sahkörasian reikä oikeaan kohtaan kipsilevyyn?

juuuus

Kaipaisin neuvoja että onko mitään konstia miten sähkörasian reiän saa oikealle kohdalle kun tehdään kipsi -tai lastulevyseinää ja rasiathan on jo seinässä, käytetäänkö jotain väriä jolla saa rasian kuvan levyyn tms??

10

13606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekee

mestarin,mitailua mittailua ja vielä kerran....

• Timber Man

...rasiaporan ohjain on keksitty sitä varten. Laitetaan toinen puolisko sinne rasiaan, niin toinen asettuu sitten kipsilevyn läpi tarkalleen samalle kohdalle. Sitten rasiaporan terä keskellä olevan ohjainreiän kohdalle ja poraamaan.

• Rraikku

Juu, olen minäkin nähnyt tuollaisen esitteessä. Kun rautakaupasta kysyin, niin ei siellä oltu moisesta kuultukaan... Ei taida olla ihan hyllytavaraa. Sillä kertaa meni rasian reunojen mustaamiseksi timpurinkynällä.

Mistähän noita ohjaimia mahtaisia löytää verkosta? Vaikka ulkomailta.

• kohdalleen

parillakin eri tapaa. Itse suosin tapaa jossa kipsilevy nostetaan paikoileen reikä porattuna.

Kipsilevy tuleen aina puskuun toista levyä vasten jolloin rasian etäisyyden toisesta levystä voi mitata helposti. Toinen mitta on sitten lattiasta.

Kun nämä kaksi mittaa ovat kunnossa niin asennettavaan levyyn porataan reikä valmiiksi ja asennus vasta sitten. Näin olen itse tehnyt omalla työmaalla ja hyvin on konsti toiminut.

• Jeppeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Esim Clas Ohlsonilta Sähkörasian hakulaite Hole-In-One

• timpurivanhus

no jaa, ennenvanhaan timpurinkynällä sutattiin rasian reunaa, sitten nostettiin levy kohdalleen, kopautus rasian kohtaan, ja kas, levyssä oli rasian tarkka sijainti merkittynä.

• NickNailer

Bilteman rasiamagneetit toimivat keskikohdan etsimisessä ja reikä syntyy rasiaporalla.

• W222

Ei ole kummoinen mitata rasian paikat levyyn. Jos ei osaa mitata, niin ei kannattaisi alkaa rakentamaan.

• jälkijää

aika kova hinta ohlssonilla osta musta tussi ja sillä renkulaan jälkeä ja levy paikalleen ja pam

• 3konstintimpurit

Ennen muinoin kun käytettiin vielä yleisesti lastulevyä, timpurit mittasivat rasian keskipisteen levyyn ja löivät vasaralla reiän levyyn. Reiästä tuli laajempi levyn taustapuolelta, joten oli helppoa hienosäätää puukolla reikä levyn sovituksessa kohdilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe