Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Corvette nopeampi 911 Turboa (radallakin)

Tapastikos

http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

"Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


Viimeaikoina ihmeelliset trollit ovat sotkeneet tätä palstaa ikävällä tavalla. Suosittu aihe on ollut postata erilaisilta kotisivuilta erilaisia aikoja koskien Nürnburgringin kierrosaikoja. Listalla olleet Corvetet on teilattu kilpa-autoiksi joita on ajanut maailman paras kuski ja listalla olleet Porschet on todettu samaan hengenvetppn vakioiksi joita on ajanut maailman huonoin kuljettaja.

Tosiasiassahan kukaan ei tiedä mitä nuo autot ovat,eli onko vaikkapa listalla olleeseen Nissaniin vaihdettu Ferrari Enzon kone. Tai kuinka paljon autoja on viritetty. Pelkästään eräänkin (version)listan nimikkeiden perusteella yhdessäkin,sinänsä peruskovaa ajaneen 911 gt3:n alla on käytetty Michelinin erikoissarjan slicksirenkaita,jotka ovat kaukana vakioista. Ongelmanahan on lisäksi se,että eri ajat on ajettu eri päivinä eri sääoloissa(jokainen kilpa-autoilua tunteva tajuaa että sateessa jäät paljon),ja ennenkaikkea eri kuskien toimesta. Tosin,edes näiden trollien huijauslistojen perusteella,näemme sen mikä on tosiaasiaa,eli vakiolla Corvettella on ajettu kovempi aika kuin vakiolla 911:llä ikinä,mistä on ollutkin kokoajan kyse. En aio vetää keskusteluun mitään indy car-autoja tms lapsellisuuksia kuten jotkut täällä tekevät. Lisäksi todettakkoon,että sen joka väittää Corvetten murska-vauhdin syntyneen huippukuskin ansiosta(Magnusen),niin pyydän avaamaan jonkin alan teoksen kohdasta B-Group Rally Drivers,sieltä löytyy Porschen testaajan nimi,eli W.Röhl :D Ei ihan kädetön hänkään vai mitä,mutta sehän unohtui kaikessa trollien kiihkossa.

Jotta totuus ei unohdu,niin yllä on faktoja. Moottorirata, 2 vakiota suoraan tehtaalta tullutta autoa(Corvette ja kaikkien aikojen tehokkain 911 ikinä),sama kuljettaja,sama rata,samat ajopäivä ja samat olosuhteet. Mitä tapahtuu:

Corvette pitää pilkkanaan 911 Turboa, jättäen sitä noinkin lyhyellä radalla(joka ei siis edes suosi vielä suoranopeuksia joilla Corvette on maailman mahtavin,onhan sillä ajettu alle 11 sekuntia varttimaili vakiona) peräti lähes 3 sekuntia per kierros! Tämä tarkoittaa sitä,että vakio Corvette jättää itseään Suomessa puolet kalliimpaa 911 Yurboa normaalipituisessa autokilpailussa monta kierrosta!

Se on sitä ylivoimaa mitä vain Amerikan V8 voi tarjota. Ja siihen ei ylletä minimoottoreilla,ei edes ahtimien voimalla. Kuten aiemmin Porschella ammatikseen kilpaa ajanut M.Palttala on todennut "Porschella ei edes turbolla yksinkertaisesti pysy vapaastihengittävien amerikkalaisten perässä(Corvette ja Viper)".

Jatketaan keskustelua faktoilla kiitos, nämä mummovitsinne eivät riitä kääntämään mustaa valkoiseksi tai toisinpäin arvon trollit :)

42

4104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muut testit toisin

      http://wheeltalk.fancal.net/?p=476

      6:55* - 178.699 km/h - Radical SR8, 360 PS/650 kg, Michael Vergers (sep,28 05)
      7:12* - 173.600 km/h - Radical SR3 Turbo, 320 PS/500 kg (test drive 07/03) (*mfr.)
      7:28 - 166.652 km/h - Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, Walther Roehrl, (Autobild 07/04)
      7:32* - 164.071 km/h – Pagani Zonda F, 650 PS/ 1230 kg, (*mfr.) www.autodrome-cannes.com/index-eng.asp
      7:34 - 163.586 km/h - Koenigsegg CCR, 806 PS/1418 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct,17-18 05
      7:36 - 162.631 km/h - Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, factory test driver Walther Röhrl (02)
      7.39* - 161.575 km/h - Porsche 997 GT3, 415 PS/1395 kg, *mfr. (quote sport auto 05/06)
      7:40 - 161.217 km/h – Bugatti 16/4 Veyron, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)
      7:40 - 161.217 km/h - Mercedes Benz SLR McLaren, Klaus Ludwig (AutoBild 07/04)
      7:40 - 161.217 km/h - Porsche 997 Turbo, 480 PS/ ??? kg, Michelin Cup Sport tyres (Motortrend)
      7:42* - 160.519 km/h – Ford GT, 550 PS/ 1521 kg (*as indicated by Octane magazine, 11/05)
      7:42.9 - 160.207 km/h - Corvette Z06, 500 PS/1319 kg, Jan Magnusen, (Sporbilen, jun,26 05), www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=3&fID=0&tID=10073&mID=1384471&l=d
      7:43 - 160.173 km/h - Porsche 996 GT3 RS, factory test driver Walter Roehrl (MOTOR magazine)
      7:43.5 - 160,000 km/h - Lamborghini Murcielago (Autocar magazine 02)
      7:45* - 159.484 km/h - McLaren F1, *estimated lap time from a video available at www.pistonheads.tv
      7:46 - 159.142 km/h - Porsche 996 GT2, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/01)
      7:48 - 158.463 km/h - Porsche 997 GT3, 415 PS/1440kg (sport auto 07/06) www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=91836
      7.49 - 158.124 km/h - Porsche 996 GT3, 392 PS (AutoBild 2004), www.autobild.de/tuning/testberichte/artikel.php?artikel_id=7274&artikel_seite=4
      7:49 - 158.124 km/h - Porsche 996 GT3 Cup, 360 PS/1207 kg (sport auto 02/99)
      7:50 - 157.787 km/h - BMW E46 M3 CSL, 360 PS/1421 kg (sport auto 08/03)
      7:50 - 157.787 km/h - Lamborghini Murcielago, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/02)
      7:52 - 157.119 km/h – Ford GT, 550 PS/1599 kg (sport auto 02/06), www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=0&tID=71646
      7:52 - 157.119 km/h - Lamborghini Gallardo E-gear, 493 PS/1496 kg (sport auto 12/03) www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=92447
      7:52 - 157.119 km/h - Mercedes Benz SLR McLaren (sport auto 06/04)
      7:54 - 156.456 km/h - Porsche 996 GT3 (sport auto 06/03)
      7:55 - 156.126 km/h - Caterham R500 Superlight, Robert Nearn (EVO magazine 07/00)
      7:55 - 156.126 km/h – Ferrari F430 F1, 490 PS/1493 kg (sport auto 01/06), www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=67305
      7:56 - 155.798 km/h - Ferrari 360 Challenge Stradale, 425 PS/1387 kg (sport auto 02/04)
      7:56 - 155.798 km/h - Porsche 996 Turbo, 420 PS/1569 kg (sport auto 06/00)
      7:56.65 155.569 km/h – Lamborghini Gallardo SE, 520 PS/1560 kg, Tom Kristensen (AutoBild 02/06)
      7:58 - 156.652 km/h - Audi RS4 4.2 V8 FSI, 420 PS/ 1650 kg, Frank Stippler, (10/05) www.8200rpm.com/forum/read.php?f=10&i=16841&t=16841
      7:59 - 154.822 km/h - Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Performance”, (Walter Roehrl WHEELS 06/ 2004)
      7:59* - 154.822 km/h - Chevrolet C6 Z51, company test driver Dave Hill (*mfr.)
      7:59 - 154.822 km/h - Nissan Skyline R33 GT-R, Dirk Schoymans (Autocar magazine 97)
      7:59.41 154.690 km/h - Subaru Impreza WRX STi spec.C “prototype” (2004), www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf
      8:01.72 153.984 km/h - Nissan Skyline R33 GT-R, (Best Motoring video “Carrera Invasion”)
      8:02 - 153.858 km/h - Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Sport”, (Walter Roehrl WHEELS 06/ 04)
      8:03 - 153.540 km/h - Porsche 911 GT3, 360 PS/1391 kg (sport auto 08/99)
      8:04 - 153.223 km/h - Lamborghini Diablo GT, 575 PS/1620 kg (sport auto 07/00)
      8:05 - 152.907 km/h - Ferrari 575M Maranello F1, 580 PS/1820 kg (sport auto 12/02)
      8:05 - 152.907 km/h - Porsche 997 Carrera S, 355PS/1461kg (sport auto 05/05), http://speed.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&f ID=2&tID=36440
      8:06 - 152.592 km/h - Mercedes Benz SL55 AMG (sport auto 04/02)
      8:09 - 151.656 km/h – Audi RS4, 420 PS/1728 kg (sport auto 06/06), www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=87373
      8:09 - 151.656 km/h - BMW M6, 507 PS/1761 kg (sport auto 12/05), www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=63338
      8:09 - 151.656 km/h - Honda NSX-R, 320 PS/1467 kg (sport auto 08/02)
      8:09 - 151.656 km/h - Ferrari 360 Modena , 400 PS/1464 kg (sport auto 10/99)
      8:09 - 151.656 km/h - Lamborghini Diablo SV, 520 PS/1590 kg (sport auto 12/97)
      8:10 - 151.114 km/h - Chrysler Viper GTS, 411 PS/1567 kg (sport auto 10/97)
      8:10.75 151.265 km/h - Subaru Impreza WRX STi Version III sedan (1996), www.subaru.com.hk/pdf/SNW0404.pdf
      8:11 - 151,274 km/h - Mitsubishi Lancer EVO IX (Best Motoring video 14)
      8:11* - 151,274 km/h - Porsche Cayman S, 295 PS/1340 kg, test driver Walter Roehrl (*mfr.) (sport auto 07/05)
      8:12 - 150.732 km/h - Mercedes Benz SL55 AMG, 476 PS/1651 kg (sport auto 04/02)
      8:12 - 150.732 km/h - Porsche 993 Turbo (sport auto 03/97)
      8:13 - 150.426 km/h - BMW M5 (E60), 507 PS/1844 kg (sport auto 12/04) www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=13956
      8:13 - 150.426 km/h - Lotus Esprit Sport 350, 354 PS/1324 kg (sport auto 05/99)
      8:14 - 150.120 km/h - Mercedes SL 65 AMG, 612 PS/2049 kg (sport auto 01/05), http://speed.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&f ID=2&tID=23337
      8:15 - 149.818 km/h – BMW Z4 M Roadster, 343 PS/1485 kg, www.autoexpress.co.uk/driven/64720/bmw_z4_m_roadster.html
      8:15 - 149.818 km/h - Corvette C6, 404 PS/1491 kg (sport auto 08/05),

      • Tapastikos

        Enkö juuri puhunut näistä kotisivuilta poimituista,toistensa kanssa täysin varioivista listoista ja niiden asiattomuudesta tälläisessä keskustelussa jossa olisi syytä tukeutua vain tosiasioihin,kuten arvostettujen autolehtien saman kuskin samoissa sääoloissa ajamiin aikoihin. Näissä varteenotettavissa tosiasia-testeissähän,kuten edellä käy ilmi,Corvette vie Porsschen tehokkaintakin 911:stä ikinä 10-0,lähes 3 sekuntia per kierros lyhyelläkin radalla. Muuten,jopa tuon kotisivupostauksesi alareunassa listan laatija itse toteaa:

        "The weather was hot and humid and not conducive to best times. Also Chevrolet ran their time from a standing start. When Porsche ran the Carrera GT they did it with a flying start."


        :D Et taida osaa englantia vai mistä kiikastaa.. Tiedätkö mitä,kun lasketaan tuo ero pois(Corvette lähtee paikaltaan 0:sta kun Porsche mittaa aikansa lentävällä startilla) niin Corvette vie vielä ylivoimaisemmin Porschea kuin mitä tähän asti on tosiasioin mitattuna vienyt, mikä sekin on jo ollut ylivoimaista kuten edeltä käy ilmi. Olet naurettava veikko(Pecos?),mutta jatketaan ihmeessä,sen verran huvittavaa tämä on kieltämättä :D


      • Tapastikos
        Tapastikos kirjoitti:

        Enkö juuri puhunut näistä kotisivuilta poimituista,toistensa kanssa täysin varioivista listoista ja niiden asiattomuudesta tälläisessä keskustelussa jossa olisi syytä tukeutua vain tosiasioihin,kuten arvostettujen autolehtien saman kuskin samoissa sääoloissa ajamiin aikoihin. Näissä varteenotettavissa tosiasia-testeissähän,kuten edellä käy ilmi,Corvette vie Porsschen tehokkaintakin 911:stä ikinä 10-0,lähes 3 sekuntia per kierros lyhyelläkin radalla. Muuten,jopa tuon kotisivupostauksesi alareunassa listan laatija itse toteaa:

        "The weather was hot and humid and not conducive to best times. Also Chevrolet ran their time from a standing start. When Porsche ran the Carrera GT they did it with a flying start."


