ongelmanani on kamala käsien tärinä. Tärinä on ehkä ikävintä silloin, kun pitää juoda kahvia jossain virallisissa tilaisuuksissa (hautajaiset, häät, ristijäiset, syntymäpäivät, jne.). Jo pelkästään kahvin hakeminen tarjoilupöydästä aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa. Tai jos menee kylään ja siellä aletaan laittamaan kiinaposliineja pöytään, niin alkaa ahdistamaan ja pää raksuttaa tekosyytä, miksi tee/kahvi ei maistu.
Lääkäri on määrännyt täsmälääkkeeksi 1-2 x 40 mg propralia ja 1 x 15 m opamoxia. Tämä ei poista kuitenkaan kamalaa ja ahdistavaa tärinää. Vähentää sitä kyllä, mutta edelleen kupin nostaminen huulille ja lusikan vieminen suuhun hankalaa tai jos kuppi on lähes täynnä, loiskuu sisältö yli.
Terapiaa, hypnoosia, jne. on tullut vuosien varrella kokeiltua, mutta laiha on lohtu. Tuntuu, että alkaa olla keinot vähissä.
Täälläkin palstalla on paljon sellaisia, jotka kärsivät kahvikuppineuroosista -tosin usealla se lienee lievää tärinää. Toisilla tärinä katoaa jo 10 mg propralilla ja kuitenkin se on heille elämää suurempi asia, vaikka itse asiassa heillä on asiat hyvin kaltaisiini verrattuna. Itse olisin onnellinen, jos asia olisi noin. Vaikuttaa, että kohdallani tätä asiaa ei korjaa kuin kuolema aikanaan:(
kädet tärisee:(
3
864
Vastaukset
- Tärisemätön
Jos et kiinnittäisi niin huomiota käsiesi tärinään kahvitilanteissa, vaan ihan muihin asioihin. Ulkopuolisen silmin se ei ole useinkaan niin kauheaa, kuin itsestä voi tuntua. Täriseviä käsiä näkee kaikkialla, sekin kuuluu ihmisyyteen, älä tee siitä liian isoa ongelmaa.
- auttaa
ainoastaan Xanor. Tuttu tunne mullekin tuo tilanne, jos en saisi Xanoria niin vähitellen tulisin täysin erakoksi. 15 vuotta olen käyttänyt ja olen vähän katkerakin etten aiemmin ole älynnyt hakea apua, monet ihmissuhteet ym. tilaisuudet olen menettänyt sairaaloisen jännittämisen takia.
Tätä ei usko "ei jännittäjät". - hermesina
Hei,
kokeilee joskus liikkua ennen tämmöistä tilaisuutta. Liikku oikein paljon että hiki tulee pintaan ja että syke nousee. Kun sitten käyt suihkuun niin olo on sen jälkeen raukee ja vaikka psyykiseesti jännität niin keho ei tärisee yhtä paljon. Keho ja mieli ovat yhtä ja jos yksi on rentoutunut niin toinenkin ole. tämä on ainakin auttannut mua ja mulla on ollu paljon tärinää eikä vaan pelkästään kahvipöydällä. Juo mielummin teetä tai muuta koska kahvi nostaa stressihormoonit ja pahentavat ahdistusta. Lykköä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583