nm 53°32.4511 N 009°56.0632 E
4.7 Nm 53°33.3324 N 009°48.3728 E
2.8 Nm 53°33.8218 N 009°43.7585 E
3.8 Nm 53°35.3547 N 009°37.8809 E
3.3 Nm 53°37.4080 N 009°33.5413 E
3.4 Nm 53°40.5338 N 009°31.2891 E
4.7 Nm 53°43.9480 N 009°25.7959 E
5.8 Nm 53°49.1419 N 009°21.4014 E
6.7 Nm 53°52.2530 N 009°11.2940 E
5.1 Nm 53°52.1235 N 009°02.6148 E
5.2 Nm 53°51.2164 N 008°53.9356 E
4.1 Nm 53°51.8643 N 008°47.1240 E
4.6 Nm 53°55.4899 N 008°42.2901 E
15.1 Nm 54°08.9741 N 008°30.8643 E
20.0 Nm 54°27.0528 N 008°16.3623 E
19.2 Nm 54°45.8238 N 008°09.4409 E
9.1 Nm 54°54.9341 N 008°09.2212 E
38.7 Nm 55°33.0234 N 007°57.4658 E
9.6 Nm 55°42.4509 N 008°00.6519 E
19.5 Nm 56°01.8682 N 007°58.1250 E
12.0 Nm 56°13.7463 N 007°55.7080 E
13.4 Nm 56°27.1424 N 007°55.7080 E
5.8 Nm 56°32.9634 N 007°55.8179 E
12.1 Nm 56°44.5008 N 008°02.4097 E
17.8 Nm 57°00.4706 N 008°16.8017 E
10.9 Nm 57°09.1280 N 008°28.8867 E
12.9 Nm 57°11.2127 N 008°52.2876 E
12.2 Nm 57°14.7226 N 009°13.8208 E
14.2 Nm 57°24.0943 N 009°33.5962 E
15.9 Nm 57°37.2538 N 009°50.1856 E
14.1 Nm 57°41.1335 N 010°15.4541 E
12.5 Nm 57°48.1695 N 010°34.8999 E
14.2 Nm 57°46.7639 N 011°01.4868 E
13.9 Nm 57°39.9585 N 011°24.2285 E
21.7 Nm 57°20.1249 N 011°40.4883 E
12.2 Nm 57°07.9359 N 011°41.9165 E
14.9 Nm 56°54.6002 N 011°54.1113 E
22.1 Nm 56°35.9290 N 012°15.6446 E
9.2 Nm 56°26.8996 N 012°19.2700 E
13.8 Nm 56°13.6240 N 012°26.3013 E
8.7 Nm 56°05.7933 N 012°33.0029 E
2.8 Nm 56°03.8928 N 012°36.6284 E
3.9 Nm 56°00.6402 N 012°40.3638 E
6.7 Nm 55°54.4901 N 012°45.0879 E
5.7 Nm 55°48.8796 N 012°46.9556 E
5.5 Nm 55°44.3071 N 012°52.3389 E
5.4 Nm 55°39.7258 N 012°57.2827 E
7.0 Nm 55°33.2098 N 012°52.5586 E
7.4 Nm 55°26.4264 N 012°47.2852 E
4.8 Nm 55°21.8103 N 012°45.1978 E
2.9 Nm 55°19.1861 N 012°47.5049 E
6.8 Nm 55°15.8082 N 012°57.8320 E
10.8 Nm 55°10.6694 N 013°14.4214 E
12.1 Nm 55°06.0225 N 013°33.9771 E
9.6 Nm 55°07.5933 N 013°50.5664 E
14.8 Nm 55°10.1047 N 014°16.0547 E
10.8 Nm 55°15.3699 N 014°32.5342 E
10.2 Nm 55°25.3669 N 014°35.8301 E
9.0 Nm 55°32.3396 N 014°45.9376 E
18.9 Nm 55°47.0887 N 015°06.8115 E
11.4 Nm 55°53.9975 N 015°22.8516 E
22.9 Nm 55°57.6901 N 016°03.2812 E
21.3 Nm 56°18.0172 N 016°14.7071 E
20.7 Nm 56°38.1656 N 016°23.4961 E
15.6 Nm 56°52.3799 N 016°35.3614 E
17.6 Nm 57°08.8897 N 016°46.7871 E
9.9 Nm 57°17.9300 N 016°54.2579 E
8.7 Nm 57°25.0410 N 017°03.4863 E
11.6 Nm 57°25.7508 N 017°25.0196 E
15.6 Nm 57°26.4606 N 017°54.0234 E
12.9 Nm 57°38.0185 N 018°04.5703 E
22.2 Nm 57°56.0576 N 018°28.7403 E
15.8 Nm 57°58.6226 N 018°58.1836 E
5.6 Nm 58°01.4753 N 019°07.3023 E
6.6 Nm 58°05.1374 N 019°17.6295 E
2.9 Nm 58°07.4012 N 019°21.1450 E
6.6 Nm 58°08.2712 N 019°33.5597 E
14.7 Nm 58°22.9510 N 019°32.6807 E
52.3 Nm 59°13.0312 N 019°03.6768 E
11.6 Nm 59°22.9032 N 019°15.7618 E
4.8 Nm 59°27.1513 N 019°20.1563 E
4.4 Nm 59°28.4909 N 019°28.5059 E
9.1 Nm 59°36.0659 N 019°38.6133 E
9.8 Nm 59°45.8264 N 019°40.8105 E
11.6 Nm 59°50.0265 N 020°02.3438 E
15.8 Nm 59°45.8264 N 020°32.6660 E
13.7 Nm 59°43.8339 N 020°59.4727 E
20.7 Nm 59°40.5082 N 021°39.9023 E
19.5 Nm 59°39.8427 N 022°18.5743 E
20.7 Nm 59°40.9521 N 022°59.4434 E
22.8 Nm 59°45.1625 N 023°43.8282 E
18.5 Nm 59°50.6888 N 024°18.9844 E
17.6 Nm 59°58.8403 N 024°50.1855 E
4.7 Nm 60°03.2327 N 024°53.7012 E
2.3 Nm 60°05.4522 N 024°54.5527 E
0.7 Nm 60°06.0960 N 024°54.1132 E
0.8 Nm 60°06.8763 N 024°54.3055 E
1.0 Nm 60°07.8886 N 024°54.2231 E
1130 Nm Sivu,ei oo paha
Löpövä pallaa 2000 litroo,ei oo paljo,kaljoo 12 korrii,sehä o Saksassa halpoo,toki kierretääkii Tanska Pohjanmeren puolelt iha huviksee....Mie otin koordinaatit harpil poja karttapallost,älkee luottako miu navigointitaitoo,mut voitha sie ain tarkistoo omast gepsist,onks koorninaatit oikei,mut pelkkä Helsingist Ittää tai Läntee kartanosa ei oikei piisaa ku meril kuletaa.Silviisii se vaa on,ei maha mittää.
- käyttänyt
Toi 3100 e kuulosti aika kovalta. Etuautoa ei tarvita vielä 250cm ylittävältä, mutta jossain se rajaa tulee vastaan kylläkin. Kuljetusliikkeillä on hoidettu luvat jo etukäteen kuntoon. Käytämme metsäkoneen kuljetuksiin usein kuljetusliike Kaajaa (Googleta, niin löydät). Koneemme leveys on 285 ja korkeus 340cmk. Emme ole tarvinneet etuautoja. Pyydä heiltä tarjous, ja jos et ole kauhean kiireinen, niin odota jahka heillä on koneen tuonti Eurooppaan, jotta maksat vain takaisinpäin ajelusta. Maksa pieni varausmaksu oston yhteydessä ja sovi loppumaksusta esim pankin varmantemalla shekillä noudon yhteydessä. Välittäjän tiedot kannattaa googlettaa ja ainakin ALV(VAT)-numeron voimassa olo tarkastaa verottajan sivuilta. Jos et ennätä paikalle itse, niin voin vaikka käydä puolestasi katsomassa, asun 150 km päässä. Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä [email protected]
- metsäkonemies
Siinäpä oivallinen vinkki. Tiesitkö että vene ja metsäkone kulkevat hieman erinäköisillä perävaunuilla? Hahhah. Olisipa se näky kun metsäkonemies toisi paluukuormana metsäkonekärryllä veneen...heh...kaikenmaailman vinkkejä.
Parhaat venekuljetukset saa ilman muuta niihin erikoistuneilta kuljetusyrittäjiltä, muu on virittelyä eli onnea matkaan vaan.¨Voi siinä vakuutusyhtiö ihmetellä kun on tullut vaurioita, miksi vene oli metsäkoneen paikalla?
Samoin veneen ostaminen "tein itse ja säästin" -periaatteella ulkomailta on aina oma projektinsa, käyttämällä Suomalaista välittäjää murheet minimoidaan. Sinä maksat saman verran oli mukana Suomalainen välittäjä tai ei, jos on mukana välittäjä yleensä sopii myyjävälittäjän kanssa miten välityspalkkio menee, "tein itse ja säästin" -vaihtoehdossa ulkomaalainen välittäjä pitää itsellään isomman palkkion, myyntihinta on siis sama. Et saa venettä sen halvemmalla oli mukana Suomalainen välittäjä tai ei. Hyvässä lykyssä saat halvemmalla kun on välittäjä mukana. Samoin jos jälkikäteen ilmenee ongelmia, siinähän selvittelet ja soittelet sanakirja kädessä ulkomaille.
Yksityishenkilöltä ostaminen on eri asia, muista kumminkin lähettää käsiraha etukäteen. Venekaupassa tapahtuva nettihuijaaminen on lisääntynyt paljon, joten tarkkana on oltava. Nigerialaiset yms keräävät jenkkien myyntipalstoilta kuvia ja veneiden tietoja, laittavat myynti-ilmoituksen Eurooppaan ja sitten kärkkyvät käsirahan maksajia. Onpa näitä kohloja ollut Suomestakin jotka laittavat muutaman tonnin menemään ja ihmettelevät sitten kun yhteydenpito lakkaa. Lisätietoja saa varmaan KRP:stä jotka niitä haluavat.
Mutta "tein itse ja säästin" -miehet siitä vain tilaamaan metsäkonerekka paikalle ja onnea matkaan :D - Siis minä joka väitin ..
Että Saksassa etuauto vaaditaan 2,60 m kuljetuksissa,sääntö Saksassa on alle 3,0 metriä,Suomessa vastaava on alle 3,5 metriä.Valitan disinformaatioita,mutta kuitenkin kuljettaminen maksaa.Suurin rahdin kuluerä on laivakuljetus,sen hinta määräytyy trailerin viemän tilan mukaan,siis kuinka monta kvarttaalia laivan laatongilta tarvitaan.Samoin korkeus,koska laatongin hinta laivassa on erihintaista.Targan kaaret alas,yläohjaamon kaiteet tarvittaessa alas,niin hinta laskee.Mutta mitä et olisi valmis veneilystä maksamaan !
- käyttänyt
metsäkonemies kirjoitti:
Siinäpä oivallinen vinkki. Tiesitkö että vene ja metsäkone kulkevat hieman erinäköisillä perävaunuilla? Hahhah. Olisipa se näky kun metsäkonemies toisi paluukuormana metsäkonekärryllä veneen...heh...kaikenmaailman vinkkejä.
Parhaat venekuljetukset saa ilman muuta niihin erikoistuneilta kuljetusyrittäjiltä, muu on virittelyä eli onnea matkaan vaan.¨Voi siinä vakuutusyhtiö ihmetellä kun on tullut vaurioita, miksi vene oli metsäkoneen paikalla?
Samoin veneen ostaminen "tein itse ja säästin" -periaatteella ulkomailta on aina oma projektinsa, käyttämällä Suomalaista välittäjää murheet minimoidaan. Sinä maksat saman verran oli mukana Suomalainen välittäjä tai ei, jos on mukana välittäjä yleensä sopii myyjävälittäjän kanssa miten välityspalkkio menee, "tein itse ja säästin" -vaihtoehdossa ulkomaalainen välittäjä pitää itsellään isomman palkkion, myyntihinta on siis sama. Et saa venettä sen halvemmalla oli mukana Suomalainen välittäjä tai ei. Hyvässä lykyssä saat halvemmalla kun on välittäjä mukana. Samoin jos jälkikäteen ilmenee ongelmia, siinähän selvittelet ja soittelet sanakirja kädessä ulkomaille.
Yksityishenkilöltä ostaminen on eri asia, muista kumminkin lähettää käsiraha etukäteen. Venekaupassa tapahtuva nettihuijaaminen on lisääntynyt paljon, joten tarkkana on oltava. Nigerialaiset yms keräävät jenkkien myyntipalstoilta kuvia ja veneiden tietoja, laittavat myynti-ilmoituksen Eurooppaan ja sitten kärkkyvät käsirahan maksajia. Onpa näitä kohloja ollut Suomestakin jotka laittavat muutaman tonnin menemään ja ihmettelevät sitten kun yhteydenpito lakkaa. Lisätietoja saa varmaan KRP:stä jotka niitä haluavat.
Mutta "tein itse ja säästin" -miehet siitä vain tilaamaan metsäkonerekka paikalle ja onnea matkaan :DEn puhunut mistään kuorma-auton päälirakenteesta vaan puoliperävaunusta. Sellasella ne veneet kulkee muuallakin, tosin hyvät pukit täytyy olla. Tule katsomaan Düsseldorffin näyttelyn pystytysta ja tutustu kuljetuksiin. Eli lavetti se olla pitää metsäkoneellekkin, koska muuten painorajat tulevat vastaan. Kaajan peleissä on säädettävä maavara, joten vene saa olla kohtuullisen korkea, koska lavetin lastaustaso on joitakin kymmeniä senttejä tienpinnasta. Ostaja saa valita kuljettajansa, mutta kysyä kannattaa muiltakin silti. Noita veneitä tulee muuten paluukuljetuksina tavallisten lavettien päällä aika yleisesti, ei siihen tarvita veneisiin erikoistunutta kuljetusyrittäjää, jos kyseessä on tuollainen 8,5 m pitkä vene.
Muistakaa tuotevastuulaki, suoraan yksityiseltä ostaessa jälkipuheet saa melkein unohtaa, vaikea riita joka tapauksessa tulee. Saksassa kauppias on velvoitettu hoitamaan virheet kuntoon, niin kauan kuin yksityinen on ostajana. Tietenkin myyjä voi kertoa puutteet ja sopia niiden omatoimisesta laitosta. Kahden liikkeen välillä tapahtuvassa kaupassa myyjä ei ole vastuussa vioista. Jos käytät suomalaista välittäjää, selvittele kuka on takuuvastuussa, epäilen tosin muutaman tonnin välityspalkan saavan suomailaisen sanoutuvan irti urputtamisesta. Loppupelissä ostomaalla ei ole merkitystä, koska venettähän hankit ja ne kun ovat samalaisia joka maassa. Jos paatti on mielestäsi hyvä, niin eikun paikalla ja kauppoihin. - Huolintaa
Siis minä joka väitin .. kirjoitti:
Että Saksassa etuauto vaaditaan 2,60 m kuljetuksissa,sääntö Saksassa on alle 3,0 metriä,Suomessa vastaava on alle 3,5 metriä.Valitan disinformaatioita,mutta kuitenkin kuljettaminen maksaa.Suurin rahdin kuluerä on laivakuljetus,sen hinta määräytyy trailerin viemän tilan mukaan,siis kuinka monta kvarttaalia laivan laatongilta tarvitaan.Samoin korkeus,koska laatongin hinta laivassa on erihintaista.Targan kaaret alas,yläohjaamon kaiteet tarvittaessa alas,niin hinta laskee.Mutta mitä et olisi valmis veneilystä maksamaan !
"Suurin rahdin kuluerä on laivakuljetus"
Mihin perustat tämän väitteen ? - Joka on silmieni edessä
Huolintaa kirjoitti:
"Suurin rahdin kuluerä on laivakuljetus"
Mihin perustat tämän väitteen ?Siitä minä puhun,luvuista jotka ovat laskussa.
Oletko tuottanut venettä Saksasta Suomeen ?
Jos olet tuottanut,mistäpäin Saksaa olet sen tehnyt ? - huolintaa
Joka on silmieni edessä kirjoitti:
Siitä minä puhun,luvuista jotka ovat laskussa.
Oletko tuottanut venettä Saksasta Suomeen ?
Jos olet tuottanut,mistäpäin Saksaa olet sen tehnyt ?Olet oikeassa.
Pahoittelen virheellistä kommenttia.
Muistelin laivarahtia 1000€ suuruusluokkaan, mutta tarkistin papereita. 2000€ se oli.
Aika kultaa muistot....
Lubeck -> Hanko - metsäkonemies
käyttänyt kirjoitti:
En puhunut mistään kuorma-auton päälirakenteesta vaan puoliperävaunusta. Sellasella ne veneet kulkee muuallakin, tosin hyvät pukit täytyy olla. Tule katsomaan Düsseldorffin näyttelyn pystytysta ja tutustu kuljetuksiin. Eli lavetti se olla pitää metsäkoneellekkin, koska muuten painorajat tulevat vastaan. Kaajan peleissä on säädettävä maavara, joten vene saa olla kohtuullisen korkea, koska lavetin lastaustaso on joitakin kymmeniä senttejä tienpinnasta. Ostaja saa valita kuljettajansa, mutta kysyä kannattaa muiltakin silti. Noita veneitä tulee muuten paluukuljetuksina tavallisten lavettien päällä aika yleisesti, ei siihen tarvita veneisiin erikoistunutta kuljetusyrittäjää, jos kyseessä on tuollainen 8,5 m pitkä vene.
Muistakaa tuotevastuulaki, suoraan yksityiseltä ostaessa jälkipuheet saa melkein unohtaa, vaikea riita joka tapauksessa tulee. Saksassa kauppias on velvoitettu hoitamaan virheet kuntoon, niin kauan kuin yksityinen on ostajana. Tietenkin myyjä voi kertoa puutteet ja sopia niiden omatoimisesta laitosta. Kahden liikkeen välillä tapahtuvassa kaupassa myyjä ei ole vastuussa vioista. Jos käytät suomalaista välittäjää, selvittele kuka on takuuvastuussa, epäilen tosin muutaman tonnin välityspalkan saavan suomailaisen sanoutuvan irti urputtamisesta. Loppupelissä ostomaalla ei ole merkitystä, koska venettähän hankit ja ne kun ovat samalaisia joka maassa. Jos paatti on mielestäsi hyvä, niin eikun paikalla ja kauppoihin.mistä aiot pukitkin taikoa siihen metsäkonepuoliperävaunuun? Kyllä siinä alkaa hinnat nousta ja silti se on joku metsäkonerekka. Venekuljetusliike hoitaa homman varmasti paremmin eikä sielläkään se paluukyyti ole ihan poissuljettu.
Ai veneitä tulee "aika yleisesti"? Heh. Vai niin, että ihan jatkuvalla syötöllä jengi hakee Saksasta metsäkonerekalla veneitä? Just.
- ockhuisen
toin toissakesänä saksaan rekisteröidyn moottoriveneen (9,3mx3,0m) pohjois-italiasta.
myyjä (ykstyishenkilö) oli veneen toinen omistaja, joten alv-todistukseen liittyen ohjasi minut veneen alunperin saksaan maahantuoneelle yritykselle.Ko. firma toimitti kirjallisen todistuksen alv:n maksamisesta, mikä suomessa verottajan mukaan oli riittävä todite aiheesta.
Hollannissa on Ockhuisen Jakt Transport-niminen firma, joka ei tee mitään muuta, kuin kuljeta veneitä ympäri eurooppaa. Suomeenkin koko ajan. Olivat varsin ammattimaisia ja luotettavia.
Hankalinta koko hommassa oli maksaminen: että myyjä saa rahat kun vene luovutetaan, ja veneen luovutus ei ole niin yksinkertaista, kun kuljetusliikekään ei tule päivän päälle silloin kun ostajalle ja myyjälle sopii...ja ostaja ei kovin mielellään maksa venettä ja jätä sitä ulkomaille odottelemaan kyytiä...
Ulkomaiset välittäjät (mm. Nautica Feichtner) ovat viimeisen päälle kusettajia; onneksi sainkin veivattua kaupan suoraan myyjjän kanssa.
kaiken kaikkiaan hyvä ja kannattava kokemus. tarjonta laajaa ja ainakin tämä yksilö hyvässä kunnossa/erinomaisesti varusteltu.- KassialmatNousuun
Onko tuonti helppottunut ku ny on jo 2016? ;D.
Boston whaaleri outrageja sais "halvalla" eu maista. Ois kunnon uistelu rotjake
- SaatanaSentään
Saksasta Puttgardenista saisin itseäni miellyttävän reilun 7 metrin purjeveneen.
Rahti taitaa vain tulla niin helvetin kalliiksi, ettei homma kannata. Suomessa/Ruotsissa ko. venemallia ei ole.
Rahtia tekevät firmat eivät hinnastojaan levittele. Toinen ongelma on, että kauppoja varten pitää itse raahautua paikalle - ja Etelä-Ruotsista eteenpäin ei nastarenkaita saa käyttää.
Mene nyt sitten taksilla Saksaan... - höpistäa
Eihän putgardenista nyt tule kuin pari kolme päivää suomeen jos pysääkin vielä välissä. Päivällä lähtee ja yön yli ajaa björnholmiin ja siitä sitten pari päivää suoraan marikseen ja siinäkin saa pari kertaa pysätä kalmariin ja nynäshamniin hakemaan kaljea ja jaloittelemaan jos aika käy pitkäksi. Moottoripaatilla käy vielä nopsempaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799