155 ostamassa

tietämätön......

Elikä ei aijempaa kokemuksia kyseisestä alfasta ja nyt sellainen hankintalistalla. Olisin kysellyt jos joku tietäisi mitä kannattaa katsoa tai kysyä osto hetkellä. Tyyppivikoja yms Ja miten ketävä tekniikka onko sähkövikoja tai miten paljon ajettu on ihan loppu.

8

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajelija6

      mitä vuosimallia meinasit kone vaihtu vuonna 95

    • gsgf

      Hei,itellä ollut 8 venttiilinen versio.Auto oli kyllä hintansa arvoinen(ostin käytettynä) ei ruostunut,tilava,kulutus maantie noin 6.5-7l/100km.Varaosien saanti tietyissä osissa voi
      aiheuttaa odotusta.
      Huom:tarkista takapyörien suoruus jos vinossa,takasillan laakeri loppu.

      • kutumatu

        Itellä ollu 8 venanen -94 nyt 7 vuotta ja 90 000 omaa ajoa. Mittarissa nyt 263 000 km. Tänä aikana korjatut jutut: Takajarrusatulat/ levyt (tyyppivika kässärin jumittaminen, heikko jarruteho takana(jarrupaineeen säädin) mätänevät jarruputket). Vetonivelet/ vetoakselin laakerointi , ABS anturan vaihto ( kallis Deltalla), takatukivarsien laakerointi, etualatukivarret,pakoputkisto, jäähdytysnesteen vuotoa lämppäristä. Lisäksi pyyhkimien holkit väljät. Tuo 8 vent. ketjukone on hyvin kestävä ja pitkäikäinen. Tyyppivikatietoa tarjoaa laajemmin Alfabbs foorumi.


      • varo hyvä immeinen
        kutumatu kirjoitti:

        Itellä ollu 8 venanen -94 nyt 7 vuotta ja 90 000 omaa ajoa. Mittarissa nyt 263 000 km. Tänä aikana korjatut jutut: Takajarrusatulat/ levyt (tyyppivika kässärin jumittaminen, heikko jarruteho takana(jarrupaineeen säädin) mätänevät jarruputket). Vetonivelet/ vetoakselin laakerointi , ABS anturan vaihto ( kallis Deltalla), takatukivarsien laakerointi, etualatukivarret,pakoputkisto, jäähdytysnesteen vuotoa lämppäristä. Lisäksi pyyhkimien holkit väljät. Tuo 8 vent. ketjukone on hyvin kestävä ja pitkäikäinen. Tyyppivikatietoa tarjoaa laajemmin Alfabbs foorumi.

        "tarjoaa laajemmin Alfabbs foorumi."

        siellä saatki sitte heiluttavia lapoja perseen täydel


      • kutumatu
        varo hyvä immeinen kirjoitti:

        "tarjoaa laajemmin Alfabbs foorumi."

        siellä saatki sitte heiluttavia lapoja perseen täydel

        Perstuntumalta voin kuitenkin sanoa,että parhaat asiantuntijat löytyvät juuri sieltä...


      • anonyymialfisti
        varo hyvä immeinen kirjoitti:

        "tarjoaa laajemmin Alfabbs foorumi."

        siellä saatki sitte heiluttavia lapoja perseen täydel

        ettei lapa vain juutu kurkkuun... LOL

        ihan kivasti on tuolta alfabbs:stä tietoa saanut.


    • Viimeisin Alfa oli 155. Pelkkää hyvää sanottavaa. Oli tuo 8 vent.ketjulla, konehan kestää loputtomasti. Kuten noissa muissakin viesteissä oli: takajarrut vähän tehottomat jos jumittuvat (levyihin tulee ruostetta käytön puutteesta). Liekö juuri jumittuminen syynä kun minullakin ABS-anturi meni (siltä kuumenneelta puolelta). Ei kannata ainakaan Deltasta ostaa (Bosch). Lamda meni jostain syystä. Penkinlämmittimet ei toimi, on niin kuppimainen istun että langat katkeaa helposti 100kg. Muuta vikaa en muista. Ainakin Pihlajamäen varaosasta sai nopeasti ja edullisesti kaikki osat.

      • kutumatu

        Jep! näin on näreet. Kysyjällekin on jo varmaan selvinnyt,että monet Fiuden osat käy alustaan,eivätä ole kovin hinnakkaita. Motonetistä on löytynyt aika hyvin kulutusosia. Eräs nyt jo keskuudestamme poistunut monitoimiosaaja kertoi aikoinaan purkaneensa useita yli 350 tonnia ajettuja satakuusnepan twinspark myllyjä lähes kulumattomassa kunnossa joten uskottava on ettei ne nyt ihan kättelyssä hajoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe