Kaksoset & Lastenhoitaja

Hulluksi Tullut

Minulla on kaksos tytöt. Juulia ja Josefiina, eipä meinaa kädet riittää kun pitäisi pestä pyykkiä, tehdä ruokaa & vahtia lapsia.
Joten ajattelin ottaa lastenhoitajan.
Mieheni on jyrkästi tätä ajatusta vastaan. Hänen mielestä lapset pitää hoitaa itse.
En ole ihan varma pitääkö tuo paikkaansa!
Kysyisin mitä mieltä te olette?
Olen yrittänyt puhua miehelleni tästä,
mutta eihän halua suostua. En tiedä mitä tehdä!
Hän on päivät töissä ja minun pitäisi tehdä kaikkea samaan aikaan! Mitä teen?

7

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TUPLAÄITI

      HULLUKSI IHAN TULE,hanki ennemmin kodinhoitaja kuin lastenhoitaja. Mulla on 1v 2kk vanhat kaksoset, tyttö ja poika. Tiedän mistä puhut, eihän siinä mitään muuta kerkiä kuin lapsia hoitaa, mut asiat tarviikin nyt,jos koskaan laittaa tärkeysjärjestykseen. Miehethän eivät sitä ymmärrä, et kaksosten ja kodin (siinä sivussa) hoitaminen on täyspäivä työtä. Tsemppiä sulle ja koita jaksaa!!! Niin täälläkin yritetään!

    • eräs vaan

      Anna miehellesi kaksi vaihtoehtoa:
      1. Hän alkaa ottaa selvästi entistä suurempaa vastuuta kotitöistä.

      2. Hankitte apua kotitöihin (siivooja kerran viikossa, au-pair, lastenhoitaja, lapsille puolipäivä-hoitopaikka päiväkodista...)

      • voinko auttaa?

        voit saada vapaaehtoisapuakin jos miehellesi kynnyskysymys on raha ja palkanmaksu... meillä oli näin. mies vaati että lapsi hoitoon, mutta hän ei maksa. ainainen taistelu asiasta. hanki apua ajoissa ennenkuin väsyt! ja pyri kompromissiin miehesi kanssa.


    • tätyli

      Jätäppä iskä lasten kanssa pariksi päiväksi keskenään...Ja vaadit tekemään kaiken sen, jonka sinäkin teet.Luulen, että sen jälkeen löytyy halua etsiä sinulle apuri kotihommiin.

    • kaksosäiti

      Suosittelen, että otatte ihan ekaksi isän täysillä mukaan arkirumbaan. Mutta hankkikaa ihmeessä apuvoimia, jos suinkin pystytte. Se on kuin laittaisi rahaa hyvinvointipankkiin!

      Me emme apua saaneet, vaikka yritimmie kaikki konstit. Ainut keino oli, että isä jäi töistä kotiin ja rahoitimme elämämme lainarahalla. Se kannatti, voin vannoa sen. Minusta kaksosten kanssa ei ole yhtään liioiteltua käyttää lisäapua.

    • väsynyt äiti

      Minullakin on kaksostytöt 10 kk sen lisäksi 2 vuotias esikoinen. Työtä on, teen kaiken lähes yksin, mieheltä ei paljon apua liikene ja hänen mielestä olen vaan laiska kun pyydän häneltä apua. Nyt olen ottanut yhteyttä MLL:än lastenhoitopalveluun, tosin sieltä ei tahdo löytyä tyttöjö ktekä haluaisivat tulla tähän kaaokseen, ymmärrän kyllä. Yritän aika-ajoin saada hoitoon isovanhemmille, että saisin levähtää. Kyllä tässä on henkisesti ja fyysisesti ihan rikki, mutta parempia aikoja odotellessa! Jaksamisia sinulle, tuplista tupla ilot, mutta myös surut. Ja muista höykyttää ihmisiä jotka toteavat, että kyllä ne kaksoset menee siinä kuin yksikin, ei ne mene!

      • fgstrtertfdg

        Ihmettelen kyl nyt suuresti! Kyl voi olla avutonta porukkaa! Itellänikin kaksos tytöt tosin nykyseltään jo melkein 10 v. mut yksinhuoltaja oon kokoajan ollu ja hyvin aina pärjänny! Koti on ollut puhdas, pyykit pesty ja lapset/itseni ruokkinu! Apuja en ole saanut/tarvinnut! Ei meinaa minkään sortin iso vanhempia ym. Ja lapsistakin on kasvanut sellaisia hyvin sosiaalisia ja super ihania, kun itse ne olen kasvattanut!!!! Kyl kaksi menee siinä kuin ykski, jos niihin panostaa ja antaa kaikkensa! Mul ainakin niiiin suuri sydän, että laitan kaikkeni peliin aina! Ja kiitän joka ikinen päivä,että sain näin ihanat tytöt!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe