raskausarpien ehkäisy

arveton odottaja...

Millä olette rasvanneet masua ym., jotta arpia ei tulisi? Jotain rasvaa vai öljyä? mistä ostanut ja minkä hintaista? Onko auttanut?

12

1411

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko juttu!

Hyvät äidit, jos haluatte tuhlata rahanne kalliisiin voiteisiin niin siitä vaan. Raskausarpia ei voi ehkäistä rasvaamalla. Rasva imeytyy ihoon, mutta raskausarvet eivät synny iholla, vaan ihon alla verinahassa. Voitelu ei auta. Synty on geneettinen. Jos äidilläsi on raskausarpia, todennäköisesti myös sinä saat. Toisaalta, olet voinut periä geenejä isäsi puolelta etkä saakaan raskausarpia.

Mun mielestä on hävytöntä, että Helistimen, Liberon yms. sivuilla jopa palkintoina annetaan "raskausarpia ehkäiseviä" kalliita hienoja voiteita. Silkkaa huijausta. Mutta tyhmä ei ole se joka myy vaan se joka ostaa. Kukin tehköön mitä haluaa. Voit voidella vaikka margariinilla, sama teho.

• perusrasvaus

suihkun jälkeen apteekin perusrasvalla. Arpia ei ole tullut ekassa eikä tässä tokassa raskaudessakaan (3. kolmannes just alko), mutten usko pelkän rasvauksen pitävän arpia poissa. Olen käsittänyt, että arpien muodostuminen on todella yksilöllistä. Eräs kertoi saaneensa kunnon arvet vasta toisen lapsen synnytyksessä. Ehkä parhaita ehkäisykeinoja on kovan painonnousun välttäminen, tosin mulla ekassa raskaudessa paino nousi 20kg...

• katjuli

olen viime aikoina käyttänyt tuota Body Shopin kaakaovoi (tms.)-voidetta, se on todella rasvaista. Raskausarpien tulo taitaa pitkälti riippua kuitenkin geeneistä, mutta itsellä ainakin kyseinen voide tepsii kun mahaa kutittaa ja kirraa nahan venymisen vuoksi...

• mäkin

arpeni sain. Ihan vaan muutaman tosin, alamahalle. Nyt kun poika on 1v2kk ovat arvet jo haalenneet näkymättömiin. Mä en rasvannut kertaakaan mahaani tai mitään koko raskauden aikana. Tosin olisi ehkä pitänyt, kun olen atoopikko... Yhtään arpea ei kuiten raskausaikana tullut. Mies sanoi, että hän näki, kuinka arvet tulivat synnytyksessä, kun poika puski itseään maailmaan... itse en tietenkään nähnyt, kun sattui olemaan vähän muutakin tekemistä kuin mahan tuijottelu just siinä kohdin...=)

Eli taitaa tosiaan olla sattuman kauppaa niitten arpien muodostuminen. Mutta jos itselle parempi mieli rasvaamisesta tulee, niin ei kuin tassua purkkiin! Nyt olen taas raskaana, viikkoja tasan 16, enkä ole nytkään kertaakaan rasvannut mahaa. Kattoo nyt, jos jossain välissä viitsii...

• rasvausta

Minä käytin apteekista saatavaa louise widmer-merkkistä rasvaa. Iso purkki maksaa vähän päälle 20 euroa. Aloin käyttää sitä ihan raskauden alusta ja rasvailin aina illalla ennen nukkumaan menoa. Todella rasvaista ja paksua ainetta. Jopa hieman epämiellyttävää käyttää mutta ei tullut yhtä ainutta arpea. Mielestäni kannattaa rasvata koska masu kutisee ja rasvaus auttaa siihen ainakin.

• Megarasvaaja

Ei se rasvaaminen pahaakaan tee. Kuulemma ihan perus manteliöljy olis hyvä, luontaistuotekaupasta varmaan saa, tai Body Shopista. Tai osta vaikka joku baby oil, ellet halua tuhlata rahoja kalliisiin voiteisiin.

Minulla on nyt käytössä ns. vartalaovoi-tyyppiset rasvat, tosiaan kun iho venyy, kutina on mahdoton ja rasvaaminen auttaa siihen. Rasvailen rintoja ja mahaa sekä noita 'satulalaukkuja'. Vielä ei ole arpia tullut ja painoa on tullut lisää n. 13 kiloa...

• mamii23

Hei.
      Mä olen käyttänyt ihan apteekista ostettavaa agualania (keltaista) sitä kun käytetään tyttärellä rasvana ja käytän sitä muutenkin itsekin naamarasvana.eka raskaudessa ei raskausarpia tullut ja vähän rasvasin silloin,iho ei tuntunut silloin mitenkään kauhean kireältä,toisin kuin nyt,välillä tuntuu että mahan nahka ratkeilee liitoksistaan,jotenka olen ottanut nyt tavaksi rasvata ihoa joka ilta,vähintään ja välillä päivällä jos alkaa kiristämään,olisin kuvitetellut että nyt nahka antaa paremmin periksi kun ekassa kun on jo kerran venynyt mutta ei näköjään (tytär nyt 1v3kk)Huomasin myös sen että kun oli taas tässäkin raskaudessa pahoinvointia ja sitä jatkui n.17vk:lle niin kun ei pystynyt edes vettä kunnolla juomaan niin ihokin kuivui todella paljon ja vieläkin olen jounut liian vähän vettä,niin kyllä sen sitten ihossa huomaa.
      Että juokaa paljon vetta niin että ihokin saa kosteutta.ja rasvata voi omien tuntemuksien mukaan.Mutta luulempa että loppujen lopulta niitä tulee jos on tullakseen.Mutta eipä tuo rasvaus niitä varmaan ainakaan pahenna.
      Itselleni ei siis ainakaan vielä ole yhtään arpea tullut. Rintoja kannattaa rasvata myös niihin mulla tuli muutama pieni ekaa odottaessa,vaikka rinnat ei paljon kasvaneet ja imetyskin kesti alle 3kk.

• kyllä noiden

raskausarpivoiteiden tehoon. Tai siis kyllä ne ainakin jossain määrin ehkäisevät arpien muodostumista. Mulla on käytössä apteekista saatava VICHYn raskausarpivoide, maksoi 22€. Se on miedon ja miellyttävän tuoksuista. Laitan sitä vain rintoihin ja vatsaan, muualle tavallista perusvoidetta, joka on huomattavasti halvempaa.

• arpinen jo valmiiksi

Mulla on käytössä vehnänalkioöljy, jota myös äitini on käyttänyt raskausaikoina. Hänelle ei arpia ole tullut, mutta mulla niitä on jo nuoruusvuosilta. Eli ihoni on taipuvainen arpeiluun. Luulen että parhaiten tehoaisi joku sisäisesti tuleva apu tähän ongelmaan, mutta ei kai sellaista ole vielä keksitty.

Vielä en ole lihonutkaan, joten ei ole arpiakaan tullut. Öljytä meinaan kuitenkin ahkerasti jos sillä saisi jotenkin ehkäistyä arpia. nyt rv14

• nina-80

Siskoni on tosi laiha...synnyttänyt 3 lasta, eikä ole käyttänyt ihovoidetta ku joskus ja jouluna....yhtään raskausarpea hänelle ei ole tullut.

Itse laitoin rasvaa silloin ku muistin ja jaksoin...tuli muuta raskausarpi mahaan, mutta ei olleet kovinkaan tummia arpia.

Kaverini isosiskolla ei tullut yhtään raskausarpea ja kaverilleni tuli raskausarpia.

Kyllä se on geeneistä kii ja myös kropasta.
      Toisilla vatta alkaa kasvaa yht´äkkiä ja toisilla ei. Kun vatta kasvaa nopeesti, niin väkisinkin iho saattaa revetä ja tulevat nämä kutsumanimeltään olevat raskausarvet.

• ....

mikään ei ole auttanut, olen rasvannut joka päivä ennen nukkumaan menoa vatsaani, öljyillä tehokkailla rasvoille..ja ei ole auttanut..
      Vatsan alas on tullut raskausarpia.
      Ja niistä en ole välttynyt vaikka kuinka olen yrittänyt.
      Olen viikolla 33 4.

• ....

painoa on nousut vain 11 kiloa, joten ei painokaan siihen vaikuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe