Honda Accord Diesel

Akordista haaveilieva

MInkälainen peli se on tuo Honda Accord diesel? Olisi kiinnostava auto, mutta pelittääkö..., ajo-ominaisuudet, onko kyyti hyvä, kehukaa, kellä on...

96

48161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MadeinJapan

      Moottori erittäin hyvä. Moottori hiljainen ja hyvin eristetty. Rengasäänet pienenä kiusana. Samoin ohjaus ja suuntavakavuus eivät kilpailukykyisiä pahimpien kilpailijoiden kanssa. (Käyn tosin tarkistuttamassa ohajuskulmat).
      Ei vikoja. Kaunis ja tyylikäs niin sisältä kuin ulkoa. Executive X loistava varustelu ja hintakin pudonnut (46000 =>42000) suht siedettävälle tasolle. Suorituskyky erittäin hyvä, mielestäni parempi kuin 2.4 L bensakoneessa (käytännön suorituskyky).
      Tässä mitä mieleen tuli!

      • oulunpoika

        Laitoin elämäni ensimmäisen diesel auton, joka on Honda Accord diesel sedan v.20007. Auto on aivan loistava ajaa ja erittäin hiljainen. Voimaa on kuin "pienessä pitäjässä". Kertakaikkiaan tuntuu todella hyvältä ja lämpöä riittää. Kokemusta jo yli-20 pakkasesta.
        Ratkaisu tapahtui Skoda RS ja Hondan välillä seuraavalla seikalla:Hondassa on ja vain jakopäässä ketju muissa on läskiremmi, joka pitää uusia 100-120 tuhatta km. Maksaa remmin uusiminen n.1000€. Hondan ilmanvastuskerroin on vain 0,26, joka on todella pieni. Rengasäänet ovat todella hiljaiset.On ollut vastaava japsi, jossa oli melu kovempi, mutta ei siinäkään mitään todella kovaa.


      • joppeli
        oulunpoika kirjoitti:

        Laitoin elämäni ensimmäisen diesel auton, joka on Honda Accord diesel sedan v.20007. Auto on aivan loistava ajaa ja erittäin hiljainen. Voimaa on kuin "pienessä pitäjässä". Kertakaikkiaan tuntuu todella hyvältä ja lämpöä riittää. Kokemusta jo yli-20 pakkasesta.
        Ratkaisu tapahtui Skoda RS ja Hondan välillä seuraavalla seikalla:Hondassa on ja vain jakopäässä ketju muissa on läskiremmi, joka pitää uusia 100-120 tuhatta km. Maksaa remmin uusiminen n.1000€. Hondan ilmanvastuskerroin on vain 0,26, joka on todella pieni. Rengasäänet ovat todella hiljaiset.On ollut vastaava japsi, jossa oli melu kovempi, mutta ei siinäkään mitään todella kovaa.

        Minulla oli valinta melkeimpä samoilla perusteilla kuin edellinen kirjoittaja totesi. Octaavia RS PDI oli toinen ehdokas ja kyllä Hondan diesel moottori oli se pointti joka vei pidemmän korren. Tarkemmin siihen tutustuttua tietää mistä on kyse ja tietenkin koeajamalla tuntee loput.
        Tässä video jossa esitellään Hondan Diesel moottori:
        http://world.honda.com/HDTV/news/2003-4030226_1a/


      • oulunpoika
        joppeli kirjoitti:

        Minulla oli valinta melkeimpä samoilla perusteilla kuin edellinen kirjoittaja totesi. Octaavia RS PDI oli toinen ehdokas ja kyllä Hondan diesel moottori oli se pointti joka vei pidemmän korren. Tarkemmin siihen tutustuttua tietää mistä on kyse ja tietenkin koeajamalla tuntee loput.
        Tässä video jossa esitellään Hondan Diesel moottori:
        http://world.honda.com/HDTV/news/2003-4030226_1a/

        Minulla vaikutti valintaani Skoda RS-diesel/ Honda diesel vielä seuraavat seikat:Maavara on Skodassa liian pieni minulle ja Hondan polttoaineen kulutus on vielä pienempi kuin Skodan.


      • toisin
        oulunpoika kirjoitti:

        Laitoin elämäni ensimmäisen diesel auton, joka on Honda Accord diesel sedan v.20007. Auto on aivan loistava ajaa ja erittäin hiljainen. Voimaa on kuin "pienessä pitäjässä". Kertakaikkiaan tuntuu todella hyvältä ja lämpöä riittää. Kokemusta jo yli-20 pakkasesta.
        Ratkaisu tapahtui Skoda RS ja Hondan välillä seuraavalla seikalla:Hondassa on ja vain jakopäässä ketju muissa on läskiremmi, joka pitää uusia 100-120 tuhatta km. Maksaa remmin uusiminen n.1000€. Hondan ilmanvastuskerroin on vain 0,26, joka on todella pieni. Rengasäänet ovat todella hiljaiset.On ollut vastaava japsi, jossa oli melu kovempi, mutta ei siinäkään mitään todella kovaa.

        rs octavia kulki koeajossa paljon mielettömämmin kuin honda,ei se 0,3 litraa sadalla tunnu siitä ilosta paljolta.. varusteitakin ocussa enempi,jos ei sitten ota accordista x mallia joka taas sitten maksaa jo paljon enemmän...


      • ---------------------------...
        toisin kirjoitti:

        rs octavia kulki koeajossa paljon mielettömämmin kuin honda,ei se 0,3 litraa sadalla tunnu siitä ilosta paljolta.. varusteitakin ocussa enempi,jos ei sitten ota accordista x mallia joka taas sitten maksaa jo paljon enemmän...

        Mutta se on skeida!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Niko n

        Automaatti puuttuu ja huono ajo-asento huonojen säätöjen vuoksi.


      • nisse e
        oulunpoika kirjoitti:

        Laitoin elämäni ensimmäisen diesel auton, joka on Honda Accord diesel sedan v.20007. Auto on aivan loistava ajaa ja erittäin hiljainen. Voimaa on kuin "pienessä pitäjässä". Kertakaikkiaan tuntuu todella hyvältä ja lämpöä riittää. Kokemusta jo yli-20 pakkasesta.
        Ratkaisu tapahtui Skoda RS ja Hondan välillä seuraavalla seikalla:Hondassa on ja vain jakopäässä ketju muissa on läskiremmi, joka pitää uusia 100-120 tuhatta km. Maksaa remmin uusiminen n.1000€. Hondan ilmanvastuskerroin on vain 0,26, joka on todella pieni. Rengasäänet ovat todella hiljaiset.On ollut vastaava japsi, jossa oli melu kovempi, mutta ei siinäkään mitään todella kovaa.

        Vaihtoehto löytyi saksalaisesta. Diesel autossa pitää olla vääntöä ja automaatti. Hondan litrateho jää vanhan sukupolven dieseleiden tasolle!


      • tässä on heikki

        Minusta Honda on meluisa verrattuna MB:hen


      • oulunpoika
        toisin kirjoitti:

        rs octavia kulki koeajossa paljon mielettömämmin kuin honda,ei se 0,3 litraa sadalla tunnu siitä ilosta paljolta.. varusteitakin ocussa enempi,jos ei sitten ota accordista x mallia joka taas sitten maksaa jo paljon enemmän...

        Mitä joillakin sekunnin kymmenyksillä on merkitystä auton ajossa? Vaihtele vaan remmejä "Skodasi" ja ajele menemään!


      • oulunpoika
        nisse e kirjoitti:

        Vaihtoehto löytyi saksalaisesta. Diesel autossa pitää olla vääntöä ja automaatti. Hondan litrateho jää vanhan sukupolven dieseleiden tasolle!

        Itse en laita koskaan automaattivaihteista autoa. Tykkään paljon enemmän manuaalista. Vääntöä Hondasta kyllä löytyy aivan tarpeeksi.
        Rallipolut ovat asia erikseen.
        Eipähän tartte Hondaan olla läskiremmiä vaihtaa, kun sitä ei ole. Kuulostaa varmaan hyvältä!


      • moottorin ääni
        nisse e kirjoitti:

        Vaihtoehto löytyi saksalaisesta. Diesel autossa pitää olla vääntöä ja automaatti. Hondan litrateho jää vanhan sukupolven dieseleiden tasolle!

        ja alavääntö sekä yleensäkin tasainen vääntökäyrä ovat paljon tärkeämpiä, kuin laskennallinen litrateho. Toisaalta alhaisempi litrateho voisi jopa kieliä luotettavuudesta pitkällä tähtäimellä.

        Lisäksi hondan konetta voi kierrättää tarvittaessa kuin bensakonetta - teho ei leikkaannu yhtäkkisesti niinkuin saksalaisissa. Käyntiäänestä voisi lisäksi luulla ajavansa bensakonetta - niin värinätön ja äänetön käynti.

        Yksinkertaisesti: paras dieselmoottori mitä markkinoilla on!


      • mutta
        ---------------------------... kirjoitti:

        Mutta se on skeida!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        se teki paljon ennen autoja kuin honda...


      • herne nenään
        oulunpoika kirjoitti:

        Mitä joillakin sekunnin kymmenyksillä on merkitystä auton ajossa? Vaihtele vaan remmejä "Skodasi" ja ajele menemään!

        kun ei accord kaikille kelpaa.. en aja hihnanvaihtoväliä autolla,joten sillä ei merkitystä.. enkä usko,että hondaankaan kannattaa niin pajoa kilometrejä ajaa-voi väliraha kasvaa aika huimaksi..


      • elmeri
        moottorin ääni kirjoitti:

        ja alavääntö sekä yleensäkin tasainen vääntökäyrä ovat paljon tärkeämpiä, kuin laskennallinen litrateho. Toisaalta alhaisempi litrateho voisi jopa kieliä luotettavuudesta pitkällä tähtäimellä.

        Lisäksi hondan konetta voi kierrättää tarvittaessa kuin bensakonetta - teho ei leikkaannu yhtäkkisesti niinkuin saksalaisissa. Käyntiäänestä voisi lisäksi luulla ajavansa bensakonetta - niin värinätön ja äänetön käynti.

        Yksinkertaisesti: paras dieselmoottori mitä markkinoilla on!

        vanhoilla esikammiodieseleillä ...


      • Nimetön
        herne nenään kirjoitti:

        kun ei accord kaikille kelpaa.. en aja hihnanvaihtoväliä autolla,joten sillä ei merkitystä.. enkä usko,että hondaankaan kannattaa niin pajoa kilometrejä ajaa-voi väliraha kasvaa aika huimaksi..

        Volkkarin kone kestää, vaikka hihnanvaihdot onkin! Hondasta ei vielä mitään tuntua. Suorituskyvyltään 103 kw 2,0 hakkaa Hondan 2,2 litraisen mennen tullen ja kuluttaa vielä vähemmän. Sitä paitsi, miten lienee se ketjun kestävyys? Ei taida olla näyttöä? Onko hiukkassuodatinta jne. Ei kannata ostaa vanhaa suunnittelua olevaa Hondan konetta, kun on tarjolla suorituskykyisempi ja taloudellisempi vaihtoehto edullisempaan hintaan ja myös paremmin varusteltu! Hinnanerolla voit vaihtaa sen remmin kuuteen otteeseen ja tällöin autolla on ajettu yli 700000 km!


      • oulunpoika
        herne nenään kirjoitti:

        kun ei accord kaikille kelpaa.. en aja hihnanvaihtoväliä autolla,joten sillä ei merkitystä.. enkä usko,että hondaankaan kannattaa niin pajoa kilometrejä ajaa-voi väliraha kasvaa aika huimaksi..

        Totuushan on, että tämänpäivän diesel-ja pensaautot ovat kaikki hyviä. Ainahan väitellään autojen paremmuudesta, kuin ennen pikkupoikana kinasteltiin samalla tavalla.
        Minä en ota tosissani näitä vastauksia, enkä ota "hernettä nokkaani" vaikka sanottas vaikka mitä.
        Autojen merkki kinastelu on loputonta, joka ei lopu koskaan.


      • autosi

        oikealle jos niin mulla sama vika mulla accord tourer 2007


      • skoda
        toisin kirjoitti:

        rs octavia kulki koeajossa paljon mielettömämmin kuin honda,ei se 0,3 litraa sadalla tunnu siitä ilosta paljolta.. varusteitakin ocussa enempi,jos ei sitten ota accordista x mallia joka taas sitten maksaa jo paljon enemmän...

        kuulu tälle osastolle


      • eiole
        Nimetön kirjoitti:

        Volkkarin kone kestää, vaikka hihnanvaihdot onkin! Hondasta ei vielä mitään tuntua. Suorituskyvyltään 103 kw 2,0 hakkaa Hondan 2,2 litraisen mennen tullen ja kuluttaa vielä vähemmän. Sitä paitsi, miten lienee se ketjun kestävyys? Ei taida olla näyttöä? Onko hiukkassuodatinta jne. Ei kannata ostaa vanhaa suunnittelua olevaa Hondan konetta, kun on tarjolla suorituskykyisempi ja taloudellisempi vaihtoehto edullisempaan hintaan ja myös paremmin varusteltu! Hinnanerolla voit vaihtaa sen remmin kuuteen otteeseen ja tällöin autolla on ajettu yli 700000 km!

        vaihtoväliä hondassa kestää auton iäsn


      • luulet
        herne nenään kirjoitti:

        kun ei accord kaikille kelpaa.. en aja hihnanvaihtoväliä autolla,joten sillä ei merkitystä.. enkä usko,että hondaankaan kannattaa niin pajoa kilometrejä ajaa-voi väliraha kasvaa aika huimaksi..

        skodasta saavasi heh heh myydessä on volkkari mut meneppä vaihtamaan sama myyjä sanoo että se on skoda ettei voi paljon antää siitä on kokemusta mut ei omaa


      • olet
        oulunpoika kirjoitti:

        Totuushan on, että tämänpäivän diesel-ja pensaautot ovat kaikki hyviä. Ainahan väitellään autojen paremmuudesta, kuin ennen pikkupoikana kinasteltiin samalla tavalla.
        Minä en ota tosissani näitä vastauksia, enkä ota "hernettä nokkaani" vaikka sanottas vaikka mitä.
        Autojen merkki kinastelu on loputonta, joka ei lopu koskaan.

        oma on muka aina paras meilläkin on työmaalla toyota ja volkkari vani ja muka hyviä ovat kummassakin vikoja aivan mahottomasti katso autojen vikalista


      • olen
        oulunpoika kirjoitti:

        Itse en laita koskaan automaattivaihteista autoa. Tykkään paljon enemmän manuaalista. Vääntöä Hondasta kyllä löytyy aivan tarpeeksi.
        Rallipolut ovat asia erikseen.
        Eipähän tartte Hondaan olla läskiremmiä vaihtaa, kun sitä ei ole. Kuulostaa varmaan hyvältä!

        sitä mieltä että pitäs olla automaatti itsellä ollut nyt kaks automaatti bensaautoa mut hondaa ei saanut automaattina kun ei ole niin kestävää joka vääntöä kestäs mut tulee se vielä kun taksikuskit tarvii kaupungissa


      • MadeinJapan
        autosi kirjoitti:

        oikealle jos niin mulla sama vika mulla accord tourer 2007

        Jep, puoltaa oikealle. Kesärenkailla vielä enemmän :/


      • eli..
        olet kirjoitti:

        oma on muka aina paras meilläkin on työmaalla toyota ja volkkari vani ja muka hyviä ovat kummassakin vikoja aivan mahottomasti katso autojen vikalista

        sulla onkin se paras ja muilla paskat??


      • paras diesel??????????
        moottorin ääni kirjoitti:

        ja alavääntö sekä yleensäkin tasainen vääntökäyrä ovat paljon tärkeämpiä, kuin laskennallinen litrateho. Toisaalta alhaisempi litrateho voisi jopa kieliä luotettavuudesta pitkällä tähtäimellä.

        Lisäksi hondan konetta voi kierrättää tarvittaessa kuin bensakonetta - teho ei leikkaannu yhtäkkisesti niinkuin saksalaisissa. Käyntiäänestä voisi lisäksi luulla ajavansa bensakonetta - niin värinätön ja äänetön käynti.

        Yksinkertaisesti: paras dieselmoottori mitä markkinoilla on!

        suosittelisin sinullekkin esim bmw330d tai volvo d5 koeajoa lämpimästi, onhan ne ominaisuuksiltaan valovuoden tuota hondan vanhaa tekniikkaa edustavan diisseliä edellä


      • eurooppalaisista
        paras diesel?????????? kirjoitti:

        suosittelisin sinullekkin esim bmw330d tai volvo d5 koeajoa lämpimästi, onhan ne ominaisuuksiltaan valovuoden tuota hondan vanhaa tekniikkaa edustavan diisseliä edellä

        merkeistä. BMW, VW, Audi jne. Niissä vain tahtoo olla melko kapea vääntöalue ja veto "loppuu kuin seinään" kierrosten noustua tietyn rajan yli.

        Hondan dieselin pointti on se, että vaikka paperilla vääntö ja teho eivät huippulukemina välttämättä pärjää, niin tehoalueen ja samoin vääntöalueen laajuus tekee moottorista käytännössä todella miellyttävän. Hondaa voi tarvittaessa kierrättää esim ohitustilanteessa ja tehoa tuntuu riittävän kierrosten noustuakin. Ja lisäksi saa vielä niin pehmeän käyntiäänen, että luulisi ajavan bensakoneella. Eurooppalaisen kyllä tietää tyhjäkäyntiäänestä, joka on terävä.


      • et ole
        eurooppalaisista kirjoitti:

        merkeistä. BMW, VW, Audi jne. Niissä vain tahtoo olla melko kapea vääntöalue ja veto "loppuu kuin seinään" kierrosten noustua tietyn rajan yli.

        Hondan dieselin pointti on se, että vaikka paperilla vääntö ja teho eivät huippulukemina välttämättä pärjää, niin tehoalueen ja samoin vääntöalueen laajuus tekee moottorista käytännössä todella miellyttävän. Hondaa voi tarvittaessa kierrättää esim ohitustilanteessa ja tehoa tuntuu riittävän kierrosten noustuakin. Ja lisäksi saa vielä niin pehmeän käyntiäänen, että luulisi ajavan bensakoneella. Eurooppalaisen kyllä tietää tyhjäkäyntiäänestä, joka on terävä.

        volvon D5 nähnytkään?


      • juuri sitä ajanut
        et ole kirjoitti:

        volvon D5 nähnytkään?

        Kokemusta on noin 60.000 km Volvo 80:stä, mutta siinä oli bensakutonen. Muuten hyvä, mutta jousitus ei ollut toimiva, eikä laadussa liikoja hurraamisia.

        Vaihteisto laukesi totaalisesti lopussa.

        Ei kiitos Volvoa - laatu ei tyydytä

        Ainoa mitä jäi kaipaamaan oli paras kuljettajan penkki, mitä on tullut vastaan, mutta ei se yksinään riitä! Ja tämä ei tee muista penkeistä välttämättä huonoja, mutta Volvossa oli kieltämättä hyvä penkki ja ajoasento.


      • Tarmo Tarkka
        juuri sitä ajanut kirjoitti:

        Kokemusta on noin 60.000 km Volvo 80:stä, mutta siinä oli bensakutonen. Muuten hyvä, mutta jousitus ei ollut toimiva, eikä laadussa liikoja hurraamisia.

        Vaihteisto laukesi totaalisesti lopussa.

        Ei kiitos Volvoa - laatu ei tyydytä

        Ainoa mitä jäi kaipaamaan oli paras kuljettajan penkki, mitä on tullut vastaan, mutta ei se yksinään riitä! Ja tämä ei tee muista penkeistä välttämättä huonoja, mutta Volvossa oli kieltämättä hyvä penkki ja ajoasento.

        on huono istuin, lähinnä ahtauden takia. Tosin sähkösäätöinen istuin tuo lisää muutaman kaivatun sentin.


      • oulunpoika
        Tarmo Tarkka kirjoitti:

        on huono istuin, lähinnä ahtauden takia. Tosin sähkösäätöinen istuin tuo lisää muutaman kaivatun sentin.

        Kyllä Hondan istuimeen sopii taatusti normaalikokoinen pylly. Hehtopyllystä en tiedä, kun itse olen atleettivartaloinen Honda kuski.


      • Tarmo Tarkka
        oulunpoika kirjoitti:

        Kyllä Hondan istuimeen sopii taatusti normaalikokoinen pylly. Hehtopyllystä en tiedä, kun itse olen atleettivartaloinen Honda kuski.

        toki pylly mahtuu, mutta istuimen säädö loppuvat kesken. Me jotka emme ole ihan kääpiöitä, emme saa jalkojamme asettumaan niin hyvin kuin saksalaisissa autoissa. Eli reisituen kanssa ongelmia. Accordissa sähköpenkki menee hieman taaksemmas kuin perinteinen (=lähempänä eurooppalaista tasoa).


      • honda
        tässä on heikki kirjoitti:

        Minusta Honda on meluisa verrattuna MB:hen

        on parempi kuin mese, luotettavampi eikä niin pappamainen


      • Sepp
        MadeinJapan kirjoitti:

        Jep, puoltaa oikealle. Kesärenkailla vielä enemmän :/

        Alusta säädetään huollossa vastaamaan Suomen olosuhteita. Näin tehtiin minun dieselille viime kesänä, sen jälkeen menee kuin luoti suoraan.


      • Jarkko
        Sepp kirjoitti:

        Alusta säädetään huollossa vastaamaan Suomen olosuhteita. Näin tehtiin minun dieselille viime kesänä, sen jälkeen menee kuin luoti suoraan.

        saksalaisia autoja ei tarvitse erikseen säätää Suomen oloja varten .. aasialaiset ovat näköjään asia erikseen????


      • Sepp
        Jarkko kirjoitti:

        saksalaisia autoja ei tarvitse erikseen säätää Suomen oloja varten .. aasialaiset ovat näköjään asia erikseen????

        Tuulilasin netissä ainakin olen löytänyt keskustelua Passatin ohjauksen puoltamisesta. Ymmärtääkseni auto ei silloin mene suoraan. Uuden Accordin ajettavuus kestää vertailun, sen verran olen mm.Passatia ja Subarun Legacya kokeillut. Ja Accord dieselin hinnoittelu kestää komeasti vertailun VW-Audin 140 heppaisiin malleihin. Myöskään kulutuksessa ei ole moittimista: keskikulutus 5,3 14 000 km:n kokemuksella. Toimii myös tähän mennessä koetuissa pakkasissa ja lämpö riittää.


      • ex accord
        Sepp kirjoitti:

        Tuulilasin netissä ainakin olen löytänyt keskustelua Passatin ohjauksen puoltamisesta. Ymmärtääkseni auto ei silloin mene suoraan. Uuden Accordin ajettavuus kestää vertailun, sen verran olen mm.Passatia ja Subarun Legacya kokeillut. Ja Accord dieselin hinnoittelu kestää komeasti vertailun VW-Audin 140 heppaisiin malleihin. Myöskään kulutuksessa ei ole moittimista: keskikulutus 5,3 14 000 km:n kokemuksella. Toimii myös tähän mennessä koetuissa pakkasissa ja lämpö riittää.

        kuinka nopeasti läpenee diesel-accord tälläisillä -20 asteen pakkasilla kun aamulla lähtee tolpasta.
        Volvo D5 (ei Ardicia) tarvitsee maantieajoa 10-12km normaalilämpöihin. Kaupunkiajossa ei oikein jaksa nostaa lämpöjä.


      • ---------------------------...
        mutta kirjoitti:

        se teki paljon ennen autoja kuin honda...

        Kun ne on samanlaisia vieläkin jollei huonompia kun VAG on mukana.


      • ukkoli
        Nimetön kirjoitti:

        Volkkarin kone kestää, vaikka hihnanvaihdot onkin! Hondasta ei vielä mitään tuntua. Suorituskyvyltään 103 kw 2,0 hakkaa Hondan 2,2 litraisen mennen tullen ja kuluttaa vielä vähemmän. Sitä paitsi, miten lienee se ketjun kestävyys? Ei taida olla näyttöä? Onko hiukkassuodatinta jne. Ei kannata ostaa vanhaa suunnittelua olevaa Hondan konetta, kun on tarjolla suorituskykyisempi ja taloudellisempi vaihtoehto edullisempaan hintaan ja myös paremmin varusteltu! Hinnanerolla voit vaihtaa sen remmin kuuteen otteeseen ja tällöin autolla on ajettu yli 700000 km!

        hondan kulutus on tämän päivän autoista pienin luokassaan hakkaa mennen tullen volkkarin laitappa volkkariisi painoa saman verran kuin hondaan niin meneepä yli 6 litraa satasella keskikulutus eläkä vertaa matkaajoon mulla farmari honda meni matkaajossa 4.2 volkkarilla et siihen pääse jos painot on samat


      • täällä
        oulunpoika kirjoitti:

        Totuushan on, että tämänpäivän diesel-ja pensaautot ovat kaikki hyviä. Ainahan väitellään autojen paremmuudesta, kuin ennen pikkupoikana kinasteltiin samalla tavalla.
        Minä en ota tosissani näitä vastauksia, enkä ota "hernettä nokkaani" vaikka sanottas vaikka mitä.
        Autojen merkki kinastelu on loputonta, joka ei lopu koskaan.

        koskaan kehuta omaa penistä kuinka nopea se on ja kestävä pitäshän siitäkin saada juttua


      • volvo111
        juuri sitä ajanut kirjoitti:

        Kokemusta on noin 60.000 km Volvo 80:stä, mutta siinä oli bensakutonen. Muuten hyvä, mutta jousitus ei ollut toimiva, eikä laadussa liikoja hurraamisia.

        Vaihteisto laukesi totaalisesti lopussa.

        Ei kiitos Volvoa - laatu ei tyydytä

        Ainoa mitä jäi kaipaamaan oli paras kuljettajan penkki, mitä on tullut vastaan, mutta ei se yksinään riitä! Ja tämä ei tee muista penkeistä välttämättä huonoja, mutta Volvossa oli kieltämättä hyvä penkki ja ajoasento.

        ole enää volvo siinähän on volkkarin ja audin ja skodan osista tehty auto ei yhtään volvon osaa tiedän sen tarkalleen koska kaveri on tehtaalla töissä


      • osaa
        Tarmo Tarkka kirjoitti:

        toki pylly mahtuu, mutta istuimen säädö loppuvat kesken. Me jotka emme ole ihan kääpiöitä, emme saa jalkojamme asettumaan niin hyvin kuin saksalaisissa autoissa. Eli reisituen kanssa ongelmia. Accordissa sähköpenkki menee hieman taaksemmas kuin perinteinen (=lähempänä eurooppalaista tasoa).

        lukea ei tää ole kuin hondan osasto mee volkkarin osastolle tai kiinaan katsomaan kun siellä volkkareita tehdään


      • tarkenee
        ex accord kirjoitti:

        kuinka nopeasti läpenee diesel-accord tälläisillä -20 asteen pakkasilla kun aamulla lähtee tolpasta.
        Volvo D5 (ei Ardicia) tarvitsee maantieajoa 10-12km normaalilämpöihin. Kaupunkiajossa ei oikein jaksa nostaa lämpöjä.

        meillä on työmaalla volkkarikuski ja sano että pitäs hyppynaru hommata että tarkenee


      • hondahan
        ---------------------------... kirjoitti:

        Kun ne on samanlaisia vieläkin jollei huonompia kun VAG on mukana.

        se osaa autoja valmistaa??


      • ---------------------------...
        hondahan kirjoitti:

        se osaa autoja valmistaa??

        Olet muuten oikeassa.Hyvä!


      • Nimetön kirjoitti:

        Volkkarin kone kestää, vaikka hihnanvaihdot onkin! Hondasta ei vielä mitään tuntua. Suorituskyvyltään 103 kw 2,0 hakkaa Hondan 2,2 litraisen mennen tullen ja kuluttaa vielä vähemmän. Sitä paitsi, miten lienee se ketjun kestävyys? Ei taida olla näyttöä? Onko hiukkassuodatinta jne. Ei kannata ostaa vanhaa suunnittelua olevaa Hondan konetta, kun on tarjolla suorituskykyisempi ja taloudellisempi vaihtoehto edullisempaan hintaan ja myös paremmin varusteltu! Hinnanerolla voit vaihtaa sen remmin kuuteen otteeseen ja tällöin autolla on ajettu yli 700000 km!

        No lähdetään kisoille. Arkipäivisin joskus aamuyöllä Helsinki Hämeenlinna moottoritie. Auto on Accord sedan 2,2 d. 220hv 490 nm. Renkaat 225/45,17. Madallus 3 cm. Öhlins alusta.


      • Nimetön kirjoitti:

        Volkkarin kone kestää, vaikka hihnanvaihdot onkin! Hondasta ei vielä mitään tuntua. Suorituskyvyltään 103 kw 2,0 hakkaa Hondan 2,2 litraisen mennen tullen ja kuluttaa vielä vähemmän. Sitä paitsi, miten lienee se ketjun kestävyys? Ei taida olla näyttöä? Onko hiukkassuodatinta jne. Ei kannata ostaa vanhaa suunnittelua olevaa Hondan konetta, kun on tarjolla suorituskykyisempi ja taloudellisempi vaihtoehto edullisempaan hintaan ja myös paremmin varusteltu! Hinnanerolla voit vaihtaa sen remmin kuuteen otteeseen ja tällöin autolla on ajettu yli 700000 km!

        Lähdetään kisoille. Aamuyö Helsinki Hämeenlinna moottoritie. Accord sedan 2, 2 d. 220hv,490 nm. 3 cm madallus, alustasarja. Renkaat 225/45,17. Kohtuu rivakka peli. Huiput ei tiedossa, mut varmuudella yli 250km/h. Nimittäin ei katkea kierrokset 4500.


      • Anonyymi
        tässä on heikki kirjoitti:

        Minusta Honda on meluisa verrattuna MB:hen

        No tietenkin on MB on premiumauto honda taas kansankärry. Sama kun vertaisiLadaa ja Volvoa.


      • Anonyymi
        Jusa78715 kirjoitti:

        Lähdetään kisoille. Aamuyö Helsinki Hämeenlinna moottoritie. Accord sedan 2, 2 d. 220hv,490 nm. 3 cm madallus, alustasarja. Renkaat 225/45,17. Kohtuu rivakka peli. Huiput ei tiedossa, mut varmuudella yli 250km/h. Nimittäin ei katkea kierrokset 4500.

        Jos sulla kestää 15 vuotta vastata jonkun volkkarikuskin viestiin ei sun hondakaan voi olla kovin nopea...


    • sakari s

      Ongelman ajomukavuuteen tuo automaatin puute.

    • Tarmo Tarkka

      miksi en hankkisi nyt uutta diesel-Hondaa:
      1) uusi malli tulee IV/07 (Accord)
      2) vanhahtava moottori (litrateho, vääntö ..)
      3) ei saa automaattina

      ja ehkä neljäs syy on se että kuskin paikka on aika ahdas jaloille.

      • srgrgr

        diesel moottorin on Hondan 2.2l. Nämä vw-konsernin dieselit edustaa sitä vanhaa tekniikkaa,pumppusuuttimineen ja remmikäyttöisine nokka-akseleineen.

        Ei turhaa ole valittu Hondan dieseliä mailman parhaaksi moottoriksi.

        Odotan todella uutta Accordia 2007, luulen että silloin Hondan dieseli lyö tehoissa laudalta muiden valmistajien viritelmät, kuten on käynyt bensapuolella.


      • Tarmo Tarkka
        srgrgr kirjoitti:

        diesel moottorin on Hondan 2.2l. Nämä vw-konsernin dieselit edustaa sitä vanhaa tekniikkaa,pumppusuuttimineen ja remmikäyttöisine nokka-akseleineen.

        Ei turhaa ole valittu Hondan dieseliä mailman parhaaksi moottoriksi.

        Odotan todella uutta Accordia 2007, luulen että silloin Hondan dieseli lyö tehoissa laudalta muiden valmistajien viritelmät, kuten on käynyt bensapuolella.

        viesti vahvistaa olettaman: Hondan diesel on vanhahtava.


      • ilmo i
        srgrgr kirjoitti:

        diesel moottorin on Hondan 2.2l. Nämä vw-konsernin dieselit edustaa sitä vanhaa tekniikkaa,pumppusuuttimineen ja remmikäyttöisine nokka-akseleineen.

        Ei turhaa ole valittu Hondan dieseliä mailman parhaaksi moottoriksi.

        Odotan todella uutta Accordia 2007, luulen että silloin Hondan dieseli lyö tehoissa laudalta muiden valmistajien viritelmät, kuten on käynyt bensapuolella.

        tekee Mercedes !!


      • Ekonomisti

        Ilmeisesti arvo putoaa aika paljon kun uusi malli putkahtaa ulos.


      • tässä sentään
        Ekonomisti kirjoitti:

        Ilmeisesti arvo putoaa aika paljon kun uusi malli putkahtaa ulos.

        Mondeosta puhuta :)


      • Juri
        tässä sentään kirjoitti:

        Mondeosta puhuta :)

        usein käy niin kun uusi malli tulee myyntiin, niin edellinen alkaa näyttämään vanhalta ja arvo putoo...


      • moottori 2.2
        srgrgr kirjoitti:

        diesel moottorin on Hondan 2.2l. Nämä vw-konsernin dieselit edustaa sitä vanhaa tekniikkaa,pumppusuuttimineen ja remmikäyttöisine nokka-akseleineen.

