vatsan turvotus ja kipu

vatsavaivainen

Viime kesästä lähtien minulla on ollut jatkuvasti ongelmia vatsan kanssa. Turvotusta, sietämätöntä kipua, kipristelyä, ilmavaivoja... Olen lokakuusta lähtien syönyt Dida-nimistä valmistetta, joka on kyllä auttanut jonkin verran, mutta samat vaivat kiusaavat edelleen. Ruokavaliossani pyrin välttämään vehnää ja sokeria ja lisäksi minulla on laktoosi-intoleranssi, joten käytän hyla-tuotteita. Mutta söin sitten mitä tahansa, jokaisen aterian jälkeen vatsa tulee kipeäksi ja turpoaa niin että on ratketa liitoksistaan. Syksyllä painoni putosi 5 kiloa ja olin huolestuttavan alipainoinen sen vuoksi, etten voinut syödä normaalisti vatsakipujen takia. Lääkärillä olen käynyt useaan otteeseen, mutta siellä ei osata auttaa. Onko jollakin samanlaisia oireita tai osaisiko joku neuvoa, mitä pitäisi tehdä? Alan olla epätoivoinen.

8

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkukissa

meinaan tuossa viestiketjussa.. että mikä mahtaa olla vikana.. kun mahaa turvottaa.. ja ilmaa piisaa ihan liiankin kanssa. ite en tuota didaa ole käyttäny. siitäkin tosin kysyin äsken omassa viestissäni. mut että kyllä tästä vaivasta tahtois päästä eroon ihan lopullisesti. inhottavaa kun turvottaa ja pierettää. eikä tiedä edes että miksi! :/

• vatsapallo

Ihan samaa vaivaa lähes joka päivä. Joskus kipristää niin pahasti, että makaan vain sängyssä. Pistää, turvottaa, vihloo, röyhtäyttää, pierettää, turpoaa, ja ylämahalla ihan kuin kiristysvyö. En jaksaisi enää yhtään. Olen kokeillut Libraxria, eri närästyslääkkeitä, Agiocuria, litalginia - ei pysyvää apua. Inhottaa kun ei tiedä koska äityy pahaksi, mihinkään ei huvita mennä, kun ei voi olla.
      Mulla lähes aina uloste ihan pitentä, kovaa papanaa ja sitten kun suoli päättää toimia niin 5-7 kertaa päivässä ja sitten alkaa taas papanavaihe.
      Kuulostaako yhtään tutulta ? Niin ja röyhtäilsen varmaan tunnin päivässä.
      Ei keliakiaa, ei laktoosia, mutta vaivaa kyllä....

• pikkukissa

mulla ei ole testattu kumpaakaan, ei laktoosia eikä keliakii, että en kyllä tiedä onko mulla mahdollisesti jompikumpi.. tai kumpikin. tai jotain vastaavaa. mutta kyllä tää ilma alkaa jo häirittemään elämää mullakin. mulla ei tuota vihlontaa tai pistämistä ole onneks.. mutta kyllä pierettää aika railakkaasta. sen oikein tuntee kun sitä ilmaa kertyy lisää mahaan. pitäisi varmaan lkaa apitämään ruokapäiväkirjaa, että tietäis mitä on sillon mahdollisesti syönyt kun oikein antaa ilmaa ulos. oon vaan niin huono tommosen kirjanpidon kanssa :/ pitäsis iis varmaan vain suunnata rohto-osastolle.. ja kokeilla jotain tähän vaivaan. ja sit jos ei auta.. ni viimestään siinä vaiheessa soittaa lääkärille aika, ja tutkituttaa, ett mikä ihme vaivaa.

• Madonmunapirtelö
        pikkukissa kirjoitti:

mulla ei ole testattu kumpaakaan, ei laktoosia eikä keliakii, että en kyllä tiedä onko mulla mahdollisesti jompikumpi.. tai kumpikin. tai jotain vastaavaa. mutta kyllä tää ilma alkaa jo häirittemään elämää mullakin. mulla ei tuota vihlontaa tai pistämistä ole onneks.. mutta kyllä pierettää aika railakkaasta. sen oikein tuntee kun sitä ilmaa kertyy lisää mahaan. pitäisi varmaan lkaa apitämään ruokapäiväkirjaa, että tietäis mitä on sillon mahdollisesti syönyt kun oikein antaa ilmaa ulos. oon vaan niin huono tommosen kirjanpidon kanssa :/ pitäsis iis varmaan vain suunnata rohto-osastolle.. ja kokeilla jotain tähän vaivaan. ja sit jos ei auta.. ni viimestään siinä vaiheessa soittaa lääkärille aika, ja tutkituttaa, ett mikä ihme vaivaa.

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1147335619/39#39

• ne bakteerit!
    • Seppä2

Kokeile auttaisiko piparminttuöljy kapselit,ne vähentävät ilmanmuodostusta ja vatsa kramppeja sekä rentouttaa sileitä lihaksia suolistossa.Colpermin on tuotteen nimi, suomesta sitä ei enää saa,mutta englannista voi tilata.Esim. mypharmacy verkkokaupasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe