Ensi kertaa lähdössä onko kokemuksia kohteista ja merenkäynnistä
Kristina Cruises 7.2-2007Gampia Senegal kap verde
5
844
Vastaukset
- Tyytyväinen asiakas
Olen risteillyt Kristina Reginalla 9 kertaa, joista yhden Kanarialta Afrikkaan. Viihdyin kyllä enkä katunut risteilylle lähtöä. Pitäähän sitä mustassa Afrikassa kerran elämässään käydä. Afrikkaisten köyhyys masentaa minua, joten toista kertaa en varmaan siellä käy. Olivat tosin kaikesta huolimatta iloisia ja ystävällisiä ihmisiä. Turvallistakin tuntui olevan vaikka tavaroistaan kannattaa pitää huolta... kaikki irtonainen katoaa.
Parasta Kristina Reginassa on miehistö ja toiset matkustajat. Laivassa on loistava tunnelma.
Laiva on pieni ja viihtyisä mutta ei mitenkään loistelias. Tanssiravintolassa soittaa kahden miehen bändi tanssimusiikkia mutta mikään bile-laiva Kristina Regina ei ole. Tanssiravintolakin menee kiinni kello 24 mutta halutessaan voi iltaa jatkaa kannella hyvän viinin kera.
Hytit ovat pieniä ja vaatimattomia mutta nehän ovat vain nukkumista varten.
Atlantilla on yleensä aina maininkeja. Ota mukaan pahoinvointilääkkeitä, jos olet altis merisairaudelle. Lääkkeitä saa tosin myös laivalta. Itse olen käyttänyt Skopoderm-nimistä lääkettä, johon tarvitaan resepti lääkäriltä.
Ensimmäiseksi risteilyksi suosittelisin Kanarian risteilyjä. Niillä tutustuu erilaiseen Kanariaan kuin rantalomalla. Kaikki 7 saarta ovat erilaisia. Välimatkat ovat lyhyitä ja maissa ollaan kauan. Itse olen risteillyt Kanarialla 4 kertaa ja kerran siis Kanarialta Afrikkaan.
Seuraavaksi risteilen ensi syksynä Kreetalta Egyptin, Kyproksen, Turkin ja Rhodoksen kautta takaisin Kreetalle.
Kristina Reginan kyydissä olen tutustunut joulukuusta 2003 lähtien yli 20 maahan ja satamia on ollut runsaasti enemmän.- toista kertaa
Afrikan risteilyllä Reginan kyydillä olleena voin suositella.Ensi syksynä välimerelle tilattu matka. On tosi mukavaa,kun satamat ja maisemat vaihtuvat päivittäin ja pääsen vihdoinkin Roomaan!
- Tobias
Kiitos vaivannäöstä Tyytyväinen asiakas oli hyvää kuultavaa.
- Monas.
Laivan henkilökunta on todella mukavaa ja tunnelma laivalla kuin isossa olohuoneessa. Itse osallistuin järjestettyihin retkiin tuolla reissulla (Gambia,Senegal ja Kap Verde) ja uskoisin että pääsin vähemmällä vaivalla ja näin ehdottamasti enenmmän kuin jos olisin lähtenyt satamasta vaeltelemaan. Gambiassa ja Senegalissa tykkäävät tulla hihasta vetelemään ja myymään kaikkea, mikä ei kaikista tunnu kivalta. Kannattaa ehdottamasti varata runsaasti euron tai kahden kolikoita. Jos jotain ostat et saa vaihtorahasta takaisin. Atlantin aallot ovat pitkiä, joten monet ihmiset meidän reissulla makasivat hyteissään voiden pahoin erityisesti tuolla pitkällä meriosuudella vaikka meri oli melkoisen tyyni. Olin tyytyväinen reissuun ja lähden Kristinan kyytiin toistekin!
- onnellinen matkalainen
Merenkäynti ei minua vaivannut...paitsi pari päivää kotiin tulon jälkeen kuljen vielä mainingeissa.
Osallistuin kolmelle retkelle ja suurimman osan ajasta kiertelimme omin päin. Otimme asioista etukäteen netitse ja henkilökunnalta selvää, koska aikaa turhaan hortoiluun ei ollut.Retket ovat antoisia, jos on hyvä opas, niin kuin meillä, mutta esim. ruoka on aina tasokkaampaa, kun sen itse tilaa, eikä syö näissä massasyöttölöissä. Ehdottomasti kannattaa varata osa ajasta omaan liikkumiseen, niin pääsee ihan erilailla juuttusille paikallisten kanssa. Joskus jopa muiden kuin kauppiaiden tai "oppaiden"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1092114- 571261
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621167Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661127Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1861023- 94979
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122978Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153962