        Ei turhaa ole valittu Hondan dieseliä mailman parhaaksi moottoriksi.

        Odotan todella uutta Accordia 2007, luulen että silloin Hondan dieseli lyö tehoissa laudalta muiden valmistajien viritelmät, kuten on käynyt bensapuolella.

        on pienin kulutuksinen moottorin kokoon ja auton painoon verrattuna laitappa 19 volkkariin 200kg painoa lisää niin yllätys yllätys kulutus on yli 6 litraa


      • onkin
        Tarmo Tarkka kirjoitti:

        viesti vahvistaa olettaman: Hondan diesel on vanhahtava.

        uusin dieselmoottori markkinoilla


      • Jarkko
        onkin kirjoitti:

        uusin dieselmoottori markkinoilla

        se on niin, että ne tehtaat, jotka ovat tehneet dieseleitä 50 vuotta ovat parempia kuin ne, jotka ovat harrastaneet niiden valmistusta muutaman vuoden!


      • Jassis
        onkin kirjoitti:

        uusin dieselmoottori markkinoilla

        huonoin...


      • Jope_
        onkin kirjoitti:

        uusin dieselmoottori markkinoilla

        Mersua?


      • Riku '
        moottori 2.2 kirjoitti:

        on pienin kulutuksinen moottorin kokoon ja auton painoon verrattuna laitappa 19 volkkariin 200kg painoa lisää niin yllätys yllätys kulutus on yli 6 litraa

        kulutus on peni, mutta niin on litratehokin eli moottori oli jo syntyessään vanhanaikainen! Vrt. edistykselliset dieselit kuten : MB, BMW, Audi ja moni muu maitsemattani jättänyt...


      • oulunpoika
        Riku ' kirjoitti:

        kulutus on peni, mutta niin on litratehokin eli moottori oli jo syntyessään vanhanaikainen! Vrt. edistykselliset dieselit kuten : MB, BMW, Audi ja moni muu maitsemattani jättänyt...

        Mitä näillä jonkin väännön- ja alatehon kymmenyksillä on käytännössä merkitystä. Tuskimpa sinä saat "orkkua" vaikka ajat saksalaisella dieselillä. Ei näillä pilkun viilauksilla ole todellakaan mitään merkitystä. Sakot tulee japanin dieselille samalla lailla, kuin sakemannillekin. Kyllä polttoaineen kulutus merkitsee todella jotakin.Muuten minun ei tarvi tähän Hondaani vaihtaa jakopäähän remmiä, kun sitä eiole.


      • visitor11
        Tarmo Tarkka kirjoitti:

        viesti vahvistaa olettaman: Hondan diesel on vanhahtava.

        Aivan naurettavaa puhetta, että Suomen markkinoille v.2006 tullut Hondan diesel-moottori olisi vanhahtava. Kyse on sentään commonrail-tekniikkaa hyödyntävästä moottorista, josta tempoo pelkällä ohjelmoinnilla tehoa irti tarvittaessa jopa 200 hv ja 450 nm(vrt vakio 140hv ja 340nm). Tällaisiin tehonlisäyksiin ei todellakaan vanhanaikaisilla moottoreilla ylletä ilman muitakin muutoksia.
        Tottahan se on, että ei Hondalla ole niin pitkää kokemusta diesel-moottoreiden valmistuksesta kuin muilla ja ehkäpä Honda ei diesel-moottorillaan haekaan kovia teholukemia vaan taloudellisuutta tässä vaiheessa. Tosin löytyyhän Hondan valikoimasta ulkomailla 180 hevosvoimainen diesel-Accord Type-S.


    • halppis

      varaa, niin tyydy sitten halppis tuohon dieseliin

      • koeajon jälkeen

        Ajoin Honda Accordin, Mondeon ja C5n mutta ei näistä ollut vastusta Skoda Superbille, siitä tein kaupat ja tyytyväinen olen ollut.


    • Kullervo

      preferoin saksalaisia dieseleitä.

      • Kohinaa

        Mutta mikä ettei näinkin erinomainen auto joka vie polttoainetta vähemmän kuin mopot niin ole yleistynyt TAKSIssa MÄÄ IHMETTelen kertokaa ny pari tosi tarinaa tältäkin puolen vai onko ne japsiautojen tilat jotka toimii jarruna


      • ---------------------------...
        Kohinaa kirjoitti:

        Mutta mikä ettei näinkin erinomainen auto joka vie polttoainetta vähemmän kuin mopot niin ole yleistynyt TAKSIssa MÄÄ IHMETTelen kertokaa ny pari tosi tarinaa tältäkin puolen vai onko ne japsiautojen tilat jotka toimii jarruna

        Maaliskuussa on taksina ainakin yksi farkku.Ostin itse pirssiksi sellaasen.


      • osaa
        ---------------------------... kirjoitti:

        Maaliskuussa on taksina ainakin yksi farkku.Ostin itse pirssiksi sellaasen.

        hyvät on välirahat seuraavaan "pirssiin"


      • ---------------------------...
        osaa kirjoitti:

        hyvät on välirahat seuraavaan "pirssiin"

        Hondahan on niitä eniten hintaansa pudottavia autoja.Miksi muuten 2003 mallista alkaen olevat accordit maksaa vielä yli 20000€.Kyl on surkee.Mersua vaihtaessa joutuu saman verran tekemään väliä kun Honda maksaa ilman vaihturia että Honda on puolet vähemmän pajalla kuin mersu.Se on nimittäin auto!


      • Moottori lehdessä
        ---------------------------... kirjoitti:

        Hondahan on niitä eniten hintaansa pudottavia autoja.Miksi muuten 2003 mallista alkaen olevat accordit maksaa vielä yli 20000€.Kyl on surkee.Mersua vaihtaessa joutuu saman verran tekemään väliä kun Honda maksaa ilman vaihturia että Honda on puolet vähemmän pajalla kuin mersu.Se on nimittäin auto!

        Uusikorinen Accord oli 3. parhaiten arvonsa säilyttävä auto.


      • RRR1
        Moottori lehdessä kirjoitti:

        Uusikorinen Accord oli 3. parhaiten arvonsa säilyttävä auto.

        Milloinkas nämä Taksikuskit alkaa ostamaan näitä erinomaisia Hondia


      • tai sitten ei
        ---------------------------... kirjoitti:

        Hondahan on niitä eniten hintaansa pudottavia autoja.Miksi muuten 2003 mallista alkaen olevat accordit maksaa vielä yli 20000€.Kyl on surkee.Mersua vaihtaessa joutuu saman verran tekemään väliä kun Honda maksaa ilman vaihturia että Honda on puolet vähemmän pajalla kuin mersu.Se on nimittäin auto!

        Mitähän ihmettä tuo tarkoitti?


      • oulunpoika
        RRR1 kirjoitti:

        Milloinkas nämä Taksikuskit alkaa ostamaan näitä erinomaisia Hondia

        Et taida tietää, että taksit ostavat autonsa/ merkkinsä minkä saavat halvimmalla ja missä on pienempi diesel vero. Accordissa ei ole vero pienin, koska auto on raskas. Vertailun vuoksi Skoda RS ja Honda Accord sedan on autoissa painoero ja siksi Hondan on vero selvästi kallimpi. Näin minulle kertoi takseja omistava henkilö. Muuten taksiauton ostopäätökseen vaikuttaa vielä miten huolto on hinnoiteltu ja toimivuus kullakin merkillä.Tämä oli myös erittäin tärkeä seikka ostopäätöstä tehtäessä.


      • oulunpoika
        Kohinaa kirjoitti:

        Mutta mikä ettei näinkin erinomainen auto joka vie polttoainetta vähemmän kuin mopot niin ole yleistynyt TAKSIssa MÄÄ IHMETTelen kertokaa ny pari tosi tarinaa tältäkin puolen vai onko ne japsiautojen tilat jotka toimii jarruna

        Lueppas testi Autobild 4/2006 saat sen Hondan sivulta. Testissä oli Audi2,0, Jaguar ja Honda dieselit. Kenenkähän moottori oli paras ?


      • ---------------------------...
        tai sitten ei kirjoitti:

        Mitähän ihmettä tuo tarkoitti?

        Mikä siinä oli vaikeeta?Kerro niin koetan selittää.


      • sitä
        Kohinaa kirjoitti:

        Mutta mikä ettei näinkin erinomainen auto joka vie polttoainetta vähemmän kuin mopot niin ole yleistynyt TAKSIssa MÄÄ IHMETTelen kertokaa ny pari tosi tarinaa tältäkin puolen vai onko ne japsiautojen tilat jotka toimii jarruna

        tilaa riittä mut auto ei ole vielä ollut markkinoilla kunhan taksit vaihtavat niin hondia tulee niillekin on sen verran halpaa ajoa


      • RRR1
        sitä kirjoitti:

        tilaa riittä mut auto ei ole vielä ollut markkinoilla kunhan taksit vaihtavat niin hondia tulee niillekin on sen verran halpaa ajoa

        Sehän siinä onkin et kun sitä tilaa ei oo niin ei sellasta voi vaihtaa jos oviaukosta ei raavas mies mahdu sisään ilman pään koukistelua niin vaikka auto kulkis ilman se ei vielä riitä ja takapenkillekin pitäis mahtua suomalainen talviulsterissa ja känniläistä ei saa ulos näistä jousettomista kärryistä eikä renkejä saa ajamaan ihan pilipali autoja kyllä mersu on mersu ei edes farmari accordissa oo tarpeeks ominaisuuksia


      • ???????????????????????????...
        RRR1 kirjoitti:

        Sehän siinä onkin et kun sitä tilaa ei oo niin ei sellasta voi vaihtaa jos oviaukosta ei raavas mies mahdu sisään ilman pään koukistelua niin vaikka auto kulkis ilman se ei vielä riitä ja takapenkillekin pitäis mahtua suomalainen talviulsterissa ja känniläistä ei saa ulos näistä jousettomista kärryistä eikä renkejä saa ajamaan ihan pilipali autoja kyllä mersu on mersu ei edes farmari accordissa oo tarpeeks ominaisuuksia

        Mersu-uskovainen voisi joskus edes koittaa muita ennen kuin haukkuu.EI ole sen ahtaampi kuin Eemelikään ja lisäksi paljon kestävämpi.


      • sullakin
        RRR1 kirjoitti:

        Sehän siinä onkin et kun sitä tilaa ei oo niin ei sellasta voi vaihtaa jos oviaukosta ei raavas mies mahdu sisään ilman pään koukistelua niin vaikka auto kulkis ilman se ei vielä riitä ja takapenkillekin pitäis mahtua suomalainen talviulsterissa ja känniläistä ei saa ulos näistä jousettomista kärryistä eikä renkejä saa ajamaan ihan pilipali autoja kyllä mersu on mersu ei edes farmari accordissa oo tarpeeks ominaisuuksia

        olla vielä korvantaustat märkänä kun noin haukut maailman parasta dieselautoa ja kestävintä


      • ???????????????????????????...
        sullakin kirjoitti:

        olla vielä korvantaustat märkänä kun noin haukut maailman parasta dieselautoa ja kestävintä

        Joo,kyllä olisi myytinmurtajilla hommia tossakin asiassa,mersun kestävyysmyytti olisi äkkiä kyllä "busted".Sori vaan ei se tarkoita että jos on joskus ollut paras niin on sitä aina.Herää tähän päivään.


      • RRR1
        ???????????????????????????... kirjoitti:

        Joo,kyllä olisi myytinmurtajilla hommia tossakin asiassa,mersun kestävyysmyytti olisi äkkiä kyllä "busted".Sori vaan ei se tarkoita että jos on joskus ollut paras niin on sitä aina.Herää tähän päivään.

        Nyt voi todeta hondan vaikka kuinka kestäväks mutta olihan se tm.nfarmari vertailussa täysin peränpitäjä eikä siellä ollu yhtään merssua vaan kaikki oli samasta kokoluokasta ja ei sillä näin kukaan aja taksissakaan yli neljää vuotta niin sen ajan kestää lähes joka merkki et tätä päivää eletään tolpallakin ja otetaan "asiantuntijoilta kommentteja "vastaan taas kun kestävyys kerran tiedetään jo etukäteen että tattis vaan


      • Ripaus
        RRR1 kirjoitti:

        Nyt voi todeta hondan vaikka kuinka kestäväks mutta olihan se tm.nfarmari vertailussa täysin peränpitäjä eikä siellä ollu yhtään merssua vaan kaikki oli samasta kokoluokasta ja ei sillä näin kukaan aja taksissakaan yli neljää vuotta niin sen ajan kestää lähes joka merkki et tätä päivää eletään tolpallakin ja otetaan "asiantuntijoilta kommentteja "vastaan taas kun kestävyys kerran tiedetään jo etukäteen että tattis vaan

        Minulla oli 2003 accord sport jossa oli hyvät jarrut
        ostin 2007 diesel hondan ja nyt märällä ilmalla
        ajettaessa jarrut kastuu niin että jos tarvitsisi
        jarruttaa äkkiä voisi mennä pitkäksi, kysyn onko
        muilla ollut samaa ongelmaa.
        Muuten auto on tosi hyvä lämmin halpa pitää.
        Rengas äänet liian kovat!


      • CTDI-Sport
        Ripaus kirjoitti:

        Minulla oli 2003 accord sport jossa oli hyvät jarrut
        ostin 2007 diesel hondan ja nyt märällä ilmalla
        ajettaessa jarrut kastuu niin että jos tarvitsisi
        jarruttaa äkkiä voisi mennä pitkäksi, kysyn onko
        muilla ollut samaa ongelmaa.
        Muuten auto on tosi hyvä lämmin halpa pitää.
        Rengas äänet liian kovat!

        Aivan, noin Accord CTDI-Sport tekee. Nyt on oppinut varautumaan, koskettaa ensin hiukan ja jarruttaa vasta sitten reilusti, niin pysähtyy. Kieltämättä tuntuu joskus ilkeältä. Aikaisemmassa Hondassa en muista olleen moista ominaisuutta.


      • tepi234
        CTDI-Sport kirjoitti:

        Aivan, noin Accord CTDI-Sport tekee. Nyt on oppinut varautumaan, koskettaa ensin hiukan ja jarruttaa vasta sitten reilusti, niin pysähtyy. Kieltämättä tuntuu joskus ilkeältä. Aikaisemmassa Hondassa en muista olleen moista ominaisuutta.

        juu,näin olen itsekin huomannut.


      • hondamies 1
        tepi234 kirjoitti:

        juu,näin olen itsekin huomannut.

        Ostin Accord automaatti dieselin 2010 ja haluan tietää onko kulutus muillakin yhtäsuuri
        kuin minun autossani noin 8-10l sadalla? edellinen manuaali diesel kulutti tosi vähän 5-8l
        joten olen tosi pettynyt kulutukseen käytin autoa huollossa ja ohjelmoitiin uudestaan
        eikä kulutus pienentynyt!


      • da
        hondamies 1 kirjoitti:

        Ostin Accord automaatti dieselin 2010 ja haluan tietää onko kulutus muillakin yhtäsuuri
        kuin minun autossani noin 8-10l sadalla? edellinen manuaali diesel kulutti tosi vähän 5-8l
        joten olen tosi pettynyt kulutukseen käytin autoa huollossa ja ohjelmoitiin uudestaan
        eikä kulutus pienentynyt!

        Tossa talvella kattelin lahen volvolla käytettyä accort diiseliä, aj. n52000km, aika uusi. Kävin viime viikolla uudelleen samassa liikkeessä, siellä se oli vieläkin.


      • hirrenveisuu
        hondamies 1 kirjoitti:

        Ostin Accord automaatti dieselin 2010 ja haluan tietää onko kulutus muillakin yhtäsuuri
        kuin minun autossani noin 8-10l sadalla? edellinen manuaali diesel kulutti tosi vähän 5-8l
        joten olen tosi pettynyt kulutukseen käytin autoa huollossa ja ohjelmoitiin uudestaan
        eikä kulutus pienentynyt!

        miten olet tuon kulutuksen saanut noin isoksi
        minä laitoin vuoden ajot ja polttoaineen ylös niin keskikulutus oli 5.76 koko vuodelta,
        ajoa on kaupunki maantie moottoritie kaikki mahdolliset.
        nyt ajoin oulusta iihin niin kekikulutus oli 4.6 litraa ajoin mittarin mukaan
        koko matkan 112km eli noin 108-109 todellinen nopeus.
        auto on diesel accord vm 2007 farmari


      • Ihan tyytyväinen
        hondamies 1 kirjoitti:

        Ostin Accord automaatti dieselin 2010 ja haluan tietää onko kulutus muillakin yhtäsuuri
        kuin minun autossani noin 8-10l sadalla? edellinen manuaali diesel kulutti tosi vähän 5-8l
        joten olen tosi pettynyt kulutukseen käytin autoa huollossa ja ohjelmoitiin uudestaan
        eikä kulutus pienentynyt!

        Minulla on Accord 2,2 I-DTEC automaatti tourer vm. 2011. Ennen 10 000 km. kulutus oli 6 litran molemmin puolin. Kun 10 000 km yli alkoi kertyä kilometrejä, niin kulutus tippui selvästi. Maantieajossa talvella kulutus on vaihdellut välillä 4,8 - 5,3. Tämä rajoituksen vaihdellessa 80 - 100 välillä. Moottoritiellä esim. HKI - Tampere välillä talvella menee tavallisesti 5,5 - 5,7 kulutuksella, mittarissa on tuolloin gruisella 110 km/. h. Talvirenkaina on kitkat.


      • vxnxnnnn
        Ihan tyytyväinen kirjoitti:

        Minulla on Accord 2,2 I-DTEC automaatti tourer vm. 2011. Ennen 10 000 km. kulutus oli 6 litran molemmin puolin. Kun 10 000 km yli alkoi kertyä kilometrejä, niin kulutus tippui selvästi. Maantieajossa talvella kulutus on vaihdellut välillä 4,8 - 5,3. Tämä rajoituksen vaihdellessa 80 - 100 välillä. Moottoritiellä esim. HKI - Tampere välillä talvella menee tavallisesti 5,5 - 5,7 kulutuksella, mittarissa on tuolloin gruisella 110 km/. h. Talvirenkaina on kitkat.

        Hieman omituista on se että kulutus on muuten varsinkin tämänkokoiselle ja painoiselle autolle varsin pieni, vain karvan yli 5 litraa sadalla, niin kovilla pakkasilla se nousi 2-3 litraa korkeammaksi, niin että suoralla tielläkin vakkarilla ajettaessa kulutus oli ainakin 7 l/100 km. Enkä siis puhu kylmän auton kulutuksesta vaan auto on ollut normaalilämpöinen.
        Sitten kun ilmat lämpes, ni kulutus laski taas normaaliin, omituista, onko muilla tälläsia kokemuksia?


    • piru vie

      itse olen ollut todella tyytyväinen diesel accooni!
      - todella hyvä kylmäkäynistyvyys
      - lämmin jopa -36 asteen pakkasella (ei webastoa)
      - pieni kulutus 5-6 litraa/100km vähemmälläkin pääsee kun keventää kenkää
      - todella vääntävä moottori

      • 200tkm ja 2. turbo

        Skeida oli hyva auto. Volkkari vaan pilas senkin1111


      • Weectra
        200tkm ja 2. turbo kirjoitti:

        Skeida oli hyva auto. Volkkari vaan pilas senkin1111

        Turha verrata hihnaa tai ketjua jakopäässä, voi olla että ketju koneissa huollot niin kalliita että vaika vaihtais useamman hihnan niin silti saman hintaset Täytyy sanoo kun entinen lottovoittaja että kokonaisuus ratkaisee ... jos hondan raitisilmasuodatin kolme kertaa kalliinpi kuin passatin


    • vaghonda

      Pakko kirjoittaa jotain kuin luin alkupään tekstejä...Eikös tuo VAGin 2.0tdi ole kärsinyt noita suutin vikoja aika runsaasti jossa yksi suutin rempan kanssa n.1000e. Ja kuulemma turboja lauennut kun porukka lastuttanut autojaan..... Ilmeisesti taistelu paremmuudesta/halvemmuudesta on siis kääntynyt Hondan puolelle. Tosin sehän riippuu keneltä kysyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe