Viime kesästä lähtien minulla on ollut jatkuvasti ongelmia vatsan kanssa. Turvotusta, sietämätöntä kipua, kipristelyä, ilmavaivoja... Olen lokakuusta lähtien syönyt Dida-nimistä valmistetta, joka on kyllä auttanut jonkin verran, mutta samat vaivat kiusaavat edelleen. Ruokavaliossani pyrin välttämään vehnää ja sokeria ja lisäksi minulla on laktoosi-intoleranssi, joten käytän hyla-tuotteita. Mutta söin sitten mitä tahansa, jokaisen aterian jälkeen vatsa tulee kipeäksi ja turpoaa niin että on ratketa liitoksistaan. Syksyllä painoni putosi 5 kiloa ja olin huolestuttavan alipainoinen sen vuoksi, etten voinut syödä normaalisti vatsakipujen takia. Lääkärillä olen käynyt useaan otteeseen, mutta siellä ei osata auttaa. Onko jollakin samanlaisia oireita tai osaisiko joku neuvoa, mitä pitäisi tehdä? Alan olla epätoivoinen.
vatsan turvotus ja kipu
8
1568
Vastaukset
- pikkukissa
meinaan tuossa viestiketjussa.. että mikä mahtaa olla vikana.. kun mahaa turvottaa.. ja ilmaa piisaa ihan liiankin kanssa. ite en tuota didaa ole käyttäny. siitäkin tosin kysyin äsken omassa viestissäni. mut että kyllä tästä vaivasta tahtois päästä eroon ihan lopullisesti. inhottavaa kun turvottaa ja pierettää. eikä tiedä edes että miksi! :/
- Ei yhtään eikä koskaan!
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=336003&sid=c118edb8ff9dda8a56a20e6f74ace11a
- vatsapallo
Ihan samaa vaivaa lähes joka päivä. Joskus kipristää niin pahasti, että makaan vain sängyssä. Pistää, turvottaa, vihloo, röyhtäyttää, pierettää, turpoaa, ja ylämahalla ihan kuin kiristysvyö. En jaksaisi enää yhtään. Olen kokeillut Libraxria, eri närästyslääkkeitä, Agiocuria, litalginia - ei pysyvää apua. Inhottaa kun ei tiedä koska äityy pahaksi, mihinkään ei huvita mennä, kun ei voi olla.
Mulla lähes aina uloste ihan pitentä, kovaa papanaa ja sitten kun suoli päättää toimia niin 5-7 kertaa päivässä ja sitten alkaa taas papanavaihe.
Kuulostaako yhtään tutulta ? Niin ja röyhtäilsen varmaan tunnin päivässä.
Ei keliakiaa, ei laktoosia, mutta vaivaa kyllä....- pikkukissa
mulla ei ole testattu kumpaakaan, ei laktoosia eikä keliakii, että en kyllä tiedä onko mulla mahdollisesti jompikumpi.. tai kumpikin. tai jotain vastaavaa. mutta kyllä tää ilma alkaa jo häirittemään elämää mullakin. mulla ei tuota vihlontaa tai pistämistä ole onneks.. mutta kyllä pierettää aika railakkaasta. sen oikein tuntee kun sitä ilmaa kertyy lisää mahaan. pitäisi varmaan lkaa apitämään ruokapäiväkirjaa, että tietäis mitä on sillon mahdollisesti syönyt kun oikein antaa ilmaa ulos. oon vaan niin huono tommosen kirjanpidon kanssa :/ pitäsis iis varmaan vain suunnata rohto-osastolle.. ja kokeilla jotain tähän vaivaan. ja sit jos ei auta.. ni viimestään siinä vaiheessa soittaa lääkärille aika, ja tutkituttaa, ett mikä ihme vaivaa.
- Madonmunapirtelö
pikkukissa kirjoitti:
mulla ei ole testattu kumpaakaan, ei laktoosia eikä keliakii, että en kyllä tiedä onko mulla mahdollisesti jompikumpi.. tai kumpikin. tai jotain vastaavaa. mutta kyllä tää ilma alkaa jo häirittemään elämää mullakin. mulla ei tuota vihlontaa tai pistämistä ole onneks.. mutta kyllä pierettää aika railakkaasta. sen oikein tuntee kun sitä ilmaa kertyy lisää mahaan. pitäisi varmaan lkaa apitämään ruokapäiväkirjaa, että tietäis mitä on sillon mahdollisesti syönyt kun oikein antaa ilmaa ulos. oon vaan niin huono tommosen kirjanpidon kanssa :/ pitäsis iis varmaan vain suunnata rohto-osastolle.. ja kokeilla jotain tähän vaivaan. ja sit jos ei auta.. ni viimestään siinä vaiheessa soittaa lääkärille aika, ja tutkituttaa, ett mikä ihme vaivaa.
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1147335619/39#39
- ne bakteerit!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri
- Seppä2
Kokeile auttaisiko piparminttuöljy kapselit,ne vähentävät ilmanmuodostusta ja vatsa kramppeja sekä rentouttaa sileitä lihaksia suolistossa.Colpermin on tuotteen nimi, suomesta sitä ei enää saa,mutta englannista voi tilata.Esim. mypharmacy verkkokaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1123413Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801261GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys501235- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351102- 601047
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn28963- 53897
- 67888
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39882