        :D Et taida osaa englantia vai mistä kiikastaa.. Tiedätkö mitä,kun lasketaan tuo ero pois(Corvette lähtee paikaltaan 0:sta kun Porsche mittaa aikansa lentävällä startilla) niin Corvette vie vielä ylivoimaisemmin Porschea kuin mitä tähän asti on tosiasioin mitattuna vienyt, mikä sekin on jo ollut ylivoimaista kuten edeltä käy ilmi. Olet naurettava veikko(Pecos?),mutta jatketaan ihmeessä,sen verran huvittavaa tämä on kieltämättä :D

        huomioon sen,että kuten viimeisimmässä TM:ssä todetaan testissä,siis että Porsche ilmoittaa mailleilleen ainakin puoli sekuntia liian kovan kiihtyvyyden jo välillä 0-100 km/h, niin noin surkeilla TODELLISILLA kiihtyvyyksillä ero Corveten hyväski on vielä murskaavampi. Se on sitä V8 ylivoimaa :) Mutta minulta on tulossa taas yhteenveto,koskien myös historiaa, jossa nähdään faktoin todistetusti kuinka Porsche on suorastaan hidas jos verrataan amerikan voimaan,Corvetteen eli ei hätää lapsikullat :)


      • todella mielenkiinnolla
        Tapastikos kirjoitti:

        huomioon sen,että kuten viimeisimmässä TM:ssä todetaan testissä,siis että Porsche ilmoittaa mailleilleen ainakin puoli sekuntia liian kovan kiihtyvyyden jo välillä 0-100 km/h, niin noin surkeilla TODELLISILLA kiihtyvyyksillä ero Corveten hyväski on vielä murskaavampi. Se on sitä V8 ylivoimaa :) Mutta minulta on tulossa taas yhteenveto,koskien myös historiaa, jossa nähdään faktoin todistetusti kuinka Porsche on suorastaan hidas jos verrataan amerikan voimaan,Corvetteen eli ei hätää lapsikullat :)

        sillä sille pääsee taas nauramaan naapurin kirkontornin naakatkin! MOT! :D:D:D:D


      • homosexuell mot Porsche
        Tapastikos kirjoitti:

        huomioon sen,että kuten viimeisimmässä TM:ssä todetaan testissä,siis että Porsche ilmoittaa mailleilleen ainakin puoli sekuntia liian kovan kiihtyvyyden jo välillä 0-100 km/h, niin noin surkeilla TODELLISILLA kiihtyvyyksillä ero Corveten hyväski on vielä murskaavampi. Se on sitä V8 ylivoimaa :) Mutta minulta on tulossa taas yhteenveto,koskien myös historiaa, jossa nähdään faktoin todistetusti kuinka Porsche on suorastaan hidas jos verrataan amerikan voimaan,Corvetteen eli ei hätää lapsikullat :)

        Ai muuten, 911 on tossa ruotsalaistestissä nopeampi sekä 0-100km/h että 0-160-0km/h testeissä. Ensimmäisessä 0.3 sekunnilla (ELI PORSCHEN TEHTAAN ILMOITTAMA KIIHTYVYYS PITÄÄ PAIKKANSA) aikaan 3.7 sekuntia, kun Corvettelta menee ikuisuuden pitkä 4.0 sekuntia. Tehdashan taitaa luvata jotain 3.7 sekkaa Corvettelle, joten CHEVROLET NÄKYY ILMOITTAVAN KIIHTYVYYDET REILUSTI ALAKANTTIIN!!!! :D:D:D:D:D:D

        Jälkimmäisessä testissä Porsche on liki sekunnin nopeampi kuin Corvette. Eli Porsche sekä kiihtyy että hidastuu Corvettea nopeammin. Se siitä.


    • GT3

      http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

      Competition lap times

      Major international events used the 20.832km variant only in 1983.

      * 6:11,13 Stefan Bellof Porsche 956, pole-time for 1000km Nürburgring 1983 (average of 202.073 km/h)
      * 6:16,85 Jochen Mass Porsche 956, runner-up in practise for 1000km 1983 (average of 199.005 km/h )
      * 6:25,91 Stefan Bellof Porsche 956, fastest lap and official lap record, done during the 1000km race 1983
      * 6:28,03 Christian Danner March-BMW 832 Formula 2, Eifelrennen 1983 (193.272 km/h)
      * 7:04,00 Uwe Alzen/Arno Klasen Porsche 996 Turbo, Castrol-Haugg-Cup 2003 (bettered by about 15 sec during videotaped VLN races on 24.4km track)
      * 7:49,71 Helmut Dähne Honda VFR750R, fastest officially timed motorcycle lap, during Zuverlässigkeitsfahrt 1993 (series discontinued after 1994)

      [edit] Other lap times

      * 6:55 - Radical SR8, 360 PS/650 kg, Michael Vergers (28 Sep 2005),
      * 7:12 - Radical SR3 Turbo, 320 PS/500 kg (test drive 07/03)
      * 7:14 - Donkervoort D8 RS, 398 PS/760 kg, Michael Düchting (sport auto 11/05),
      * 7:15 - Edo Porsche 996 GT2 RS, 542 PS/1284 kg, de:Patrick Simon (sport auto 09/05)
      * 7:18 - Donkervoort D8 RS, 370 PS/670 kg, Michael Düchting (sport auto 12/04)
      * 7:28 - Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, Walter Röhrl , (Autobild 07/04)
      * 7.32 - Gemballa Porsche GTR 600PS/1432 kg (Gemballa)
      * 7:33 - Pagani Zonda F, 602 PS/ 1230 kg (sport auto 05/06)
      * 7:34 - Koenigsegg CCR, 806 PS/1418 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct,17-18 05
      * 7:40 - Bugatti Veyron 16.4, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)
      * 7:40 - Mercedes-Benz SLR McLaren, Klaus Ludwig (AutoBild 07/04)
      * 7:41 - Manthey Porsche GT3 M410, 413 PS/1320 kg (160.868 kph) (Autobild 07/04)
      * 7:42 - Porsche 997 GT3, 415 PS/1440kg, Walter Röhrl (Automobil 05/06)
      * 7:42 - Ford GT, 550 PS/ 1521 kg (as indicated by Octane magazine, 11/05)
      * 7:43 - Chevrolet Corvette C6 Z06, 512 PS/1319 kg, Jan Magnussen, 2005/06/23 (news release, pictures)
      * 7:43 - Lamborghini Murcielago (Autocar magazine 02)
      * 7:44 - Pagani Zonda S 550 PS/ 1280 kg (sport auto 02/05)
      * 7:46 - Porsche 996 GT2, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/01)
      * 7:47 - Porsche 996 GT3 RS (sport tyres) [citation needed]
      * 7:47 - Lamborghini Murcielago LP640 E-gear (sport tyres) (sport auto 01/07)
      * 7:48 - Porsche 997 GT3, 415 PS/1440kg (sport auto 07/06)
      * 7:50 - Westfield Megabusa, 180 PS/440 kg [citation needed]
      * 7:50 - Lamborghini Murcielago, (sport auto 06/02)
      * 7:50 - BMW M3 E46 CSL, 360 PS/1421 kg (sport auto 08/03)
      * 7:52 - Porsche 996 GT3 (381 hp) [citation needed]
      * 7:52 - Lamborghini Gallardo [citation needed]
      * 7:53 - Chevrolet Corvette C5 Z06 (manufacturer claim, Dave Hill)
      * 7:54 - Nissan Skyline GT-R R34 [citation needed]
      * 7:55 - Caterham R500 Superlight, 233 PS/460 kg, Robert Nearn (EVO magazine 07/00)
      * 7:55 - Ferrari F430 F1, 490 PS/1493 kg (sport auto 01/06)
      * 7:56 - Honda NSX-R, 280 PS/1270 kg, Incomplete lap by 30 metres, Motoharu Kurosawa, (best MOTOring 08/02)
      * 7:56 - Porsche 996 Turbo (sport auto 06/00)
      * 7:56 - Ferrari 360 stradale (sport tyres) (sport auto 02/04)
      * 7:57 - Lotec Porsche 993 Turbo (600 hp, racing suspension) [citation needed]
      * 7:59 - Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Performance”, Walter Röhrl, (WHEELS 06/04)
      * 7:59 - Nissan Skyline GT-R R33, Dirk Schoymans, unknown modifications (Autocar magazine 1997)
      * 7:59 - Chevrolet Corvette C6 Z51,405 PS/1481 kg, driver Dave Hill (manufacturer claim)
      * 7:59 - Subaru Impreza Sti Spec-C (Prototype), 280 PS/1370 kg (Subaru News 2004 [1])
      * 8:01 - Bugatti EB 110 Supersport, 610 PS/1410 kg [citation needed]
      * 8:03 - Porsche 911 GT3, 360 PS/1391 kg (sport auto 08/99)
      * 8:06 - Subaru WRX Sti Spec-C (Best Motoring video "Carrera Invasion")
      * 8:07 - Ferrari 550 [citation needed]
      * 8:09 - Lamborghini Diablo SV [citation needed]
      * 8:09 - Ferrari 360 Modena [citation needed]
      * 8:09 - BMW M6 (sport tyres) [limited to 259 kph] (sport auto 12/05)
      * 8:09 - Honda NSX-R, 320 PS/1467 kg, sport tires, suspension modification (sport auto 08/02)
      * 8:10 - Chrysler Viper GTS (Sport Auto 10/97)
      * 8:11 - Mitsubishi Lancer evo IX GSR,280 PS/1420 kg, Takayuki Kinoshita (Best MOTOring 02/05)
      * 8:12 - Porsche 993 Turbo (430 hp version) [citation needed]
      * 8:13 - BMW M5 (sport auto 12/04)
      * 8:13 - Ferrari 355 GTB (Sport Auto 10/1994)
      * 8:15 - BMW Z8 400 hp [citation needed]
      * 8:17 - Porsche 996 C2 [citation needed]
      * 8:22 - Nissan Skyline GT-R R32 (Best Motoring video "Carrera Invasion")
      * 8:22 - BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)
      * 8:22 - BMW M Coupe 321 PS/1445 kg (sport auto 10/98)
      * 8:24 - Subaru Impreza WRX STI, sport tires (Sport Auto 05/04)
      * 8:25 - Jaguar XKR (Sport Auto)
      * 8:25 - Porsche Cayman S (Sport Auto)
      * 8:25 - Audi RS4 375 hp [citation needed]
      * 8:24 - Mitsubishi Charisma GT Evo VI, sport tires (Sport Auto 11/99)
      * 8:25 - Mitsubishi Charisma GT Evo VII, sport tires (Sport Auto 11/02)
      * 8:26 - BMW 335i Coupe (Sport Auto)
      * 8:26 - Nissan 350Z (Sport Auto 10/03)
      * 8:28 - Porsche 911 Carrera (993) (Sport Auto 07/97)
      * 8:28 - BMW M5 400 hp [citation needed]
      * 8:32 - Porsche Boxster S (Sport Auto 12/99)
      * 8:35 - BMW M3 Coupe E36, 321 hp [citation needed]
      * 8:36 - Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg, Manuel Reuter (mfr., oct,05), sport compact record holder
      * 8:37 - Mercedes C32 AMG [citation needed]
      * 8:38 - Honda NSX (sport auto, 08/97)
      * 8:39 - Honda S2000 (sport auto 01/00)
      * 8:40 - Chevrolet Corvette C5 automatic, 344 PS/1505 kg (sport auto 07/97)
      * 8:42 - Audi S4 265 hp [citation needed]
      * 8:42 - Lotus Exige, sport tires (Sport Auto 11/00)
      * 8:47 - Honda Civic Type-R (Sport Auto 11/01)

    • R rulaa

      http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/204242/porsche_911_gt3_rs.html

      Taitaa Vette hävitä myös huipuissa?

      Ja mihin Porsche tarvitsee Enzon konetta, kun vakio Possukin hakkaa Enzon radalla ;-)

      http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/204717/fastest_ever_track_test.html

      LAP TIMES
      1    Radical SR3 1300    1.17.10
      2    Caterham R500 Evo    1:19.00
      3=    Ariel Atom    1:19.60
      3=    Caterham CSR 260    1:19.60
      5    Dax Rush MC    1:19.70
      6    Porsche Carrera GT    1:20.20
      7    McLaren F1    1:21.20
      8    Ferrari Enzo    1:21.30
      9    Litchfield Type-25    1:22.25
      10    Lotus Exige S    1:22.40

      • Setä on täti jos sil ei oo ...

        http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/204722/radical_sr3.html

        Testin voittaja on auto(se jossa on Yamahan moottoripyörän kone) jonka huippunopeus on vähemämmän kuin oman leasing-autoni rajoittimella rajattu huippunopeus. Ketä kiinnostaa tollaset ufojutut jotain rajaa älykääpiö ja ota ne pillerit ennen ku pahat sedät laittaa taas sulle pakkopaidan päälle


      • 996c4
        Setä on täti jos sil ei oo ... kirjoitti:

        http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/204722/radical_sr3.html

        Testin voittaja on auto(se jossa on Yamahan moottoripyörän kone) jonka huippunopeus on vähemämmän kuin oman leasing-autoni rajoittimella rajattu huippunopeus. Ketä kiinnostaa tollaset ufojutut jotain rajaa älykääpiö ja ota ne pillerit ennen ku pahat sedät laittaa taas sulle pakkopaidan päälle

        "Testin voittaja on auto(se jossa on Yamahan moottoripyörän kone) jonka huippunopeus on vähemämmän kuin oman leasing-autoni rajoittimella "

        Huomasit varmaan, ettei corvette pärjää edes tuollaisessa kyydissä. Tämä jääköön omalta osalta ainoaksi kommentiksi näihin väittelyihin. Minun autossani huiput eivät rajoitu rajoittimeen. ;) mutta ennenkaikkea minulle riittää huoleton ja viaton laadukas auto.


      • LOL!
        Setä on täti jos sil ei oo ... kirjoitti:

        http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/204722/radical_sr3.html

        Testin voittaja on auto(se jossa on Yamahan moottoripyörän kone) jonka huippunopeus on vähemämmän kuin oman leasing-autoni rajoittimella rajattu huippunopeus. Ketä kiinnostaa tollaset ufojutut jotain rajaa älykääpiö ja ota ne pillerit ennen ku pahat sedät laittaa taas sulle pakkopaidan päälle

        Osuipa taas ilmeisen pahasti 'Tapastikoksen' omaan nilkkaan!
        :DD


    • tapastikos sekoilee

      Ruotsin testin tulokset:http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501.pdf

      testi 1. 0-160-0
      911 Turbo är en raket rakt fram. Klassiska
      övningen 0–160–0 km/h avklaras på 12,5
      sekunder. För Z06 tar det 13,3 s,
      eli 911 melkein sekunnin nopeampi.

      testi 2. 0-100kmh
      Corvette
      0 – 100 km/h 4,0

      911
      0 – 100 km/h 3,7

      eli 911 0,3 sekuntia nopeampi kuin Vette


      testi 3. varttimaili
      Corvette
      0 – 400 m 11,8 (199 km/h)

      911
      0 – 400 m 11,8 (195 km/h)

      eli tasatulos


      testi 4. sitkeys:
      Corvette
      80 – 120 km/h på 4/5/6:an 4,1/6,1/11,1

      911
      80 – 120 km/h på 4/5/6:an 2,9/3,7/5,5

      eli 911 HUOMATTAVASTI nopeampi



      Mihin siis Tapastikos perustaa väitteensä Corvetten vievän 911:sta 10-0? 911 on Vetteä nopeampi 0-100, 0-160-0, sama tulos tapastikoksen mainostamalla varttimaililla ja elastisuudessa 911 hakkaa vetten 10-0. Ainoastaan ratakierroksella Vette voitti 911:n, muissa mittauksissa 911 oli selkeästi nopeampi, vaikkei nopein Porsche olekkaan (vert. GT3 ja GT3 RS).

      • Tapastikos

        On Porsche ulos urheiluautojen genrestä:

        När den
        djupblå Z06:an rullar in för sista gången ler
        Fredrik bredare än bilen självt.
        ”En tjugosju fem.”
        Mer behöver han egentligen inte säga. Att
        åka 2,6 sekunder snabbare per varv är som
        att tävla i olika klasser.
        ”Det här kanske ni inte ska ha med i tidningen,
        men Corvetten pissar på Porschen"

        Suomennan sinulle kohtia tuosta vapaasti.Siis Corvette jätti kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä lähes 3 sekuntia per kierros. (näin ollen)Autot kilpailevat täysin eri luokissa. Tätä ei ehkä paineta lehteen,mutta Corvette vie ja Porsche vikisee.

        Corvette oli selvästi nopeampi JOKAIKISESSÄ radan mutkassa,niin ikään jokaisessa radan nopeusmittauspisteessä mitattu nopeus oli Corvettella suurempi kuin Porschella. Siis JOKAISISESSÄ pisteessä. Ei siis ihme,että Porsche jää radalla(kin) sekuntikaupalla.

        Lisäksi laitetaan nyt muutamia mittauksiakin, enemmän kuin 0-100 km/h (jossa muuten esim TM on ilmoittanut Corvetelle 3,7 sekuntia.Kuin ironiaa Porsche ite tuppaa jäämään sen puolisekuntia TM:n testeissä edes tehtaanlupaamista arvoista tuolla,sinänsä urheiluautoilussa kohtuu merkityksettömällä kiihtyvyysalueella),auton voimasta ja suorituskyvystä kertoo esimerkiksi kaikki todelliset merkitykselliset kiihtyvyysvälit, kuten 0-130 km/ ja 0-160 km/ ja 0-200 km/h kiihtyvyys ovat kaikki MURSKAAVASTI Corvetten hyväksi. 0-200 km/h välillä eroa tulee noin puoli sekuntia joka on valtavasti metrimääräisestikin,ei ihme että Porschea viedään kuin litran mittaa.

        Tämän nöyryytyksen(kaikkien aikojen tehokkain 911,jota W.Röhlkin kehui maasta taivaisiin ottaa 10-0 pataan vakiolta Corvettelta) vielä ymmärtäisi jos 911 Turbo olisi edes välitetty paljon pidemmin välityksin jolloin noin surkeat kiihtyvyysarvot olisivat ymmärrettäviä,mutta kun Corvetten huippunopeuskin on peräti 10 km/h suurempi kuin kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n ikinä,niin ei voi kuin nauraa saksalaiselle "insinööritaidolla"(toisinsanoen,kuinka hukata teho ja vääntö totaalisesti,tai paremminkin kuinka olla osaamatta suunnitella moottoria niin että voimaa olisi riittävästi).

        Kuten Porschella ammatikseen kilpaillut Markus Palttala on todennut(sittemmin hän sai kuin saikin paikan Corvetten kilpatiimistä): "edes ahdetulla Porschella ei vaan pysy vapaastihengittävien amerikkalaisten (Corvette ja Viper) perässä". Ja näinhän se on,sekä siviilipuolella on alustana sitten varttimaili tai moottorirata,että kilpapuolella, vie Corvette Porschea kuin pässiä narussa ylivoimaisesti!

        Nothing beats cubic inches!


      • Tapastikos
        Tapastikos kirjoitti:

        On Porsche ulos urheiluautojen genrestä:

        När den
        djupblå Z06:an rullar in för sista gången ler
        Fredrik bredare än bilen självt.
        ”En tjugosju fem.”
        Mer behöver han egentligen inte säga. Att
        åka 2,6 sekunder snabbare per varv är som
        att tävla i olika klasser.
        ”Det här kanske ni inte ska ha med i tidningen,
        men Corvetten pissar på Porschen"

        Suomennan sinulle kohtia tuosta vapaasti.Siis Corvette jätti kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä lähes 3 sekuntia per kierros. (näin ollen)Autot kilpailevat täysin eri luokissa. Tätä ei ehkä paineta lehteen,mutta Corvette vie ja Porsche vikisee.

        Corvette oli selvästi nopeampi JOKAIKISESSÄ radan mutkassa,niin ikään jokaisessa radan nopeusmittauspisteessä mitattu nopeus oli Corvettella suurempi kuin Porschella. Siis JOKAISISESSÄ pisteessä. Ei siis ihme,että Porsche jää radalla(kin) sekuntikaupalla.

        Lisäksi laitetaan nyt muutamia mittauksiakin, enemmän kuin 0-100 km/h (jossa muuten esim TM on ilmoittanut Corvetelle 3,7 sekuntia.Kuin ironiaa Porsche ite tuppaa jäämään sen puolisekuntia TM:n testeissä edes tehtaanlupaamista arvoista tuolla,sinänsä urheiluautoilussa kohtuu merkityksettömällä kiihtyvyysalueella),auton voimasta ja suorituskyvystä kertoo esimerkiksi kaikki todelliset merkitykselliset kiihtyvyysvälit, kuten 0-130 km/ ja 0-160 km/ ja 0-200 km/h kiihtyvyys ovat kaikki MURSKAAVASTI Corvetten hyväksi. 0-200 km/h välillä eroa tulee noin puoli sekuntia joka on valtavasti metrimääräisestikin,ei ihme että Porschea viedään kuin litran mittaa.

        Tämän nöyryytyksen(kaikkien aikojen tehokkain 911,jota W.Röhlkin kehui maasta taivaisiin ottaa 10-0 pataan vakiolta Corvettelta) vielä ymmärtäisi jos 911 Turbo olisi edes välitetty paljon pidemmin välityksin jolloin noin surkeat kiihtyvyysarvot olisivat ymmärrettäviä,mutta kun Corvetten huippunopeuskin on peräti 10 km/h suurempi kuin kaikkien aikojen tehokkaimman 911:n ikinä,niin ei voi kuin nauraa saksalaiselle "insinööritaidolla"(toisinsanoen,kuinka hukata teho ja vääntö totaalisesti,tai paremminkin kuinka olla osaamatta suunnitella moottoria niin että voimaa olisi riittävästi).

        Kuten Porschella ammatikseen kilpaillut Markus Palttala on todennut(sittemmin hän sai kuin saikin paikan Corvetten kilpatiimistä): "edes ahdetulla Porschella ei vaan pysy vapaastihengittävien amerikkalaisten (Corvette ja Viper) perässä". Ja näinhän se on,sekä siviilipuolella on alustana sitten varttimaili tai moottorirata,että kilpapuolella, vie Corvette Porschea kuin pässiä narussa ylivoimaisesti!

        Nothing beats cubic inches!

        perustan aina väitteeni mitattuun faktatietoon,niin tässä teille kyseisen ratatestin lähde:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501.pdf


      • luetun ymmärtäminen
        Tapastikos kirjoitti:

        perustan aina väitteeni mitattuun faktatietoon,niin tässä teille kyseisen ratatestin lähde:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501.pdf

        Itsehän tätä kyseistä testiä olet täällä mainostanut, miksi siis haet noita 0-100 arvoja muista testeistä. V*tuttaako että Vette otti pataan selvästi esim. tuossa 0-100kmh mittauksessa jota olet itse täällä läyhkyttänyt. Voidaan kerätä parhaimmat tulokset eri testeistä niin Porsche vie Vetteä 10-0.


      • HELPOSTI

        Monikin tehdasvalmisteinen Porsche on ollut ja tulee olemaan parhaimpia jenkkejä huikeasti nopeampia, MOT!
        Vaikkapa GT3 RS, GT2, GT1 ym.ym. Carrera GT:stä puhumattakaan! :)

        Antaa tietämättömän ja kokemattoman häviäjän itkeä...


    • matalapaineturbo

         http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&arti cle=131929

      Autojen omistajat pitivät henkilöautojen suurimmalla yksittäisellä markkina-alueella, USA:ssa Porschea epäluotettavimpina merkkeinä mitä on olemassa.Äkkisilmäilyn perusteella ainakin Chevrolet ja Cadillac olivat selvästi Porschen edellä luotettavuustilastossa.



      Hei, oisko Porschen hitauteen tossa testissä ollutkin syynä Magntorpin radalle pudonnut pakoputki.? Toisaalta sitten ei ainakaan ahdista moottoria.

    • Pecos Bill

      Joo, unohdetaan vaan nuo ringin kierrosajat, eihän se ole ollenkaan objektiivinen testi. Varsinkin kun vette ei pärjännyt.

      Sinä perustat väitteesi johonkin ruotsalaisen "laatulehden" tekemiin kierrosaikavertailuihin. Mitään muuta et sitten varmaan löydäkkään väitteidesi tueksi. Ja kuten on monasti todettu, niin 911 Turbo ei ole lähellekkään nopein 911, vaikka tehokkain onkin. Mitä järkeä tuossa testissä silloin on? Verrata nyt jonkin autotehtaan kovakulkuisinta laitetta toisen autotehtaan erään mallisarjan hieman keskivertoa nopeampaan kulkineeseen.

      Toinen seikka, johon olet jo kyllästymiseen asti vedonnut, on tuo TM:n Cayman-testi. Se, että TM ei saa Caymannia kiihtymään luvattuihin arvoihin ei tarkoita vielä sitä, että Porsche ilmoittaisi johdonmukaisesti yläkanttiin suorituskyvyt. Asiahan on pikemminkin pin vastoin, ja sen tietävät kaikki alasta jotain ymmärtävät. Mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoihin.

      Odotan mielenkiinnolla sitä lupaamaasi historiikkkiä. Olettaisin, että muistat mainita 60-luvun lopun L88-vettet, joita tehtiin huikeat 3 kpl. Toivottavasti myös muistat mainita sen, että vette oli vielä 60-luvulla kiihdytysauto, joka ei todellakaan pärjännyt mm. 911-mallille radalla Porschen pienemmistä tehoista huolimatta. Mitähän aiot keksiä 70-luvusta, saati 80-luvusta... Ja muistathan 50-luvulta mainita sen, että Corvette ei tuolloin, 2-vaihteisine automaatteineen, ollut todellakaan luokiteltavissa urheiluautoksi. Tällöinkin Porsche, pienemmistä tehoistaan huolimatta, olisi vienyt vetteä radalla kuin pässiä narussa, jos vette olisi edes kilpa-autoilussa mukana enemmälti ollut. Muistathan 356:sen lisäksi mainita Porschelta myös 550 Spiderin. Sillä mallilla Porschen nykyään vertaansa vailla oleva maine on pohjustettu.

      Muistathan myös historiikissasi sen, että varttimailiaika ei ole mikään urheiluautojen paremmuuden mittari. Joten jotta tämä keskustelu pysyisi asiallisena, toivoisin sinun olevan vetoamatta siihen. Kiihdytysautohistoriikin voit tehdä jollekkin toiselle palstalle.

      Innolla odottaen.

      PB

    • -Teme-

      Niin tulipahan tuos mieleen et vieläkös corvetessa käytetään sitä "ukinaikaista" työntötankomoottoria???

      Ja sen verran heitän vielä soppaan lisää höyryä et olen ajanut corvette zr-1:llä ja viimme marraskuussa Porche Cayman S:llä, molemmilla rapiat 1000km reissut. Niin voin henkilökohtaisesti sanoa et en kyl "amerikanmuskelia" ostaisi, olkoonkin niin et tuo zr-1 onkin jo vanhempi auto.

    • GT oikea auto

      Jos Tapaskoksen ideologia on verrata itsenäisen automerkin (huom. ei mallin) nopeinta versiota itsenäisen automerkin Porschen nopeimpaan, miksi hän vertaa aina 911 Turboon. Porschen lippulaivahan on GT? Oikein on siis verrata Vetteä ja GT:tä eri radoilla. Pistä Tapaskos tulemaan ne Vetten parhaat ajat, niin minä etsin GT:n parhaat ajat.

      • ekir

        http://www.autointell.com/News-2004/September-2004/Sep-2004-4/Sep-22-04-p5.htm

        Porschen nopein Carrera malli - GT, voitti nopeimman Vetten KYMMENELLÄ sekunnilla Nürnburgringillä.

        Stuttgart - The Carrera GT is the fastest car to lap the Nürburgring North Circuit. With the clock showing 7'32.44 minutes, Horst von Saurma, Chief Editor of the German specialist magazine "sport auto," achieved a new record for road-approved vehicles, at the wheel of the 612 HP strong Porsche. He completed the 22.6 km long round in the Eifel at an average speed of 164 km/h.

        "It was really touch and go. The circuit was dirty in some sectors, which didn't make it any easier," beamed Horst von Saurma with glee, after his record round.


      • -jamo-
        ekir kirjoitti:

        http://www.autointell.com/News-2004/September-2004/Sep-2004-4/Sep-22-04-p5.htm

        Porschen nopein Carrera malli - GT, voitti nopeimman Vetten KYMMENELLÄ sekunnilla Nürnburgringillä.

        Stuttgart - The Carrera GT is the fastest car to lap the Nürburgring North Circuit. With the clock showing 7'32.44 minutes, Horst von Saurma, Chief Editor of the German specialist magazine "sport auto," achieved a new record for road-approved vehicles, at the wheel of the 612 HP strong Porsche. He completed the 22.6 km long round in the Eifel at an average speed of 164 km/h.

        "It was really touch and go. The circuit was dirty in some sectors, which didn't make it any easier," beamed Horst von Saurma with glee, after his record round.

        Ei pärjää paraskaan Z06 Corvette edes 997 GT-kolmoselle radalla.


    • uudella Vetellä?

      Linkki kiitos...

      Jenkkien suurilevikkisin autolehti Car&Driver mittasi 11.7s 2006 Z06:lle.

      • ////////////

        http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4929

        Nopein vakio 911 taitaa olla mennyt varttimailin jonnekin lähemmäs 13 sekuntia. Aika iso ero, mutta niin siinä käy kun viivalta lähtee V8 moottorinen ja minimoottorinen vajaasylinterinen auto.


      • paskapuhuja sinäkin
        //////////// kirjoitti:

        http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4929

        Nopein vakio 911 taitaa olla mennyt varttimailin jonnekin lähemmäs 13 sekuntia. Aika iso ero, mutta niin siinä käy kun viivalta lähtee V8 moottorinen ja minimoottorinen vajaasylinterinen auto.

        Katsoppas vaikka täällä levitelyä ruotsalaislehden testiä, jossa näiden kahden auton varttimailiajat ovat identtiset. Eli molemmat 11.8s. Siinä meni sinun uskottavuutesi: "melkein 13 sekuntia.." HAHAAHHAA! Häviäjä olet! :D:D

        Ai muuten, 911 on tossa ruotsalaistestissä nopeampi sekä 0-100km/h että 0-160-0km/h testeissä. Ensimmäisessä 0.3 sekunnilla (ELI PORSCHEN TEHTAAN ILMOITTAMA KIIHTYVYYS PITÄÄ PAIKKANSA) aikaan 3.7 sekuntia, kun Corvettelta menee ikuisuuden pitkä 4.0 sekuntia. Jälkimmäisessä testissä Porsche on liki sekunnin nopeampi kuin Corvette. Eli Porsche sekä kiihtyy että hidastuu Corvettea nopeammin. Se siitä.


      • CGT

        On muuten köenisegin kanssa CGT ainoita 10 alittajia sarjatuotantoautoista. Edes saleen (vaikka mersun kone pohjana onkin) ei pääse samaan.


      • Lukutaito kunniaa
        //////////// kirjoitti:

        http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=4929

        Nopein vakio 911 taitaa olla mennyt varttimailin jonnekin lähemmäs 13 sekuntia. Aika iso ero, mutta niin siinä käy kun viivalta lähtee V8 moottorinen ja minimoottorinen vajaasylinterinen auto.

        http://img508.imageshack.us/img508/4607/ranger1085061104xdk4.jpg

        Bone-stock on Drag Radials. Ajettu siis kiihdytyskisoihin suunnitelluissa erikoisrenkailla eikä kyseessä näin ole kaupasta ostettu vakioauto. Aivan samalla tavalla Porschenkin aika putoaisi jos rengastusta vaihdettaisiin. Todennäköisesti pudotus olisi vielä suurempi koska kaikki neljä pyörää vetää.


      • 348cid

    • Tosionnii

      Chevrolet Corvette Z06 vs Porsche 997 Turbo
      Power Lap Times
      Track Corvette Z06 997 Turbo
      Tsukuba 1:06.02 1:04.73
      Hockenheim Shorttrack 1:11.5 1:13.7
      Vairano testtrack 1:19.523 1:19.963
      Bedford Autodrome 1:24.45 1:23.55
      Oschersleben 1:40,26 1:42.74
      Specs
      Discipline Corvette Z06 997 Turbo
      Max speed 197.16 m/h (318 km/h) 192.2 m/h (310 km/h)
      0-60 mph acceleration 3.9 3.7
      Power/weight ratio 0.35 0.3
      Summary
      Discipline Corvette Z06 997 Turbo
      Track Performance 110 points 107 points
      Straight line speed 99 points 94 points
      Total 209 201
      The Answear
      Chevrolet Corvette Z06 is noticeably faster.

      • jjkkllss

        Siis jokatoisella radalla 911 on nopeampi ja 0-100 911 on nopeampi, silti yhteenvetona Vette on selvästi nopeampi? Mistä tuo yhteenveto nyt sitten rakentuu jos autot ovat tasaväkiset, sekä radalla että kiihdytyksissä???


      • Fiato
        jjkkllss kirjoitti:

        Siis jokatoisella radalla 911 on nopeampi ja 0-100 911 on nopeampi, silti yhteenvetona Vette on selvästi nopeampi? Mistä tuo yhteenveto nyt sitten rakentuu jos autot ovat tasaväkiset, sekä radalla että kiihdytyksissä???

        Tsekatkaa täältä ja vertailkaa. Ratoja löytyy aika kivasti http://www.fastestlaps.com/


      • kun..
        Fiato kirjoitti:

        Tsekatkaa täältä ja vertailkaa. Ratoja löytyy aika kivasti http://www.fastestlaps.com/

        Vaikea suhtautua kun mersun ML 63amg ja porschen cayenne turboS ovat joillain radoilla nopeampia kuin corvette... kyseessä kuitenkin suveja ja alla asfalttia eikä hiekkaa.


      • voi jeesus
        kun.. kirjoitti:

        Vaikea suhtautua kun mersun ML 63amg ja porschen cayenne turboS ovat joillain radoilla nopeampia kuin corvette... kyseessä kuitenkin suveja ja alla asfalttia eikä hiekkaa.

        lähtikös poikien Ladat talvella hyvin käyntiin?


    • eeromus1

      Monellakos näistäkin velliperseistä kun täällä kinaa mahtaa olla oma Vette autotallissa vartoomassa kevättä....

      • Teijo9

        Ja kuinka moni on edes Possussa istunut, saatika ajanut ?

        Edes yhtä autoa edes yhden päivän.

        Tyhjät tynnyrit kolisee...


      • tapatikos
        Teijo9 kirjoitti:

        Ja kuinka moni on edes Possussa istunut, saatika ajanut ?

        Edes yhtä autoa edes yhden päivän.

        Tyhjät tynnyrit kolisee...

        Corvette on aina ollut Porschea ylivoimaisesti nopeampi. 50-luvulla porscheissa oli peräti 75 hv kun Corvetten insinöörit taikoivat koneista 286hv, 60-luvulla Porsche taisteli rikkoakseen 200 hv rajapyykin kun Corvetteen sai 560 hv moottorin. Tkensitä ylivoimaa ja suorituskyvyn juhlaa! Amerikan insinööritaitoa ja loistavuutta!

        90-luvulla Porsche pääsi irti vihdoin kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä kun Corvette ZR-1 nappasi itselleen maailman nopeimman tuotantoauton tittelin. 2000-luvulla meno on yhtä hurjaa Corvetten eduksi, Mantoripissa hakkasi sekuntikaupalla superTurbo 911:n ajat perusmallillaan eli vapari Z06:lla kuten tuosta testistä nähtiin! Ja ZR-1 onkin sitten vienyt vielä enemmän säälittäviä minimoottori-kupla-kopio 911:siä narun päässä, oikein hävettää sakujen puolesta.

        Amerikan voimaa V8! Corvette on maailman mahtavin urheiluauto. Vuodesta 1953! legenda!


    • Rikhard Leijona

      Täytyy sanoa, että on se Corvetten vapaastihengittävä voimakas V8 paitsi nopeampi, myös parempi valinta.

      Porsch 911 Turbo tosiaan tuntui naiselliselta verrattuna Corvetteen: Porsche ei saanut edes ahtamalla sellaista voiman tunnetta, mikä Corvettessa on tarjolla ilman turboviiveitä heti alusta asti. Lisäksi äänimaailma on Porschen pihinöitä miehekkäämpi tuollaisessa rehellisessä teho-v8:ssa.

      Ulkonäköasiat ovat makuasioita, mutta tyttöystäväni luuli 911:stä ensin erikoisversioksi volkkari golfista.. Sukunäkö muihin VAG-konsernin tuotteisiin ilmeisen suuri kun autoista melkein mitään tietämätönkin leimaa auton halvaksi golfiksi. Corvette sn sijaan näyttääkin oikealta urheiluautolta. Valinta oli selvä, Corvetteen olisin päätynyt jos omaksi olisin autoa aikonut ostaa.

      • Kaikki uskoo...

        "tyttöystäväni luuli 911:stä ensin erikoisversioksi volkkari golfista.. "

        No aivan varmasti.


    • HuiEttä

      Äitinislälle ostettiin Corvette synttärilahjaksi. En nyt muista mikä vuosi, mutta ei kumminkaan näitä lussukorvetteja.

      Ei se tykänny sillä ajaa, pappatunturillaki kerkiää paremmin

    • Porchettaa

      En omista kumpaakaan, mutta kyllä posche on "homomaisenpi". Tunnen kaksi porche kuskia, kummalakin on vaimot, toinen heistä on mies joka käyttää valkoitapukua ja kapteeninlakkia. Toinen on aseistakieltäytyjä.

      • g7yh8utvgy7h

        "Porchettaa, homomaisenpi, kummalakin, valkoitapukua" Älykääpiökö olet????


    • Aus Zuffenhausen

      Se kirjoitetaan Porsche, daiju.

    • Tsum teufem

      Amerikka on maailman hienoin maa ja Corvette on autojen kuningas. Porsche ei ole mitään siihen verrattuna. Näin on ollut ja on aina tuleva olemaan. Mä laitan nyt sormet korviin ja silmät kiinni. Ihan turha yrittää selittää mitään muuta..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1965
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1233
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe