Lentoemännän pituus

is it so important?

Lentoemänniksi haluavienhan täytyy olla vähintaan 163 cm tms pitkä? Finnairilla nykyään 161 cm muistaakseni?
Tehdäänkö ikinä poikkeuksia että otetaan lyhyempiäkin ihmisiä alalle? Vaikka joissain muissa yhtiöissä?
Itse olen 157 cm enkä kasva, onko mitään mahiksia ? :S

31

15614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pituutta

      on oltava 160cm ja siitä ei jousteta yhtään...

      • is it so important

        miten on asian laita muilla lentoyhtiöillä?

        onko ketään jonka pituuden kohdalla olisi tehty poikkeutta?
        entä jos on esim. 159? tai 159,9? :D


      • hakijay

        ..joku oli tippunut, koska pituus mittauksessa tulos 159,9 cm! Sanoivat että johonkin se raja on vedettävä.


      • alkup.
        hakijay kirjoitti:

        ..joku oli tippunut, koska pituus mittauksessa tulos 159,9 cm! Sanoivat että johonkin se raja on vedettävä.

        no ompa tarkkaa.. kannattaa varmaan haudata unelmat siitä ammatista sitten.. :(
        mutta entäpäs jos pituusrajat laskevatkin muutamien vuosien aikana niin sitten harmittaa...


      • yep
        hakijay kirjoitti:

        ..joku oli tippunut, koska pituus mittauksessa tulos 159,9 cm! Sanoivat että johonkin se raja on vedettävä.

        tämä täyttä totta. Finnairilla ei jousteta millistäkään, joka on todella outoa..


      • Syy löytyy
        yep kirjoitti:

        tämä täyttä totta. Finnairilla ei jousteta millistäkään, joka on todella outoa..

        Kyllä 160cm lyhyen on tosi vaikea jo työskennellä isommissa koneissa. Sanon vain että 10cm pitemmälläkin on vaikeuksia välillä ylettää hattuhyllyihin, kaappeihin jne.


      • mini
        Syy löytyy kirjoitti:

        Kyllä 160cm lyhyen on tosi vaikea jo työskennellä isommissa koneissa. Sanon vain että 10cm pitemmälläkin on vaikeuksia välillä ylettää hattuhyllyihin, kaappeihin jne.

        Eipä se tosin ole tärkein yletellä hattuhyllyille,vaan tärkein on että kykenee toimimaan hätätilanteessa ja ylettää turvavälineihin!Itse isoilla koneilla lennellyt ja hyvin pärjännyt,vaikka pieni,alle 160 ,olenkin:)
        Kannatan kansainvälistä pituusrajaa 5'2.


      • alkup.
        mini kirjoitti:

        Eipä se tosin ole tärkein yletellä hattuhyllyille,vaan tärkein on että kykenee toimimaan hätätilanteessa ja ylettää turvavälineihin!Itse isoilla koneilla lennellyt ja hyvin pärjännyt,vaikka pieni,alle 160 ,olenkin:)
        Kannatan kansainvälistä pituusrajaa 5'2.

        ...meillekin :) kuinka pitkä tarkalleen olet? ja minkä pituinen on tuo 5'2? Millä koneilla lennät??


      • mini
        alkup. kirjoitti:

        ...meillekin :) kuinka pitkä tarkalleen olet? ja minkä pituinen on tuo 5'2? Millä koneilla lennät??

        Terve!5 jalkaa 2 tuumaa (5'2) on siinä 157,48 cm luokkaa.(Heh!)Tämä käytössä varsin usein Briteissä,jonne kyllä pääsee moniin yhtiöihin pikkusetkin!Ja arabiaan moniin yhtiöihin pääsee lyhyemmätkin, ja siellähän vasta upeat koneet ovatkin:) Ei kannata lannistua,minäkin joskus menetin toivoni, mutta aina yritin, ja nyt sitten lennellytkin useammissa yrityksissä ja ISOJAkin koneita!Ei se Finnair ainoa unelma vaihtoehto ole:) Seikailumieltä mukaan!


      • 2009.

        Ennen vaatimus oli tavarahyllyjen vuoksi. Piti ylettyä siivoamaan hyllyt ja nostamaan laukkuja niille. Nyt asiakkaat tekevät nostot ja siivous tehdään jakkaroilta. Eli kuka vain käy, jos rätti ja tarjotin pysyy kädessä.


    • xxxxx

      Finncommilla raja juuri tuo 157 cm, muille suomalaisille yhtiöille ei taida olla mahiksia päästä (rajat 160-165cm).

      • ja tärkeää..

        "Eipä se tosin ole tärkein yletellä hattuhyllyille,vaan tärkein on että kykenee toimimaan hätätilanteessa"

        Mutta käytännön tasolla työ on juuri sitä hattuhyllylle kurkottelua, työurasi aikana hätätilanteeseen tuskin (toivotavasti) joudut!


      • Kätevä!
        ja tärkeää.. kirjoitti:

        "Eipä se tosin ole tärkein yletellä hattuhyllyille,vaan tärkein on että kykenee toimimaan hätätilanteessa"

        Mutta käytännön tasolla työ on juuri sitä hattuhyllylle kurkottelua, työurasi aikana hätätilanteeseen tuskin (toivotavasti) joudut!

        Niin!Hyvä pienenä, siinähän sitä selkä kurotellessa venyy ja ryhti pysyy hyvänä!Ei kannata itseään rikkoa nostellen liiaksi matkustajien painavia laukkuja!Jos joku niin tekee,niin ok.
        Ihme,jos joku niin matkalaukkuja haluaa tuijotella!


      • Finskin emo
        Kätevä! kirjoitti:

        Niin!Hyvä pienenä, siinähän sitä selkä kurotellessa venyy ja ryhti pysyy hyvänä!Ei kannata itseään rikkoa nostellen liiaksi matkustajien painavia laukkuja!Jos joku niin tekee,niin ok.
        Ihme,jos joku niin matkalaukkuja haluaa tuijotella!

        Itse olen 164 cm ja lentänyt vuosia Finnairilla. Kun hain itse koulutukseen, pituuden alaraja oli 162 tai 163 cm, en enää muista, mutta muutama vuosi sitten Finnairillakin tultiin pituusvaatimuksessa alaspäin, sillä aasialaisia lentoemoja oli vaikea rekrytoida aiemmilla pituuskriteereillä.

        Hattuhyllyt ovat todella korkella näin lyhyelle, kutne minäkin (vaikka olisikin korkokengät jalassa). Varsinkin isoissa koneissa, joita nykyisin lennän (MD-11), selkään sattuu kovin usein, kun joutuu venyttämään kroppaa, jotta näkee aivan hattuhyllyn perille. Käytännössä työ on juuri hattuhyllyille kurkottelua, kuten joku mainitsikin. Joka lennon jälkeen hattuhyllyt tulee tarkasti tsekata ja jos on lyhyt (eli sanoisin alle 165 cm) on se aika rankkaa.


    • --sarah--

      hei kauan olet halunnut lentoemännäksi olen todella kiinostunut ammatista ja toivon mukaan olen joku päivä lentoemäntä ja muuten onko sulla hyvä kielitaito????

    • Ei ole

      todellakaan missään nimessä mahdollisuuksia. OlET LIIAN LYHYT!!! Lentoemon täytyy olla pitkä sekä näyttävä, ehkä muutamien vuosien päästä vaatimukset tipahtavat mutta sitä odotellessa...
      Kuinka ajattelit lyhyenä ylettyä ylähyllyille joilta teettää vaikeuksia ylettyä myös 170 cm!!!
      Onnea unelmallesi mutta...

      • emo82

        Esim air finlandilla ei mitattu pituutta,sinne on päässyt valehtelemalla sekä liian lyhyet että liian pitkät.


      • lentoemäntä---
        emo82 kirjoitti:

        Esim air finlandilla ei mitattu pituutta,sinne on päässyt valehtelemalla sekä liian lyhyet että liian pitkät.

        Olen itse Finnairilla ollut nyt muutaman vuoden töissä. Itse olen 175 cm pitkä ja todellakin tämänkin pituisilla on vaikeuksia välillä ainakin suuremmissa koneissa. Pituusraja ei ole kiusaksi vaan sentakia että jos on alle 160 cm. ei ihmiset esimerkiksi näe turvaohjeita jotka henkilökunta edessä näyttää. Mutta tsemppiä silti ja kannattaa yrittää muita yhtiöitä jos olet varma että haluat lentoemännäksi eikä pituutesi riitä Finnairille...


      • ex-Afi
        emo82 kirjoitti:

        Esim air finlandilla ei mitattu pituutta,sinne on päässyt valehtelemalla sekä liian lyhyet että liian pitkät.

        Air Finland on ihan kohta historiaa ja kuopattu eli sinne on turha haaveilla....


      • fdfdff
        ex-Afi kirjoitti:

        Air Finland on ihan kohta historiaa ja kuopattu eli sinne on turha haaveilla....

        Myös hätätilanteessa toimimisessa tarvitaan hattuhyllylle kurottamista. Suuri osa tuvallisuusvälineistä (palopullot etc. ) on sijoitettu hattuhyllyille ja sieltä ne on saatava nopeasti pois.

        Ulkomailla ei nykyään juuri kysytä pituutta vaan kriteerinä onkin osuvammin ulottuvuus eli kädet levitetään sivulle ja mitataan etäisyys sormenpäistä sormenpäihin. En muista mikä se raja on.


      • lillifii
        fdfdff kirjoitti:

        Myös hätätilanteessa toimimisessa tarvitaan hattuhyllylle kurottamista. Suuri osa tuvallisuusvälineistä (palopullot etc. ) on sijoitettu hattuhyllyille ja sieltä ne on saatava nopeasti pois.

        Ulkomailla ei nykyään juuri kysytä pituutta vaan kriteerinä onkin osuvammin ulottuvuus eli kädet levitetään sivulle ja mitataan etäisyys sormenpäistä sormenpäihin. En muista mikä se raja on.

        haastattelussa Tui fly Nordicille, ja siellä he ensimmäisenä painottivat, että pituus on sitten 163 cm, ei yhtään sen alle saa olla, että johonkin on raja vedettävä, niin se on toi 163.
        Ja kun mun yksilöhaastis alko, nii he ensimmäisenä varmistivat pituuuden. Noh, olen 170 cm, että sen kans ei tullu mtn ongelmaa.. Mutta lyhyemmät he varmasti ihan tarkistukseksi mittaavat vielä..


      • fire fight
        fdfdff kirjoitti:

        Myös hätätilanteessa toimimisessa tarvitaan hattuhyllylle kurottamista. Suuri osa tuvallisuusvälineistä (palopullot etc. ) on sijoitettu hattuhyllyille ja sieltä ne on saatava nopeasti pois.

        Ulkomailla ei nykyään juuri kysytä pituutta vaan kriteerinä onkin osuvammin ulottuvuus eli kädet levitetään sivulle ja mitataan etäisyys sormenpäistä sormenpäihin. En muista mikä se raja on.

        Palopullot??!! :D Siis sammutusvälineenä käytettävät halonit ja vesisammuttimet: sammutuspullot paremminkin!


      • CSvm1993
        fire fight kirjoitti:

        Palopullot??!! :D Siis sammutusvälineenä käytettävät halonit ja vesisammuttimet: sammutuspullot paremminkin!

        Tolla logiikalla paloasema on sammutusasema ja palomies sammutusmies. Todennakoisesti et ole alalla tai jos olet niin viisastelet yhden yhtion kokemuskellasi. Joka tapauksessa eikohan asia tullut selvaksi :)


    • Yläraja

      ENTÄ YLÄPITUUSRAJA? Siitä en ole koskaan kuullut! Kai sekin on?

      • riiiituska

        Finnairilla tuo pituusraja on muistaakseni 160-188 cm. liian pitkät eivät pääse siksi ettei heidän päänsä kolise joissain pienemmissä koneissa.


    • Anonyymi

      Inhottavaa kun haluaisi olla lentoemäntä mutta on vähän yli 170cm :(

      • Anonyymi

        Raja on finnairilla 166cm - 188cm joten ei mitään hätää jos olet 170cm<3 itsekkin haen finnairille töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raja on finnairilla 166cm - 188cm joten ei mitään hätää jos olet 170cm<3 itsekkin haen finnairille töihin.

        Kuulema palkka on huonompi kuin työttömänä, mutta mikäs siinä jos haluaa pelkästä työn ilosta tehdä töitä.


      • Anonyymi

        Itse en ole koskaan halunnut olla lentoemäntä, enkä koskaan halua olla, vaikka minulla ei ole tatuointeja, lävistyksiä tai neonvärisiä hiuksia ja onneksi olen niin lyhyt etten kelpaisikaan.


      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä jotkut tiedustelupalvelut kuvittelevat, että jos ei ole tatuointeja ja lävistyksiä naamassa ja on siisti nuttura niin tämä tarkoittaa automaattisesti sitä, että henkilö haluaa olla lentoemäntä. Ei todellakaan välttämättä tarkoita. On paljon ihmisiä, joilla ei ole tatuointeja eikä lävistyksiä ja silti eivät todellakaan voisi kuvitellakaan työskentelevänsä lentoemäntää ikinä.


    • Anonyymi

      Joo, pillu pitää olla oikealla korkeudella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe