yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa

yksin alusta asti

Olen 24v 4v tytön yksinhuoltajaäiti. Olen ollut alusta asti yksin. Vauva ja taaperoaika meni humauksessa, olinhan toki silloin jo aivan lopussa, en vain tajunnut sitä silloin. Sitten loputtomien lyhyiden suhteiden jälkeen tapasin sen oikean, kai? Olimme reilun vuoden yhdessä, mutta suhteemme suurin virhe, yhteenmuutto tuhosi kaiken. Silloin kun asuimme yhdessä, en enää huutanut lapselle, en saanut raivokohtauksia mitättömistä asioista ym.
Luulin että olen päässsyt sen yli, joten lähdin suhteesta joka ei toiminut. Nyt ne ovat alkaneet palata, huomaan hermostuvani ihan mitättömistä asioista. Kuin haamu menneisyydestä. Nyt tiedostan kyseisen asian ja haluan muuttaa sen ennenkuin tilanne karkaa käsistä. En vain tiedä mitä tehdä?

Yksi syy saattaa olla tupakoinnin lopetus, jonka aloitin 2 päivää sitten. En haluaisi polttaa vain sen takia, että hermot pysyvät kasassa. Lopetin koska yksin jäätyäni tupakkaan meni liikaa rahaa, sen tajusi vasta yksin jäätyään. Eikä minulla todellakaan ole varaa mihinkään nikotiinikorvaushoitoon.

Kun erosin, lähti auto miehen mukaan, ja nyt joudumme kulkemaan bussilla, lapseni on keskustassa päiväkodissa, ja joudumme lähtemään päivästä riippuen 7.00 bussilla tai 6.00 bussilla. Exä käy välillä kylässä, autollaan.... ja minuahan se ottaa päähän, kun toinen oikein pröystäilee....

Aamulla tuntui niin masentuneelta olo, etten tiennyt mitä tehdä....

14

3319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävä hyvä

      Minäkin olin yksin pienen lapsen kanssa vuosia, ja samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia oli, asuin ja asun edelleen kaukana omasta perheestäni, eikä tukiverkostoa juurikaan ollut. Olin muuten samanikäinenkin kuin sinä tuota aikaa läpikäydessäni. Sain lapseni 20 vuotiaana. Nyt lapsonen pienoinen on 7, minä vihdoin saanut elämäni jollekkin tasolle, käyn töissä, minulla ja meillä molemmilla on uusi perhe, uudet sukulaiset uuden mieheni puolelta, yllättäen yksinäisyys on muuttunut isoksi ihanaksi perheeksi...toivon että sinullekin kävisi näin. Tiedän ettei kaikki miehet ole ihania, ja kaikki ei mene toiveiden mukaisesti..
      Toivottavasti saat uusia ihmisiä ympärillesi ja tukiverkon vaikka ystävistä? Oletko mistä päin Suomea jos täältä vaikka löytäisit itsellesi ystäviä/tukijoukkoja?

    • yks vaan

      Oon kolmen lapsen yh. Sain ensimmäisen 17 vuotiaana ja nyt olen 28. Tapanani ei kuitenkaan ole ollut purkaa pahaa mieltäni lapsiini, ei todellakaan! Säälin syvästi lastasi. Ja tuskinpa lapsesi on syypää tilanteesesi, vaan luulen että ihan itse olet soppasi keittänyt.. Koita oppia kuules selviämään omillasi ja jos et halua ex-miestäsi luoksesi nii kiellä.. vai luuletko että hän tuosta vain antaa auton sinulle (joka ilmeisesti on maksanut jonkin verran...) kaikkee et voi ruinata ja saada valittamalla, ruikuttamalla ja itsesäälissä rypemällä.

      • oletko idiootti?

        hmmm... palstan nimi.. väsymys ja masennus....
        mitä luulet täältä löytyvän?
        hiekkalaatikkoseuraa?
        minun milestäni palstan tarkoitus on olla olemassa juuri niitä varten jotka kokevat että tarvitsevat paikan purkaa mieltään.... jos sinua ei kiinnosta muiden valitus, miksi luet tätä paslstaa?
        vai saatko sinä voimaa jaksaa, haukkumalla muita?
        aika mielenkiintoista.....


      • Anonyymi

        Jännä,minäkin olin tuolloin kolmen yh,mutta olin jo 30v.


    • Elämääonkovaiei

      Olen 41v yh ja kolme lasta jo aikuisia. Kotona iltatähteni tokaluokkalainen,joka välillä kiukkuaa,välillä menee hyvin... Tukiverkkoa ei juuri ole. Tupakkaa minäkin alkanut vetää taas... En pääse kuin töihin ja vapaa ajat menee lapsen ehdoilla. On hällä kavereita,mutta hekin yleensä meillä. Ahdistaa juu,ettei ole omaa vapaata,minkäs teet.

      • haluanmyös

      • LAPSELLAONISÄKIN
        haluanmyös kirjoitti:

        Hei! voismmeko kirjotella : [email protected]

        Miksi olet "yksinhuoltaja- LAPSELLA ON ISÄKIN !!!
        Yksinhuolto on sairautta- todella vakava sairaus; lapsen
        vahnempia- ja huoltajia ovat ISÄ JA ÄITI- EI YKSIN ÄITI
        TAI ISÄ. YKSINHUOLTO ON TODELLA VAKAVA SAIRAUS !!!

        Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto- ja
        päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä
        eli Y H T E I S H U O L T O ja toisaalta lapsen suhde
        vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

        Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset- ja läheiset
        ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen- ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä- ja ratkaita edellä mainitun mukaisena.

        Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa,
        jonka luo na lapsi EI virallisesti asu.

        Perustuslaissa on selkeästi- ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.


      • Anonyymi
        LAPSELLAONISÄKIN kirjoitti:

        Miksi olet "yksinhuoltaja- LAPSELLA ON ISÄKIN !!!
        Yksinhuolto on sairautta- todella vakava sairaus; lapsen
        vahnempia- ja huoltajia ovat ISÄ JA ÄITI- EI YKSIN ÄITI
        TAI ISÄ. YKSINHUOLTO ON TODELLA VAKAVA SAIRAUS !!!

        Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto- ja
        päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä
        eli Y H T E I S H U O L T O ja toisaalta lapsen suhde
        vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

        Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset- ja läheiset
        ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen- ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä- ja ratkaita edellä mainitun mukaisena.

        Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa,
        jonka luo na lapsi EI virallisesti asu.

        Perustuslaissa on selkeästi- ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.

        Miä tein romanimiehen kaa pari lasta. Nyt aikuisia ovat. Piti olla turvalukko ovessa eron jälkeen!


      • Anonyymi
        LAPSELLAONISÄKIN kirjoitti:

        Miksi olet "yksinhuoltaja- LAPSELLA ON ISÄKIN !!!
        Yksinhuolto on sairautta- todella vakava sairaus; lapsen
        vahnempia- ja huoltajia ovat ISÄ JA ÄITI- EI YKSIN ÄITI
        TAI ISÄ. YKSINHUOLTO ON TODELLA VAKAVA SAIRAUS !!!

        Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto- ja
        päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä
        eli Y H T E I S H U O L T O ja toisaalta lapsen suhde
        vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

        Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset- ja läheiset
        ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen- ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä- ja ratkaita edellä mainitun mukaisena.

        Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa,
        jonka luo na lapsi EI virallisesti asu.

        Perustuslaissa on selkeästi- ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.

        Höpöhöpö. Jos täysin vastuuton, epärehti, varasteleva, väkivaltainen juoppu on "isä" joka ei useista pyynnöistä huolimatta edes lastaan tunnustanut syntymän jälkeen niin mikä isä muka sellainen on? Lapsen edun mukaista on pysyä kaukana turvallisuus uhasta. "Mies" antaisi vaan huonoa mallia tupakoidessaan ja ryypätessään sekä loisivalla elämänasenteellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miä tein romanimiehen kaa pari lasta. Nyt aikuisia ovat. Piti olla turvalukko ovessa eron jälkeen!

        Näitä katkeria tolloja on jotka luulevat että heillä ois vaan oikeuksia ilman vastuuta ja velvollisuuksia. Onneksi näin ei ole oikeassa elämässä.


    • LAPSELLAONISÄKIN

      Miksi olet "yksinhuoltaja- LAPSELLA ON ISÄKIN !!!
      Yksinhuolto on sairautta- todella vakava sairaus; lapsen
      vahnempia- ja huoltajia ovat ISÄ JA ÄITI- EI YKSIN ÄITI
      TAI ISÄ. YKSINHUOLTO ON TODELLA VAKAVA SAIRAUS !!!

      Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi EI virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto- ja
      päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä
      eli Y H T E I S H U O L T O ja toisaalta lapsen suhde
      vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

      Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset- ja läheiset
      ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen- ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä- ja ratkaita edellä mainitun mukaisena.

      Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa,
      jonka luo na lapsi EI virallisesti asu.

      Perustuslaissa on selkeästi- ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.

    • Anonyymi

      Mulla yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa,mutta isä asuu kaukana eikä osallistu mitenkään. Vaikeaa se on. Tyttö on 12,vuotias ja jätin hänen isänsä,kun tyttö oli alle vuoden. Asumme nyt kaupungissa,josta en juurikaan tunne kuin lapsen opettajat,miesystävän,joka paljon töissä ja näemme harvoin,koska en halua lapsen läsnäollessa miestä tavata. Elämä on. Tytöllä on nyt masennus ja murrosikä. Vanhempani auttavat toki ja aikuiset lapseni.

    • Anonyymi

      Kyllä sinä vietät helppoa elämää . Tekosyyn kehittely haiskahtaa säälipisteiden metsästykseltä .

    • Anonyymi

      Ei jumalauta kuinka hullut tehtailevat lapsia vaikka mieli on ihan sekaisin. Enää en ihmettele mistä ne mielenterveysongelmaiset nuoret oikein tulevat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe