Vuokrapullo vai omistuspullo

Mig/Mag

Kumpi tulee halvemmaksi vuokra vai omistus pullo suoja kaasua? paljon katsastus maksaa esim 30kg pullolle? entä täyttö?

19

33654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

olis parempi kysäistä AGA:lta,saisit tarkat hinnat

• toimittajat

Messer,Woikoski.Ratkaisevinta lienee kuitenkin minkä palvelupiste sijaitsee kannaltasi kätevimmin.

• Sillointällöin

AGA ei käsittääkseni enää suostu täyttämään omistuspulloja.

Woikoski ilmoitti hintoja ostopulloille:
        10litraa SK18(=Mison)kaasulla
        393€ kaasu 41€

20 litraa SK 18
        534€ kaasu 55€

AGAlla viiden vuoden vuokrahinta 20 litran Misonpullolle 270€ ja täyttö n.70€.
        :::

Voisiko joku selvittää juurta jaksaen tuon hiilidioksidin käytön, täytön ja sopivan pullon hankkimisen?

Tulee satunnaiset hitsaukset kalliiksi muuten.
        Kerran täytetty viimeisen viiden vuoden aikana pullo.

• Anonyymi

Pahinta ei ole kuin kallis puhelu pakko, nytkin pakko mennä keskustelu 24 lääkärin bvwrkon takia 2924 ajatetaan samanlaisia nauti polkupyörällä auto, koira etupenkillä kietoksion lisätään ovenpieli rakas nojailer kyynäpäät Kyllönen avoin näyttö läpi Ylivieska magneetti syöte

• kukaan.

Yksittäisen pullon seuraaminen järjestelmässä aiheuttaa tietenkin lisäkustannusta ja sen katsastus voi viedä kuukaudenkin.Joten käyttökatkos huomioiden 10 vuoden vuokrasopimus on kätevin.Sisällön hinta molemmissa lienee sama.

• Hitsari

Vuokrapullo tulee satunnaiselle käyttäjälle, jolla kuitenkin pullo kotona kokoajan, huomattavasti kalliimmaksi kuin omistuspullo.
      Jos hitsaa migillä vain ns mustaa peltiä, suojakaasuksi riittää hiilidioksidi.
      6 kilon vasta katsestettu omistuspullo täytenä täytenä maksaa 100 euroa, just eilen kysyin.

• Cabby.532

Minä aikanaan Ostin Alumiinipullon Silloinen vaunumyyjä vaihtoi sen teräspulloon Toinen myyjä otti 200mk väliä Nyt Aga väittää että he omistavat tämän pullon kun käyn vaihtamassa sen siinä peltinen lappu että Aga omistaa tämän pullon Mahtaako Aga maksaa minulle sen hinnan kysyn vaan

• saa satasella?

Halvin, minkä olen löytänyt, on ollut 150 egee.

• kyse.
        Cabby.532 kirjoitti:

Minä aikanaan Ostin Alumiinipullon Silloinen vaunumyyjä vaihtoi sen teräspulloon Toinen myyjä otti 200mk väliä Nyt Aga väittää että he omistavat tämän pullon kun käyn vaihtamassa sen siinä peltinen lappu että Aga omistaa tämän pullon Mahtaako Aga maksaa minulle sen hinnan kysyn vaan

AGA:n alupullot hyytyi siihen ettei niitä saanut muualta kuin yhtiön omista toimipaikoista ja sisällön hintakin oli kilpailukyvytön.Ja niitä uusia kompostipulloja en harkitsekaan niin kauan kuin perinteistä teräspulloa on saatavilla.

• AGA:lla

Minulla on juuri tuo tilanne, saatan hitsata pari kertaa vuodessa, vaatimatonta askartelua... Vaihdoin KALLIIN AGA:n vuokramonopolipullon omistuspulloon. Ostin 10kg Argonpullon PSH:sta tattarisuolta... täynnä 1600mk. Sen ajan vuokrahinnoilla kolmessa vuodessa omistuspullo tienasi itsensä!!! Vain kerran olen tuon pullon täyttänyt Woikoskella(jolle AGA sen täytti)... Työmaallani ammattihitsarit varoittivat että AGA hukkaa omistuspulloja tahallaan, vuokrapulloa tyrkyttävät tilalle p.rkele... Älä vie suoraan AGA:lle täytettäväksi omistuspulloa!
        Pian on omistuspullolle tulossa 10vuotta täyteen ja seur täytön yhteydessä katsastus. Vaikka katsastus maksaisi uuden pullon verran niin minun ei kannata siirtyä vuokrapulloihin.
        Liekö Argonille suomessa olemassa muita täyttäjiä kuin monopoli-AGA??? Tietääkö joku kannattaisiko lähettää omistuspullo esim saksaan/ruotsiin täyttöön/katsastukseen tai ostaa koko pullo sieltä???

• Mig/Mag

Mistäs noin edullisesti saa? Tänään kysyin yhestä paikasta niin 150€

• Hitsari
        Mig/Mag kirjoitti:

Mistäs noin edullisesti saa? Tänään kysyin yhestä paikasta niin 150€

Sammutihuollosta kysyin 6 kg pullo. Vasta katsastettu ja täytetty oli vielä alumiinia eli kevyt. 100 euroa. Kotkassa Prisman takana.

• tulee.

halvemmaksi, ainakin jos hiilidioksidi kelpaa. Täyttää voi sammutinliikeissä, katsastus 10 vuoden välein, sekin onnistuu samassa paikassa. AGA tekee monenlaista kiusaa omistuspullon täyttäjälle. Pullot joutuu hukkaan ja täyttö vie monta päivää aikaa. Itselle sattui kerran AGA:lla sellainen tapaus että, kun menin käymään konttorilla siellä sanottiin että täyttö vie 3 päivää. Samaan aikaan kun olin konttorissa, AGA:n jätkät haki sen pullon varastosta ja täyttivät sen, (kaverini sattui näkemään) mutta eivät meinanneet millään antaa mukaan sitä pulloa. Sanoivat että saa tulla ylihuomenna hakemaan, silloin järjestin helvetinmoisen rähäkän ja sain pullon mukaan. Ainakin kerran ovat jättäneet pullon vajaaksi, seuraavalla kerralla kun mainitsin asiasta, antoivat 5 kg kaasua ilman. AGA:lla en ole asioinut ainakaan kymmeneen vuoteen.

• Onneton Tunari

Presso Center Kirkniemessä täyttää omistus hiilidioksidi pullon odottaessa,eikä katsastuskaan vieny kuin pari päivää.Sieltä olen pullon ostanutkin oli ylivoimaisesti halvin

• Mig/Mag

On kyllä törkeätä toi aga:n homma! pitäs valittaa markkinatuomio istuimeen tms... Yrittävät että kaikki ottaisivat vuokrapullon ja näin sitoutuisivat aga:lle. Eli rahat tolla keinoin sinne... Minkäs hintaista on täyttää sammutin liikkeessä?

• nousee.

Joskus 6 vuotta sitten tein kaasupullovuokrasopimuksen 5 vuodeksi 850 mk:lla.
      Nyt tuolla rahalla saa vain yhden vuoden maksettua.

20 litrainen misonitäyttö maksoi tuolloin 280 mk.

Hintakilpailu alalla selvästikkin monopolisoituu.
      AGA on ostamassa hintoja polkevan Messerin.

Verstaitten miehet kohta opetellaan perinteistä ahjohitsausta.

• Mig/Mag

Hintoja vertaamalla ja keskustelujen perusteella olen päätymässä 30kg omistuspulloon! Kiitos keskusteluun osallistuneille! vielä olisi hyvä tietää hintoja ja paikkoja, joissa edullisesti täyttää/ostaa pulloja! Parin viikon sisällä olisi aloitettava hitsaus hommat!

• Anonyymi

Woikoski/teollisuus kaasut ei tee vastuullista myyntiä vanhukset, pakko puuttua puhelu, kukaan ei halunnut Ulosotto laskuun pullon palautus asiaan puuttua

• Anonyymi

Eikun vettä haaviin ja uusi pullo.
      40spantti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      172
      9883
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3249
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3011
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2125
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2083
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1953
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1566
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1276
    Aihe