vanha scifisarja hukassa

smlahtinen

Muistan erittäin huonosti jostain nuoruudestani 70-luvun lopulta tai 80-luvun alusta erään scifisarjan. Minulle on jäänyt mieleen vain, että sarjassa oli joitankin tosi isoja koneita/robotteja(kaksi jalkaisia. Ihmiset pakenivat niitä. Muistaakseni koneet pitivät valtaa ja ampuivat ihmisiä.Ikävä kyllä en muista muuta. Tuntomerkit ovat siis tosi huonot, mutta, jos jollakulla olisi tietoa mistä sarjasta on kyse, niin se olisi tosi mahtavaa!!!

5

1616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Vanha taisteluplaneetta Galactica. 1978 taisi olla vuosi kun se alkoi ilmestymään, en nyt jaksa tarkistaa. 1980 tuli sitten ne jaksot missä ne saapuivat maahan.

      Sarjan juonihan oli sama kuin tuossa nyt ilmestyvässä uudemmassa versiossakin. Eli Cylonit (ne robotit) tuhoavat ihmisten siirtokunnat ja joukko avaruusaluksia pakenee niitä taisteluplaneetta Galactican johdolla.

      Päähenkilöinä pari pilottia, Starbuck (rempseä vitsiniekka, aina valmiina kortinpeluuseen) ja Apollo (se tumma ja komea mies).

      Battlestar Galactica nettihaulla löytyy lisää infoa.

    • ...

      Jos kerran oli sarja, ei niitä paljoa tuontyylisellä juonella olevia sarjoja kys. aikaan ollut...

      Mutta tosiaan kyse on sitten tuosta ALKUPERÄISESTÄ Galacticasta, eli:
      http://www.filmifriikki.fi/~2c2sx0000001/?Y999=PIF&Y104=000001000003543&Y220=45af89bb000028c0001b0d1ff3f3ff4abc33973d

      Tuossa ainakin yksi esimerkki mistä saat koko boksin, yhdessäkään myyntidvd-versiossa ei ole Suomitekstejä toistaiseksi alkup. sarjasta.

      Älä mahd. ostaessasi sekoita sitten näihin nykyGalacticoihin joita taitaa olla jo parikin kautta ja erikseen kaupitellaan sitten vanhasta sarjasta ainakin paria 2-3 osaista jaksoa erikseen elokuvamaisesti. Toinen oli 3-osainen pilotti ja toinen olikos nyt engl. nimi Hand of Gods...? Jokatapauksessa Jumalten...jotain.

      Sitten olemassa vielä tämä Galactican uudelleenlämmitys 80-luvulta, eli Galactica2000, aivan kuraa sitten jo ja tapahtuu Maassa. Tuo alkup.sarja ja 2000 esitettiin putkeen 2000 vai 2000 Subtv:llä. Niissä oli tekstit, myyntiversioissa ei.

    • Veteranfan

      Tribodien Aika? Britti-Scifi sarja,jossa muukalais-yhteisö valtavine koneineen pitävät maapallon asukkaita orja-työvoimana.Mutta vastarinta-liike aloittaa sodan muukalaisia vastaan.

      • smlahtinen

        Mahtavaa! Nyt sitten vaan hankkimaan kyseinen sarja. Kiitoksia tiedosta! Ja kiitoksia muillekin vastanneille!


      • Veteranfan
        smlahtinen kirjoitti:

        Mahtavaa! Nyt sitten vaan hankkimaan kyseinen sarja. Kiitoksia tiedosta! Ja kiitoksia muillekin vastanneille!

        Alkuperäinen nimi Tripods,jota tehtiin vuosina 1984-85 yhteensä 25-jaksoa.DVD-julkaisua löytyy Britti-painoksena ilman tekstityksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe